Werkzaamheden rond Dv 17-10 t/m 25-10
Forum: Dienstregelingen en omlopen - Werkzaamheden
28-09-2009 08:34:09
dvdhoven
dvdhoven
Van 17-10 t/m 25-10 vinden er werkzaamheden plaats in en rond Dv; oa tunneldek inschuiven in Apd, 2 tunnels in Rsn, van alles en nog wat in Dv, iets met het perron in Hon en spoorvernieuwing Dv - Ost - Zl.
Gevolg is dat er geen treinverkeer mogelijk is tussen Aml en Apd, en tussen Zp en Ost, in de weekenden zelfs niet tussen Zp en Zl.
Net als bij een vorige buitendienststelling van Dv wordt er weer een bustransferium ingericht op de parkeerplaats van Sportcentrum de Scheg in Deventer Colmschate.
De flyer over de werkzaamheden is niet geheel duidelijk over het busvervoer, maar ik neem aan dat het weer op dezelfde manier gaat als de vorige keer, dus buspendels De Scheg - Deventer station en verder vanuit de Scheg snel- en stopbussen van/naar de Scheg van/naar Apd, Aml, Ost en Zp en in het weekend Zl ipv Ost.
De busfolder is vanaf 5-10 te downloaden van www.ns.nl of af te halen bij de loketten.

Laatst bewerkt door dvdhoven op 28-09-2009 08:34


Dick van den Hoven
 

28-09-2009 15:18:41
mdj
mdj
Vraagje: Je hebt het over een buitendienststelling tussen Dv-Aml. Zijn ze dan ook tussen Nvd-Aml aan het werk? (Maw: rijdt de 7900 wel in zijn geheel, of geknipt? Zl-Wdn/Aml-Es of Zl-Wdn/Nvd-Zl)


Bij twijfel: gebruik beton.
 

28-09-2009 16:03:04
dvdhoven
dvdhoven
Men spreekt over Dv - Aml, maar het is eigenlijk tot Wdn. De 7900 rijdt wel en maakt ook deel uit van het omreisadvies. Sorry voor de onduidelijkheid.

Even de omreisadviezen uit de flyer op een rij:
Es/Hgl/Aml van/naar Amf: via Zl
Es/Hgl/Aml van/naar Ah/Nm: via Zp (Syntus)
Zl van/naar Ah/Nm: via Ut
Es/Hgl/Aml van/naar Apd: via Zp (Syntus)

Laatst bewerkt door dvdhoven op 28-09-2009 16:04


Dick van den Hoven
 

28-09-2009 16:07:13
mren
mren
Dan ook weer aangepaste IC's met stop en overstapmogelijkheid te Wdn van/naar Zl neem ik aan? Scheelt de reizigers ong. 15 minuten vanuit Es.  


28-09-2009 16:10:39
robbertc
robbertc
Neen, IC's rijden Aml-Es.  

28-09-2009 16:59:27
berkel73
berkel73
En de internationale treinen komen vanuit Duitsland helaas niet verder dan Bad Bentheim. Volgens de site van NS Hispeed rijden er bussen Bad Bentheim-Apeldoorn, Deventer-Hengelo en Hengelo-Bad Bentheim en volgens de werkzaamhedensite van de DB rijden er bussen tussen Bad Bentheim en Hengelo/Almelo/Deventer. Over die bussen is nog niks terug te vinden in de on line-planners van NS Hispeed of de DB.  

28-09-2009 17:09:39
mdj
mdj
Quote
dvdhoven: Men spreekt over Dv - Aml, maar het is eigenlijk tot Wdn. De 7900 rijdt wel en maakt ook deel uit van het omreisadvies. Sorry voor de onduidelijkheid.

Danku voor het uitzoeken.%02%


Bij twijfel: gebruik beton.
 

28-09-2009 23:59:35
cuneo56
cuneo56
Ik zag heel snel een folder over deze werkzaamheden. Maar daar stond niets in over bouw van een definitief perron langs i.p.v. op spoor 1 in Dv.
Ook is daarvoor geen enkele voorbereiding te zien ( wel voor spoor/wissel vernieuwing)
Weet iemand hoe het staat met de aanleg van een definitief perron?

Ciao.
 

29-09-2009 07:55:52
HZwoferink
HZwoferink
Quote
dvdhoven: Van 17-10 t/m 25-10 vinden er werkzaamheden plaats in en rond 2 tunnels in Rsn,
Deze tunnels zijn bijna klaar. Alleen voor dit klusje hebben ze maar 100 uur. (Zo'n 4 dagen) Daarna rijden er tot Rijssen treinen. Dit hoorde ik laatst van de uitvoerder van dit bouwproject.


