Stoomtreinen in Rotterdam?
Forum: Algemeen - Algemeen
18-11-2009 12:20:32
aarclay
aarclay
Hoi Somda'ers.
Ik hoorde zojuist van mijn vader die regelmatig bij de Campinafabriek ana de Keenstraat in Rotterdam werkt, dat er in het gebied van Rotterdam Spaanse Polder, bij de Keenstraat 3 stoomlocomotieven voor de sier stonden, welke enkele jaren geleden weg zijn gehaald. VOlgens enkele collega's van mijn pa waren dat twee stoomlocs die uit NL kwamen, en een Duitse.

Iemand enig idee welke ik bedoel, en waar ze heen gegaan zijn? Volgens pa waren ze al erg verroest.


Choo choo.....
 

18-11-2009 12:26:22
lex_t
lex_t
Het oude depot van de SSN was daar ergens. De roestbakken stonden inderdaad buiten, in het volle zicht NL loks? De vuurloze en de saddle-tank, natuurlijk.  

18-11-2009 12:31:58
taigagaai
Moderator
taigagaai
Voor dat de SSN naar het huidige onderkomen aan Rtng betrokken, stond het materieel dat zij hadden in de Spaanse Polder. Dus waarschijnlijk zijn het deze loccen geweest die daar toen stonden. Zie ook halverwege deze pagina: http://www.feijenoordsemeesters.nl/RMO.htm  

18-11-2009 13:38:33
jbt
jbt
De foto's halverwege die link zijn nog uit de tijd dat de SSN aan het Marconiplein in Rotterdam zat. Dat was van 1976 tot 1978. Later verhuisde de SSN naar het veilingterrein aan de Boezemweg (vlak bij waar ze nu zitten). Daar moest de SSN in 1981 weer weg en verhuisde naar een 'definitieve' stek aan het emplacement Spaanse Polder. Aanvankelijk was daar het terrein ten noorden van de A20 in gebruik. Later kreeg de SSN een loods ten zuiden van de snelweg. Zo definitief was het daar ook weer niet, want in - ik meen - 1997 is zij verhuisd naar de huidige locatie.

Laatst bewerkt door jbt op 18-11-2009 13:39
 


22-11-2009 01:37:12
maigoda
maigoda
De genoemde loods in de Spaanse Polder heeft de SSN in eigen beheer gebouwd en heeft deze begin 1984 betrokken. In maart 1997 is al het materieel tijdelijk in Leidschendam gestald (behalve de 50 1255, die werd alvast te Rtng gestald), dit omdat de spooraansluiting moest verdwijnen door de aanleg van de metro. De bouw van het huidige onderkomen is verderop in het jaar gestart en in april 1998 kon het betrokken worden en kwam ook het materieel terug uit Leidschendam.
Groetjes,
Emiel