24-09-2009 22:57:56 | ||
---|---|---|
wadloper
|
Op dit moment geen treinen tussen Rotterdam Centraal en Zwijndrecht door een aanrijding te Barendrecht, aldus ProRail. Laatst bewerkt door admin op 25-09-2009 08:04, reden: Titel aangepast |
24-09-2009 23:10:59 | ||
---|---|---|
Arjen-V
|
Goederentreinen botsen bij Barendrecht Bij Barendrecht zijn rond half elf twee goederentreinen op elkaar gebotst. Dat heeft de politie gemeld. Het ongeval vond plaats bij de Lorentzweg. http://www.spitsnieuws.nl/archives/binnenland/2009/09/goederentreinen_botsen_bij_bar.html aldus spits |
24-09-2009 23:17:39 | ||
---|---|---|
ns6504
|
groot alarm gegeven: 23:03:38 24-09-09 Melding : PRIO 1 LI901 HA131 Lorentzweg Barendrecht [HV] HULPVERLENING Gevaarlijkestof (grip: 1) (Middel Hulpv.: ja) Vak: 4890106 Regio : 17. Rotterdam Rijnmond Urgentie : Hoog |
24-09-2009 23:21:47 | ||
---|---|---|
Arjen-V
|
Barendrecht, 24 sept. Op het spoor tussen Barendrecht en Dordrecht zijn vanavond rond half elf twee goederentreinen op elkaar gebotst. Het is onbekend of er gewonden zijn. Het ongeval gebeurde op een flyover bij de Lorentzweg. Er zijn wagons naar beneden gevallen, zo meldt een woordvoerder van spoorbeheerder ProRail. Op die wagons is een reizigerstrein ingereden, meldt ProRail. In de goederentreinen zaten mogelijk gevaarlijke stoffen, zo heeft de brandweer laten weten. Of er doden of gewonden bij het ongeval zijn gevallen, kan nog niet gezegd worden. Het treinverkeer tussen Rotterdam Centraal en Dordrecht is stilgelegd. Reizigers moeten rekening houden met een vertraging van zeker een uur. bron:http://www.nrc.nl/binnenland/article2369187.ece/Twee_goederentreinen_botsen_bij_Barendrecht |
24-09-2009 23:23:07 | ||
---|---|---|
treinnl
|
Live verslag via Twitter, er zou 1 goederentrein ontspoort zijn na een botsing met een tweede goederentrein, er zou een vloeistof lekken, en er is explosiegevaar. Machinist van 1 van de treinen is gewond. Verder staat er een passagierstrein in de buurt van het ongeval, deze is ontruimd. http://twitter.com/search?q=%23treinongelukbarendrecht |
24-09-2009 23:32:17 | ||
---|---|---|
ns6504
|
Linkje werkt niet. |
24-09-2009 23:47:53 | ||
---|---|---|
wadloper
|
Ik zie in de cargo-tdr dat trein 61300 On-Kfhn om ongeveer 22:30 uur langs Barendrecht komt. Laatst bewerkt door wadloper op 24-09-2009 23:48 |
24-09-2009 23:51:38 | ||
---|---|---|
nielske90
|
Speculeren heeft weinig zin geloof ik. Er is niet eens duidelijk wát er is gebeurd, en goederentreinen rijden bovendien vaak in een ander pad. |
24-09-2009 23:52:43 | ||
---|---|---|
dlm4yjp
|
Quote mogelijk de betrokken pass. trein: 22.15 5176 NSR - Stoptrein Rsd Haltering Gvc 22.17 5183 NSR - Stoptrein Gvc Haltering Ddr 22.19 2176 NSR - Intercity Vs Doorkomst Asd 22.24 1983 NSR - Intercity Gvc Doorkomst Vl 22.28 2276 NSR - Sneltrein Ddr Doorkomst Asd (Doorkomststaat Brd) De situatie is opgeschaald naar GRIP 2 (Regionale Dienstverlening). Zal dus een behoorlijk ernstige situatie zijn daar %03% |
24-09-2009 23:53:30 | ||
---|---|---|
raymond16
|
Op NOS.nl werd gemeld dat het de (vertraagde) Benelux naar Brussel was die betrokken is als reizigerstrein Laatst bewerkt door raymond16 op 24-09-2009 23:53 |
24-09-2009 23:53:43 | ||
---|---|---|
kevinevers
|
http://www.mobypicture.com/user/DIM!/view/5532961 Hier is iets te zien wat lijkt op een DDAR of DDM |
24-09-2009 23:58:32 | ||
---|---|---|
maarten83
|
http://www.anp-photo.com/search.pp?page=1&ShowPicture=10914636&pos=1 Voor een foto |
25-09-2009 00:00:18 | ||
---|---|---|
mich
|
ERS class 66 versus 6400 |
25-09-2009 00:02:16 | ||
---|---|---|
wadloper
|
Die 6400 is zo te zien totaal verwoest. |
25-09-2009 00:03:22 | ||
---|---|---|
Rolffiej19
|
ja en zo te zien was dat de ERS 6616 |
25-09-2009 00:05:22 | ||
---|---|---|
dlm4yjp
|
De andere is de 6456! Edit door admin: "huilen" om het verlies van een lok is wat ongepast in dit geval Laatst bewerkt door admin op 25-09-2009 08:17, reden: Onnodige quote verwijderd |
