Alle forumcategorieën bekijken en reageren in het forum? Registreer een gratis account of log in met je gebruikersnaam en wachtwoord.

Voeg discussie toe aan je favorieten

Treinongeval Barendrecht 24 september 2009

Donderdag 24 sep 2009 - 22:57:56
wadloper
wadloper
Twitter @Louis_Bolhuis
Op dit moment geen treinen tussen Rotterdam Centraal en Zwijndrecht door een aanrijding te Barendrecht, aldus ProRail.

Laatst bewerkt door admin op Vrijdag 25 sep 2009 om 08:04:05, reden: Titel aangepast

Donderdag 24 sep 2009 - 23:10:59
Arjen-V
Arjen-V
Goederentreinen botsen bij Barendrecht

Bij Barendrecht zijn rond half elf twee goederentreinen op elkaar gebotst. Dat heeft de politie gemeld. Het ongeval vond plaats bij de Lorentzweg.
www.spitsnieuws.nl aldus spits

Donderdag 24 sep 2009 - 23:17:39
ns6504
ns6504
groot alarm gegeven:

23:03:38 24-09-09 Melding : PRIO 1 LI901 HA131 Lorentzweg Barendrecht [HV] HULPVERLENING Gevaarlijkestof (grip: 1) (Middel Hulpv.: ja) Vak: 4890106
Regio : 17. Rotterdam Rijnmond
Urgentie : Hoog

Donderdag 24 sep 2009 - 23:21:47
Arjen-V
Arjen-V
Barendrecht, 24 sept. Op het spoor tussen Barendrecht en Dordrecht zijn vanavond rond half elf twee goederentreinen op elkaar gebotst. Het is onbekend of er gewonden zijn.

Het ongeval gebeurde op een flyover bij de Lorentzweg. Er zijn wagons naar beneden gevallen, zo meldt een woordvoerder van spoorbeheerder ProRail. Op die wagons is een reizigerstrein ingereden, meldt ProRail.

In de goederentreinen zaten mogelijk gevaarlijke stoffen, zo heeft de brandweer laten weten. Of er doden of gewonden bij het ongeval zijn gevallen, kan nog niet gezegd worden.

Het treinverkeer tussen Rotterdam Centraal en Dordrecht is stilgelegd. Reizigers moeten rekening houden met een vertraging van zeker een uur.
bron:www.nrc.nl

Tevreden over Somda? Overweeg dan eens een vrijwillige donatie, alvast bedankt!


Donderdag 24 sep 2009 - 23:23:07
treinnl
treinnl
Live verslag via Twitter, er zou 1 goederentrein ontspoort zijn na een botsing met een tweede goederentrein, er zou een vloeistof lekken, en er is explosiegevaar. Machinist van 1 van de treinen is gewond. Verder staat er een passagierstrein in de buurt van het ongeval, deze is ontruimd. twitter.com

Donderdag 24 sep 2009 - 23:32:17
ns6504
ns6504
Linkje werkt niet.

Donderdag 24 sep 2009 - 23:47:53
wadloper
wadloper
Twitter @Louis_Bolhuis
Ik zie in de cargo-tdr dat trein 61300 On-Kfhn om ongeveer 22:30 uur langs Barendrecht komt.

Laatst bewerkt door wadloper op Donderdag 24 sep 2009 om 23:48:15

Donderdag 24 sep 2009 - 23:51:38
nielske90
nielske90
Facebook profile.php?id=100000795150858 Flickr nielske1990
Speculeren heeft weinig zin geloof ik. Er is niet eens duidelijk wát er is gebeurd, en goederentreinen rijden bovendien vaak in een ander pad.


Donderdag 24 sep 2009 - 23:52:43
dlm4yjp
dlm4yjp
Flickr dlm4yjp
Quote
wadloper: Ik zie in de cargo-tdr dat trein 61300 On-Kfhn om ongeveer 22:30 uur langs Barendrecht komt.
mogelijk de betrokken pass. trein:
22.15 5176 NSR - Stoptrein Rsd Haltering Gvc
22.17 5183 NSR - Stoptrein Gvc Haltering Ddr
22.19 2176 NSR - Intercity Vs Doorkomst Asd
22.24 1983 NSR - Intercity Gvc Doorkomst Vl
22.28 2276 NSR - Sneltrein Ddr Doorkomst Asd
(Doorkomststaat Brd)

De situatie is opgeschaald naar GRIP 2 (Regionale Dienstverlening).
Zal dus een behoorlijk ernstige situatie zijn daar

Donderdag 24 sep 2009 - 23:53:30
raymond16
raymond16
Op NOS.nl werd gemeld dat het de (vertraagde) Benelux naar Brussel was die betrokken is als reizigerstrein

Laatst bewerkt door raymond16 op Donderdag 24 sep 2009 om 23:53:43

Donderdag 24 sep 2009 - 23:53:43
kevinevers
kevinevers
www.mobypicture.com

Hier is iets te zien wat lijkt op een DDAR of DDM


Donderdag 24 sep 2009 - 23:58:32
maarten83
maarten83
www.anp-photo.com

Voor een foto

Vrijdag 25 sep 2009 - 00:00:18
mich
mich
Flickr 77593728@N08
ERS class 66 versus 6400

Vrijdag 25 sep 2009 - 00:02:16
wadloper
wadloper
Twitter @Louis_Bolhuis
Die 6400 is zo te zien totaal verwoest.

Vrijdag 25 sep 2009 - 00:03:22
Rolffiej19
Rolffiej19
ja en zo te zien was dat de ERS 6616

Vrijdag 25 sep 2009 - 00:05:22
dlm4yjp
dlm4yjp
Flickr dlm4yjp
De andere is de 6456!

