18-04-2013 22:44:35 | ||
---|---|---|
SchuurB
|
Wat betreft dat kaartje op treinreizigers.nl: dat is sowieso verouderd, want in het tracébesluit (uit 2012) van Vaartsche Rijn valt te zien dat de situatie aldaar 7-sporig wordt... de IC-corridor richting Ht en Ah loopt tussen Ut en de splitsing bij Lunetten over hetzelfde spoor. %04% Zie: http://www.prorail.nl/Publiek/Infraprojecten/Utrecht/Randstadspoor/utrecht-lunetten/Documents/Tracebesluit%20Sporen%20in%20Utrecht%202012.pdf (zoek met de reader pagina's 66, 120 en 209 voor een even verhelderend als deprimerend inzicht) Verder is het ook interessant om nog even uit te vogelen wat je kunt doen bij verstoring x: Ut - Amf: keren op alleen spoor 9 Ut - Db/Gdm: IC's spoor 15 naar binnen en dan omrijden via OZ naar 7. Ut - Bkl: IC's uit Ah en Ht keren op 7 en dan via de sprintersporen terug. Ut - Wd: IC's bij Uto naar rechts en dan keren op 11 en 12 of 8 en 9. Iemand nog meer creatieve kronkels? |
18-04-2013 22:47:03 | ||
---|---|---|
b2py
|
Plaatje 120 is ook oud want daar staat de aansluiting naar Blauwkapel ook nog op. |
18-04-2013 23:00:29 | ||
---|---|---|
BGM104
|
Quote Dat denk ik niet, spoor 14 is in DSSU voor de stoptreinen uit Db naar Bkl. Bij spoor 14 plat dan stoptreinen rijden via IC sporen, trein te Ut behandelen op 5/7, tussen Ut en Utzl overlopen van buitenspoor naar binnenspoor. Er is geen stop te Utrecht Vaartsche Rijn mogelijk. |
18-04-2013 23:04:43 | ||
---|---|---|
ZJ37
|
Overigens zijn in veel toekomstige dienstregelingmodellen de Sprinters ongeveer gelijktijdig met de IC's in Ut om - in zuidelijke richting gezien - na de stop in Utvr bij Lak direct achter de IC in te voegen richting Db. |
18-04-2013 23:15:40 | ||
---|---|---|
broek53
|
We voeren weer dezelfde discussie in het verkeerde topic (Prorail wil minder wissels hebben we al), maar wat mij betreft kan dit waanidee niet vaak en heftig genoeg afgebrand worden. DSSU kan mij niet snel genoeg klaar zijn. Voor 270 miljoen euro afbreken wat nog geen twintig jaar geleden is neegelegd voor hetzelfde bedrag in guldens (hoe krijg je het verzonnen), maar hoe sneller het klaar is, hoe sneller zal blijken dat het een heilloze weg is. Los van het feit dat men nog niet eens een passende BSO voor elkaar kan krijgen, is het (dus) 100 % zeker dat de 7x24-uursuitwerking met verschillende BUP's en een beetje rangeren helemaal niet te maken is zoals op zijn minst NS het ongeveer zou willen. Bijsturing is altijd de overtreffende trap van de 7 x 24 uur en wordt dus de overtreffende trap van niet bruikbaar. Als dat allemaal duidelijk is, Marion Gout ter verantwoording geroepen is en heengezonden dan wel vrijwllig opgestapt, de staatssecretaris of minister een motie van wantrouwen aan zijn of haar broek heeft, de parlementaire enquette gestart naar de oorzaken van het disfunctioneren van Prorail in het algemeen en het wekelijks onderuit gaan van de treindienst in de Randstad in het bijzonder -- dan zal er een eind komen dan de dwaalwegen waarop men zich op het moment aan het begeven is. (of zoiets). Laatst bewerkt door broek53 op 18-04-2013 23:17 |
18-04-2013 23:42:01 | ||
---|---|---|
ZJ37
|
De DSSU-wagen begint wel een beetje te piepen (nog niet te kraken, dat komt vast later wel), want de eerste houtje-touwtje ideeën worden al op het DSSU-ontwerp losgelaten die nog volslagen idioter zijn dan het meest uitgeklede ontwerp. Zo is men erachter gekomen dat de keermogelijkheden voor IC's uit Gd die terug willen naar Gd eigenlijk moeilijk tot onmogelijk zijn. Het kan eigenlijk alleen fatsoenlijk op spoor 9, maar daar is DSSU niet voor ingericht. Dus dit kan beter met omhalen via Utoz dwars over de Sprinter-corridorsporen Bkl-Db (jazeker, inderdaad corridors losleggen, maar niet heus). Dus om de keermogelijkheden te vergroten is het lumineuze idee ontstaan om de flyover van het spoor naar Gd ook bereikbaar te maken vanaf spoor 11. Het volslagen idiote waar ik eerder op doelde, zit het erin dat de vertrekkende trein naar Gd vanaf 11 eerst gelijkvloers door de aankomende IC's uit Amf moet kruisen om 100 meter verderop het zelfde ongelijkvloers te doen... De makkelijkste oplossing zou zijn (maar Prorail wilt er niet echt aan) is spoor 20 of 21 opdelen in twee fasen et voila, klaar. Maar zo simpel blijkt het dus niet te zijn helaas. |
19-04-2013 00:08:30 | ||
---|---|---|
SchuurB
|
