Ontwikkelingen vakantietreinen
Forum: Algemeen - Materieel en maatschappij ontwikkelingen
13-11-2009 21:03:48
Hi-Ho
Hi-Ho
Aankomende winter gaar er weer diverse vakantietreinen naar de Alpen rijden. Dit jaar zijn het er meer dan normaal -met name in de krokusvakantie- en ik ben dus benieuwd -gezien de gebeurtenissen in de de afgelopen seizoenen- hoe dat dit jaar allemaal gaat verlopen. Hierbij een overzicht van de wintersport treinen die dit seizoen gaan rijden:

Alpen Expres Utrecht Centraal-Landeck van 18/12/2009 tot 20/03/2010 op iedere vrijdagavond heen via Den Bosch, Venlo en Kufstein. Met eigen materieel en gehuurde Bahn Touristik couchette-6 rijtuigen?

Alpen Expres Utrecht Centraal-Bischofshofen/Innsbruck van 18/12/2009 tot 20/03/2010 op iedere vrijdagavond heen via Den Bosch, Venlo en Kufstein. Met eigen materieel en gehuurde Bahn Touristik couchette-6 rijtuigen?

Alpen Expres Utrecht Centraal-Zell Am See op alleen vrijdagavond 19/02/2010 heen via Den Bosch, Venlo en Kufstein en een week later op zaterdag terug via Arnhem. Met alleen chouchette-6 rijtuigen?

De Ski-Trein(Disco) Utrecht Centraal-Zell Am See van 18/12/2009 tot 20/03/2010 op iedere vrijdagavond heen via Den Bosch, Venlo en Kufstein. Met eigen materieel en gehuurde Bahn Touristik couchette-6 rijtuigen?

De Bergland Trein (1) Utrecht Centraal-Bludenz/Schwarzach -St.Veit van 05/02/2009 tot 20/03/2010 op iedere vrijdagavond heen via Den Bosch, Eindhoven, Venlo en Kufstein of (2) Utrecht Centraal-Schwarzach -St.Veit via Den Bosch, Eindhoven, Venlo, Zurich, Sargans, Bludenz en Worgl naar Schwarzach -St.Veit of (3) Utrecht Centraal-Zurich/Schwarzach -St. Veit met het gedeelte voor Zurich via Den Bosch, Eindhoven, Venlo, Kufstein, Bludenz en Sargans en het gedeelte voor Schwarzach -St. Veit via Den Bosch, Eindhoven, Venlo en Kufstein. In die laatste optie kunnen de Zwitsere rijtuigen van de SBB onderhouden worden in Zurich en worden er in de Bergland Trein op de heenreis met andere SBB couchette-6 rijtuigen gereden dan terug (net zoals de ruil die de Alpen Expres vroeger elke week deed in Lausanne met Zwitserse rijtuigen die EETC huurde van de SBB). In ieder geval rijd de Bergland Trein dit seizoen dus met gehuurde, luxe couchette-6 ligrijtuigen van de SBB die in de nachttrein Zurich-Rome hebben gereden en de AB slaaprijtuigen die al eens in de Bergland Expres hebben meegereden? Ineens zonder zitrijtuigen of zijn die plaatsen gewoon uitverkocht?

De Wintershuttle Utrecht Centraal-Bludenz/Schwarzach -St.Veit op alleen vrijdagavond 19/02/2010 heen via Den Bosch, Eindhoven en Kufstein en een week later op zaterdag terug via Kufstein, Arnhem en Den Bosch. Met alleen 6-persoonscoup�'s zitrijtuigen?

De Krokus Expres Amsterdam Centraal-Bludenz/Schladming op alleen zaterdagochtend 20/02/2010 heen via Utrecht, Arnhem en Kufstein en een week later op zaterdag weer terug. Met alleen 6-persoonscoup�'s zitrijtuigen?

Transfertrein voor aansluiting op de Schnee-Expres in D�sseldorf (Breda-)Rotterdam-D�sseldorf op alleen vrijdagavond 19/02/2010 heen via Den Haag, Leiden, Amsterdam, Utrecht en Arnhem en een week later op zondag weer terug. Met alleen 6-persoonscoup�'s zitrijtuigen?

City NightLine Amsterdam Centraal-Brig/Innsbruck van 25/12/2009 tot 26/03/2010 op iedere vrijdagavond via Utrecht, Arnhem en Basel/Kufstein. Met eigen materieel.

Ski-Thalys Amsterdam Centraal-Bourg-St Maurice van 19/12/2009 tot 27/03/2010 op iedere zaterdag via Schiphol en Rotterdam. Met eigen materieel.


Laatst bewerkt door admin op 02-01-2014 22:14, reden: Titel aangepast
 

13-11-2009 22:48:46
maurits
maurits
Goed idee om dit in een centraal topic bij te houden.

Quote
Hi-Ho: De Krokus Expres Amsterdam Centraal-Bludenz/Schladming op alleen zaterdagochtend 20 februari heen via Utrecht, Arnhem en Kufstein en een week later op zaterdag weer terug. Met alleen 6-persoonscoupé's zitrijtuigen?

Transfertrein voor aansluiting op de Schnee-Expres in Düsseldorf Breda-Düsseldorf op alleen vrijdagavond 19 februari heen via Rotterdam, Den Haag, Leiden, Amsterdam, Utrecht en Arnehm en een week later op zondag weer terug. Met alleen 6-persoonscoupé's zitrijtuigen?



In de Krokus Express en transfertrein rijden inderdaad zitrijtuigen met zespersoonscoupé's en zijgang (het zijn allebei dagtreinen), en er is een barrijtuig aanwezig.


Groeten uit Villa Spoorzicht (Wd-Ledn, km 30,2)
 

14-11-2009 15:44:26
Hi-Ho
Hi-Ho
Het volgende bericht staat sinds 4 dagen bij ''het laatste nieuws'' op de website van de Bergland Trein:

10-11-2009: Arlbergroute brengt reizigers naar skigebieden Oostenrijk, Italië én Zwitserland
De nieuwste rijtuigen van de Zwitserse spoorwegen SBB zijn van een hoogwaardig kwaliteits- en veiligheidsniveau zodat ook alle tunnelroutes gereden kunnen worden. De mooiste en meest hoogwaardige rijtuigen bieden letterlijk ongekende routemogelijkheden naar de Oostenrijkse, Italiaanse én Zwitserse skigebieden. Met stops in Zürich en Sargans liggen ook de skigebieden van Zwitserland in Wallis, Graubünden en Berner Oberland met een verbindingstrein van SBB of Rhätische Bahn binnen handbereik.



Ik vraag me dus ook af hoe ze gaan rijden en zoals je in mijn eerste berichtje al kan lezen heb ik een aantal opties bekeken. Hoe vaak moet er dan kop worden gemaakt in Zwitserland? Op de treinreiswinkel staat een mooie kaart waar vanaf Landeck (aan de Arlbergroute) in Oostenrijk de verbinding word weergegeven met Sargans en Zurich in Zwitserland.(http://www.treinreiswinkel.nl/zoompopup.php?content=zwitserland2)

Quote
Hi-Ho:
De Bergland Trein (1) Utrecht Centraal-Bludenz/Schwarzach -St.Veit van 18/12/2009 tot 20/03/2010 op iedere vrijdagavond heen via Den Bosch, Eindhoven, Venlo en Kufstein of (2) Utrecht Centraal-Schwarzach -St.Veit via Den Bosch, Eindhoven, Venlo, Zurich, Sargans, Bludenz en Worgl naar Schwarzach -St.Veit of (3) Utrecht Centraal-Zurich/Schwarzach -St. Veit met het gedeelte voor Zurich via Den Bosch, Eindhoven, Venlo, Kufstein, Bludenz en Sargans en het gedeelte voor Schwarzach -St. Veit via Den Bosch, Eindhoven, Venlo en Kufstein. In die laatste optie kunnen de Zwitsere rijtuigen van de SBB onderhouden worden in Zurich en worden er in de Bergland Trein op de heenreis met andere SBB couchette-6 rijtuigen gereden dan terug (net zoals de ruil die de Alpen Expres vroeger elke week deed in Lausanne met Zwitserse rijtuigen die EETC huurde van de SBB). In ieder geval rijd de Bergland Trein dit seizoen dus met gehuurde, luxe couchette-6 ligrijtuigen van de SBB die in de nachttrein Zurich-Rome hebben gereden en de AB slaaprijtuigen die al eens in de Bergland Expres hebben meegereden? Ineens zonder zitrijtuigen of zijn die plaatsen gewoon uitverkocht?


Laatst bewerkt door Hi-Ho op 14-11-2009 16:31
 

14-11-2009 17:00:09
maurits
maurits
Quote
Hi-Ho: Ik vraag me dus ook af hoe ze gaan rijden en zoals je in mijn eerste berichtje al kan lezen heb ik een aantal opties bekeken. Hoe vaak moet er dan kop worden gemaakt in Zwitserland?


Zoals ik het op de website van Berglandtrein lees wordt gewoon de traditionele route via Kufstein gereden met splitsing van de trein in Wörgl. Over stops in Zwitserland wordt niet gesproken.

Als men toch via Zürich HB wil gaan rijden zul je daar moeten kopmaken. In Sargans ligt een soort keerlus (zie: http://maps.google.nl/maps?f=q&source=s_q&hl=nl&geocode=&q=sargans&sll=52.469397,5.509644&sspn=2.436273,7.064209&ie=UTF8&hq=&hnear=Sargans,+Sarganserland,+Sankt+Gallen,+Zwitserland&ll=47.047786,9.448242&spn=0.042576,0.110378&t=h&z=13), hier kun je eerst halteren en dan zonder kopmaken richting Buchs rijden, dit doen de EC's Zürich-Wenen ook. Vervolgens moet je in Buchs echter weer kopmaken, eventueel met locwissel.