Edit door admin: "huilen" om het verlies van een lok is wat ongepast in dit geval

Laatst bewerkt door admin op Vrijdag 25 sep 2009 om 08:17:10, reden: Onnodige quote verwijderd

Vrijdag 25 sep 2009 - 00:07:44
david_meye
david_meye
Twitter MeteoKrommenie Facebook DavidMeyer25
Volgens de brandweer hoorde ik net dat er 3 treinen zijn betrokken bij het ongeluk.

Vrijdag 25 sep 2009 - 00:08:06
mich
mich
Flickr 77593728@N08
Die kan meteen geschrapt worden uit de materieeloverzichten.

Vrijdag 25 sep 2009 - 00:12:03
wadloper
wadloper
Twitter @Louis_Bolhuis
Het kan niet de 6456 zijn, want die is niet rood/roze.

Vrijdag 25 sep 2009 - 00:13:13
ns6504
ns6504
wat meer info:

www.nos.nl

Vrijdag 25 sep 2009 - 00:13:26
thom
thom
Hardstikke jammer voor die stukken blik, maar vind die beknelde Mcnt och wat erger...

Vrijdag 25 sep 2009 - 00:14:39
dlm4yjp
dlm4yjp
Flickr dlm4yjp
Quote
wadloper: Het kan niet de 6456 zijn, want die is niet rood/roze.
Dan zou het de 6458 zijn... Want als je goed kijk zie je nog net op een verbogen paneel de laatste 2 cijfers staan

Vrijdag 25 sep 2009 - 00:16:05
pmichiels
pmichiels
Aan die cab van de class66 te zien wil je daar niet in bekneld zitten, zeker niet daar onder zo'n viaduct (?), dat is je ergste nachtmerrie lijkt me...

Vrijdag 25 sep 2009 - 00:16:13
david_meye
david_meye
Twitter MeteoKrommenie Facebook DavidMeyer25
www.nu.nl hier is nog meer infomatie over dat ongeluk.

Vrijdag 25 sep 2009 - 00:16:21
marl
marl
www.nufoto.nl

Laatst bewerkt door marl op Vrijdag 25 sep 2009 om 01:12:28

7878 Petrikov express. / 30-12-2009 DDM-1 in tr 3032.

Vrijdag 25 sep 2009 - 00:18:59
wadloper
wadloper
Twitter @Louis_Bolhuis
Of de 6454 en ik zie dat er ook nog een geel/grijze exemplaar zwaar beschadigd is.

Vrijdag 25 sep 2009 - 00:19:47
pmichiels
pmichiels
6415 in tweede positie. Lekker onder zo'n viaduct...

Vrijdag 25 sep 2009 - 00:21:28
wadloper
wadloper
Twitter @Louis_Bolhuis
En die 6415 had vandaag dienst in het noorden, dus aannemelijk wel trein 61300 On-Kfhn, loc heb ik vorige week nog in de Eemshaven op de foto gezet.

Vrijdag 25 sep 2009 - 00:21:51
Arjen-V
Arjen-V
locs DBSRN 6514, 6415 en ERS 6616

Vrijdag 25 sep 2009 - 00:22:52
dlm4yjp
dlm4yjp
Flickr dlm4yjp
Hmmz, toch maar is eens mijn ogen na laten kijken maar ik haalde die info van die allereerste persfoto, en daar zag het staan. Kennelijk zat ik er helemaal mis mee

Vrijdag 25 sep 2009 - 00:26:09
ns6504
ns6504
Update met film nu:

www.nos.nl

Vrijdag 25 sep 2009 - 00:28:21
thom
thom
Hou ens op zeg is dat domme nummertje nou echt zo belangrijk ?


Bekijk die 6400 maareens goed, en bedenk waar de cabine van de machinist zich bevind in dit plaatje...

Juistja, die 6400 reedt zo te zien met de korte huif voorop en die ERS lok is vol over de bodemplaat van die 6400 geschoven. Ik hoop echt dat die machinist van die 6400 het overleefd heb, maar als ik dit zie word je er echt gewoon bang van....

En dan zeuren jullie hier over een nummertje...

Vrijdag 25 sep 2009 - 00:29:01
Rolffiej19
Rolffiej19
Quote
Arjen-V: locs DBSRN 6514, 6415 en ERS 6616
Maak van die 6514 maar de 6454

Edit ja idd voor de machinist geen pretje nee

Laatst bewerkt door Rolffiej19 op Vrijdag 25 sep 2009 om 00:29:47

Vrijdag 25 sep 2009 - 00:30:53
vrijgezel
vrijgezel
Ik heb enkele foto's, www.nufoto.nl van de betrokken 6400-en gezien en zie dat de 2e 6400 de 6415 is en deze heeft in ieder geval een kromme bodemplaat. Dit is een dure, tijdrovende herstelklus en gezien het overschot aan 6400-en is het niet aannemelijk dat deze voor herstel in aanmerking komt. De voorste 6400 is een rode en ik zag de naam "Wim" op de cabine. Ik heb even opgezocht en gevonden dat 2 6400-en "Wim" heten: 6422 (ik weet niet welke kleur deze heeft) en 6454. Deze is wat schade betreft nog beroerder aan toe dan de 6415, dus het is hiervoor nog minder aannemelijk dat deze hersteld wordt; sterker nog: sloop ter plekke (gelet op de schade) is waarschijnlijker.
Ik wil overigens niet al te veel speculerend overkomen...
Quote
kevinevers: www.mobypicture.com

Hier is iets te zien wat lijkt op een DDAR of DDM
Het is een DDM 2/3 aangezien ik een LCD-scherm zie en DDM 1 heeft dat niet.

Edit: mijn medeleven gaat uit naar de beknelde mcn. De loks zijn letterlijk en figuurlijk slechts nummers en zijn vervangbaar; een mensenleven is dat echter niet!