Meer dan één IC uit Gd die terugwil heb je toch alleen bij verstoringen ri. Amf, dan heb je die kruisende IC's ook niet, toch? Wat ik niet begrijp is dat men niet op zijn minst 1:9-wissels voor bijsturingszaken erin legt rondom het station, de doorstroomfunctie is bij gebruik van die dingen dan even wat minder maar je kunt tenminste nog wat zodra je met een verstoring geconfronteerd wordt. |
19-04-2013 01:42:54 | ||
---|---|---|
DingeZ
|
Quote Dat kan niet, het 'extra' spoor ligt er al. |
19-04-2013 05:51:57 | ||
---|---|---|
ZJ37
|
QuoteWat dacht je van een 2000, een 2800 en een 9800? Verder is keren van de (1)7400 Bkl-Ut v.v. ook een tamelijke uitdaging. |
19-04-2013 09:04:52 | ||
---|---|---|
SchuurB
|
Quote Dus het wordt toch 8-sporig? Gelukkig! @Zj: die IC's passen toch op 9? (alleen op 9, dat dan weer wel) Laatst bewerkt door SchuurB op 19-04-2013 09:07 |
19-04-2013 09:05:32 | ||
---|---|---|
b2py
|
9800 wordt als dssu voltooid is, of wellicht daarvoor al gekoppeld aan een sprinter naar Gdm. De 17400 rijdt in de huidige plannen ten tijde van dssu oplevering door ri Db. (weet het voorlopige eindstation niet dus dat laat ik in het midden) |
19-04-2013 10:29:09 | ||
---|---|---|
ZJ37
|
Die gaat tijdelijk zelfs door naar Vndc. Afgedwongen door een doorstroomstation, terwijl je dat commercieel niet eens wilt, maar dat terzijde. Het doorverbinden van de Sprinters uit Wd op die naar Gdm is ook nog niet zo'n makkie: Zo lang de brug over het Amsterdam-Rijnkanaal niet viersporig is, kan er ook geen 10 -minuten dienst worden gereden met Sprinters Wd-Ut. Dit blijft dus voorlopig een 15-minuten dienst en zie die maar eens door te koppelen op een 10 minuten dienst naar Gdm. Dat wordt dus een mengelmoes van korte en lange stationnement plus een kerende trein. Zonder fase-gebruik een totale illusie! Je kunt dus ook zeggen om niet te beginnen aan het hele PHS project voordat die brug viersporig is. Het complexe wat zich vervolgens weer aandoet is dat twee compleet onafhankelijke corridors (Gd-Ut en Asd-Ut-Gdm) weer afhankelijk van elkaar worden: de IC's Gd-Ut bepalen mede de mogelijkheden voor de 9800 op het tweesporige gedeelte Gdg-Wd en dus ook hoe deze (met de andere Sprinters uit Wd) in Ut 'landt'. Vervolgens moet dat ook maar weer precies passen in de constructie met de 10-minuten dienst IC's op de A2-corridor die min of meer de ligging van de Sprinters Ut-Gdm en verder bepalen. Uitdagingen te over! |
19-04-2013 13:42:13 | ||
---|---|---|
fred67nl
|
Quote De praktijk is de beste leermeester. Alleen blijkt in de praktijk dat de mens een aangeboren afwijking heeft , die we eigenwijzigheid noemen. Of na het bovenstaande iets veranderd is dan ook de vraag. |
19-04-2013 14:29:10 | ||
---|---|---|
daniel_ddr
|
QuoteLigt er niet juist daarvoor een keerspoortje in het verlengtde van perron 20/21? Zo staat het op ´t plaatje van treinreiziger.nl wel ingetekend namelijk Dagelijks Amf-Klp v.v. - Kijk ook eens op http://www.ovinnederland.nl |
19-04-2013 14:35:46 | ||
---|---|---|
b2py
|
Die is voor de kerende ic uit Leiden. |
19-04-2013 15:48:23 | ||
---|---|---|
reisthijs
|
Zou het niet mogelijk kunnen zijn die IC door te laten rijden tot Gdm?QuoteDie hogere freuquenties worden pas ingevoerd als de infrastructuur er klaar voor is - de einddatum voor PHS is niet voor niets 2020. |
19-04-2013 18:28:19 | ||
---|---|---|
Klaasje
|
Als NS per dienstregeling 2016 op een bepaald traject PHS wil gaan rijden kunnen ze gewoon een capaciteitsaanvraag de deur uit doen. Niemand die ze dat kan verbieden. |
19-04-2013 20:47:55 | ||
---|---|---|
kleine_man
|
Quote Gdm gaat binnenkort ook de schop. Hoe verrassend, ook hier komen minder wissels. Db gaat ook op de schop. Dus bij verstoringen gaat de gehele dienst Asd/Shl - Ut - Ah/Ht - Ehv - Rm eruit. Een heerlijk vooruit zicht. %09% Om gedeelte weer on topic te komen. De Croeselaan zit dit weekend dicht, ook de trams rijden niet. Het spoor wordt omgelegd. Straks is de tramhalte aan de Jaarbeurszijde. Voor E400mln koopt de Duitse staat het E49 ticket af, voor E120mln koopt de Nederlandse staat de incompetentie van de NS af. |
19-04-2013 22:41:14 | ||
---|---|---|
illyavaes
|
Quote Stel je voor dat men een dogma heeft dat wissels "slecht" zijn (zij het omdat je een waanbeeld/geloof hebt, hetzij wegens onderhoudskosten die je denkt te kunnen besparen zonder jezelf weg te bezuinigen) en alles wordt begrijpelijk. |
19-04-2013 22:44:52 | ||
---|---|---|
illyavaes
|
