Verbouwing Utrecht Centraal
Forum: Algemeen - Algemeen
09-07-2015 20:24:31
Lovers83
Lovers83
Quote
aarclay (do 09 jul 2015 00:57:45 https://www.somda.nl/forum/7590/p545431/): Ik vermoed dat Julia's in het midden van de hal nabij spoor 18/19 zal verdwijnen voor een vlotte doorstroming...


Dat was al een tijdelijke plek van meet af aan. Dus het duurt niet lang meer voordat alles afgebroken worden en overgaan naar hun nieuwe plekje..

Ook wordt er verderop in de voormalige patatstraat achter de Australian al gewerkt aan de publieksdoorgang richting Hoog Catherijne v.v.


Frequent flyer van Apn - Ut v.v. | OBIS Heavy User
 

09-07-2015 20:56:52
train85
train85
Aankomend weekend zal de ombouw plaatsvinden om sporen 20 en 21 aan te sluiten. Spoor 15, 18 en 19 gaan dan voor een tijd buitendienst. Samen met de werkzaamheden tussen Ut en Ht betekend dit een aanpassing van de treindienst. De 3000 en 3100 zullen van Nm naar Ut met 2 stellen rijden. Dan wordt die in Ut gesplitst voor een deel Asd/Amr en een deel Shl, afhankelijk van een 3000 of 3100 van Nm af. Dit zal ook zo in omgekeerde volgorde gaan plaatsvinden.  

09-07-2015 20:57:47
AgentX
AgentX
Quote
Lovers83 (do 09 jul 2015 20:24:31 https://www.somda.nl/forum/7590/p545495/):
Quote
aarclay (do 09 jul 2015 00:57:45 https://www.somda.nl/forum/7590/p545431/): Ik vermoed dat Julia's in het midden van de hal nabij spoor 18/19 zal verdwijnen voor een vlotte doorstroming...


Dat was al een tijdelijke plek van meet af aan. Dus het duurt niet lang meer voordat alles afgebroken worden en overgaan naar hun nieuwe plekje..

Ook wordt er verderop in de voormalige patatstraat achter de Australian al gewerkt aan de publieksdoorgang richting Hoog Catherijne v.v.


Mocht je nog even een indruk op willen doen: op 31 juli gaat de nieuwe hal open, vanaf dan is de oude hal, en dus ook Julia's (en allerlei andere winkeltjes die daar nog zitten) dicht.

Vanmiddag kreeg de pers een kijkje "achter de schermen". Letterlijk. http://www.treinenweb.nl/news/5025
 

09-07-2015 21:27:31
michaben
michaben
Quote
train85 (do 09 jul 2015 20:56:52 https://www.somda.nl/forum/7590/p545502/): Spoor 15, 18 en 19 gaan dan voor een tijd buitendienst.

Hierdoor gaan de 3000 en 3100 vanaf maandag ook via spoor 12 rijden richting Nm. Dat betekent geen cross-platform overstap op de 800/3500 meer, en tenzij men eventjes wat wisseltjes van de klem haalt betekent dat ook dat men vanaf Mas via het middenspoor moet gaan rijden. De 7400 en 17400 blijven ook via spoor 12 rijden, nu kan dat opeens dus wel.

Laatst bewerkt door michaben op 09-07-2015 21:28
 


09-07-2015 22:41:05
train85
train85
Als je daar aan de westkant wissels van de klem af gaat halen, leg dan ook wat draad terug.  

10-07-2015 08:31:56
daniel_ddr
daniel_ddr
Nouja, komend weekend is men daar toch bezig. Immers gaat er als voorbereiding op de werkzaamheden al wat opruiming plaatsvinden in de vorm van het verwijderen van bovenleiding en bijbehorende portalen.
Aannemelijk om aan de sporen 15-18 te kunnen werken in de komende maanden zonder dat dit effect heeft op de andere sporen qua stroomvoorziening.


Dagelijks Amf-Klp v.v. - Kijk ook eens op http://www.ovinnederland.nl
 

10-07-2015 18:28:26
Lovers83
Lovers83
Plattegrond met de nieuwe indeling stationshal per 31/7/2015: https://scontent.xx.fbcdn.net/hphotos-xtp1/t31.0-8/11059697_1625355974379481_1672718221376840094_o.jpg?efg=eyJpIjoidCJ9

Met de interwijkverbinding die buitenom door de hal loopt is men dus hier ook al aan het voorbereiden om de incheckpoortjes te gaan sluiten...
 

10-07-2015 18:48:22
daniel_ddr
daniel_ddr
Nouja, poortjes sluiten zal nog wel even duren bij gebrek aan poortjes En zo te zien blijft een deel van de tijdelijke winkels in de nieuwe hal aan de Jaarbeurskant dus nog bestaan gedurende de eerste fase van deze fase.

Laatst bewerkt door daniel_ddr op 10-07-2015 18:49


Dagelijks Amf-Klp v.v. - Kijk ook eens op http://www.ovinnederland.nl
 

10-07-2015 19:47:35
yappa
yappa
Ben benieuwd hoe ze de voetgangersroute van Ut naar HKNS (vroeger bekend als HGB IV) en omstreken gaan leggen. De huidige route via busperron A is nu nog redelijk rechtstreeks, maar als je daarvoor weer helemaal terug moet naar de BroodExpress, dan zie ik veel collega's de oversteek maken via busperron B. Dat levert vast weer een hoop ergernis op in combinatie met de oversteek van de busbaan.  

10-07-2015 19:57:52
train85
train85
Ach wat maakt het uit om 15 seconden ofzo extra te lopen. Via de uitgang B-halte moet je inderdaad gebruik gaan maken van het zebrapad.  

10-07-2015 20:52:35
daniel_ddr
daniel_ddr
Lijkt me qua afstand inderdaad wel meevallen. Je komt nog altijd op het A-perron uit vanaf die nieuwe trap dus verder weg zit 'ie niet. En in de situatie zoals die vanaf 31 juli bestaat is de doorloop de gang naar Hoog Catharijne in juist het meest rechtstreeks (alleen maar rechtdoor vanaf de perrons als je aan de A-zijde omhoog komt).


Dagelijks Amf-Klp v.v. - Kijk ook eens op http://www.ovinnederland.nl
 

10-07-2015 23:33:25
AgentX
AgentX
15 seconden omlopen zal niemand erg vinden. Alleen niemand gaat het doen.  

11-07-2015 00:44:33
Z2N
Z2N
Vanmorgen en vanmiddag is het nieuwe treinaanwijzer-scherm boven de trap naar spoor 20/21 geïnstalleerd, en ja, hij doet het!  

