Verbouwing Utrecht Centraal
Forum: Algemeen - Algemeen
23-08-2010 22:13:19
dh3201
dh3201
In deze situatie was het ook handig geweest om bij alle trappen van die schermen met vertrekkende treinen te hebben staan, zoals die ook in Amersfoort staan.


Shqiperise-lopers?
 

23-08-2010 22:55:06
daniel_ddr
daniel_ddr
Quote
keesje: Geen idee hoe vaak ik het nog moet herhalen: de treinen 1755 en 12755 staan tegelijk in Ut én ook beiden op spoor 12AB gepland.
De 1759 en 12759 staan ook tegelijk in Ut en in de reisinfo beide op 12 gepland, maar toch was er dus vorige week al een plan opzoekbaar waarin laatstgenoemde op 9 gepland stond. Precies in overeenstemming met de praktijk van vandaag

(En klopt dus ook wel met wat Broek53 stelt)


Dagelijks Amf-Klp v.v. - Kijk ook eens op http://www.ovinnederland.nl
 

23-08-2010 22:59:46
keesje
keesje
Dat is dan anders afgehandeld dan met 1755/12755. De 1755 kon pas binnenkomen op 12 nadat 12755 van datzelfde spoor 12 was vertrokken en kon dus onmogelijk op tijd vertrekken richting Amf.

Benieuwd hoe ze dat morgen gaan fixen!
 

23-08-2010 23:03:36
daniel_ddr
daniel_ddr
Met de 1759/12759 zou 't volgens 't plan precies andersom moeten zijn. Op zich opmerkelijk want met de vertreksporen van vandaag konden die twee juist voor de verandering conflictvrij vertrekken (zelfs met 't gebruikelijke 11 en 12 kan de 12759 pas weg als de 1759 binnen is)


Dagelijks Amf-Klp v.v. - Kijk ook eens op http://www.ovinnederland.nl
 


23-08-2010 23:11:32
mdj
mdj
Waarom kan de 12500/12700 naar Rtd niet naar spoor 4 en de 12500/12700 naar Lw naar spoor 9? 't is niet cross-platform, maar richting Gd was dat daarvoor ook niet, richting Lw kan je in Gd crossplatform overstappen...


Bij twijfel: gebruik beton.
 

23-08-2010 23:43:38
daniel_ddr
daniel_ddr
Bestaat die overstap 1700->12700 in Ut wel eigenlijk? Is 't niet 1700->700 en dan in Zl op de 12700? Overigens mag je in Gd ook wel opschieten als je die overstap wilt halen (bij de 500 is de overstap in Ut uiteraard nog irrelevanter)

Maar qua overkruisingen zou dat inderdaad net moeten kunnen. En als je dat iets ruimer wilt hebben dan is 12500/12700 naar Rtd van 7 en de treinen naar Asd/Shl van 4 en 5 ook nog een optie.

Laatst bewerkt door daniel_ddr op 23-08-2010 23:44


Dagelijks Amf-Klp v.v. - Kijk ook eens op http://www.ovinnederland.nl
 

23-08-2010 23:59:08
thom
thom
Quote
daniël_ddr: Je zou toch wel mogen hopen dat ze die vertreksporen vantevoren plannen en ze dus bekend zijn en daarmee ook keurig op vertrekstaten gezet kunnen worden. Lijkt me althans allesbehalve een goed idee om die sporen dagelijks te gaan variëren, zeker als je ook nog graag wilt hebben dat je reizigers zich verspreiden door de trein.

Maar als nou bv voor de komende weken het plan niet elke week aanmekaar gelijk is door verschilende buitendienst stellingen kun je elke week nieuwe vertrekstaten op gaan hangen...
Lijkt me ook geen oplossing, en de halaanwijzer lijkt me dan 1 van de actueelste methodes...
 

24-08-2010 08:00:06
jacokran
jacokran
De halaanwijzer is voor een grote groep reizigers niet handig. Beter is om op elk perron een scherm met actuele vertrektijden te hangen. Zoals in veel landen om ons heel al jaaren het geval is.  

24-08-2010 08:28:20
broek53
broek53
Quote
thom:
Quote
daniël_ddr: Je zou toch wel mogen hopen dat ze die vertreksporen vantevoren plannen en ze dus bekend zijn en daarmee ook keurig op vertrekstaten gezet kunnen worden. Lijkt me althans allesbehalve een goed idee om die sporen dagelijks te gaan variëren, zeker als je ook nog graag wilt hebben dat je reizigers zich verspreiden door de trein.

Maar als nou bv voor de komende weken het plan niet elke week aanmekaar gelijk is door verschilende buitendienst stellingen kun je elke week nieuwe vertrekstaten op gaan hangen...
Lijkt me ook geen oplossing, en de halaanwijzer lijkt me dan 1 van de actueelste methodes...
Voor de vertrekstaten hebben we het fenomeen van de blauwe, tijdelijke vertrekstaten. Zo "hoort" het.

@ edit: Nu kunnen blauwe vertrekstaten uiteraard pas gemaakt worden als de planningsgegevens zijn aangepast. Het ontbreken ervan is dus ook een soort bewijs van de gang van zaken die ik eerder schetste.

Laatst bewerkt door broek53 op 24-08-2010 08:59
 

24-08-2010 08:29:53
keesje
keesje
En als je er dan al voor kiest om de vertrekstaten niet aan te passen, haal ze dan allemaal weg. Dat scheelt een hoop onduidelijkheid. Maar waarom zou je vertrekstaten niet voor 2 weken willen aanpassen? Voor menig buitendienststelling in één weekend gebeurt dat toch ook?  

27-08-2010 09:55:33
reisthijs
reisthijs
Iemand heeft nu dus bedacht dat de informatievoorziening nóg slechter kon: er hangen nu dus blanco vertrekstaten, met dus alleen nog een routeoverzicht en de mededeling dat je er maar op een andere manier achter moet zien te komen waar en wanneer je trein vertrekt...  