Quote Dat soort "toepassingen" van het dogma "wissels zijn slecht" (zwaaiend met een scepter en een eng muziekje erbij) zijn er voor een hele reeks van plaatsen in het land. Soms wagen de vervoerders nog weerstand te bieden, maar NS is kennelijk voor dood gaan liggen (om de ProRail steun voor de winterse angsthazendienstregeling te verzekeren om geen intern onwenselijke maatregelen te hoeven nemen?). |
19-04-2013 23:30:05 | ||
---|---|---|
spiketrain
Moderator |
Spiketrain: terug weer naar de verbouwing van Utrecht C.. Groet, Spiketrain |
28-04-2013 11:50:01 | ||
---|---|---|
martijnham
|
Het heeft wel met Utrecht Centraal te maken, maar niet met de verbouwing. Half on topic dus. Maar goed. In de noordertunnel is ter hoogte van de sporen 2 en 3 een soort van schuifdeur te vinden. Bij de trap naar perron 1-2 is ook een deur te vinden. Voor foto's zie: http://i273.photobucket.com/albums/jj201/martijnh_album/Fotobakje/2013_0883tm2013_0884_zps42cf550a.jpg Nu heb ik altijd gedacht dat deze deuren een waterkering vormen. Klopt dat of zit ik er helemaal naast? |
28-04-2013 12:01:23 | ||
---|---|---|
daniel_ddr
|
Die deuren hebben te maken met de schuilkelder waarnaar de Noordertunnel ombouwbaar is: http://bouwputbeeld.blogspot.nl/2009/03/noordertunnel-schuilkelder.html Dagelijks Amf-Klp v.v. - Kijk ook eens op http://www.ovinnederland.nl |
02-05-2013 13:40:52 | ||
---|---|---|
gvttreinen
|
Zijdelings met de ombouw te maken, inmiddels is men aan opbraak van de trambaan Moreelsepark (diensthalte en opstel) en Westplein begonnen |
02-05-2013 13:56:59 | ||
---|---|---|
daniel_ddr
|
Op de plek van de trambaan komen trouwens extra bushaltes. Dit i.v.m. de grote verhuizingen die in de zomer gaan plaatsvinden i.v.m. de sloop van o.a. het taxiplatform. Dagelijks Amf-Klp v.v. - Kijk ook eens op http://www.ovinnederland.nl |
02-05-2013 14:10:51 | ||
---|---|---|
maigoda
|
Ik denk dat het voormalig taxiplateau voorlopig nog niet weg is. Het is momenteel het logistieke invoerpunt voor de winkels op het station (dat zat eerst inder het station bij spoor 1, maar dat moest wijken). En de KLPD heeft er een kantoor. Groetjes, Emiel |
02-05-2013 15:36:05 | ||
---|---|---|
daniel_ddr
|
Nu is de sloop van dat platform de hele reden dat Busstation Noord dicht gaat, dus tja... Naast dat men natuurlijk na de zomer een volgende bouwstap in gaat als het stuk hal rond de Katrijnetoren opent. Er wordt dan gestart met het volgende stuk stationshal aan de centrumkant. In het kader van de verhuizingen is er trouwens onlangs ook een Kiosk en een minifiliaal van De Broodzaak geopend op de plek waar voorheen het GWK zat. Dagelijks Amf-Klp v.v. - Kijk ook eens op http://www.ovinnederland.nl |
02-05-2013 16:20:56 | ||
---|---|---|
maigoda
|
Nu is Utrecht Centraal natuurlijk een grote schuifpuzzel. Dus wellicht hebben ze stiekum al ergens weer ruimte gemaakt om de activiteiten op het taxiplateau naar toe te verplaatsen. Ik loop er dan wel "dagelijks", ik hou ook weer niet alles in de gaten. Groetjes, Emiel |
02-05-2013 21:50:53 | ||
---|---|---|
aking
|
Het viel mij vandaag op dat er bovenaan de roltrappen van spoor 5/7a een schot is geplaatst, als het ware tussen de roltrappen in. Je kunt aan de ene kant dus alleen nog maar omhoog en aan de andere kant alleen nog maar naar beneden... Laatst bewerkt door aking op 02-05-2013 21:51 |
Tevreden over Somda? Overweeg dan eens een vrijwillige donatie, alvast bedankt! |
03-05-2013 10:32:14 | ||
---|---|---|
reisthijs
|
Dat schot staat nu wel op een veel slimmere plaats dan eerst (omhoog en omlaag langs dezelfde kant was niet zo handig). De chaos in de ochtendspits is een stuk minder nu. |
01-06-2013 20:32:40 | ||
---|---|---|
daniel_ddr
|
De afgelopen dagen is boven het nieuwe spoor 1 een forse staalconstructie opgetrokken met daar bovenop betonplaten: het eerste stukje van het toekomstige Stationsplein Oost (http://www.ovinnederland.nl/upload/verbouwing_UtrechtCentraal/Ut_010613.jpg). Het uiteinde van spoor 1 heeft hierdoor veel weg van een tunnel. Overigens moet er nog wel het nodige gebeuren voordat het over een maand weer in gebruik kan worden genomen, 'tis immers wel handig als de reizigers het perron ook kunnen bereiken dan. In het laatste weekend van juni en de eerste week van juli zijn trouwens behoorlijk wat werkzaamheden rondom de buurtsporen. Spoor 2 gaat dan buiten dienst en spoor 1 wordt weer aangesloten. Tevens wordt dan de torenkraan verplaatst van z'n huidige plek naar de nieuwe plek op perron 3/4 t.b.v. de volgende bouwfase van de stationshal. Ook worden dan de wissels tussen spoor 4 en 5 onder de stationshal verwijderd. Laatst bewerkt door daniel_ddr op 01-06-2013 20:33 Dagelijks Amf-Klp v.v. - Kijk ook eens op http://www.ovinnederland.nl |
