05-06-2009 18:41:02 | ||
---|---|---|
aarclay
|
In Zwolle staan al enige tijd twee mP op het rangeerterrein. Eentje met de huidige bestickering, en eentje met een rood Railpro jasje aan. Nu vraag ik me af, zijn deze treinen beiden nou aan de kant gezet wegens een verlopen revisie termijn? Dit zijn toch de 3027 en 3030. Ik zag dat er sinds vorige week zowiezo twee extra mP er bij stonden, waarbij er eentje niet meer rijvaardig lijkt (tenzij je vuil in je ogen wilt als mcn ), plucloc of vandalisme? En kan iemand vertellen of deze twee 'nieuwe' mP uit Amf komen, waar onlangs het rangeerterrein daar waar ze stonden is omgebouwd tot reizigertreinen-rangeerterrein? En welke treinen het nou precies zijn? Ik wil graag mijn mP lijst update houden. Choo choo..... |
05-06-2009 19:11:26 | ||
---|---|---|
dh3201
|
Volgens mij is het juist andersom. De rode 3033 en 3034 stonden daar al, en de rode 3030 en roodgele 3027 zijn daar vorige maand bijgeplaatst. De 3030 en 3027 zijn in Amersfoort geplukt van herbruikbare onderdelen voor wellicht de 3032 en 3024 of anders voor mat'64 (er zitten overeenkomende onderdelen in zowel mP als mat'64). De 3030 en 3027 zouden aanvankelijk na aankomst in Zwolle gelijk door naar Katwolde en vervolgens naar Hasselt, ware het niet dat het spoor naar Katwolde voor lange tijd niet beschikbaar is, dus blijven ze voorlopig in Zwolle staan. Shqiperise-lopers? |
05-06-2009 19:13:25 | ||
---|---|---|
Arjen-V
|
stellen zijn geplukt voor herstel van plan U 121 zo ook de cabine ramen en eventueel andere bruikbare onderdelen. GreetZ Arie |
05-06-2009 19:14:05 | ||
---|---|---|
aarclay
|
kijk, goed nieuws. De 419 is ook donor geworden naar verluidt. Dus die twee pas overgeplaastte mP's gaan naar de sloper toe? Is het spoor naar het terrein bij Katwolde dan opengebroken ofzo? :? Laatst bewerkt door admin op 08-06-2009 21:43, reden: Onnodige quote verwijderd Choo choo..... |
05-06-2009 21:19:56 | ||
---|---|---|
treintim
|
Nee, het spoor naar Katwolde ligt er nog gewoon. Alleen is de toegang (vlak achter de wissel) op het spoor versperd door twee houten bielzen die in een halve andreas-kruisvorm omhoog gestoken liggen. Waarom, dat is een goede vraag. |
05-06-2009 21:28:05 | ||
---|---|---|
sik214
|
Mogelijk omdat ze het raccordement afgesloten hebben. Behalve het allerlaatste stukje naar de vuilinrichting is een flink stuk ervoor nu ook gesloopt(tot ergens bij de Scania fabriek), wellicht dat er hierdoor niet genoeg uithaalruimte meer is, omdat je voor de kade achteruit moet steken. |
05-06-2009 21:37:32 | ||
---|---|---|
treintim
|
Dat klopt, maar volgens mijn eigen waarnemingen de laatste keer (vorige maand) ligt er nog genoeg spoor vlak voor de wissel die naar de kade leidt. Ze zouden zich zelf anders ook in de vingers snijden als ze dit zouden weghalen, zo'n spoor-haven verbinding is best handig (neem de Railhoppers die zo in een oogwenk weg waren en gesloopt waren in Hasselt toen ze Onnen eenmaal verlaten hadden). Neem aan dat de mP's niet hun hele leven op Zlr hoeven te slijten in afwachting van wanneer ze nou wel per trein-boot naar Hasselt kunnen, diepladers zijn ook een alternatief. Afijn, maar goed voor de hobbyfotograaf dat Zwolle-Katwolde even niet bereikbaar is, zo heb ik toch nog een paar