25-09-2009 00:07:44 | ||
---|---|---|
david_meye
|
Volgens de brandweer hoorde ik net dat er 3 treinen zijn betrokken bij het ongeluk. |
25-09-2009 00:08:06 | ||
---|---|---|
mich
|
Die kan meteen geschrapt worden uit de materieeloverzichten. |
25-09-2009 00:12:03 | ||
---|---|---|
wadloper
|
Het kan niet de 6456 zijn, want die is niet rood/roze. |
25-09-2009 00:13:13 | ||
---|---|---|
ns6504
|
wat meer info: http://www.nos.nl/nosjournaal/artikelen/2009/9/24/240909_treinbotsing_barendrecht.html |
25-09-2009 00:13:26 | ||
---|---|---|
thom
|
Hardstikke jammer voor die stukken blik, maar vind die beknelde Mcnt och wat erger... |
25-09-2009 00:14:39 | ||
---|---|---|
dlm4yjp
|
Quote Dan zou het de 6458 zijn... Want als je goed kijk zie je nog net op een verbogen paneel de laatste 2 cijfers staan |
25-09-2009 00:16:05 | ||
---|---|---|
pmichiels
|
Aan die cab van de class66 te zien wil je daar niet in bekneld zitten, zeker niet daar onder zo'n viaduct (?), dat is je ergste nachtmerrie lijkt me... |
25-09-2009 00:16:13 | ||
---|---|---|
david_meye
|
http://www.nu.nl/algemeen/2088959/treinbotsing-bij-barendrecht.html hier is nog meer infomatie over dat ongeluk. |
25-09-2009 00:16:21 | ||
---|---|---|
marl
|
http://www.nufoto.nl/fotos/115926/treinbotsing-barendrecht.html Laatst bewerkt door marl op 25-09-2009 01:12 7878 Petrikov express. / 30-12-2009 DDM-1 in tr 3032. |
25-09-2009 00:18:59 | ||
---|---|---|
wadloper
|
Of de 6454 en ik zie dat er ook nog een geel/grijze exemplaar zwaar beschadigd is. |
25-09-2009 00:19:47 | ||
---|---|---|
pmichiels
|
6415 in tweede positie. Lekker onder zo'n viaduct... |
25-09-2009 00:21:28 | ||
---|---|---|
wadloper
|
En die 6415 had vandaag dienst in het noorden, dus aannemelijk wel trein 61300 On-Kfhn, loc heb ik vorige week nog in de Eemshaven op de foto gezet. |
25-09-2009 00:21:51 | ||
---|---|---|
Arjen-V
|
locs DBSRN 6514, 6415 en ERS 6616 |
Tevreden over Somda? Overweeg dan eens een vrijwillige donatie, alvast bedankt! |
25-09-2009 00:22:52 | ||
---|---|---|
dlm4yjp
|
Hmmz, toch maar is eens mijn ogen na laten kijken maar ik haalde die info van die allereerste persfoto, en daar zag het staan. Kennelijk zat ik er helemaal mis mee |
25-09-2009 00:26:09 | ||
---|---|---|
ns6504
|
Update met film nu: http://www.nos.nl/nosjournaal/artikelen/2009/9/24/240909_treinbotsing_barendrecht.html |
25-09-2009 00:28:21 | ||
---|---|---|
thom
|
Hou ens op zeg is dat domme nummertje nou echt zo belangrijk ? Bekijk die 6400 maareens goed, en bedenk waar de cabine van de machinist zich bevind in dit plaatje... Juistja, die 6400 reedt zo te zien met de korte huif voorop en die ERS lok is vol over de bodemplaat van die 6400 geschoven. Ik hoop echt dat die machinist van die 6400 het overleefd heb, maar als ik dit zie word je er echt gewoon bang van.... En dan zeuren jullie hier over een nummertje... |
25-09-2009 00:29:01 | ||
---|---|---|
Rolffiej19
|
Quote Maak van die 6514 maar de 6454 Edit ja idd voor de machinist geen pretje nee%03% Laatst bewerkt door Rolffiej19 op 25-09-2009 00:29 |
25-09-2009 00:30:53 | ||
---|---|---|
vrijgezel
|
Ik heb enkele foto's, http://www.nufoto.nl/fotos/115926/treinbotsing-barendrecht.html van de betrokken 6400-en gezien en zie dat de 2e 6400 de 6415 is en deze heeft in ieder geval een kromme bodemplaat. Dit is een dure, tijdrovende herstelklus en gezien het overschot aan 6400-en is het niet aannemelijk dat deze voor herstel in aanmerking komt. De voorste 6400 is een rode en ik zag de naam "Wim" op de cabine. Ik heb even opgezocht en gevonden dat 2 6400-en "Wim" heten: 6422 (ik weet niet welke kleur deze heeft) en 6454. Deze is wat schade betreft nog beroerder aan toe dan de 6415, dus het is hiervoor nog minder aannemelijk dat deze hersteld wordt; sterker nog: sloop ter plekke (gelet op de schade) is waarschijnlijker. Ik wil overigens niet al te veel speculerend overkomen... Quote Het is een DDM 2/3 aangezien ik een LCD-scherm zie en DDM 1 heeft dat niet. Edit: mijn medeleven gaat uit naar de beknelde mcn. De loks zijn letterlijk en figuurlijk slechts nummers en zijn vervangbaar; een mensenleven is dat echter niet! Laatst bewerkt door vrijgezel op 25-09-2009 00:33 |