Voor de duidelijkheid, over ruim een maand (18 december) moeten de eerste Alpen Expressen, Skitreinen en de BerglandTrein alweer gaan rijden.


Groeten uit Villa Spoorzicht (Wd-Ledn, km 30,2)
 


14-11-2009 17:30:45
Hi-Ho
Hi-Ho
Ja het staat inderdaad nog niet bij de bestemmingen aangegeven en je kan de twee stopplaatsen in Zwitserland ook nog niet boeken. Maar dit staat al wel vier dagen bij het laatste nieuws:

Quote
Hi-Ho: De mooiste en meest hoogwaardige rijtuigen bieden letterlijk ongekende routemogelijkheden naar de Oostenrijkse, Italiaanse én Zwitserse skigebieden. Met stops in Zürich en Sargans liggen ook de skigebieden van Zwitserland in Wallis, Graubünden en Berner Oberland met een verbindingstrein van SBB of Rhätische Bahn binnen handbereik.



Ik geef het een grotere kans dat de trein eindigd in Zurich en daarvoor over de Arlberg spoorlijn heeft gereden in Oostenrijk om daar alle wintersporters af te zetten.

Als ze vanuit Duitsland eerst door Zwitserland (en dus langs Zurich) gaan voordat ze in Oostenrijk komen dan vind ik het vreemd dat ze Basel ook niet als stop aanbieden (hij moet daar toch kop maken) en vanaf daar kan je ook weer gunstige verbindingstreinen pakken naar de Franse en Zwitserse Alpen.

Daarnaast denk ik dat de rijtuigen van de SBB gedurende de periode dat ze gehuurd worden door de Bergland Trein gewoon technisch onderhouden worden in Zwitserland in Zurich en dat de Bergland Trein Zwitserland daarom op het laatste moment toch heeft toegevoegd aan het reisaanbod omdat ik denk dat de SBB als part of the deal heeft geeist de rijtuigen zelf te blijven onderhouden. EETC deed dit vroeger ook in Lausanne met de gehuurde rijtuigen van de SBB. Die rijtuigen werden dan afgekoppeld in Lausanne en de rijtuigen waar die week ervoor onderhoud aan was gepleegd in Lausanne werd dan weer aan de trein terug naar Nederland gekoppeld.

Daarnaast claimen ze dus dat hun treinen met het moderne materieel (lees die couchette-6 ligrijtuigen van de SBB) wel door de tunnels mogen en aan de strenge veiligheidseisen voor de tunnels in Oostenrijk voldoen. Maar die AB slaaprijtuigen van Railinsight B.V. die vorig jaar in de Bergland Expres hebben meegereden en ik vermoed dat ze dit jaar weer gaan doen in de Bergland Trein voldoen echt niet aan die veiligheideisen van de Oostenrijkse spoorwegen om (officieel) door die tunnels te mogen. Mogen die AB slaaprijtuigen dan gewoon mee door die tunnels rijden omdat de andere rijtuigen wel aan de eisen voldoen? Volgens mij niet. Of blijven ze gedogen?

Ik vermoed overigens dat dit de reden is waarom EETC al jaren een dienstregeling onder voorbehoud voert. Hun materieel voldoet vast(nog) niet aan die eisen om door die tunnels te mogen rijden. Dat is heel duur. Ik vermoed dat ze al jaren wachten tot de Oostenrijkse spoorwegen hun echt verbieden om door die tunnels te mogen rijden.

Van de Alpen Expres site: De transfer vanaf Landeck en/of Bischofshofen is onder voorbehoud van dienstregeling. Bij afwijking wordt de transfer Landeck vanuit Ötztal verzorgd en de transfer Bischofshofen vanuit Zell am See. De extra transfertijd wordt dan respectievelijk, onder voorbehoud, ongeveer 35 en 40 minuten.

Laatst bewerkt door Hi-Ho op 14-11-2009 18:05
 

14-11-2009 18:10:43
maurits
maurits
Als BerglandTrein Zwitserland zo graag als toegevoegde verbinding wil aanbieden, dan zouden ze dat toch direct op de site moeten vermelden. Hoe meer kilometers je maakt, des te hoger de kosten zijn. En als je dan half november die bestemming niet actief aanbiedt, zul je de trein niet vol krijgen.

Voor het rijden over de Arlberg-spoorlijn gelden bij mijn weten geen aparte voorschriften die afwijken van de normale eisen voor Oostenrijk. Ik verwacht dat EETC net zoals afgelopen jaren zal doorrijden naar Landeck met de Alpen Expres. In het verleden reden de treinen van EETC zelfs leeg door naar Bludenz, dus die rijtuigen mogen gewoon de hele Arlberglijn afrijden.


Groeten uit Villa Spoorzicht (Wd-Ledn, km 30,2)
 

14-11-2009 18:28:19
Hi-Ho
Hi-Ho
Ja het is allemaal wat vreemd. Daarom denk ik dat de trein om technische redenen naar Zwitserland moet en daarom de reizigers ook twee uitstapmogelijkheden krijgen om op eigen gelegenheid verder kunnen.

Wat betreft veiligheidseisen in tunnels. Als er aan de noodrem in een tunnel word getrokken dan staat de trein gelijk stil terwijl in het geval van bijvoorbeeld een calamiteit een machinist voor een veiligere optie zou moeten kunnen kiezen door misschien een paar kilometer verder op tot stilstand te komen bijvoorbeeld aan het einde van de tunnel. Hetzelfde geld voor bruggen. Het is lastig voor een ambulance om een spoorbrug op te komen. Er zijn nu nieuwe systemen in de rijtuigen dat de trein niet meteen stil gaat staan maar de machinist beslist en de trein ''doorgetrokken'' kan worden. Dit willen ze al jaren verplicht stellen. Dat veiligheidssysteem hebben dus die SBB rijtuigen wel die de Bergland huurt maar die AB rijtuigen van Railinsight B.V. niet.

Als je het mij vraagt gedogen ze nu dat treinen die dat veiligheidsysteem nog niet hebben nog. Maar als ze ineens streng die regels gaan naleven dan heeft EETC zich al jaren goed ingedekt met hun ''onder voorbehoud van dienstregeling'' want vanaf Worgl zijn zowel na Zell Am See als na Ötztal (lange) tunnels en vandaar onder voorbehoud van dienstregeling of ze na die twee plaatsen nog verder rijden naar Bischofshofen dan wel Landeck.

Laatst bewerkt door Hi-Ho op 14-11-2009 18:35
 

14-11-2009 18:44:38
maurits
maurits
Quote
Hi-Ho: Ja het is allemaal wat vreemd. Daarom denk ik dat de trein om technische redenen naar Zwitserland moet en daarom de reizigers ook twee uitstapmogelijkheden krijgen om op eigen gelegenheid verder kunnen.


Maar behalve het nieuwsbericht zie ik de uitstapmogelijkheid nergens terug op de site van Berglandtrein. Als ze zo graag Zwitserland willen aanbieden als toegevoegde bestemming, zet het dan op de website, bij voorkeur in een flinke lettergrootte.

Het principe van noodremoverbrugging is mij bekend. Maar bij mijn weten gelden die eisen alleen voor nieuw aangelegde tunnels (bijvoorbeeld de Lötschbergbasistunnel of de tunnel in Mainz ) en niet voor tunnels die er al een flinke tijd liggen. De Schnee-express naar Bludenz rijdt komende winter ook over de Arlberglijn, en ik weet zeker dat die rijtuigen ook geen noodremoverbrugging hebben. Om dan nog maar te zwijgen over de oude Zwitserse slaaprijtuigen die op de Cartesiusweg staan....

EETC biedt de bestemmingen Landeck en Bischofshofen al jarenlang onder een voorbehoud aan, daar is dus ook niks nieuws aan. Het is vooral een economische reden. Als er maar enkele reizigers zijn, blijft de trein in Zell am See of Ötztal staan en worden de reizigers per bus naar Bischofshofen en Landeck gebracht. Bij voldoende belangstelling rijden de treinen gewoon door naar Landeck of Bischofshofen, en dat is afgelopen jaren veelvuldig gebeurd.


Groeten uit Villa Spoorzicht (Wd-Ledn, km 30,2)
 

14-11-2009 18:46:45
Hi-Ho
Hi-Ho
Zeg maar gerust dat is de afgelopen jaren altijd gebeurd.

Overigens van die lus in Sargans wist ik niks van. Bedankt voor het linkje. Het aantal keren kop maken valt dan nog mee!

Als hij na Bludenz nog dik 2 uur doormoet om in Zurich te komen dan moet die daar rond 12/13 uur aankomen en vervolgens rond 16/17 uur weer vertrekken. Een korte tijd om te keren. Leuk voor het personeel!

Laatst bewerkt door Hi-Ho op 14-11-2009 19:21
 

14-11-2009 18:53:35
keesje
keesje
Op de site van de Berglandtrein, http://www.berglandtrein.nl/ staat inderdaad bij het 'laatste nieuws' dat naar Oostenrijk en Zwitserland gereden wordt, maar als je wilt boeken kun je niks Zwitsers kiezen. Wel Italiaanse bestemmingen middels een transfer.

Dit komt bij mij al over dat het organisatie betreft dat wel dingen voorschotelt dat het niet heeft. Ik krijg daar niet echt een gevoel van dat het een professionele club is. Zet er dan bij vanaf wanneer je Zwitserland kan boeken, daar heb je in ieder geval nog wat aan.

