Aankondiging overweg Spm ---> Hgz
Forum: Algemeen - Algemeen
09-08-2009 16:20:29
Gast
Gast
Ik weet niet of dit de juiste manier is maar ik gooi het gewoon in de groep: Langs het traject van Sappemeer Oost naar Hoogezand-Sappemeer (rechterspoor) wordt de spoorwegovergang in de Beukemastraat eerder aangekondigd (bord met 95.3) dan de beveiligde overgang op het station Hoogezand-Sappemeer (bord met 95.6). Ik zou andersom verwachten omdat de overweg in de Beukemastraat pas na het station is. Heeft iemand enig idee waarom dit zo is?  

09-08-2009 20:06:40
jbdewaal
jbdewaal
Ik ken de situatie ter plaatse niet. De aankondigingstijd van een overweg wordt in belangrijke mate bepaald door de ontruimingstijd (lengte van de oversteek en de tijd die nodig is om bij start bellen nog volledig over te kunnen steken). Als ik google.maps en sporenplan zo eens bekijk, is de overgang op het station maar over één spoor (kortere tijd dan over twee sporen zoals de Beukemastraat) en is het een haakse kruising (kortere tijd dan onder een hoek zoals de Beukemastraat). Blijkbaar leidt dat er toe dat de ene aankondiging voor de andere ligt.

Groet, Joost
 

10-08-2009 10:32:20
Gast
Gast
Ik denk dat je gelijk hebt. De overgang op het station is inderdaad maar over 1 spoor. Hij wordt gebruikt om als reiziger op spoor 2 te komen. En de overgang in de Beukemastraat is inderdaad wel een beetje schuin en ook nog eens extra breed (bijna 4 rijbanen breed). Dat zal ook wel meespelen. Dank voor je reactie.  

10-08-2009 11:27:50
gvttreinen
gvttreinen
30 seconden terwijl de andere overwegen in de buurt 'slechts' 25 seconden hebben.
Gérard