26 september opendag werkplaats Haarlem
Forum: Algemeen - Algemeen
11-07-2009 14:40:07
phantom
phantom
Op zaterdag 26 september is er een open dag op de werkplaats Haarlem. Dit vanwege het 165 jaar bestaan.
Voor degene die het leuk vinden,DEUVM %08%
Verdere info over het programma is er (nog) niet,tenzij hier iemand meer weet en dit wil delen

Laatst bewerkt door phantom op 11-07-2009 14:40
 

11-07-2009 18:57:06
aarclay
aarclay
Zo, dan liggen de opendagen dicht bij elkaar.
Want al snel daarna is er in Tilburg een opendag.


Choo choo.....
 

12-07-2009 12:52:34
railion
railion
al liggen die opendagen dicht bij elkaar , als er maar wat verschillend mattrieel te zien is , vind ik het wel mooi

Groetjes Robert
 

12-07-2009 12:53:02
ruysdael
ruysdael
Quote
phantom: Op zaterdag 26 september is er een open dag op de werkplaats Haarlem. Dit vanwege het 165 jaar bestaan.
Voor degene die het leuk vinden,DEUVM %08%
Verdere info over het programma is er (nog) niet,tenzij hier iemand meer weet en dit wil delen
Alweer , vorig jaar was er ook al een open dag .
 


12-07-2009 13:13:57
aarclay
aarclay
Wel leuk, in Haarlem wordt er een hoop materieel onderhouden, zoals de 4205, die als prototype in ICMm jasje is/wordt gestoken, en de DD-AR modernisering.
En uiteraard die ICM-drietjes modernisering.

Er valt vast en zeker een hoop te zien denk ik dan.
En vergeet niet dat de werkplaats afgelopen jaren flink aangepast is.

Laatst bewerkt door aarclay op 12-07-2009 13:14


Choo choo.....
 

12-07-2009 22:25:16
timtrein
timtrein
5 (?) jaar geleden was het in elk geval erg interessant!  

13-07-2009 09:22:16
aarclay
aarclay
Dat was toen zeker interessant.

Voor de geinteresseerden, hier een fotoreportage van toen
http://fotoalbum.claij.nl/OpendagNedTrainHaarlem/

En het leuke van de andere opendag is dat Haarlem aan herstel en groot onderhoud van treinen doet. Dus je zal daar een hoop hele, halve en beschadigde en splinternieuwe treinen zullen zien.

Laatst bewerkt door aarclay op 13-07-2009 09:26


Choo choo.....
 

14-07-2009 21:34:37
Joey666
Joey666
Ik ga ook een kijkje nemen, lijk me mooi om daar van alles te zien.
Wil graag de DD-ar in revisie zien, en natuurlijk de ICM
Ik wil daar gewoon alles zien wat daar maar staat.


Heb effe gekeken voor berichtgeving van Nedtrain maar kan nog geen bevestiging vinden.
 

14-07-2009 21:36:32
AVH
AVH
Als er gefotograveerd mag worden ben ik van de partij .

Laatst bewerkt door AVH op 14-07-2009 21:36
 

14-07-2009 21:49:07
phantom
phantom
Quote
aarclay: Zo, dan liggen de opendagen dicht bij elkaar.
Want al snel daarna is er in Tilburg een opendag.


Dat klopt 3 oktober is er in Tilburg de laatste opendag van die werkplaats op die plek,in 2010 gaan daar de deuren dicht om op een nieuwe locatie te Tilburg weer geopend te worden.
Maar dat is dan toch anders zeker in historische zin,trouwens de 65-018 zal naar die opendag rijden met een trein
Ben trouwens benieuwd of men in Haarlem ook zo'n kruimeldief tentoon zal stellen die straks over de hsl moet gaan rijden %08%
 

14-07-2009 22:06:44
AVH
AVH
Dan loop ik gillend weg %08%.  

14-07-2009 22:34:13
jordydl1
jordydl1
is dat niet werk van de watergraafsmeer ?? volgens mij staat haarlem al vol genoeg als je alleen al revisiewerk en historisch mat tentoonsteld.  

15-07-2009 02:16:06
SleutelMan
Moderator
SleutelMan
V250 valt onder Watergraafsmeer inderdaad. Haarlem doet revisie en herstelwerk.  

