10-09-2009 13:15:38 | ||
---|---|---|
cameraman
|
Beste luitjes, Op Drehscheibe Online (DSO) heb ik een bericht gelezen van een Duitse spoorenthousiast die bij de VSM "Terug naar Toen' dagen erbij was. "Am Fotostandpunkt (Bf. Dieren)waren wir zum Schluss ungefähr Ca. 15 Personen, dabei wurde von Holländischen Eisenbahnfreunden erzählt: Die SSN will in diesem Winterhalbjahr die 01 1075 die 65 018 mit Deutschen Sicherheitseinrichtungen auch umbauen. Sie soll dann auch auf der Emslandstrecke im Einsatz kommen". Oftewel vertaald. Bij de fotolocatie (station Dieren) waren wij op het laatst met ca. 15 personen, daar werd door nederlandse spoorvrienden vertelt dat de SSN in de winter de 01 1075 en 65 018 wil voorzien van de Duitse spoorbeveiliging (PZB90). Zij zullen dan ook op de Emslandroute worden ingezet. Weet iemand (insider) dit bericht te bevestigen? Mag ook per PM. |
10-09-2009 13:56:46 | ||
---|---|---|
ludotje2
|
Gaan ze mee doen met 175 jaar DB? |
10-09-2009 14:18:37 | ||
---|---|---|
cameraman
|
Als het bericht waar is zal dat in principe kunnen! Laatst bewerkt door mark op 10-09-2009 15:18, reden: Overbodige quote verwijderd. |
10-09-2009 16:16:12 | ||
---|---|---|
jbt
|
Als eerste waaraan wordt gedacht is het zonder voorspan rijden van loc 01 1075 naar Bebra, eind april / begin mei 2010. |
10-09-2009 20:19:39 | ||
---|---|---|
cameraman
|
Is het daarvoor geen dure grap. Zal wel aardig wat Euro's kosten. Laatst bewerkt door mvd op 10-09-2009 21:29, reden: Onnodige quote verwijderd |
10-09-2009 22:33:00 | ||
---|---|---|
Apda
|
Op foto's van de 01 1075 is te zien dat de Indusi-magneetspoelen nog aanwezig zijn. Dat is dan alvast een beginnetje. |
10-09-2009 23:16:12 | ||
---|---|---|
maigoda
|
Dan zou ik nog maar eens goed kijken na de datum van die foto's. Ik heb namelijk zelf, enige jaren geleden al weer, de steeksleutel ter hand genomen om ze te demonteren. Ze zitten er dus niet meer op. Maar weg zijn ze denk ik niet, dus terugplaatsen zal niet zo'n probleem zijn. Groetjes, Emiel |
11-09-2009 08:46:43 | ||
---|---|---|
Apda
|
Interessant. Dan zijn ze er dus afgehaald en er weer opgezet. Zie bijvoorbeeld de 3e foto hier: http://www.treinenfotoforum.nl/Terug_naar_Toen_2009_deel_1.html Laatst bewerkt door Apda op 11-09-2009 09:35 |
11-09-2009 08:47:53 | ||
---|---|---|
jbt
|
Quote Het is natuurlijk niet alleen voor het spektakel in Bebra, maar - als alles goed is - zal het dan wel de eerste keer zijn (sinds het PZB-gebod) dat zonder voorspan in Duitsland wordt gereden. De SSN is graag in Duitsland gezien. De 65 018 is uniek en de 01 1075 is (als rijvaardige en te exploiteren loc) vrij uniek. Regelmatig wordt er door de SSN naar Bochum Dahlhausen gegaan, terwijl de SSN zelf graag met haar eigen locs ritten door Duitsland houdt. Het zal zeker een dure grap zijn, maar ik neem aan dat het bestuur van de SSN wel een kosten/baten analyse zal hebben gemaakt. Laatst bewerkt door jbt op 11-09-2009 08:48, reden: hoofdletter vergeten |
11-09-2009 13:34:02 | ||
---|---|---|
maigoda
|
Quote Zo te zien zijn ze inderdaad weer teruggeplaatst. Ik moet er echter wel even bij vermelden dat ik de SSN inmiddels al weer zo'n 10 maanden geleden verlaten heb als medewerker. In die tussentijd zal dat dan gebeurd zijn. Groetjes, Emiel |
11-09-2009 19:31:52 | ||
---|---|---|
orselinus
|
Ze gaan zeker op de eerste Donderdag van April proefrijden in Duitsland%08% |
13-09-2009 10:53:36 | ||
---|---|---|
cameraman
|
Quote Bedankt voor de antwoorden. Heb je een relatie tot de SSN? |
13-09-2009 11:00:47 | ||
---|---|---|
jbt
|
Ik hoor wel eens wat. |
04-05-2010 13:07:11 | ||
---|---|---|
SSN
|
En zo zullen jullie waarschijnlijk ook wel gehoord resp. gelezen hebben dat de PZB90 installatie van onze 01 inmiddels door de EBA is gecertificeerd en dat de loc de afgelopen dagen in het kader van "Bebra unter Volldampf" de nodige kilometers op eigen kracht heeft gereden. |