Laatst bewerkt door vrijgezel op Vrijdag 25 sep 2009 om 00:33:42

Vrijdag 25 sep 2009 - 00:32:24
dlm4yjp
dlm4yjp
Flickr dlm4yjp
Betreft WEL de benelux, overduidelijk een Traxx in beeld (ja echt...) en een DDAR...

Vrijdag 25 sep 2009 - 00:33:58
plant
plant
Welkom op Somda, het land van de nummertjes.

Er mag hier best verwacht worden dat er snel over nummers en dergelijke gespeculeerd zal worden. Zoals misschien al is vernomen, is de machinist lichtgewond en bekneld in zijn cabine. Er is gelukkig (nog) geen sprake van doden, en als ik de nieuwsberichten mag geloven ligt dat niet in de lijn der verwachtingen.

Laten we hopen op een voor zover mogelijk goede afloop.

Laatst bewerkt door plant op Vrijdag 25 sep 2009 om 00:48:48, reden: Onnodige informatie weggehaald.


Vrijdag 25 sep 2009 - 00:34:25
wadloper
wadloper
Twitter @Louis_Bolhuis
6422 Wim geel/grijs
6454 Wim rood
6514 Wim rood

Vrijdag 25 sep 2009 - 00:35:22
treintim
treintim
Vreselijk dat dit zo is gebeurd op een avond die ik heel anders (fijn) heb beleefd. Dan lees je dit zo even achteraf. Hopelijk gaat het goedkomen met de machinist, het zal je vader/echtgenoot/collega maar zijn. En daar is niets sensatie-achtigs aan, puur medeleven.

@Vrijgezel; 6422 is geel.

Verder meldt Prorail bij de actuele verstoringen dat er geen berichten zijn.

Laatst bewerkt door treintim op Vrijdag 25 sep 2009 om 00:38:31

Vrijdag 25 sep 2009 - 00:36:19
aaron
aaron
Toch moet ik even kwijt dat ik me enigszins stoor aan het sensatiegehalte wat ik zo hier en aar tussen de regels meen door te lezen...

Vrijdag 25 sep 2009 - 00:38:29
mdewidt
mdewidt
media.nu.nl


Vrijdag 25 sep 2009 - 00:38:30
ijnte
ijnte
Ben het met Thom eens. Eerst even afwachten wat er met de persoonlijke incidenten is, of geef er in iedergeval even blijk van.

Vrijdag 25 sep 2009 - 00:40:12
NDS
NDS
Op het video fragment van het NOS journaal op hun site word gemeld dat de benelux en een trein naar Venlo zijn stil gezet onder het viaduct.

Groetjes Michiel

NDS(Neu Dalhausen Stadbahn); NDS mit uns kommen sie dort

Vrijdag 25 sep 2009 - 00:41:12
stefanuzz
stefanuzz
Twitter Stefanuzz
Diverse bronnen uit het spoorwereldje melden toch echt een dode... en nee, het is niet mijn bedoeling om te speculeren maar die bronnen zijn wel betrouwbaar.

Edit: ANP bevestigd een dode.

Laatst bewerkt door stefanuzz op Vrijdag 25 sep 2009 om 00:42:31

Vrijdag 25 sep 2009 - 00:42:27
wietse
wietse
Het ANP heeft dat inmiddels ook bevestigd. Helaas :-/

Vrijdag 25 sep 2009 - 00:48:29
stefanuzz
stefanuzz
Twitter Stefanuzz
Artikel NRC (via ANP) op www.nrc.nl

Vrijdag 25 sep 2009 - 00:49:40
thom
thom
Quote
aaron: Toch moet ik even kwijt dat ik me enigszins stoor aan het sensatiegehalte wat ik zo hier en aar tussen de regels meen door te lezen...
En het enorme gebrek aan inlevingsvermogen en meeleven....

In memoriam...

Laatst bewerkt door thom op Vrijdag 25 sep 2009 om 00:55:53

Vrijdag 25 sep 2009 - 00:51:51
marl
marl
RIP machinist

7878 Petrikov express. / 30-12-2009 DDM-1 in tr 3032.

Vrijdag 25 sep 2009 - 00:56:39
SleutelMan
Moderator
SleutelMan
Twitter Blostrupmoen Youtube SleutelMan Flickr sleutelman
ik wil hier ook mijn medeleven tonen. Sterkte aan de familie van de mcn (die waarschijnlijk de 6400 bestuurde gezien enkele foto's: images2-telegraaf.nl en images2-telegraaf.nl)


Vrijdag 25 sep 2009 - 01:00:17
ijnte
ijnte
R.I.P. Worden schieten inderdaad te kort.. Ik wens de nabestaande veel sterkte toe in het verwerken van dit verlies..

Vrijdag 25 sep 2009 - 01:08:05
thom
thom
Inmiddels is de andere nog beknelde Mcn inmiddels bevrijd en overgebracht naar het ziekenhuis....

www.nrc.nl

Vrijdag 25 sep 2009 - 07:06:21
WesselE
WesselE
Flickr Janstanner
Quote
wadloper: En die 6415 had vandaag dienst in het noorden, dus aannemelijk wel trein 61300 On-Kfhn, loc heb ik vorige week nog in de Eemshaven op de foto gezet.
Als je de foto's op nu.nl bekijkt zie je achter de 6415 een ketel hangen waarin Aargascondensaat wordt vervoerd, dus dit is inderdaad trein 61300. Dit zal men wel hebben beschouwd als schadelijke stof.

En ja, net als iedereen wens ook ik alle betrokken personen heel veel sterkte!!

'Okeh'

Vrijdag 25 sep 2009 - 08:17:45
jack5812
jack5812
Vreselijk ongeluk. Sterkte aan de familie van de overleden mcn en alle andere betrokkenen. Dit is een inktzwart moment in de Nederlandse spoorweggeschiedenis.
Gr Jack

Laatst bewerkt door jack5812 op Vrijdag 25 sep 2009 om 08:18:23

Vrijdag 25 sep 2009 - 09:09:04
fugazi
fugazi
Kunnen mensen die over nummertjes praten even ophouden? Vind ik vrij ongepast. Overigens, als het trein 61300 was zag ik de machinist zo'n 1,5 uur voor de ramp nog vrolijk in z'n cabine zitten te Hilversum. Sterkte voor familieleden en nabestaanden!