Laatst bewerkt door keesje op 14-11-2009 18:54
 

14-11-2009 19:39:18
Roland55
Roland55
In zowel Duitsland als Oostenrijk moeten bij tunnels langer dan 1000 meter alle reizigersrijtuigen zijn voorzien van NBÜ (Notbremsüberbrückung).
Betekent bijvoorbeeld dat rijtuigen die niet zijn voorzien van NBÜ de Arlbergtunnel echt niet doorkomen. Daarom zijn bestemmingen als Bludenz (gezien vanaf Landeck via die Arlbergtunnel) op z'n zachtst gezegd nogal speculatief.
In Zwitserland geldt dat ook in toenemende mate; 't zou maar zo één van de redenen van de SBB kunnen zijn om deze rijtuigen buiten dienst te stellen...........!!%06%
 

14-11-2009 19:53:00
4201
4201
Huh? Het kan aan mij liggen, maar ik volg het niet helemaal meer.

De SBB-couchettewagons hebben geen noodremoverbrugging, maar de Berglandtrein huurt deze bakken nu omdat men over de Arlberg-spoorlijn wil rijden vanwege de noodremoverbrugging. Wie heeft hier nu gelijk?

Sowieso vetrouw ik die Berglandtrein voor geen centimeter, vorige jaar was het ook al een klerezooi met de Bergland Express. Het verbaast me niks als die toko binnen enkele weken op de fles is.
 

14-11-2009 19:55:01
Hi-Ho
Hi-Ho
Tevens een reden voor de Bergland om geen zitplaatsen meer te verkopen? Zouden ze niet meer met zitrijtuigen gaan rijden? Om deze reden?

Hebben die couchette-6 rijtuigen van het type Eurofima die de Bergland huurt een NBÜ en de 4 AB rijtuigen op Cartesiusweg? Dat laatste kan ik me niet voorstellen. Is de Bergland Expres vorig seizoen ooit aangekomen in Bludenz met die oude rijtuigen? Volgens mij wel, toch? Word het niet gedoogd?

Hebben de rijtuigen die in de Krokus Express, De WinterShuttle en de Schnee Express meerijden wel een NBÜ? Waar huren die firma's hun rijtuigen eigenlijk precies?
 

14-11-2009 20:01:12
Hi-Ho
Hi-Ho
Ze zouden sowieso over die Arlberg spoorlijn gaan rijden tot aan Bludenz (net als de WinterShuttle, de Krokus Express en Schnee Express). Alleen de vraag is of dat mag met rijtuigen zonder NBÜ i.v.m. die lange tunnel voor Bludenz en na Landeck.

De Bergland vermeld nu 4 dagen ergens vaag op hun site dat ze gaan stoppen met hun trein in Zurich en Sargans en daar kunnen passagiers aansluitende treinen pakken naar de wintersportgebieden in Zwitserland. We speculeren nu als ze gaan rijden, hoe ze gaan rijden. Alleen kan je die twee plaatsen in Zwitserland helemaal nog niet boeken op hun site en de eerste trein zou over dik een maand moeten vertrekken.
 

14-11-2009 20:18:47
keesje
keesje
Dat bedoel ik met mijn eerdere opmerking. De eerste 'voorbehoudjes' zijn er al voordat er één trein heeft gereden. Ik houd mijn hart weer vast...  

14-11-2009 20:48:11
lw-o
lw-o
wordt ook lekker druk op den bosch venlo kufstein:p al die treinen op dezelfde vrijdagen  

14-11-2009 20:50:32
JcJay
JcJay
Quote
Hi-Ho: Is de Bergland Expres vorig seizoen ooit aangekomen in Bludenz met die oude rijtuigen? Volgens mij wel, toch? Word het niet gedoogd?


Was t niet dat bij de eerste rit vorig jaar de trein al aan de ketting werd gelegd in Kufstein, na een 'warm incidentje'... %09% Toen was er nog een ritje met de Hongaarse rijtuigen maar of die Bludenz gehaald hebben... Vergeef me als ik t mis heb...

Laatst bewerkt door JcJay op 14-11-2009 20:51
 

15-11-2009 00:08:39
jeanne
jeanne
Quote
Roland55: 't zou maar zo één van de redenen van de SBB kunnen zijn om deze rijtuigen buiten dienst te stellen...........!!%06%


Ik kan mij dat laatste echt niet voorstellen, mede omdat deze rijtuigen nog niet zolang geleden zijn gereviseerd. 't Heeft er eerder mee te maken dat de samenwerking tussen de SBB en de FS op dit moment totaal niet meer vlot. Behalve dat Cisalpio AG wordt geliquideerd is ter zelfder tijd plotseling ook besloten de nacht verbinding Zürich-Roma a.s. dienstregeling stop te zetten. Ook de ÖBB en de DB kennen op de Brenner-route grote problemen met de FS als het om het personen verkeer gaat!
 

16-11-2009 17:56:24
Hi-Ho
Hi-Ho
Inmiddels staan de plaatsen Zurich en Sargans bij de bestemmingen op de website van de Bergland Trein. Je kunt het echter nog niet online reserveren. Mailen kan wel.

Ze gaan dus echt ook naar Zwitserland rijden. Wie weet hoe deze trein gaat rijden? Word het een trein die zonder te splitsen via (1) Basel, Zurich, Sargans, Bludenz, Worgl naar Schwarzach -St. Veit gaat? Of zal hij bij (2) Kufstein de grens over komen en in Worgl splitsen met een deel voor Schwarzach -St. Veit en een deel voor Zurich via Bludenz en Sargans? Of misschien al een splitsing in (3) Karlsruhe in Duitsland met een aantal rijtuigen met als eindbestemming Sargans via Basel en Zurich?

Kufstein is overigens ook als bestemming boekbaar. Optie 1 is dan onwaarschijnlijk. Ben erg benieuwd hoe dit gaat lopen. Ik vermoed zelf optie 2 omdat de SBB rijtuigen die in de nachttrein Zurich-Rome hebben gereden die gebruikt gaan worden in de Bergland Trein dan in Zurich onderhouden kunnen blijven worden gedurende de huur wanneer de eindbestemming Zurich is.

Laatst bewerkt door Hi-Ho op 16-11-2009 18:01
 

20-11-2009 21:44:44
Mcn-Ut
Mcn-Ut
Railinsight parkeert zijn materieel van 18-12-2009 t/m 19-03-2010 op spoor 261 van Utctw. Deze plek is ook gereserveerd van 04-06-2010 t/m 03-09-2010... Geen idee waar dat dan voor is.  

20-11-2009 22:33:24
Hi-Ho
Hi-Ho
Waarschijnlijk gaan ze weer proberen om in die zomerperiode hun Auto Trein te laten rijden. Helaas is het de afgelopen zomers niet van de grond gekomen en werd alles (op het laatste moment) afgeblazen.  

20-11-2009 22:46:56
mark
mark
Ik zag de eerste dienstregeling van de Bergland Trein online staan, trein 13291: http://www.berglandtrein.nl/site/displayContent.php?p=dienstregeling

Laatst bewerkt door mark op 20-11-2009 22:47
 

21-11-2009 12:37:55
JcJay
JcJay
Ben benieuwd wanneer (en óf) die bakken naar Nederland komen. Zal kort voor het eerste vertrek zijn. Maar eigenlijk dan weten we pas zeker of de Bergland Trein écht gaat rijden hè  

21-11-2009 23:17:55
nicospilt
nicospilt
Ik heb via de mail al een paar keer gevraagd bij welk garantiefonds Bergland Trein is aangesloten. Geen reactie, dus dan weet je wel hoe laat het is. Ik zou daar geen kaartjes kopen.  

22-11-2009 13:04:19
Jack5812
Jack5812
Ze zitten sowieso niet bij de ANVR of de SGR. Maar wat niet is kan nog komen. Het zou voor ons liefhebbers natuurlijk wel leuk zijn als deze trein daadwerkelijk gaat rijden.
Gr Jack
 

22-11-2009 13:57:13
htmtram
htmtram
Je zou bijna denken dat het een grote 1 april grap is %08%  

22-11-2009 15:33:05
broek53
broek53
Nu ja, het is niks nieuws eigenlijk - met het Bergland-gebeuren gaat het al een flink aantal jaren zo: het is 100 % gesjagger. Het enige dat nieuw is, is Railinsight dat mogelijk in staat is voor wat betere rijtuigen te zorgen.  

22-11-2009 16:32:18
keesje
keesje
Leuk inderdaad, nu moeten ze ook nog reizigers gaan vervoeren!  

22-11-2009 22:10:41
cuneo56
cuneo56
Ach , misschien kan de "nieuwe"exploitant van de Bergland trein nog wat Hongaarse Bc/ AcBc's huren van de curator van het faillissement van de Bergland Expres!  


Tevreden over Somda? Overweeg dan eens een vrijwillige donatie, alvast bedankt!


23-11-2009 13:36:17
JcJay
JcJay
Quote
nicospilt: Ik heb via de mail al een paar keer gevraagd bij welk garantiefonds Bergland Trein is aangesloten. Geen reactie, dus dan weet je wel hoe laat het is. Ik zou daar geen kaartjes kopen.


Miscchien komt dat omdat ze nog geen 'reismedewerker boekingen en klantcontact' hebben dat je nog geen antwoord hebt (zie vacatures op Berglandtrein.nl) %08%

Sorry, flaaaauw... kon t niet laten... maar een geintje op zn tijd...
 

23-11-2009 15:56:26
mark
mark
Volgens treinretour.nl zal er in februari 2010 ook een Krokus-Express van Asd naar Oostenrijk gaan rijden. Dit is een nieuwe dagtrein.
Daarnaast zullen de Alpen Express en de Skitrein ook rijden komend wintersportseizoen, de Bergland Trein staat nergens genoemd.
 

05-12-2009 22:08:06
Hi-Ho
Hi-Ho
De Wintershuttle meldt op zijn site dat ze i.v.m. werkzaamheden in Duitsland op 28 februari op de terugreis naar Utrecht Centraal niet bij Venlo de grens overkomen maar bij Arnhem en niet stoppen in Eindhoven maar wel in Den Bosch en Utrecht. Ze moeten dan dus kop maken in Den Bosch. Het wordt dan lekker druk op die zondagmorgen als de 3 Alpen Expressen, De Ski-Trein en de Bergland Trein dat ook gaan doen.