27-08-2010 10:08:14
aarclay
aarclay
Quote
jacokran: De halaanwijzer is voor een grote groep reizigers niet handig. Beter is om op elk perron een scherm met actuele vertrektijden te hangen. Zoals in veel landen om ons heel al jaaren het geval is.

En dat zal in de verbouwing van Utrecht Centraal wel worden toegepast, lijkt me

Amf heeft ze al wel.


Choo choo.....
 

27-08-2010 10:32:51
keesje
keesje
Dat de planning van de dienstregeling niet meer 100% hoeft te stroken met zoals het in de uitvoering zou moeten gaan, is een trend geworden (helaas). Maar het heeft zeker ook te maken met dat iedere vervoerder zijn eigen planningstoko heeft en niemand van elkaar eigenlijk nog weet waar de ander mee bezig is. Met dit als gevolg.  

27-08-2010 10:52:16
broek53
broek53
Daar geloof ik in het geval van Utrecht C niets van.  

27-08-2010 11:19:16
keesje
keesje
Als de wil er bij vooral NSR was dan zat het gewoon goed in het systeem en konden er dus ook goede vertrekstaten worden gemaakt. Dan is er nog het fenomeen onderhoudsroosters versus de beperkte en steeds wijzigende spoorbeschikbaarheid te Ut en daar gaat Prorail weer over. Laat ik zeggen dat die combinatie(s) niet altijd vloeiend verloopt.  

27-08-2010 11:51:10
daniel_ddr
daniel_ddr
Het gebrek aan informatie leidt overigens ook geregeld tot vragende reizigers bij de 12700 die de 1700 kwijt zijn... Vreemd genoeg heb ik Tuffy namelijk die nog niet horen omroepen terwijl ze dat met de 12700 wel doet. En die laatste vertrekt nu juist van 't spoor waar 'ie altijd vertrekt (althans, op di,wo,do deze week)


Dagelijks Amf-Klp v.v. - Kijk ook eens op http://www.ovinnederland.nl
 

27-08-2010 13:20:23
TheKnitter
TheKnitter
De gele vertrekstaten schijnen nu 'blanco' te zijn:
Een quote van Fok!:
Quote
De infovoorziening op utrecht CS wordt met de dag schraler. De gele vertrekstaten zijn nu afgeplakt door blanco exemplaren met enkel de route-diagrammetjes en de mededeling dat je vanwege de werkzaamheden op de halaanwijzer moet kijken.
 

27-08-2010 13:24:50
gvttreinen
gvttreinen
Niet nooodzakelijk als je door de staionshal heen moet, daar zijn tenminste nog CTA`s maar in de tunnel(s) ontbreken die dus sta je vertwijfeld te kijken naar welk perron je moet.
Gelukkig hebben we de AV op ons mobiel nog...
 

27-08-2010 14:37:57
broek53
broek53
Quote
keesje: Als de wil er bij vooral NSR was dan zat het gewoon goed in het systeem en konden er dus ook goede vertrekstaten worden gemaakt. Dan is er nog het fenomeen onderhoudsroosters versus de beperkte en steeds wijzigende spoorbeschikbaarheid te Ut en daar gaat Prorail weer over. Laat ik zeggen dat die combinatie(s) niet altijd vloeiend verloopt.
Neen, dat merken we. Maar het is m.i. 100 % een NSR-zaak dat de planning niet op tijd klaar is of misschien zelfs niet klopt. Er fietsen bij mijn weten geen frustrerende andere vervoerders tussendoor met een eigen plansysteem.
Volgens mij zeg je het goed: als de wil bij NSR er was geweest (of de tijd of de kunde of wat dan ook), dan komen er gewoon op tijd vertrekstaten uit de Reisinfofabriek.
 

27-08-2010 16:46:19
reisthijs
reisthijs
Quote
gvttreinen: Gelukkig hebben we de AV op ons mobiel nog...
"We" hebben niet allemaal zo'n duur mobieltje waarmee je de AV kan raadplegen...
 

27-08-2010 17:03:22
MasterE
MasterE
Ik wordt echt een beetje moe van dat gezeik, hoe moeilijk kan het zijn om de halaanwijzer te raadplegen of een medewerker. In dit land wil iedereen alles op een presenteerblaadje aangeleverd krijgen.  

27-08-2010 17:38:12
qj7141
qj7141
Nou ja, het valt gewoon op in vergelijking met stations zoals Amersfoort waar de (electronische) informatie wel gewoon goed is. En dat is met die dynamiek van de wijzigingen in Utrecht voor de reiziger moeilijk te volgen.  

27-08-2010 20:22:49
daniel_ddr
daniel_ddr
Quote
MasterE: Ik wordt echt een beetje moe van dat gezeik, hoe moeilijk kan het zijn om de halaanwijzer te raadplegen of een medewerker.

Tja, da's weer een mooi voorbeeldje van de conditietraining door NS: na last minute spoorwijzigingen nu dus ook verplichte wandelingen langs de halaanwijzer wat gewoon een omweg is voor diverse overstaps. En nog eentje die je met de spitsdrukte je trein kan doen missen.
De AV-schermen bij de toegangen hebben daarnaast 'n te klein lettertype om even snel te raadplegen en geven (net als de halaanwijzer overigens) veel minder info over de richting die de trein op gaat en met welke stops.

