Wijzigingsblad 5 oktober 2009
Forum: Dienstregelingen en omlopen - Omlopen algemeen
25-08-2009 13:39:54
qj7141
qj7141
Ook hier weer enkele minutenwijzigingen, zoals 3800 en 8000 één minuut later uit Emmen ivm busaansluiting.  

25-08-2009 13:52:32
noof
noof
Ik zeg doen! Het gebeurt regelmatig dat lijn 1 uit de Rietlanden ietwat aan de late kant is of dat de bussen uit Angelslo en Emmerhout iets later zijn en daardoor het spoor niet meer over kunnen. Bovendien moet je toch altijd wachten op de tegentrein in Na, wat mij betreft had het zelfs wel 2 minuten later gekund!

Tussen haakjes; bron?

Laatst bewerkt door noof op 25-08-2009 13:52
 

25-08-2009 13:57:04
qj7141
qj7141
@noof: bron is het onvolprezen VPT-systeem.  

25-08-2009 14:12:44
daniel_ddr
daniel_ddr
Apart trouwens dat NS hier z'n dienstregeling aan de bussen aan zou passen... meestal gebeurt dat juist andersom (en doet NS er bij werkzaamheden alles aan om die aansluitingen weer om zeep te helpen)


Dagelijks Amf-Klp v.v. - Kijk ook eens op http://www.ovinnederland.nl
 


25-08-2009 14:22:36
keesje
keesje
T.a.v. het materieel valt er het volgende te melden:

Aantal diensten:
* Plan T van 11 naar nog maar 8.
* Plan V van 113 verder omhoog naar 117 (deze zomer maar 96).
* ICM IV van 46 naar 44, wellicht wordt er al gestart met revisies?
* ICM III ongewijzigd 76 diensten.
* VIRM IV van 89 naar 90 diensten.
* VIRM VI ongewijzigd 73 diensten.
* SGM III van 57 naar 56 diensten.
* SGM II ongewijzigd 28 diensten.
 

25-08-2009 14:26:07
lint27
lint27
Waar komen die vier extra V'tjes vandaan? Zetten ze per september nog niet het maximale in?

Die SGM-III dienst minder heeft te maken met de aanrijding bij Teuge?
 

25-08-2009 14:47:07
noof
noof
Quote
daniël_ddr: Apart trouwens dat NS hier z'n dienstregeling aan de bussen aan zou passen... meestal gebeurt dat juist andersom (en doet NS er bij werkzaamheden alles aan om die aansluitingen weer om zeep te helpen)


Ergens wel, maar zoals gezegd, je zit in Na toch met het feit dat je in de normale dienst een minuut of 2-3 stilstaat, op het moment dat de sneltrein niet meer rijdt is dat wat minder maar je hebt meer dan genoeg speling over op de rest van de lijn, gezien de 3800 en 8000 vrijwel altijd met -4/-5 binnenkomen in Zl. Dus tsja, als je op die manier busreizigers een pleziertje kan doen, why not?
 

25-08-2009 16:00:18
mren
mren
Quote
lint27: Waar komen die vier extra V'tjes vandaan? Zetten ze per september nog niet het maximale in?


Dat zal voor een flink deel een papieren verhoging van inzet zijn, omdat volgens mij nu consequent meer V'tjes rijden dan er volgens omloop nodig zijn.
 

26-08-2009 00:29:54
lint27
lint27
Maar waarom dan nog niet per september? Of is dit om de buiten dienstgaande T's op te vangen?  

26-08-2009 08:57:50
broek53
broek53
Per september gaat het aantal diensten al van 96 naar 113, en dat is de slag waarin de omloop weer wordt aangepast aan de werkelijkheid (er rijden nu dagelijks (meer dan) 113 plan V's, terwijl er in de omloop maar 96 diensten staan). De verhoging in oktober met nog eens vier diensten heeft ongetwijfeld te maken met de vermindering van de diensten van plan T (terwijl men nog niet heeft gegokt op verhoging van de inzet van SLT). Gezegd moet worden dat het dan langzamerhand wel benauwd zal worden: 117 diensten is ongeveer de inzet zoals die in april was (als ik mij goed herinner), maar wel op een toch wat kleinder geworden park.  

05-10-2009 15:59:30
raymond16
raymond16
Op een ander forum gelezen dat de 1900 ook met ICRm kort is gaan keren in Vl. Is dit iets tijdelijks door materieeltekort of is dit zo ingepland in het wijzigingsblad? De AV volgend, komen er namelijk nogal veel vertraagde treinen uit Vl die in Ehv al +10 hebben.  

