Alle forumcategorieën bekijken en reageren in het forum? Registreer een gratis account of log in met je gebruikersnaam en wachtwoord.

Voeg discussie toe aan je favorieten

Treinbrand Ekz

Donderdag 10 sep 2009 - 22:28:41
Tjuk
Tjuk
Quote
10-09-0922:10:52PRIO 1 (GG: ANH-INCI-8) NS STATION ENKHUIZEN STATIONSPLEIN 1 ENKHUIZEN TREINBRAND NHN524 ENK645 ENK646
Volgens de P2000 website is er een treinbrand gaande te Enkhuizen, mogelijk op het opstelterrein of trein 4572.

Laatst bewerkt door mark op Vrijdag 11 sep 2009 om 21:45:51

Vrijdag 11 sep 2009 - 01:30:27
MasterE
MasterE
Klopt, het schijnt een DDM-stam te zijn geweest op het opstelterrein geen idee welke stam. als gevolg hiervan zijn een aantal treinen opgeheven dan wel gekeerd te Hks. 4576 met stel 7847 is in ieder geval gekeerd te Hks en als 4589 naar Asd.

Laatst bewerkt door admin op Maandag 14 sep 2009 om 09:13:46, reden: Onnodige quote verwijderd

Vrijdag 11 sep 2009 - 09:36:56
gvttreinen
gvttreinen
Flickr 47909016@N03
Idd, een stammetje op opstelterrein, op spoor 5 om precies te zijn.
Gérard

Vrijdag 11 sep 2009 - 09:42:10
Iceman
Iceman
Kan het stammetje nog wel gewoon rijden?

Herman rekent af en staat dan op, hij heeft eindelijk de wind weer in z'n kop.

Tevreden over Somda? Overweeg dan eens een vrijwillige donatie, alvast bedankt!


Vrijdag 11 sep 2009 - 12:03:50
molenaar12
molenaar12
Facebook peter.molenaar
Nee. Deze werd vandaag (11-09) door twee loks opgehaald. Het stuurrijtuig is geheel overleden (uitgebrand). Het nummer van het stuurrijtuig heb ik niet, wel het nummer van de loc: 1851

Laatst bewerkt door molenaar12 op Vrijdag 11 sep 2009 om 12:04:15

Vrijdag 11 sep 2009 - 12:21:04
bjornl
bjornl
Gezien de spots van gisteren zou het dan de 6914 'Otter' moeten zijn.

Vrijdag 11 sep 2009 - 12:42:20
broek53
broek53
stam 6914 / 6877 / 6631 / 6878 / 6616 / 6832 met de 1851.

Vrijdag 11 sep 2009 - 12:45:51
MasterE
MasterE
Het betreft inderdaad stuurrijtuig 6914 waarvan de bovenverdieping totaal is uitgebrand.

Vrijdag 11 sep 2009 - 12:51:08
broek53
broek53
Nou, gelukkig is van die rijtuigsoort er nog 1 reserve: 6915 Panda. Een ex-brandslachtoffer, trouwens

Vrijdag 11 sep 2009 - 15:03:00
NSR1855
NSR1855
Ja, helaas met die DDAR plankjes

Laatst bewerkt door NSR1855 op Vrijdag 11 sep 2009 om 15:03:23, reden: s geplaatst bij plankjes


Vrijdag 11 sep 2009 - 19:18:38
visscher
visscher
Op de site van het NHD heeft het erover dat de brand is aangestoken, en dat men de vermoedelijke dader al gepakt heeft.
www.noordhollandsdagblad.nl)+opgepakt+na+treinbrand+in+Enkhuizen

Vrijdag 11 sep 2009 - 21:18:33
ruysdael
ruysdael
Zolang de ex-Abv's maar ongedeerd zijn... Dan is er een uitstekend alternatief voor de Panda.


Vrijdag 11 sep 2009 - 21:43:34
2296
2296
Quote
broek53: Nou, gelukkig is van die rijtuigsoort er nog 1 reserve: 6915 Panda. Een ex-brandslachtoffer, trouwens
Ach voordat de 6915 (Panda) weer in dienst is zal het nog wel even duren. Missen wat onderdelen aan. Deze zijn gebruikt voor de andere Bvk's van de serie DDM 1.