leuke foto's van de wegroestende mP's op het rangeerterrein gemaakt. Terwijl in m'n foto-archief van enkele jaren geleden het zelfde ding (de 3027) nog prijkt met Sternet-treintjes en ik er zelfs nog in ben geweest voor cabine- en interieur opnamen. Dat zal er nu behoorlijk anders uitzien in datzelfde stel. Tja, tijden veranderen en glorie verdwijnt. Ooit heb ik in een sloop-mP onder begeleiding een hele zwerverswoning met maar liefst drie bankstellen, een tafel met vers eten en theekan erop, stoel, vloertapijt, prikbord, posters, olielampen en al aangetroffen.%08% Zo ver zal het met deze mP niet gaan, maar mP's staan altijd lang op hun sloop te wachten. Laatst bewerkt door treintim op 05-06-2009 21:49 |
05-06-2009 22:32:36 | ||
---|---|---|
aarclay
|
En wil je die foto's ook nog delen met ons? %02% Laatst bewerkt door aarclay op 05-06-2009 22:32 Choo choo..... |
06-06-2009 00:31:54 | ||
---|---|---|
dh3201
|
SM'90 is ook per dieplader naar Hasselt vervoert. In Katwolde werd alleen maar dankbaar van de daar aanwezige kraan gebruik gemaakt. Anders is vast op de losweg te Zwolle Goederen ook wel een trein op een dieplader te takelen, men moet alleen een kraan erbij huren. Shqiperise-lopers? |
06-06-2009 07:23:41 | ||
---|---|---|
treinfan
|
@aarclay: Begin 2007 heb ik ook nog een foto gemaakt van de 3027 achterop een sternetcargo, niet erg geweldig, maar toch (dan heb je een foto): http://treinfan.waarisdetrein.nl/afbeelding2.php?n=3027_1 |
06-06-2009 12:51:10 | ||
---|---|---|
mich
|
En van mij 3 foto's van en in Mp3030: http://www.kevinevers.nl/Motorpost.htm |
06-06-2009 13:48:14 | ||
---|---|---|
slifor
|
Quote Omdat een of andere "stropdas"trace-manager het spoor heeft laten afsluiten, waarschijnlijk met de gedachte: hier komt toch niets meer, hoef ik het ook niet meer te laten onderhouden, scheelt weer euries. "Kijk eens baas hoe goed ik bezig ben......" Laatst bewerkt door slifor op 06-06-2009 13:49 |
06-06-2009 13:53:23 | ||
---|---|---|
broek53
|
Zo is, schande! Ze kunnen toch weten dat er uiterst belangrijk vervoer van te slopen materieel plaatsvindt ! |
06-06-2009 16:32:37 | ||
---|---|---|
daniel81
|
Volgens de Netverklaring 2010 beschikt Zwolle over een laad- en losplaats met beperkingen %08% |
07-06-2009 12:41:06 | ||
---|---|---|
thom
|
Quote Nee, en als we belastinggeld in een spoorlijn pompem waar geen vervoer meer is lopen we weer te klagen dat prorail alleen nutteloos geld uit geeft... %07% Wat denken jullie nou zelf wat het meest logisch is...? |
07-06-2009 14:35:03 | ||
---|---|---|
rolandrail
|
Het meest logische is Prorail vervangen door een wél dienstige organisatie i.p.v. een organisatie wiens prioriteit geld verdienen is. Als je wél dienstig bent verdien je van zelf geld, Prorail echter doet het op de geforceerde niet klantvriendelijk en vervoer ontmoedigende manier. |
16-06-2009 00:19:44 | ||
---|---|---|
dh3201
|
Het spoor is blijkbaar weer toegankelijk want de vier mP's staan al in Katwolde. Shqiperise-lopers? |
16-06-2009 12:58:04 | ||
---|---|---|
rudolfph
|
Net (rond 1215uur) ben ik even wezen kijken. De 3027 staat inmiddels op een dieplader en aan de 3030 waren de voorbereidende werkzaamheden in volle gang. Alles onder de bak werd er afgehaald met een snijbrander, evenals de bufferbalk aan één zijde. De 3033 en 3034 staan nog te wachten, maar dat zal ook niet lang meer duren. |