02-06-2013 09:07:25 | ||
---|---|---|
aarclay
|
Wat me opvalt aan de stationshal is dat en blauwe palen zijn aangebracht. Ik neem aan dat dit tijdelijke steunpilaren zijn? Het valt me wel op dat er eentje door een gloednieuw winkelpand in de hal loopt (een mode/bijoux geloof ik). |
02-06-2013 09:59:40 | ||
---|---|---|
dvdhoven
|
Die blauwe dingen zijn inderdaad tijdelijk. Dick van den Hoven |
02-06-2013 20:50:41 | ||
---|---|---|
daniel_ddr
|
En ze zijn blauw om te zorgen dat ze uiteindelijk de juiste palen weghalen als alles klaar is Dagelijks Amf-Klp v.v. - Kijk ook eens op http://www.ovinnederland.nl |
02-06-2013 22:53:45 | ||
---|---|---|
wietse
|
Ik heb ook al een door flink wat blauw ondersteunde grijze gezien, waar een dikke vette scheur in zit. Of dat nou zo bedoeld is...ik vraag het me af. |
03-06-2013 13:52:50 | ||
---|---|---|
gvttreinen
|
Eigenlijk meer over DSSU maar a`la, toch is het een (nieuwe) verbouwing van Utrecht Centraal: http://www.prorailpersberichten.nl/bericht/637/ |
03-06-2013 14:01:49 | ||
---|---|---|
RSK-Mat92
|
Leuk berichtje, ik had hem ook al in mijn brievenbus. Kort samengevat: de 'Spaghetti van sporen' moet ontward worden. Het mag maar liefst 140 miljoen kosten, BAM Rail en Volker Rail mogen het uitvoeren. Huiswerkopdracht voor iemand die cijfers heeft en ook benieuwd is: hoeveel wissels kun je onderhouden voor 140 miljoen? Laatst bewerkt door RSK-Mat92 op 03-06-2013 14:03 Met vriendelijke groet, Robin |
03-06-2013 14:39:56 | ||
---|---|---|
ZJ37
|
Ja, alleen de propaganda vertelt er niet bij hoe cargo gefaciliteerd moet worden, want cargo houdt zich niet aan de reizigerscorridors. Want conflictvrije cargopaden van Gdm naar Amf en v.v. die door drie (!) verschillende corridors heen moeten is zo goed als een utopie. Maar dat vertelt het verhaal natuurlijk niet. |
03-06-2013 15:07:54 | ||
---|---|---|
gvttreinen
|
Er zijn twee (?) goederencorridors door Ut nl. Asd - Ht v.v. en Amf - Ht v.v., dus tel uit je winst..... |
03-06-2013 18:14:15 | ||
---|---|---|
sjoerd
|
Ah, gewoon de Oosterspoor langs Maliebaan upgraden. 90% ligt er nog. |
03-06-2013 18:24:03 | ||
---|---|---|
HZwoferink
|
Moet er wel een extra kruising of viaduct worden gemaakt voor de tram Groeten uit Rijssen, Henk Zwoferink |
03-06-2013 19:34:50 | ||
---|---|---|
dvdhoven
|
En een stuk of wat dive-unders aangepast. Peanuts Dick van den Hoven |
03-06-2013 21:37:28 | ||
---|---|---|
ZJ37
|
Dat hebben we als vervoerder ook wel eens voor de gein geopperd, maar een cargo Gdm-Amf wordt toch echt geacht om de IC-sporen van Htnc tot Utvr te volgen, dan mee te gaan met de sprintersporen uit de Db-Bkl corridor tot Ut, dan over een der perronsporen waar de Noordoost staat te keren (perronsporen die dus het langst bezet zijn) en vervolgens het spoor op richting Amf. Lekker robuust en reizigers gaan daar helemaal niks van merken. %03% |
03-06-2013 22:03:32 | ||
---|---|---|
kleine_man
|
Voor reizigers wordt het ook niet beter. Het straks niet meer mogelijk om vanuit de richting Db af te slaan richt Wd. Voor de goederenboeren wordt dat lachen als de BR er een uit ligt. %03% Voor E400mln koopt de Duitse staat het E49 ticket af, voor E120mln koopt de Nederlandse staat de incompetentie van de NS af. |
03-06-2013 22:23:42 | ||
---|---|---|
ZJ37
|
Het kromme van die infra-ontwerpen is ook steeds dat zodra een spooropstelling past op basis van een uurpatroon direct de vlag uit gaat bij Prorail. Hoe het moet in de 24 uur met onderhoudsroosters, omleidingen, extra treinen, etc... dat wordt steeds in het ongewisse gelaten danwel onder het maatwerk-verhaal geschoven (past niet, maar we frommelen er t.z.t. wel wat doorheen). |
03-06-2013 23:28:34 | ||
---|---|---|
RSK-Mat92
|
Laat ik alvast een voorspelling zwart op lichtblauw zetten (leuk voor later): Als het project over enige tijd is afgerond, loopt de treindienst een keer grandioos in het honderd bij een verstoring. Daarop volgen kamervragen, waarop er op cruciale plekken noodwissels voor gebruik bij verstoringen worden neergelegd. Met vriendelijke groet, Robin |
04-06-2013 06:30:27 | ||
---|---|---|
robbertc
|
Quote.. Maar ook bij Dagplan is 'het er doorheen frommelen' inmiddels passé. |
04-06-2013 06:52:48 | ||