Overigens zijn er nog weinig of eigenlijk geen signalen/zekerheden op de site van de Bergland Trein dat ze over 2 weken gaan rijden. Die kun je gelukkig wel vinden op de site van Alpen Expres/Ski-Trein. De personeelsplanning en de treinsamenstelling van de eerste weekenden zijn bekend. (http://www.alpenexpres.nl/oostenrijk/frame_treinsamenstelling.html)

Laatst bewerkt door Hi-Ho op 05-12-2009 22:15
 

10-12-2009 22:23:47
frer
frer
Op de site van EETC worden nu ook de gevolgen van de werkzaamheden in Duitsland zijn voor de Alpenexpres genoemd;
26+28 feb rijdt men rechtstreeks van/naar Ah-Ut, dus niet via Ht met kopmaken.
De BerglandTrein weet nog niets te melden...
 

11-12-2009 20:27:12
Hi-Ho
Hi-Ho
Quote
nicospilt: Ik heb via de mail al een paar keer gevraagd bij welk garantiefonds Bergland Trein is aangesloten. Geen reactie, dus dan weet je wel hoe laat het is. Ik zou daar geen kaartjes kopen.



Inmiddels heeft Nico Split een reactie gehad op zijn mailtje en gepubliceerd op zijn website (bron: http://www.nicospilt.com/nieuw/index.htm):


Tientallen jaren later zou de naam Bergland Expres weer opduiken, maar deze onderneming was geen succes. De boel ging plotseling failliet en nogal wat reizigers raakten hierdoor gedupeerd. Inmiddels kun je wel weer kaartjes boeken voor de Bergland Trein. Zou hier dezelfde onderneming achter zitten? En hoe zit het met garanties voor mensen die een kaartje kopen voor de Bergland Trein? Via de website www.berglandtrein.nl is hier niet achter te komen, en op mijn mailtjes werd niet gereageerd. Pas nadat ik mij op mijn site afvroeg of dit wel een betrouwbare onderneming was, kwam er op 27 november om 0:41 uur 's nachts een reactie. In het kader van hoor en wederhoor publiceer ik deze tekst integraal:



Bergland Trein is van RailInsight B.V., een bedrijf dat in 2008 in opgericht en in december 2008 haar bedrijfsvergunning als spoorwegonderneming van IVW kreeg.

Bergland Expres was een product van LISE B.V./Bergland Expres (ticketverkoop). De trein werd gereden door The Train Company B.V. Beide bedrijven zijn sinds maart 2009 in een faillissementsprocedure.

RailInsight B.V. en haar product Bergland Trein hebben niets van doen met LISE B.V. of The Train Company B.V. en haar producten en kan al helemaal geen doorstart zijn. Verdiep u er eens werkelijk in en check de KvK voordat u onzin verkoopt. De KvK kan u ook informatie geven omtrent de curator.

Is de Bergland Trein lid van de SGR? Er is geen vervoerder lid van de SGR, want dat kan ook niet. Geen van de andere treinen die u noemt zijn lid van de SGR, maar dat geldt eveneens voor busvervoerders en vliegtuigmaatschappijen. Het SGR-lidmaatschap kan pas om de hoek komen als een pakketreis wordt verkocht, dus hotel en een treinreis en dan nog alleen als dit pakket als touroperator wordt samengesteld. Bovendien geldt het dan alleen nog voor de boekers die in Nederland wonen en geboekt hebben. Als de betreffende touroperator niet is aangesloten bij een Belgisch garantiefonds vissen de Belgische boekers altijd naast het net. Ook als de boekers uit de UK komen hebben die bij de Nederlandse touroperator pech. Als vervoerder die ook hotels o.i.d. aanbiedt (niet als bemiddelaar), dus feitelijk touroperator, dient men lid te zijn van het garantiefonds in het land waarvan men reizigers van krijgt, en dat vertelt zelfs niet iedere touroperator of webverkoper. Bergland Trein heeft reizigers uit NL, B en UK. Overigens garandeert SGR niet het vervoer of het hotel, maar hooguit de teruggave van geld en daar zijn ook andere manieren voor om dat te garanderen.

Ook al zou RailInsight B.V. bezig zijn met een garantiefonds, dan nog mag ze daar niets over zeggen of publiceren totdat een en ander een feit is.

Gaat u anders eerst eens informeren bij de SGR en de curator van LISE B.V./Bergland Expres en The Train Company B.V. voordat u een lastercampagne begint tegen RailInsight B.V. en haar product Bergland Trein. Heeft u soms innige banden met partijen die er belang bij hebben dat een nieuw treinproduct te weren?

De feitelijke situatie is dat in het seizoen en de krokus vele zitrijtuigen van Euro-Express Münster in verchillende andere treinen rit naar Oostenrijk pogen te rijden. U noemt ze in uw lijstje. De Bergland Trein heeft betrekkelijk laat de beschikking gekregen over het topmaterieel uit Zwitserland, waarmee de Nederlandse reiziger uiterst comfortabel en veilig de wintersportgebieden in Oostenrijk én Zwitserland bereikt met een superlocomotief zonder locwissel aan de grens. Wij willen namelijk niet ook met oude rotzooi rijden, want dan hadden wij helemaal niet gereden.

Bent u oprecht of wilt u alleen maar smadelijke laster verspreiden? In het eerste geval kunt u eerlijke informatie krijgen.

RailInsight/Bergland Trein


Laatst bewerkt door Hi-Ho op 11-12-2009 20:36
 

11-12-2009 20:54:25
AlbertP
AlbertP
Lijkt me duidelijk.  

11-12-2009 21:05:54
Terminus
Terminus
Wat een reactie van RailInsight/Bergland... Er zit blijkbaar veel frustratie bij deze mensen, die ze hier afreageren op Nico Spilt. Sorry, maar een dergelijke reactie zou voor mij een nieuwe reden zijn om niet voor deze trein te kiezen.

Het is verder toch duidelijk dat 'Bergland Expres' en 'Bergland Trein' dezelfde rotzooi is. Vergelijk hun huidige site met die van de vroegere TTC- Bergland Expres.
 

11-12-2009 22:48:30
4201
4201
Tja, die reactie zegt volgens mij meer over de Bergland Express/Trein dan over de kwaliteit van de andere treinen. Ze hebben afgelopen jaren keer op keer de reizigers in de kou laten staan en zelf met de meest afgeragde troep gereden. En nu ze opeens een paar moderne ligrijtuigen schijnen te huren, zijn ze het braafste jongetje van de klas. Nou, ik moet het nog zien volgende week vrijdag.....

En de rijtuigen van het Duitse Euro Express zien er juist altijd wel netjes uit. Goed, het is niet het jongste materieel, maar het wordt wel goed onderhouden. En dat kunnen we niet zeggen van dit materieel (http://www.youtube.com/watch?v=oobyQYhyLoM) waar men vorig jaar mee kwam aanrijden....

Laatst bewerkt door 4201 op 11-12-2009 22:49
 

11-12-2009 22:48:33
hvondelen
hvondelen
Quote
Hi-Ho:waarmee de Nederlandse reiziger uiterst comfortabel en veilig de wintersportgebieden in Oostenrijk én Zwitserland bereikt met een superlocomotief zonder locwissel aan de grens.

Lijkt mij een BR189 dan, ALS ze gaan rijden....


http://www.flickr.com/photos/hvondelen -- De Groeten uit santpoort Noord!
 

11-12-2009 22:57:29
JcJay
JcJay
Vind de reactie en het tijdstip waarop het mailtje naar 'onze vriend' Nico gestuurd is, (wederom) zacht gezegd niet erg professioneel overkomen van uh... die club... En al hebben ze die Zwitserse bakken kunnen krijgen, ben toch echt benieuwd wat de bezetting is dit jaar voor hun...

En wat betreft die werkzaamheden dat weekend... Normaal rijden ze via Aken hè, aangezien ze per sé via Aken willen rijden voor de Belgen... Dus dan lijkt het mij dat ze niet direct via Emmerich zullen rijden (zou ik zeggen, als ze aan hun Belgische reizigers denken - of er moet vervangend busvervoer zijn Keulen-Brussel). En ja, wat voor mogelijkheden heb je dan vanuit Aken?

-Venlo-Eindhoven-Rotterdam-Utrecht
-Venlo-Eindhoven-Den Bosch-Arnhem-Utrecht

Laatst bewerkt door JcJay op 11-12-2009 23:04
 

12-12-2009 07:35:36
mdj
mdj
Ondanks dat de reactie van Bergland niet bijzonder netjes is, vraag ik mij af wat de precieze mail was van de heer Spilt.

Ik kan me voorstellen dat dit dan vol verwijten staat, dan kan ik de reactie van Bergland ook wel een beetje begrijpen. Of ik hetzelfde zou doen is punt 2, maar als iemand een redelijk botte reactie terugstuurd, terwijl je niet weet wat er precies is gestuurd, kan je geen oordeel geven over de botheid van de tegenpartij, vind ik.


Bij twijfel: gebruik beton.
 

12-12-2009 10:17:57
keesje
keesje
Dat de mail niet al te professioneel is blijkt wel uit de openstaande vacatures: ze zoeken nog een "reismedewerker boekingen en klantcontact". Verder moeten we nog afwachten of de treinen wel kunnen worden klaargemaakt en of er voldoende stewards aan boord zullen zijn...

Vacatures
Lijkt het je leuk om voor de Bergland Trein te werken??

Wij hebben de volgende vacature(s):

•Servicemedewerkers/steward(ess) gedurende het seizoen
•Medewerker operatie voor het klaarmaken van de treinen
•Reismedewerker boekingen en klantcontact
 

12-12-2009 12:25:51
htmtram
htmtram
als meneer spilt ook zijn mailtjes online zet... Eerder kan je niet eerlijk oordelen warom de reactie van bergland zo is.  