15-07-2009 14:22:27
john563
john563
DDAR is nog NIET in revisie. Begint pas in maart 2010.  

15-07-2009 14:34:33
broek53
broek53
jawel, maar men is met een proto-mABk bezig.  

15-07-2009 14:51:33
john563
john563
is dat zo? ik weet allen maar wat ik zie en dat is een expiriment met een Bvk, voor de rest niets.  

15-07-2009 15:31:40
broek53
broek53
nu zou ik mijn kop eronder verwedden dat ik al vele vele maanden geleden heb gelezen en op foto's gezien dat de mABk die destijds op de IJsselbrug Zwolle is uitgebrend, heropgebouwd wordt en daarbij proto voor de renovatie word (de 390 7739). Van een Bvk weet ik daarentegen niet af.  

15-07-2009 21:26:26
cuneo56
cuneo56
Quote
Broek53: jawel, maar men is met een proto-mABk bezig

Quote
john563: is dat zo? ik weet allen maar wat ik zie en dat is een expiriment met een Bvk, voor de rest niets.


Nou, dat beloofd een behoorlijk ingrijpende renovatie te worden als ze een mABk in een Bvk gaan veranderen!
Ciao
 

15-07-2009 21:59:59
aarclay
aarclay
Wat valt er nu aan die mABk te zien dan?
Nog steeds volledig gestript?

En die V250. Die is toch nog niet officieel overgedragen aan NS HiSpeed?
Dus ik verwach neit dat hij zal komen. Verder doet Haarlem er niks aan, maar Ansaldobreda tot nu toe nog @ Wgm.

Laatst bewerkt door aarclay op 15-07-2009 22:04


Choo choo.....
 

15-07-2009 22:02:27
keesje
keesje
Dat heeft volgens mij weinig meer met de Open dag te maken, tenzij die overdracht wellicht dan plaatsvindt!  

15-07-2009 23:18:50
Rolffiej19
Rolffiej19
Quote
broek53: nu zou ik mijn kop eronder verwedden dat ik al vele vele maanden geleden heb gelezen en op foto's gezien dat de mABk die destijds op de IJsselbrug Zwolle is uitgebrend, heropgebouwd wordt en daarbij proto voor de renovatie word (de 390 7739). Van een Bvk weet ik daarentegen niet af.


Klopt idd dat ze met de mABK bezig zijn in Hlm Bvk is nog niet aan de orde
 

16-07-2009 16:36:57
ruysdael
ruysdael
Met de Bvk was toch niets aan de hand? Stam 7810 bestaat immers al weer een tijdje.  

16-07-2009 16:48:58
broek53
broek53
Ja, maar ik refereerde aan het bericht van john563 dat er in Haarlem met een Bvk geéxperimenteerd wordt qua verbouwing. Nu staan er wel een paar Bvk's in Haarlem (niet van de 7810, maar andere) waarmee dat theoretisch aan de hand zou kunnen zijn - en dàt wist/weet ik niet.  

16-07-2009 17:30:27
ruysdael
ruysdael
Ah, in ieder geval staan de Bvk's van de 7841 (Zwolle) en 7879 (Halfweg) er, maar helemaal aan de voorkant (Hlms-kant) van het terrein. Erg veel activiteit heb ik nog niet rond de Bvk's kunnen ontdekken...  

16-07-2009 21:24:37
broek53
broek53
De enige die in aanmerking zou kunnen komen, is de Bvk van de 7840 (bots Ldd).  

28-07-2009 12:16:03
verschuyl
verschuyl
Er komen 2 open dagen! Ook in Tilburg! Dit is de laatste keer dat het daar kan! Op de site van nedtrain staat er info op! http://www.nedtrain.nl/nl/270/nieuws/nieuws/nieuws-items/open-dagen-nedtrain.html Dus wie gaan er allemaal naar toe?


Groet'n uut Tubberg'n, Jacco
 

28-07-2009 12:36:09
elizabeth
elizabeth
Ik ga (zeg maar 99%) zeker naar deze open dagen. Hlm is voor mij erg leuk omdat ik de Jaap zijn thuis weer eens kan bekijken. Maar er staat niets in over eventuele pendeltreinen tussen Hlm en Hlm Wph. Dat was bij voorgaande open dagen wel het geval.
In Tb was bij een voorgaande open dag de deur die van de stationstunnel naar het werkplaats terrein gaat geopend voor publiek wat met de trein kwam. Dus ik ben benieuwt of het kort dan wel wat langer lopen word.


jaapfan.
 