Vrijdag 25 sep 2009 - 09:23:16
daniel_ddr
daniel_ddr
Twitter dbleumink Flickr dbleumink
Quote
Arjen-V: Het ongeval gebeurde op een flyover bij de Lorentzweg. Er zijn wagons naar beneden gevallen, zo meldt een woordvoerder van spoorbeheerder ProRail. Op die wagons is een reizigerstrein ingereden, meldt ProRail.
Inmiddels melden de media dat het het viaduct van de A15 over het spoor was waar het ongeval onder plaatsvond. Lijkt me dus geen sprake van naar beneden gevallen wagons, maar eerder van brokstukken op de naastgelegen reizigerssporen.

Treinverkeer is volgens een melding op OVNL trouwens inmiddels hervat, alleen de 5000 is nog opgeheven Rtd-Ddr en de 2200 opgeheven Rlb-Ddr wat erop wijst dat slechts twee sporen in dienst zijn tussen Rlb en Zwd.

Dagelijks Amf-Klp v.v. - Kijk ook eens op http://www.ovinnederland.nl

Tevreden over Somda? Overweeg dan eens een vrijwillige donatie, alvast bedankt!


Vrijdag 25 sep 2009 - 10:16:25
HZwoferink
HZwoferink
Twitter HZwoferink Facebook HZwoferink Youtube Betuweroute99 Flickr Betuweroute100
Op RR staat dat er alweer cargo's kunnen rijden met DE tractie tussen Rtd & Whz.

Groeten uit Rijssen, Henk Zwoferink

Vrijdag 25 sep 2009 - 10:16:58
gkw1969
gkw1969
Laatste bericht 10.05 vrijdag ochtend op www.NU.nl: www.nu.nl

Mijn gedachten gaan uit naar de slachtoffers.
Dankzij kordaat optreden van de machinist van de Beneluxtrein vallen de persoonlijke gevolgen voor de passagiers heel erg mee. Hulde aan de oplettendheid van de mcn van de Benelux (dat mag ook wel gezegd worden).

Vrijdag 25 sep 2009 - 10:43:48
salieri
salieri
Sterkte aan de nabestaanden van dit ongeluk. Ik kan mij niet voorstellen hoe het voor alle betrokkenen geweest moet zijn. Daar wil je ook niet eens over denken

@Jurre16: Het zal voor je nu eigenlijk wel een raar gevoel zijn, dat je de machinist nog 1,5 uur voor zijn (tragische) dood hebt gezien. Zo zie je maar, het leven kan kort zijn.

Ik vind het persoonlijk erg jammer (en erg storend) dat er meteen over de nummers wordt gepraat, in plaats van medeleven te hebben aan de nabestaanden en slachtoffers van dit tragische ongeluk Zegt misschien ook wel veel over de velen hier in deze hobby

Laatst bewerkt door salieri op Vrijdag 25 sep 2009 om 10:43:59


Vrijdag 25 sep 2009 - 10:57:39
dh3201
dh3201
Dat hier op Somda over nummertjes gepraat wordt vind ik niet zo gek.
Ik erger mij vaak meer aan de landelijke nieuwsberichten die bij een ongeval in het buitenland er altijd bij vermelden of en zo ja hoeveel nederlanders er al dan niet bij betrokken zijn, alsof die niet-nederlanders niet belangrijk zijn of zo.

Shqiperise-lopers?

Vrijdag 25 sep 2009 - 11:08:32
marl
marl
Dat is een hele andere discussie dh3201.

Laatst bewerkt door marl op Vrijdag 25 sep 2009 om 11:09:38

7878 Petrikov express. / 30-12-2009 DDM-1 in tr 3032.

Vrijdag 25 sep 2009 - 11:16:13
ns6504
ns6504
Natuurlijk ook mijn medeleven richting de fammillie

Vrijdag 25 sep 2009 - 13:11:39
adrie3
adrie3
Quote
aaron: Toch moet ik even kwijt dat ik me enigszins stoor aan het sensatiegehalte wat ik zo hier en aar tussen de regels meen door te lezen...
Ik wil wel hier op reageeren, ten eerste als spoor liefhebber mag er best een sensatiegehalte in zitten ( mijn mening hoor) want als er iets gebeurt is het altijd ernstig ook vallen er geen dooden of gewonde de gevoligen zijn altijd merkbaar.
en tentweede waar kan je nu rustig praaten over zo iets dan op dit foorum hier worden alle menigen ge deelt
en als laatste je vanuit gaan dat dit in de begin periode is van een ongeval


Vrijdag 25 sep 2009 - 13:16:56
spoorhaas
spoorhaas
Twitter Stephan245
Ook namens mij medeleven, sterkte aan de familie en nabestaanden...

Voor degene die het willen weten, NMBS 2835/2836 was met tr 9272 +30

Vrijdag 25 sep 2009 - 13:24:45
keesje
keesje
Quote
salieri: Ik vind het persoonlijk erg jammer (en erg storend) dat er meteen over de nummers wordt gepraat, in plaats van medeleven te hebben aan de nabestaanden en slachtoffers van dit tragische ongeluk Zegt misschien ook wel veel over de velen hier in deze hobby
Ja dat is het zeker, alleen vallen er zo'n 200 doden per jaar op het spoor in Nederland en van mij hoeft niet iedereen op Somda te worden herdacht. Daar hebben we condoleance.nl wel voor of zo.

