21-09-2009 09:55:46
fermon
fermon
Het volgende las ik op mat54.nl http://www.mat54.nl:

Donateursrit 7 november 2009!

Beste Hondekoppers,
het ligt vast, het gaat door, we gaan voor onze jaarlijkse donateursrit op pad op 7 november 2009. Maar... niet met onze trouwe 766, maar met de 386 van het Spoorwegmuseum. Dit als dank voor het overbrengen van de 386 naar Leidschendam op 30 januari dit jaar. Onze 766 heeft nl. dringend onderhoud nodig en is even niet beschikbaar voor ritten.
We hebben een Noordzeeroute gepland die er voorlopig zo uitziet: Utrecht - Zandvoort - Hoek van Holland (strand) - Sloehaven Goes en weer naar huis.

Alles onder voorbehoud. Er wordt druk overlegd en gepland. Nadere gegevens zoals tijden en prijs volgen.

Laatst bewerkt door fermon op 21-09-2009 13:54
 

21-09-2009 11:50:57
rolandrail
rolandrail
Leuk maar de prik staat nog steeds niet op de bovenleiding tussen Lwd en Sloe...  

21-09-2009 12:26:50
Mcn-Ut
Mcn-Ut
Wellicht dat er dan dus gesleept gaat worden. Ik ben benieuwd!  

11-10-2009 16:51:14
nicospilt
nicospilt
Bij Spoorforum hebben ze vast nog wel een paar blauwe vuilniszakken te leen!  


11-10-2009 18:26:03
thom
thom
Zo kinderachtig zijn we niet bij het NSM, het is immers ons Nederlands Erfgoed...  

11-10-2009 21:31:48
luytjes
luytjes
@nicospilt: Ja hallo, we lenen niet zomaar alles uit hoor. Regel zelf maar een stel vuilniszakken!  

11-10-2009 21:39:30
mark
mark
Mark: Zullen we deze oude koeien deze keer maar in de sloot laten?  

11-10-2009 23:33:51
keesje
keesje
Quote
rolandrail: Leuk maar de prik staat nog steeds niet op de bovenleiding tussen Lwd en Sloe...


Met een kleine aanloop kun je Sloe misschien wel halen. De retourrit wordt wat lastiger inderdaad.
 

04-11-2009 19:15:29
fermon
fermon
Waar bevind treinstel 386 zich nu momenteel? Ik las bij het draadje van 2 november en bij de bijzondere ritten, dat de 386 de 273 moest ophalen in Tilburg, maar dat de rit niet verder ging dan Tilburg.

Als ik het mis heb, of dat dit niet de juiste plek is voor deze vraag, alvast mijn excuses.
 

04-11-2009 19:30:31
thom
thom
Volgens mij is dit gewoon doorgegaan en is het stel gewoon in Utm uitgekomen, maar zeker weten doe ik het (nog) niet.

Het programma van de 3031 die dag is wel vervallen.

Laatst bewerkt door thom op 04-11-2009 19:32
 

04-11-2009 19:37:45
lokfuhrer
lokfuhrer
Quote
thom: Volgens mij is dit gewoon doorgegaan en is het stel gewoon in Utm uitgekomen, maar zeker weten doe ik het (nog) niet.



Inderdaad. Om 17.51 u. is de combi uit Tb naar Br vertrokken waar de 273 is opgeborgen in de museumloods. Daarna is de 386 (via Ht) teruggekeerd naar Utm. (Ps. vanwege de stremming bij Ht is de 386 op de heenweg omgereden via Rtd).

Lokführer

Laatst bewerkt door spiketrain op 04-11-2009 19:41
 

04-11-2009 19:40:21
fermon
fermon
Ik had het dus mis Bedankt  

04-11-2009 19:55:54
AlbertP
AlbertP
Quote
rolandrail: Leuk maar de prik staat nog steeds niet op de bovenleiding tussen Lwd en Sloe...

De prik is toch net op de waslijn gezet of haal ik de Sloelijn en de Havenspoorlijn door elkaar?
 