28-07-2009 12:57:37
mdewidt
mdewidt
Ik ga zeker naar beide open dagen  

28-07-2009 21:25:47
taigagaai
Moderator
taigagaai
Dan heb ik weer wat dingen te doen die weekenden Ik laat die Plan T afscheidsrit maar zitten, anders ben ik helemaal geen weekend meer thuis in september  


Tevreden over Somda? Overweeg dan eens een vrijwillige donatie, alvast bedankt!


28-07-2009 21:38:33
SleutelMan
Moderator
SleutelMan
dat is ook mijn probleem, maar ik laat de open dag in Haarlem maar zitten. Die kan later ook nog wel eens (Tilburg niet).  

04-08-2009 09:38:23
keesje
keesje
Via betrouwbare bron verneem ik dat de Open dagen helemaal niet doorgaan te Hlm en Tb vanwege de te verwachten griep-uitbraak!  

04-08-2009 10:36:11
elizabeth
elizabeth
Bij nieuws op de site van Nedtrain is er (nog) niets over te lezen. Maar ik ben benieuwt.


jaapfan.
 

04-08-2009 17:56:15
admin
Moderator
admin
Quote
Open dagen Tilburg en Haarlem gaan niet door

Ze stonden op de agenda voor eind september en begin oktober: de Open dagen bij NedTrain Tilburg en NedTrain Haarlem. De NS-brede stuurgroep Mexicaanse Griep heeft geadviseerd geen grote evenementen te laten plaatsvinden. Op dat advies heeft de directie van NedTrain besloten om beide Open dagen af te gelasten.

Naar de Open dagen werd door medewerkers en treinliefhebbers al een tijd uitgekeken. Daarom was het een lastige beslissing om te nemen voor de directie. Echter, de gezondheid van medewerkers en bezoekers staat voor NedTrain voorop. Beide Open dagen stonden gepland voor de periode waarin de Mexicaanse Griep zich naar verwachting substantieel zal verspreiden door ons land. Evenementen waar veel mensen voor meerdere uren samenkomen, zullen in die periode de grootste risicohaarden vormen voor verspreiding. Dat risico wil NedTrain niet lopen. Beide Open dagen zijn hierbij definitief afgelast.
Auteur: Johannes van de Bank - 4 augustus 2009



Met vriendelijke groet, Peter van der Leek
 

04-08-2009 18:43:00
dlm4yjp
dlm4yjp
Zo, das echt wel zonde maar wel een verstandige keus, veel mensen vinden de mexicaanse griep maar een overdreven gedoe, maar ik denk er toch anders over. (Aangezien de mens pas wat doet als het kalf al verdronken is), Gelukkig dachten NS en Nedtrain er anders over En ik denk dat het haast ook niet anders kan dan dat men dit later alsnog, wanneer het wel "veilig" is, zal doorzetten %08%  

04-08-2009 19:40:16
metrofan
metrofan
Jammer dat de Opendagen niet doogaan.

Ik ben bang dat dit topic nu een beetje over de Mexicaanse griep gaat worden, maar ik kan het toch niet laten om even op dlm4yjp te reageren.

Het is namelijk ook zo dat de meeste mensen na een week weer beter zijn...


Kijk ook eens op www.fotobos.net
 

04-08-2009 20:01:48
AlbertP
AlbertP
nooit meer een open dag Tbwph
ben er nog nooit geweest
kon vorige keer niet
 

04-08-2009 20:11:16
lucky
lucky
Zou er vooral om gaan huilen, verandert de situatie vast...  

04-08-2009 20:30:02
metrofan
metrofan
Nooit meer? Onzin. Over de dodelijke volgelgriep hoor je ook niets meer. Over een tijdje kan het allemaal weer.


Kijk ook eens op www.fotobos.net
 

04-08-2009 20:30:48
AlbertP
AlbertP
Ja maar dat was niet zo wereldwijd als dit. De Mexicaanse griep is uitgeroepen tot pandemie.  

