Werkzaamheden op termijn
Forum: Dienstregelingen en omlopen - Werkzaamheden
28-10-2009 20:11:11
noof
noof
De NS heeft de neiging om ongeveer twee weken van te voren werkzaamheden op het spoor bekend te maken, terwijl werkzaamheden naar mijn beste weten al véél en véél eerder van te voren worden geplanned. In het verleden wilden sommige leden dan nog wel eens wat loslaten over wat er de komende tijd te wachten stond. Ik had hier persoonlijk bijzonder veel baat bij, dat maakte het plannen (vrij vragen van werk etc). voor een rondje al stukken makkelijker.

Daarom de vraag, en als het toch echt niet mag, dan mijn excuses; heeft iemand enig idee wat er de komende tijd, en in het bijzonder op 28 november te verwachten is?
 

28-10-2009 20:32:25
stephan90
stephan90
Nu er toch een topic over werkzaamheden loopt. Ik heb wel eens een lijst van ProRail gezien met daarin het aantal en wat voor type buitendienststellingen op de Nederlandse baanvakken in een periode tot 2011. Er werden daarin geen exacte data vermeld, maar ik vond het wel een mooi overzicht. Helaas kon ik dat deze week niet meer vinden. Bestaat dat nog en zo ja, waar?  

28-10-2009 20:48:53
daniel81
daniel81
Bedoel je deze?
http://www.prorail.nl/Vervoerders/Infrastructuur/Documents/Overzicht%20Functionaliteitswizigingen%20en%20Indienststellingsdata.pdf

en deze:
http://www.prorail.nl/Zakenpartners/Werken%20aan%20het%20spoor/Documents/BBV%202010-2014%202009-09-01.pdf

Laatst bewerkt door daniel81 op 28-10-2009 20:58, reden: 2e link toegevoegd
 

28-10-2009 20:56:00
mdj
mdj
Volgens mij is die niet zo heel erg actueel: het perron van spoor 1 in Apd gaat nog niet gerealiseerd worden naar 340 meter..

*rent naar Apd*

Ze zijn al bezig... 't ding lijkt mij langer dan 11 bakken; de laatste perronwand staat t.h.v bakbord 14 van het middenperron, waarbij aangetekend dat perron 1 doorloopt tot ongeveer waar vroeger de overweg van de Arnhemseweg lag.
Ofwel: genoeg voor een bak of 16.


Bij twijfel: gebruik beton.
 


28-10-2009 21:00:24
daniel81
daniel81
Ja, alleen jammer dat het perron niet ook VERBREED wordt, de reizigersspreiding kan hier nog wel eens ernstig te wensen gaan overlaten%09%
Overigens gaat aan de westzijde de nieuwe fietsenstalling gebouwd worden, dus volgens de tekeningen die ik daarvan gezien heb is daar helemaal geen ruimte voor een perron
 

28-10-2009 21:10:06
stephan90
stephan90
Quote
daniel81: Bedoel je deze?
http://www.prorail.nl/Vervoerders/Infrastructuur/Documents/Overzicht%20Functionaliteitswizigingen%20en%20Indienststellingsdata.pdf

en deze:
http://www.prorail.nl/Zakenpartners/Werken%20aan%20het%20spoor/Documents/BBV%202010-2014%202009-09-01.pdf


Nee, helaas niet. Die eerste is ook wel mooi, maar gaat over indienststellingen in plaats van buitendienststellingen

Ik zie overigens in dat document dat spoor 5 op Utrecht Centraal deze maand buiten dienst wordt gesteld. Toch wel merkwaardig dat ik er vandaag nog ben ingestapt

In ieder geval bedankt.

Laatst bewerkt door stephan90 op 28-10-2009 21:10
 

28-10-2009 21:48:39
vrijgezel
vrijgezel
Soms staat er wel eens in lokale/ regionale kranten een "advertentie" verpakt als nieuwsbericht van ProRail over werkzaamheden.

Zo stond er in de lokale krant "AlmereVandaag" enkele dagen geleden een artikeltje dat op 15 november Lelystad niet per trein bereikbaar is i.v.m. werkzaamheden voor de toekomstige Hanzelijn. Alle treinen eindigen [keren] in Almere Oostvaarders en bussen pendelen tussen Almbo en Lls.
 

28-10-2009 22:09:21
daniel_ddr
daniel_ddr
Quote
stephan90: Ik zie overigens in dat document dat spoor 5 op Utrecht Centraal deze maand buiten dienst wordt gesteld. Toch wel merkwaardig dat ik er vandaag nog ben ingestapt
Wel goed kijken he: er staat een herziene datum van februari 2010

Dan vindt ik het merkwaardiger dat spoor 15 op Rotterdam Centraal volgens dit overzicht twee keer buiten dienst gaat. Al is de planning daar zowiezo vreemd: 14/15 gaan als enige naast elkaar gelegen sporen niet tegelijk buiten dienst.