12-12-2009 14:05:04
verst107
verst107
Ik reed net langs de vier ex-SBB slaaprijtuigen die in Utrecht staan. Ze hebben nog een week de tijd om de stickers Bergland Expres te vervangen door Bergland Trein...

Heeft trouwens iemand al een overbrengingsrit gespot van EE of BTE rijtuigen uit Duitsland naar de Watergraafsmeer tbv de Alpen Expres?
 

12-12-2009 17:37:16
Hi-Ho
Hi-Ho
Quote
JcJay: En wat betreft die werkzaamheden dat weekend... Normaal rijden ze via Aken hè, aangezien ze per sé via Aken willen rijden voor de Belgen... Dus dan lijkt het mij dat ze niet direct via Emmerich zullen rijden (zou ik zeggen, als ze aan hun Belgische reizigers denken - of er moet vervangend busvervoer zijn Keulen-Brussel). En ja, wat voor mogelijkheden heb je dan vanuit Aken?

-Venlo-Eindhoven-Rotterdam-Utrecht
-Venlo-Eindhoven-Den Bosch-Arnhem-Utrecht



Er is een buitendienstelling op het traject Venlo – Mönchen Gladbach - Köln. Dus de enige andere mogelijkheid is per diesel bij Heerlen de grens over (dat zal hun SUPER-locomotief die overal kan rijden in Europa vast niet kunnen)of toch echt bij Emmerich. Misschien kiezen ze ervoor dat weekend de Belgische rezigers per bus verder dan Aken Duitsland in te brengen dan wel op te halen.

Laatst bewerkt door Hi-Ho op 12-12-2009 17:46
 

14-12-2009 19:40:14
keesje
keesje
Ben je erin geweest dan? Volgens mij zijn die dingen afgesloten?  

14-12-2009 21:18:56
LuukDVH
LuukDVH
De huidige Bergland organisatie kan zeggen wat ze willen. De bedrijven The Train Company, Lise BV zijn failliet: de directeur/eigenaar was de heer H. de Boer vlgs opgave van KvK destijds. RailInsight BV heeft dezelfde directeur/eigenaar, dus wat de schrijver van het uitvoerige verhaal van 00:41 uur wil aangeven is me niet helemaal duidelijk. Voor mij inmiddels wel: 1 Bergland (Trein of Expres) en 1 directeur/eigenaar welke beiden voorkomen in diverse BV's wel of niet ter ziele.
Laten we nou maar afwachten wat er gebeurt de komende weken, daar zal de duidelijkheid wel naar boven komen.
 

15-12-2009 00:48:35
Hi-Ho
Hi-Ho
Beter gezegd: Laten we nou maar afwachten wat er gebeurd over 3 dagen. Dan moet de eerste Bergland Trein vertrekken. Er staat nog geen actuele dienstregeling online, echter alleen de exact dezelfde dienstregeling en treinnummer van de Bergland Expres vorig jaar en daar staat dan ook uiteraard bij beschreven:

Bovengenoemde dienstregeling is indicatief en gebaseerd op gegevens uit het verleden. De definitieve dienstregeling is nog niet bekend en van meerdere factoren afhankelijk. Zodra Bergland Trein de dienstregeling bekend is, zal ze deze publiceren. Overigens zijn dienstregelingen, ook als ze definitief zijn, geplande vertrek en aankomsttijden. Internationale treinen, zeker als het vakantietreinen betreft, wijken regelmatig door omstandigheden van geplande dienstregelngen af.

Ook is de route die ze gaan rijden door Oostenrijk en Zwitserland en de treinsamenstelling nog onbekend. Daar ben ik zelf erg nieuwsgierig naar.

Laatst bewerkt door Hi-Ho op 15-12-2009 00:51
 

15-12-2009 09:34:58
keesje
keesje
Quote
Hi-Ho: Beter gezegd: Laten we nou maar afwachten wat er gebeurd over 3 dagen. Dan moet de eerste Bergland Trein vertrekken.


Als ik naar 'Online Boeken' ga dan kan ik pas in februari weg. Wat gaat er dan over drie dagen vertrekken? Ook het gepubliceerde treinnummer 13291 is in geen enkel plansysteem terug te vinden.

Overigens is er uberhaupt geen dienstregeling ingelegd voor de Berglandtrein op 18 december. Belooft wat...

Laatst bewerkt door keesje op 15-12-2009 09:46
 

15-12-2009 20:08:23
nicospilt
nicospilt
Quote
htmtram: als meneer spilt ook zijn mailtjes online zet... Eerder kan je niet eerlijk oordelen warom de reactie van bergland zo is.
Op mijn mailtjes kwam namelijk dus geen reactie, die kwam pas toen ik er wat over op mijn site schreef. Zie verder http://www.nicospilt.com/bergland.htm
 

15-12-2009 22:14:38
Roland55
Roland55
Overigens is nog in geen enkel ProRail plansysteem enige andere wintersporttrein ingepland: de EETC treinen zijn de enige die wel het gehele seizoen zijn ingepland; van Nederland tot in Oostenrijk!!
Deze laatsten gaan weldegelijk echt rijden aanstaande vrijdag: de 13217 en de 13213, komen zondag als 13210 en 13216 weer retour. En dat ook in de 2 volgende weekenden van kerst en oud/nieuw.
 

15-12-2009 22:21:34
keesje
keesje
Exact, die treinen van EETC ben ik wel tegengekomen. De beoogde vertrektijd zoals gemeld staan op de site van Berglandtrein zouden niet eens kunnen, omdat ze vanaf Ut al direct conflicteren met een goederentrein tussen Ut en Gdm.  

15-12-2009 23:29:58
Otto
Otto
En met welke goederentrein zal dat zijn dan....  

15-12-2009 23:40:43
Hi-Ho
Hi-Ho
Quote
keesje: Als ik naar 'Online Boeken' ga dan kan ik pas in februari weg. Wat gaat er dan over drie dagen vertrekken?



Dat hebben ze dan inderdaad sinds kort veranderd. Zou de trein tot begin februari volgeboekt zijn (erg onwaarschijnlijk)? Als je op de website gaat naar 'Prijzen' dan staat als eerste vertrekdatum nog wel 18 december. Ook in de reactie op de Bergland pagina op de site van Nico Split ontkennen ze niet dat hun eerste trein op 18 december vertrekt zoals op die webpagina staat aangegeven. Ze revereren zelfs nog naar die lijst met die vertrekdata in hun reactie.

Hoe groot is dan kans als er nog helemaal geen paden zijn dat die trein gaat rijden op 18 december?

Laatst bewerkt door Hi-Ho op 15-12-2009 23:41
 

16-12-2009 08:26:38
keesje
keesje
Quote
Otto: En met welke goederentrein zal dat zijn dan....


Dat is 61201 Mas-Kfhn.

Overigens ook in februari geen andere vakantietreinen te zien dan de genoemde treinen van EETC.
 


16-12-2009 10:14:20
Otto
Otto
Quote
keesje: Dat is 61201 Mas-Kfhn.

Die heeft 18:56 doorkomst op Ut richting Gdm dus dat is geen conflict.
 

16-12-2009 10:43:05
keesje
keesje
Als je om 18.55 uur wilt vertrekken uit Ut dan moet je in dat goederenpad rijden om te Gdm aan te komen tussen 16069 en 3567. Anders past het echt niet en 1 minuut opvolging te Ut kan natuurlijk ook niet.  

16-12-2009 10:58:44
JcJay
JcJay
Ben nu toch echt benieuwd wanneer de rijtuigen voor de BT het land binnenkomen... tis nu woensdag... dus uh... vandaag of morgen moeten ze toch echt wel de grens overkomen lijkt mij... Okee, vrijdag kan ook nog, maar t lijkt me toch niet dat ze last-minute de boel overbrengen vanuit Zwiterserland... %09%

Laatst bewerkt door JcJay op 16-12-2009 10:59
 

16-12-2009 11:09:01
keesje
keesje
Ze zullen zowieso een last-minute dienstregeling moeten aanvragen bij Prorail, dat is zeker.

Het laatste nieuws op de site van Berglandtrein dateert van 10 november en ik lees tevens:
"Let op! Deze dienstregeling is onder voorbehoud en geenszins zeker. Kijkt u regelmatig voor updates en zeker altijd enkele dagen voor vertrek op deze website voor de meest actuele informatie."

Nou, we zitten enkele dagen (2) voor vertrek en er staat nog steeds een dienstregeling op die niet klopt.
 

16-12-2009 11:22:21
broek53
broek53
Ik vind het op zichzelf wel kunstig hoe dhr. De Boer nu al vele jaren elk jaar weer iedereen in het ongewisse weet te laten over welke truc er nu weer verzonnen is om te kunnen rijden. Los van de oplichterspraktijken waaraan een paar van zijn organisaties nu failliet zijn gegaan, snap ik de pathologische drang niet om het elk jaar weer te proberen. Maar dat snap ik ook nooit als ik naar het programma Opgelicht kijk (wat de oplichters drijft, bedoel ik).  

16-12-2009 17:28:18
frer
frer
Als men een paar maanden geleden naar www.ttconline.nl surfde kreeg men deze tekst te zien:

U heeft gezocht op de Bergland Expres, de wintersport en skitrein die sinds 2003 tot het afgelopen seizoen 2008/2009 vele wintersporters naar de sneeuw in Oostenrijk en Italië heeft gebracht. Het afgelopen seizoen hebben de verantwoordelijke vennootschappen The Train Company B.V. en LISE B.V. de handdoek in de ring moeten gooien. Enerzijds door financieel onvermogen, veroorzaakt door onder meer door het niet betalen van afnemers, anderzijds door technische gebreken van gehuurde rijtuigen. Het gevolg is dat de ‘oude’ Bergland Expres niet meer zal rijden omdat de ondernemingen The Train Company B.V. en LISE B.V. niet meer voortgezet worden en in een afwikkelingsprocedure zitten. Voor vragen hieromtrent dient u uw brief te zenden naar Postbus 85005, 3508 AA Utrecht. Bij eventuele nieuwe initiatieven van treinproducten of treinreizen zijn deze vennootschappen niet meer betrokken.

