10-05-2016 22:39:35 | ||
---|---|---|
michaben
|
In Db zou een keerspoor komen in de nieuwe situatie dacht ik, gelegen voorbij het perron richting Ed tussen de doorgaande sporen in. |
10-05-2016 23:01:22 | ||
---|---|---|
thom
|
Driebergen-Zeist word viersporig met een eiland perron tussen de middelste sporen, de buitenste worden doorrijd sporen. Eerst zal men beginnen met het slopen van de voormalige panden van Staatsbos beheer aan de Zeisterse zijde zodat daar het nieuwe busstation ingericht kan worden. Daarop kan men aan de Driebergse zijde aan de gang met het omleggen van de Odijkerweg en daarna met de ondertunneling van de Hoofdstraat. |
10-05-2016 23:25:48 | ||
---|---|---|
AlbertP
|
Quote Goed om te weten. Ben wel benieuwd wat daar moet gaan keren, behalve de incidentele trein die dat in Utrecht niet kan. Dit soort infra wordt in deze tijd van sanering natuurlijk niet voor niets aangelegd. Laatst bewerkt door AlbertP op 10-05-2016 23:26 |
10-05-2016 23:34:30 | ||
---|---|---|
b2py
|
De vijfde en zesde sprinter vanuit Utrecht richting Db waarvan er vier verder gaan naar het oosten |
10-05-2016 23:42:58 | ||
---|---|---|
dennistd
|
Zouden dat er geen 3 naar Rhn en 3 naar Ah worden? In een 20 minuten-dienst dus. Laatst bewerkt door dennistd op 10-05-2016 23:43 |
11-05-2016 08:03:04 | ||
---|---|---|
ZJ37
|
In PHS gebeurt dat uiteraard pas. Inderdaad 3x Sprinter tot Ed en driemaal naar Rhn. Van de 6 IC's zouden er dan vier naar Nm gaan en twee tot Ah. Twee van de zes stoppen dan ook in Otb en Wf, maar zo'n variant kan altijd nog veranderen. |
11-05-2016 08:05:39 | ||
---|---|---|
b2py
|
De plannen wijzigen keer op keer. LTSA spreekt over 2 Vndc, 2 Rh en 2 Db. Als alles doorrijdt zie ik de functie van het keerspoor ook niet... |
11-05-2016 08:46:15 | ||
---|---|---|
reisthijs
|
Als alles doorrijdt... Is dat dan ook in de (super)daluren het geval? Zo nee, dan heb je nog steeds keersporen nodig als je niet in Ut kan keren. |
11-05-2016 08:55:49 | ||
---|---|---|
Dead_Devil
|
Quote kijk maar eens naar het keerspoor te best dat nooit gebruikt is maar destijds wel gebouwd was voor een sprinter tot Best die daar zou gaan keren.... Nooit gebeurd de infra is inmiddels niet meer bruikbaar door gesaneerde wissels. dus zal me niks verbazen als dat weer gaat gebeuren. ookal kan het keerspoor handig zijn voor het omrijden van treinen uit utrecht. Zullen we de ontwikkelingen van Driebergen-Zeist trouwens niet eens onderbrengen in een appart topic genaamd Verbouwing Driebergen-Zeist? Zodat we het hier weer bij Utrecht kunnen houden. Laatst bewerkt door Dead_Devil op 11-05-2016 08:56 |
11-05-2016 08:59:42 | ||
---|---|---|
nougo
|
Quote Even los van de overall insteek dat een paar strategisch toegevoegde extra wissels in Ut de flexibiliteit flink verhogen en de huidige saneringsdrift binnen 10 jaar zal leiden tot diverse aanpassingen (zo is mijn overtuiging) moeten we nu ook weer niet overdrijven. De 3500 kan in de toekomst (na completering van de ombouw) vanuit Shl naar spoor 15 om van daaruit te keren via het opstelterrein aan de zuidkant. Van daaruit kan die trein weer naar spoor 7 voor vertrek naar Shl. Of dat echter een eenvoudige handeling is (opstelterrein valt niet onder de centrale bediening meen ik), is uiteraard een ander verhaal. Laatst bewerkt door nougo op 11-05-2016 09:00 |
11-05-2016 09:06:13 | ||
---|---|---|
cuneo56
|
Quote Quote Toch grappig dat een retorisch bedoelde vraag tot een nieuw topic kan leiden!%02% |
11-05-2016 09:09:42 | ||
---|---|---|
Dead_Devil
|
Daar heb je een punt maar ik gok dat, dat toch nog wel een hot item gaat worden als de daadwerkelijke ombouw dadelijk gaat beginnen Laatst bewerkt door moderator op 11-05-2016 09:37, reden: Het laatste bericht behoef je niet te quoten. |
11-05-2016 09:17:26 | ||
---|---|---|
daniel_ddr
|