Quote
In dit land wil iedereen alles op een presenteerblaadje aangeleverd krijgen.
Nee, op een vertrekstaat%08% 'tis niet meer dan normaal dat men daar een gewijzigde versie ophangt, da's absoluut niet iets op 'n presenteerblaadje aangereikt krijgen (dat zou 't zijn als men het voor iedereen persoonlijn ging omroepen)


Dagelijks Amf-Klp v.v. - Kijk ook eens op http://www.ovinnederland.nl
 

27-08-2010 20:30:11
bjornl
bjornl
Quote
MasterE: Ik wordt echt een beetje moe van dat gezeik, hoe moeilijk kan het zijn om de halaanwijzer te raadplegen of een medewerker. In dit land wil iedereen alles op een presenteerblaadje aangeleverd krijgen.
tuurlijk, steeds méér krappe overstappen maar geen fatsoenlijke informatie en dan zijn de reizigers die hun overstap dreigen te missen zeikerds? Wat een arrogantie!
 

27-08-2010 20:57:13
ruysdael
ruysdael
Laten we ons eigen eerst eens kalmeren en kijken hoe het in de praktijk gaat de komende tijd...  

27-08-2010 21:19:30
MDDM
MDDM
Het is inderdaad een beetje janken voordat er geslagen is. Gewoon maar eens even aanzien hoe het zich allemaal ontwikkelen gaat.

Laatst bewerkt door MDDM op 27-08-2010 21:19


Gr Joop mcn Lls
 

27-08-2010 21:23:56
AlbertP
AlbertP
Misschien komen er gewoon vertrekstaten, maar zijn de tijdelijke exemplaren nog niet klaar.  

27-08-2010 21:31:08
broek53
broek53
Ik begrijp niet dat er sussend gesproken wordt over een (on)behoorlijk falen van de reisinfo. Dat het in de praktijk wellicht meevalt en iedereen toch wel zijn of haar trein vindt (of een trein later..) dat zal zo zijn en dat dankt je de koekoek, maar dat wil nog niet zeggen dat het niet uiterst opvallend is (ik heb het op zo'n manier nog niet meegemaakt) - en al had niemand er last van, dan nog is het een blamage.  

27-08-2010 21:36:03
MDDM
MDDM
Volgens mij valt het echt allemaal reuze mee. Als er maar eens de moeite genomen zou worden om eens naar de omroepberichten, welke op Ut uitstekend te horen zijn zonder dopjes in de oren waar keiharde muziek uit komt, te luisteren. En buiten dat, er loopt echt heel wat personeel rond die allemaal de juiste informatie kunnen verstrekken. (mcn,hc,plp,sm)


Gr Joop mcn Lls
 


Tevreden over Somda? Overweeg dan eens een vrijwillige donatie, alvast bedankt!


27-08-2010 21:37:13
daniel_ddr
daniel_ddr
Overigens, om het weereens over de verbouwing zelf te hebben, viel me vanmiddag op dat perron 11 weer toegankelijk voor reizigers was: de hekken stonden op diverse plekken open en signaleerde er zelfs reizigers die op een trein leken te wachten (die er natuurlijk niet kwam daar).
De werktrein die normaal vrij continu langs het in verbouwing zijnde spoor staat was ook weg.

@MDDM: het zou dan ook schelen als die omroepberichten te horen zijn voordat de trein er is (om te voorkomen dat mensen op de verkeerde plek staan te wachten). Ze zijn soms wel heel akelig kort voor vertrek te horen.

En met de vaste reizigers zal het ongetwijfeld niet zo problematisch zijn aangezien die vrij snel wennen. (Hoewel er de laatste dagen ook plotselinge afwijkingen zonder aanwijsbare reden optreden) Heb vandaag echter diverse reizigers vertwijfeld naar de lege vertrekstaten zien staan kijken.
Want zeg nou zelf, 't ziet er nogal knullig uit... http://www.ovinnederland.nl/upload/legevertrekstaat.jpg

(Veel treinen van andere sporen is daarnaast rijkelijk overdreven aangezien het met name de treinen van spoor 9 en 12 betreft waarbij 't even opletten geblazen is. Op de sporen 1 t/m 8 en 14 t/m 19 is de situatie nou niet echt schrikbarend anders dan anders...)

Laatst bewerkt door daniel_ddr op 27-08-2010 21:43


Dagelijks Amf-Klp v.v. - Kijk ook eens op http://www.ovinnederland.nl
 

27-08-2010 21:56:31
ruysdael
ruysdael
Quote
broek53: en al had niemand er last van, dan nog is het een blamage.
Waarom eigenlijk? Omdat het niet zo is 'zoals altijd'?
 

27-08-2010 22:48:02
stephan90
stephan90
Er zijn morgen blijkbaar minder sporen in gebruik. Ik zie de 9800 keren op spoor 7a en de 17400 rijdt gewoon niet..  

27-08-2010 22:59:22
daniel_ddr
daniel_ddr
Da's toch ondertussen zo'nbeetje elk weekend het geval?


Dagelijks Amf-Klp v.v. - Kijk ook eens op http://www.ovinnederland.nl
 

27-08-2010 23:24:25
broek53
broek53
Quote
maccerr:
Quote
broek53: en al had niemand er last van, dan nog is het een blamage.
Waarom eigenlijk? Omdat het niet zo is 'zoals altijd'?
Ik geef 't op, klaar.
 

28-08-2010 00:00:41
stephan90
stephan90
Quote
daniël_ddr: Da's toch ondertussen zo'nbeetje elk weekend het geval?


Ook dat die 17400 niet rijdt, ik vind het nogal opvallend. Het staat ook niet het werkzaamhedenoverzicht dat die trein niet rijdt.
 

28-08-2010 00:07:05
himym
himym
de 17400 rijdt alleen niet op zondag, op zaterdag wel gewoon voor het winkelend publiek...  

28-08-2010 00:13:27
ruysdael
ruysdael
Ik zie hem anders niet in de reisplanner.  

28-08-2010 08:07:06
keesje
keesje
Krijg een beetje het idee dat de NS-forumleden het allemaal wel mee vinden vallen, maar daar sluit ik me niet bij aan. Voor hen is het waarschijnlijk allemaal al automatisme om naar een bepaald spoor toe te lopen en daar zijn of haar trein te vinden.