Laatst bewerkt door 2296 op Vrijdag 11 sep 2009 om 21:44:00

Vrijdag 11 sep 2009 - 21:45:00
mark
mark
De 6915 is toch een reserverijtuig net als enkele DD-AR-Bvk's dat zijn/waren?


Vrijdag 11 sep 2009 - 21:47:44
ruysdael
ruysdael
Tot die tijd kan de 14560 wel met een VIRM-viertje, aangezien daar toch nooit een hond in zit.


Vrijdag 11 sep 2009 - 21:58:02
Iceman
Iceman
Ja, alleen de volgende ochtend gaat het niet passen in de 14523/25/27.

Herman rekent af en staat dan op, hij heeft eindelijk de wind weer in z'n kop.

Vrijdag 11 sep 2009 - 22:09:41
ruysdael
ruysdael
Wie weet dat er wat LM kan komen dan uit Alkmaar o.i.d., want het is echt onwaarschijnlijk hoe leeg die trein (1456) altijd is.


Vrijdag 11 sep 2009 - 22:15:03
Iceman
Iceman
Nouja, het valt (nu de vakantie over is) wel mee. Een DDM-1 stam is wel wat teveel, maar het zeker niet zo leeg meer als in de vakantie. Ik denk ook dat de 14560 nodig is, want anders gaat het niet passen in de 4560 (solo DDAR).
Ik denk sowieso dat het niet echt een goed idee is om DDM-1 te besparen op de 14500. Voor de 4556/14556/14523/14525/14527 is DDM-1 een mooi maatje. En dat de 14560 dan iets te groot rijdt...Tsja ik denk niet dat het een goed idee is om daarvoor een extra LM uit Amr te regelen.
Als je wel zou willen besparen op de 14500 zou je de 14554 en 14560 DDAR kunnen maken, en dan de 14525 (de drukste 14500) met 2 keer DDAR. Voor de 14521 kan dan misschien een VIRM uit de 3400 worden gebruikt. Mis je de volgende ochtend alleen een stelletje in Ekz omdat de 4597 dan niet kan worden gereden met het mat van de 14554.

Laatst bewerkt door Iceman op Vrijdag 11 sep 2009 om 22:31:58

Herman rekent af en staat dan op, hij heeft eindelijk de wind weer in z'n kop.

Vrijdag 11 sep 2009 - 22:32:36
dennistd
dennistd
Youtube dennisted Flickr dennistd
Werkt de groene lamp eigenlijk nog als de Bvk vervangen wordt door een loc, dus DDM in trek-trek formatie?


Vrijdag 11 sep 2009 - 23:28:01
dlm4yjp
dlm4yjp
Flickr dlm4yjp
Theoretisch gezien wel, mits de achteropliggende loc plat ligt (dus net zoals voorheen de ICL werd gereden), DDM-1 is tenslotte vroeger als losse rijtuigen gebruikt en niet als treinstel(len)

Vrijdag 11 sep 2009 - 23:36:58
broek53
broek53
Van de groene lamp zou ik het niet weten, maar in ieder geval doen de rijtuigen niets meer. DDM heeft de statische omzetter van de Bvk nodig voor alle laagspanning, m.a.w.: ze zijn zo dood als een pier zonder Bvk.