04-08-2009 20:55:48
rick
rick
Quote
metrofan: Nooit meer? Onzin. Over de dodelijke volgelgriep hoor je ook niets meer. Over een tijdje kan het allemaal weer.
Behalve dan dat de werkplaats in Tilburg gaat sluiten en er daar dus nooit meer een open dag kan komen.
 

04-08-2009 22:28:27
Mcn-Ut
Mcn-Ut
Nou, als Tilburg eind dit jaar dichtgaat, kan er in januari vast nog wel een opendag worden georganiseerd. Als de hype rond de Mexicaanse griep dan tenminste over is. Ik erger me dood aan alle ophef hier omheen. Alleen mensen die al zwak zijn, gaan dood. Ieder gezond mens hoeft zich dus geen seconde zorgen te maken!  

04-08-2009 22:34:24
kevinevers
kevinevers
Ja dat klopt. Maar als er iedereen zo gaat denken kunnen we net zo goed compleet Nederland plat gooien want op mijn werk zit ik ook langere tijd bij een grote groep mensen onder één dak..  

04-08-2009 23:00:26
dlm4yjp
dlm4yjp
achjah, we kunnen ook china nadoen mondkapjes maargoed, laten we het hierbij laten, tis al "triest" genoeg, en ik bedoel, als het echt zo erg is, waarom gaat dan Terug naar Toen wel door en waarom rijden dan alle treinen dan nog zo propvol met een bacterieverspreidende airco?!? ach laat ook maar, ik dwaal nu zelf ook af

On Topic:
Ze kunnen altijd nog een goede camera pakken en alles filmen, dan zien we toch nog heel de werkplaats, uiteraard zonder eigen "unieke (die toch 5000+ mensen ook maken) foto's" maar dan hebben we tenminste nog iets, en het is nog veilig ook. En ik bedoel maar, als je een échte fan bent, dan hadden de mensen die naar tilburg willen de voorgaande keren ook maar aanwezig moeten zijn, tenminste zo denk ik er over
 

04-08-2009 23:02:43
keesje
keesje
Met 'als' ben je altijd te laat.  

05-08-2009 00:21:52
thom
thom
Quote
Mcn-Ut:Alleen mensen die al zwak zijn, gaan dood.

Gelukig zeg, als dat alles maar is, treintjes kijken is beter hé....
 

05-08-2009 08:09:15
phantom
phantom
Als je alles van tevoren weet dan kun je met een dubbeltje de wereld rond.
Persoonlijk vind ik het jammer dat men nu ook hier al meegaat werken aan het creeren van een hype,en dat men besloten heeft om daarvoor de opendagen aftelasten.
Zoals gezegd er moet al aardig wat gebeuren om het te krijgen,en ben je gezond dan is t hooguit een tijdje broekhoest en koorts.
Maar goed de optie om treintjes te bekijken in een "afgesloten" ruimte zoals te Tb dat wil men dus niet toelaten,hou dan een opendag op t buiten terrein.
Dat is dan ( voorzover t kan) nog veiliger dan de mensen binnen laten wandelen waar het griepje niet weg kan waaien
 

05-08-2009 12:58:55
verschuyl
verschuyl
Ik vind dit echt nergens op slaan! Als ze zo bang zijn, laat ze dan ook geen treinen meer gaan rijden. En ook andere evenementen, zoals met die Plan T, kan dan ook wel niet doorgaan, omdat daar misschien ook wel zieke mensen inzitten! Daar zouden ze daar ook eens moeten overnadenken! Want dit is wel zielig voor mensen die naar die open dagen wilden gaan! Ik las dat er zelfs iemand was om niet met die Plan T te gaan, maar naar de open dag!