11-07-2015 00:46:02
martw
martw
Een uur geleden was ik op Ut en waren ze al bezig om spoor 19 te "ontmantelen". Spoor 18 was nog wel in gebruik, maar ook al deels met bouwhekken afgezet. De laatste 8800'en vandaag zijn de laatste treinen die vanaf spoor 18 richting Wd zijn vertrokken, na de ombouw is dit niet meer mogelijk...


He fought bravely, but lost the battle against technology - 07-06-2015
 

11-07-2015 09:48:32
train85
train85
Quote
AgentX (vr 10 jul 2015 23:33:25 https://www.somda.nl/forum/7590/p545671/): 15 seconden omlopen zal niemand erg vinden. Alleen niemand gaat het doen.
Dat gaan we wel zien.
 

11-07-2015 10:51:33
samsam538
samsam538
Welk spoornummer krijgt het tailtrack spoor eigenlijk?  

11-07-2015 11:32:50
daniel_ddr
daniel_ddr
Quote
Z2N (za 11 jul 2015 00:44:33 https://www.somda.nl/forum/7590/p545681/): Vanmorgen en vanmiddag is het nieuwe treinaanwijzer-scherm boven de trap naar spoor 20/21 geïnstalleerd, en ja, hij doet het!
Vrijdag pas? Ik zag ze er donderdagmiddag namelijk al mee bezig (werd een stukje afgezet en het scherm stond al op een pallet klaar)


Dagelijks Amf-Klp v.v. - Kijk ook eens op http://www.ovinnederland.nl
 

13-07-2015 19:01:06
daniel_ddr
daniel_ddr
De OV-servicewinkel op Ut is ook voorzien van een scherm met actuele vertrektijden van al het OV dat van binnen en buiten zichtbaar is. Da's op zich niet nieuw, dat komt meer voor (zie bv. http://www.svt.nl/wp-content/uploads/2015/06/9237c786c46e3873756ee2af2942ebed.jpg)
Wel nieuw is de fraaie blunder dat men in Ut alle ruiten voorzien heeft van matte raamfolie waardoor je dus slechts een lichtvlek ziet van buitenaf


Dagelijks Amf-Klp v.v. - Kijk ook eens op http://www.ovinnederland.nl
 

13-07-2015 19:21:54
thom
thom
Zou de folie niet tijdelijk zijn tot de winkel af is?  

13-07-2015 20:09:19
Dead_Devil
Dead_Devil
Quote
samsam538 (za 11 jul 2015 10:51:33 https://www.somda.nl/forum/7590/p545718/): Welk spoornummer krijgt het tailtrack spoor eigenlijk?

ik denk 20 3/4e even zonder gekheid. had vandaag op utrecht gehoord dat het wss nieuw spoor 16 zou worden maar dit vind ik raar want het ligt totaal niet in de buurt van spoor 15/18 maarja aan de andere kant er zijn meer logische spoornummeringen. We komen er vanzelf achter

Laatst bewerkt door Dead_Devil op 13-07-2015 20:09
 

13-07-2015 20:50:44
daniel_ddr
daniel_ddr
Quote
thom (ma 13 jul 2015 19:21:54 https://www.somda.nl/forum/7590/p546039/): Zou de folie niet tijdelijk zijn tot de winkel af is?
Tijdelijk folie zouden ze vast niet voorzien hebben van de logo's van de vervoerders en de OV-servicewinkel. Daarnaast: de ruiten waren tijdens de bouw daar juist al afgeschermd met papier aan de binnenkant.


Dagelijks Amf-Klp v.v. - Kijk ook eens op http://www.ovinnederland.nl
 

13-07-2015 21:28:36
maigoda
maigoda
Quote
samsam538 (za 11 jul 2015 10:51:33 https://www.somda.nl/forum/7590/p545718/): Welk spoornummer krijgt het tailtrack spoor eigenlijk?

Als je dat kopspoortje tussen 20 en 21 bedoeld, dat is spoor 238.
Groetjes,
Emiel
 

13-07-2015 22:04:53
thom
thom
Quote
daniel_ddr (ma 13 jul 2015 20:50:44 https://www.somda.nl/forum/7590/p546059/):
Quote
thom (ma 13 jul 2015 19:21:54 https://www.somda.nl/forum/7590/p546039/): Zou de folie niet tijdelijk zijn tot de winkel af is?
Tijdelijk folie zouden ze vast niet voorzien hebben van de logo's van de vervoerders en de OV-servicewinkel. Daarnaast: de ruiten waren tijdens de bouw daar juist al afgeschermd met papier aan de binnenkant.

Mwah, nee idd %09%

Idee was leuk %08%
 

14-07-2015 07:45:12
evangoor
evangoor
Quote
train85 (vr 10 jul 2015 19:57:52 https://www.somda.nl/forum/7590/p545636/): Ach wat maakt het uit om 15 seconden ofzo extra te lopen. Via de uitgang B-halte moet je inderdaad gebruik gaan maken van het zebrapad.


Ach, dan doen we een herhaling van zetten. CU2030/POS haalt vast het zebrapad weer weg (om mensen te verleiden om via perron A te lopen). Dan gaan we weer e-mailen en komt het weer terug.
 

14-07-2015 09:47:06
Lovers83
Lovers83
Voor de liefhebbers die zin hebben in een objectenspeurtochtje op Ut op 31/7 http://www.spoorbeeld.nl/bureau-spoorbouwmeester/nieuws/overzichtsposter-stationsobjecten  

16-07-2015 11:10:01
illyavaes
illyavaes
Quote
maigoda (ma 13 jul 2015 21:28:36 https://www.somda.nl/forum/7590/p546064/):
Quote
samsam538 (za 11 jul 2015 10:51:33 https://www.somda.nl/forum/7590/p545718/): Welk spoornummer krijgt het tailtrack spoor eigenlijk?

Als je dat kopspoortje tussen 20 en 21 bedoeld, dat is spoor 238.


Formeel: het kopspoor tussen spoor 237 en het ongenaamde stuk railinfra tussen de sporen 21 en 305 heet 238.
 

16-07-2015 13:52:54
maigoda
maigoda
Dank je voor de aanvulling. Als ik de tekening nog eens goed bekijk, dan lijkt het dat het hele stuk tussen wissel 2719 en sein 2826 spoor 305 is.
Groetjes,
Emiel

Laatst bewerkt door maigoda op 16-07-2015 14:00
 

16-07-2015 15:08:10
gvttreinen
gvttreinen
Quote
illyavaes (do 16 jul 2015 11:10:01 https://www.somda.nl/forum/7590/p546273/):
Quote
maigoda (ma 13 jul 2015 21:28:36 https://www.somda.nl/forum/7590/p546064/):
Quote
samsam538 (za 11 jul 2015 10:51:33 https://www.somda.nl/forum/7590/p545718/): Welk spoornummer krijgt het tailtrack spoor eigenlijk?