Vrijdag 11 sep 2009 - 23:42:28
broek53
broek53
Quote
Iceman: Nouja, het valt (nu de vakantie over is) wel mee. Een DDM-1 stam is wel wat teveel, maar het zeker niet zo leeg meer als in de vakantie. Ik denk ook dat de 14560 nodig is, want anders gaat het niet passen in de 4560 (solo DDAR). Ik denk sowieso dat het niet echt een goed idee is om DDM-1 te besparen op de 14500. Voor de 4556/14556/14523/14525/14527 is DDM-1 een mooi maatje. En dat de 14560 dan iets te groot rijdt...Tsja ik denk niet dat het een goed idee is om daarvoor een extra LM uit Amr te regelen.
Als je wel zou willen besparen op de 14500 zou je de 14554 en 14560 DDAR kunnen maken, en dan de 14525 (de drukste 14500) met 2 keer DDAR. Voor de 14521 kan dan misschien een VIRM uit de 3400 worden gebruikt. Mis je de volgende ochtend alleen een stelletje in Ekz omdat de 4597 dan niet kan worden gereden met het mat van de 14554.
Het gaat niet zozeer om waar je de avondspits mee rijdt, maar het materieel dat je in de ochtendspits nodig hebt. Een LM uit Alkmaar (maccer) of uit waar-dan-ook is materieel dat er in de ochtendspits niet is, en DDAR waar je 14525 mee zou willen rijden, komt ook niet uit de lucht vallen.
Anders gezegd: een DDM-1 minder is een DDM-1 minder en het is waar: je hebt er in de ochtendspits meer last van dan in de avondspits, maar dat lost het probleem niet op.

Vrijdag 11 sep 2009 - 23:45:02
dlm4yjp
dlm4yjp
Flickr dlm4yjp
Hoe is dat vroeger dan gedaan? Ik kan me namelijk nog goed enkele historische beelden indenken van een slinternieuwe DDM-1 "stam" (met 7 rijtuigen) zonder bvk en zonder achterliggende loc. Bovendien heeft DDM-1 een tijd lang achteraan een ICR stammetje gehangen, maar ik weet dus niet of de ICR toen de laagspanning regelde voor de DDM-1 (geen kennis van ICR).

Wat ik overigens vreemd vind, heeft een 1800 dan geen laagspanningaansturing/regeling o.i.d.?

Vrijdag 11 sep 2009 - 23:49:56
bjornl
bjornl
DDM-1 in de lange ICR/ICK/Plan W-composities had een eigen statische omzetter en was voor dit bedrijf speciaal aangepast. Toen die omzetters stukgingen werden er ook twee Bvk's omgebouwd voor deze dienst (Condor en Ooievaar) voor de laagspanningsvoorziening van de Bv(f)'s.

Vrijdag 11 sep 2009 - 23:55:06
broek53
broek53
Overigens hoeven we niet meteen te wanhopen: er is een complete reservestam in de vorm van de "technische reserve" van de Zaanstraat, en dat betekent dat de TR van de stuurstandrijtuigen nul kan zijn tot de Panda het weer doet. Dan rijden er nog steeds 11 stammen, alleen is de kans groter dat er een stam uitvalt vanwege een technisch defect en niet vervangen kan worden.

Zaterdag 12 sep 2009 - 00:01:06
broek53
broek53
Quote
dlm4yjp: Wat ik overigens vreemd vind, heeft een 1800 dan geen laagspanningaansturing/regeling o.i.d.?
Neen, dat heeft geen enkele Eloc voor zijn rijtuigen. Elk rijtuig heeft een statische omzetter of (ouderwets) een dynamo. Dat hebben DDA en DDM-1 nou net niet; omdat die altijd in stamverband worden ingezet, zit er een forse statische omzetter in het stuurrijtuig. Dat is die "machinekamer" op het middendeel van het onderdek.

Zaterdag 12 sep 2009 - 00:07:50
dlm4yjp
dlm4yjp
Flickr dlm4yjp
Okee, dan weet ik dat ook weer btw, die "machinekamer" noem ik vaak de toeristentoillet, 3x maal raden waarom

Zaterdag 12 sep 2009 - 01:12:12
thom
thom
Quote
broek53: Van de groene lamp zou ik het niet weten, maar in ieder geval doen de rijtuigen niets meer. DDM heeft de statische omzetter van de Bvk nodig voor alle laagspanning, m.a.w.: ze zijn zo dood als een pier zonder Bvk.
Zonder LS zal die groene lamp weinig meer doen, denk niet dat ie op 1800 volt werkt...