25-09-2009 00:32:24 | ||
---|---|---|
dlm4yjp
|
Betreft WEL de benelux, overduidelijk een Traxx in beeld (ja echt...) en een DDAR... |
25-09-2009 00:33:58 | ||
---|---|---|
plant
|
Welkom op Somda, het land van de nummertjes. Er mag hier best verwacht worden dat er snel over nummers en dergelijke gespeculeerd zal worden. Zoals misschien al is vernomen, is de machinist lichtgewond en bekneld in zijn cabine. Er is gelukkig (nog) geen sprake van doden, en als ik de nieuwsberichten mag geloven ligt dat niet in de lijn der verwachtingen. Laten we hopen op een voor zover mogelijk goede afloop. Laatst bewerkt door plant op 25-09-2009 00:48, reden: Onnodige informatie weggehaald. Youri |
25-09-2009 00:34:25 | ||
---|---|---|
wadloper
|
6422 Wim geel/grijs 6454 Wim rood 6514 Wim rood |
25-09-2009 00:35:22 | ||
---|---|---|
treintim
|
Vreselijk dat dit zo is gebeurd op een avond die ik heel anders (fijn) heb beleefd. Dan lees je dit zo even achteraf.%09% Hopelijk gaat het goedkomen met de machinist, het zal je vader/echtgenoot/collega maar zijn. En daar is niets sensatie-achtigs aan, puur medeleven. @Vrijgezel; 6422 is geel. Verder meldt Prorail bij de actuele verstoringen dat er geen berichten zijn.%03% Laatst bewerkt door treintim op 25-09-2009 00:38 |
25-09-2009 00:36:19 | ||
---|---|---|
aaron
|
Toch moet ik even kwijt dat ik me enigszins stoor aan het sensatiegehalte wat ik zo hier en aar tussen de regels meen door te lezen... |
25-09-2009 00:38:29 | ||
---|---|---|
mdewidt
|
http://media.nu.nl/m/m1czxroau274.jpg Groeten uit Haspengouw |
25-09-2009 00:38:30 | ||
---|---|---|
ijnte
|
Ben het met Thom eens. Eerst even afwachten wat er met de persoonlijke incidenten is, of geef er in iedergeval even blijk van. |
25-09-2009 00:40:12 | ||
---|---|---|
NDS
|
Op het video fragment van het NOS journaal op hun site word gemeld dat de benelux en een trein naar Venlo zijn stil gezet onder het viaduct. Groetjes Michiel NDS(Neu Dalhausen Stadbahn); NDS mit uns kommen sie dort |
25-09-2009 00:41:12 | ||
---|---|---|
stefanuzz
|
Diverse bronnen uit het spoorwereldje melden toch echt een dode... en nee, het is niet mijn bedoeling om te speculeren maar die bronnen zijn wel betrouwbaar. Edit: ANP bevestigd een dode. Laatst bewerkt door stefanuzz op 25-09-2009 00:42 |
25-09-2009 00:42:27 | ||
---|---|---|
wietse
|
Het ANP heeft dat inmiddels ook bevestigd. Helaas :-/ |
25-09-2009 00:48:29 | ||
---|---|---|
stefanuzz
|
Artikel NRC (via ANP) op http://www.nrc.nl/binnenland/article2369187.ece/Dode_bij_treinbotsing_Barendrecht |
25-09-2009 00:49:40 | ||
---|---|---|
thom
|
Quote En het enorme gebrek aan inlevingsvermogen en meeleven.... In memoriam... Laatst bewerkt door thom op 25-09-2009 00:55 |
25-09-2009 00:51:51 | ||
---|---|---|
marl
|
RIP machinist %04% 7878 Petrikov express. / 30-12-2009 DDM-1 in tr 3032. |
25-09-2009 00:56:39 | ||
---|---|---|
SleutelMan
Moderator |
ik wil hier ook mijn medeleven tonen. Sterkte aan de familie van de mcn (die waarschijnlijk de 6400 bestuurde gezien enkele foto's: http://images2-telegraaf.nl/multimedia/archive/00659/Trein_659703i.jpg en http://images2-telegraaf.nl/multimedia/archive/00659/trein2_659704i.jpg) |
25-09-2009 01:00:17 | ||
---|---|---|
ijnte
|
R.I.P. Worden schieten inderdaad te kort.. Ik wens de nabestaande veel sterkte toe in het verwerken van dit verlies.. |
25-09-2009 01:08:05 | ||
---|---|---|
thom
|
Inmiddels is de andere nog beknelde Mcn inmiddels bevrijd en overgebracht naar het ziekenhuis.... http://www.nrc.nl/binnenland/article2369187.ece/Dode_bij_treinbotsing_Barendrecht |