Als je dat kopspoortje tussen 20 en 21 bedoeld, dat is spoor 238.


Formeel: het kopspoor tussen spoor 237 en het ongenaamde stuk railinfra tussen de sporen 21 en 305 heet 238.
Bewust ongenummerd?
De OBE en afgeleide tekeningen geven geen spoornummer tenzij je de 305 aanneemt.
 

17-07-2015 21:52:55
illyavaes
illyavaes
Quote
maigoda (do 16 jul 2015 13:52:54 https://www.somda.nl/forum/7590/p546291/): Dank je voor de aanvulling. Als ik de tekening nog eens goed bekijk, dan lijkt het dat het hele stuk tussen wissel 2719 en sein 2826 spoor 305 is.


Nee, het stuk spoor tussen sein 1666 (inrijsein Utrecht Centraal op meest zuidelijke spoor) en sein 2826.
Quote
gvttreinen (do 16 jul 2015 15:08:10 https://www.somda.nl/forum/7590/p546296/):
Quote
illyavaes (do 16 jul 2015 11:10:01 https://www.somda.nl/forum/7590/p546273/): Formeel: het kopspoor tussen spoor 237 en het ongenaamde stuk railinfra tussen de sporen 21 en 305 heet 238.
Bewust ongenummerd?
De OBE en afgeleide tekeningen geven geen spoornummer tenzij je de 305 aanneemt.

Er is geen reden om dat stuk infra een naam te geven omdat er geen rijweg begint of eindigt. Voor Procesleiding Rijwegen moet er vóór elk sein een spoor benoemd zijn. Daarom is het spoor aan de noordoostzijde van het keerspoor wel benoemd, als 237, omdat er nog een sein 2732 staat vóór het (laatste) wissel waarmee je van het keerspoor op spoor 20 komt. Zo'n sein staat niet aan de zuidwestkant van het keerspoor, aan geen van beide kanten (men verwacht waarschijnlijk niet veel linksrijdend binnen te komen en dan geen snelle treinopvolging nodig te hebben).
 


Tevreden over Somda? Overweeg dan eens een vrijwillige donatie, alvast bedankt!


17-07-2015 22:21:34
gvttreinen
gvttreinen
Ah, thnx voor de verheldering.
Er staat voor de bijstuurwissels wel een sein maar deze is afgekruist dus het betreffende spoor zal wel een nummer krijgen wanneer dit sein in dienst komt.
Voor de duidelijkheid, spoor Ut - Utva/Utvr verlengde spoor 21.
 

17-07-2015 23:41:22
daniel_ddr
daniel_ddr
Nu we het toch over de infra rondom spoor 20/21 hebben... nu ik eens op sporenplan kijk zie ik dat de sporen tussen Ut-20/21 en Utwaw ook de nummers 20 en 21 zouden hebben, maar dan precies andersom.
Foutje van sporenplan of hebben die tegenwoordig hele andere nummers?


Dagelijks Amf-Klp v.v. - Kijk ook eens op http://www.ovinnederland.nl
 

18-07-2015 11:51:11
illyavaes
illyavaes
Ik zou zeggen "allebei", het is sowieso fout om ze andersom te hebben maar ze hebben ook andere nummers (en altijd al gehad, alleen dan van/naar 18/19).
Wat sporenplan "21" noemt, is 217; wat sporenplan "20" noemt, is 228.
 

18-07-2015 12:44:30
maigoda
maigoda
Hetgeen op sporenplan.nl staat aangaande spoor 20 en 21 die nu andere nummers hebben: dat is gewoon verouderde informatie. Voordat de huidige (perrons)poren 20 en 21 in dienst kwamen, lagen de sporen 20 en 21 aan de noordzijde. En dat is jaren zo geweest. Voordat Utctw er was werden er nog wel eens treinen voorgebracht van Utzo naar spoor 18 of 19 en die werden dan altijd omgereden via spoor 20 of 21.
Groetjes,
Emiel
 

18-07-2015 14:11:25
sjoerd
sjoerd
Degene die Sporenplan maakt, beschikt wel over de juiste info, maar aangezien zijn site een deel van zijn vrije tijd vult, kan hij niet alle OBE's en ABV's van heel ons land dagelijks verwerken. Als je het maandelijks doet, ben je echt wel een dag bezig om de tekeningen bij te werken.  

18-07-2015 14:43:20
maigoda
maigoda
Dat is me bekend en hetgeen ik schrijf is "puur informatief" en zeker niet bedoeld om sporenplan.nl af te kraken.
Groetjes,
Emiel
 

18-07-2015 16:14:37
rolandrail
rolandrail
Zeg dan "nog niet geactualiseerd" %08%  

18-07-2015 16:20:17
maigoda
maigoda
Dat had ik er inderdaad beter bij kunnen zetten. Dus bij deze: hetgeen op sporenplan.nl staat ten aanzien van de oude 20 en 21, is op dit moment nog niet bijgewerkt, maar dat zal zeker gebeuren.
Groetjes,
Emiel
 

18-07-2015 18:05:02
cuneo56
cuneo56
Vandaag werden zo te zien op het perron tussen de sporen 8b en 9b palen t.b.v. fundering van de RABO brug in de grond gebracht.
Goed te zien dat er nu daadwerkelijk een begin gemaakt wordt voor die brug.
Wat me echter opviel dat op het recent in gebruik genomen perron voor de sporen 20/21 (in ieder geval aan de oppervlakte)niets te zien is wat op die brug zou kunnen duiden.
Als dat nieuwe perron dan voor werkzaamheden t.b.v. die brug weer eens een weekendje buiten dienst moet lijkt me dat een goede kanshebber voor de prijs " langs elkaar heen werken" ,maar ik hoop dat ik het mis heb
 

18-07-2015 22:45:24
illyavaes
illyavaes
Wel "Moreelsebrug" schrijven hè, ik heb niet voor niets zo'n bordje thuis hangen %02%  

18-07-2015 23:11:56
daniel_ddr
daniel_ddr
Ik heb geruime tijd geleden wel funderingswerkzaamheden waargenomen tussen spoor 21 en het huidige busstation Jaarbeurszijde in. Zeer waarschijnlijk zal er in perron 20/21 dus geen paal van de Moreelsebrug komen, die staat er dan immers al vlak naast.


Dagelijks Amf-Klp v.v. - Kijk ook eens op http://www.ovinnederland.nl
 

22-07-2015 04:35:27
ThaFizzy
ThaFizzy
Geen idee hoe ik dit ga uitleggen...