QuoteLeuk dat dat kan, maar dat kost je je cross-platform overstap richting Nijmegen. Dagelijks Amf-Klp v.v. - Kijk ook eens op http://www.ovinnederland.nl |
11-05-2016 09:56:51 | ||
---|---|---|
b2py
|
QuoteEr wordt vanuit gegaan dat er pas uitsnijdingen zijn na 19:00/20:00 en dan zal je aan 2 keer per uur ook wel voldoende hebben op die lijn dunkt me. Quote Tijden veranderen en het huidige Best stamt uit de tijd dat er meer geld beschikbaar was. En dat het er ligt houdt niet in dat het een fantastisch goed idee is, is het uberhaupt op regelmatige basis gebruikt? |
11-05-2016 11:45:26 | ||
---|---|---|
Dead_Devil
|
Ik meende gelezen te hebben in het saneringen topic dat het keerspoor te best nooit gebruikt is geweest. Maar durf me hier niet op vast te bijten (misschien heel incidentieel maar zeker niet structureel de sporen waren zo verroest dat ze rood.bruin uitsloegen Laatst bewerkt door moderator op 12-05-2016 07:20, reden: Het laatste bericht behoef je niet te quoten. |
11-05-2016 16:38:17 | ||
---|---|---|
Klaasje
|
Quote In zo'n groot project gaat het geld hem echt niet zitten in een paar wissels meer of minder. |
11-05-2016 17:09:30 | ||
---|---|---|
phantom
|
Quote Gek dat men daar nu toch heel anders overdenkt,juist nu ze meer treinen willen laten rijden halen ze overal wissels weg,die waarschijnlijk meer gebruikt zijn en zullen worden dan bv het verhaal in Best. Doe maar normaal,dan doe je al gek genoeg. |
11-05-2016 17:28:49 | ||
---|---|---|
bacr
|
Is dan ook geen geldkwestie maar het idee dat minder wissels tot een "robuust" spoor leiden. Onder het motto Het beste wissel is géén wissel :-\ |
11-05-2016 18:32:49 | ||
---|---|---|
michaben
|
Het is ook een tijdelijk probleem, zodra de beoogde lijnvoering van PHS gerealiseerd is (Ah Shl en Ehv Asd) heb je het probleem niet meer, dan heb je immers alleen nog maar cross-platformoverstappen tussen doorgaande treinen. Een eventuele kerende intercity als men in de avond een kwartierdienst Asd Ut wilt terwijl de er naar Ehv en Ah een halfuurdienst is hoeft dan geen cross-platformoverstap te bieden en kan uitwijken naar de sprintersporen (waar 's avonds wel ruimte voor zal zijn). |
11-05-2016 19:07:11 | ||
---|---|---|
BGM104
|
Quote Speciaal voor het keren krijgt OZ 2 sporen die in het CBG vallen. |
11-05-2016 19:16:03 | ||
---|---|---|
b2py
|
QuoteWel in de extra grond die je moet kopen en het extra ruimtebeslag |
11-05-2016 19:23:30 | ||
---|---|---|
thom
|
En de stijging van onderhoudskosten die dat wissel met zicht meebrengt, gebruikt of ongebruikt. |
11-05-2016 20:04:38 | ||
---|---|---|
gvttreinen
|
Over rendabiliteit te zwijgen maar iedere wissel zorg wel voor meer flexibiliteit. |
11-05-2016 21:29:53 | ||
---|---|---|
rolandrail
|
QuoteKlopt, zelfs niet om te keren bij stremmingen tussen Boxtel en Best, in dat geval werd structureel Ehv-Btl opgeheven. Het keerspoor in Best is 100% weggegooid geld. |
11-05-2016 23:30:14 | ||
---|---|---|
maarten83
|
Quote Dus als de binnenste sporen wegens een storing/stremming niet te gebruiken zijn kan er niet gestopt worden op Driebergen - Zeist omdat de buitenste sporen geen perron hebben. Lekker klantvriendelijk. |
11-05-2016 23:40:58 | ||
---|---|---|
broek53
|
Voor de zekerheid & duidelijkheid: Driebergen-Zeist wordt geen onderdeel van een viersporigheid. Het is een station met twee perronsporen en twee inhaalsporen. Dat lijkt mij nogal normaal. |
11-05-2016 23:42:37 | ||
---|---|---|
thom
|
Mja, dat heb ik misschien wat onhandig uitgedrukt ja, maar doelde er dus op dat het station 4 sporen breed zal worden Daarbij het daar ruimtetechnisch ook niet breed, en zullen nogeens twee zijperrons in de knoei gaan komen met de straks verlegde Odijkerweg en het te verplaatsen busstation. Laatst bewerkt door thom op 11-05-2016 23:45 |
11-05-2016 23:50:46 | ||
---|---|---|
ZJ37
|
QuoteInderdaad, spoor 102 en 103. Overigens bedoeld t.b.v. bijsturing. |
12-05-2016 00:05:01 | ||
---|---|---|
broek53
