Leeuwarden rangeer terrein
Forum: Algemeen - Algemeen
09-10-2009 21:09:51
mv
mv
Hey luitjes,
Aangezien het spoorse gebeuren bij mij de afgelopen maand(en) even op een laag pitje stond vroeg ik mij af wat er aan de hand is bij Leeuwarden Rangeer (aan de spoorzijde richting Harlingen en Sneek/Stavoren). Dat zie ik al een geruime tijd opgebroken erbij liggen maar zie niet of het nou aangepast word o.i.d.
Iemand enig idee wat er loos is daar?
Groet:MV

Laatst bewerkt door mv op 09-10-2009 21:10
 

09-10-2009 21:48:09
manuel25
manuel25
Er is niets loos daar, slechts sanering. Er is één spoor blijven liggen voor de containertrein, om die van de terminal naar het station te krijgen om vervolgens kop te maken richting Zwolle. Verder werden de spoortjes daar niet gebruikt. Wat ze met de ruimte gaan doen weet ik niet, ik zie er wel van alles staan, maar of er iets anders gebouwd gaat worden of dat het open veld word, weet ik niet.  

09-10-2009 23:09:42
wimhoekema
wimhoekema
Het gaat om de uithaal- en opstelsporen goederen op het voormalige tracé naar Harlingen/Stavoren. Tot een jaar of 11 geleden stonden die sporen in de herfst/winter stikvol koelwagens en Gs'en voor het omvangrijke aardappelvervoer.

Ter plekke achter het Stephensonviaduct lagen 5 kopsporen, waarvan er 4 (achter de wissels) zijn weggebroken. Er komen er weer twee van terug, waarbij er sprake is dat eentje opstelspoor wordt voor een slijptrein en de andere rijdraad krijgt voor het uithalen van treinstellen.


grtz,
Wim

Laatst bewerkt door wimhoekema op 09-10-2009 23:11
 

10-10-2009 18:09:49
mv
mv
Hey cool,er word eens iets niet volledig weg gehaald maar gewoon gehalveerd!!
Thnx!!
Greetz:MV
 


11-10-2009 17:56:58
kbrandsma
kbrandsma
Heb het twee weken geleden ook mogen aanschouwen. Er stonden al wel betonnen funderingsblokken opgesteld t.b.v. bovenleiding. Zoals ik begrijp komt er dus een tweede uithaalspoor voor treinstellen, aangezien het bestaande spoortje met bovenleiding in ere is gebleven.