Werkzaamheden 24-25 okt Zd-Wm, Ut-Ht.
Forum: Dienstregelingen en omlopen - Werkzaamheden
22-10-2009 23:22:08
ruysdael
ruysdael
Komend weekend rijdt er een 700800 Ut-Zd en een 3500 Shl-Ut, welke op elkaar keren. Is de materieelinzet gewoon VIRM of kunnen we iets afwijkends verwachten?  

23-10-2009 00:01:30
bloober
bloober
Een andere leuke treinserie als gevolg van deze werkzaamheden is de 693000. Rechtstreeks Hdr - Ht via Hlm en Ah!


Groetjes, Bloober
 

23-10-2009 02:20:48
SleutelMan
Moderator
SleutelMan
he, via Hlm is wel grappig, meestal is de 693000 via Zd natuurlijk. Dat wordt een lange rit, iets van 4,5 uur?. Ondanks de lange route maar 1x kopmaken op Ah, best wel netjes.

Laatst bewerkt door SleutelMan op 23-10-2009 02:21
 

23-10-2009 07:22:51
dvdhoven
dvdhoven
Quote
maccerr: Komend weekend rijdt er een 700800 Ut-Zd en een 3500 Shl-Ut, welke op elkaar keren. Is de materieelinzet gewoon VIRM of kunnen we iets afwijkends verwachten?
Inzet is idd gewoon VIRM.


Dick van den Hoven
 


23-10-2009 09:13:54
ruysdael
ruysdael
Okay, bedankt voor de update.  

23-10-2009 21:57:24
mvd
mvd
Rijden er morgen ook snelbussen tussen Ht en Ut? In de folder zie ik alleen iets staan van stopbussen.


Iech kom gelökkig oet Mestreech!
 

23-10-2009 22:28:47
j.jager
j.jager
Kennelijk niet. De omleidingsadvies voor doorgaande reizigers is vanaf Ut via Nm met de 3000, dat voor de gelegenheid doorrijd naar Ehv en vernummerd is naar 693000.

Laatst bewerkt door j.jager op 23-10-2009 22:29
 

23-10-2009 22:33:17
train85
train85
Vorige keer in September reden er nog snelbussen op zaterdag, maar nu alleen stopbussen. Sta zelf deze keer in Geldermalsen de boel te regelen het weekend.  

24-10-2009 07:22:55
WesselE
WesselE
Wat is dat nou weer voor een onzin, was de 693000 niet genoeg bezet vorige keer ofzo? Hoe je het wend of keert, met de snelbus is gewoon sneller dan omreizen via Ah.


'Okeh'
 

24-10-2009 07:45:15
Duitje
Duitje
Aan de bezetting zal het niet liggen, de vorige keer waren ze aardig druk! Ze rijden gelukkig nu wel met dubbele stellen, anders was het niet te doen....  

24-10-2009 12:10:19
robbertc
robbertc
Hoewel boze bronnen beweerden dat de 693000 (bij de omleiding Ut-Ah-Ehv, een tijdje geleden) de vorige keer met solo stellen reed, was dit dus echt niet waar. Ook toen reed de 693000 op zaterdag met 10 bakken VIRM (of, ze stonden in ieder geval zo gepland).

Laatst bewerkt door robbertc op 24-10-2009 12:13
 

24-10-2009 12:44:10
fugazi
fugazi
Klopt, ze reden veelal met acht bakken toen. Maar door de Marinedagen in Den Helder was dit toen veel te krap.

Laatst bewerkt door admin op 24-10-2009 14:28, reden: Onnodige quote verwijderd
 

24-10-2009 13:05:26
Duitje
Duitje
Heb heel wat solo zesjes zien rijden hoor! Zag trouwens dat er in Hlm het eea werd versterkt. Dus gaat stukke beter  

25-10-2009 22:11:47
Hoera63
Hoera63
Weet iemand ook wat er gedaan is bij Wm?  

25-10-2009 22:13:45
ruysdael
ruysdael
Toen ik er vandaag met de bus langs reed waren de zichtbare werkzaamheden geconcentreerd rond station Koog-Zaandijk. Het hele perron was tegelloos en het was één grote zandberg. Misschien vernieuwing van de perrons?  

25-10-2009 22:15:30
Hoera63
Hoera63
Nu je het zegt, toen ik terugkwam van Eurospoor was een deel van het perron afgesloten met hekken en lagen er tegels...

Ik wacht op het moment dat ze die hogesnelheidswissels t.b.v. corridor Amr - Eindhoven gaan aanleggen.
 

25-10-2009 22:39:47
JdJ
JdJ
Quote
maccerr: Toen ik er vandaag met de bus langs reed waren de zichtbare werkzaamheden geconcentreerd rond station Koog-Zaandijk. Het hele perron was tegelloos en het was één grote zandberg. Misschien vernieuwing van de perrons?