---|---|---|
ZJ37
|
Op papier wel inderdaad. Maar aangezien Prorail CV niet controleert op de planning van perronsporen, kan hier alles in feite ongestraft in de plannen komen. Denk aan de Lourdes trein die al de nodige problemen gaf in bijvoorbeeld Mt. Dergelijke toestanden gaan ook gebeuren in Ut omdat de mogelijkheden voor een extra trein (die al dan niet een corridorgebonden route volgt) zo goed als ontbreken. En in de toekomst andere routeringen voor reizigerstreinen maken, dat kan al helemaal niet meer. |
04-06-2013 18:23:02 | ||
---|---|---|
broek53
|
QuoteEen man naar mijn hart. Je bent mij een paar uur voor en nog iets te mild. Elke zandkorrel op de rails veroorzaakt straks een ineenstorting van de treindienst in de zuidelijke randstad, of het opheffen van intercitydiensten over grote afstanden op het hele middennet. En dat blijft echt niet bij 1 ineenstorting - tenzij je eens per maand bedoelt. |
04-06-2013 20:20:48 | ||
---|---|---|
kleine_man
|
Quote Waarop blijkt dat de NS niet anders kan, en de kamer gaat weer over tot de orde va de dag. Bedenken hoe het toch kan dat de reiziger niet meer in de trein stapt. Positief is wel dat ik dus binnenkort gratis reis %08% Voor E400mln koopt de Duitse staat het E49 ticket af, voor E120mln koopt de Nederlandse staat de incompetentie van de NS af. |
26-06-2013 15:09:22 | ||
---|---|---|
martijnham
|
Zag vandaag dat het deel van de nieuwe stationshal rond de Katreinetoren ook toegankelijk is voor het publiek op weg naar spoor 5/7. Twee foto's: http://i273.photobucket.com/albums/jj201/martijnh_album/Fotobakje/2013_1304_zpsbaf8750d.jpg http://s273.photobucket.com/albums/jj201/martijnh_album/Fotobakje/2013_1305_zpsb27702e0.jpg |
26-06-2013 18:49:18 | ||
---|---|---|
lol
|
Dat is al wekenlang zo. Eerst was deze doorgang alleen in de spits geopend, maar laatst was deze doorgang ook een aantal keer in de daluren geopend. Student HBO-Rechten in Nijmegen. 4 dagen per week Woerden-Nijmegen |
27-06-2013 16:45:27 | ||
---|---|---|
gvttreinen
|
Vandaag is de roltrap op spoor 18b/19b gereed en in gebruik genomen, scheelt enorm op de drukte rond de trap 18b/19b. |
27-06-2013 21:52:32 | ||
---|---|---|
daniel_ddr
|
Komend weekend trouwens een forse buitendienststelling waarbij spoor 1 t/m 5 op Ut buiten gebruik zijn i.v.m. het aansluiten van spoor 1, het opbreken van spoor 2, de plaatsing van de torenkraan naast perron 3/4 en het verwijderen van het wissel tussen spoor 4 en 5 onder de hal. Dagelijks Amf-Klp v.v. - Kijk ook eens op http://www.ovinnederland.nl |
28-06-2013 06:24:07 | ||
---|---|---|
robbertc
|
De 5500 en 5600 keren op elkaar in Uto. Combi van DDZ en mat64 daar dus dit weekend. |
28-06-2013 11:52:24 | ||
---|---|---|
luytjes
|
Gaat DDZ dan de Soestlijn op? |
28-06-2013 12:08:06 | ||
---|---|---|
MDDM
|
Zo te lezen wel Gr Joop mcn Lls |
01-07-2013 09:56:31 | ||
---|---|---|
dvdhoven
|
Heeft deels te maken met de verbouwing. De bedienpost van Utrecht gaat verhuizen. http://www.rtvutrecht.nl/nieuws/1031068 Ik zag het vorige week ook in het infocentrum van cu2030. De nieuwe plek is in de hoek bij de Cartesiusweg, in de splitsing van de lijn naar Woerden en de lijn naar Amsterdam. Dat zal wel betekenen, dat de huidige post na de verhuizing zal worden afgebroken. Die staat toch wat in de weg als je een spoor 20 wilt aanleggen. Als groot voordeel wordt ook genoemd, dat bij een eventuele ontruiming van Utrecht CS, de post niet meer ontruimd hoeft te worden. Dick van den Hoven |
01-07-2013 11:11:47 | ||
---|---|---|
ZJ37
|
In de Metro stond dit ook vermeld, met daarbij aangevuld natuurlijk de eeuwige propaganda over de wisselsanering te Ut. Want pas dan gaat het niet meer fout. |
01-07-2013 17:44:02 | ||
---|---|---|
charta
|
Je kunt nu al uitkijken naar de eerste wisselstoring in DSSU-Utrecht. Dan ligt niet alleen Utrecht, maar het halve land plat. |
01-07-2013 20:49:58 | ||
---|---|---|
b2py
|
Quote Inclusief afgesloten pad vanaf Zuilen naar de post zoals nu bij Asd is vanaf spoor 15a. |
01-07-2013 20:57:44 | ||
---|---|---|
broek53
|
QuoteNou, in eerste instantie niet, aangezien de andere corridors blijven doordraaien, volgens de theorie. De getroffen corridor komt echter tot stilstand en moet geheel of voor een groot deel worden opgeheven, maar onderweg staan dan een trein of (laten we zeggen) tien. Via de personeelsdiensten heb je dan binnen een uur verstoringen op de andere corridors, aangezien NS niet van zins is de personeelsdiensten in een corridor te houden. Stagnatie in een corridor = treinen opheffen etcetera. Die sneeuwbal of olievlek valt simpel te voorspellen. |
