31-07-2009 00:38:46 | ||
---|---|---|
4201
![]() |
EDIT: samenstellingen en tijden terugreis toegevoegd Vanwege het Sziget-festival rijden er op zondag 9 augustus twee chartertreinen vanuit Asd, Ut en Ht via Vl naar Budapest. Sziget Slaaptrein BR189 (ACTS)+6xBc+WR+7xBc (Aanvoer vanaf Bh, vertrek uit Bh circa 12.00) Asd V.16.01 Ut V.16.28 Ht V.17.13 Vl 18.16 Terugkomst op 18 augustus: Em V.10.54 Ah A.11.24 Ut A.12.01 Asd A.12.42 (Afvoer via Em, tijden niet bekend) Sziget Express Lok NSR+6xB+WR+8xB (aanvoer via Bh, vertrek uit Bh circa 14.30) Asd V.17.40 Ut V.18.10 Ht V.18.41 Vl 19.45-20.15 Terugkomst op 18 augustus: Em V.10.30 Ah A.10.52 Ut A.11.29 Asd A.11.59 Bron: www.szigetfestival.nl Laatst bewerkt door 4201 op 07-08-2009 18:34 |
31-07-2009 17:35:27 | ||
---|---|---|
john2
![]() |
Wat is nou het verschil tussen Sziget slaaptrein en Sziget Exprss? Ze rijden toch allebei 's nachts! |
31-07-2009 18:11:19 | ||
---|---|---|
maurits
![]() |
Als ik zo op die website kijk, is de Sziget Express een trein met alleen zitrijtuigen en heeft de Sziget Slaaptrein ook couchetterijtuigen. Ben trouwens ook wel benieuwd welke vervoerder hiervoor de tractie levert. Groeten uit Villa Spoorzicht (Wd-Ledn, km 30,2) |
31-07-2009 18:48:53 | ||
---|---|---|
john2
![]() |
Zal wel bij de landsgrenzen telkens een loc ervoor komen van het land waardoor de Sziget treinen rijden. En ik neem aan dat er bijvoorbeeld in duitsland meerdere keren van loc wordt gewisselt. |
31-07-2009 22:48:14 | ||
---|---|---|
thom
![]() |
Waarom zou er in duitsland steeds een andere ok voor komen...? |
01-08-2009 00:31:22 | ||
---|---|---|
treintim
![]() |
Tip webmasters: dit is nou een ideale rit (en die van de gaypride-rit ook) om bij de 'Bijzondere ritten' van Somda te zetten. Dat vakje is al zo'n lange tijd leeg.. Overigens erg leuke trein, vooral wegens de lengte (15 rijtuigen ![]() Laatst bewerkt door treintim op 01-08-2009 00:33 |
01-08-2009 00:44:53 | ||
---|---|---|
mark
![]() |
Zo beter?![]() |
01-08-2009 00:53:02 | ||
---|---|---|
treintim
![]() |
Absoluut, dat is nog eens cordaat optreden.![]() |
01-08-2009 10:58:25 | ||
---|---|---|
john2
![]() |
Quote Ben al verschillende keren met een trein op vakantie geweest, zowel in Frankrijk als naar Oostenrijk en Zwitserland. Naar Oostenrijk en Zwitserland moet je toch door een groot stuk van Duitsland. Als je naar zuid Frankrijk, Lourdes, gaat ga je ook dwars door Franrijk. Mijn ervaring is, dat er meerder keren van loc werd verwisseld. Zeker in Frankrijk waar je vanaf Bordeaux de bergen in gaat met de trein. Hier kwam er een dubbel tractie voor de Lourdes trein. Van loc verwisselen zal ook wel om logistieken redenen te maken hebben. |
01-08-2009 11:15:29 | ||
---|---|---|
jeepee
![]() |
Ervaring in Duitsland leert dat je gewoon met één en dezelfde loc rijdt. Als ze overigens een ÖBB Taurus met Bosporuspakket ervoor zouden zetten in Vl, kan je zonder locwissel door naar Budapest![]() |
01-08-2009 11:20:51 | ||
---|---|---|
broek53
![]() |
Het is niet gezegd dat deze trein door de grote maatschappijen gereden wordt, daar ging het in het begin van dit draadje ook om (vwb Nederland dan). |
01-08-2009 11:25:28 | ||
---|---|---|
jeepee