25-09-2009 07:06:21 | ||
---|---|---|
WesselE
|
Quote Als je de foto's op nu.nl bekijkt zie je achter de 6415 een ketel hangen waarin Aargascondensaat wordt vervoerd, dus dit is inderdaad trein 61300. Dit zal men wel hebben beschouwd als schadelijke stof. En ja, net als iedereen wens ook ik alle betrokken personen heel veel sterkte!! 'Okeh' |
25-09-2009 08:17:45 | ||
---|---|---|
Jack5812
|
Vreselijk ongeluk. Sterkte aan de familie van de overleden mcn en alle andere betrokkenen. Dit is een inktzwart moment in de Nederlandse spoorweggeschiedenis. Gr Jack Laatst bewerkt door Jack5812 op 25-09-2009 08:18 |
25-09-2009 09:09:04 | ||
---|---|---|
fugazi
|
Kunnen mensen die over nummertjes praten even ophouden? Vind ik vrij ongepast. Overigens, als het trein 61300 was zag ik de machinist zo'n 1,5 uur voor de ramp nog vrolijk in z'n cabine zitten te Hilversum. Sterkte voor familieleden en nabestaanden! |
25-09-2009 09:23:16 | ||
---|---|---|
daniel_ddr
|
QuoteInmiddels melden de media dat het het viaduct van de A15 over het spoor was waar het ongeval onder plaatsvond. Lijkt me dus geen sprake van naar beneden gevallen wagons, maar eerder van brokstukken op de naastgelegen reizigerssporen. Treinverkeer is volgens een melding op OVNL trouwens inmiddels hervat, alleen de 5000 is nog opgeheven Rtd-Ddr en de 2200 opgeheven Rlb-Ddr wat erop wijst dat slechts twee sporen in dienst zijn tussen Rlb en Zwd. Dagelijks Amf-Klp v.v. - Kijk ook eens op http://www.ovinnederland.nl |
25-09-2009 10:16:25 | ||
---|---|---|
HZwoferink
|
Op RR staat dat er alweer cargo's kunnen rijden met DE tractie tussen Rtd & Whz. Groeten uit Rijssen, Henk Zwoferink |
25-09-2009 10:16:58 | ||
---|---|---|
gkw1969
|
Laatste bericht 10.05 vrijdag ochtend op www.NU.nl: http://www.nu.nl/algemeen/2088959/treinbotsing-bij-barendrecht.html Mijn gedachten gaan uit naar de slachtoffers. Dankzij kordaat optreden van de machinist van de Beneluxtrein vallen de persoonlijke gevolgen voor de passagiers heel erg mee. Hulde aan de oplettendheid van de mcn van de Benelux (dat mag ook wel gezegd worden). |
25-09-2009 10:43:48 | ||
---|---|---|
salieri
|
Sterkte aan de nabestaanden van dit ongeluk. Ik kan mij niet voorstellen hoe het voor alle betrokkenen geweest moet zijn. Daar wil je ook niet eens over denken%05% @Jurre16: Het zal voor je nu eigenlijk wel een raar gevoel zijn, dat je de machinist nog 1,5 uur voor zijn (tragische) dood hebt gezien. Zo zie je maar, het leven kan kort zijn. Ik vind het persoonlijk erg jammer (en erg storend) dat er meteen over de nummers wordt gepraat, in plaats van medeleven te hebben aan de nabestaanden en slachtoffers van dit tragische ongeluk%04% Zegt misschien ook wel veel over de velen hier in deze hobby%03% Laatst bewerkt door salieri op 25-09-2009 10:43 |
25-09-2009 10:57:39 | ||
---|---|---|
dh3201
|
Dat hier op Somda over nummertjes gepraat wordt vind ik niet zo gek. Ik erger mij vaak meer aan de landelijke nieuwsberichten die bij een ongeval in het buitenland er altijd bij vermelden of en zo ja hoeveel nederlanders er al dan niet bij betrokken zijn, alsof die niet-nederlanders niet belangrijk zijn of zo. Shqiperise-lopers? |
25-09-2009 11:08:32 | ||
---|---|---|
marl
|
Dat is een hele andere discussie dh3201. Laatst bewerkt door marl op 25-09-2009 11:09 7878 Petrikov express. / 30-12-2009 DDM-1 in tr 3032. |
25-09-2009 11:16:13 | ||
---|---|---|
ns6504
|
Natuurlijk ook mijn medeleven richting de fammillie |
25-09-2009 13:11:39 | ||
---|---|---|
adrie3
|
Quote Ik wil wel hier op reageeren, ten eerste als spoor liefhebber mag er best een sensatiegehalte in zitten ( mijn mening hoor) want als er iets gebeurt is het altijd ernstig ook vallen er geen dooden of gewonde de gevoligen zijn altijd merkbaar. en tentweede waar kan je nu rustig praaten over zo iets dan op dit foorum hier worden alle menigen ge deelt en als laatste je vanuit gaan dat dit in de begin periode is van een ongeval%03% |