Ik mag toch hopen dat deze wijze van informatie voorziening geen landelijke start wordt voor verdere verloedering voor de reizigers. Er komen namelijk nog veel grote infraprojecten aan, waarbij goede informatie juist belangrijker wordt dan ooit.

Nog even van de NS-site geplukt:

Missie
Wij bundelen onze inspanningen rond de missie: meer reizigers veilig, op tijd en comfortabel vervoeren via aantrekkelijke stations.

Wij werken daaraan op basis van onze vijf hoofddoelstellingen:
Op tijd rijden
•Informatie verstrekken en service verlenen
•Bijdragen aan sociale veiligheid
•Voldoende vervoerscapaciteit creeën
•Zorgen voor schone treinen en stations
 

28-08-2010 09:40:50
dvdhoven
dvdhoven
Ik weet niet wat NS-forumleden zijn, maar ik vind het in ieder geval niet meevallen. Ik ben een oude spoorhaas en ik vind het uitermate belangrijk dat er goede en duidelijke informatie wordt gegeven.
En wat hier in Utrecht gebeurt, kan in mijn optiek gewoon niet. Punt. Tot dusver werd over zulke aanpassingen flink overleg gepleegd intern NSR en dan kwam er altijd wel een konijn uit de hoge hoed. Kennelijk is dat niet meer mogelijk. Triest en een treurige afgang. En verwijzen naar de halaanwijzer vind ik van een - dit kan niet - soort. Wat als het Bepac systeem op zijn gat gaat? Dat gebeurt regelmatig. Dan heb je niks noppes nada info meer.


Dick van den Hoven
 

28-08-2010 10:41:47
MDDM
MDDM
Quote
daniël_ddr: @MDDM: het zou dan ook schelen als die omroepberichten te horen zijn voordat de trein er is (om te voorkomen dat mensen op de verkeerde plek staan te wachten). Ze zijn soms wel heel akelig kort voor vertrek te horen.

Last Minute wijzigingen hou je altijd. Waarom dat zo is weet ik ook niet, heb ik geen inzicht in.
Wat betreft die vertrekstaten, daar wil ik wel even informatie over inwinnen bij een OM. Die kan daar vast wel een antwoord op geven. (daar klopt niks van, gezien je foto, die had blauw moeten zijn met wijzigingen)
Quote
keesje: Krijg een beetje het idee dat de NS-forumleden het allemaal wel mee vinden vallen, maar daar sluit ik me niet bij aan.
Hoe jij over je werkgever denkt weten we ondertussen wel. Dat hoef je niet steeds te vertellen. Wat je van de site plukt klopt, en als jij je diensten doet op de trein, werk je daar zelf ook aan mee (als het goed is) Ik geloof niet dat dit de landelijke start is voor "belabberde"reizigersinfo. Gezien het aantal personeel wat in Utrecht nu rond lopen op de diverse perrons en in de hal. Mocht je het wel zo vinden, spreek er dan iemand op aan die er mee te maken heeft. Jij en ik neem aan dat Dvdhoven het ook wel weet wie je daarover moet aanspreken. Jullie komen dagelijks in Utrecht en weten de weg. Doe er dan wat mee en kaart het aan bij jullie contactpersonen.


Gr Joop mcn Lls
 

28-08-2010 10:55:53
keesje
keesje
Heb ik gezegd dat ik dat niet doe dan? Hier alleen lopen schoppen zou wel erg goedkoop zijn. Net als jullie deel ik mijn mening.
Quote
MDDM: Ik geloof niet dat dit de landelijke start is voor "belabberde"reizigersinfo.
Ook dat zeg ik niet, ik hoop alleen niet dat het zo zal zijn in de nabije toekomst.

Laatst bewerkt door keesje op 28-08-2010 10:58
 

28-08-2010 12:16:32
daniel_ddr
daniel_ddr
Quote
MDDM: Last Minute wijzigingen hou je altijd. Waarom dat zo is weet ik ook niet, heb ik geen inzicht in.
Voor de duidelijkheid: het betreft hier allesbehalve omroepen van last minutewijzigingen... gisteren bv. nog zo'n last minute-omroep ter aankondiging van de 12759 terwijl die wel ruim voor de trein daadwerkelijk binnenkwam op de CTA's kon staan. (En juist daar was info zinvol, daar 'ie van spoor 9 zou vertrekken i.p.v. spoor 12 waar hij de drie voorgaande dagen stond.

Quote
Ik geloof niet dat dit de landelijke start is voor "belabberde"reizigersinfo.
Niet de start nee, eerder de volgende stap. Als mooi praktijkvoorbeeld: vergelijk voor de grap eens de informatie betreffende de late treinen in de NoordOost op de vertrekstaten te Rtd (o.a. 20581 en 21783 speelt het bij) met de CTA's en OBIS...
- 20581 op zaterdag staat overal behalve in OBIS als IC naar Lw, die laatst maakt Zl de eindbestemming
- 21783 op vrijdag of zondag (weet even niet meer op welke dag ik 't nu trof) op de vertrekstaat als IC Amersfoort/Enschede (met dat laatste rood), rijdt in de praktijk slechts tot Ut waar reizigers op de 1783 mogen overstappen

Laatst bewerkt door daniel_ddr op 28-08-2010 12:17


Dagelijks Amf-Klp v.v. - Kijk ook eens op http://www.ovinnederland.nl
 

28-08-2010 12:42:36
broek53
broek53
Voordat we nu afdwalen naar een topic over alles dat er niet klopt in reisinfo-land, even terug naar Utrecht C. Zoals ik eerder betoogd heb, is de ontbrekende info niet een doel, noch de bedoeling, maar een (waarschijnlijk) gevolg van iets anders, namelijk de te late of onvolledige vastlegging van de planning. Het is dus een symptoom van iets anders, en dat anders is iets dat Prorail (RVL noch Capciteitsverdeling) nooit voor langere tijd zullen accepteren. Als de planning weer normaal wordt vastgelegd, dan kunnen er weer "gewoon" vertrekstaten worden geproduceerd (af te drukken op elke kleur papier die je wilt).  

