Alle forumcategorieën bekijken en reageren in het forum? Registreer een gratis account of log in met je gebruikersnaam en wachtwoord.

Voeg discussie toe aan je favorieten

IRM 8448 als drietje gereden?

Dinsdag 20 okt 2009 - 00:13:00
aarclay
aarclay
Twitter AarClay Facebook arienclaij Youtube TreinenWeb Flickr 57636621@N03
Op www.hetgroterdamproject.nl URL las ik onderaan dat de IRM 8448 inderdaad als drietje gereden heeft. Wat was de reden daarvan?
Want toen de drietjes verlengd werden met een tussenbak naar VIRM werd het nummer 82xx omgenummerd naar 84xx. Dus hoezo reed hij dan als een drieetje voor een korte tijd rond?

Of was dit al hernummerd voordat hij verlengsd was? (zou wel erg bijzonder zijn)

Choo choo.....

Dinsdag 20 okt 2009 - 00:16:50
ruysdael
ruysdael
Toen de 82xx'en werden verlengd werden zij omgenummerd naar 94xx, maar de 9448 bestaat niet dus lijkt het mij aannemelijk dat het al een viertje was (8448) welke is omgenummerd naar 8648, dus verlengd met 2 bakken tot een zesje.


Dinsdag 20 okt 2009 - 07:06:46
keesje
keesje
Misschien ietsje off-topic, maar toevallig zag ik vorige week in een modelspoorwinkel een model van een VIRM-III staan met als nummer... 8448! Toen dacht ik al: 'dit nummer klopt volgens mij zo niet'; maar wellicht dus toch wel.

Dinsdag 20 okt 2009 - 10:07:14
aarclay
aarclay
Twitter AarClay Facebook arienclaij Youtube TreinenWeb Flickr 57636621@N03
Quote
maccerr: Toen de 82xx'en werden verlengd werden zij omgenummerd naar 94xx
Huh? De 82xx werden toch omgenummerd naar 84xx?
Van een drietje naar een viertje?
En keesje, toeval is het niet. Al de link in mijn startpost bekeken

Laatst bewerkt door aarclay op Dinsdag 20 okt 2009 om 10:09:10

Choo choo.....

Tevreden over Somda? Overweeg dan eens een vrijwillige donatie, alvast bedankt!


Dinsdag 20 okt 2009 - 10:10:44
jmt
jmt
Alleen naar mijn weten heeft de 8448 altijd als 8448 gereden en is later bij de verlenging omgenummerd naar 8648. Mogelijk wel ff gemist als die daadwerkelijk een kort poosje met 3 bakken rondreed. De 82xx werden trouwens omgenummerd naar 9400, wat je bedoelt

Dinsdag 20 okt 2009 - 10:21:27
SleutelMan
Moderator
SleutelMan
Twitter Blostrupmoen Youtube SleutelMan Flickr sleutelman
om even het volledige overzicht te geven: IRM werd eerst besteld in 2 series, 8200 en 8400 (3 en 4-delig). Bij de bestelling VIRM (verlengd) werd dit omgenummer naar 9400 (3 naar 4-delig) en 8600 (4 naar 6-delig). Latere vervolgbestellingen VIRM werden in serie 9500 en 8700 ingedeeld.

@Daan: bedankt, ben nog niet helemaal wakker, zo blijkt.

Laatst bewerkt door SleutelMan op Dinsdag 20 okt 2009 om 10:31:00


Dinsdag 20 okt 2009 - 10:23:09
Daan!
Daan!
Je bedoelt 3 en 4 delig

Dinsdag 20 okt 2009 - 16:16:25
rick
rick
Blijft dus nog de vraag of de 8448 inderdaad ooit als drietje met verkeerd nummer heeft gereden.

Dinsdag 20 okt 2009 - 20:52:28
timtrein
timtrein
Flickr timtrein
Ik heb ook gelezen dat dat inderdaad heel kort het geval is geweest (middenbak uitgenomen i.v.m. schade ofzo). Maar dan zou ik oude OdR'en of HOV-RN moeten gaan doorspitten...
Met VIRM heeft het trouwens allemaal niets te maken!

Dinsdag 20 okt 2009 - 22:08:52
taigagaai
Moderator
taigagaai
Flickr taigagaai-83
Ik heb net even HOV-RN uit 2000 en 2001 doorgebladerd en zag dat de 8208, 8214 en 8276 in 2000 zijn verlengd tot een vierwagenstel. Dit kwam omdat er problemen waren met de draaistellen van het DD-IRM en er enkele bakken opgesteld stonden op de Wgm. Mogelijk heeft dit ook bij de 8448 gespeeld en is dit niet teruggedraait.