25-09-2009 13:16:56 | ||
---|---|---|
spoorhaas
|
Ook namens mij medeleven, sterkte aan de familie en nabestaanden... Voor degene die het willen weten, NMBS 2835/2836 was met tr 9272 +30 |
25-09-2009 13:24:45 | ||
---|---|---|
keesje
|
Quote Ja dat is het zeker, alleen vallen er zo'n 200 doden per jaar op het spoor in Nederland en van mij hoeft niet iedereen op Somda te worden herdacht. Daar hebben we condoleance.nl wel voor of zo. |
25-09-2009 13:26:04 | ||
---|---|---|
adrie3
|
En ook mamens mijn en mijn spoor fans uit mijn buurdt mijn medeleven aan achter gebleven familie en colegas. |
25-09-2009 14:06:27 | ||
---|---|---|
daniel_ddr
|
Zojuist gehoord op het radionieuws: de werkzaamheden op Rtd-Gd van komend weekend zijn uitgesteld zodat deze route als omleiding bruikbaar blijft. Ook mogen er tijdelijk goederentreinen door de reizigersbuizen bij Brd. Wordt dan wel een hoop kopmaken, anders kom je nog niet de Kijfhoek op. Dagelijks Amf-Klp v.v. - Kijk ook eens op http://www.ovinnederland.nl |
25-09-2009 15:41:22 | ||
---|---|---|
mren
|
Quote De meeste doden op het Nederlandse spoor zijn zelfdodingen (buiten nabestaanden niet erg boeiend), darwin-gevallen van te snel over willen steken (al iets boeiender om wellicht perronopstelling of kruisingsinfra aan te passen). Overlijden van personeel en/of reizigers is -naar mijn bescheiden mening- van een iets andere magnitude, omdat deze personen niet zich niet willens en wetens blootstellen aan een zekere gevaarsetting. |
25-09-2009 15:44:27 | ||
---|---|---|
sander14
|
Allereerst ook mijn medeleven aan de nabestaanden van de machinist. Toen ik vanmiddag (14.45) langs het viaduct kwam, was men bezig met een kraan. Mogelijk wagons aan het hersporen. De voorste 6500 is rijp voor de sloop, de achterste kan mogelijk nog gerepareerd worden. Beide locs zijn zogenaamde NedTrain locs. De Class 66 gaat mogelijk naar Shunter voor herstel. |
25-09-2009 17:51:14 | ||
---|---|---|
HSA186
|
Ik zag het niet goed op de film van journaal. Maar hadden de passagierstreinen naast de verongelukte treinen, nu gevaarseinen aan? |
25-09-2009 17:52:39 | ||
---|---|---|
john2
|
Ook mijn medeleven en condelance gaan uit naar de nabestaande en de collega's van de overleden machinist. Laatst bewerkt door john2 op 25-09-2009 17:53, reden: type fout hersteld. |
25-09-2009 17:53:08 | ||
---|---|---|
mren
|
QuoteDe BNL in ieder geval. Lijkt me ook wel redelijk logisch. Laatst bewerkt door mren op 25-09-2009 17:53, reden: quote erbij |
25-09-2009 17:53:49 | ||
---|---|---|
2296
|
Quote Ja die hadden gevaren seinen aan. |
25-09-2009 18:12:38 | ||
---|---|---|
zaza
|
Allereerst mijn medeleven voor de nabestaanden van de omgekomen machinist, dat staat ver boven alles, boven het zoeken naar de oorzaak, boven het beschadigde materieel, boven de randverschijnselen. Er bekruipt mij wel het idee dat we aan een gigantisch trein-ongeluk ontsnapt zijn wat "ICE Eschede" achtig had kunnen uitpakken als de betreffende reizigerstrein net iets eerder in volle vaart aan was komen rijden. Ondanks alle veiligheidsmaatregelen die vaak tot in het extreme worden doorgetrokken blijft het gewoon techniek en/of menselijk handelen wat een keer kan haperen, dit is niet alleen op het spoor zo, maar eigenlijk bij alle vormen van transport. Laten we hopen dat uit dit ongeluk dan nog wel de nodige lessen kunnen worden geleerd. |
25-09-2009 18:47:06 | ||
---|---|---|
raymond16
|
Ben er rond 10:30 langsgereden met de 1900. Op volle snelheid zie je niet zoveel, maar net genoeg om je wel te realiseren dat het nog veel erger had kunnen zijn. De Beneluxrijtuigen werd op dat moment net weggesleept met een 6400-loc (de Traxx is wel blijven staan). Men was verder nog niet begonnen, dus je zag de locs nog wel in puin liggen. Ook hierbij m'n medeleven aan de nabestaanden. |