28-08-2010 12:45:41
MDDM
MDDM
Het lijkt mij toch dat een ingrijpende verbouwing zoals die in Utrecht, tot in de details gepland is?


Gr Joop mcn Lls
 

28-08-2010 12:52:42
broek53
broek53
Ja, de verbouwing wel, de dagplanning niet. In de zin dat je wel een plan op papier kunt maken, maar de vastlegging in de VPT-dagplansystemen is een soort sysyphus-arbeid die je bovendien niet lang tevoren kunt maken en in de kast leggen. Mijn sterke vermoeden is dat het in dat circuit fout is gegaan, vermoedelijk door de te grote hoeveelheid werk & wijzigingen.
In dat opzicht begrijp ik ook niet dat de wijziging van de sporen waaraan gewerkt wordt, niet is samengelegd met de ingang van een wijzigingsblad. Dat scheelt ongelofelijke hoeveelheden werk en de reisinfo op het niveau van gele vertrekstaten en van Tuffy is dan in een klap in orde.
 

28-08-2010 16:27:29
qj7141
qj7141
De planning ging oorspronkelijk wel uit van de data van wijzigingsbladen maar de werkzaamheden zijn uitgelopen (wat is nieuw?).  

28-08-2010 18:43:37
BGM104
BGM104
Naast spoor 11 is dit weekend ook spoor 12 tm 14 buiten dienst. Het opheffen van de 17400 staat in de logistieke specificatie, maar dit feit heeft de werkzaamheden reisinfo blijkbaar niet gehaald.  

28-08-2010 21:44:23
kleine_man
kleine_man
Quote
broek53:
Quote
keesje: Als de wil er bij vooral NSR was dan zat het gewoon goed in het systeem en konden er dus ook goede vertrekstaten worden gemaakt. Dan is er nog het fenomeen onderhoudsroosters versus de beperkte en steeds wijzigende spoorbeschikbaarheid te Ut en daar gaat Prorail weer over. Laat ik zeggen dat die combinatie(s) niet altijd vloeiend verloopt.
Neen, dat merken we. Maar het is m.i. 100 % een NSR-zaak dat de planning niet op tijd klaar is of misschien zelfs niet klopt. Er fietsen bij mijn weten geen frustrerende andere vervoerders tussendoor met een eigen plansysteem.
Volgens mij zeg je het goed: als de wil bij NSR er was geweest (of de tijd of de kunde of wat dan ook), dan komen er gewoon op tijd vertrekstaten uit de Reisinfofabriek.


Op Arnhem hangen op het "vernieuwde" perron 1 ook vertrekstaten zonder perrons. Lekker handig......Er zal wel iets aan de hand zijn bij NSR log.
 

29-08-2010 12:03:06
SleutelMan
Moderator
SleutelMan
Quote
BGM104: Naast spoor 11 is dit weekend ook spoor 12 tm 14 buiten dienst. Het opheffen van de 17400 staat in de logistieke specificatie, maar dit feit heeft de werkzaamheden reisinfo blijkbaar niet gehaald.


dat heb ik gemerkt,al het verkeer richting Ah/Ht moest over spoor 15 (exclusief de 3500 dan, die ging over 18b). Weg cross-platform overstap... (stond trouwens nergens aangegeven, diverse vertwijfelde reizigers op perron 14, terwijl deze B.D. was (te zien aan het werkmateriaal aan de A-kant, maar dan ook alleen daar aan...).
 

29-08-2010 13:52:45
himym
himym
De AV kan het kennelijk ook niet meer bijhouden, gisteren om 21:43 uur stond op sp 7 een DDAR gereed met op de koersdisplays Tiel, maar de AV gewoon stug volhouden dat deze van 19b zou vertrekken  

30-08-2010 15:45:42
dvdhoven
dvdhoven
Vandaag waren ze bezig met grof geweld de dakbedekking van de perronkap langs spoor 11/12 te slopen.

Laatst bewerkt door dvdhoven op 30-08-2010 15:46


Dick van den Hoven
 

30-08-2010 16:25:25
daniel_ddr
daniel_ddr
Vanmorgen viel me al op dat 'n stukje overkapping, namelijk dat bij de toegang tot de Noordertunnel, reeds verdwenen was...

In de spoorgebruiksrariteiten nog 'n mooie: om een of andere reden blijkt de 818 op spoor 8 gepland te zijn hoewel spoor 7 dan ook gewoon vrij is. En als men dat dus niet naar 7 wijzigt zoals vanmorgen en afgelopen vrijdag dan levert dat een conflict met de binnenkomende 2818 op...
Iemand een idee waarom er middenin de ochtendspits niet cross-platform van de 3100 op de 800 overgestapt mag worden?


Dagelijks Amf-Klp v.v. - Kijk ook eens op http://www.ovinnederland.nl
 

07-09-2010 06:05:51
dvdhoven
dvdhoven
Er hangen weer vertrekstaten met sporen in Utrecht!


Dick van den Hoven
 

07-09-2010 08:08:40
jacokran
jacokran
Het valt mij op dat spoor 12 bij de noordertunnel erg krap geworden is. Lijkt mij voor de machinisten niet prettig zoveel mensen op een smal perron, er zal maar iemand even struikelen... Zijn er machinisten die er ervaring mee hebben?  


07-09-2010 08:23:22
MDDM
MDDM
Bijna alle mcn hebben daar wel ervaring mee.