|
QuoteDat is de zaak omdraaien. Als er zijperrons hadden moeten komen, dan waren ze in het ontwerp meegenomen. Dat het nu niet meer past binnen een ontwerp waarin daarmee geen rekening is gehouden, is logisch. |
Tevreden over Somda? Overweeg dan eens een vrijwillige donatie, alvast bedankt! |
12-05-2016 00:19:02 | ||
---|---|---|
thom
|
Zeker waar, maar ik denk dat het als het in het ontwerp geëist was ook zeker een uitdaging was geweest om dat te realiseren met de ruimte. |
12-05-2016 01:08:29 | ||
---|---|---|
broek53
|
Het oorspronkelijke ontwerp (het huidige is nummer 24, als ik het goed heb)bevatte twee eilandperrons. |
12-05-2016 03:41:25 | ||
---|---|---|
dennistd
|
Als we het toch over ontwerpen hebben: is er ergens een duidelijk sporenschema (zoals de uitgebreide versies op sporenplan bijvoorbeeld) publiek beschikbaar van de eindsituatie van DSSU? |
12-05-2016 07:29:54 | ||
---|---|---|
Klaasje
|
Quote' Aangezien de ontwerpen meestal van BSO's uitgaan: Op het moment dat er uitsnijdingen zijn worden naar alle waarschijnlijkheid meteen gebruikt. Heel veel infrastructuur wordt in de praktijk op een andere manier gebruikt dan oorspronkelijk de bedoeling was. |
12-05-2016 08:07:21 | ||
---|---|---|
daniel_ddr
|
QuoteJawel, dat staat op sporenplan.nl bij de eenvoudige tekeningen waar Ut op staat. Is daar als apart blokje op de kaart opgenomen. Dagelijks Amf-Klp v.v. - Kijk ook eens op http://www.ovinnederland.nl |
12-05-2016 13:29:25 | ||
---|---|---|
dennistd
|
Dat weet ik, maar ik zocht eigenlijk een uitgebreidere versie met spoornummers en seinen e.d. Edit: ik kom trouwens ook nog een verschil tegen in de tekening op Sporenplan en die in een folder van ProRail: https://www.prorail.nl/sites/default/files/pr_folder_spoorvernieuwing_rond_utrecht_dssu_mei_-_aug_2016_1.pdf Wissel 18 leidt op Sporenplan naar de Daalsedijk, terwijl in de ProRail-tekening deze met wissel 50 aansluiting op het rechter IC-spoor naar Wd. Ook opvallend in deze tekening is een ruimtereservering voor een overloopwissel tussen spoor 19 en 20 aan de oostzijde. Wellicht om Ut niet vol te laten lopen bij een verstoring op het buitenspoor bij Htn en de IC's via het sprinterspoor af te voeren? Laatst bewerkt door dennistd op 12-05-2016 14:54 |
12-05-2016 15:18:28 | ||
---|---|---|
sjoerd
|
De maker van Sporenplan komt hier niet, maar zit op de eerste rang. Hij heeft alleen niet altijd gelegenheid om elke wijziging buiten of verandering in de plannen meteen op de site zetten. Ik zie de OBE-bladen waar dat op staat alleen na het geldig worden, kan plannen hier niet inzien en kan je probleem dus helaas niet oplossen, al ben ik ook wel nieuwsgierig. Overigens kan er in plannen ook altijd iets veranderen. |
12-05-2016 16:20:12 | ||
---|---|---|
nougo
|
Quote Zoals de reservering er nu in zit betekent dat wel dat de afhandeling van de treinen op 18 en 19 wel voor aankomst reeds moet worden verwisseld. Er is dan wel een gelijktijdigheid bij vertrek. Verplaatsing net ten zuiden van wissel 42 zorgt voor meer flexibiliteit voor afhanelen op het perron, maar weer niet voor gelijktijdigheid. Een afweging dus. Laatst bewerkt door nougo op 12-05-2016 16:20 |
12-05-2016 16:54:48 | ||
---|---|---|
michaben
|
Quote Dat is iets wat later aangepast is, op oudere ProRail tekeningen staat er ook een verbinding met de Daalsedijk, maar alle recentere tekeningen die ik heb gezien tonen een aansluiting richting Wd. Dat laatste is ook logischer, want zonder dat spoor is het niet mogelijk om de 2000 te laten rijden met in beide richtingen een cross-platformoverstap op de (12)500 (of je moet gaan omrijden via Utoz, maar dan doorkruis je een andere corridor en daar wilde men juist van af). |
20-05-2016 11:41:51 | ||
---|---|---|
illyavaes
|