Als ik het goed heb lagen er al enige tijd 'perronstoepranden' aan de overkant van het spoor (in de berm). Dus dan zal het wel vernieuwing zijn
 

26-10-2009 00:21:31
bloober
bloober
Nog even over 693000 en mijn ervaringen van zaterdag. Aan het einde van de middag kwamen er 10 bakken VIRM aanzetten in de 693060 in Ht. Deze waren erg goed bezet, maar iedereen kon nog zitten. De 693081 echter aan het eind van de avond reed met een solo VIRM-IV en puilde uit. Echter bleken er veel mensen niet de moeite te nemen om even door te lopen, en zodoende konden mijn vriend en ik nog prima zitten!

Laatst bewerkt door bloober op 26-10-2009 00:21


Groetjes, Bloober
 

26-10-2009 09:45:54
jorgo
jorgo
Hoewel ik de NS zelden dish over haar regelingen bij werkzaamheden, moet me toch van het hart dat zaterdag (en zondag ook lijkt me, maar toen was ik er niet bij) toch een en ander slecht gepland was.

Maastricht-Utrecht duurde via de geadviseerde omleidingsroute geen 1:56, maar maarliefst 3:10. 1 uur en 14 minuten langer dan normaal, én met extra overstap in Eindhoven! Het reisplanneralternatief via Nijmegen kon je in 2:57 doen, maar dit werd in de trein niet gepropageerd (had Veolia trouwens niet aangekund). Via Rotterdam Centraal duurde het 3:01.

In trein 834 werd bij het inrijden van Eindhoven omgeroepen dat reizigers voor Amsterdam via Rotterdam moesten reizen; naar Utrecht kon je 'kiezen': via Rotterdam of via Den Bosch en Nijmegen. Wat gebeurt er? Een exodus van de sowieso al overbezette 8 bakken VIRM in de 834 naar de 4 (!!!!!) bakken VIRM in de 1934. De grap is dat ík al zoiets had verwacht en dus bleven we nog wat zitten tot Den Bosch. De gangpaden van de parallel uit Ehv uitrijdende 1934 waren volledig bezet.

En op de terugweg hetzelfde. We waren met vooruitziende blik vanuit Ut via Den Haag ipv Rtd gereden om nog plaats in de 1900 te hebben (hadden geen zin nóg een keer via Nm te reizen, en bovendien ben je als treinfanaat ook wel een beetje ramptoerist ). En inderdaad, een VIRM-IV. vanaf Rtd geen zitplaats meer vrij, alle trappen bezet en enkele staanplaatsen in de gang.

NS echter verwacht dit kennelijk niet? Normaal gesproken zijn de treinen in de 1900 in het weekend al vervelend kort, maar ook afgelopen weekend werden alle door mij geziene diensten gereden met een solo VIRM-4. Dat kan dus echt niet, als je willens en wetens extra reizigersstromen genereert via deze omleidingsroute. En de lange stammen ICRm? Die staan aan de kant all over the place.

Mensen die normaal niet met de trein reizen maar nu, vanwege Kruidvat of Herfsttoer, bij uitzondering wel (en dat zijn er best veel), worden zo linea recta weer weggejaagd.

edit: twee spelfouten

Laatst bewerkt door jorgo op 26-10-2009 15:49
 

26-10-2009 09:57:20
keesje
keesje
Gelukkig maar, want dan is een VIRM IV weer voldoende in het weekend! %08%  

26-10-2009 11:11:41
daniel_ddr
daniel_ddr
Quote
jorgo: Wat gebeurt er? Een exodus van de sowieso al overbezette 8 bakken VIRM in de 834 naar de 4 (!!!!!) bakken VIRM in de 1934. De grap is dat ík al zoiets had verwacht en dus bleven we nog wat zitten tot Den Bosch. De gangpaden van de paralel uit Ehv uitreidende 1934 waren volledig bezet.
En ook in Ddr stond die 1934 nog volledig vol, zowel de gangpaden als de balkons. Een viertje is natuurlijk normaal al onzinnig kort: zelfs met 6 bakken is de 1900 in het weekend nog zitvol zonder omreisadviezen.
Zit je lekker mee als je de hele weg mag staan want de IC's van Rtd naar Ut zijn tegenwoordig ook al vrij krap op de bezetting zonder verstoringen afgestemd.


Dagelijks Amf-Klp v.v. - Kijk ook eens op http://www.ovinnederland.nl
 

26-10-2009 12:42:36
keesje
keesje
Overigens is 1934 op zaterdag en zondag wel gepland met een VIRM6, maar is er kennelijk een IV ingezet.  

27-10-2009 00:45:43
bloober
bloober
Ik had zaterdag in de 1955 8 bakken VIRM. Plaats zat tussen Rtd en Tb! Overigens was het in de intercity's tussen Rtd en Ut wel behoorlijk druk.


Groetjes, Bloober