25-09-2009 18:48:29 | ||
---|---|---|
diesels
|
Overleden mcn is na bijna 12 uur pas uit zijn loc gehaald. Deze bijzonder vriendelijke man, een ex collega van veel van mijn collega's, zou binnen drie jaar van zijn pensioen kunnen gaan genieten en keek daar erg naar uit. De andere mcn was een ex collega van ons en naar wat ik begrijp gaat het relatief gezien de goede kant op met hem |
25-09-2009 19:05:18 | ||
---|---|---|
admin
Moderator |
Volgens de nieuwsberichten wel: http://www.ad.nl/ad/nl/1000/Nieuws/article/detail/432887/2009/09/25/Toestand-gewonde-machinist-kritiek.dhtml Met vriendelijke groet, Peter van der Leek |
25-09-2009 19:11:46 | ||
---|---|---|
bogger
|
Allereerst mn medeleven en veel sterkte voor de nabestaanden! Op teletekst stond een bericht over de bereikbaarheid van de Rotterdamse Haven per spoor.. Om deze te kunnen garanderen worden werkzaamheden uitgesteld, zodat de treinen via Ht en Ut kunnen rijden (aldus teletekst.) Mijn vraag of iemand weet welke werkzaamheden dit betreft.. Ht-Ut-..-Rotterdamse Haven. Gd-Rtd uitgesteld? Of waren er geplande werken nabij de haven(spoorlijn). BVD%02% |
25-09-2009 19:12:25 | ||
---|---|---|
sander14
|
Werkzaamheden waren tussen Rotterdam en Gouda. |
25-09-2009 20:28:18 | ||
---|---|---|
AVH
|
Mijn medeleven gaat uit naar de betrokkenen, met name familie en nabestaanden en ook collega machinisten . Een dode mcn is veel erger dan een trein die naar de sloop gaat. |
25-09-2009 20:42:44 | ||
---|---|---|
limbotrein
|
Helemaal mee eens.Ook sterkte toegewenst aan de familie van de overleden mcn |
25-09-2009 23:59:21 | ||
---|---|---|
keesje
|
Jammer dat Somda ook een condoleance-site is geworden, net nadat enkele weken geleden enkele forumleden hun persoonlijke feestelijkheden e.d. juist niet op Somda mochten plaatsen? Beetje meten met twee maten? Kan admin niet namens alle forumleden even alle sterkte toewensen? Dan kunnen we het gewoon over het ongeval hebben en niet eerst al die steunbetuigingen langs te scrollen... |
26-09-2009 00:02:11 | ||
---|---|---|
keesje
|
Quote Waarom zou je in deze gevallen het treinpersoneel dan geen sterkte willen toewensen? Het hek is voor mij van de dam hoor... |
26-09-2009 00:52:46 | ||
---|---|---|
hvondelen
|
Wat een onzin weer zeg, sorry hoor! Maar als je vrienden en/of familie van een overleden Machist in functie bij Railion geen eens meer sterkte toe mag wensen, waar gaan we dan heen hier.... In dit geval doe ik dat wel, heel veel sterkte iedereen!! http://www.flickr.com/photos/hvondelen -- De Groeten uit santpoort Noord! |
26-09-2009 00:57:03 | ||
---|---|---|
marl
|
Quote Dat admin hier niet heeft ingegrepen zegt genoeg. het is gewoon triest dat dit is gebeurd en zeer pijnlijk voor de nabestaanden van de machinist en dan misschien ook wel fijn dat mensen hier hun info/medeleven kwijtkunnen, daar moet niets mis mee zijn, anders moet je hier gewoon niet kijken. Laatst bewerkt door marl op 26-09-2009 01:02 7878 Petrikov express. / 30-12-2009 DDM-1 in tr 3032. |
26-09-2009 01:13:10 | ||
---|---|---|
cuijk
|
een lok kan worden vervangen. een mens nooit. Je moet er niet aan denken dat jezelf ooit betrokken raakt bij een ongeluk!!! laat staan dat je nabestaande bent. dus enige pieteit is wel op zn plaats. Als je zoiets eenmaal zelf hebt meegemaakt en je overleeft het dat vergeet je nooit meer..... Is er trouwens niet NET een discussie geopend over de sfeer op somda? Daar hoort ook een stuk respect en inlevingsvermogen bij, en prima als dat hier op somda ook kan Laatst bewerkt door cuijk op 26-09-2009 01:14 |
26-09-2009 01:31:05 | ||
---|---|---|
gkw1969
|