Quote Lijkt me eerder om stoptreinen uit Houten naar het opstelterrein Cartesiusweg te kunnen laten uitlopen (op rustiger tijden, hoop je dan, gezien het tegen de IC-stroom ingaan inclusief haltering op 19 met ontruiming van de trein). Zwart is ook "t.b.v. opstellen (en bijsturen)". |
20-05-2016 14:36:48 | ||
---|---|---|
gvttreinen
|
Van de laatste fase Stationshal zijn inmiddels enkele delen geopend voor het publiek. |
20-05-2016 20:13:48 | ||
---|---|---|
daniel_ddr
|
Om precies te zijn twee delen: de route naar de lift van perron 11/12 vanaf de centrumzijde en daarnaast een stuk boven perron 18/19 dat als omleiding dient omdat tussen de trap en roltrap aan de A-zijde van perron 18/19 met de vloer bezig is. Inmiddels staat aan de Jaarbeurszijde ook al een halve poortjesrij, maar nog wel tussen de hekken dus blijkbaar is er nog iets niet aan klaar. Dagelijks Amf-Klp v.v. - Kijk ook eens op http://www.ovinnederland.nl |
25-05-2016 19:43:28 | ||
---|---|---|
Lucacker
|
Vannochtend waren ze bezig met het ophangen van de CTA's op spoor 18(B)/19(B) [img]http://g2f.nl/0027ah6.jpg[/img] Laatst bewerkt door Lucacker op 25-05-2016 19:46 |
25-05-2016 19:49:10 | ||
---|---|---|
michaben
|
Grappig, er staat toch weer 18b op het bord, men lijkt er nog steeds niet over uit te zijn of men nu wel of geen perronfase wil gebruiken in doorstroomstations. |
25-05-2016 19:52:47 | ||
---|---|---|
train85
|
In de planning wordt geen A en B fase meer gebruikt. |
25-05-2016 20:18:06 | ||
---|---|---|
ZJ37
|
Vanaf morgen (26-5) gaat opstelterrein OZ buiten dienst en werkzaamheden zijn 18 augustus afgerond. Het betreft o.a. het onder CBG brengen van de sporen 102 en 103, plus wat aanpassingen van de sporen lay-out aan de noord- en zuidzijde van OZ. Tevens wordt de omgeving van de dienstweg aangepakt en op orde gebracht. Laatst bewerkt door ZJ37 op 25-05-2016 20:18 |
25-05-2016 21:20:03 | ||
---|---|---|
michaben
|
Waarschijnlijk ook de reden dat er in het nieuwe wijzigingsblad enkele vroege en late treinen kilometers via het linkerspoor moeten gaan rijden om een opstelspoor te bereiken in Ut. Zo gaat enkele malen per week de 7495 vanaf Mas linkerspoor naar Ut toe, en de volgende ochtend gaat de 7415 dan geheel linkerspoor tot Db. |
25-05-2016 21:42:28 | ||
---|---|---|
ZJ37
|
Dat krijg je met een station waarbij de opstelterreinen en bereikbaarheden van hoeveelheden perronsporen van onderschikt belang zijn in het ontwerp. Wissels weg rules, leuk voor de treindienst overdag, een drama voor de opstart en afloop van de treindienst. |
25-05-2016 21:45:18 | ||
---|---|---|
daniel_ddr
|
@michaben: dat zou niet persé hoeven, immers kan je vanaf 18/19 gewoon naar de Cartesiusweg komen en andersom. Blijkbaar is de Cartesiusweg dan al vol met andere treinen en wil men de trein die je noemt op de Landstraat laten overnachten. Dagelijks Amf-Klp v.v. - Kijk ook eens op http://www.ovinnederland.nl |
25-05-2016 21:57:55 | ||
---|---|---|
ZJ37
|
Alleen bij aankomst op 18/19 kan 7495 niet stoppen te Utzl. |
25-05-2016 22:03:25 | ||
---|---|---|
michaben
|
Bij aankomst spoor 5/7 kan dat toch ook niet meer? Die stop is komend wijzigingsblad toch vervallen, mogelijk dat deze eind augustus nog via dagplan terugkeert maar dan is Utoz ook weer open. Laatst bewerkt door michaben op 25-05-2016 22:04 |
26-05-2016 07:54:41 | ||
---|---|---|
daniel_ddr
|
Precies, ik had m´n post geschreven vanuit het feit dat in het komende wijzigingsblad perron 14/15 nog buiten gebruik is en de bewuste Sprinters via spoor 18/19 rijden (en de andere kant op via 5/7). Dagelijks Amf-Klp v.v. - Kijk ook eens op http://www.ovinnederland.nl |
27-05-2016 08:22:37 | ||
---|---|---|
anton_
|
Quote lijkt ook wel korter dan voorheen, maar misschien is dit ook tijdelijk |
27-05-2016 23:43:58 | ||
---|---|---|
BjarneK
|