Kijk bij een van deze twee linken:
A. http://issuu.com/bouwput/docs/rabobrug_do_19_04_2013
B. http://www.cu2030.nl/images/1_910_Rabobrug-fasedocument_aangepast_DO_19_04_2013-A3_dubbelzijdig.pdf

Het zijn dezelfde documenten.

Er is aanbesteed op basis van dit document. Hier kun je dus de positie van de verschillende (uiteindelijke) poeren voor de Rabo/Moreeelsebrug opmaken.

1. Pagina 15, figuur 18;
2. Pagina 16 (helemaal);
3. Pagina 20 (helemaal), specifiek figuur 22.

Korte samenvatting: op elk perron komt er dus zo'n poer/trap-constructie.
 

22-07-2015 13:11:59
samsam538
samsam538
Wat mij ook opvalt aan dat bestand, is dat het perron van spoor 5/7 zo ver naar het zuiden uitloopt. Dit perron is toch al lang genoeg?  

22-07-2015 13:57:18
gvttreinen
gvttreinen
Dit perron moet de vereiste 430 meter lang worden, is namelijk een IC perron!
Aan de noordzijde wordt ie iets ingekort, moet aan de zuidzijde gecompenseerd worden.
 

26-07-2015 16:37:56
martijnham
martijnham
Vandaag op perron 20/21 het nieuwe meubilair eens beter bekeken. Het windscherm nieuwe stijl lijkt me geen blijvertje. Lijkt me te vandalismegevoelig. Van dit exemplaar ontbrak al 3/4 van het glas ... http://i273.photobucket.com/albums/jj201/martijnh_album/Fotobakje/2015_1221.jpg  

29-07-2015 19:10:39
Lovers83
Lovers83
Leuk feitje wat ik ook maar sinds kort wist: De oospronkelijke sporenplan van Ut anno 1989 is nog vastgelegd in de oude vloertegels. Binnenkort is het weg en daarmee voltooid verleden http://postimg.org/image/ud2h5b1nj/full/  

29-07-2015 19:30:03
aarclay
aarclay
Hoogstwaarschijnlijk niet. ProRail heeft aangegeven de tegelvloer te willen laten behouden voor een deel.

http://www.rtvutrecht.nl/nieuws/1353674/utrechter-wil-symbolische-tegelvloer-stationshal-redden.html


Choo choo.....
 

29-07-2015 21:49:09
ZJ37
ZJ37
Quote
Lovers83 (wo 29 jul 2015 19:10:39 https://www.somda.nl/forum/7590/p547474/): Leuk feitje wat ik ook maar sinds kort wist: De oospronkelijke sporenplan van Ut anno 1989 is nog vastgelegd in de oude vloertegels. Binnenkort is het weg en daarmee voltooid verleden http://postimg.org/image/ud2h5b1nj/full/
Ik zie geen wissels in die vloer, dus volgens mij al helemaal DSSU-proof
 

29-07-2015 23:34:50
aarclay
aarclay
Daarom.... gewoon behouden, speciaal voor de toekomst! Alsof ze het al in 1989 wisten!

Laatst bewerkt door aarclay op 29-07-2015 23:35


Choo choo.....
 

29-07-2015 23:42:18
AlbertP
AlbertP
Spoor 10 en spoor 13 liggen wel in die vloer, die zijn we met DSSU straks ook kwijt.  

30-07-2015 07:17:30
dvdhoven
dvdhoven
Verbouwing gaat iets meer kosten en is iets later klaar: http://www.refdag.nl/nieuws/binnenland/verbouwing_station_utrecht_mogelijk_duurder_1_929309?localLinksEnabled=false


Dick van den Hoven
 

30-07-2015 07:18:49
kleine_man
kleine_man
Vanmorgen was in het NOS journaal (radio) dat de verbouwing van utrecht een jaar vertraging gaat oplopen en 100 miljoen meer gaat kosten. Oorzaak werd niet genoemd.

Edit: dvdhoven was me net voor.
 

30-07-2015 08:34:32
daniel_ddr
daniel_ddr
Voor de duidelijkheid: DSSU dus en niet de verbouwing van de hal.


Dagelijks Amf-Klp v.v. - Kijk ook eens op http://www.ovinnederland.nl
 

30-07-2015 08:37:50
Ceriel
Ceriel
Deze dus: http://www.prorail.nl/nieuws/geen-miljoenenstrop-voor-station-utrecht-centraal (via @ProRail)  

30-07-2015 08:38:12
jochem
jochem
ProRail reageert: http://www.prorail.nl/nieuws/geen-miljoenenstrop-voor-station-utrecht-centraal  


30-07-2015 09:28:57
broek53
broek53
Heel mooi analytisch en terzake. Case closed, doos weer dicht, niet meer over praten, volgende zaak  

30-07-2015 09:35:43
SchuurB
SchuurB
Ik ben eigenlijk wel benieuwd welke seinaanpassingen gedaan worden om "de veiligheid te waarborgen". Doorschietlengten van 1000m tussen sein en het eerstvolgende gevaarpunt?

Laatst bewerkt door SchuurB op 30-07-2015 09:50
 

30-07-2015 16:32:42
gvttreinen
gvttreinen
Er zijn volop voorbereidende wkz bezig om de hal morgen open laten gaan, de automaten aan stadszijde zijn inmiddels verplaatst naar een locatie naast de nieuwe OV-winkel waarvan inmiddels folie verwijderd is waardoor je het informatiescherm (vertrektijden) ook vanuit de hal kan zien.

Diverse winkels zijn al dicht en bezig met verhuizen naar een definitieve locatie in de nieuwe hal.
 

30-07-2015 20:45:39
daniel_ddr
daniel_ddr
De incheckpaaltjes die vanmiddag nog op het busstation aan de centrumzijde stonden zullen toen ook wel hun laatste minuten beleefd hebben, gezien al aangekondigd stond dat ze weg zouden gaan i.c.m. met behoorlijk veel Thales-busjes en -personeel wat er al bij stond.
In het nieuwe stuk hal leek trouwens nog best veel aan inrichting in de winkeltjes te moeten gebeuren, ben benieuwd of ze dat voor morgenochtend allemaal af hebben weten te krijgen. En of alle foutjes eruit zijn. Vanmorgen hing er bv. nog een immens verwijsbord naar spoor 1-4 aan de verkeerde kant, dat was vanmiddag wel weer omgewisseld en vervangen door een alleen naar spoor 4 verwijzend bord.

Laatst bewerkt door daniel_ddr op 30-07-2015 21:08


Dagelijks Amf-Klp v.v. - Kijk ook eens op http://www.ovinnederland.nl
 

30-07-2015 22:01:40
aarclay
aarclay
Morgen even kijken, ben benieuwd of ze direct al het oude gedeelte gaan afzetten.
Ik ga komende week even een leuke review schrijven, voor de liefhebbers.