Zaterdag 12 sep 2009 - 09:04:31
broek53
broek53
De locs hebben hun eigen laagspanning, dus die lamp kan altijd wel branden . De vraag was of het groenelampcircuit, dus de centrale deursluiting en -vergrendeling het doet met loc voor en achter. Bij ICR is dat (als ik het goed weet) wel het geval, omdat de achteroplopende loc het deursluitingscircuit "sluit" (het circuit werkt als een lus door de hele trein heen). Als dat zo is, zou het met DDM ook kunnen werken, ALS de rijtuigen laagspanning zouden hebben.

Zaterdag 12 sep 2009 - 09:58:47
Rolffiej19
Rolffiej19
Bij ICR werkt het alleen met Bds niet met 2 loks ook bij DDM-1 werkt het niet met 2 loks alleen met een Bvk erbij een lok kan namelijk het circuit niet sluiten

Zaterdag 12 sep 2009 - 09:59:32
admin
Moderator
admin
admin: zullen we weer eens een poging doen om iets te gaan posten wat on-topic is?

Met vriendelijke groet, Peter van der Leek

Zaterdag 12 sep 2009 - 10:46:10
NSR1855
NSR1855
Locs die de stam hebben overgebracht, 1734 en 1778 stonden te Hlm vanmorgen.


Zaterdag 12 sep 2009 - 13:57:56
dlm4yjp
dlm4yjp
Flickr dlm4yjp
Foto's van de brand staan online op 112nh.nl: www.112noordholland.nl

Complete bovenverdieping is weggebrand, op de foto's ook erg duidelijk te zien waar het allemaal is begonnen!

Zaterdag 12 sep 2009 - 14:33:53
fugazi
fugazi
Volgens het somda-nieuws is er een 67 jarige (!) Zaandammer opgepakt die wat te maken zou hebben met de treinbrand.


Zaterdag 12 sep 2009 - 18:10:11
aarclay
aarclay
Twitter AarClay Facebook arienclaij Youtube TreinenWeb Flickr 57636621@N03
Ik ben benieuwd of deze trein gerenoveerd zal worden, en zo ja, wordt dit dan de tweede DDM-1 rijtuig die voorzien wordt van groene DD-AR bankjes?

Verder al met al weer zonde wat er gebeurd is, en dat mensen zo nodig een trein in de fik moeten steken...

Laatst bewerkt door aarclay op Zaterdag 12 sep 2009 om 18:10:36

Choo choo.....

Zaterdag 12 sep 2009 - 18:27:46
mark
mark
Ik verwacht niet dat deze Bvk (gelet op aankomende sloop danwel revisie van DDM-1) nog hersteld gaat worden...


Maandag 14 sep 2009 - 00:13:47
ruysdael
ruysdael
Edit door admin: geen bijnamen voor materieel, ik dacht dat we daar duidelijk over waren geweest.

Laatst bewerkt door admin op Maandag 14 sep 2009 om 09:13:21


Maandag 14 sep 2009 - 00:37:00
treintim
treintim
Vandaag was men met de restant van de DDM-1 stam (rijtuigen + loc, zonder stuurstand) 's ochtends druk aan het rangeren. De kopbak was er af gehaald.
Samenstelling werd in elk geval een tijdje over het werkplaatsterrein verplaatst, en daarna ging het met zo'n groene Nedtrain 700 door station Haarlem heen op weg naar een zijspoortje.
Het hoeft maar één loc te zijn of één reservebak die de stam (met, ik neem aan, goed werkende 1851) weer compleet kan maken...

Laatst bewerkt door treintim op Maandag 14 sep 2009 om 00:38:49

Maandag 14 sep 2009 - 08:56:28
broek53
broek53
Combi, met de hulploccen 1778 en 1734 ervoor en erachter, stond vanmorgen al op het terrein van de Zaanstraat.

Maandag 14 sep 2009 - 21:30:27
treintim
treintim
Ongelofelijk, dat betekent dan dat de DDM-1 rijtuigen met maar liefst -drie- locomotieven voorop van Haarlem naar Amsterdam zijn gereden gisteren! De 1851 zat namelijk aan de Asd-kant... wel heel imposant gezicht lijkt me dat, een paar dubbeldeksrijtuigen met maar liefst drie sterke locomotieven die ze voortslepen. Weet iemand van de Track en Tracers hoe laat gisteren de genoemde hulplocomotieven met 1851 uit Hlm zijn vertrokken naar Asd? Om 20:30 was alles in elk geval al weg te Hlm.