Dagelijks Amf-Klp v.v. - Kijk ook eens op http://www.ovinnederland.nl
 

28-10-2009 22:14:57
daniel81
daniel81
Persberichten kun je dan weer vinden op
http://www.prorail.nl/Pers/Persberichten/Actueel/Pages/default.aspx (en dan scrollen naar onderen, naar 'persberichten regionaal'.
Hoewel ik de bovengenoemde daar niet tussen zie.
Wel staat ertussen dat b.v. het laatste weekend van november de Zeeuwse lijn er weer uit zal liggen.
 

28-10-2009 22:56:00
JdJ
JdJ
Quote
vrijgezel: Soms staat er wel eens in lokale/ regionale kranten een "advertentie" verpakt als nieuwsbericht van ProRail over werkzaamheden.

Zo stond er in de lokale krant "AlmereVandaag" enkele dagen geleden een artikeltje dat op 15 november Lelystad niet per trein bereikbaar is i.v.m. werkzaamheden voor de toekomstige Hanzelijn. Alle treinen eindigen [keren] in Almere Oostvaarders en bussen pendelen tussen Almbo en Lls.


De inwoners die in de buurt van de Nnvbr wonen, kregen laatst een brief met de mededeling dat de Nnvbr wordt gerenoveerd en vanaf 15 november geen treinverkeer kan plaatsvinden tussen Wm en Kma tot en met 13 december, ben benieuwd!
 

28-10-2009 22:59:25
broek53
broek53
Voor de komende weekenden, citerend uit een behoorlijk betrouwbaar overzicht voor dit soort termijnen:

* 14 en 15-11: Apeldoorn - Zutphen voor het vervangen van enkele bruggetjes Amersfoort - Stroe voor ballastvernieuwing
Gouda - Den Haag voor bouw onderdoorgang Noordeinde
Hilversum - Utrecht: spoorvernieuwing bij Sportpark
Meppel - Hoogeveen: spoorvernieuwing
Sloterdijk - Zaandam: bouw viaduct Westrandweg, beperkt treinverkeer
Weert - Roermond: spoor en ballastvernieuwing
Sittard: wisselverniewing (alleen spoorwijzigingen)

* 14-11: Apeldoorn - Deventer voor seintechnisch werk
(Lelystad C - Lelystad Opstel voor werk aan de Hanzelijn)

* 15-11: Almere Oostvaarders - Lelystad rijdraadvernieuwing
Lelystad C: verbouwingen in het kader van de Hanzelijn
Zaandam - Uitgeest: verbouwing brug Nauernasche Vaart en vervangen perronkeerwanden op een of meer stations

* 21 en 22-11: Muiderpoort - Weesp, aanleg halte Science Park
Breda - Tilburg: wisselvernieuwing bij Tilburg

* 22-11: Alkmaar - Heerhugowaard, werkzaamheden brug

* 28 en 29-11: Woerden - Gouda Goverwelle: overweg vervangen door tunnel
Bergen op Zoom - Vlissingen: ballastvernieuwing

* 5 en 6-12: Velsertunnel: testen nieuwe veiligheidsapparatuur
Amsterdam - Utrecht: werkzaamheden ERTMS-beveiliging en spoorvernieuwing op de zuidsporen Asd - Asdm

* 6-12: Uitgeest wisselvernieuwing

* 13-12: Zwolle - Wierden voor indienststelling Nijverdal West (en daarna een buitendienststelling in Nijverdal van drie jaar)

* 12 en 13-12: Schiedam - Delft voor het slaan van damwanden
Eindhoven - Blerick diverse vervangingen en vernieuwingen

Alles onder het nodige voorbehoud natuurlijk.
 

29-10-2009 08:31:25
dvdhoven
dvdhoven
En dan nog één op de heel lange termijn met nog een geweldig voorbehoud.
Het is de bedoeling dat Arnhem Westkant van 25-07-2010 t/m 23-08-2010 buiten dienst gaat. Er is dan geen treinverkeer mogelijk van Nm/Ut - Ah vv.
Er komt een tijdelijke halte bij de Kema met perrons aan zowel de Utrechtse als de Nijmeegse lijn. Treinen uit Ut en Nm keren hier. Er zullen tijdelijke aanpassingen aan de infra worden gedaan om dit keren mogelijk te maken.
Van/naar station Arnhem gaan pendelbussen rijden.
Er komen 2 tijdelijke dienstregelpunten: Ahkm (Arnhem Kema) en Ahkma (Arnhem Kema aansluiting)
Syntus zal gaan pendelen tussen Tiel en Zetten-Andelst, hiervoor moet een tankvoorziening worden geregeld.
Wat er exact aan werkzaamheden gaat gebeuren weet ik niet.
En nogmaals eea met groot voorbehoud, het is nog in de planningsfase, al zijn er al veel mensen achter de schermen heel druk mee.