Laatst bewerkt door aarclay op 30-07-2015 22:03


Choo choo.....
 

30-07-2015 22:21:18
daniel_ddr
daniel_ddr
Denk het niet, dat kan je al een beetje aan de plattegrond die op CU2030.nl staat zien. Ze gaan eerst de winkelruimtes slopen die tegen de zuidgevel aan zitten. De rest zou nog toegankelijk moeten blijven tot het dak eraf gaat.

Als het goed is kom ik morgen zo ongeveer aan op het moment van de rode loper, dus ben benieuwd... Vooral naar het bord wat ik op foto's in het nieuwe deel van de hal zag hangen want als die blunder niet hersteld is gaan reizigers morgen lang zoeken naar busperron C aan de Jaarbeurszijde (staat op dat bord bij D en E, maar moet bij A en B die onder de pijl de andere kant op staan staan)


Dagelijks Amf-Klp v.v. - Kijk ook eens op http://www.ovinnederland.nl
 

30-07-2015 23:18:36
maigoda
maigoda
Die rode loper werd afgelopen middag al door drie man de hal binnen gedragen.
Groetjes,
Emiel
 

31-07-2015 08:08:46
daniel_ddr
daniel_ddr
Wow, grooooooooot: https://pbs.twimg.com/media/CLOCCoLWsAA1KEx.jpg:large

´tis trouwens nu nog niet mogelijk om vanaf perron 8/9 door de nieuwe hal richting centrum te lopen. Het smalle gangetje tussen de definitieve winkelruimtes en de tijdelijke units waarin Starbucks/AH to Go/Bruna zaten is namelijk nog afgesloten. Wel zijn nu ook de nieuwe trappen aan de noordzijde in gebruik genomen.


Dagelijks Amf-Klp v.v. - Kijk ook eens op http://www.ovinnederland.nl
 

31-07-2015 08:10:36
gvttreinen
gvttreinen
Vanmorgen deels door de nieuwe hal gelopen (het oude gedeelte was nog open), de hal aan de stadskant is idd indrukwekkend groot, het resterend gedeelte staat nog vol met bouwsels en afzettingen dus een echte ruimtelijke indruk kreeg ik er nog niet van.
Er werden plattegrondjes met kortingsbonnen uitgedeeld.
De rode loper lag alleen voor de nieuwe Kiosk
Een vestiging van Hema wordt binnenkort geopend.
 

31-07-2015 08:14:11
daniel_ddr
daniel_ddr
Ik zie op de foto´s van nu.nl dat er blijkbaar meerdere rode lopers liggen: http://www.nu.nl/binnenland/4098332/deel-nieuw-station-utrecht-centraal-vrijdag-open.html


Dagelijks Amf-Klp v.v. - Kijk ook eens op http://www.ovinnederland.nl
 

31-07-2015 19:29:27
Lovers83
Lovers83
Met die intrawijk looppad kan je toch ook mooi over het spoor kijken. Nieuwe spottersplek msschn?  

31-07-2015 19:51:15
maigoda
maigoda
Zolang die glazen panelen schoon is er wel een plaatje te maken.
Groetjes,
Emiel
 

31-07-2015 21:50:19
aarclay
aarclay
Ben zelf erg tevreden met de nieuwe uitbouw van Utrecht Centraal. Ook meteen een stuk ruimer, en eindelijk een fatsoenlijke entree. Op dit moment vonden er nog geen grote werkzaamheden plaats in het oude gedeelte, op de ontmanteling van de oude winkels na.

Ook de interwijkverbinding stop aan het einde van de OV-terminal. Ik ben benieuwd hoe dit gaat aansluiten op Hoog Catherijne, want de 'nieuwe' oude doorgang lijkt ook weer iets van tijdelijk te zijn? In ieder geval een mooi klusje voor de aannemer van Hoog Catherijne de komende jaren.

Ook het balkon-terras (ook food-court genoemd) is niet geopend. Dat zal pas in 31 augustus worden, heb ik begrepen, en dan zal je de BurgerKing daar ook vinden. Ben wel benieuwd of er op korte termijn nog meer trappen komen, want een verborgen trap aan de hal aan de centrumzijde, zal niet echt veel goeds doen aan de bereikbaarheid en omzet van de BK en andere winkels. Of heb ik een andere trap gemist misschien?

Laatst bewerkt door aarclay op 31-07-2015 21:51


Choo choo.....
 

31-07-2015 21:58:04
ToH
ToH
Hoe zit het met de poortjes? Ut krijgt die (ooit) ook. Zijn die al ergens geplaatst?  

31-07-2015 22:03:17
tochjo
tochjo
Quote
aarclay (vr 31 jul 2015 21:50:19 https://www.somda.nl/forum/7590/p547653/): Ook het balkon-terras (ook food-court genoemd) is niet geopend. Dat zal pas in 31 augustus worden, heb ik begrepen, en dan zal je de BurgerKing daar ook vinden. Ben wel benieuwd of er op korte termijn nog meer trappen komen, want een verborgen trap aan de hal aan de centrumzijde, zal niet echt veel goeds doen aan de bereikbaarheid en omzet van de BK en andere winkels. Of heb ik een andere trap gemist misschien?

Er zit sowieso ook een trap aan de Jaarbeurszijde, en als ik op http://www.cu2030.nl/thumbs/1000x560f/2015-07/plattegrond--per-31-juli-2015-meest-recente-versie.jpg kijk zie ik bij de ingang in het midden, net voor de rij paaltjes, ook een kleine inham aan de linkerkant. Dat zou ook goed een trap kunnen zijn.

Quote
AlexH (vr 31 jul 2015 21:58:04 https://www.somda.nl/forum/7590/p547654/): Hoe zit het met de poortjes? Ut krijgt die (ooit) ook. Zijn die al ergens geplaatst?

Nee, er staan alleen nog paaltjes.
 

31-07-2015 22:34:47
aarclay
aarclay
Quote
tochjo (vr 31 jul 2015 22:03:17 https://www.somda.nl/forum/7590/p547655/):
Quote
aarclay (vr 31 jul 2015 21:50:19 https://www.somda.nl/forum/7590/p547653/): Ook het balkon-terras (ook food-court genoemd) is niet geopend. Dat zal pas in 31 augustus worden, heb ik begrepen, en dan zal je de BurgerKing daar ook vinden. Ben wel benieuwd of er op korte termijn nog meer trappen komen, want een verborgen trap aan de hal aan de centrumzijde, zal niet echt veel goeds doen aan de bereikbaarheid en omzet van de BK en andere winkels. Of heb ik een andere trap gemist misschien?