05-10-2009 16:28:51
robbertc
robbertc
Staat niet gepland.  

05-10-2009 17:02:28
treinfan
treinfan
Hmmm, ik was dit topic nog niet tegengekomen eind augustus. Het wijzigingsblad is inderdaad nu al ingegaan. Enkele items uit het huidig wijzigingsblad:
2200 blijft een mengeling van VIRM, DD-AR en DDM. 2295 ongewijzigd ma t/m do met mat '64 en 2299 ongewijzigd op vrijdag met SGM
2695 op zondag ook nog steeds ICM
Trein 3688 op zondag en op maandag t/m donderdag met mat '64
Sandite-ICM in de 3800 (was in dat topic volgens mij ook al gemeld): 3819/3832 op zaterdag, 3835/3848 maandag t/m donderdag.
SGM in de 3900: 3918 op za, 3919 ma t/m za, 3920 za, 3928 zo, 3929 za/zo, 3930 zo, 3931 za, 3933 za, nog wel meer treinen in het weekend, 3974 ma t/m vr, 3983 ma t/m zo, 3985 ma t/m za, 3987 ma t/m vr
In het weekend 1 omloop DD-AR in de 4100: Op zaterdag beginnend met 4110, op zondag beginnend met 4114
Meer DD-AR in de 4900/5000/5700 (waren 2 omlopen, nu iig meer)
In de 5500 nu planmatig SGM en mat '64
In het weekend wat late treinen in de 5600 met mat '64, verder alleen maar DD-AR
6321 di t/m vr met VIRM
In sprinterserie 7400 rest enkel de 7493 op vrijdag en zaterdag en de 7495 op maandag t/m donderdag met SGM, op de andere dagen rijden deze 2 treinen met DD-AR, de rest is allemaal mat '64. In de 17400 is enkel trein 17484 nog SGM
Op zondag rijden treinen 7620 en 7623 met VIRM
Als tegenhanger daarvan: Trein 8810 dinsdag t/m vrijdag met SGM
8884 op zondag met mat '64
8886 op ma t/m donderdag en op zondag met mat '64
9100 nog steeds een mix van ICM en DM'90
 

05-10-2009 17:15:34
BGM104
BGM104
ipv de niet bestaande 17484 bedoel je vast de 17464.  

05-10-2009 17:17:16
mark
mark
Trein 17484 bestaat wel, is een Sprinter van Ut naar Amr.  

05-10-2009 17:25:57
BGM104
BGM104
Aha, Somda kent de drgl niet, waardoor ik op het verkeerde been werd gezet.  

05-10-2009 17:38:00
ruysdael
ruysdael
Quote
mark: Trein 17484 bestaat wel, is een Sprinter van Ut naar Amr.
Hwd zelfs . Dit was voorheen de 7484, maar omdat deze nu met Mat'64 rijdt, rijdt ie tot Ut. Vanaf Ut neem de 17484 het over met SGM.
 

05-10-2009 17:43:41
superboer
superboer
Ook een leuke: trein 3613 rijdt met (sandite)DDAR dat daarvoor over komt uit Rotterdam  

05-10-2009 18:57:58
raymond16
raymond16
Quote
treinfan:
In de 5500 nu planmatig SGM en mat '64


Juist in de herfst het SGM terug in de 5500? Het mat'64 kwam er vorige herfst (of alweer langer geleden) juist vanwege de problemen met SGMm in 5500 en het doorglijden.
 

05-10-2009 19:00:19
ettenrail
ettenrail
Quote
superboer: Ook een leuke: trein 3613 rijdt met (sandite)DDAR dat daarvoor over komt uit Rotterdam


Wat doet hij dan na 3613? Verder in de 12100? Of terug naar Zl als 3620 en dan bijvoorbeeld in de stoppper Zl-Ut (Daar was toch ook sandite?)

Laatst bewerkt door ettenrail op 05-10-2009 19:01
 

05-10-2009 19:02:40
ruysdael
ruysdael
Er is nog een sadite-DDAR. Na de 3613 gaat ie overigens de 12119 in.  

05-10-2009 19:45:21
Mcn-Ut
Mcn-Ut
Quote
raymond16:
Quote
treinfan:
In de 5500 nu planmatig SGM en mat '64


Juist in de herfst het SGM terug in de 5500? Het mat'64 kwam er vorige herfst (of alweer langer geleden) juist vanwege de problemen met SGMm in 5500 en het doorglijden.