Skitreinen zullen er altijd zijn en ook de naam Bergland Expres zal wellicht weer opduiken. Het merk bestaat immers al sinds de vroege jaren vijftig van de vorige eeuw en heeft een historie van de Biljettencentrale en Hotelplan naar de skitrein die tot voor kort vele duizenden reizigers uit België en Nederland naar hotels en skipistes in Oostenrijk en Italië en zelfs één seizoen naar skigebieden van Zwitserland en Frankrijk bracht. In het verleden zijn de tickets ook verkocht via de touroperators TUI, OAD, Hotelplan en Vrij Uit

Laat u evenwel niet misleiden door andere skitreinen. Veelal zijn het verouderde rijtuigen met gedateerd reizigerscomfort. Het onderhoud voldoet meestal wel aan de minimale eisen die door inspecties worden voorgeschreven, maar daar wordt juist de verwarming en verlichting niet mee bedoeld. En dat voelt en merkt de reiziger natuurlijk ook. Enerzijds de beleving van de reiziger, vakantietreinen zijn nooit nieuwe treinen, anderzijds de marketing die iets anders wil doen laten geloven.

Wilt u meer weten over het reizen met eerlijke skitreinen, dan wordt u verwezen naar http://www.berglandtrein.nl. U zult dan nog steeds niet met nieuwe rijtuigen rijden, maar wel goed onderhouden treinen die met liefde worden gereden door mensen die weten hoe het moet. Zelfs heeft u niet de garantie dat u stipt op tijd aankomt of dat alles vlekkeloos verloopt, maar 9 van de 10 keer gaat het wel goed. Soms kan het zelfs voorkomen dat de trein met vertragingen vertrekt of aankomt, soms door een storm zodat het spoorwegnet plat ligt of omdat er reizigersproblemen zijn. Maar u komt er, desnoods met ander of aanvullend vervoer. Alle maatschappijen hebben het natuurlijk verstopt in de kleine lettertjes staan, maar ja die zijn meestal zo klein dat een leesbril zelfs op jonge leeftijd al aan te raden is.

Wilt u nog, en wilt u het risico lopen dat u ontspannen en uitgerust op uw wintersportbestemming aankomt in een geweldige ambiance? Dan kunnen wij u verwijzen naar http://www.berglandtrein.nl en haar samenwerking met andere partijen als Greentrain, Snowcarbon, en Solotrain. U kunt dan tevens uw hotel of appartement regelen in de beste skigebieden en de mooiste plekjes in Oostenrijk en Italië. Eerlijk en betaalbaar!

================================================

Ongelofelijk! Dit is toch gewoon bedrog, eerst de Bergland Expres afkraken en dan de Bergland trein opperen als alternatief product. Schande!

Laatst bewerkt door frer op 16-12-2009 17:29
 

16-12-2009 18:37:49
keesje
keesje
Tja, mijn mond valt ook open van verbazing. "9 van de 10 keer gaat het wel goed". Die ene keer dat het niet goed gaat wordt dan aanstaande vrijdag, want zonder materieel en een dienstregeling ben je al lekker onvoorbereid bezig. Ze zijn nu al bezig met een opsomming van problemen die mogelijk kunnen ontstaan of wellicht, tegen beter weten in, er al zijn.

Maar goed, zoals Michiel al opperde, het zou een goeie zijn voor 'opgelicht' als vrijdag een handje vol mensen staan te wachten op iets dat wellicht niet komen gaat...
 

17-12-2009 20:09:13
keesje
keesje
Nog minder dan 24 uur te gaan en nog altijd geen nieuws op de website van de Berglandtrein. En in de plansystemen nog altijd geen dienstregeling. Mag ik al gaan vrezen voor morgen?  

17-12-2009 22:38:42
raymond16
raymond16
Morgen zeggen ze dat ze vanwege weersomstandigheden niet kunnen rijden %08%  

18-12-2009 11:44:39
JcJay
JcJay
Kansloos... tsja.. zijn die 'moderne Zwitsere bakken' en de 'superloc' van de BT al in land (retorische vraag, aangezien niemand íets gezien heeft)  

18-12-2009 12:23:27
taigagaai
Moderator
taigagaai
De website meldt het volgende bij de dienstregelingen:
"Bijzonderheden per datum:
Nog geen nadere of bijzondere informatie bekend."

Lijkt me voldoende om te weten dat ze voorlopig niet gaan rijden.
 

18-12-2009 12:42:35
Terminus
Terminus
Ik heb de vraag gesteld op www.hgbtf.net. Blijkbaar gaan ze pas rijden vanaf februari.  

18-12-2009 14:14:55
Hi-Ho
Hi-Ho
Ja ik lees het nu ook. Wat is die persoon zijn of haar bron?

Je kunt nu ook alleen nog maar voor februari en maart reserveren op de site, maar tot kort geleden kon dat ook voor december en januari. Ook staan de data voor december en januari nog in de prijslijst. Ik ben benieuwd waarom ze de ritten in december en januari hebben geannuleerd en of er -net als vorig jaar- niet geinformeerde reizigers op de perrons in Utrecht, Den Bosch, Eindhoven en Venlo op de Bergland Trein staan te wachten die nooit zal gaan komen.

Laatst bewerkt door Hi-Ho op 18-12-2009 14:17
 

18-12-2009 19:25:05
mvd
mvd
Ik zie dat de treinen wel in het systeem staan. Op de AV van Ut staat:
19:40 13217 9B Extra Trein


Iech kom gelökkig oet Mestreech!
 

18-12-2009 19:32:11
AlbertP
AlbertP
Die extra trein gaat naar Keulen, zie ik nu. Lijkt me geen Bergland Expres (Keulen, 80 m boven NAP = Bergland??? Nee).

Laatst bewerkt door AlbertP op 18-12-2009 19:46
 

18-12-2009 19:40:07
verst107
verst107
Quote
mvd: Ik zie dat de treinen wel in het systeem staan. Op de AV van Ut staat:
19:40 13217 9B Extra Trein


Dat is de 1e van de 2 Alpen Expressen die vandaag vertrekken
 

18-12-2009 19:40:29
frer
frer
13217 is een Alpen Expres; 19h4o v Ut, kennen we al van voorgaande jaren.  

18-12-2009 19:48:15
AlbertP
AlbertP
De trein gaat via Ht-Vl, dus het zal wel. Wel vreemd dat Keulen opeens 'bestemming' is.  

18-12-2009 20:51:14
keesje
keesje
De Alpenexpressen rijden onder de nummers 13211, 13213, 13215 en 13217 richting Duitsland. Als ik de site van Berglandtrein moet geloven dan rijden zij onder nummer 13291 (Ut v 18.55). Vandaag zou de eerste vertrekdag zijn, maar zijn ze vertrokken?  

18-12-2009 22:17:03
maurits
maurits
Quote
AlbertPool: De trein gaat via Ht-Vl, dus het zal wel. Wel vreemd dat Keulen opeens 'bestemming' is.


Dat zal eerder wel een fout van de AV zijn. Köln is alleen een dienststop voor de Alpen Expressen. Voor de EN447 richting Moskou wordt altijd "berfl" vermeld op de AV, dat klopt ook niet.

Ik vermoed dat er helemaal geen Berglandtrein heeft gereden, en dat de slaaprijtuigen nog steeds staan vast te roesten op Utctw.


Groeten uit Villa Spoorzicht (Wd-Ledn, km 30,2)
 

18-12-2009 23:16:40
train85
train85
Quote
keesje: De Alpenexpressen rijden onder de nummers 13211, 13213, 13215 en 13217 richting Duitsland. Als ik de site van Berglandtrein moet geloven dan rijden zij onder nummer 13291 (Ut v 18.55). Vandaag zou de eerste vertrekdag zijn, maar zijn ze vertrokken?
De twee Alpen Expressen zijn met een kleine vertraging vertrokken.

Laatst bewerkt door train85 op 04-01-2010 16:15
 

19-12-2009 09:16:25
verst107
verst107
Heeft iemand toevallig de samenstellingen genoteerd?  

19-12-2009 14:07:31
rolandrail
rolandrail
Quote
maurits: Ik vermoed dat er helemaal geen Berglandtrein heeft gereden, en dat de slaaprijtuigen nog steeds staan vast te roesten op Utctw.
Correct, stonden afgelopen nacht lekker fris te wezen op Utctw.
 

19-12-2009 17:21:01
AlbertP
AlbertP
Nou, het lijkt me duidelijk hoe het faillissement van TTC is ontstaan. De rijtuigen staan maar op Utctw wortel te schieten, maar wat is eigenlijk de reden dat er helemaal niets rijdt aan Bergland Treinen?

Laatst bewerkt door AlbertP op 19-12-2009 17:22
 

19-12-2009 18:59:38
keesje
keesje
Wellicht is het een 'foutje' dat er op hun site iets staat over vertrekdata vanaf gisteren (18/12). Ik vond het al raar dat je pas de mogelijkheid hebt om met vertrekdata 5-2-10 te boeken. Maar ja, waarom staan die eerdere data er dan ook op?

Misschien deze club maar even parkeren tot 5 februari a.s., misschien is er in die tussentijd wel wat positiefs te melden.
 