![]() |
Dat is waar idd, al verwacht ik nog steeds dat er dan alleen aan de grenzen van Duitsland gewisseld wordt. Ook de kleinere maatschappijen rijden in Hegyeshalom steeds meer zonder locwissel door. |
01-08-2009 12:29:11 | ||
---|---|---|
MarkJB
![]() |
Quote In Frankrijk komen ook 2 spanningen op de bovenleiding voor, namelijk 25 kV en 1,5 kV (zoals hier). Misschien dat de locwissels daarmee te maken hebben ![]() Vaarwel Mat'64... |
01-08-2009 12:58:30 | ||
---|---|---|
john2
![]() |
In Frankrijk weet ik zeker dat er van loc gewisseld wordt. Heb ik zelf gezien. In Duitsland weet ik het niet honderd procent zeker, omdat ik dit niet gezien heb. Maar ik ging er gewoon vanuit dat dit in Duitsland ook gebeurde. Uit de topics hier boven blijkt dat loc wissel in Duitsland niet per definitie moet gebeuren. Laatst bewerkt door john2 op 01-08-2009 12:59, reden: type fout hersteld. |
01-08-2009 15:02:14 | ||
---|---|---|
MarkJB
![]() |
In Frankrijk worden tegenwoordig ook vaker tweespanningslocs gebruikt volgens mij, zodat de locwissels wel enigszins ingeperkt kunnen worden. In Duitsland gebeurt een locwissel volgens mij alleen als er ooit ergens geen bovenleiding hangt, verder ook niet. Laatst bewerkt door MarkJB op 01-08-2009 15:02 Vaarwel Mat'64... |
01-08-2009 17:38:55 | ||
---|---|---|
geert
![]() |
In Frankrijk moet je als je uit Nerderland komt wel ergens van loc wisselen als je naar Lourdes wil. Tussen o.a. Bordeaux en Dax en tussen Toulouse en Lourdes hangt een type bovenleiding (Catenaire du Midi) dat alleen bereden kan worden met pantografen die sec voor 1500V= zijn. Daar kunnen dus geen tweespanningsmachines rijden, deze hebben 2 pantografen, 1 voor 1500V= en een voor 25kV~, maar die van 1500V= is ook aangepast om in geval van nood onder 25kV~ dienst te doen. Die locs zijn dus voorbij Bordeaux en Toulouse niet toegelaten. Aangezien je altijd door een 25kV~ gebied moet als je uit Nederland komt, heb je dus ook altijd een locwissel. Deze is doorgaans in Bordeaux of Toulouse, afhankelijk van de route. |
06-08-2009 14:19:53 | ||
---|---|---|
maurits
![]() |
Bedankt voor de terugreistijden in de edit, gaat het ledig-mat trouwens via Ut door werkzaamheden tussen Amf en Asd? Groeten uit Villa Spoorzicht (Wd-Ledn, km 30,2) |
06-08-2009 14:38:17 | ||
---|---|---|
4201
![]() |
Dat weet ik zo niet, als ik verdere info heb laat ik het weten. @Beheer: Willen jullie de gewijzigde info aanpassen bij de DRGL's, alvast bedankt. |
06-08-2009 17:19:20 | ||
---|---|---|
thijmen007
![]() |
Bij de DRGL's staat dat het gaat om rijtuigen van Euro-Express, maar hierboven bij de DRGL's staat dat er type's wagons bij zitten zoals B's en Bc's. de Euro-Express heeft geen van deze wagons, deze wagon type's horen bij MAV-Rijtuigen. B rijtuigen zijn slaapwagons van de MAV en Bc's zijn dan de zitwagons. Van welke wagons moet ik nou uitgaan? Laatst bewerkt door thijmen007 op 06-08-2009 17:19 |
06-08-2009 17:51:21 | ||
---|---|---|
4201
![]() |
In wagons vervoer je kolen en grind, in rijtuigen mensen. Met Bc bedoel ik 6-persoonscouchette-rijtuigen, met B zitrijtuigen met zijgangcoupé's. De rijtuigen zijn van Euro Express (Müller Touren) uit Münster. Zie voor hun wagenpark: http://www.euro-express.eu/wagenvermietung/index_wagendaten.htm Laatst bewerkt door 4201 op 06-08-2009 17:52 |