Dit is wel bizar! Er is ons machinisten toen beloofd door de directie dat er geen SGM meer in de 5500 zou rijden. Dit inderdaad in verband met de extreme gladheid bij o.a. Soestdijk. Verschillende treinen zijn hier de open overweg op gegleden. Die Sprinters zijn daar gewoon niet te houden! Dit verhaal heeft nog wel een staartje denk ik...
 

05-10-2009 19:56:31
superboer
superboer
De omloop beginnend met 5519 staat inderdaad gepland met SGMm, de andere 2 omlopen met mat'64.  

06-10-2009 00:04:26
keesje
keesje
Quote
ettenrail:
Quote
superboer: Ook een leuke: trein 3613 rijdt met (sandite)DDAR dat daarvoor over komt uit Rotterdam


Wat doet hij dan na 3613? Verder in de 12100? Of terug naar Zl als 3620 en dan bijvoorbeeld in de stoppper Zl-Ut (Daar was toch ook sandite?)


Als 3613 keert op 3620 dan zal hij dat heel snel in Etn moeten doen, of anders op 3622 te Rsd. Ik neem aan dat het stel gewoon de 12100 ingaat, aangezien daar ook ge-sandite moet worden.
 

06-10-2009 01:25:26
ruysdael
ruysdael
Ja dat klopt. Voor de geinteresseerden:
88432 Rtd-Bd, 3613 Rsd, 12119, 12126, 12131, 12138, 12143, 12150, 12155, 12162, 12167, 12174, 88474 Rsd-Rtd.

Dit geldt alleen voor ma-vr. 's Weekends zijn er ook sandite-ritten op de Zeeuwse lijn maar gaat de DDAR 's middags al terug naar Rotterdam. Overigens wordt er dan niet ge-sandite op Bd-Rsd.

Er zijn overigens ook diverse overbreningen van de Sandite-ICM Es-Zl v.v., dus ICM over Dv-Zl. Ook niet alledaags.

Laatst bewerkt door ruysdael op 06-10-2009 01:37
 

06-10-2009 02:08:52
treintim
treintim
Quote
maccerr:Er zijn overigens ook diverse overbreningen van de Sandite-ICM Es-Zl v.v., dus ICM over Dv-Zl. Ook niet alledaags.


Cool! De terugreis Zl-Dv gebeurt direct nadat deze ICM terug is gekomen uit Emmen? Verder staat/stond er wekelijks wel elke vrijdag planmatig ICM als 80136 Zl-Dv, misschien dat dat nu nog steeds zo is met dit wijzigingsblad van 5 oktober. Dus ICM zat op Zl-Dv.%08%
 

06-10-2009 09:26:10
ruysdael
ruysdael
De overbrenging Es-Zl is dagelijk, dan de dag erop even al sanditend naar Groningen toe, alwaar hij (vermoed ik) de NO in mag. En zodoende weer in Enschede uitkomt. Alleen zondags loopt het stel in Deventer uit ('s middags) en gaat dan leeg naar Enschede. Vermoedelijk dus om de sandite bij te vullen of te wassen.

Edit: de 80136 is overigens niet meer. Wel zondags de 80165 (Dv v.23.12 Zl a. 23.31)

Laatst bewerkt door ruysdael op 06-10-2009 09:31
 

06-10-2009 12:49:26
keesje
keesje
Quote
maccerr: Ja dat klopt. Voor de geinteresseerden:
88432 Rtd-Bd, 3613 Rsd, 12119, 12126, 12131, 12138, 12143, 12150, 12155, 12162, 12167, 12174, 88474 Rsd-Rtd.


Wat omslachtig om vanuit Rtd naar Bd te komen en vanuit Rsd weer naar Rtd. Waarom staat dat stel niet gewoon in Rsd over? Over kan men daar het stel niet van dat anti-glijspul voorzien wellicht?

Laatst bewerkt door keesje op 06-10-2009 12:49
 

06-10-2009 13:10:01
robbertc
robbertc
Stel rijdt ook 's ochtends trein 4217 om de Hoekse lijn wat stroever te maken..  


Tevreden over Somda? Overweeg dan eens een vrijwillige donatie, alvast bedankt!


06-10-2009 13:34:12
keesje
keesje
Dat past dan ook maar net: tussen aankomen te Rtd met 4217 en vertrekken met 3613 uit Bd zit net iets meer dan een half uur...