Laatst bewerkt door treintim op Maandag 14 sep 2009 om 21:44:59

Maandag 14 sep 2009 - 21:33:09
broek53
broek53
[OT] Het bewijst tevens hoe verschrikkelijk veel locs er over zijn. Behalve deze twee hulplocs staan er nog dagelijks tussen 5 en 7 locomotieven te niksen op de Watergraafsmeer. Onbegrijpelijk dat er niet meer aan de kant gaan.

Maandag 14 sep 2009 - 22:40:42
montrose
montrose
en ook nog zo'n stuk of 8 in Mt ( anders dan regulier onderhoud) en nu weer ontopic

Maandag 14 sep 2009 - 22:42:34
MasterE
MasterE
Quote
treintim: Ongelofelijk, dat betekent dan dat de DDM-1 rijtuigen met maar liefst -drie- locomotieven voorop van Haarlem naar Amsterdam zijn gereden gisteren! De 1851 zat namelijk aan de Asd-kant... wel heel imposant gezicht lijkt me dat, een paar dubbeldeksrijtuigen met maar liefst drie sterke locomotieven die ze voortslepen. Weet iemand van de Track en Tracers hoe laat gisteren de genoemde hulplocomotieven met 1851 uit Hlm zijn vertrokken naar Asd? Om 20:30 was alles in elk geval al weg te Hlm.
Ik denkdat er maar 1 va n de 2 hulploc'shet hele spul heeft weggesleept de tweede liep waarschijnlijk mee in opzending, net als bij trek-trek bedrijf. Het zal waarschijnlijk te veel moeite geweest zijn om de 2 loc's te ontkoppelen.

Dinsdag 15 sep 2009 - 00:58:02
broek53
broek53
De 1734 en 1778 zaten aan weerszijden van de stam + 1851, zoals hij ook van Ekz naar Hlm is gekomen. Makkelijk bij het kopmaken.

Dinsdag 15 sep 2009 - 01:05:01
lucky
lucky
Deze foto vond ik op flickr, met het transport tussen hlm naar Asd.
www.flickr.com

Laatst bewerkt door lucky op Dinsdag 15 sep 2009 om 01:06:28

Dinsdag 15 sep 2009 - 09:29:48
aarclay
aarclay
Twitter AarClay Facebook arienclaij Youtube TreinenWeb Flickr 57636621@N03
Ik snap dat ze er een trek-trek-formatie van hebben gemaakt voor het kopmaken. Maar waarom dan nog een middelste loc erin? Dat was al eerder gevragad, maar om even een loc te ontkoppellen als die gekoppeld is lijkt me weinig moeite? Kost maar een paar minuten?

Laatst bewerkt door aarclay op Dinsdag 15 sep 2009 om 09:32:07

Choo choo.....

Dinsdag 15 sep 2009 - 09:53:58
MDDM
MDDM
Wat is het probleem dan? Rijd er een keer een aparte trein samenstelling is het weer niet goed. Men heeft zo besloten.Neem het zoals het is,en maak je er vooral niet zo druk over.

Gr Joop mcn Lls

Dinsdag 15 sep 2009 - 11:11:24
broek53
broek53
In de basis is het zo dat de 1851 feitelijk bij de stam hoort, en verder is er zo'n verschrikkelijk loccenoverschot dat men geen loc ergens anders nodig heeft. De combi stond vanmorgen nog onaangeroerd bij de Zaanstraat, alle locs incluis.