01-07-2013 23:22:28 | ||
---|---|---|
ZJ37
|
Daar was vandaag wel een treffend voorbeeld van: door een verstoring ut-Wd moest nota bene Apn-Gd platgelegd worden terwijl hier helemaal geen infrastoring was. |
01-07-2013 23:24:51 | ||
---|---|---|
b2py
|
Alsof dat te wijten is aan de infrastructuur rond Utrecht centraal want met zelfs alle wissels die er nu liggen konden ze geen trein die kant op krijgen. |
01-07-2013 23:27:17 | ||
---|---|---|
ZJ37
|
En van al die wissels was er ook nog eens geen één defect! |
14-08-2013 14:51:54 | ||
---|---|---|
aarclay
|
En over ongeveer een maand zal de tweede bouwfase van Utrecht Centraal worden afgerond. De kant aan de Hoog Caterijnezijde: Kijkje achter de letterlijke schermen: https://www.prorail.nl/nieuws/sneak-preview-stationshal-utrecht Tevens heeft NS mij bevestigd dat het moderne digitale 'blauwe bord' weggaat vanwege de doorlooproute. Over de extacte datum twijfel ik, maar die discussie kan weer in het speciale Blauwe Bord topic. Laatst bewerkt door aarclay op 26-08-2013 15:05 Choo choo..... |
26-08-2013 15:06:28 | ||
---|---|---|
aarclay
|
De B-zijde van spoor 18/19 heeft nu ook een roltrap. Enig idee waneer deze geplaatst is? Hij is wel anders dan de andere, en is voorzien van een knipperend licht aan het afstappunt boven en beneden. Choo choo..... |
26-08-2013 16:30:01 | ||
---|---|---|
tochjo
|
Al enige maanden geleden. |
26-08-2013 19:35:54 | ||
---|---|---|
daniel_ddr
|
Dat ding is geplaatst in het weekend dat perron 18/19 buiten dienst was vanwege het slopen van de Jaarbeurstraverse, al even geleden dus. Gisteren heb ik nog wat foto's gemaakt van "nieuwe" dingen. Zo is men naast de traverse van Busstation Zuid naar de stationshal bezig een grote tijdelijke constructie te bouwen. Geen idee waar dat voor gaat dienen. Van beneden gezien: http://www.ovinnederland.nl/upload/verbouwing_UtrechtCentraal/Ut_250813_2.jpg . En vanaf bovenaan de tijdelijke trap: http://www.ovinnederland.nl/upload/verbouwing_UtrechtCentraal/Ut_250813_3.jpg . Verder is was men gisteren op perron 8/9 bezig met het opbouwen van de bekisting voor de liggers waarop de vloer van de toekomstige poortvrije passage komt te liggen: http://www.ovinnederland.nl/upload/verbouwing_UtrechtCentraal/Ut_250813_4.jpg . Op perron 14/15 is de eindsituatie daarvan reeds te zien: http://www.ovinnederland.nl/upload/verbouwing_UtrechtCentraal/Ut_250813_5.jpg . Andere dingen die nog niet in dit topic zijn langsgekomen volgens mij: de vaste trappen naar perrons 8/9 en 11/12 zijn sinds enige tijd buiten gebruik, men is hier nu bezig met de realisatie van de nieuwe liften. Tot slot zag ik dat ook de roltrappen die vanaf Busstation Zuid (tegen die tijd Oost) toegang gaan geven tot de nieuwe hal aan de centrumzijde inmiddels geplaatst zijn. Laatst bewerkt door daniel_ddr op 26-08-2013 19:38 Dagelijks Amf-Klp v.v. - Kijk ook eens op http://www.ovinnederland.nl |
26-08-2013 20:04:14 | ||
---|---|---|
dvdhoven
|
Kan die tijdelijke constructie geen omleiding zijn voor het naast gelegen deel van Hoog Catherijne? Dat men dat deel kan gaan slopen? Aan die kant (bij spoor 1 en 2) is men ook al een tijdje bezig. Dick van den Hoven |
26-08-2013 20:27:17 | ||
---|---|---|
daniel_ddr
|
Zou op zich kunnen dat dat mee gaat met de eerstvolgende sloopronde ja, daar dacht ik zelf ook al een beetje aan. Men gaat vanaf september immers ook met de sloop van Busstation Noord aan de gang dat hieraan grenst. Zal dan wel buitenom omlopen worden voor de reizigers die naar HC willen, want zover ik heb gezien is de wand van de nieuwe hal aan de kant van de traverse vanaf Busstation Zuid volledig dicht. Dan zou je dus eerst vanuit de nieuwe hal naar het busstation moeten en vervolgens weer terug omhoog om via de omleiding in HC te komen. Dagelijks Amf-Klp v.v. - Kijk ook eens op http://www.ovinnederland.nl |
27-08-2013 08:41:55 | ||
---|---|---|
evangoor
|
Daar zal vast wel een doorgaande route komen. De chinees Charlie Chiu moest daar immers voor weg. Men gaat immers op 2 september eerst busstation Noord naar Zuid (= Oost) verplaatsen en dan vervolgens gedurende drie weken de opgangen van/naar het busstation Oost en de stationshal renoveren. Dat betekent dus afsluiting van de vaste trappen en de roltrappen en duurt tot eind september en past precies in het schema van de nieuwe stationshal. Tijdelijke looproute naar busstation Oost tot die tijd: via het lege busstation Noord. Een wat wonderlijke planning. (bron: vooru.nl, maar die website doet het 's ochtends niet) |