16-06-2009 14:54:01 | ||
---|---|---|
mich
|
Zitten er nog glazen hoekraampjes 1 van de sloop Mp's? (3027 zijn eruit weet ik) Edit: laatmaar, niet meer nodig Laatst bewerkt door mich op 16-06-2009 16:58 |
16-06-2009 17:15:34 | ||
---|---|---|
timtrein
|
De 3027 en 3030 zijn in elk geval in Amf geplukt |
16-06-2009 17:17:42 | ||
---|---|---|
mich
|
en de 3033 en 3034 in Zwolle Katwolde |
16-06-2009 17:56:45 | ||
---|---|---|
rudolfph
|
Zijn die in Katwolde nog van hun hoekraampjes (en eventueel andere zaken?) ontdaan voor reserveonderdelen? Dan hadden ze die misschien beter eerst een weekje te Zlwpl kunnen parkeren, dat had een hoop gehannes gescheeld. De 515 is immers ook al behoorlijk geplukt. En wat gebeurt er trouwens met de draaistellen? Die gingen niet mee op de dieplader, waarschijnlijk omdat het niet pastte, maar daar wil ook nog wel eens een tekort aan zijn. |
16-06-2009 18:35:51 | ||
---|---|---|
2296
|
Draaistellen van een mP zijn anders dan die van Mat 64. Misschien worden die later nog opgehaald of misschien toch naar een museum. |
16-06-2009 18:53:50 | ||
---|---|---|
rob46
|
Vanmiddag kwam iemand op Zlkatw, met toestemming van Hoeben, de raampjes uit de 3033 en 3034 verwijderen. Alle mP's zijn nu van hoekraampjes ontdaan. De draaistellen worden ook per dieplader naar Hoeben afgevoerd. |
16-06-2009 19:25:50 | ||
---|---|---|
Waaldrecht
|
Ik had het gezien vanuit de trein richting Kampen, beetje vreemd inderdaad. Zou het voor stichting mat'64 of HIJSM zijn geweest? Die hebben toch al de 3027 en de 3030 gestript. Of het was gewoon hobby, dat iemand ze wou hebben.%09% Zou het ook wel willen, mooi aandenken aan de mP's%08% |
16-06-2009 19:30:15 | ||
---|---|---|
jordydl1
|
in ieder geval niet voor de stichting mat'64 want hun 419 is ook al half kaalgeplukt voor het herstel van de stellen van de HIJMS. |
16-06-2009 19:31:44 | ||
---|---|---|
Waaldrecht
|
Misschien had de 419 weer nieuwe ramen nodig, kan toch |
16-06-2009 19:39:12 | ||
---|---|---|
dh3201
|
De 419 had niet genoeg hoekraampjes voor meerdere plan U's.... Shqiperise-lopers? |
16-06-2009 19:42:20 | ||
---|---|---|
mich
|
Ze zullen wel voor de HIJSM zijn ja |
Tevreden over Somda? Overweeg dan eens een vrijwillige donatie, alvast bedankt! |
16-06-2009 20:21:07 | ||
---|---|---|
timtrein
|
Ik meende overigens dat de hoekraampjes van mat'64 en Plan U net even anders waren. Maar misschien heb ik dat ook verkeerd hoor, maar ben wel benieuwd. |
16-06-2009 20:24:24 | ||
---|---|---|
Waaldrecht
|
De mP's zijn afgeleid van plan U en mat'64 dus dat is hetzelfde, dit i.v.m de levering van de ramen en andere onderdelen lijkt mij. Zo heb ik het gehoord. Overigens heeft de 121 van de HIJSM ook hoekruiten van een mP dacht ik. Laatst bewerkt door Waaldrecht op 16-06-2009 20:25 |
16-06-2009 21:15:44 | ||
---|---|---|
thom
|
De manier van je redeneren gaat in de spoorwegwereld absoluut niet op want zo vanzelfsprekend is dat echt niet, maar de hoekramen zijn uiteindelijk hetzelde... |
16-06-2009 22:23:05 | ||
---|---|---|
stefanuzz
|
