Strukton Werktrein Lw
Forum: Dienstregelingen en omlopen - Omlopen algemeen
14-04-2006 17:54:08
mv
mv

Wat doet een van de werktreinen van Strukton nou al 3 dagen op Lw zuid? Iemand iets vernomen?



Laatst bewerkt door moderator op 05-09-2021 14:20
 

14-04-2006 19:24:05
luc
luc

Inframaterieel wordt wel vaker ergens weken- of maandenlang geparkeerd. Veel werkzaamheden zijn 's nachts, dus overdag staat de zooi dan ergens opgesteld. Een andere optie is dat er binnenkort ergens gewerkt gaat worden of dat reeds is gebeurd.



Laatst bewerkt door moderator op 05-09-2021 14:20
 

14-04-2006 19:29:24
aestudent
aestudent
De enige werkzaamheden in de buurt die ik zo gauw zie zijn die tussen Groningen en Nieuweschans dit weekend, dus wellicht dat het daar iets mee te maken heeft. Anders zal het inderdaad wel gewoon geparkeerd zijn omdat het nergens anders nodig is.  

14-04-2006 19:38:38
roadrunner
roadrunner
Koen, werkzaamheden worden ook gewoon 's nachts uitgevoerd, zonder dat dat bekend wordt gemaakt. Bekend maken is dan niet nodig, omdat het voor de reizigersdienst, die 's nachts toch niet rijdt, geen gevolgen heeft. Zoals Luc al schreef staat dat spul dan overdag ergens te wachten tot de volgende werkzaamheden.  


14-04-2006 19:44:12
aestudent
aestudent
Ah, op die fiets... Dat had ik nog niet begrepen. Tja, hier in de Randstad merk je altijd wel als ze iets gaan klussen, ook al is dat om vier uur 's nachts...



Laatst bewerkt door aestudent op 14-04-2006 19:44
 

15-04-2006 09:11:09
mv
mv
Kan me alleen herinneren dat in de nacht van 6&7 april werkzaamheden (met Strukton%08%)zijn geweest aan t baanvak van Lw-Deinum.Dus dan neem ik maar aan dat de werktrein hier gewoon is geparkeerd om later ergens anders weer er op uit te trekken indien nodig.Greetz:MV



Laatst bewerkt door mv op 15-04-2006 09:11
 

15-04-2006 12:45:18
teus-baars
teus-baars
%01% Idd, hoewel er dit voorjaar maar een paar keer iets stond, wordt een kopspoor bij Depot Leeuwarden, bij de oprit van Structon, regelmatig gebruikt om werk-materieel te plaatsen.%05%
%01%Zo stond er een tijd geleden die diesel-meet-trein met een wadloper-achtige kop.%01% Daarnaast is een onderstop-machine regelmatige gast. Vooral met de spoorverniewing (op Sneek dacht ik ). Toen stonden trouwens de zeegroene dwarsligger-wagens (b-cargo -vanwege de kleur-)op de container-trein-bundel.
Ook heb ik toen een kettinghor gezien en mijn eerste 6400 op Leeuwarden.%02%
Naast het feit dat ik 's winters veel trein, zit ik op school achter het station en we hebben dan gym in een zaal die grenst aan de sporen rond de inspectieput en tankinstalatie vam Leeuwarden (tegenover de containers). Daardoor ben ik bijna elke maandag wel ff op die Strukton-inrit te vinden
 

15-04-2006 17:36:25
taigagaai
Moderator
taigagaai
Quote
teus-baars: Toen stonden trouwens de zeegroene dwarsligger-wagens (b-cargo -vanwege de kleur-)op de container-trein-bundel.
Dit zijn Poolse Xs'n en Xua's. Onder andere in Almelo worden deze beladen. Dit is 2 weken geleden ook gebeurd aldaar.