Quote Volgens mij is deze site voornamelijk van en voor treinhobbyisten. Veel medewerkers van de spoorvervoerders zijn treinhobbyisten en een redelijk deel daarvan is lid van dit forum. Dat hier dan even stil wordt gestaan bij een noodlottig ongeval van een machinist vind ik niet meer dan normaal. Menig treinhobbyist leert door de jaren heen het treinpersoneel kennen en ook op dit forum zijn er mensen die de overleden mcn kennen. Misschien is de mcn wel forumlid..... dat weet je ook maar nooit. Collega's van hem hoogstwaarschijnlijk wel en die zullen het echt als een steun ervaren dat wij, als hobbyisten, even stilstaan bij dit noodlottige ongeval. Condoleances af laten handelen door 1 persoon getuigt van afstandelijkheid en het niet waarderen van spoorpersoneel. Spoorpersoneel waar wij, als hobbyisten, wel veel aan te danken hebben en waar deze site heel veel informatie van krijgt. Ik weet uit ervaring dat werknemers van vervoersmaatschappijen heel vaak websites bezoeken die met hun bedrijfstak te maken hebben. Nogmaals daarom vind ik medeleven tonen met zowel nabestaande als collega's niet meer dan normaal. Kijk het forum er maar op na, het grootste aantal steunbetuigingen op dit forum zijn nog altijd voor de nabestaanden van treinpersoneel en treinhobbyist. Daarbij is het zo dat dit het eerste dodelijk ongeluk, van reizigers of personeel, op het Nederlandse spoor is sinds 2003. |
26-09-2009 02:05:59 | ||
---|---|---|
treintim
|
Mijn medeleven heb ik al betuigd eerder in dit topic. Maar vandaag hoorde ik dat de machinist overleden is. Thom had inderdaad gelijk met zijn grote zorgen. Erg naar en ik wens de nabestaanden ook veel sterkte toe, als de dood zo plotseling om de hoek komt kijken. Om even op Jurre in te gaan, ik weet niet of het zo handig is om dit gelijk te concluderen, Barendrecht ligt nogal wat kilometer van Hilversum af en wie weet heeft er wel een machinistenwissel plaatsgevonden op de Kijfhoek ofzo (weet ik ook niet). Verder is de laatste dode dóór een treinongeval onder treinreizigers in de trein in 1993 gevallen te Hoofddorp. Waar dat jaartal 2003 vandaan komt, vraag ik me af. Maargoed, dat is niet zo belangrijk. Laatst bewerkt door treintim op 26-09-2009 02:11 |
26-09-2009 02:08:58 | ||
---|---|---|
spoorhaas
|
Treintim, Dat van 2003 was de Machinist van de DM'90 te roermond, die een frontale botsing had tegen een Class 66 ( ? ) |
26-09-2009 02:10:26 | ||
---|---|---|
treintim
|
En hij was overleden aan een hartinfarct (waardoor de trein door rood reed), nog vóórdat de botsing gebeurde. Dat had dus niet zoveel te maken met de dood als gevolg van bots-impact. Sorry dat ik het zeg in dit zeer serieuze topic. Maar volgens mij geeft het juist des te meer de ernst aan van de botsing in Brd. Laatst bewerkt door treintim op 26-09-2009 02:17 |
26-09-2009 02:44:29 | ||
---|---|---|
thom
|
Quote Zoals jij het nu brengt zouden hobbïsten hier dus kennelijk geen sociaal leven mogen hebben, en zouden zij gewoon over gewoon over zaken zoals dit heen moeten kunnen stappen. Sorry, ik ben het vaak best wel met je eens, maar treinen staan echt op nummer 2 en mensen toch echt op 1 en ik mag toch hopen dat ze je hier nu een enorme rotschop naar de werkelijkheid geven als je dat niet kunt begrijpen of respecteren. Jij brengt het nu echt van "plaats ff een algemeen berichtje", en dan stappen we er doodleuk overheen en gaan we weer verder. En dat gaat me toch echt tever... [@Adminteam: Moet ik nu de knop meld bericht" nog aanklikken of begrijpen jullie dat zo tochwel... .?] Laatst bewerkt door thom op 26-09-2009 02:45 |
26-09-2009 03:07:00 | ||
---|---|---|
Rolffiej19
|
Quote Tja bij een zelfdoding weet je ook niet wat er in deze persoon z`n hoofd afspeelt he je duikt niet zomaar voor een trein , Als iemand te snel oversteekt of dat doet en eigenwijs onder spoorbomen door kruipt denkt diegene mischien er niet bij na dat er toevallig nog een trein aankwam is ook geen slimme actie en bij het overlijden van Personeel/Reizigers hoeft van mij ook niet een heel topic vol te staan met Condeleances of Steunbetuigingen kijk een bericht van de Admin oke maar als je telkens dat leest wordt je er op een gegeven moment denk ik wel klaar mee en dit is een Treinenhobbyisten site dat snap ik en dat iemand z`n woordje wilt doen prima maar ga niet 10tallen berichten plaatsen met RIP of iets in die richting dan lijkt het echt net een Condeleance site |