27-08-2013 09:05:34 | ||
---|---|---|
train85
|
Bij mij doet de website het wel goed hoor. |
27-08-2013 09:36:56 | ||
---|---|---|
evangoor
|
Hier nu ook weer. Ik lees het nu ook even na en zie dat de 'noodtrap' wel in bedrijf blijft. |
27-08-2013 13:49:49 | ||
---|---|---|
daniel_ddr
|
Zo wonderlijk is die planning trouwens niet, de sluiting van Busstation Noord valt nu mooi samen met de overgang van zomer- naar winterdienstregeling. Voor de reizigers een stuk duidelijker! En ook handig omdat er het een en ander van Noord naar West gaat wat rijtijdaanpassingen oplevert. Dagelijks Amf-Klp v.v. - Kijk ook eens op http://www.ovinnederland.nl |
29-09-2013 21:51:09 | ||
---|---|---|
daniel_ddr
|
Vandaag is het tweede gedeelte van de nieuwe stationshal van Utrecht Centraal geopend. Voor een kleine fotoreportage zie hier: http://www.ovinnederland.nl/viewtopic.php?f=34&t=6140&start=250#p271532 Plattegrond van de nieuwe situatie: http://www.cu2030.nl/images/2013-09/plattegrond-utrecht-centraal-per-29-september-2013---bouwstap-2-klaar.jpg De looproute van/naar spoor 1 t/m 3 loopt nu onder de stationshal door langs perron 4. Dagelijks Amf-Klp v.v. - Kijk ook eens op http://www.ovinnederland.nl |
29-09-2013 21:56:08 | ||
---|---|---|
ZJ37
|
Op het plaatje zijn ook alle wissels alvast gesaneerd, evenals de middensporen! %08% |
29-09-2013 23:48:34 | ||
---|---|---|
Pim530
|
Taxiplatform gaat binnenkort als het goed is ook plat, we zijn daar als magazijn en catering onlangs vertrokken. |
30-09-2013 08:33:30 | ||
---|---|---|
daniel_ddr
|
Oktober is de bedoeling las ik. Zal wel in één keer mee gaan met de hal ernaast, de afzetting begint precies naast het platform. Dagelijks Amf-Klp v.v. - Kijk ook eens op http://www.ovinnederland.nl |
30-09-2013 08:40:21 | ||
---|---|---|
R1-2010
|
De nieuwe stationshal is krap, erg krap. Tijdens winterse problemen blijf ik er vandaan.... |
30-09-2013 08:52:17 | ||
---|---|---|
aarclay
|
Niet alleen krap, maar ook stevig koud. Door die plastic wanden komt de ijzige tocht door alle hoeken en gaten heen. Ik zou zeggen dat de NS daar echt een warmtepaal in de hal moet plaatsen, wat zeg ik? Meerdere zelfs..... Laatst bewerkt door aarclay op 30-09-2013 08:52 Choo choo..... |
30-09-2013 21:29:51 | ||
---|---|---|
train85
|
Ik kan de nieuwe hal niet mijden het is de route naar me werk. |
30-09-2013 21:31:16 | ||
---|---|---|
R1-2010
|
QuoteIk reageer niet zo snel op spel-/taalfouten maar 'me' werk.... %04% |
01-10-2013 10:16:05 | ||
---|---|---|
rolandrail
|
Dan kan er hier elke dag gemiept worden, dus het is beter nooit op zulke fouten te reageren. |
01-10-2013 21:26:44 | ||
---|---|---|
AgentX
|
En om dan maar weer verder aan te haken op het ondewerp...Quote Toen vorig jaar het eerste deel open ging merkte ik dat dat deel inderdaad aanzienlijk kouder (in temperatuur dus) aanvoelt, dan de oude hal. Zelfde geldt nu eigenlijk weer voor het nieuwe nieuwe deel, wat vanmorgen eveneens aardig koud aanvoelde. De grote vraag is: welk verschil is er tussen de klimaatregeling (als die er überhaupt aanwezig is natuurlijk) tussen de oude en de nieuwe situatie? |
01-10-2013 21:39:52 | ||
---|---|---|
daniel_ddr
|
Om heel eerlijk te zijn: ik heb nog geen temperatuurverschil gevoeld tussen de oude en de nieuwe delen van de hal. Ook niet nu de nachten kouder zijn, en tja, loop toch echt dagelijks door oud en nieuw heen. Het zal allicht schelen dat er nog geen deuren in de nieuwe hal zitten, maar alleen gaten in de glazen wand bij de uitgangen. Dagelijks Amf-Klp v.v. - Kijk ook eens op http://www.ovinnederland.nl |
02-10-2013 08:56:21 | ||
---|---|---|
sfj
|
Kou is subjectief. Ik heb het in Nederland nog nooit van m'n leven ergens koud gehad bijvoorbeeld. Dit kan zonder dat we feiten hebben nooit een nuttig discussiepunt worden lijkt me Reacties zijn op persoonlijke titel! Spoorse groeten uit West-Friesland. |
20-10-2013 16:32:19 | ||
---|---|---|
BGM104
|