Wie gisteren mijn bericht over de brand bij de sloop V'tjes heeft gelezen zal het met me eens zijn dat dit haast geen toeval kan zijn... 22:20:16 16-06-09 4 BRAN Prio 2 Berm / Afvalbrand KATWOLDERHAVEN ZWOLLE 744 0600783 BRW Zwolle-Noord ( Monitorcode ) 0600782 BRW Zwolle-Noord ( Lichtkrant ) 0600776 BRW Zwolle-Noord ( Kazernebezetting TS ) 0600045 BRW IJsselland ( Monitorcode ) |
19-06-2009 11:11:04 | ||
---|---|---|
kmark
|
Vandaag is de laatste mP te Hasselt gesloopt... Voor wat foto's van de dagen ervoor zie: http://www.flickr.com/markrail/ |
19-06-2009 11:58:43 | ||
---|---|---|
rob46
|
Voor de vastlegging van wat gegevens. Op 16-6 gingen 3027 en 3030 per dieplader naar Hoeben Hasselt en werden op 18-6 gesloopt, de 3034 en 3033 ging op 17-6 op transport naar Hoeben en werden op 16-6 resp 17-6 gesloopt. |
19-06-2009 12:03:36 | ||
---|---|---|
mich
|
Dat is knap |
19-06-2009 12:18:28 | ||
---|---|---|
kmark
|
QuoteHelaas geen koelkast voor jou Rob... 3027 naar sloop op 16-6 gesloopt op 18-6 3030 naar sloop op 16-6 gesloopt op 18-6 3033 naar sloop op 17-6 gesloopt op 19-6 3034 naar sloop op 17-6 gesloopt op 18-6 voor de helft, andere helft op 22-6 Laatst bewerkt door kmark op 10-07-2009 10:11, reden: Aanpassing data mP 3034 |
19-06-2009 12:25:37 | ||
---|---|---|
rob46
|
ha,ha,ha....hij is fijn, slip of the pen. |
19-06-2009 23:56:57 | ||
---|---|---|
kmark
|
;-) Kan gebeuren! Laatst bewerkt door admin op 20-06-2009 09:48, reden: Onnodige quote verwijderd |
22-06-2009 14:31:37 | ||
---|---|---|
rob46
|
In tegenstelling tot het voorgaande hier het definitieve afvoerlijstje 3027 en 3030 naar sloop op 16-6 gesloopt op 18-6 3033 naar sloop op 17-6 gesloopt op 19-6 3034 naar sloop op 17-6 gesloopt op 22-6 |
09-07-2009 21:04:10 | ||
---|---|---|
rudolfph
|
Update over het spoor in Katwolde: vandaag ben ik toevallig in de buurt geweest en het spoor naar het voormalige afvalverlaadpunt bij de A28 is inmiddels opgebroken. Er lagen diepe sleuven op het voormalige tracé, want ook de ballast is uitgegraven. Alleen de overweg in de Blaloweg ligt er nog, die zal wel verdwijnen als de weg groot onderhoud krijgt. Vanaf waar het spoor precies is opgebroken, weet ik niet, maar ik neem aan dat er nog wat meters spoor bewaard zijn om de haven te kunnen bereiken. |
17-07-2009 10:13:15 | ||
---|---|---|
Roco2400
|
Hallo, Heb gisteren de nieuwe situatie bij Katwolderhaven bekeken, en met de fietscomputer de lengte van het spoor tussen het wissel en het einde van het spoor opgenomen. Vanaf einde wisseltongen(dus bij de stelbalk) tot aan het stootblok ligt er nog ongeveer 180 meter spoor. mvg, Fred. |
04-09-2009 21:40:33 | ||
---|---|---|
rudolfph
|
De gemeente Zwolle wil van het lijntje naar de Katwolder haven af, meer informatie op: http://www.zwolle.nl/cms/cms.nsf/AllByUNID/3F5C2F9855E2D80A4125762700292A7A. Rest voor mij nog de vraag waar sloopbakken voor Hoeben dan verladen moeten worden. |
04-09-2009 21:56:40 | ||
---|---|---|
dh3201
|
De losweg te Zwolle Goederen? Shqiperise-lopers? |
08-10-2010 09:54:24 | ||
---|---|---|
aarclay
|
Er zijn dus nog vier motorposten over begrijp ik? Die van het NSM, twee voor Eurailscout, en nog een rode motorpost? Iemand enig idee waar die staat? Een kennis heeft heb gespot pas geleden, maar wist niet meer waar. Wat gaat daar mee gebeuren? Hij dacht dat er ook een Belgische loc (welke voorheen een NS2400 was) bij stond. Choo choo..... |