Er zit sowieso ook een trap aan de Jaarbeurszijde, en als ik op http://www.cu2030.nl/thumbs/1000x560f/2015-07/plattegrond--per-31-juli-2015-meest-recente-versie.jpg kijk zie ik bij de ingang in het midden, net voor de rij paaltjes, ook een kleine inham aan de linkerkant. Dat zou ook goed een trap kunnen zijn.

Zou best kunnen, het valt zeker niet op als het afgesloten is en er geen borden naar verwezen staan. Ik heb wel begrepen dat er er grotere 'mercedes'-trap zal komen in het midden van de hal, zodat je ook direct vanuit de hal naar boven kan. Eerst zou het op de tekeningen om een kronkelige trap gaan, maar dat is nu dus al weer anders.

Laatst bewerkt door aarclay op 31-07-2015 22:35


Choo choo.....
 

31-07-2015 22:35:30
daniel_ddr
daniel_ddr
Quote
aarclay (vr 31 jul 2015 21:50:19 https://www.somda.nl/forum/7590/p547653/): Ook de interwijkverbinding stop aan het einde van de OV-terminal. Ik ben benieuwd hoe dit gaat aansluiten op Hoog Catherijne, want de 'nieuwe' oude doorgang lijkt ook weer iets van tijdelijk te zijn?
Tussen het station en Hoog Catharijne komt het nieuwe Stationsplein Oost, gelegen bovenop de fietsenstalling. Dat wordt nog breder dan de hal: het platform dat boven de buurtsporen ligt hoort er ook bij.

Quote
Ook het balkon-terras (ook food-court genoemd) is niet geopend. Dat zal pas in 31 augustus worden, heb ik begrepen, en dan zal je de BurgerKing daar ook vinden.
Het food-court is wel degelijk open (de fastfood versie dan), die zit namelijk waar de Smullers nu zit. Links van de Smullers staat nog een tijdelijk houten schot, dat moet dus zijn waar de Burger King komt en dat "terras" ligt gewoon op stationshalniveau.

In een later stadium komt er ook nog een freshfood-court en de komende tijd wordt de tweede verdieping van de winkelruimtes ingericht. Daar komen echter niet de standaard stationsformules maar verblijfshoreca waar je dus wat langer kunt gaan zitten om wat te eten/drinken. En wat tochjo al vermoedde klopt: er zit inderdaad een trap naar de verdieping bij de ingang halverwege vanaf de poortvrije passage.

@AlexH: Zoals gezegd staan er dus alleen paaltjes, maar je kunt al wel zien dat er rekening gehouden is met poortjes. Al die paaltjes staan namelijk op een brede strook afwijkende vloerbedekking (liggen geen tegels daar)


Dagelijks Amf-Klp v.v. - Kijk ook eens op http://www.ovinnederland.nl
 

31-07-2015 22:40:44
aarclay
aarclay
Dat verheldert de zaak. Ik dacht dat bijna alle food-zaken daar op het bovenste balkon kwamen, maar dat zijn dus gelukkig alleen de exclusievere foodwinkels dus.

We zullen het zien, ik popel om daar een lekker kopje thee te drinken met een heerlijk gebakje.


Choo choo.....
 

31-07-2015 22:51:58
daniel_ddr
daniel_ddr
Ben trouwens wel benieuwd hoe dat nu zit met die trap in de hal naar de verblijfshoreca. Alle trappen naar die tweede verdieping zitten buiten het poortjesgebied (logisch, je moet immers binnen een korte tijd gaan reizen na het inchecken dus dat zou niet samengaan). Dat klopt dus niet echt met een trap middenin de stationshal want dan zou je via de tweede verdieping om de poortjes heen kunnen lopen.


Dagelijks Amf-Klp v.v. - Kijk ook eens op http://www.ovinnederland.nl
 

31-07-2015 23:13:35
aarclay
aarclay
Ik denk dat er een poortje bovenaan komt, bij de nog aan te leggen stationshal-trap. Volgens illustraties van CU2030 komt deze in de hal boven het perron van spoor 11/12 te liggen. Maar ik betwijfel of dit niet 7/8 zal zijn, omdat daar al een kleine doorgang te dien in is de balustrade.


Choo choo.....
 

01-08-2015 09:10:11
john2
john2
Quote
AlexH (vr 31 jul 2015 21:58:04 https://www.somda.nl/forum/7590/p547654/): Hoe zit het met de poortjes? Ut krijgt die (ooit) ook. Zijn die al ergens geplaatst?

Ben op 21 juli op Utrecht centraal geweest, voor na het Spoorwegmuseum te gaan. Toen waren er nog geen poortjes, alleen checkpalen, dit aan de centrumzijde voor naar de bushaltes te gaan. Onderaan de roltrap(pen) stonden ook nog 2 checkpalen. Aan de kant van Hoog Catharijne zullen ook wel checkpalen staan. Ik neem aan als de verbouwing van Utrecht centraal klaar is ook hier poortjes zullen komen. Of moet de stationshal een doorloop corridor blijven?
 

01-08-2015 09:27:23
AgentX
AgentX
Neen, want daarvoor is juist de Rabo.. *ahum* Moreelsebrug aangelegd.  

01-08-2015 09:49:59
john2
john2
Is deze Moreelsebrug al in gebruik? Heb hier niet aan gedacht voor op te letten. Zag wel met wegrijden en terug komen met lijnbus 8 dat er nog gewerkt werd. Neem aan dat dit ook nog voor Utrecht centraal is. Of wordt het busstation hier ook nog bij betrokken?

Laatst bewerkt door john2 op 01-08-2015 11:37, reden: typefout hersteld
 

01-08-2015 11:35:08
rolandrail
rolandrail
Agent X leeft graag in de toekomst, de bedoelde brug moet nog gebouwd worden.  

01-08-2015 11:53:52
bossie186
bossie186
Wanneer gaat het oude gedeelte uit '89 dicht?  

01-08-2015 14:46:37
aarclay
aarclay
Ik gok komende week. Gezien het nu weekend is, zullen er weinig werkzaamheden plaatsvinden. De verbouwing van het restant van de hal gaat in een paar stappen.


Choo choo.....
 

01-08-2015 15:19:58
Lovers83
Lovers83
Ben er net geweest...indrukwekkend gewoon. Doet me denken aan vliegveld Barajas. Mooie elementen zijn de gedenksteen, de loopbrug van de tweede verdieping en het golvend dak die je nu bijna in zijn geheel kan zien. De oude hal valt nu in het niet zoals het er nu bijstaat. Snel afbreken, want het vloekt enorm  

01-08-2015 15:42:32
michaben
michaben
De 2000 rijdt nu al bijna een maand lang in het weekend niet tussen Gd en Ut, en ook de komende twee weekenden is deze weer opgeheven. En deze serie is volgens mij veel vaker de pineut geweest dit jaar. Is er vrijwel elk weekend een perronspoor buiten dienst? Ik krijg het idee dat men beter een permanente constructie zoals met de 12800 kan maken in het weekend als deze treinserie zo vaak opgeheven wordt.  