Oeps, toch een beetje drukker en krapper dan verwacht in de nieuwe hal? van ns.nl: Utrecht Centraal maandag 14 oktober tot en met zaterdag 14 december Oorzaak verbouwing station Utrecht Centraal Reisadvies voor overstappen in Utrecht Centraal kunt u gebruik maken van de tunnels de opening van het nieuwe deel van de stationshal van Utrecht Centraal en de bouwwerkzaamheden bij spoor 1 tot en met 4 zorgen - tijdelijk - voor andere looproutes. De looproute via de tunnels is niet gewijzigd vanwege de drukte worden reizigers die in de spits in Utrecht Centraal overstappen geadviseerd gebruik te maken van de tunnels (aan de noordzijde of in het midden van het station) in plaats van de stationshal Extra reistijd geen extra reistijd Laatst bewerkt door BGM104 op 20-10-2013 16:32 |
20-10-2013 17:10:01 | ||
---|---|---|
robbertc
|
Ik las het ook. Benieuwd wanneer daar dan iets mis gaat. Zelfs rond 8.15 ervaar ik in Ut namelijk geen lastige drukte.. |
20-10-2013 17:27:56 | ||
---|---|---|
treinfan
|
Enkele weken terug rond 8.20 had ik wel wat moeite om van spoor 3 naar spoor 19b te geraken in 5 minuten, al had dat deels ook te maken met een gespoorwijzigde NO naar spoor 4 (en het feit dat perron 3/4 niet zo breed is). |
20-10-2013 17:48:11 | ||
---|---|---|
robbertc
|
Ik zal het bericht wel te breed opvatten. Gaat dan echt alleen om het deel van spoor 1-4 naar de centrale hal. Niet de centrale hal zelf.. |
20-10-2013 18:16:04 | ||
---|---|---|
aarclay
|
Quote Ja, het is inderdaad een achterlijk lange route. Ik deed er ook 3,5 a 4 minuut over. Die looptijd man NS wel eens duidelijk communiceren. Voortaan neem ik maar de nieuwe glazen lift, scheelt weer een minuut. Choo choo..... |
20-10-2013 21:34:56 | ||
---|---|---|
daniel_ddr
|
Wat de verbouwing zelf betreft: dit weekend zijn boven spoor 7 en 8 de liggers voor een nieuw stuk vloer gelegd. Het betreft hier de uitbreiding aan de noordzijde waarop o.a. de poortvrije passage komt te liggen. Dagelijks Amf-Klp v.v. - Kijk ook eens op http://www.ovinnederland.nl |
09-01-2014 10:54:31 | ||
---|---|---|
gvttreinen
|
Zijdelings met verbouwing Ut te maken, men is op het ogenblik bezig om de laatste meters tramsporen tussen de NS/Prorail HGB`s te verwijderen. |
20-01-2014 18:55:19 | ||
---|---|---|
lol
|
Een bouw update: Vandaag zag ik dat de nieuwe vloer van het tweede gedeelte van de hal aan de Jaarbeurszijde is aangelegd. Waarschijnlijk is dat dus afgelopen weekend gebeurd. Weet iemand wanneer dit gedeelte open gaat? Ik heb het welbekende filmpje met de tijdlijn bekeken maar dat is ondertussen ook al achterhaald. (oplevering stond toen gepland voor 2015 en is nu ergens in 2016). Student HBO-Rechten in Nijmegen. 4 dagen per week Woerden-Nijmegen |
20-01-2014 19:20:42 | ||
---|---|---|
train85
|
Dit jaar gaat er niks open. Er komt nog een stuk bouw bij, waar nu de bruna en Starbucks zit. |
20-01-2014 19:41:17 | ||
---|---|---|
daniel_ddr
|
QuoteIk heb zaterdag nog in die richting staan kijken tijdens het wachten op de trein, maar toen was daar bar weinig activiteit. Ik denk eerder dat het in de weken daarvoor heeft plaatsgevonden, toen zijn ook de liggers boven spoor 19 en 15-18 geplaatst. Alleen boven spoor 9/10/11 ontbreekt de vloer van de toekomstige poortvrije passage nog. QuoteVoorjaar 2015 gaat de gehele noordzijde van de nieuwe hal in één keer open. Zoals train85 al schrijft zal nog dit jaar ook het middelste gedeelte van de hal aan die zijde gesloopt worden. In 2015 volgt dan nog de verbouwing van het middelste deel aan de zuidzijde. Dat alles om de loopstromen zoveel mogelijk rechtdoor te houden ter voorkoming van opstoppingen. Dagelijks Amf-Klp v.v. - Kijk ook eens op http://www.ovinnederland.nl |
20-01-2014 21:58:41 | ||
---|---|---|
lol
|
Ok, dus eigenlijk niet zo veel afwijkend van wat er in het filmpje te zien is, alleen met een kleine (bouw)vertraging. Verder wat die vloer betreft: Kan het zijn dat ze hem 'snachts hebben aangelegd? De kraan op perron 14/15 zie ik overdag nooit in bedrijf. Wordt die kraan alleen 'snachts gebruikt? Student HBO-Rechten in Nijmegen. 4 dagen per week Woerden-Nijmegen |
20-01-2014 23:28:04 | ||
---|---|---|
aarclay
|
In maart gaan ze beginnen met het framework waarmee de hal opgebouwd gaat worden. Dan zal je denk ik in juli ongeveer de contouren zal moeten gaan zien. Choo choo..... |
23-01-2014 22:12:01 | ||
---|---|---|
joostb1
|
Flinke bijsturing voor komend weekend! http://www.cu2030.nl/archive/2014-01-22/werk-op-het-station-bij-de-noordertunnel-en-bij-sporen-1-5 Quote Heimatbahnhof Wormerveer. Honderden gebruikers; even zovele stijlen en smaken. Sta jezelf toe om even in de war te mogen zijn van andermans bijdragen. Dan zijn normatieve reacties niet nodig! |