15-04-2006 15:38:40
mat64
mat64
weet iemand goede spotplekken te Zl?  

15-04-2006 15:46:48
mikos
mikos
Wat dacht je van het station? %08% Ik zou zeggen; ga lekker staan en kijk naar de beste plek.
Buiten het station is er niet veel waar je kan staan, eigenlijk, er komt maar weinig langs op landelijk gebied. Je zou hooguit nog bij de Marslanden achter kunnen gaan staan bij de boomkwekerij, bij de spoorbrug, maar da's ook alles.
In Zl kun je het beste gewoon op het station op het middenperron gaan staan.
 

15-04-2006 16:05:41
berndt
berndt
En dan een beetje heen en weer lopen om alles te zien. Als daar geen zin in hebt kan je t beste op 3/4 gaan staan bij de spoorbrug. je mist dan alleen de stoptrein uit Utrecht en t Kamperlijntje.  

15-04-2006 16:53:53
luytjes
luytjes
Quote
mikos: Buiten het station is er niet veel waar je kan staan, eigenlijk, er komt maar weinig langs op landelijk gebied.
Och heus wel.
Bij de boomkwekerij is inderdaad een leuke plek. Het heet daar overigens Zalné.
De Marslanden ligt den zuiden van het Almelose Kanaal. Daar zijn ook wat leuke spotplekken. 's Avonds is het viaduct over de Marsweg geschikt, 's morgens en 's middags kan je beter bij het weilandje achter de Tuinland staan.
Als je je meer interesseert voor het goederenverkeer, is het fietstunneltje bij het Ecodrome een mooie plek. Je hebt daar een goed uitzicht op het rangeerterrein.
De IJsseldijk is ook mooi om te staan.

Maar inderdaad, als je veel wil spotten, dan is het station wat beter. Zowel de oost- als westkant zijn goeie plekken. Er tussenin wat minder.



Laatst bewerkt door luytjes op 15-04-2006 16:54
 


15-04-2006 18:11:10
NDS
NDS
Als je materieel bij de werkplaats(voor zover dat nog in gebruik is) wil fotograferen dan kan ik wel aanraden om s'morgens of de eerste helft van de middag te gaan, daarna is de zon erg vervelend en staat er dan precies boven.

Groetjes Michiel

ps; ik was er altijd s'avonds%03%.



Laatst bewerkt door NDS op 15-04-2006 18:11
 

15-04-2006 18:58:49
taigagaai
Moderator
taigagaai
Ik heb nog avondplaatjes van de HSA-186 op de sporen van de werkplaats, genomen vanaf de perrons, evenals een mDDM+DDAR.