04-11-2009 19:59:45
david_meye
david_meye
dat klopt kijk maar hier http://nl.wikipedia.org/wiki/Spoorlijn_Lewedorp_-_Vlissingen_Sloehaven_%28Nieuwe_Sloelijn%29  

04-11-2009 20:31:15
ettenrail
ettenrail
De dienstregeling van de rit is bekend, er wordt niet naar Sloe gereden maar naar Vs. De DRGL is hier te dowloaden: http://www.mat54.nl/pivot/nieuws.php  

06-11-2009 16:53:47
008443
008443
Er staat nog steeds geen stroom op de Sloelijn. Waarom, geen idee. Vergunning hebben ze al enig maanden geleden gekregen, maar alles ligt er nog zo bij als in april, wanneer (officieel) stroom erop zou gaan. Alle seintjes op het emplacement zijn ook nog ingepakt en staan uit.
Enigste wat die Prorail doet is hekken plaatsen langs de Sloelijn!!%03%


Bezoek ook eens www.flickr.com/photos/39367963@N06/
 

06-11-2009 19:06:41
AlbertP
AlbertP
Wat dacht je anders? Veel te gevaarlijk, vindt Prorail. Veiligheid heeft hogere prioriteit dan werkende waslijn.  

06-11-2009 19:30:49
thom
thom
Onzin dat je dat kunt zeggen dat veiligheid voorgaat, ik mag héél erg dom zijn, maar volgens mij is dat zowieso iets vooropgesteld is in de hele spoorsector
Hekken plaatsen is daar dan misschien een andere vorm van gradatie van, maar dat is ook een vergelijking van appels en peren.
Dat hekwerk is waarschijnlijk uitbesteed aan een toko gespecialiseerd in hekwerken, en niet in bovenleidingen dus dat heeft al geen enkele relevantie met mekaar....

En zolang jij geen idee hebt WAAROM er nog geen spanning op die bovenleiding staat, vraag ik me af of jij daar wel in staat toe bent om te oordelen of dat juist of onjuist is.

Weer en voorbeeld van "de beste stuurlui staan aan wal" volgens mij, want vaak weten we lang het hele verhaal niet, en tóch hebben we er hier een oordeel over, ik blijf me daarover verbazen...

Laatst bewerkt door thom op 06-11-2009 19:32
 

06-11-2009 19:35:38
keesje
keesje
Tsja, je kunt ook wachten met hekken plaatsen totdat de spanning op de bovenleiding staat hè. Maar nu kraam ik minstens zoveel onzin uit en herinner ik me ineens dat het niks met de Noordzee-route te maken heeft met de Mat.'54.  

06-11-2009 19:42:27
AlbertP
AlbertP
Quote
thom: En zolang jij geen idee hebt WAAROM er nog geen spanning op die bovenleiding staat, vraag ik me af of jij daar wel in staat toe bent om te oordelen of dat juist of onjuist is.

Je hebt helemaal gelijk. Maar kan het wat aardiger?
En is er iemand die weet waarom er nog steeds geen spanning op de bovenleiding is?
 

06-11-2009 19:59:06
keesje
keesje
Dat boeit toch niet in dit topic? Ik zie het verband tussen deze rit en de bovenleiding niet eigenlijk...  

06-11-2009 20:38:32
thom
thom
Ben je teegnwoordig moderator Keesje .. ?

Volgens mij was de bedoeling dat die 54 daar de lijn op ging, en dat oude beestje doet het nogal slecht zonder 1800 Volt, en dat is nou net iets wat er nog niet is op die lijn.
Is dat dan echt zo offtopic als het over de reden gaat van een andere route voor deze dag ?

@Albert,
Dat was niet zo onaardig bedoeld, maar was duidelijkste zo...
 

06-11-2009 20:43:46
keesje
keesje
Nee gelukkig niet, ik stelde alleen een vraag omdat ik de draad (hoe toepasselijk) begon kwijt te raken.  

06-11-2009 21:36:33
admin
Moderator
admin
admin: on-topic en lief tegen elkaar!


