Samenstelling van DD-AR wijzigingen
Forum: Algemeen - Algemeen
13-10-2009 12:32:22
taigagaai
Moderator
taigagaai
In de Opvallende Dingen van 9 oktober wordt gemeld dat de ABk 380 7525 uit de 7879 is gehaald en in de 7814 terecht zal komen. Welk rijtuig zal daar voor in de plaats terug komen? Bij mijn weten staan er geen ABk rijtuigen op reserve.  

13-10-2009 12:54:53
fugazi
fugazi
De gehele rijtuigstam staat los op Hlmwph. Het zou me niks verbazen als er van geplukt wordt, in dit geval in de vorm van rijtuigen. Correct me if i'm wrong..  

13-10-2009 13:50:58
mark
mark
Is de combinatie 7014+7525+7240+7744 geen optie?  

13-10-2009 13:55:41
taigagaai
Moderator
taigagaai
Ik dacht dat die rijtuigen nog niet zo heel lang geleden in de 7847 zaten? Of mis ik een ongeval met de 7879?  


13-10-2009 14:05:22
broek53
broek53
De basis-redenering is niet helemaal goed. Er is geen stam 7814 waar het rijtuig in terecht zal komen, zodat er ruimte open blijft in stam 7879. Er is geen stam 7879 (meer) zolang Bvk 7079 niet wordt hersteld (en dat wordt-ie voorshands niet), dus daarin is ook geen ABv nodig.
Het komt er eerder op neer dat stam 7879 een andere Bvk krijgt (de 7014) en daarom stam 7814 wordt. Daarbij kijk ik er dan even aan voorbij dat er ook nog wat met tussenrijtuigen en motorbakken gewisseld kan worden in het kader van botsherstel. Maar de essentie is dat er voorshands geen stam 7879 zal zijn (en geen 7840 en 7841, zo uit mijn hoofd gezegd; er worden geen Bvk's hersteld op het moment).
 

13-10-2009 14:21:38
mark
mark
Ik kon tot het volgende overzichtje aan in Hlmwph/Ldd staande bakken:

Bvk
7014 (reserve sinds 07/2005)
7040 (botsschade Ldd sinds 01/2009)
7041 (botsschade Zl sinds 06/2009)
7072 (brandschade Pt sinds 12/2006)
7079 (botsschade Hlms sinds 06/2009)

ABv
7525 (reserve sinds 06/2009)
7555 (botsschade Zl sinds 06/2009)

Bv
7208 (brandschade Zl sinds 03/2006)
7240 (reserve sinds 06/2009)
7272 (brandschade Hde sinds 11/2007)

mABk
7739 (brandschade Zl sinds 03/2006)
7744 (reserve sinds 06/2009)

Laatst bewerkt door mark op 13-10-2009 14:23
 

13-10-2009 14:43:43
taigagaai
Moderator
taigagaai
Ah, ik miste inderdaad het ongeval bij Hlms met de 7879 in mijn administratie. Vandaar wat verwarring van mijn kant.  

28-10-2009 09:15:58
broek53
broek53
Quote
mark: Is de combinatie 7014+7525+7240+7744 geen optie?
Dat blijkt exact de optie, want dat is de sms van de 7814 die gisteren door Ldd afgeleverd is.

Verder nieuws: er komt binnenkort weer een tijdelijke driewagenstam op de baan, in de vorm van de 7365. Dat is de 7865 waarvan de beschadigde motorbak vervangen wordt door een 1700, een oude bekende in dit verband: de 1708.

Laatst bewerkt door broek53 op 28-10-2009 10:42
 

22-04-2010 09:10:48
gerard4653
gerard4653
Al een heel lange tijd staat een DD-AR met nummer 7865 op een kopspoortje te Amf. Ik heb geprobeerd o.a. met zoeken op Somda hier wat over te achterhalen. Er is iets bijzonders mee (zie hierboven 7365/7865), zoveel is mij wel duidelijk, maar kan iemand mij vertellen wat?
Gewoon nieuwsgierigheid waarom dat ding maar niet van zijn plaats komt.

Laatst bewerkt door gerard4653 op 22-04-2010 09:11
 

22-04-2010 09:41:03
broek53
broek53
Hij staat voor instructie in de buurt van het Simulator- en opleidingsdoeleinden. Loc 1708 (die ervoor zat toen het nog stam 7365 was) staat op het spoor ernaast, voor stel 820 (terzijde), allemaal voor hetzelfde instructiedoel.  

22-04-2010 10:43:26
279
279
7865 is ook niet zo maar inzetbaar. er dienen eerst enkele kleine zaken
verholpen te worden voordat het stel weer de baan op mag .
terwijl een rijvaardig stel best wel gebruikt kan worden op dit moment.....
 