Laatst bewerkt door dvdhoven op 29-10-2009 08:32


Dick van den Hoven
 

29-10-2009 12:21:07
daniel_ddr
daniel_ddr
Quote
broek53: * 28 en 29-11: Woerden - Gouda Goverwelle: overweg vervangen door tunnel
Dat zal dan wel het verwijderen van de huidige overweg uit de beveiliging zijn. Zag van de week dat de tunnel namelijk al in gebruik is, maar dat de overweg zelf er nog in ligt.


Dagelijks Amf-Klp v.v. - Kijk ook eens op http://www.ovinnederland.nl
 

29-10-2009 19:59:28
daniel81
daniel81
Quote
broek53: * 14 en 15-11: Apeldoorn - Zutphen voor het vervangen van enkele bruggetjes Amersfoort - Stroe voor ballastvernieuwing
(...)
* 14-11: Apeldoorn - Deventer voor seintechnisch werk


Komt er dan een eilandbedrijfje Apd-Sto?
En dat seintechnische werk, was dat al gepland of is er in de herfstvakantie iets misgegaan wat nu rechtgezet moet worden?
 

29-10-2009 20:10:48
broek53
broek53
Neen, want heel Apd ligt er ook uit. Het gaat om het uit de beveiliging halen van twee overwegen die kennelijk al eerder vervangen zijn: de Zutphense straat en de Kanaalweg.  

29-10-2009 20:20:26
daniel81
daniel81
Waarom is dat in de herfstvakantie dan niet gedaan?
Die langs het kanaal kan ik begrijpen, want als ze daar toen aan de slag waren gegaan was de omrijroute via Apd-Zp niet meer mogelijk geweest (punt ligt tussen Apd en Apda). Trouwens, ik dacht dat dat allang gebeurd was, die overweg is nu al 2 jaar buiten dienst
Maar die in de Zutphensestraat hadden ze toch juist mooi in de herfstvakantie kunnen doen?

Trouwens ook nog gepland rondom Apd: spoorvernieuwing van spoor 102 en spoorvernieuwing rondom overweg Laan van Osseveld. Dat laatste kan pas als de Zutphensestraat voor het verkeer is opengesteld, omdat er anders geen alternatief is voor het wegverkeer.

PS: sorry Michiel, ik vrees dat je je de volgende keer wel bedenkt voordat je weer een dergelijke service verleent, nu mag je meteen weer een stortvloed aan vragen beantwoorden

Laatst bewerkt door daniel81 op 29-10-2009 20:26
 

29-10-2009 20:20:30
mdj
mdj
Kanaal Zuid is al tijden opgeheven, de Zutphensestraat is de overweg waar ze afgelopen week een tunnelbakje hebben ingeschoven;)

Overigens lijkt het mij dat ze dan ook de bovenleiding van Apd gaan aanpassen, de bovenleidingsmasten worden verplaatst zodat de paal niet midden in het perron van spoor 1 staat, zoals ze ook in november 2006 deden bij spoor 1 toen dat opnieuw aangelegd werd.

Iig: de verlengde liggers liggen al klaar thv de opgeheven overweg van Kanaal Zuid:p


Bij twijfel: gebruik beton.
 

29-10-2009 20:22:04
daniel81
daniel81
Ah, vandaar die liggers%05% Ik vroeg me al af wat daar het nut van was ...

Laatst bewerkt door daniel81 op 29-10-2009 20:22
 

29-10-2009 20:31:24
broek53
broek53
Nou, ik ben daar niet zo bekend & ik citeer maar wat er in zeer verkorte vorm gemeld wordt. Meestal is dat niets, nu werd het seintechnisch opheffen van die overwegen genoemd.
Nu is het wel zo dat als er aan de beveiligingsinstallatie van een station gewijzigd wordt, deze installatie in ieder geval een aantal uren helemaal plat moet en daarna een aantal uren voor testen beschikbaar moet zijn. Zoiets zal er wel aan de hand zijn. Als Apeldoorn plat moet, kun je meteen de aanpalende baanvakken doen.
 

29-10-2009 20:44:48
daniel81
daniel81
Dat zal dan met name voor de overweg Kanaal Zuid/Noord gelden, die was in de beveiliging van Apd opgenomen (de treinen naar Zutphen moesten daarvoor tot een paar jaar geleden zelfs nog sleutelen%05%).
De overweg Zutphensestraat zat wel gekoppeld aan Apdo, op een nogal ongelukkige manier: die overweg sloot volgens mij al als de trein nog op Apdo stond
Maar da's nu gelukkig voorbij, nu kun je er helemaal niet meer door%08%
 

29-10-2009 21:45:47
Apda
Apda
Quote
daniel81: (de treinen naar Zutphen moesten daarvoor tot een paar jaar geleden zelfs nog sleutelen%05%)
De treinen naar Deventer ook (of de hc's daarvan %02%).
 