08-10-2010 09:59:52 | ||
---|---|---|
103 220-0
|
Dat zal dan Zutphen zijn. En die Belg is de 7608, ex 2275. |
08-10-2010 10:04:42 | ||
---|---|---|
rob46
|
De rode mP 3029 van Eurailscout staat sinds 2-10-2008 in Zp, ook de ex.NMBS 7608(ex.2275) van SHD is daar afgesteld. De 2275 was de laatste bruine NS 2200 waarmee we vele leuke ritten in de 90-er jaren hebben gereden. Laatst bewerkt door rob46 op 08-10-2010 10:10 |
08-10-2010 13:55:57 | ||
---|---|---|
aarclay
|
Die mP 3029 staat terzijde neem ik aan, en is toch niet van Eurailscout? Zijn daar nog toekomstige plannen mee, of wordt dit ter zijner tijd een enkeltje naar de schroot? Choo choo..... |
08-10-2010 14:18:10 | ||
---|---|---|
sik214
|
Hij is volgens mij wel van Eurailscout en onderdelenleverancier voor Jules (vml 3031) en Jim (vml 3024). |
08-10-2010 16:10:34 | ||
---|---|---|
treinfan
|
Er zijn twee rode motorposten: de 3029 staat terzijde als plukwagen voor de rijdende BRT-91 (Jules, ex-3032) en BRT-08 (Jim, ex-3024), de 3031 staat in het spoorwegmuseum en de 3030 (de andere rode) is bij de SMMR in handen. Edit: 3030 is gesloopt Laatst bewerkt door treinfan op 08-10-2010 16:57 |
08-10-2010 16:32:22 | ||
---|---|---|
mdj
|
Is de 3030 niet samen met de 3027 niet gewoon gesloopt? De database van de SMMR op nmld.nl staat niet als zo danig (en zij zullen dat vast wel weten) en op de wikipedia staat dat ze samen zijn gesloopt. Daarnaast vindt google geen bericht dat de 3030 aan de SMMR is toegewezen (alleen dat de 3030+3027 een keer de 2225 heeft overgebracht, maar verder niet) Bij twijfel: gebruik beton. |
08-10-2010 16:37:58 | ||
---|---|---|
martijn
|
Misschien eens naar boven scrollen? Daar staat een aantal keer dat de 3030 is gesloopt en is er zelfs een linkje naar foto's van de sloop van de motorpost... |
08-10-2010 23:59:44 | ||
---|---|---|
tonnie12
|
Quotejammer dat men deze 2275 als laatste rode telg zo laat verkommeren.%04% |
09-10-2010 00:02:35 | ||
---|---|---|
train85
|
SHD wil hem graag hebben, alleen wil het nog niet echt lukken met het vervoer naar Amf. |
09-10-2010 02:15:02 | ||
---|---|---|
broek53
|
Misschien moest er maar eens roestgereden worden of zo... |
09-10-2010 09:46:13 | ||
---|---|---|
rob46
|
Het staat mij bij dat de 2275 motorloos is, ze is destijds naar Zp gebracht om haar motoren uit te lenen t.b.v. van VST-locs van Eurailscout. Ik weet niet of dat ooit heeft plaatsgevonden maar aangezien de VST07-1 (ex.2270)sinds 28-04-2010 Tz staat ook geen thema meer. |
09-10-2010 19:57:25 | ||
---|---|---|
edje
|
Quote Uhmmmm misschien even naar de opticien, ding is altijd bruin geweest. |
09-10-2010 21:33:29 | ||
---|---|---|
tjabbe73
|
Tja inderdaad en ik weet niet waar iedereen zijn wijsheden vandaan haalt. De 2275 staat met een reden in Zutphen. Laatst bewerkt door spiketrain op 09-10-2010 23:48, reden: Het laatste bericht behoef je niet te quoten. |
09-10-2010 23:29:35 | ||
---|---|---|
thom
|
Staat mij iets van bij dat het juist om de tractiemotoren en draaistellen ging die uitgewisseld zijn, en niet de dieselmotor. Maar Tjabbe zal dat wel zeker weten |
09-10-2010 23:31:39 | ||
---|---|---|
tjabbe73
|
Yep |
10-10-2010 07:36:53 | ||
---|---|---|
magnus
|
Dit topic ging toch over motorposten? |