14-05-2011 14:22:46
110573
110573
Ik hou sinds kort een archief bij met de samenstellingen van DD-AR en DDM-1. Deze samenstellingen zijn sinds de invoering van vaste stammen. Kan iemand mij helpen aan de samenstelling van de:

- 7840, voordat de botsing met de 419 gebeurde
- 7315, de stam die vanaf April 2003 tot Januari 2004 driedelig was

Laatst bewerkt door 110573 op 14-05-2011 14:23
 

14-05-2011 14:40:26
edward
edward
Wat ik terug kan vinden is:
7840 040 540 263 732
7315 015 575 217 1708

Laatst bewerkt door spiketrain op 14-05-2011 15:28, reden: Het laatste bericht behoef je niet te quoten.
 

14-05-2011 14:59:05
110573
110573
Dankjewel! Dat waren de ontbrekende puzzelstukjes  

16-05-2011 17:44:21
110573
110573
Hoewel...

- Wat was de samenstelling van de 7x36 na de zomer van 2005?
- Wat was de samenstelling van de 7x47 na de zomer van 2005?
- Wat was de samenstelling van de 7872 bij de brand in de 7072 op 01-12-2006?
- Wat was de samenstelling van de 7420 bij de botsing op 23-04-2007?
- De 7061 rijd nog niet zo lang in de 7861, welke Bvk heeft hij vervangen toen deze stam gevormd werd?
- Welke Bvk verving de 7079 toen de nieuwe 7879 in 2008 werd gevormd?

Laatst bewerkt door 110573 op 16-05-2011 17:53
 

16-05-2011 21:57:51
edward
edward
- Wat was de samenstelling van de 7x36 na de zomer van 2005?
036 504 221 258 1707
- Wat was de samenstelling van de 7x47 na de zomer van 2005?
047 525 240 744
- Wat was de samenstelling van de 7872 bij de brand in de 7072 op 01-12-2006?
072 574 294 749
- Wat was de samenstelling van de 7420 bij de botsing op 23-04-2007?
020 531 242 230 1728
Vraag : wat en waar vond de botsing plaats?
- De 7061 rijd nog niet zo lang in de 7861, welke Bvk heeft hij vervangen toen deze stam gevormd werd?
061 566 286 715 in 2005, schade en pas in 2007 weer in dienst met
061 574 294 749 afkomstig van 7872
Vraag : wat en waar vond de schade plaats?
- Welke Bvk verving de 7079 toen de nieuwe 7879 in 2008 werd gevormd?
079 525 240 744 afkomstig van 7847
 

17-05-2011 15:33:46
110573
110573
Dank%02%  

17-05-2011 15:59:38
110573
110573
Volgens mij werd de 7061 gebruikt voor tests met ATB++

De botsing met de 7420 op 23-04-2007 staat vermeld op railwiki, maar dat hele ongeluk is met mist omhult. Op google en HOV-RN is helemaal niets te vinden. Misschien weten andere mensen er hier meer over?

De 7036 werd in 2007 vervangen door de 7058, maar ook over dit ongeluk is niets te vinden.

Weet iemand trouwens wanneer de 7847 beschadigd is geraakt?

Laatst bewerkt door 110573 op 17-05-2011 17:13
 

18-05-2011 09:13:34
taigagaai
Moderator
taigagaai
Op 23 mei 2008 kwam de 270 7020 in Haarlem binnen, om na 7 dagen weer afgeleverd te worden. De reden van binnenkomst was brandschade, aldus HOV 0806. Het rijtuig werd toen in de 7479 geplaatst, waarvan de Bvk botsschade had opgelopen bij Santpoort Zuid toen het in aanraking met een busje kwam.

Edit: rijtuig had in april 2007 een aanrijding met een persoon. Het heeft enige tijd in Ldd gestaan, alvorens op 18 augustus naar Haarlem opgezonden te worden, al waar het op 20 augustus binnen kwam en op 20 september weer werd afgeleverd. Wat de brandschade uit 2008 is, geen idee.

Laatst bewerkt door taigagaai op 18-05-2011 09:20
 

18-05-2011 16:58:13
110573
110573
Wat had die persoon in z'n handen dat je een rijtuig er een jaar voor buiten dienst stelt

Laatst bewerkt door 110573 op 18-05-2011 19:13
 

19-05-2011 08:48:02
taigagaai
Moderator
taigagaai
Ik denk eerder dat het overschot van Bvk's er mee te maken heeft wat na revisie over zou blijven. De eerste revisieplannen voor het DDAR werden toen gemaakt. Maar als je goed leest, is het in augustus 2007 voor herstel binnen genomen en een maand later afgeleverd. En heeft het in die tussentijd nog ergens brandschade opgelopen.  

19-05-2011 17:08:04
110573
110573
Dat zal het inderdaad wel zijn, want het rijtuig werd, precies als jij zegt, twee keer binnengenomen. Een keer voor botsschade in augustus 2007 (waarschijnlijk opgelopen op 23 april 2007) en een keer voor brandschade op 23 Mei 2008 (wanneer opgelopen?)

Laatst bewerkt door 110573 op 19-05-2011 17:28