Ga er maar uit van dat die korter is dan voorheen. Ik heb meermaals gezien dat als er VIRM-12 binnenkomt met de (1)1700 dat de achterste wagon vrijwel onder sein 1302 staan (in plaats van met een gezonde afstand ertussen). Hoogtepunt was dat het treinstel voor Rtd pas vanaf Ut reed en dus al gereed stond op 8b (of wat er van over is) en dat het aankomende treinstel er niet helemaal in pastte. Achterste wagon buiten het perron, en vertrek met de 1302 op rijden op zicht. |
29-05-2016 15:50:07 | ||
---|---|---|
Z2N
|
Nadat dinsdag brandmelding nummer zoveel plaatsvond, werd ik net in de Catherijnetoren verrast door twee brandweerlieden, die hier nu semi-permanent op het brandweerpaneel moeten letten. Nu alleen nog een ambulance en alle hulpdiensten zijn permament aanwezig op Utrecht Centraal. %08% |
29-05-2016 17:27:09 | ||
---|---|---|
waalkade
|
De werkzaamheden beperken zich niet tot Utrecht Centraal. Toen ik er vandaag rond 12.30 langs kwam was men van Utzl tot Utl op of langs het spoor aan het sleutelen. |
29-05-2016 17:46:24 | ||
---|---|---|
pothuize
|
Katreinetoren? adriaan |
29-05-2016 18:26:06 | ||
---|---|---|
Z2N
|
Dat is een van de kantoorgebouwen naast Ut, de gene die direct bereikbaar is vanuit de hal (ingang naast de Albert Heijn Centrumzijde). Daar is oa de kantine voor NSR van Ut te vinden. |
29-05-2016 18:35:15 | ||
---|---|---|
gjbrandsma
|
Prorail waarschuwt alvast voor mogelijke uitloop van werkzaamheden op maandagochtend. In dat geval kunnen er tussen Utrecht en Houten nog geen sprinters rijden, en misschien ook geen intercity's. Bron: http://www.prorail.nl/nieuws/planning-werkzaamheden-rondom-utrecht-aangepast |
29-05-2016 18:38:09 | ||
---|---|---|
cuneo56
|
Quote Denk dat je mijn voornaamgenoot weinig hoeft te vertellen wat die toren herbergt en hoe je de naam schrijft. Laatst bewerkt door cuneo56 op 29-05-2016 18:38 |
29-05-2016 19:02:05 | ||
---|---|---|
dennistd
|
QuoteHet glazen gebouw midden voor half in de stationshal dus: https://www.flickr.com/photos/dennistd/27283529396/ |
29-05-2016 19:44:47 | ||
---|---|---|
dennistd
|
Als ik de situatie vanaf maandag bekijk http://sporenplan.nl/figuren/tekeningen/ns_nummer/ut.gif dan is er geen verkeer Amersfoort->Geldermalsen meer mogelijk. Gaan goederentreinen dan via Diemen Zuid naar Utrecht, of wordt er via Zutphen-Nijmegen gereden? |
29-05-2016 20:17:10 | ||
---|---|---|
ZJ37
|
De situatie op die tekening klopt sowieso niet helemaal omdat heel OZ ingetekend staat met de nieuwe sporen layout en dat is pas vanaf week 33. |
29-05-2016 20:39:21 | ||
---|---|---|
gvttreinen
|
@dennistd; idd goederentreinen in die relatie via Dmnz maar ook veel via Rtd - Dmnz (verkeer Esn- Bh), situatie duurt tot week 33. |
29-05-2016 20:42:08 | ||
---|---|---|
gvttreinen
|
@Waalkade; wkz idd tot zelfs in Htn (aansluiten Sprinterspoor Utrecht- Htn op binnenspoor Htn - Htnc). |
29-05-2016 22:52:47 | ||
---|---|---|
thom
|
Quote Als een brandmeldcentrale een geëiste is, dan is het verplicht indien de beschikbaarheid van de centrale niet gewaarborgd kan worden om brandwachten aan te stellen. |
30-05-2016 13:31:10 | ||
---|---|---|
slifor2
|
Quote Dus als ik het goed begrijp is NIET meer mogelijk: Arnhem > Utrecht > Woerden Amersfoort > Utrecht > Geldermalsen Maar ook niet: Amersfoort > Utrecht > Arnhem Blijkbaar heeft de goederendienst weer nul komma nul inbreng gehad.... Welke pratende stropdas in die ivoren toren heeft dit stompzinnige idee nu weer verzonnen? |
30-05-2016 13:38:07 | ||
---|---|---|
ZJ37
|
In het eindplaatje heeft het in elk geval weinig van doen met het corridor-denken: goederen Amf-Ut-Gdm doorkruisen minstens zoveel corridors als vandaag de dag. Kun je "oplossen" met "maatwerk" (een moderne term voor "het past niet maar het moet wel"): je knikkert er een reizigertrein vanaf het vorige niet doorstroom station uit et voila de goederentrein kan rijden. Hoe het moet met de kerende treinen vertelt het verhaal niet, evenmin als de goederentrein te laat is en waar die dan nog kan uitwijken / inwachten. |
30-05-2016 14:40:42 | ||
---|---|---|
gvttreinen
|