19-12-2009 20:47:10
Hi-Ho
Hi-Ho
Dan vraag ik me nog steeds af hoe ze gaan rijden vanaf februari als ze de plaatsen Sargans en Zurich in Zwitserland ook gaan aandoen zoals staat in hun nieuwsberichten en bestemmingen. Wie kan dit achterhalen? Volgens mij zijn er de volgende mogelijkheden:

1. Een trein die via Kufstein rijdt met een deel voor Schwarzach-St. Veit en een deel voor Zurich via Bludenz en Sargans (Zurich ligt dan nog dik 2 uur rijden vanaf Bludenz).

2. Een trein die zonder te splitsen via Basel, Zurich, Sargans, Bludenz en Worgl rijd naar de eindbestemming Schwarzach St. Veit zonder Kufstein aan te doen(wat ze wel aanbieden als bestemming).

3. Een trein die in Karlsruhe (Duitsland) al splitst met een deel voor Zwitserland en een deel voor Oostenrijk (dan doen ze wel opmerkelijk plaatsen aan in Zwitserland die de reiziger niet direct naar de wintersportgebieden in Zwitserland brengt en zo erg onaantrekkelijk word).



Zelf denk ik het eerste zodat de Zwitserse rijtuigen in Zurich onderhouden kunnen blijven worden tijdens de huur. Zo deed de Alpen Expres dat ook met de gehuurde Zwitserse rijtuigen in Lausanne jaren geleden. Elke week werd er een rijtuig omgeruild. Wie kan hier duidelijkheid in geven?

Laatst bewerkt door Hi-Ho op 19-12-2009 20:48
 

25-12-2009 00:25:48
Otto
Otto
Quote
Hi-Ho: Wie kan hier duidelijkheid in geven?
De tijd...
 

25-12-2009 00:47:27
mark
mark
Quote
keesje: De Alpenexpressen rijden onder de nummers 13211, 13213, 13215 en 13217 richting Duitsland. Als ik de site van Berglandtrein moet geloven dan rijden zij onder nummer 13291 (Ut v 18.55). Vandaag zou de eerste vertrekdag zijn, maar zijn ze vertrokken?
Zijn er vier Alpen Expressen? Ik kom in alle overzichten op twee Alpen Expressen, die op vrijdag als 13217 en 13213 om 19:40 resp. 20:11 uit Ut vertrekken.
 

25-12-2009 10:10:41
maurits
maurits
Alleen tijdens de Krokusuittocht rijden er vier treinen. Dat is dit jaar 19 februari heen en de 27e terug (aankomst in Nederland op de 28e).


Groeten uit Villa Spoorzicht (Wd-Ledn, km 30,2)
 

25-12-2009 22:40:30
icetha
icetha
Net als vorige week, nu 2 Alpen Expressen weggegaan.
Er zitten wel meer verbouwde couchettes, de rode echter zonder logo.
Filmpje van de 2e trein: http://www.youtube.com/watch?v=JGVAq4hMjek
En ook nu geen spoor van de Berglandtrein...
 

26-12-2009 10:55:03
mich
mich
Gisteravond hadden de gasten van de alpen expres in Vl het zeer goed naar hun zin. Het discorijtuig stond te dansen op het spoor.  

28-12-2009 08:24:50
verst107
verst107
Drie vragen...


Als ik op de site van de AE kijk zie ik dat op 19 feb 4 AE-treinen heen rijden, en op 28 feb weer 4 AE-treinen terug. Op de 26e vertrekken echter 3 treinen. Blijft de 4e trein in de Krokus een week overstaan? Of maakt die een lege retourslag?


Verder zie ik dat op het moment dat de Skitrein als losse trein gaat rijden er een DISCOrijtuig meegaat. In de andere teinen staat het rijtuig als BAR omschreven. Wie weet wat voor rijtuig dit is? Vroeger waren het Gesellschaftwagen van Euro-Express, maar die lijken dit keer niet gehuurd te zijn.

Op dit ogenblik rijden 2 AE-treinen. Toch zitten er al heel veel BahnTouristikExpress rijtuigen in. Heeft EETC een tekort aan ligrijtuigen? En als ze nu al niet toekomen, moeten ze dan nog meer rijtuigen huren voor de 3e en 4e AE in de Krokus?
 

28-12-2009 16:47:48
tomster85
tomster85
Er zijn 2 treinen, maar ze hebben allebei gecombineerde bestemmingen.

Een trein gaat naar Landeck/Innsbruck, de ander naar Zell am See/Bischofshofen.
 

28-12-2009 16:59:34
tomster85
tomster85
Quote
verst107: Als ik op de site van de AE kijk zie ik dat op 19 feb 4 AE-treinen heen rijden, en op 28 feb weer 4 AE-treinen terug. Op de 26e vertrekken echter 3 treinen. Blijft de 4e trein in de Krokus een week overstaan? Of maakt die een lege retourslag?
Geen idee. Misschien worden er wel treinen met elkaar gecombineerd.

Quote
verst107: Op dit ogenblik rijden 2 AE-treinen. Toch zitten er al heel veel BahnTouristikExpress rijtuigen in. Heeft EETC een tekort aan ligrijtuigen? En als ze nu al niet toekomen, moeten ze dan nog meer rijtuigen huren voor de 3e en 4e AE in de Krokus?
EETC zet deze rijtuigen al langer in. Afgelopen zomer is zij begonnen met het renoveren van de rijtuigen, waaronder ook het verven in de EETC huisstijl: http://www.eetc.nl/renovatie_bestanden/image004.jpg

EETC runt zowel Alpen Expres en de SkiTrein al jaren, en heeft vorig jaar ook 4 treinen laten rijden met de Krokus vakantie. Sterker nog: zij hebben vorig jaar in de Krokusvakantie ZELFS de gestrande Bergland reizigers (toen de Bergland Expres dat weekend failliet ging) nog allemaal mee terug kunnen nemen naar Nederland, heb ik gehoord.

Dat is me toch wat geweest zeg. Boek je een treinreis bij de Bergland, is het bedrijf failliet, sta je daar mooi in Oostenrijk. EETC lost het op door deze mensen toch nog mee terug te nemen naar Nederland. En als stank voor dank krijgt ze daar enkel kwade bewoordingen over "andere skitreinen" van de Bergland Trein voor terug...

Laatst bewerkt door spiketrain op 28-12-2009 17:28, reden: Quoots en fotolink aangepast.
 

28-12-2009 17:07:45
keesje
keesje
Sterker nog: Berglandtrein kraakt zijn voorganger (en zelfde eigenaar nota bene) Bergland Expres zelf af. Hoe onprofessioneel kun je zijn...  

28-12-2009 19:20:04
mdj
mdj
Dat moet ook wel. Een merknaam met "Bergland" heeft nu een wrange nasmaak. Door iets nieuws te beginnen met "Bergland" moet je je klant overtuigen dat "Berglandtrein" en "Bergland expres( s)" niets met elkaar te maken hebben, dat kan je door de ene te gaan afkraken. 'Ja, maar je gaat je eigen bedrijf toch niet afkraken?'

Dat het (achteraf) toch hetzelfde blijkt te zijn, is dan jammer (voor de klant).


Bij twijfel: gebruik beton.
 

28-12-2009 19:51:12
verst107
verst107
Quote
verst107: Op dit ogenblik rijden 2 AE-treinen. Toch zitten er al heel veel BahnTouristikExpress rijtuigen in. Heeft EETC een tekort aan ligrijtuigen? En als ze nu al niet toekomen, moeten ze dan nog meer rijtuigen huren voor de 3e en 4e AE in de Krokus?


Antwoord van Tomster85=======================================================================
EETC zet deze rijtuigen al langer in. Afgelopen zomer is zij begonnen met het renoveren van de rijtuigen, waaronder ook het verven in de EETC huisstijl: http://www.eetc.nl/renovatie_bestanden/image004.jpg

EETC runt zowel Alpen Expres en de SkiTrein al jaren, en heeft vorig jaar ook 4 treinen laten rijden met de Krokus vakantie. Sterker nog: zij hebben vorig jaar in de Krokusvakantie ZELFS de gestrande Bergland reizigers (toen de Bergland Expres dat weekend failliet ging) nog allemaal mee terug kunnen nemen naar Nederland, heb ik gehoord.
================================================================================

Klopt, maar ik stelde mijn vraag niet duidelijk genoeg. EETC rijdt nu met 2 treinen van elk 14 rijtuigen. Hierin zitten alle 11 gehuurde rijtuigen van BTEX. Als ze tijdens de Krokus met 4 treinen gaan rijden met elk ca 14 rijtuigen, dan vraag ik me af of ze

1) daarvoor genoeg rijtuigen in eigen beheer hebben (zetten ze bv weer de ex DB Bcm's in?) en

2) als ze genoeg rijtuigen in eigen beheer hebben om ook die 2 extra treinen te rijden, waarom ze dan de huidige 2 treinen van nu niet met 100% eigen materieel rijden (los van het zitrijtuig, want die hebben ze niet in eigen beheer)? Dat moet toch goedkoper zijn dan de huur van rijtuigen?
 

29-12-2009 12:16:54
Hi-Ho
Hi-Ho
De dagtrein de Krokuss Expres die alleen 1x heen en terug rijd in de voorjaarsvakantie is inmiddels al uitverkocht. Met hoeveel rijtuigen gaan zij rijden en van welke maatschappij en type?

Laatst bewerkt door Hi-Ho op 31-12-2009 07:23
 

29-12-2009 13:29:15
frer
frer
Naar mijn weten met de paars-beige rijtuigen van Muller-Euro Express uit Munster.  

29-12-2009 16:47:15
Hi-Ho
Hi-Ho
Quote
verst107: 1) daarvoor genoeg rijtuigen in eigen beheer hebben (zetten ze bv weer de ex DB Bcm's in?) en

2) als ze genoeg rijtuigen in eigen beheer hebben om ook die 2 extra treinen te rijden, waarom ze dan de huidige 2 treinen van nu niet met 100% eigen materieel rijden (los van het zitrijtuig, want die hebben ze niet in eigen beheer)? Dat moet toch goedkoper zijn dan de huur van rijtuigen?