Vrijdag 25 sep 2009 - 13:26:04
adrie3
adrie3
En ook mamens mijn en mijn spoor fans uit mijn buurdt mijn medeleven aan achter gebleven familie en colegas.


Vrijdag 25 sep 2009 - 14:06:27
daniel_ddr
daniel_ddr
Twitter dbleumink Flickr dbleumink
Zojuist gehoord op het radionieuws: de werkzaamheden op Rtd-Gd van komend weekend zijn uitgesteld zodat deze route als omleiding bruikbaar blijft. Ook mogen er tijdelijk goederentreinen door de reizigersbuizen bij Brd.
Wordt dan wel een hoop kopmaken, anders kom je nog niet de Kijfhoek op.

Dagelijks Amf-Klp v.v. - Kijk ook eens op http://www.ovinnederland.nl

Vrijdag 25 sep 2009 - 15:41:22
mren
mren
Quote
keesje:
Ja dat is het zeker, alleen vallen er zo'n 200 doden per jaar op het spoor in Nederland en van mij hoeft niet iedereen op Somda te worden herdacht. Daar hebben we condoleance.nl wel voor of zo.
De meeste doden op het Nederlandse spoor zijn zelfdodingen (buiten nabestaanden niet erg boeiend), darwin-gevallen van te snel over willen steken (al iets boeiender om wellicht perronopstelling of kruisingsinfra aan te passen). Overlijden van personeel en/of reizigers is -naar mijn bescheiden mening- van een iets andere magnitude, omdat deze personen niet zich niet willens en wetens blootstellen aan een zekere gevaarsetting.

Vrijdag 25 sep 2009 - 15:44:27
sander14
sander14
Flickr 30449936@N02
Allereerst ook mijn medeleven aan de nabestaanden van de machinist. Toen ik vanmiddag (14.45) langs het viaduct kwam, was men bezig met een kraan. Mogelijk wagons aan het hersporen. De voorste 6500 is rijp voor de sloop, de achterste kan mogelijk nog gerepareerd worden. Beide locs zijn zogenaamde NedTrain locs. De Class 66 gaat mogelijk naar Shunter voor herstel.

Vrijdag 25 sep 2009 - 17:51:14
HSA186
HSA186
Ik zag het niet goed op de film van journaal. Maar hadden de passagierstreinen naast de verongelukte treinen, nu gevaarseinen aan?

Vrijdag 25 sep 2009 - 17:52:39
john2
john2
Ook mijn medeleven en condelance gaan uit naar de nabestaande en de collega's van de overleden machinist.

Laatst bewerkt door john2 op Vrijdag 25 sep 2009 om 17:53:37, reden: type fout hersteld.

Vrijdag 25 sep 2009 - 17:53:08
mren
mren
Quote
HSA186: Ik zag het niet goed op de film van journaal. Maar hadden de passagierstreinen naast de verongelukte treinen, nu gevaarseinen aan?
De BNL in ieder geval. Lijkt me ook wel redelijk logisch.

Laatst bewerkt door mren op Vrijdag 25 sep 2009 om 17:53:44, reden: quote erbij

Vrijdag 25 sep 2009 - 17:53:49
2296
2296
Quote
HSA186: Ik zag het niet goed op de film van journaal. Maar hadden de passagierstreinen naast de verongelukte treinen, nu gevaarseinen aan?
Ja die hadden gevaren seinen aan.

Vrijdag 25 sep 2009 - 18:12:38
zaza
zaza
Allereerst mijn medeleven voor de nabestaanden van de omgekomen machinist, dat staat ver boven alles, boven het zoeken naar de oorzaak, boven het beschadigde materieel, boven de randverschijnselen.

Er bekruipt mij wel het idee dat we aan een gigantisch trein-ongeluk ontsnapt zijn wat "ICE Eschede" achtig had kunnen uitpakken als de betreffende reizigerstrein net iets eerder in volle vaart aan was komen rijden. Ondanks alle veiligheidsmaatregelen die vaak tot in het extreme worden doorgetrokken blijft het gewoon techniek en/of menselijk handelen wat een keer kan haperen, dit is niet alleen op het spoor zo, maar eigenlijk bij alle vormen van transport.

Laten we hopen dat uit dit ongeluk dan nog wel de nodige lessen kunnen worden geleerd.

Vrijdag 25 sep 2009 - 18:14:02
Somda
Somda
Vreselijk wat hier gebeurde:O
Begrijp ik het verder goed?
3 treinen bij de botsing betrokken en 1 stoptrein door de rondliggende/vliegende onderdelen geraakt?

Ik hoop dat de passagiers en machinisten er niet te veel aan overhouden. en vind het natuurlijk vreselijk dat 1 machinist om het leven is gekomen......

Vrijdag 25 sep 2009 - 18:47:06
raymond16
raymond16
Ben er rond 10:30 langsgereden met de 1900. Op volle snelheid zie je niet zoveel, maar net genoeg om je wel te realiseren dat het nog veel erger had kunnen zijn. De Beneluxrijtuigen werd op dat moment net weggesleept met een 6400-loc (de Traxx is wel blijven staan).
Men was verder nog niet begonnen, dus je zag de locs nog wel in puin liggen.

Ook hierbij m'n medeleven aan de nabestaanden.

Vrijdag 25 sep 2009 - 18:48:29
diesels
diesels
Overleden mcn is na bijna 12 uur pas uit zijn loc gehaald. Deze bijzonder vriendelijke man, een ex collega van veel van mijn collega's, zou binnen drie jaar van zijn pensioen kunnen gaan genieten en keek daar erg naar uit.

De andere mcn was een ex collega van ons en naar wat ik begrijp gaat het relatief gezien de goede kant op met hem

Vrijdag 25 sep 2009 - 19:05:18
admin
Moderator
admin
Volgens de nieuwsberichten wel: www.ad.nl

Met vriendelijke groet, Peter van der Leek

Vrijdag 25 sep 2009 - 19:11:46
bogger
bogger
Allereerst mn medeleven en veel sterkte voor de nabestaanden!