QuoteVanaf Ut spoor 5/7 is het mogelijk om via wissel 2677 naar spoor HA ri Uto te gaan, dus Gdm/Db - Ut - Amf is nog mogelijk. In andere richting alleen van Amf via Dmnz naar Ut en verder richting Db of Gdm. Van Db richting Wd via Ut is een hele uitdaging, je kan het beste dan vanaf Ut via Hvs - Dmnz - Bkl naar Wd, in omgekeerde richting is dit geintje niet uit te halen. Gdm - Ut - Wd is via de Sprintersporen in beide richtingen mogelijk. De stropdassen adviseren de goederenvervoerders dan ook om Ut zoveel mogelijk te mijden maar na week 33 wordt het allemaal beter |
30-05-2016 14:55:22 | ||
---|---|---|
AgentX
|
Quote Bizar toch, 100 kilometer omrijden omdat er in Utrecht geen wissels meer liggen. |
30-05-2016 15:06:10 | ||
---|---|---|
b2py
|
Betuweroute ligt er niet voor niets he.. |
30-05-2016 15:34:17 | ||
---|---|---|
daniel81
|
Maar die is weer zo lastig voor reizigerstreinen. Weliswaar staan die nu niet in de planning, maar er kan zomaar iemand op het briljante idee komen een reizigerstrein Gvc-Em-Köln te starten (om maar een voorbeeldje te noemen). |
30-05-2016 15:34:42 | ||
---|---|---|
gvttreinen
|
Quoteeen wisselverbinding tussen spoor 43 en 29 (noordzijde Ut) of ergens tussen 7 en 8 zou volstaan maar mss om allerlei (technische) redenen niet realiseerbaar. |
30-05-2016 15:35:48 | ||
---|---|---|
gvttreinen
|
Quoteof een extraatje (gezelschapsrit) Duitsland - Gvc bijvoorbeeld. |
30-05-2016 15:48:54 | ||
---|---|---|
slifor2
|
Quote Gelukkig hebben alle locs ERTMS en/of 25Kv.... En als je van Amersfoort naar Arnhem moet en Amersfoort-Deventer ligt er ook uit..... Laatst bewerkt door slifor2 op 30-05-2016 15:50 |
30-05-2016 15:50:58 | ||
---|---|---|
slifor2
|
Quote Of overbrengen ledig reizigersmat.....?? |
30-05-2016 16:00:37 | ||
---|---|---|
mdj
|
Quote Wat moet een cargo in Arnhem? Naar Emmerich heb je ook al ERMTS/25kV nodig... Bij twijfel: gebruik beton. |
30-05-2016 16:11:07 | ||
---|---|---|
b2py
|
QuoteMompelt iets met Meteren.. En die route ligt er al een tijdje, is dedicated voor cargo dus die bedrijven mogen er wel prima van uit gaan dat ze over die route moeten. |
30-05-2016 16:35:13 | ||
---|---|---|
AlbertP
|
Het is volgens mij al eerder gezegd maar Ah-Wd of Ah-Amf is in de eindsituatie gewoon mogelijk via de binnensporen van de lijn uit Ah die straks vanaf Utza viersporig is. Het is alleen nog niet zover met de ombouw dus nu kan het even niet. Edit: En als ik Sporenplan.nl mag geloven komen er bij Utva wissels om de IC-sporen van/naar Gdm ook met de binnensporen van de lijn uit Ah te verbinden. |
30-05-2016 16:50:00 | ||
---|---|---|
bacr
|
Tsja, tenzij je als goederencowboy net hebt geïnvesteerd in een paar monocourante 1600en.... |
30-05-2016 16:57:53 | ||
---|---|---|
Klaasje
|
Dat was vijf jaar geleden nog een argument maar zeker minstens sinds die tijd is er de herroutering van goederentreinen vanuit PHS al beleid vanuit de Rijksoverheid. Onderdeel van dat plan is dat de meeste hoofdroutes van het goederenvervoer die iets aan de Betuweroute zouden kunnen hebben daaroverheen geleid worden. Dan zou je daar als vervoerder rekening mee moeten houden. Dat er ook omleidingsroutes over het hoofdspoor zijn is niet meer dan terecht maar als je als vervoerder op basis van die routes een monocourante loc aanschaft dan hoort daar dan ook het risico bij dat je soms niet kan rijden. Dat is dan niet meer de verantwoordelijkheid van de overheid of Prorail. |
30-05-2016 17:05:31 | ||
---|---|---|
mdj
|
Quote Dan heb je met Amersfoort-Zevenaar met die dingen nog niks in Utrecht te zoeken. DBS / Captrain / HSL / Locon rijden daar ook niet mee naar Arnhem... Zoveel medelijden heb ik niet met de vervoerders, ze weten al heel lang dat dit er aan zit te komen. Je hoort ze niet via de media en ze schaffen net nog even wat monocourante locs aan (Captain, HSL, Locon); daar waar dezelfde bedrijven ook multicourante locs hebben. Ze schaffen het toch echt zelf aan met deze sporenplan en planning in gedachte... Laatst bewerkt door mdj op 30-05-2016 17:08 Bij twijfel: gebruik beton. |