Gr Joop mcn Lls
 

07-09-2010 08:25:44
gvttreinen
gvttreinen
Inmiddels hebben de busstations een andere naam gekregen, het Stadsbusstation heet nu Busstation Noord, het Streekbusstation heet nu Busstation Zuid.
Ook heeft er een herverdeling van de bushalteplaatsen plaatsgevonden.

De busstalplaats tussen HGB III en II...euh, de Inktpot en Tulpenburgh gaat verdijnen en men maakt op `t ogenblik een busbufferplaats op terrein van het voormalige oostelijke opstelspoor Moreelsepark.
Halte Moreelsepark is helemaal afgebroken en er is een metalen dienstperron gebouwd t.b.v. kopmakende trams.
Het oostelijke tramspoor van voormalige halte Moreelsepark moet nog opgebroken worden want hier komt een taxistandplaats.
 

16-09-2010 06:15:23
dvdhoven
dvdhoven
Op het perron van spoor 5/7 zijn een aantal afdakjes geplaatst. Ik neem niet aan dat deze dingen definitief zijn; het ziet er meer uit als noodoverkappingen.
Langs spoor 11/12 is aan de A-zijde de kap vrijwel geheel verdwenen; gisteren stonden er nog een paar stukjes hoge kap. Aan de B-zijde is de dakbedekking vrijwel geheel verwijderd.


Dick van den Hoven
 

16-09-2010 08:49:39
daniel_ddr
daniel_ddr
Vanmorgen was de kap aan de A-zijde compleet weg en begon 'ie aan de B-zijde ook al hard te verdwijnen...


Dagelijks Amf-Klp v.v. - Kijk ook eens op http://www.ovinnederland.nl
 

16-09-2010 14:17:20
aarclay
aarclay
Dan zal ik vanavond nog eens wat fotootjes maken, en deze hier eventjes delen

Laatst bewerkt door aarclay op 16-09-2010 14:17


Choo choo.....
 

27-09-2010 14:06:57
dvdhoven
dvdhoven
De trap van spoor 11/12 naar de middentunnel is nu afgesloten. Vanmiddag waren ze een nooddak aan het maken, maar ik kreeg de indruk dat de trap nog een poos dicht zal blijven. Er omheen is het een zandvlakte en de afscherming is ook rechtgetrokken.
De oude kap langs spoor 11/12 is geheel verdwenen.


Dick van den Hoven
 

27-09-2010 14:08:48
martw
martw
En volgens mij zag ik delen (je zou het wrakstukken kunnen noemen ) van die kap op een stukje lege grond bij Utctw liggen. Ik vermoed dat ze daar per trein heengebracht zijn en later per vrachtwagen(s) opgehaald zullen worden.

Martijn
 

27-09-2010 21:10:23
daniel_ddr
daniel_ddr
Dat ze daar per trein heen gebracht zijn moge duidelijk zijn, ze werden immers gedurende de sloop op platte wagens geladen

Trouwens, toen ik vanmorgen op NS Mobiel keek of er verstoringen waren zag ik een aankondiging van werkzaamheden op Ut van zaterdag 27 september t/m zondag 3 oktober... daar zullen ze vast komend weekend bedoelen.
Iemand enig idee wat er dan gaat gebeuren?


Dagelijks Amf-Klp v.v. - Kijk ook eens op http://www.ovinnederland.nl
 

27-09-2010 21:40:09
train85
train85
ETMET zit daarin verwerkt en de werkzaamheden aankomend weekend rondom Ut. Vanaf 4 oktober hebben we weer een nieuw wijzigingsblad en zijn er een aantal standaard wijzigingen. Dus daarom geven ze die periode aan, misschien vanaf 4 oktober iets langer dan een week.  

27-09-2010 22:12:11
daniel_ddr
daniel_ddr
Wat heeft ETMET daar nu mee te maken, da's toch in 't wijzigingsblad geregeld? Gaat me trouwens meer om de begindatum


Dagelijks Amf-Klp v.v. - Kijk ook eens op http://www.ovinnederland.nl
 

28-09-2010 22:10:08
AlbertP
AlbertP
27 september was dit jaar een maandag en geen zaterdag.

Laatst bewerkt door AlbertP op 28-09-2010 22:10
 

28-09-2010 22:11:01
thom
thom
Waarom denk je dat het dikgedrukt staat ?  

07-10-2010 12:31:31
dvdhoven
dvdhoven
Op de site van CU2030 wordt vermeld dat de trap van 11/12 naar de middentunnel wordt verbreed en daarvoor eerst gesloopt moet worden. Verder vermeldt deze site dat de kap van 11/12 naar de SGB in Goes is afgevoerd. Daar krijgen ze nog een leuke puzzel.
Verder wordt momenteel de gemetselde keerwand van spoor 11 vervangen door betonnen keerwandelementen. Gaat langzaam.

Laatst bewerkt door dvdhoven op 07-10-2010 12:34


Dick van den Hoven
 

07-10-2010 14:04:02
daniel_ddr
daniel_ddr
Zeg maar gerust dat dat vervangen traag gaat, 't gaat nog langzamer dan langzaam. De zijwand van de trap van 11/12 naar de middentunnel is inmiddels aan de 11-zijde al voor een flink stuk verdwenen en er zijn al damwanden ingetrild rond de plek waar de nieuwe wand moet komen.


Dagelijks Amf-Klp v.v. - Kijk ook eens op http://www.ovinnederland.nl
 

07-10-2010 20:33:12
ns162
ns162
Op het perron van 7b, ter hoogte van het glazen hok, zijn in een aantal armaturen de TL-buizen vervangen door 2 rijen LED's. Deze geven een blauwe gloed, in tegenstelling tot de TL-buizen die een gele gloed verspreiden. Als ze alle TL's vervangen door LED-strips gaan ze een hoop energie besparen op Utrecht. Er hangen nogal wat Tl-bakken....