1) De vierde trein in de voorjaarsvakantie bestaat uit alleen lig-6 rijtuigen en aangezien ze er zelf maar 2 lig-6 rijtuigen operationeel hebben zullen de overige rijtuigen die week dus nog weer extra gehuurd moeten worden. Waarschijnlijk kunnen ze die week dus geen lig-4 en/of slaapruituigen meer huren. Door welke maatschappijen worden deze typen rijtuigen eigenlijk nog verhuurd?

Misschien huren ze voor die week wel die van binnen regenbooggekleurde lig-6 rijtuigen van de Belgische spoorwegen. Deze hebben ze ook eens gehuurd voor in de trein van Rotterdam naar Lourdes. In de herfstvakantie van 2008 hadden ze toen 4 treinen naar Lourdes rijden. Of worden (al) die Belgische lig-6 rijtuigen weer in de Treski verwerkt die week? Want ik begrijp dus dat de Euro-Express rijtuigen uit Munster al verwerkt worden in de voorjaarsvakantie in de Krokus Expres en de transfertrein vanuit Nederland die in Duitsland aansluiting geeft op de Snee-Express. Beide treinen zijn ingelegd door treinreiswinkel.nl?

Of heeft Bahn Touristik Express zoveel rijtuigen dat EETC nog een aantal extra van hen huurt in de voorjaarsvakantie?


2) Omdat ze te weinig (werkende) lig-6 rijtuigen in eigen beheer hebben. Er zijn er maar 2 uit eigen materieel operationeel. De rest is te oud en/of kapot. De Ski-Trein die gecombineerd met de Alpen Expres rijd heeft als concept te rijden met alleen zit-6 en lig-6 rijtuigen. Deze zijn dus gehuurd van de Bahn Touristik Express.

De lig-4 (BCVM) rijtuigen en slaaprijtuigen (van het type MU en AB30)zijn nog wel operationeel en worden gerenoveerd. Ze zijn nu bezig met de BCVM's.

Rijtuigen van EETC: http://www.martijnhaman.nl/eetc.htm

Laatst bewerkt door Hi-Ho op 29-12-2009 16:54
 

31-12-2009 07:26:27
Hi-Ho
Hi-Ho
De Bergland Trein heeft van de week al zijn bestemmingen naar Italië verwijderd van de site. Deze zijn niet meer boekbaar. Ze hebben dit hier en daar aangepast, maar op sommige plekken op de site zie je nog dat ze eerst van plan waren ook transfers naar de wintersportbestemmingen in Italië te gaan verzorgen.

Laatst bewerkt door Hi-Ho op 31-12-2009 07:27
 

31-12-2009 10:16:41
verst107
verst107
Quote
Hi-Ho: 1) De vierde trein in de voorjaarsvakantie bestaat uit alleen lig-6 rijtuigen en aangezien ze er zelf maar 2 lig-6 rijtuigen operationeel hebben zullen de overige rijtuigen die week dus nog weer extra gehuurd moeten worden. Waarschijnlijk kunnen ze die week dus geen lig-4 en/of slaapruituigen meer huren. Door welke maatschappijen worden deze typen rijtuigen eigenlijk nog verhuurd?

Misschien huren ze voor die week wel die van binnen regenbooggekleurde lig-6 rijtuigen van de Belgische spoorwegen. Deze hebben ze ook eens gehuurd voor in de trein van Rotterdam naar Lourdes. In de herfstvakantie van 2008 hadden ze toen 4 treinen naar Lourdes rijden. Of worden (al) die Belgische lig-6 rijtuigen weer in de Treski verwerkt die week? Want ik begrijp dus dat de Euro-Express rijtuigen uit Munster al verwerkt worden in de voorjaarsvakantie in de Krokus Expres en de transfertrein vanuit Nederland die in Duitsland aansluiting geeft op de Snee-Express. Beide treinen zijn ingelegd door treinreiswinkel.nl?

Of heeft Bahn Touristik Express zoveel rijtuigen dat EETC nog een aantal extra van hen huurt in de voorjaarsvakantie?
Bedankt voor je toelichting.
BTE heeft 10 ligrijtuigen en die zijn allemaal al aan EETC verhuurd.

De NMBS heeft inderdaad ca 15 ligrijtuigen van het type Bc I6, en gebruikt er daar maar 4 van voor haar Treski.

Euro-Express uit Münster heeft ca 20 ligrijtuigen, maar die worden - denk ik- grotendeels al ingezet in de Schnee-Expressen. De Krokus Express/Transfertrein zal waarschijnlijk samengesteld zijn uit zitrijtuigen van EE. Datzelfde geldt ook voor de rijtuigen in de Wintershuttle.

Andere opties zijn rijtuigen van de SBB. Die zijn de laatste jaren wel vaker ingezet tbv de Alpen Expressen, en met het wegvallen van de nachttreinen van Zwitserland naar Italie staan ook pas gereviseerde SBB ligrijtuigen werkeloos op een zijspoor (Berglandtrein claimt bij mijn weten deze rijtuigen te gaan inzetten voor haar wintersporttrein).

Nog exotischer zouden ook Slowaakse ligrijtuigen kunnen worden ingezet. Dezelfde als ook in de klimaattrein meereden, en afgelopen zomer in de Szigettreinen naar Hongarije.

Ik ben benieuwd. Zou zelf erg blij worden van de gereviseerde SBB ligrijtuigen. Die zien er mooi uit.

Laatst bewerkt door spiketrain op 31-12-2009 10:25, reden: Quoot aangepast, s.v.p. reageer-knop gebruiken.
 

31-12-2009 11:51:51
Hi-Ho
Hi-Ho
Quote
verst107: Euro-Express uit Münster heeft ca 20 ligrijtuigen, maar die worden - denk ik- grotendeels al ingezet in de Schnee-Expressen. De Krokus Express/Transfertrein zal waarschijnlijk samengesteld zijn uit zitrijtuigen van EE. Datzelfde geldt ook voor de rijtuigen in de Wintershuttle.


Ik heb even op hun website gekeken en ze hebben maar 29 zitrijtuigen (http://www.euro-express.eu/zugfahrten/index.htm) ik neem aan dat zowel de Krokus Expres als de Wintershuttle op volle sterkte willen rijden om die ene slag rendabel te maken. Dan zit je al op 2x 14 rijtuigen. Of een van beide maatschappijen huurt zijn zitrijtuigen van de Bahn Touristik Express (http://www.bahntouristikexpress.de/sitzwagen.php). Alleen weet ik niet hoeveel de Bahn Touristik Express van deze zitrijtuigen heeft.

De transfertrein zal dus denk ik uit dezelfde rijtuigen bestaan als de Krokus Expres. Namelijk op vrijdagavond 19 december rijden die rijtuigen van van Breda naar Düsseldorf als transfertrein om aansluiting te geven op de Schnee Express naar Oostenrijk en Zwitserland om vervolgens weer van Düsseldorf terug te gaan naar Amsterdam om de volgende ochtend op zaterdag 20 februari als Krokus Expres naar Oostenrijk te gaan rijden. Deze krokusexpres komt zaterdagavond 27 februari weer in Nederland aan om vervolgens op zondagochtend 28 februari weer als transfertrein te rijden om de passagiers die met de Snee Express hebben gereden van Düsseldorf weer Nederland in te brengen.

Laatst bewerkt door Hi-Ho op 31-12-2009 12:05
 

31-12-2009 13:14:24
keesje
keesje
Quote
Hi-Ho: De Bergland Trein heeft van de week al zijn bestemmingen naar Italië verwijderd van de site. Deze zijn niet meer boekbaar. Ze hebben dit hier en daar aangepast, maar op sommige plekken op de site zie je nog dat ze eerst van plan waren ook transfers naar de wintersportbestemmingen in Italië te gaan verzorgen.


Hoewel ze in het overzicht van bestemmingen aangeven dat er ook een directe verbinding aanbieden naar Zürich en Sargans, kun je zodra je wilt boeken deze bestemmingen NIET kiezen. Dus toch niet naar Zwitserland?

Wazig bedrijf blijft het zo...

Laatst bewerkt door keesje op 31-12-2009 13:14
 

01-01-2010 12:37:07
JcJay
JcJay
Quote
verst107:
Als ik op de site van de AE kijk zie ik dat op 19 feb 4 AE-treinen heen rijden, en op 28 feb weer 4 AE-treinen terug. Op de 26e vertrekken echter 3 treinen. Blijft de 4e trein in de Krokus een week overstaan? Of maakt die een lege retourslag?


Die vierde trein zal denk ik ook dit jaar weer 2x als LM rijden: retour op de 20e en leeg heen op de 26e. Logisch dat deze trein niet in het overzicht staat met vertrek op de 26e - deze is ook niet voor reizigers bedoeld, maar enkel om reizigers op te halen. Althans, het bovenstaande is in het verleden zo gegaan; 4e trein leg terug, leeg heen t weekend erop...

Laatst bewerkt door JcJay op 01-01-2010 12:37
 

01-01-2010 13:07:29
TheKnitter
TheKnitter
Rijden deze treinen vanavond ook weer vanaf Utrecht Centraal?
Is er dan ook bekend om hoe laat ongeveer?
Waarschijnlijk zit ik dan in de buurt van Utrecht Centraal, en ga even een kijkje wagen. Wil ze wel eens zien..

Edit: Zie net op alpenexpres.nl dat de trein om 19:40 en 20:11 vertrekken, er staat alleen geen spoor bij.

Kan iemand mij vertellen of het het waard is, om af te reizen naar Utrecht voor deze 2 treinen?

Laatst bewerkt door TheKnitter op 01-01-2010 13:48