01-08-2015 17:26:10
cuneo56
cuneo56
Quote
john2 (za 01 aug 2015 09:10:11 https://www.somda.nl/forum/7590/p547671/): Of moet de stationshal een doorloop corridor blijven?

Quote
AgentX (za 01 aug 2015 09:27:23 https://www.somda.nl/forum/7590/p547674/): Neen, want daarvoor is juist de Rabo.. *ahum* Moreelsebrug aangelegd.

Niet juist. Voor passage van Hoog Catarijne / Centrum naar het jaarbeurs plein is nu langs de hal aan de noord zijde de poortvrije passage gebouwd , die nu eveneens geopend is. Enkel de aansluiting daarvan naar Hoog Caterijne ontbreekt nog.

Laatst bewerkt door cuneo56 op 01-08-2015 17:27
 

01-08-2015 17:57:37
Lovers83
Lovers83
Quote
daniel_ddr (vr 31 jul 2015 22:51:58 https://www.somda.nl/forum/7590/p547660/): Ben trouwens wel benieuwd hoe dat nu zit met die trap in de hal naar de verblijfshoreca. Alle trappen naar die tweede verdieping zitten buiten het poortjesgebied (logisch, je moet immers binnen een korte tijd gaan reizen na het inchecken dus dat zou niet samengaan). Dat klopt dus niet echt met een trap middenin de stationshal want dan zou je via de tweede verdieping om de poortjes heen kunnen lopen.


Een impressie van de architect geeft het antwoord misschien %01% http://www.kin.nl/wp-content/uploads/tmdcache/f/f4/f40/ovtutrecht_cbenthemcrouwel-5-f47d3ec30b5edb4.jpg

Laatst bewerkt door Lovers83 op 01-08-2015 17:58


Frequent flyer van Apn - Ut v.v. | OBIS Heavy User
 

01-08-2015 18:53:23
daniel_ddr
daniel_ddr
Niet misschien maar zeker weten: ik zie op die impressie een service- en alarmzuil op de verdieping nabij die trap dus daar zal wel een poortje komen.

Wat betreft de nieuwe bouwfase: vanmiddag stonden de hekken al om de winkels in het oude stuk hal. Precies zoals op de plattegrond op de CU2030 site te zien is.
Ik moet m'n vorige bericht trouwens even corrigeren want de Burger King komt tegenover de Smullers en niet ernaast. Is mooi te zien op de poortvrij passage waar briefjes op de ruiten hangen met wat waar moet komen. Formule 3 bij het fastfood court heeft de naam "VIS" op dat briefje.
Overigens is de passage precies het spiegelbeeld van de hal qua winkels zo te zien. De Smullers heeft bv. een balietje aan de passage en er zit daar ook een mini AH to Go met uitsluitend zelfscankassa's.

Het fresfood court komt tussen spoor 7 en 8 en heeft vooralsnog alleen Julia's als formule die daar komt op de ruiten staan.


Dagelijks Amf-Klp v.v. - Kijk ook eens op http://www.ovinnederland.nl
 

01-08-2015 22:18:40
train85
train85
Quote
michaben (za 01 aug 2015 15:42:32 https://www.somda.nl/forum/7590/p547718/): De 2000 rijdt nu al bijna een maand lang in het weekend niet tussen Gd en Ut, en ook de komende twee weekenden is deze weer opgeheven. En deze serie is volgens mij veel vaker de pineut geweest dit jaar. Is er vrijwel elk weekend een perronspoor buiten dienst? Ik krijg het idee dat men beter een permanente constructie zoals met de 12800 kan maken in het weekend als deze treinserie zo vaak opgeheven wordt.
De 2000 krijgen we de komende weekenden gewoon weg niet kwijt in Ut. Er zijn telkens teveel sporen buitendienst.
 

01-08-2015 22:27:11
martw
martw
Ik snap ook eerlijk gezegd niet waarom de 2000 zonodig weer op zichzelf moest gaan keren in plaats van zoals voorheen op de 8800. Het voordeel van die constructie is bovendien dat je een setje materieel minder nodig hebt (nu is een normale 8800 4 setjes, een normale 2000 ook 4, dus totaal 8, terwijl dat voorheen 7 was). Plus je kunt de 8800 en 2000 (mits je die een beetje uitbuigt van Gd naar Ut) op één perronspoor kwijt, namelijk hetzelfde perronspoor als waar de 8800 nu keert. Of denk ik nu te makkelijk?


He fought bravely, but lost the battle against technology - 07-06-2015
 

01-08-2015 23:00:44
michaben
michaben
De 8800 deelt zijn spoor al met de 9800 in de weekenden dat de 2000 eruit ligt. De krapte is ontstaan sinds er geen fasegebruik meer mogelijk is op 18/19, sindsdien wordt de 2000 vaker opgeheven dan dat deze gewoon rijdt. Wat nog wel net zou moeten passen is de 9800 en 6000 ook in het weekend koppelen, de 16000 leeg via Wdmv laten omrijden en de 2000 en 8800 beide via een korte kering van 4 minuten op het nieuwe keerspoor achter 20/21. Of dus de 2000 in het weekend een vleugeltrein van de 500/12500 maken, zoals de 2800. Beide oplossingen kosten echter materieel en personeel. Zodra er ook maar een perronspoor minder is wordt de 2000 nu dus opgeheven, en dat is blijkbaar vrijwel elk weekend het geval.

Laatst bewerkt door michaben op 01-08-2015 23:03
 

01-08-2015 23:18:26
AgentX
AgentX
Quote
rolandrail ~ 01-08-2015 11:35:08
Agent X leeft graag in de toekomst, de bedoelde brug moet nog gebouwd worden.


Ja joh, ik bedoelde die poortvrije passage. Blijkbaar is dat iets anders dan de Moreelsebrug.
 

02-08-2015 00:28:19
daniel_ddr
daniel_ddr
@michaben: Dit weekend werd 14 idd niet gebruikt, vonden weereens onzichtbare spookwerkzaamheden plaats (zoals wel vaker wil gebeuren in het weekend op Ut)
2000 als vleugeltrein van de (12)500 zal volgens de theorie wel niet kunnen omdat je dan in 3 minuten moet splitsen + keren komend uit Amf.

