CNL en EN in dienstregeling 2010
Forum: Dienstregelingen en omlopen - Omlopen algemeen
22-11-2009 08:44:15
nohab
nohab
De dienstregelingen van deze treinen worden nauwelijks gewijzigd op wat minutenwijzigingen na, en ook de treinnummers blijven hetzelfde . Behalve tussen 24-7 en 22-8, want dan worden ze omgeleid via Ehv. Naar ik mag aannemen i.v.m. ombouw van Zv-Em naar 15kV. De 447/446 heet dan 437/436 en de 419/418 heet dan 429/428. De trein naar Milaan en Wenen vervalt zoals bekend.

Laatst bewerkt door nohab op 22-11-2009 08:46
 

22-11-2009 09:13:51
SleutelMan
Moderator
SleutelMan
ombouw Zv - Em naar 15 kV? Heb ik wat gemist?  

22-11-2009 09:19:23
bjornl
bjornl
Dat zal toch gewoon vanwege de werkzaamheden aan de westkant van Ah zijn? Dive-under en zo?  

22-11-2009 09:25:28
broek53
broek53
Dat zal vast wel. En Zv - Em IS 15 kV, overigens %09%  


22-11-2009 09:31:06
dennistd
dennistd
Huh? Hoe kan er dan Nederlands mat naar Emmerich rijden? Volgens mij is Emmerich om te schakelen en Zv-Em gewoon 1.5kV  

22-11-2009 09:32:20
dh3201
dh3201
Ik ken Zv - Em niet anders dan 1,5 kV DC.
(De 0 V periode daarvoor ken ik niet, dat was voor mijn tijd.)


Shqiperise-lopers?
 

22-11-2009 10:13:40
vrijgezel
vrijgezel
Quote
dennistd: Huh? Hoe kan er dan Nederlands mat naar Emmerich rijden? Volgens mij is Emmerich om te schakelen en Zv-Em gewoon 1.5kV


Dit heeft te maken met de Betuwe-route. Men wil (achteraf) toch het relatief kleine stukje opheffen van 1,5 kV tussen Zv en Em door Zv - Em om te schakelen naar de Duitse spanning.
Wat materieelinzet betreft: naast enkele dieselloks zullen metname loks BR 189 en wellicht ook BR 186 worden ingezet voor de CNL en EN. Overdag zijn het de ICE's in de meerspannigsversie [BR 406].
 

22-11-2009 11:04:26
dedominee
dedominee
Quote
bjornl: Dat zal toch gewoon vanwege de werkzaamheden aan de westkant van Ah zijn? Dive-under en zo?


Iets met buurtbewoners, protesten en hoger beroep... Ik zou het knap vinden als tijdens de zomer de schop echt de grond ik kan.

Overigens wordt er binnenkort wel begonnen met het plaatsen van de damwanden t.h.v. Ahb als ik alle activiteiten van de afgelopen weken zo zie. Er liggen damwanden klaar, er is een werkgebied beveiligd met hekken. Dus volgens mij gaan ze daarmee aan de slag binnenkort.

Deze werkzaamheden mogen overigens wel "beginnen" omdat die blijkbaar onder de noemer regulier spooronderhoud kunnen plaatsvinden. Aan de kant van de tv-toren (zendmast) is blijkbaar nog bezwaar mogelijk. (Als ik alle artikelen uit de Gelderlander goed begrepen heb).

Laatst bewerkt door dedominee op 22-11-2009 11:28
 

22-11-2009 12:24:08
NDS
NDS
De omleidingen zijn dus ivm de werkzaamheden in Ahb en Ah, aan de west zijde blijft geen wissel liggen, alles gaat naar 80km/u. Daarvoor beginnen ze met die buitendienststelling van 4 weken en rond de herfst vakantie nog eens 9 dagen. De perron worden uit eindelijk ook ingekort maar volgensmij kan dat naar mijn mening nooit in 2010 omdat anders de CNL's er niet kunnen staan omdat de perrons dan nog niet verlengd en verlegd zijn aan de oost zijde, dit komt in 2011 met o.a. een nog langere buitendienststellling( 6 of 8 weken).

Zv-Em heeft er niks mee te maken en ik zie daar voorlopig ook nog echt niks gebeuren.

Groetjes Michiel


NDS(Neu Dalhausen Stadbahn); NDS mit uns kommen sie dort
 

22-11-2009 20:11:06
fred67nl
fred67nl
Verdere info over Arnhem te vinden in Topic Toekomst Arnhem en omgeving.  

14-09-2010 15:58:44
DM3401
DM3401
a.s. Zaterdag ben ik van plan om in Asd de treinen 70418 en 70446 te fotograferen. Weet iemand of allebei de deze treinen worden gereden door een EETC 12xx?

groeten Daniƫl
 

14-09-2010 16:56:55
sander14
sander14
Ja, beide treinen worden door een EETC 1200 van Amsterdam CS weg gesleept.  

14-09-2010 20:13:09
nohab
nohab
In principe de 1251, de 1252 is reserve. En 's avonds hetzelfde circus voor 70447 en 70419.

Laatst bewerkt door nohab op 14-09-2010 20:13