26-09-2009 06:57:09 | ||
---|---|---|
nohab
|
QuoteDat heeft niets te maken met mate van belangrijkheid van individuele slachtoffers, maar alles met het feit dat reizigers ook vaak een thuisfront hebben die dan kunnen weten of ze ongerust moeten zijn of niet. Laatst bewerkt door nohab op 26-09-2009 06:58 |
26-09-2009 07:09:35 | ||
---|---|---|
NDS
|
Dat condoleaance gebeuren hier heb ik nu ook wel gezien, hoeft wat mij betreft ook niet tientallen keren. De spoor technische info over dit ongeluk en de gevolgen enz. is waarvoor ik hier kom. Maar goed we zullen zien,... als het hier condoleances blijft regen hoef ik dit topic niet meer verder te lezen Groetjes Michiel NDS(Neu Dalhausen Stadbahn); NDS mit uns kommen sie dort |
26-09-2009 09:09:45 | ||
---|---|---|
admin
Moderator |
Uiteraard is dit een heikel onderwerp. Zoals jullie nu al merken zijn er voor- en tegenstanders van uitgebreid stilstaan bij het slachtoffer. Hoewel ik uiteraard, net als iedereen, betreur dat er een leven is geëist bij dit ongeval, wil ik toch verzoeken om het ongeval vanaf nu inhoudelijk te bespreken. Laatst bewerkt door admin op 26-09-2009 09:10 Met vriendelijke groet, Peter van der Leek |
26-09-2009 10:10:11 | ||
---|---|---|
thijmen007
|
Even een vraag over de omleidingen van goederen: Omdat Em dus dicht is gaan dus de goederen die normaal via Em gaan nu via Vl en Bh. Zoals ik het nu heb bekeken gaan de goederen die naar Kfh gaan via Tb - Bd en de treinen die de havens in moeten via Ut - Rtd. Want volgens mij is er geen spooraansluiting vanaf Kfh naar de personensporen om via dat deel van de tunnel te rijden en dan kop te maken op IJsm. (denk dat de politie enzo dat zoiezo niet wil) Dus als je je vanaf Kfh naar bijv. Whz wil moet je dus omrijden via Zlw-Bd-Tb-Ht-Ut-Rtd. Heb ik dit zo een beetje goed samengevat? |
26-09-2009 10:12:41 | ||
---|---|---|
dennistd
|
Vanmorgen worden de treinen uit elkaar getrokken met leopardtanks: http://frontpage.fok.nl/nieuws/118313/-Leopardtanks-trekken-treinen-uit-elkaar.html |
26-09-2009 10:49:06 | ||
---|---|---|
adrie3
|
BARENDRECHT - De machinist die gewond raakte bij de treinbotsing bij Barendrecht verkeert in stabiele, maar kritieke toestand. Dat heeft een woordvoerder van vervoerder ERS Railways vrijdag gemeld. De man heeft vrijdag in het Erasmus MC in Rotterdam twee zware operaties ondergaan en wordt kunstmatig in slaap gehouden. ,,Maar naar omstandigheden maakt hij het redelijk'', stelt de woordvoerder. Hij verkeert niet in acuut levensgevaar. (ANP) 25/09/09 18u40 |
26-09-2009 11:01:41 | ||
---|---|---|
admin
Moderator |
Een opmerkelijk nieuwsbericht: http://www.ad.nl/ad/nl/1000/Nieuws/article/detail/432942/2009/09/26/Ramptrein-reed-door-rood.dhtml Met vriendelijke groet, Peter van der Leek |
26-09-2009 11:10:30 | ||
---|---|---|
ijnte
|
Quote Bron: AD Ook een woordvoerder van DB Schenker zegt het volgende erover: Quote Op dat betreffende stuk spoor is dus nog ATB-EG aanwezig, welke niet ingrijpt onder de 40km/h. (zie ook url van de Admin boven mij) Laatst bewerkt door ijnte op 26-09-2009 11:11 |
26-09-2009 12:05:27 | ||
---|---|---|
daniel_ddr
|
QuoteInderdaad, die is er niet. QuoteJe kunt ook kopmaken in Ddr, maar dat moet je ook niet met al teveel treinen willen doen. Gisteravond zag ik nog een kort treintje geduwd Kfh op rijden vanuit de richting Zwd, da's ook nog een mogelijkheid. Ik zie nu trouwens bij de verstoringen staan dat er om logistieke redenen geen treinen tussen Bsd en Gdm rijden. Da's zeker om meer goederentreinen over Ht-Ut te krijgen? Het bespaard Arriva namelijk verder geen materieel ofzo. Dagelijks Amf-Klp v.v. - Kijk ook eens op http://www.ovinnederland.nl |