Groet'n uut Tubberg'n, Jacco
 

05-08-2009 13:22:51
treintim
treintim
Zieke mensen (lees: mensen met de Mexicaanse griep) zitten toch niet in de trein? Als je griep hebt, moet je thuisblijven.
Dus ook niet naar een open dag gaan. Dan breng je andere mensen ook niet in gevaar. Als op een open dag dan dus allemaal niet-zieke mensen rondlopen, is er dan zó veel gevaar op besmetting?
In elk geval vind ik dit ook wel heel erg overdreven, grote congressen worden ook niet afgelast, hoogstens wanneer het echt zo ver is en er in NL honderden mensen tegelijk worden besmet door de M-griep. Dat moet ik eerst nog maar eens zien...
Met de Vierdaagse van Nijmegen voorspelden ze vooraf namelijk ook dat er tientallen mensen besmet zouden worden door de griep. Uiteindelijk bleek dat heel erg mee te vallen, één of twee militaire vrouwen kregen het daar.
Verder vind ik het riskant om te zeggen dat alleen oude mensen er aan sterven, de eerste Mexicaanse griepdode in Nederland was een 17-jarige jongen.

Laatst bewerkt door treintim op 05-08-2009 13:25
 

05-08-2009 13:25:40
AlbertP
AlbertP
Ja en voor zover ik de krant heb gevolgd is er nog geen tweede.  

05-08-2009 13:29:49
broek53
broek53
Gaan we nu alle zin en onzin rond de al dan niet Mexicaanse griep bediscussiëren? Ik zou willen voorstellen om dat op een heel ander, liefst medisch forum te doen.  

05-08-2009 13:30:34
maurits
maurits
Quote
treintim: Verder vind ik het riskant om te zeggen dat alleen oude mensen er aan sterven, de eerste Mexicaanse griepdode in Nederland was een 17-jarige jongen.


Nouja, die had ook al een andere ernstige ziekte: http://www.nu.nl/algemeen/2054341/eerste-dode-in-nederland-door-mexicaanse-griep.html

Ik kan het besluit van Nedtrain enigzins begrijpen, het is natuurlijk niet echt handig als het halve werkplaatspersoneel ziek in bed ligt tijdens de drukke herfstperiode (vierkante wielen%05%). Aan de andere kant lijkt de ziekte op dit moment niet erger dan de normale griep die ieder gezond mens zowat jaarlijks heeft, dus wellicht ook wat overtrokken.

Eigenlijk vreselijk off-topic hier....


Groeten uit Villa Spoorzicht (Wd-Ledn, km 30,2)
 

05-08-2009 14:02:45
treintim
treintim
Waarom offtopic, het heeft toch te maken met de vraag hoe realistisch het is van de Nedtrain-directie om uit angst voor de Mexicaanse griep de open dagen af te gelasten? En dit is het topic van de open dagen díé ze hebben afgelast om die bepaalde reden, dus ik vind het persoonlijk prima bij dit topic passen. Je kunt die zin en onzin rondom die griep negeren, maar het heeft er wel mee te maken.

Laatst bewerkt door treintim op 05-08-2009 14:05
 

05-08-2009 14:07:31
MDDM
MDDM
Men houd er sterk rekening mee dat NA de vakantie periode deze griep variant dan echt de kop op gaat steken.De voorzorgsmaatregel van Nedtrain is te begrijpen.
En voor de gene die het niet begrijpen,de bedrijfsbelangen gaan voor een leuke dag voor liefhebbers.


Gr Joop mcn Lls
 

05-08-2009 14:46:40
broek53
broek53
Tsja, ik wil hier ook wel de economische crisis en de invloed daarvan op het treinverkeer as we know it bespreken of de invloed van het weer, maar ik blijf het primair geen onderwerpen vinden die je inhoudelijk zou moeten bespreken. Overigens is het maar mijn mening en ga ik er verder niet over, maar mijn mening is ook dat Somda geen borreltafel moet worden. Dat wilde ik maar even gezegd hebben.

Laatst bewerkt door broek53 op 05-08-2009 19:13
 


05-08-2009 15:00:10
treinfan
treinfan
Quote
treintim: Zieke mensen (lees: mensen met de Mexicaanse griep) zitten toch niet in de trein? Als je griep hebt, moet je thuisblijven.
Was het maar zo simpel. Het probleem van de mexicaanse griep is dat als je het virus hebt, het vaak nog een week duurt voordat je lichaam ook ziekteverschijnselen toont. Je voelt je dus geheel niet ziek, maar ondertussen kan je wel al anderen besmetten
Ik snap de maatregelen van Nedtrain geheel en ja, het blijft jammer.
@broek53: Het hoeft hier ook zeker geen borreltafel te worden, maar ik vond dat dít nog even gemeld moest worden

Laatst bewerkt door treinfan op 05-08-2009 20:38
 

05-08-2009 16:47:15
elizabeth
elizabeth
Nou snap ik één ding niet, ik heb net weer op de site van Nedtrain gekeken en daar staat helemaal niets over dat het niet door zou gaan. Ik zou verwachten dat zoiets zo gauw het besluit genomen is tot niet doorgaan het op de site gezet zou worden. Misschien komt het nog?


jaapfan.
 

