Mogelijk nieuwe nachttrein Brussel - Stockholm
Forum: Algemeen - Algemeen
27-10-2009 15:52:12
HZwoferink
HZwoferink
Op treinreiziger.nl staat dat er misschien een nieuwe nachttrein komt. Zie de http://www.treinreiziger.nl/actueel/buitenland/mogelijk_nieuwe_nachttrein_brussel_-_stockholm Maar gaat deze nachttrein ook werkelijk rijden? Omdat er al nachttreinen weg gaan. En gaat deze wel via NL? Als deze via NL gaat, hopelijk dan eens via Bh %08%

Laatst bewerkt door HZwoferink op 27-10-2009 15:53


Groeten uit Rijssen, Henk Zwoferink
 

27-10-2009 15:57:46
daniel
daniel
De route via Nederland lijkt me niet zo handig. Ik neem aan dat 'gewoon' via Luik - Aken - Keulen gereden zal gaan worden.  

27-10-2009 19:31:16
maurits
maurits
Lekkere vunzige treintjes met Zweedse lig- en slaaprijtuigen via Bentheim lijken me inderdaad een prima idee %08%

Even serieus, op treinreiziger.nl lees ik ook:
Quote
treinreiziger.nl: Today's Railways meldt verder dat de trein op Zweedse bodem door r de Zweedse spoorwegen SJ uitgevoerd zou gaan worden, en op de rest van de route mogelijk door CityNightLine van de Duitse spoorwegen.


Mogelijk impliceert dit een doortrekking van de trein van/naar Kopenhagen. Alleen lijkt me dat vrij lastig, voor een retourslagje Kopenhagen-Stockholm per X2000 heb je al 10 uur nodig. Dus hoe men dat materieeltechnisch wil gaan doen, geen flauw idee, wellicht die treinen langer dan 24 uur laten keren?

Verder is de NMBS/Infrabel nog een lastige hinderis. De treinen van DB-Nachtzug zijn in feite ook kapot gemaakt door de extreem hoge vergoedingen die de Belgen voor tractie en treinpaden vroegen.


Groeten uit Villa Spoorzicht (Wd-Ledn, km 30,2)
 

27-10-2009 19:46:18
mat64
mat64
deze CNL neem ik dan ook maar meteen mee in mn interrail in 2010%08%  


27-10-2009 23:02:57
keesje
keesje
Ja, ga maar vast sparen!  

28-10-2009 12:27:06
AlbertP
AlbertP
Quote
maurits: Mogelijk impliceert dit een doortrekking van de trein van/naar Kopenhagen. Alleen lijkt me dat vrij lastig, voor een retourslagje Kopenhagen-Stockholm per X2000 heb je al 10 uur nodig. Dus hoe men dat materieeltechnisch wil gaan doen, geen flauw idee, wellicht die treinen langer dan 24 uur laten keren?


Lijkt me niet dat je 14 uur nodig hebt voor Kopenhagen-Brussel. 10 uur kan ik me nog iets bij voorstellen maar 14 uur niet.
 

28-10-2009 13:07:07
BGM104
BGM104
Quote
maurits:
Mogelijk impliceert dit een doortrekking van de trein van/naar Kopenhagen. Alleen lijkt me dat vrij lastig, voor een retourslagje Kopenhagen-Stockholm per X2000 heb je al 10 uur nodig. Dus hoe men dat materieeltechnisch wil gaan doen, geen flauw idee, wellicht die treinen langer dan 24 uur laten keren?


Quote
treinreiziger.nl:
De trein zou van maandag t/m vrijdag om 18:00 uur uit Brussel vertrekken, en in Stockholm om 12:20 uur aankomen. In tegenovergestelde richting zou de trein om 13:55 uur vertrekken uit Stockholm en in Brussel om 8:30 uur aankomen. De terugreis zou plaats vinden op zondag t/m vrijdag.


Gewoon in 95 min keren toch in Stockholm?
Heenreis duurt 18 uur 20 min, terug 18 uur 35 min
hmm, de ene kant op 5 ritten/week, de andere kant op 6 ritten/week, dan gaat er iets niet goed