Op teletekst stond een bericht over de bereikbaarheid van de Rotterdamse Haven per spoor.. Om deze te kunnen garanderen worden werkzaamheden uitgesteld, zodat de treinen via Ht en Ut kunnen rijden (aldus teletekst.)

Mijn vraag of iemand weet welke werkzaamheden dit betreft.. Ht-Ut-..-Rotterdamse Haven.

Gd-Rtd uitgesteld? Of waren er geplande werken nabij de haven(spoorlijn).
BVD

Vrijdag 25 sep 2009 - 19:12:25
sander14
sander14
Flickr 30449936@N02
Werkzaamheden waren tussen Rotterdam en Gouda.

Vrijdag 25 sep 2009 - 20:28:18
AVH
AVH
Mijn medeleven gaat uit naar de betrokkenen, met name familie en nabestaanden en ook collega machinisten .
Een dode mcn is veel erger dan een trein die naar de sloop gaat.

Vrijdag 25 sep 2009 - 20:42:44
limbotrein
limbotrein
Helemaal mee eens.Ook sterkte toegewenst aan de familie van de overleden
mcn

Vrijdag 25 sep 2009 - 23:59:21
keesje
keesje
Jammer dat Somda ook een condoleance-site is geworden, net nadat enkele weken geleden enkele forumleden hun persoonlijke feestelijkheden e.d. juist niet op Somda mochten plaatsen? Beetje meten met twee maten?

Kan admin niet namens alle forumleden even alle sterkte toewensen? Dan kunnen we het gewoon over het ongeval hebben en niet eerst al die steunbetuigingen langs te scrollen...

Zaterdag 26 sep 2009 - 00:02:11
keesje
keesje
Quote
mren:
Quote
keesje:
Ja dat is het zeker, alleen vallen er zo'n 200 doden per jaar op het spoor in Nederland en van mij hoeft niet iedereen op Somda te worden herdacht. Daar hebben we condoleance.nl wel voor of zo.
De meeste doden op het Nederlandse spoor zijn zelfdodingen (buiten nabestaanden niet erg boeiend), darwin-gevallen van te snel over willen steken (al iets boeiender om wellicht perronopstelling of kruisingsinfra aan te passen).
Waarom zou je in deze gevallen het treinpersoneel dan geen sterkte willen toewensen? Het hek is voor mij van de dam hoor...

Zaterdag 26 sep 2009 - 00:52:46
hvondelen
hvondelen
Wat een onzin weer zeg, sorry hoor! Maar als je vrienden en/of familie van een overleden Machist in functie bij Railion geen eens meer sterkte toe mag wensen, waar gaan we dan heen hier....
In dit geval doe ik dat wel, heel veel sterkte iedereen!!

http://www.flickr.com/photos/hvondelen -- De Groeten uit santpoort Noord!

Zaterdag 26 sep 2009 - 00:57:03
marl
marl
Quote
keesje: Jammer dat Somda ook een condoleance-site is geworden, net nadat enkele weken geleden enkele forumleden hun persoonlijke feestelijkheden e.d. juist niet op Somda mochten plaatsen? Beetje meten met twee maten?

Kan admin niet namens alle forumleden even alle sterkte toewensen? Dan kunnen we het gewoon over het ongeval hebben en niet eerst al die steunbetuigingen langs te scrollen...
Dat admin hier niet heeft ingegrepen zegt genoeg. het is gewoon triest dat dit is gebeurd en zeer pijnlijk voor de nabestaanden van de machinist en dan misschien ook wel fijn dat mensen hier hun info/medeleven kwijtkunnen, daar moet niets mis mee zijn, anders moet je hier gewoon niet kijken.

Laatst bewerkt door marl op Zaterdag 26 sep 2009 om 01:02:39

7878 Petrikov express. / 30-12-2009 DDM-1 in tr 3032.

Zaterdag 26 sep 2009 - 01:13:10
cuijk
cuijk
een lok kan worden vervangen. een mens nooit. Je moet er niet aan denken dat jezelf ooit betrokken raakt bij een ongeluk!!! laat staan dat je nabestaande bent. dus enige pieteit is wel op zn plaats. Als je zoiets eenmaal zelf hebt meegemaakt en je overleeft het dat vergeet je nooit meer.....
Is er trouwens niet NET een discussie geopend over de sfeer op somda? Daar hoort ook een stuk respect en inlevingsvermogen bij, en prima als dat hier op somda ook kan

Laatst bewerkt door cuijk op Zaterdag 26 sep 2009 om 01:14:58

Zaterdag 26 sep 2009 - 01:31:05
gkw1969
gkw1969
Quote
keesje: Jammer dat Somda ook een condoleance-site is geworden, net nadat enkele weken geleden enkele forumleden hun persoonlijke feestelijkheden e.d. juist niet op Somda mochten plaatsen? Beetje meten met twee maten?

Kan admin niet namens alle forumleden even alle sterkte toewensen? Dan kunnen we het gewoon over het ongeval hebben en niet eerst al die steunbetuigingen langs te scrollen...
Volgens mij is deze site voornamelijk van en voor treinhobbyisten. Veel medewerkers van de spoorvervoerders zijn treinhobbyisten en een redelijk deel daarvan is lid van dit forum. Dat hier dan even stil wordt gestaan bij een noodlottig ongeval van een machinist vind ik niet meer dan normaal.

Menig treinhobbyist leert door de jaren heen het treinpersoneel kennen en ook op dit forum zijn er mensen die de overleden mcn kennen. Misschien is de mcn wel forumlid..... dat weet je ook maar nooit. Collega's van hem hoogstwaarschijnlijk wel en die zullen het echt als een steun ervaren dat wij, als hobbyisten, even stilstaan bij dit noodlottige ongeval.
Condoleances af laten handelen door 1 persoon getuigt van afstandelijkheid en het niet waarderen van spoorpersoneel. Spoorpersoneel waar wij, als hobbyisten, wel veel aan te danken hebben en waar deze site heel veel informatie van krijgt.