05-08-2009 17:38:19
WesselE
WesselE
NedTrain loopt standaard achter met het bijwerken van haar website .


'Okeh'
 

05-08-2009 21:51:26
rogier
rogier
Zo, weer een leuk showonderwerp.
Ik neem aan dat reizigers ook niet meer als haringen in een ton vervoerd hoeven te worden, dat is immers ook niet bevorderlijk voor de hygiëne. Tevens zijn vervoeren naar evenementen (voetbalwedstrijden, Lowlands) ook zeer gevaarlijk. Wellicht een idee om alle samenkomsten van meer dan honderd personen maar uit voorzorg af te blazen?
 

05-08-2009 22:32:36
thom
thom
Denken we hier nou echt allemaal dat de directie van Nedtrain gezellig tijdens de vrijdagmiddag borrel onder het genot van een biertje in de kroeg ineens bedenkt van "Hey weet je wat, we lassen die opendagen maareens af ?"

Je kunt vanalles zeggen, maar het is hún toko, hún opendag, en hún keuze om misschien wat voorzichtiger te zijn, maar hoe je het went of keert, zij mogen die keus toch zeker zelf maken ? Of mogen ze dat pas als het hele land al in rep en roer is ?
Reken er echt maar op dat het geen vrijdagmiddag borrel besluit is, en het echt wel een weloverwogen beslissing is.
Vergeet ook niet dat er een hoop voorbereidingen al getroffen zijn en niemand het leuk zal vinden...

Daarnaast gaat een vergelijking met het dagelijke reizen ook krom, dat is nog altijd iets waar veel mensen niet omheen kunnen en het niet ovor hun plezier doen, een open dag is dat volgens mij wel en lijkt me besluittechnisch ook anders te liggen dus...

Of zijn we hier nu allemaal boos omdat we ineens een dagje treinen kijken missen.... %08%
 

05-08-2009 23:25:46
nicospilt
nicospilt
Quote
admin:
Quote
Open dagen Tilburg en Haarlem gaan niet door

Auteur: Johannes van de Bank - 4 augustus 2009



Johannes van de Bank is volgens LinkedIn "Communication Manager at NedTrain". Hij is kennelijk niet verantwoordelijk voor het bijwerken van de website van NedTrain. Of dit bericht is fake. Wat is jouw bron Peter? Ik heb in elk geval een vraag uitgezet bij NedTrain.
 

06-08-2009 09:15:28
103 220-0
103 220-0
NedTrain heeft persberichten uitgegeven.

----
http://www.raymondkies.nl
 

06-08-2009 15:13:31
nicospilt
nicospilt
Persberichten zijn net zo makkelijk te faken als emails. Een vals bericht op internet verspreidt zich sneller dan de meest besmettelijke griep! Ik heb zojuist dus maar eens gebeld met de afdeling Communicatie van NedTrain. De open dagen gaan inderdaad niet door. De website waren ze vergeten aan te passen... (is inmiddels gebeurd).

Laatst bewerkt door nicospilt op 06-08-2009 17:20
 

06-08-2009 16:17:02
Duitje
Duitje
Voorkomen is beter dan genezen!!!! Zo dacht NedTrain er waarschijnlijk ook over.

Wat is er nou belangrijker, treintjes kijken of de gezondheid van de mensen? Het laatste lijkt mij dus! Niet zo zeuren mensen, het zijn maar treintjes
 

06-08-2009 19:08:43
admin
Moderator
admin
admin: zo, dat lijkt me wel weer genoeg.
Nico, dank voor het bevestigen van de berichten.
Voor we hier verzanden in een algemene Mexicaanse discussie gooi ik er een slotje op.


Met vriendelijke groet, Peter van der Leek