06-08-2009 17:55:25 | ||
---|---|---|
NDS
![]() |
Een B of Bc kan net zo goed een Bm235 of Bcm243 zijn, hangt er helemaal vanaf wat er bedoelt word. Als je alleen met de samenstelling laat zien wat het aan voorzieningen te bieden heeft volstaat B of Bc prima. Als je de rijtuig types wil weergeven in de samenstelling dan moet je er de volledige type aanduiding neer zetten, maar ik ga er vanuit dat het eerste het geval is en dan kunnen het prima EuroExpress rijtuigen zijn. Edit 4201 was me net voor. Groetjes Michiel Laatst bewerkt door NDS op 06-08-2009 17:58 NDS(Neu Dalhausen Stadbahn); NDS mit uns kommen sie dort |
06-08-2009 18:04:44 | ||
---|---|---|
thijmen007
![]() |
O, Oké. Dus zo zit dat. Toen ik deze zomer in Hongarije was zag ik B en Bc wagons van de Mav dus ik dacht dat dit ook wel zulke wagons zouden zijn. Bedankt voor de informatie! |
07-08-2009 14:18:24 | ||
---|---|---|
train85
![]() |
QuoteDit gaat ACTS rijden met een 189 en geen NSR. Geldt ook voor de terugrit. |
07-08-2009 18:22:12 | ||
---|---|---|
4201
![]() |
Mijn bron had het over NSR, maar dan zal het toch een 189-er zijn... Rijdt de andere trein ook met tractie van ACTS? Laatst bewerkt door 4201 op 07-08-2009 18:22 |
07-08-2009 22:23:40 | ||
---|---|---|
MarkJB
![]() |
Rijdt die 189 de trein ook in Duitsland? Het is mogelijk, en door die locwissel in Vl te laten vervallen kan veel tijdwinst geboekt worden. Maar ACTS heeft zover ik weet maar 1 189 en er gaan toch 2 treinen? Vaarwel Mat'64... |
07-08-2009 23:22:17 | ||
---|---|---|
rolandrail
![]() |
één trein wordt door de ACTS 189'er gereden tót Venlo en niet verder. |
07-08-2009 23:24:10 | ||
---|---|---|
4201
![]() |
En inmiddels vernomen dat de andere trein wordt getrokken door Raillion, wat voor loc is mij onbekend, maar men zal misschien net zoals ACTS met een zwarte loc komen aanrijden, een 1600 %08% Laatst bewerkt door 4201 op 07-08-2009 23:24 |
08-08-2009 10:47:40 | ||
---|---|---|
rudolfph
![]() |
De boel een beetje geupdated en dubbele informatie verwijderd. ![]() |
09-08-2009 10:10:54 | ||
---|---|---|
broer
![]() |
De trein die door ACTS word gereden word overgenomen in Vl door een Lokomotion 185. |
Tevreden over Somda? Overweeg dan eens een vrijwillige donatie, alvast bedankt! |
09-08-2009 12:09:45 | ||
---|---|---|
MarkJB
![]() |
Bedoel je zo'n ding als deze: http://www.flickr.com/photos/40012911@N06/3803724120/ ? Vaarwel Mat'64... |
09-08-2009 12:22:57 | ||
---|---|---|
maxime
![]() |
Jep, zo'n ding bedoelt hij. De kleurstelling van de loc is alleen nog een verrassing. Het kan zo'n blauwe kleurstelling zijn, voorgenoemde kleurstelling in het rood of de Kombiverkehr kleurstelling zijn. Dus voor de liefhebbers is het zeker een foto waard (welke loc dan ook)! |
09-08-2009 14:09:32 | ||
---|---|---|
rolandrail
![]() |
Wordt geen Lomo 185 maar de HGK 185 585, bron = http://www.drehscheibe-foren.de/foren/read.php?6,4393025,4393441#msg-4393441 |
09-08-2009 20:20:17 | ||
---|---|---|
sloterdijk
![]() |