Ik weet uit ervaring dat werknemers van vervoersmaatschappijen heel vaak websites bezoeken die met hun bedrijfstak te maken hebben. Nogmaals daarom vind ik medeleven tonen met zowel nabestaande als collega's niet meer dan normaal.

Kijk het forum er maar op na, het grootste aantal steunbetuigingen op dit forum zijn nog altijd voor de nabestaanden van treinpersoneel en treinhobbyist.

Daarbij is het zo dat dit het eerste dodelijk ongeluk, van reizigers of personeel, op het Nederlandse spoor is sinds 2003.

Zaterdag 26 sep 2009 - 02:05:59
treintim
treintim
Mijn medeleven heb ik al betuigd eerder in dit topic. Maar vandaag hoorde ik dat de machinist overleden is. Thom had inderdaad gelijk met zijn grote zorgen. Erg naar en ik wens de nabestaanden ook veel sterkte toe, als de dood zo plotseling om de hoek komt kijken.

Om even op Jurre in te gaan, ik weet niet of het zo handig is om dit gelijk te concluderen, Barendrecht ligt nogal wat kilometer van Hilversum af en wie weet heeft er wel een machinistenwissel plaatsgevonden op de Kijfhoek ofzo (weet ik ook niet).

Verder is de laatste dode dóór een treinongeval onder treinreizigers in de trein in 1993 gevallen te Hoofddorp. Waar dat jaartal 2003 vandaan komt, vraag ik me af. Maargoed, dat is niet zo belangrijk.

Laatst bewerkt door treintim op Zaterdag 26 sep 2009 om 02:11:07

Zaterdag 26 sep 2009 - 02:08:58
spoorhaas
spoorhaas
Twitter Stephan245
Treintim,

Dat van 2003 was de Machinist van de DM'90 te roermond, die een frontale botsing had tegen een Class 66 ( ? )

Zaterdag 26 sep 2009 - 02:10:26
treintim
treintim
En hij was overleden aan een hartinfarct (waardoor de trein door rood reed), nog vóórdat de botsing gebeurde. Dat had dus niet zoveel te maken met de dood als gevolg van bots-impact. Sorry dat ik het zeg in dit zeer serieuze topic. Maar volgens mij geeft het juist des te meer de ernst aan van de botsing in Brd.

Laatst bewerkt door treintim op Zaterdag 26 sep 2009 om 02:17:51

Zaterdag 26 sep 2009 - 02:44:29
thom
thom
Quote
keesje: Jammer dat Somda ook een condoleance-site is geworden, net nadat enkele weken geleden enkele forumleden hun persoonlijke feestelijkheden e.d. juist niet op Somda mochten plaatsen? Beetje meten met twee maten?

Kan admin niet namens alle forumleden even alle sterkte toewensen? Dan kunnen we het gewoon over het ongeval hebben en niet eerst al die steunbetuigingen langs te scrollen...
Zoals jij het nu brengt zouden hobbïsten hier dus kennelijk geen sociaal leven mogen hebben, en zouden zij gewoon over gewoon over zaken zoals dit heen moeten kunnen stappen.

Sorry, ik ben het vaak best wel met je eens, maar treinen staan echt op nummer 2 en mensen toch echt op 1 en ik mag toch hopen dat ze je hier nu een enorme rotschop naar de werkelijkheid geven als je dat niet kunt begrijpen of respecteren.

Jij brengt het nu echt van "plaats ff een algemeen berichtje", en dan stappen we er doodleuk overheen en gaan we weer verder.

En dat gaat me toch echt tever...

[@Adminteam: Moet ik nu de knop meld bericht" nog aanklikken of begrijpen jullie dat zo tochwel... .?]

Laatst bewerkt door thom op Zaterdag 26 sep 2009 om 02:45:39

Zaterdag 26 sep 2009 - 03:07:00
Rolffiej19
Rolffiej19
Quote
mren:
Quote
keesje:
Ja dat is het zeker, alleen vallen er zo'n 200 doden per jaar op het spoor in Nederland en van mij hoeft niet iedereen op Somda te worden herdacht. Daar hebben we condoleance.nl wel voor of zo.
De meeste doden op het Nederlandse spoor zijn zelfdodingen (buiten nabestaanden niet erg boeiend), darwin-gevallen van te snel over willen steken (al iets boeiender om wellicht perronopstelling of kruisingsinfra aan te passen). Overlijden van personeel en/of reizigers is -naar mijn bescheiden mening- van een iets andere magnitude, omdat deze personen niet zich niet willens en wetens blootstellen aan een zekere gevaarsetting.
Tja bij een zelfdoding weet je ook niet wat er in deze persoon z`n hoofd afspeelt he je duikt niet zomaar voor een trein , Als iemand te snel oversteekt of dat doet en eigenwijs onder spoorbomen door kruipt denkt diegene mischien er niet bij na dat er toevallig nog een trein aankwam is ook geen slimme actie en bij het overlijden van Personeel/Reizigers hoeft van mij ook niet een heel topic vol te staan met Condeleances of Steunbetuigingen kijk een bericht van de Admin oke maar als je telkens dat leest wordt je er op een gegeven moment denk ik wel klaar mee en dit is een Treinenhobbyisten site dat snap ik en dat iemand z`n woordje wilt doen prima maar ga niet 10tallen berichten plaatsen met RIP of iets in die richting dan lijkt het echt net een Condeleance site

Zaterdag 26 sep 2009 - 06:57:09
nohab
nohab
Flickr bvisser
Quote
dh3201: Dat hier op Somda over nummertjes gepraat wordt vind ik niet zo gek.
Ik erger mij vaak meer aan de landelijke nieuwsberichten die bij een ongeval in het buitenland er altijd bij vermelden of en zo ja hoeveel nederlanders er al dan niet bij betrokken zijn, alsof die niet-nederlanders niet belangrijk zijn of zo.
Dat heeft niets te maken met mate van belangrijkheid van individuele slachtoffers, maar alles met het feit dat reizigers ook vaak een thuisfront hebben die dan kunnen weten of ze ongerust moeten zijn of niet.