30-05-2016 23:07:58 | ||
---|---|---|
rolandrail
|
Ik zie ze anders er niet over klagen, alleen wat mensen op somda %08% |
31-05-2016 05:35:55 | ||
---|---|---|
phantom
|
En al zouden ze wel klagen dan hebben sommige daar toch recht op. Dat de hele grote jongens hun loccenpark uitbreiden met simpele locs,moeten hun weten,als t noodzaak is kan men er voor kiezen om de duurdere versie te nemen. Die centjes hebben ze wel neem ik aan. Als een kleinere vervoerder is je budget vaak minder,dus kies je als t kan voor goedkopere uitbreiding indien nodig. Als uit die hoek geklaagd word is t terecht ook,je word door bedrijfsvoering/lijpe plannen van derden gedwongen ergens heen te gaan omdat alternatieven worden weg gehaalt. En dat alternatief vereist duurdere locs,ik zou ook gaan klagen als ze me verplichten om b.v. wit brood te kopen in de winkel omdat men het bruine brood heeft weg gesaneerd. Doe maar normaal,dan doe je al gek genoeg. |
31-05-2016 11:10:31 | ||
---|---|---|
rolandrail
|
Met je eens. De rapen waren ook gaar toen reizigers een BNL via de HSL door hun strot gedouwd kregen, ook jaren van te voren aangekondigd. Daarnaast is de BR verre van onderhoudsarm en dito storingsvrij wat het verplicht via de BR rijden een complete farce maakt en dat het daarna in Duitsland wel redelijk meevalt met de ellende komt alleen maar omdat DB Netz veel flexibeler is als treindienstleiding dan het starre Prorail. Gedurende drie maanden routes onmogelijk maken is alleen maar tekenend voor de hele opzet en uitwerking van DSSU. |
01-06-2016 08:03:10 | ||
---|---|---|
daniel_ddr
|
Sinds vanmorgen is een aanzienlijk deel van de nieuwe hal in Ut doorgaand door reizigers te gebruiken (het hele stuk tussen de tijdelijke gang en het deel dat al eerder open was in). De tijdelijke gang die dwars door de toekomstige winkelruimtes liep is daarmee nu gesloten. Dagelijks Amf-Klp v.v. - Kijk ook eens op http://www.ovinnederland.nl |
01-06-2016 12:51:06 | ||
---|---|---|
waalkade
|
QuoteOp men terugreis aan het begin van de avond waren ze ook nog bij de Demka brug en Mas bezig. |
12-06-2016 12:04:52 | ||
---|---|---|
Lovers83
|
In de interwijkpassage aan deJaarbeurs-zijde hangt inmiddels ook een enorme vaste LED matrix paneel aan het plafond. |
12-06-2016 12:15:44 | ||
---|---|---|
aarclay
|
Als onderdeel van een kunstproject, waarop elke dag diverse weetjes over de natuur worden vertoond. Het heeft verder ook niks met NS of ProRail te maken. Choo choo..... |
12-06-2016 12:16:48 | ||
---|---|---|
rolandrail
|
Dat lijkt me eerder een kunstuiting dan iets wat hoort bij de treininformatievoorziening, het is ook veel groter dan de matrixpanelen dan normaal in gebruik. Ook gezien de teksten er op die helemaal niets met treinen te maken hebben maar. |
21-06-2016 17:22:09 | ||
---|---|---|
yappa
|
Door de werkzaamheden rijdt er al sinds mei een uitgedunde dienst tussen Bkl en Veenendaal. In plaats van een kwartierdienst in de spits (alle treinen standaard SGMm-V) rijdt er nu slechts elk half uur een SGMm-VI in de 7400. Oftewel, spitscapaciteit van 20 bakken per uur terug naar 12. Wel versterkt, maar niet schokkend veel. Weet iemand waarom de capaciteit hier zo is teruggeschroefd? Geen plek voor langere treinen op een bepaald station? |
21-06-2016 17:46:18 | ||
---|---|---|
reisthijs
|
Een aantal treinen rijdt in de spits met 10 bakken SLT, dat is de maximale lengte voor de 7400. Is die capaciteit voor de overige treinen ook nodig? |
21-06-2016 17:50:02 | ||
---|---|---|
robbertc
|
Alle treinen SGM5 voorheen is ook half toontje overdreven: 17400 haalde dat niet. Wel paar bakken er af inderdaad, maar SGM6/SLT10 is max. Laatst bewerkt door robbertc op 21-06-2016 17:50 |
21-06-2016 17:51:18 | ||