Dinsdag 15 sep 2009 - 12:25:18
Rolffiej19
Rolffiej19
Quote
aarclay: Ik snap dat ze er een trek-trek-formatie van hebben gemaakt voor het kopmaken. Maar waarom dan nog een middelste loc erin? Dat was al eerder gevragad, maar om even een loc te ontkoppellen als die gekoppeld is lijkt me weinig moeite? Kost maar een paar minuten?
Nou omdat toevallig de 1851 te lage batterij spanning heeft en die pep je niet zo 1,2,3 weer op tegen de draad daar moet een depot voeding aan te pas komen

Dinsdag 15 sep 2009 - 13:02:39
treintim
treintim
Quote
lucky: Deze foto vond ik op flickr, met het transport tussen hlm naar Asd.
www.flickr.com
Leuk, dankje. Nu weet ik dus ook dat er geen drie locs voorop de trein zaten, de twee 1700-locs hebben ze ontkoppeld en gesplitst (één voorop en één achteraan de trein dus, was leuker geweest als ze allebei voorop zaten).

Dinsdag 15 sep 2009 - 14:07:42
ATBvv
ATBvv
ik kan alleen maar zeggen > ZUCHT.....

Dinsdag 15 sep 2009 - 14:09:22
treintim
treintim
Oh, bedank ik hem even dat hij een fotolink plaatste, is het weer niet goed. En ben blij te weten dat die niet met 3 loccen voorop reed (dit had ik namelijk wel verwacht), heb ik dat ten minste niet op een háár na gemist (zat in de buurt toevallig) en wilde even zeggen dat ik dus ongelijk had (kondigde eerst aan in dit zelfde topic dat de trein met 3 loccen zou zijn vertrokken voorop, maar ze bleken dus gesplitst te zijn, die 2 hulploccen).

Laatst bewerkt door treintim op Dinsdag 15 sep 2009 om 16:12:35

Dinsdag 15 sep 2009 - 18:43:16
admin
Moderator
admin
admin: het gemekker over de locs is nu wel weer klaar.

Met vriendelijke groet, Peter van der Leek

Dinsdag 15 sep 2009 - 19:48:57
R-ekz
R-ekz
Tijd voor een 1 meter dikke betonmuur, prikkeldraad met stroom, en toezicht, misschien dat ze de treinen dan eens met rust laten?

Tevreden over Somda? Overweeg dan eens een vrijwillige donatie, alvast bedankt!


Dinsdag 15 sep 2009 - 20:48:32
luytjes
luytjes
Welja, nog meer maatregelen waar de normale gebruiker alleen maar nadeel van heeft en waar je verder niets mee opschiet. Zolang het volk niet fatsoenlijk wordt opgevoed vinden ze heus wel wat anders waarmee ze zich kunnen "vermaken"

Laatst bewerkt door admin op Dinsdag 15 sep 2009 om 22:25:05, reden: Taalgebruik aangepast

Dinsdag 15 sep 2009 - 22:06:18
R-ekz
R-ekz
Ettervolk van 67 jaar, ''de jeugd van tegenwoordig'' , Maargoed de gemeente praat al een aantal jaren over een afsluiting van het terrein (alhoewel ik niet zou weten hoe je het af moet sluiten want het doorgaande spoor gaat er dwars doorheen)

Dat er iemand achterblijft in een trein, zichzelf opsluit en brand sticht, is naar mijn weten ook niet helemaal helder..

Dinsdag 15 sep 2009 - 22:30:46
mren
mren
Dat laatste zijn meerdere verklaringen voor: iemand die achter is gebleven en een vuurtje maakt om aandacht te trekken, of een dakloze die het koud krijgt.

Maandag 21 sep 2009 - 18:56:59
2296
2296
De 6914 welke getroffen is door de brand wordt niet meer hersteld. Als vervanger van die stam komt de 6915 weer de baan op. Deze staat al sinds +/- begin Februari te Asd Wpl. Het rijtuig is in die tussen tijd gebruikt voor verschillende opleidingen van het personeel. Ook is daar al ATB Vv ingebouwd als proef. Maar ook zijn er veel onderdelen gebruikt voor andere rijtuigen. Deze worden als het nog heel is uit de 6914 gehaald en in de 6915 geplaatst. Het interieur is ook afwijkend. De wel bekende groene bankjes (plankjes ) zitten er in.

Maandag 21 sep 2009 - 19:26:21
timtrein
timtrein
Flickr timtrein
De 6915 is dan de 'Panda'. Geen echt verrassende keuze (van dat niet herstellen), er zijn volgens mij meer dan genoeg stuurstanden DDM-1. Iemand zo bij de hand hoeveel stammen / reserve-stammen / stuurstanden DDM-1 er nou eigenlijk zijn? Geloof niet dat er al een specifiek draadje voor is.