Raymond v/d Hoven


www.stichting162.nl
 

07-10-2010 21:02:08
daniel_ddr
daniel_ddr
Het viel me trouwens vanmiddag op dat ze ook flinke funderingsconstructies aan het bouwen zijn op perron 11. Krijgt dat perron soms als eerste daadwerkelijk al de nieuwe kap? (Kan me van spoor 5/7 niet herinneren gezien te hebben dat er dergelijke constructies gebouwd werden)


Dagelijks Amf-Klp v.v. - Kijk ook eens op http://www.ovinnederland.nl
 

23-10-2010 19:11:27
dvdhoven
dvdhoven
Op CU2030 stond dat er bij spoor 5/7 tegenvallers waren en dat daarom de perronkap niet gelijk geplaatst kon worden. Het wachten is nu op een nieuw tijdslot, maar dat kan nog meer dan een jaar duren. Daarom ook die tijdelijke hokken op 5/7.
De bedoeling is bij 11/12 wel gelijk de kap te plaatsen.
Langs spoor 12 zijn nu ook een aantal hokken geplaatst.
En gisteren waren ze bij de kiosk van 11/12 (op de B-zijde) het dak aan het dicht maken. Tja, dat ding heeft altijd onder de kap gestaan, dus hoefde het dak niet echt lekvrij te zijn. Overigens is die kiosk al tijden dicht en nog een oud model ook, dus ik vroeg me af of die dak exercitie wel echt nuttig is.


Dick van den Hoven
 

24-10-2010 09:47:29
kleine_man
kleine_man
Zodra 11/12 weer volledig gebruikt gaan worden gaat die kiosk gewoon weer open.  

24-10-2010 11:32:34
dvdhoven
dvdhoven
Zoals ik al schreef, het is een oud model. Grote kans dus dat deze vervangen gaat worden door het nieuwe model.


Dick van den Hoven
 

24-10-2010 12:47:45
thom
thom
Ik heb zo'n idee dat "de kleine man" daar wel meer van weet  

04-11-2010 11:32:11
aarclay
aarclay
Op Utctw staat inmiddels een proefopbouw van de nieuwe stationsoverkapping.


Choo choo.....
 

04-11-2010 12:30:14
dvdhoven
dvdhoven
Niet helemaal spoorgerelateerd.
Aan de westkant (Jaarbeursplein) gaat men volgende week daadwerkelijk slopen. Vanaf vandaag zijn de loopbruggen van/naar de Catharijnehof/Sporthal - Parkeergarage afgesloten en de komende 2 weken worden ze 's nachts in delen gesloopt. In de Sporthal hoopt men met asbestsanering te kunnen beginnen, waarna daar ook de sloop kan beginnen.
Gisteren is een kunstwerk dat naast het Beatrixgebouw stond, verwijderd.


Dick van den Hoven
 

08-11-2010 10:46:41
ari
ari
Quote
aarclay: Op Utctw staat inmiddels een proefopbouw van de nieuwe stationsoverkapping.
http://www.cu2030.nl/proefopstelling_nieuwe_perronkap
 

08-11-2010 11:29:31
aarclay
aarclay
Nu benieuwd wanneer ze deze aan gaan brengen.


Choo choo.....
 

15-11-2010 12:21:58
dvdhoven
dvdhoven
Vanochtend zijn op spoor 11 een aantal stalen delen aangevoerd, die zeer wel onderdeel kunnen zijn van een perronkap.
En vanmiddag gezien. Bij de Noordertunnel staat de eerste staander.
Verder gaat de sloop op het Jaarbeursplein voorspoedig. Flinke stukken van de voetgangersbrug zijn al verdwenen. Ook is men in de Sporthal bezig met asbest sanering.

Laatst bewerkt door dvdhoven op 15-11-2010 13:50


Dick van den Hoven
 

15-11-2010 19:04:24
daniel_ddr
daniel_ddr
Omstreeks 17.00 uur zag ik al drie staanders staan... schiet nu dus weer wat meer op (lang leek er niet heel veel te gebeuren)


Dagelijks Amf-Klp v.v. - Kijk ook eens op http://www.ovinnederland.nl
 

15-11-2010 20:19:40
Jeffrenzo
Jeffrenzo
ik tel er 4 (foto van 16.37)
http://www.flickr.com/photos/56022280@N08/5178964009/#/photos/56022280@N08/5178964009/lightbox/


twitter: http://twitter.com/#!/Dr_Thodt hyves: http://drthodt.hyves.nl/
 

15-11-2010 20:22:10
daniel_ddr
daniel_ddr
Kan niet anders dan je gelijk geven... 't telde wat lastig aangezien ik aan de "verkeerde" kant van de 1759 zat om 't goed te zien bij vertrek.


Dagelijks Amf-Klp v.v. - Kijk ook eens op http://www.ovinnederland.nl
 

17-11-2010 12:01:17
dvdhoven
dvdhoven
En vandaag zijn de eerste hoge staanders geplaatst.
13:42 kwam Monique weer een versie portie delen brengen vanaf Utctw. Er komt schot in.

Laatst bewerkt door dvdhoven op 17-11-2010 16:14


Dick van den Hoven
 

19-11-2010 10:09:52
aarclay
aarclay
Inmiddels is een deel van de dakconstructie aangebracht, echter lijkt het ronde eind-deel later te komen, als de overkapping bij de trap die naar de tunnel leidt is verdwenen. De glazen panelen zitten er nog niet in, maar het schiet wel behoorlijk op.


Choo choo.....
 

30-11-2010 15:26:58
martw
martw
Het geraamte van de nieuwe overkapping is nu in aanbouw, aan de noordzijde van spoor 11/12 is de definitieve vorm al goed te herkennen. Nu alleen nog opvullen en dan staan de reizigers weer droog.  