Wat betreft de verbouwing zelf: er lijkt bij spoor 18 en 15 nu een tijdelijke situatie gerealiseerd te worden want aan de sporen die er al liggen is te zien dat spoor 18 aan het einde van het perron (a-zijde) met een wissel op 15 aantakt. Dat zal vast t.b.v. de volgende fase zijn met 12-14 buiten dienst zodat dan 15 en 18 vanaf het IC-spoor uit Asd bereikbaar zijn want het wijkt af van wat het uiteindelijke sporenplan moet worden.

Laatst bewerkt door daniel_ddr op 02-08-2015 00:32


Dagelijks Amf-Klp v.v. - Kijk ook eens op http://www.ovinnederland.nl
 

02-08-2015 00:36:50
DDZ7504
DDZ7504
Combineren/splitsen wel in Gd dan hè? Gebeurt met de 12800 -> 1700/11700 ook. Dat zou met de 2000 -> 500/12500 ook kunnen alleen ik denk dat materieel dan het grootste probleem is. Het treindeel uit Rtd ri Ut moet via 2b naar 3a en dat mag officieel maar max 5 bakken (zaterdag meerdere malen zesjes gezien en 1 keer stond deze nog op het wissel) en een ICM4 zou te klein zijn, en om VIRM in een serie te doen waar buiten de weekenden zo goed als alleen ICM rijdt is ook behoorlijk lastig. En DDZ is er gewoon niet genoeg van.  

02-08-2015 07:03:13
dennistd
dennistd
Kan de 9800 niet gewoon op bezet spoor achter de 2000 binnenkomen in Ut? Dat gebeurde een paar maanden geleden ook te Gv (wkz Gvc), waar de 1700 op hetzelfde spoor keerde waar de 9800 ook al stond. De 9800 stopte verder naar achteren d.m.v. een blauwe lamp om zo ruimte te maken voor de 1700.  

02-08-2015 10:35:38
Dead_Devil
Dead_Devil
Is het niet zo dat de sporen 18 en 19 dadelijk beide al de IC's naar HT en AH gaan bedienen? of is dit pas wanneer de volledige spoor verdubbeling richting het zuiden eind 2016 in gebruik wordt genomen?

Mijn gedachte:

als de sporen 18 (ic en sprinter Driebergen-Zeist) 19 (IC's 'S-Hertogenbosch) dadelijk klaar is kun je die huidige 2 sporen alvast opbreken en heb je straks minder werk als de hele spoor verdubbeling aangesloten moet worden. (of dit praktijk gezien ook mogelijk is geen idee)

On- Topic

Gisteren ook even uit nieuwschierigheid afgereisd naar UT en man wat een verandering. Men mond stond letterlijk open zo mooi ruimtelijk ook al moet ik zeggen dat het oude station toch wel meteen gemist werd toen ik na het laatste stukje oude station keek. heb er veel mooie herinneringen aan. heb op dat plekje wat er nu nog is men huidige vriendin leren kennen bij toeval door storm..
 

02-08-2015 13:40:11
maigoda
maigoda
Quote
dennistd (zo 02 aug 2015 07:03:13 https://www.somda.nl/forum/7590/p547768/): Kan de 9800 niet gewoon op bezet spoor achter de 2000 binnenkomen in Ut? Dat gebeurde een paar maanden geleden ook te Gv (wkz Gvc), waar de 1700 op hetzelfde spoor keerde waar de 9800 ook al stond. De 9800 stopte verder naar achteren d.m.v. een blauwe lamp om zo ruimte te maken voor de 1700.

In Gv werd toen geen blauwe lamp gebruikt, maar werd elke mcn op de 9800 gebeld met het verzoek de trein zo neer te zetten dat er nog een trein achter kon binnenkomen. De mate van doorzetten hing namelijk af van de lengte van de trein die er achter moest binnenkomen.

Tevens is het gebruik van blauwe lampen in Ut al een hele tijd geleden verboden verklaard door het plaatselijke management na tal van problemen.
Groetjes,
Emiel
 

02-08-2015 17:49:54
geert
geert
Problemen? Je maakt me nieuwschierig. In de tijd met blauwe lampen was de positie van je trein een stuk voorspelbaarder dan nu....  

02-08-2015 18:05:06
daniel_ddr
daniel_ddr
Niet alleen dat, ook de spreiding van de reizigers was beter. Maar het valt wel op dat ook de machinisten het zo af en toe niet meer weten op spoor 11 en met de reizigers mee achter de trein aan mogen hollen.

Maar ook bij problemen kan ik me wel wat voorstellen. Er zijn zo af en toe weleens treinen geweest die deels buiten het perron stonden of waar reizigers zich over het smalle stukje tussen noordertunnel en perronrand moesten begeven na het uitstappen (waarbij de trein dus voorbij het sein staat, da's weer lastiger met vertrek na kopmaken).
Echter: die gevallen waren een stuk zeldzamer dan de gevallen waarin de trein gewoon op een voorspelbare plek stopte.

Laatst bewerkt door daniel_ddr op 02-08-2015 18:07


Dagelijks Amf-Klp v.v. - Kijk ook eens op http://www.ovinnederland.nl
 

02-08-2015 18:50:35
maigoda
maigoda
En juist deze zeldzame gevallen waren een reden om de blauwe lampen niet meer te gebruiken. Ze werden een enkele keer verkeerd geplaatst, waardoor een binnenkomende trein dus deels buiten de kap kwam te staan. En dat terwijl een blauwe lamp "slechts een aanwijzing" is en geen sein met een stopopdracht. Ik heb zelf ook wel eens een trein van 10 bakken VIRM twee bakken verder gezet dan de blauwe lamp toen voorschreef, omdat er anders minstens een bak buiten het perron bleef staan. Ik heb het wel keurig doorgegeven aan de knoco, die er zelfs dankbaar voor was.
Groetjes,
Emiel
 

02-08-2015 18:51:46
pjkleton
pjkleton
Ik ben er gisteren ,(Zaterdag) ook geweest , op weg naar spoor 20. Gaat die zaak van Julia's nog weg of verplaatst worden?
Hij belemmert m.i. het overzicht in de hal.
Het viel mij ook op, dat nog niet alle displays werkten, maar dat zal wel goedkomen.
Peter
 

02-08-2015 19:18:01
daniel_ddr
daniel_ddr
Julia's is een tijdelijke winkelunit én staat in het laatste stuk oude hal, die gaat dus idd nog weg. (Naar de winkelruimte boven spoor 7 om precies te zijn)


Dagelijks Amf-Klp v.v. - Kijk ook eens op http://www.ovinnederland.nl
 

02-08-2015 19:24:57
thom
thom
Volgens het begin van deze pagina volgens mij wel