de eerste trein te Houten http://picasaweb.google.com/stationkessen/SPECIAALVOORJOUMITCHELLJEFOTOSDeel2#slideshow/5368029665417237074 helaas had de 2e trein zoveel vertraging dat wij hem niet meer konden opwachten%04% |
09-08-2009 22:05:46 | ||
---|---|---|
edegroot
![]() |
edegroot: Ik heb maar weer eens 3 berichten verwijderd uit dit topic. Het is schijnbaar erg lastig om ontopic te blijven. Vriendelijk verzoek om dit toch te doen. |
09-08-2009 22:31:22 | ||
---|---|---|
groen47
![]() |
De tweede trein had in 's-Hertogenbosch +100 en werd met gejuig ontvangen; de sfeer zat er goed in: foto:http://www.flickr.com/photos/groen47/ |
09-08-2009 23:54:02 | ||
---|---|---|
Rolffiej19
![]() |
Tja de TRDL in Bh wist niet wat ie met die 2e trein aanmoest omdat ie er totaal geen informatie over had gekregen en besloot terplekke de trein op te heffen na ruim een uur en veel bellen met de organisatie enzovoort kon de trein weer verder ![]() |
10-08-2009 02:19:11 | ||
---|---|---|
eix
![]() |
Reed deze trein niet via Venlo dan? |
10-08-2009 07:44:55 | ||
---|---|---|
treinfan
![]() |
Ik neem aan dat Rolffiej19 de 2e aanvoertrein bedoelt, welke inderdaad ineens met +60 reed![]() |
10-08-2009 13:22:45 | ||
---|---|---|
gvttreinen
![]() |
De treinnummers: 82290 ledig mat Bh (12.24) - Aswplz (15.08) 13281 ACTS Asd (16.01) - Vl (18.16) 89001 ledig mat Bh (15.49) - Aswplz (18.22) 28341 NSR Asd (18.48) - Ut (19.17 328341 NSR Ut (19.40) - Vl (21.32) Gérard Laatst bewerkt door gvttreinen op 10-08-2009 14:49 |
10-08-2009 13:47:28 | ||
---|---|---|
thijmen007
![]() |
@gvttreinen: Ledig mat van NSR was geen 89001 maar 82101;-) |
10-08-2009 13:54:46 | ||
---|---|---|
gvttreinen
![]() |
Misschien oorspronkelijk gepland als 82101 maar later uitgevoerd als 89001. Althans, geen 82101 in `t systeem kunnen vinden, wel een 89001 van Bh naar Asd.... Gérard |
10-08-2009 14:00:13 | ||
---|---|---|
train85
![]() |
Het is geen DB Schenker geweest volgens mij, want de ene trein reed ACTS en de andere reed NSR als ik de foto's mag geloven. |
10-08-2009 14:07:06 | ||
---|---|---|
WesselE
![]() |
Inderdaad, de tractie voor trein 328341 werd verzorgt door loc 1736. 'Okeh' |
10-08-2009 14:11:55 | ||
---|---|---|
keesje
![]() |
En 28341 is ook geen nummer van Railion, maar van NSR.![]() |
10-08-2009 14:14:58 | ||
---|---|---|
mark
![]() |
Quote89001 zou prima kunnen, dat is een bijsturingsnummer van de regio Noord-Oost. |
10-08-2009 15:56:16 | ||
---|---|---|
Rolffiej19
![]() |
Dat is toevallig ook het nummer waar ie mee binnengekomen is te Aswplz![]() |
12-08-2009 17:28:13 | ||
---|---|---|
frer
![]() |
Nog wat foto's van de treinen in Hongarije: http://imgfrm.index.hu/imgfrm/1/7/3/2/BIG_0006291732.jpg http://imgfrm.index.hu/imgfrm/1/7/3/9/BIG_0006291739.jpg |
13-08-2009 16:27:52 | ||
---|---|---|
taigagaai
Moderator ![]() |
Is die loc op de eerste foto een verbouwde class 83 van de Engelse spoorwegen of zie ik dat verkeerd? |
13-08-2009 17:09:51 | ||
---|---|---|
luytjes
![]() |
ex-Class 86 inderdaad %02% |
17-08-2009 21:24:35 | ||
---|---|---|
4201
![]() |
Voor de liefhebbers ook de tijden van de afvoerrit van het materieel van de Sziget-Express morgen: Ledig mat Sziget-Express: Asd 13:11 Em 15.01-15.17 Tijden ledig mat Sziget-Slaaptrein heb ik hier niet. |