30-11-2010 15:32:28
john2
john2
Speelt het winterweer, de vorst, ook nog een rol in het afmaken van de overkapping. Dit in verband met het vorstverlet wat bouwvakkers hebben.  

30-11-2010 18:28:13
timtrein
timtrein
Vorstverlet is tegenwoordig een zeldzaamheid. Maar als het echt extreem wordt dan spelen de ARBO-regels een rol, en worden de werkzaamheden inderdaad gestaakt.  

30-11-2010 18:36:58
nielsie600
nielsie600
In de straat hebben ze inmiddels wel vorstverlet gekregen aangezien die er op nieuw wordt ingelegd.  

30-11-2010 19:29:52
timtrein
timtrein
Ja maar da's meer om praktische redenen denk ik, klinkers in bevroren grond meppen wil nu eenmaal niet  

30-11-2010 19:47:00
dvdhoven
dvdhoven
Vandaag waren ze nog hard aan het werk bij spoor 11. Druk met schatgraven


Dick van den Hoven
 

30-11-2010 20:32:55
daniel_ddr
daniel_ddr
De kap groeit echter al enkele dagen niet meer... graven doen ze inderdaad wel enthousiast, vooral in het gedeelte onder de stationshal.
Wat moet daar eigenlijk gaan komen zo rond de lift, ze zijn er al zo'n tijd bezig?


Dagelijks Amf-Klp v.v. - Kijk ook eens op http://www.ovinnederland.nl
 

30-11-2010 21:02:31
aarclay
aarclay
Heeft dat niet te maken met de verbreede trap naar de tunnel?


Choo choo.....
 

30-11-2010 21:15:37
daniel_ddr
daniel_ddr
Nee daarvoor zijn ze een paar meter verderop aan het graven. Die tunnel ligt immers niet onder de stationshal maar er net naast.
Ik heb 't over 't gat wat zo ongeveer tussen de lift en de roltrappen zit, recht onder de hal dus.


Dagelijks Amf-Klp v.v. - Kijk ook eens op http://www.ovinnederland.nl
 

01-12-2010 14:16:43
dvdhoven
dvdhoven
Vandaag waren ze bezig kabelgoten in de nieuwe kap te monteren.


Dick van den Hoven
 

01-12-2010 15:28:39
gvttreinen
gvttreinen
Zelfs op zondag wordt er druk gewerkt, zag afgelopen zondag drukke werkzaamheden aan spooor 11.  

01-12-2010 15:30:19
ijnte
ijnte
Quote
daniël_ddr: Nee daarvoor zijn ze een paar meter verderop aan het graven. Die tunnel ligt immers niet onder de stationshal maar er net naast.
Ik heb 't over 't gat wat zo ongeveer tussen de lift en de roltrappen zit, recht onder de hal dus.

Waarschijnlijk is dit een deel van de fundering voor het nieuwe stationsgebouw. De huidige constructie mogelijk niet stevig genoeg, of heeft de pilaren op de verkeerde punten staan. Aangezien hier "met de winkel open" gebouwd wordt, moet nu al over die fundering nagedacht worden, en gebouwd worden. Misschien ligt het straks 2 of 4 jaar onder een zwik stoeptegels, maar tijdens de bouw van het stationsgebouw zie je dan ineens dat het een functie krijgt.
 

01-12-2010 18:08:58
daniel_ddr
daniel_ddr
Schreef ik gisteren nog dat de kap niet meer groeide, waren ze vanmorgen druk doende weer wat nieuwe pilaren en andere onderdelen op hun plek aan het takelen...


Dagelijks Amf-Klp v.v. - Kijk ook eens op http://www.ovinnederland.nl
 

31-01-2011 19:12:52
daniel_ddr
daniel_ddr
Even dit topic afstoffen... inmiddels zijn de uiteinden van perron 11 alweer voorzien van bestrating, alleen in het middendeel ontbreekt deze nog. Daar lijkt overigens met tijdelijke oplossingen gewerkt te worden net als die nu al in perron 12 liggen (stel planken boven een gat)
Vanmiddag zag ik ook de CTA al klaarliggen op 't perron en hing er al een bord verwijzend naar de Leidseveertunnel aan de kap met provisorisch aan de zijkant een bord "uitgang" eraan gemonteerd.

Opvallendst waren echter de vakborden: als ik 't goed zag hangt er twee keer een bord "Vak A" en is de afstand tussen van B en C korter dan de afstand tussen A en B.


Dagelijks Amf-Klp v.v. - Kijk ook eens op http://www.ovinnederland.nl
 

31-01-2011 19:16:50
dvdhoven
dvdhoven
En het taxiplat was vanmiddag vreemd leeg. De taxi's hebben nu een krap plekje op busstation zuid.
Op de sporthal is men bezig de dakbedekking te verwijderen. Heerlijk als je werkplek er een paar meter vandaan is. Keihard de radio aan en een motorzaag, die de dakplaten in hapklare brokken zaagt. Mannnen in maanpakken verwijderen de bekleding van de zijgevels.
Blij dat we volgende maand gaan verhuizen naar de Smakkelaarsburcht. Zitten we niet meer midden in de sloop en verbouwingswerkzaamheden.

Laatst bewerkt door dvdhoven op 31-01-2011 19:18


Dick van den Hoven
 

31-01-2011 19:20:41
daniel_ddr
daniel_ddr
Volgens de info op cu2030.nl is dat taxiplekje op Busstation Zuid uitsluitend voor taxi's met keurmerk. Dat hoort afgesloten te zijn met een slagboom, maar ik heb inmiddels vaker een ontbrekende slagboom danwel een slagboom met een monteur erbij gezien dan een werkende%08%

Vanmorgen stonden er verkeersregelaars op Busstation Zuid om de taxi's die er niet mogen staan weg te sturen.


Dagelijks Amf-Klp v.v. - Kijk ook eens op http://www.ovinnederland.nl