Laatst bewerkt door nohab op Zaterdag 26 sep 2009 om 06:58:15

Zaterdag 26 sep 2009 - 07:09:35
NDS
NDS
Dat condoleaance gebeuren hier heb ik nu ook wel gezien, hoeft wat mij betreft ook niet tientallen keren.

De spoor technische info over dit ongeluk en de gevolgen enz. is waarvoor ik hier kom.

Maar goed we zullen zien,... als het hier condoleances blijft regen hoef ik dit topic niet meer verder te lezen

Groetjes Michiel

NDS(Neu Dalhausen Stadbahn); NDS mit uns kommen sie dort

Zaterdag 26 sep 2009 - 09:09:45
admin
Moderator
admin
Uiteraard is dit een heikel onderwerp. Zoals jullie nu al merken zijn er voor- en tegenstanders van uitgebreid stilstaan bij het slachtoffer.

Hoewel ik uiteraard, net als iedereen, betreur dat er een leven is geëist bij dit ongeval, wil ik toch verzoeken om het ongeval vanaf nu inhoudelijk te bespreken.

Laatst bewerkt door admin op Zaterdag 26 sep 2009 om 09:10:12

Met vriendelijke groet, Peter van der Leek

Zaterdag 26 sep 2009 - 10:10:11
thijmen007
thijmen007
Even een vraag over de omleidingen van goederen:
Omdat Em dus dicht is gaan dus de goederen die normaal via Em gaan nu via Vl en Bh. Zoals ik het nu heb bekeken gaan de goederen die naar Kfh gaan via Tb - Bd en de treinen die de havens in moeten via Ut - Rtd. Want volgens mij is er geen spooraansluiting vanaf Kfh naar de personensporen om via dat deel van de tunnel te rijden en dan kop te maken op IJsm. (denk dat de politie enzo dat zoiezo niet wil) Dus als je je vanaf Kfh naar bijv. Whz wil moet je dus omrijden via Zlw-Bd-Tb-Ht-Ut-Rtd. Heb ik dit zo een beetje goed samengevat?

Zaterdag 26 sep 2009 - 10:12:41
dennistd
dennistd
Youtube dennisted Flickr dennistd
Vanmorgen worden de treinen uit elkaar getrokken met leopardtanks: frontpage.fok.nl


Zaterdag 26 sep 2009 - 10:49:06
adrie3
adrie3
BARENDRECHT - De machinist die gewond raakte bij de treinbotsing bij Barendrecht verkeert in stabiele, maar kritieke toestand. Dat heeft een woordvoerder van vervoerder ERS Railways vrijdag gemeld.

De man heeft vrijdag in het Erasmus MC in Rotterdam twee zware operaties ondergaan en wordt kunstmatig in slaap gehouden. ,,Maar naar omstandigheden maakt hij het redelijk'', stelt de woordvoerder. Hij verkeert niet in acuut levensgevaar. (ANP)
25/09/09 18u40


Zaterdag 26 sep 2009 - 11:01:41
admin
Moderator
admin
Een opmerkelijk nieuwsbericht: www.ad.nl

Met vriendelijke groet, Peter van der Leek

Zaterdag 26 sep 2009 - 11:10:30
ijnte
ijnte
Quote
Een van de twee goederentreinen die donderdagavond op elkaar botsten bij Barendrecht, heeft hoogstwaarschijnlijk een rood sein gemist. De Onderzoeksraad voor Veiligheid en goederenvervoerder DB Schenker noemen dat de meest voor de hand liggende verklaring voor het ongeluk.
Bron: AD

Ook een woordvoerder van DB Schenker zegt het volgende erover:
Quote
"Het is een waarheid als een koe dat er een sein moet zijn gemist om de treinen op hetzelfde spoor tegenover elkaar te krijgen,'' zegt Jelle Rebbers van DB Schenker
Op dat betreffende stuk spoor is dus nog ATB-EG aanwezig, welke niet ingrijpt onder de 40km/h.

(zie ook url van de Admin boven mij)

Laatst bewerkt door ijnte op Zaterdag 26 sep 2009 om 11:11:31

Zaterdag 26 sep 2009 - 12:05:27
daniel_ddr
daniel_ddr
Twitter dbleumink Flickr dbleumink
Quote
thijmen007: Want volgens mij is er geen spooraansluiting vanaf Kfh naar de personensporen om via dat deel van de tunnel te rijden en dan kop te maken op IJsm.
Inderdaad, die is er niet.
Quote
Dus als je je vanaf Kfh naar bijv. Whz wil moet je dus omrijden via Zlw-Bd-Tb-Ht-Ut-Rtd. Heb ik dit zo een beetje goed samengevat?
Je kunt ook kopmaken in Ddr, maar dat moet je ook niet met al teveel treinen willen doen.
Gisteravond zag ik nog een kort treintje geduwd Kfh op rijden vanuit de richting Zwd, da's ook nog een mogelijkheid.

Ik zie nu trouwens bij de verstoringen staan dat er om logistieke redenen geen treinen tussen Bsd en Gdm rijden. Da's zeker om meer goederentreinen over Ht-Ut te krijgen? Het bespaard Arriva namelijk verder geen materieel ofzo.

Dagelijks Amf-Klp v.v. - Kijk ook eens op http://www.ovinnederland.nl