---|---|---|
gvttreinen
|
Idd gebrek (?) aan capaciteit tussen Mas en Ut inclusief perron. Tussen Mas en Ut moet alles over de buitensporen en te Ut zijn alleen 5/7 en 18/19 beschikbaar voor de 800/3000/3100/3500 en ook dus 7400...verder niet vergeten de goederenpaden. |
21-06-2016 18:06:49 | ||
---|---|---|
cuneo56
|
Bepalend voor de treinlengtes zijn de stations aan de Veenendaal lijn, Van Utrecht tot aan Uitgeest kun je tot 10 bakken kwijt. Maar naast de noodgedwongen( ??) infra beperking is hier het klanten wegjagen aardig aan het lukken. Binnenkort weer eens 9 dagen geen stoppende treinen hierzo. |
27-07-2016 18:54:24 | ||
---|---|---|
wouter15
|
Op 22 en 23 augustus rijdt de 17400 nog niet terwijl dat wel de bedoeling was. Weet iemand hier de reden van? |
03-08-2016 16:35:12 | ||
---|---|---|
michaben
|
Op basis van IFF data gegenereerde aankomst- en vertrekstaat utvr van 24 augustus: http://temp.bemined.nl/utvr.html Station gaat op de 22e open, maar de 17400 rijdt pas vanaf de 24e vandaar ik die datum gekozen heb. Te Ut komen de sporen 12, 14 en 15 weer in dienst in week 34, spoor 9 komt de gehele week niet voor. De 8800 verhuist naar het keerspoor achter 20/21, samen met de 2000 die daar ook blijft. De 9800 gaat in de avonden naar spoor 12 wanneer deze niet is gekoppeld aan de 6000. Voor de 8800 is spoor 12 geen optie omdat deze dan een overkruisconflict met de 2800 zou krijgen bij vertrek. Laatst bewerkt door michaben op 03-08-2016 16:57 |
03-08-2016 20:52:43 | ||
---|---|---|
cuneo56
|
Ik zag vandaag op de NS webpagina met geplande werkzaamheden pas, dat er op 14/08 ook weer eens gewerkt wordt rond Utrecht . O.a. geen treinen Ut- Db en de 7400 er tussen Bkl en Db maar helemaal uit. Wel ( voor mij gelukkig) gaat de 3100 dan stoppen in Bkl en Mas. Maar meest opvallend echter dat er weer een NS stopbus! gepland is tussen Mas en Ut met stop in Zuilen Wat er dan voor evenement te doen is dat juist die dag NS bussen laat rijden voor veel te verwachten reizigers en de rest van de weken niet zal wel een raadsel blijven Ik zit nu enkel nog op de werkzaamheden een week later te wachten, want er zit verschil in het bandje wat in Utrecht wordt gedraaid n.l. dat er t/m 19/08 niet in Zuilen wordt gestopt en de pagina met werkzaamheden waarbij het niet stoppen t/m 21/08 loopt. |
03-08-2016 21:06:53 | ||
---|---|---|
michaben
|
De 14e inderdaad weer een hoop werkzaamheden, meeste maatregelen zijn weer te raden: - 500/12500 geknipt te Ut - 800 geknipt in 800 Asd - Ut, 28500 Ut - Ehv en 700800 Wt - Mt - 1700/11700 geknipt te Ut - 2000 ingekort Gvc - Gd - 3000 geknipt in 3000 Hdr - Asd en 703000 Db - Nm - 3100 opgeheven - 3500 geknipt in 3500 Shl - Ut, 28600 Ut - Ehv en 703500 Wt - Hrl - 7400 ingekort tot Db - Rhn - 7500 verlengd tot Db - Ah - 8800 ingekort Ledn - Wd - 16000 ingekort Gdm - Ht Eerste trein die in de dienstregeling voorkomt te Utzl is de 7493 in de nacht van zondag 21 op maandag 22 augustus. De 7495 rijdt er vervolgens weer voorbij. Maandag is het andersom: alles stopt behalve de 7493. Op donderdag slaat de 7495 Utzl over. Beide gevallen omdat de trein dan naar een intercityspoor gaat, waarschijnlijk vanwege slechts bereikbaarheid van emplacementen. Op zaterdag 27 augustus volgt alweer de eerste buitendienststelling van Utzl na de heropening, richting Bkl wordt er dan weer niet gestopt omdat men weer via de intercitysporen gaat. Richting Rhn gaat Utvr dan dicht omdat de intercity's richting Ah en Ht via de sprintersporen moeten gaan omdat de IC sporen buiten dienst gaan. Laatst bewerkt door michaben op 03-08-2016 21:07 |
05-08-2016 10:26:24 | ||
---|---|---|
jorgo
|
Wow. Een rit Mt-Asd duurt de 14e 3:11 met 4x overstappen of 3:21 met 3x overstappen. Normaal 2:25 rechtstreeks. |
05-08-2016 11:41:12 | ||
---|---|---|
bloemkool
|
Zo gek is dat niet met meerdere locaties waarop gewerkt wordt, waarvan één met busvervoer. |