Maandag 21 sep 2009 - 19:29:05
ruysdael
ruysdael
Alleen de panda staat reserve toch?


Maandag 21 sep 2009 - 19:30:54
broek53
broek53
Nou, zo logisch is dat niet. De 6915 was de enige bots/brandreserve van het DDM-1 en verder is er nog een ABv over (staat bijna permanent naast de kuilwielenbank van de Zaanstraat). Er zijn bij de formatie van min of meer vaste stammen DDM-1 12 zeswagenstammen gevormd, waarvan er 11 in de dienst zitten en de twaalfde de technische reserve/onderhoudsstam is.

Laatst bewerkt door broek53 op Maandag 21 sep 2009 om 19:31:20

Maandag 21 sep 2009 - 19:40:56
2296
2296
Zelfs die twaalfde stam is constant onderweg. Dus geen reserve stam meer.

Misschien is het mogelijk om een nieuw topic te openen over Ontwikkelingen DDM 1 je heb nu een twee tal soorten berichten door elkaar heen lopen.

Maandag 21 sep 2009 - 19:42:05
visscher
visscher
Een echt overzicht van wat rondrijd is er niet echt, maar hier kan je wel zien hoe de diverse stammen DDM zijn samengesteld: somda.nl

Maandag 21 sep 2009 - 19:46:30
timtrein
timtrein
Flickr timtrein
OK, dan is het DDM-1 dus wel weer wat actiever dan een aantal jaren geleden, toen een deel nog in de getrokken dienst zat. En het niet herstellen van die brandbak (en er staat nog ergens een schade-Bv las ik) zal ook wel te maken hebben met het nog onduidelijke toekomstbeeld van DDM-1. Daarover zal nog wel niet meer bekend zijn?

Maandag 21 sep 2009 - 20:28:31
2296
2296
Daarover is wel meer bekent. Alleen is het nog niet definitief. En dan hou ik het hierbij.

Maandag 21 sep 2009 - 22:09:46
timtrein
timtrein
Flickr timtrein
Ja, want de DDM-1 plannen zijn al diverse malen totaal omgegooid, ook toen ze al zowat definief leken...

Maandag 21 sep 2009 - 22:41:51
Rob...
Rob...
Even voor het totaaloverzicht: Tot de brand stond aan DDM-1 bakken reserve:
Bvk 6915 (panda)
ABv 6675
Bv 6872 (schade!)

Is het al bekend of 6914 gesloopt wordt? of wordt hij zolang bij de beschadigde Bv gezet, totdat de revisieplannen definitief zijn, zodat altijd nog besloten kan worden of er tot herstel moet worden overgegaan (zoals de mDDM bij DD-AR)

Maandag 21 sep 2009 - 22:52:42
SleutelMan
Moderator
SleutelMan
Twitter Blostrupmoen Youtube SleutelMan Flickr sleutelman
volgens mij (ik laat mij graag corrigeren) onstaat er een overschot aan stuurstanden als je het DDM-1 meeneemt in het DD-AR revisieprogramma, dus dan lijkt mij herstel in welke vorm dan ook uitgesloten (maar zeg nooit nooit bij de NS).


Dinsdag 22 sep 2009 - 11:23:31
timtrein
timtrein
Flickr timtrein
Áls dat inderdaad doorgaat ja. Alleen variëren de opties bij DDM-1 van volledige sloop tot totale revisie en alles er tussenin... dus ik zou gokken op voorlopige terzijdestelling in afwachting van "nadere plannen". Dat is al met meer bakken (van allerlei materieel) gebeurd.

Zondag 27 sep 2009 - 14:54:50
taigagaai
Moderator
taigagaai
Flickr taigagaai-83
Quote
2296: Misschien is het mogelijk om een nieuw topic te openen over Ontwikkelingen DDM 1 je heb nu een twee tal soorten berichten door elkaar heen lopen.
Dat topic is er al: www.somda.nl