31-10-2009 20:24:07
daniel81
daniel81
Alleen als het korte treinen betrof
Op het moment dat gesleuteld werd, kreeg de trein veilig, maar dan was de overweg nog niet gesloten. Lange treinen stonden dan al te dicht bij de overweg waardoor ze met die constructie te vroeg op de overweg zouden zijn ...
Deze info wel onder voorbehoud, maar zo staat het mij bij.
En nu weer on-topic

Laatst bewerkt door daniel81 op 31-10-2009 20:24
 

31-10-2009 20:54:33
Apda
Apda
Bijna goed. In principe werd bij alle stoppende treinen richting Dv en Zp gesleuteld. Korte treinen stonden nog vóór het inschakelpunt van de overweg. Het sein werd dan direct veilig, en pas na passeren van het inschakelpunt sloot de ahob. Bij lange treinen sloot eerst de ahob en daarna kwam het sein op veilig.  

01-01-2010 23:26:38
fastguy84
fastguy84
Om nou niet weer een nieuw topic te openen, zet ik het maar hier: Eind dit jaar renoveert Rijkswaterstaat de boogbrug in de A2 bij Beek. Wat heeft dat met treintjes te maken? Nou, die boogbrug ligt over het spoor (thv Bk, dus het traject Std-Mt), en dat heeft nogal wat buitendienststellingen tot gevolg.

Kruis daarom alvast door in uw agenda:
De weekenden van 2/3, 9/10, 16/17 en 30/31 oktober en 6/7 en 13/14 november 2010

Ja, u leest het goed, slechts 6 weekenden (van 7 opeenvolgende) geen treinverkeer om een brug te pimpen. Bron: http://www.rijkswaterstaat.nl/wegen/plannen_en_projecten/a_wegen/a2/midden_limburg/index/

Zie voor een uitleg over het hoe en wat: http://www.rijkswaterstaat.nl/wegen/plannen_en_projecten/renovatie_bruggen_en_viaducten/index.aspx (en sla daarbij gerust de laatste alinea over, die is niet voor treinreizigers bestemd ).
 

02-01-2010 14:01:22
keesje
keesje
Heeft Hrl tenminste zijn rechtstreeks verbinding gegarandeerd terug, sneeuw of geen sneeuw!  

07-01-2010 14:35:05
AlbertP
AlbertP
Tweede link van fastguy84 werkt niet meer; hier is wel wat te zien: http://www.rijkswaterstaat.nl/wegen/veiligheid/renovatie_bruggen/ en http://www.rijkswaterstaat.nl/wegen/veiligheid/renovatie_bruggen/aanpak_stalen_bruggen/  

08-03-2010 23:25:32
david_meye
david_meye
Heeft er iemand een overzicht van de werkzaamheden tot en met de zomervakantie voor me.  

08-03-2010 23:30:36
train85
train85
Stuur me een PB met data's die je wil weten en welke trajecten, dan kan ik het voor je uitzoeken morgen en overmorgen.  

08-04-2010 23:36:30
phantom
phantom
Ik heb gehoord dat er in het weekend van 17+18 april en 24+25 april en 1+2 mei werkzaamheden zouden zijn waardoor er meer cargo verkeer zou zijn op de brabant route.
Als ik echter bij prorail op de site kijk kan ik er maar weinig/niks van vinden,weet iemand of dit klopt en zo ja wat er dan exact gaat gebeurren aan werkzaamheden ??
Alvast bedankt voor de info.
 


Tevreden over Somda? Overweeg dan eens een vrijwillige donatie, alvast bedankt!


09-04-2010 09:46:42
train85
train85
Dat zijn werkzaamheden tussen Emmerich en Oberhausen Hbf, die zie je inderdaad niet op de prorail site. Wel gaan ook de ICE's en CNL's via Vl.  

09-04-2010 11:27:18
gummbahla
gummbahla
Quote
phantom: Ik heb gehoord dat er in het weekend van 17+18 april en 24+25 april en 1+2 mei werkzaamheden zouden zijn waardoor er meer cargo verkeer zou zijn op de brabant route.
Als ik echter bij prorail op de site kijk kan ik er maar weinig/niks van vinden,weet iemand of dit klopt en zo ja wat er dan exact gaat gebeurren aan werkzaamheden ??
Alvast bedankt voor de info.

Zie bijvoorbeeld http://bauarbeiten.bahn.de/nrw/Linie/41-Frankfurt-M--Koeln-Utrecht-Amsterdam-Den-Helder/110 voor details.
 

09-04-2010 19:29:08
phantom
phantom
Bedankt voor de info %08%