Groeten uit Rijssen, Henk Zwoferink
 

29-09-2009 08:55:57
dvdhoven
dvdhoven
Nu lijken mij, zeer persoonlijk gesproken, uitvoerders niet de meest betrouwbare bron als het om treinverkeer gaat.
Maar volgens de huidige stand van de planning is Rijssen treinloos van 17-9 t/m 25-9. En gezien de gigantische tijd, die de voorbereiding van zo'n klus kost, lijkt het me zeer onwaarschijnlijk dat daar nu nog verandering in komt.


Dick van den Hoven
 

29-09-2009 09:41:18
cuneo56
cuneo56
Misschien dat de uitvoerder het wel denkt te kunnen klaren in 4 dagen, maar ik bemerk dat kennelijk dit soort klussen niet meer zo krap ( en waarschijnlijk toen bewust te krap) gepland worden als tot voor enkele jaren terug, toen uitgelopen werkzaamheden op maandag morgen een standaard verschijnsel waren.

Toen b.v. enkele maanden terug er 3 dagen geen treinen aan de oostkant van Deventer reden wegens de wisselvernieuwing aan de oostkant van"het plein",heb ik daar zaterdag middag even gekeken.
Halverwege de buitendienststelling waren toen al alle wissel/sporen herlegd en was de ballastprofielploeg druk bezig. In mijn ogen hadden er daar al zondag morgen treinen kunnen rijden, oftewel een dag eerder
 

29-09-2009 09:54:26
dvdhoven
dvdhoven
Nu gaan we even OT, maar goed dat moet maar. Ik heb die bewuste werkzaamheden ook bekeken, telkens 's morgens en 's middags aan het eind van de middag.
Ter hoogte van spoor 33 lag een funderingsblok voor een bovenleidingsmast. Dit blok was op zondagmorgen nog niet geplaatst, maar zondagmiddag wel en was er een mast op geplaatst en toen waren ze bezig met het afwerken van de bovenleiding. Zo te zien is de hoekverhouding van de geplaatste wissels anders dan die van de oude wissels, dus moest ook de bovenleiding worden aangepast en dat kan pas als al het spoorwerk klaar is.
Overigens niet alleen de bovenleidingsjongens zijn afhankelijk van het gereed zijn van het spoorwerk, de jongens van het seinwezen ook. Pas als de sporen klaar zijn, kunnen die weer kabels monteren, retourstroomverbindingen monteren, etc, etc.
Dus jouw conclusie dat ze zondagmorgen konden rijden, klopt niet.

En dat blijkt wel uit het feit dat we maandagmorgen nog geplaagd werden met uitgelopen werkzaamheden.

Laatst bewerkt door dvdhoven op 29-09-2009 10:11


Dick van den Hoven
 

29-09-2009 10:34:13
cuneo56
cuneo56
Bedankt voor je antwoord.

Mijn persoonlijke mening is dat het best wel sneller daar had gekund , maar dat dit meer inzet personeel en andere organisatie nodig heeft en dat kost dus geld en dat laten we liever de vervoerders uitgeven aan bus diensten en de reizigers aan eigen vervoer. Maar zoals gezegd puur m'n eigen mening.

Weet je als Deventenaar meer over bouw van een definitief perron 1?

Ciao.
Ad
 

29-09-2009 10:56:28
dvdhoven
dvdhoven
Over het perron weet ik niets, helaas.
Je conclusie dat het sneller had gekund, deel ik niet. Maar ik heb dan ook - zij het een flink aantal jaren terug - beroepshalve met aannemers, uitvoerders, etc. te maken gehad en ik ken dus wat meer van de "achterzijde" en weet ook hoe gigantisch veel zaken er komen kijken bij zo'n vernieuwingsklus. Een deel van het werk speelt zich - niet voor het publiek zichtbaar - af in relaishuizen, aansluitkasten, etc. Vergeet niet dat testen, doormeten en dat soort zaken ook gedaan moeten worden en dat kan pas weer als het laatste kabeltje op zijn plek zit. Verder moet je bij dit soort werk altijd een een tegenval factor in rekening brengen. Bijv. bij deze klus werd bovenop een viaduct gewerkt. Hoe het dek van het viaduct eruit ziet, weet je pas als de ballast weg is. Dus dat is een risicofactor waar je rekening mee moet houden. Ook kun je zaken tegenkomen, die niet verwacht zijn. Niet alles in de ondergrond is in kaart gebracht.


Dick van den Hoven
 

25-10-2009 09:34:40
gerard4653
gerard4653
Op de webcam is te zien dat het viaduct Zutphensestraat Apeldoorn er mooi in ligt en het spoor is hersteld.
Is er iets bekend over het roestrijden?