Met vriendelijke groet, Peter van der Leek
 

06-11-2009 23:23:56
008443
008443
Sorry, dat ik toch even off-topic ga. (mocht dit niet gewenst zijn, verwijder het bericht dan maar.)
De spanning gaat er vanaf dit weekend erop en maandag kan men er gebruik van maken, hoop ik. Helaas kan de Mat'54 hier geen gebruik van maken.
Bron: http://www.sloelijn.nl/nieuws/laatstenieuws/?id=182


Bezoek ook eens www.flickr.com/photos/39367963@N06/
 

06-11-2009 23:30:54
maurits
maurits
Een uitje naar de Sloehaven was leuk geweest, maar gezien de ritduur vind ik het zo wel goed zo morgen. 9 uur lang achter de cateringtrolley, het lijkt wel een zondagsdienst die ik vroeger vaak bij Albron draaide %08%

Overigens, fotograferen en vooral filmen (vanaf legale plekken%05%) is zeer gewenst. Zie hier voor een oproep en de dienstregeling: http://www.mat54.nl/pivot/pivot/entry.php?id=64

Laatst bewerkt door maurits op 06-11-2009 23:34


Groeten uit Villa Spoorzicht (Wd-Ledn, km 30,2)
 

07-11-2009 20:43:56
db2612
db2612
Hier een filmpje van de rit door Station Delft - Station Schiedam Nieuwland en Maassluis.

http://www.youtube.com/watch?v=i_5-ssFyUzI

Groeten Dennis.
 

07-11-2009 20:46:13
damart
damart
En ook hier even de foto's die ik vanochtend te Zandvoort heb gemaakt:

http://www.martinvdam.nl/grootspoor/PB077741a.jpg, http://www.martinvdam.nl/grootspoor/PB077752a.jpg, http://www.martinvdam.nl/grootspoor/PB077777a.jpg
 

07-11-2009 21:29:11
ettenrail
ettenrail
En mijn fototjes bij Hld: http://www.flickr.com/photos/32474051@N02/4083576310/ en http://www.flickr.com/photos/32474051@N02/4082807937/in/photostream/  


Tevreden over Somda? Overweeg dan eens een vrijwillige donatie, alvast bedankt!


07-11-2009 23:02:47
j.jager
j.jager
In tegenstelling tot wat er in de dienstregeling staat, reed het stel vanaf Utm niet via Db, maar via Bhv.  

07-11-2009 23:11:02
008443
008443
Mijn bijdrage: http://www.flickr.com/photos/39367963@N06/4083326186/


Bezoek ook eens www.flickr.com/photos/39367963@N06/
 

07-11-2009 23:55:24
thom
thom
Quote
j.jager: In tegenstelling tot wat er in de dienstregeling staat, reed het stel vanaf Utm niet via Db, maar via Bhv.

Dit was reeds gewijzigd in de DRGL.

Dit omdat het stel op het achterterrein stond ipv spoor 1.
 

08-11-2009 10:00:44
David-Bd
David-Bd
Ook mijn bijdrage maar, te Zlw (om 14:26), onder deze http://www.flickr.com/photos/38603009@N05/4084597385/


29 april 2018: laatste dag zonder 1100 uitval op Bd-Ehv v.v.
 

08-11-2009 11:01:03
dh3201
dh3201
Quote
damart: En ook hier even de foto's die ik vanochtend te Zandvoort heb gemaakt:

http://www.martinvdam.nl/grootspoor/PB077741a.jpg, http://www.martinvdam.nl/grootspoor/PB077752a.jpg, http://www.martinvdam.nl/grootspoor/PB077777a.jpg

Ik was iets verder de duinen in gelopen (en had daardoor geen tijd om tussendoor even terug naar het station te gaan, maar dat geeft ook niet).
Mijn plaatjes te Zandvoort, Maassluis, Dordt Zuid en Driebergen-Zeist:
http://www.flickr.com/photos/dh3201/


Shqiperise-lopers?