Sanering emplacement Tiel
Forum: Dienstregelingen en omlopen - Werkzaamheden
03-06-2009 13:48:10
Mcn-Ut
Mcn-Ut
De werkzaamheden bestaan uit het saneren van sporen en wissels en het vlakken van ballast op het emplacement in Tiel, in de periode van 19 t/m 26 juni 2009 tussen 07.00 en 16.00 uur.

Weet iemand om welke sporen het precies gaat? Wordt bijvoorbeeld ook spoor 1 langs het stationsgebouw opgebroken? Of gaat het puur om de ongeïsoleerde sporen?

Al met al toch jammer dat er weer een stukje spoorhistorie gaat verdwijnen.
 

03-06-2009 14:08:51
broek53
broek53
Het gaat nu om de voormalige laad- en losplaats met alles d'rop en d'ran. In een later stadium (week 43) wordt spoor 1 ingekort tot 370 meter en gaat aan de andere kant het wissel van de richting Kesteen naar spoor 3 eruit.  

03-06-2009 17:45:11
WesselE
WesselE
Logisch dat spoor 1 erin blijft, dat wordt nog gebruikt voor extra treinverkeer via de Betuwelijn (laatst nog een Eurailscout treintje, en ook Syntus gebruikt het spoor zo af en toe) en ook héél erg logisch dat het wissel van spoor 1 naar 3 eruit gaat, daar staat al heel wat jaartjes een dwergsein rood te tonen waarachter een stootjuk staat


'Okeh'
 

03-06-2009 20:44:31
Mcn-Ut
Mcn-Ut
Let wel dat spoor 1 straks alleen nog maar vanuit de richting Kesteren bereikt kan worden. Dus voor extra treinverkeer over de Betuwelijn is het niet echt geschikt, behalve dan om kop te maken (wellicht bedoelde je dat met die Eurailscout trein).

Ik ben trouwens ook benieuwd of ze de seinen ook gaan vervangen. Nu staat er net voorbij Tiel Passewaaij bijvoorbeeld nog een voorsein met cijferbak. Dit sein kán nu nog geel 4 tonen en betekent dat je naar spoor 1 gaat. Als dat echter gebeurt terwijl je elektrisch mat bij je hebt, kun je maar beter stoppen voor het eerstvolgende sein. Er hangt namelijk geen draad boven spoor 1
 


03-06-2009 21:44:17
broek53
broek53
Spoor 1 blijft ook bereikbaar vanf Geldermalsen, alleen het wissel schuift zo'n 550 meter op (zo uit mijn hoofd). De inrijder en het voorsein gaan ook een paar honderd meter richting Tiel. Je kunt dus nog steeds op dezelfde manier onder de draad vandaan rijden  

04-06-2009 10:10:22
lint27
lint27
Hierop aanhakend: een week of 1,5-2 geleden is in Ktr een aannemer bezig geweest enkele dwarsliggers te vervangen op spoor 5. Betekent dit iets (qua heringebruikname) of is er een of andere ProRail-medewerker geweest die in zijn boekje had staan dat er jaren geen onderhoud geweest is daar (logisch, de sporen worden niet gebruikt)?  

04-06-2009 11:06:24
WesselE
WesselE
Ik gok op het laatste


'Okeh'
 

04-06-2009 14:07:11
seinhuis
seinhuis
Als ik het goed begrijpt, worden de sporen 604 A/B, 605, 609 en spoor 611 gesloopt?  

04-06-2009 15:06:36
broek53
broek53
Jawel, en 601 dus ingekort (door het verplaatsen van wissel 353).  

04-06-2009 17:50:28
Mcn-Ut
Mcn-Ut
Bedankt voor info Broek53 %02%  

04-06-2009 20:26:33
broek53
broek53
Normaal ben ik niet zo in detail op de hoogte, maar het bedrijf waar ik werk heeft net het railverkeerstechnisch ontwerp gemaakt, vandaar  

29-06-2009 13:40:10
gvttreinen
gvttreinen
In week 26 zijn de sporen 604a/b, 605 en 609 opgebroken.
Wissels 966, 965, 963, 962, 960 en 964 verwijderd.
Spoor 611 (aansluiting Wetro) is nog blijven liggen alsmede spoor 610 maar die had al geen verbinding meer met het railnet.
Wissel 349 en afbuigend spoor ligt er nog t/m stopontspoorblok (349), hetzelfde ook voor wissel 347/964 (stopontspoorblok 347), dit in verband met de beveiliging!
In week 43 wordt spoor 601 ingekort, even voor wissel 345 worden 2 1:9 wissels naar spoor 601 gelegd, aan de zijde Gdm komt een korte uithaalspoor in het verlengde van 601.
Wissel 341 verdwijnt ook en als het goed is zal de bovenleiding ingekort worden tot achter juk spoor 603.

Tijdens de 'grote buitendienststelling' in een weekeinde van week 43 zal ook wissel 361 bij Wnn vervangen worden door een slankere exemplaar.

Gérard
 

29-06-2009 15:09:45
AlbertP
AlbertP
Blijft de waslijn van 602 hangen? Die waslijn wordt niet meer gebruikt in de huidige drgl.

En welk spoor is 610?
 

29-06-2009 15:15:52
gvttreinen
gvttreinen
602 blijft idd nog electrisch berijkbaar.
Spoor 610 lig aan de zuidoostzijde van de losweg, is in de jaren `80/`90 van het railnet losgekoppeld...(heet dus spoor 10 eigenlijk )
Het spoor ligt er nog maar zal ook opgebroken worden.
 

29-06-2009 15:52:02
AlbertP
AlbertP
In je eerste post schreef je dat wissel 964 is opgebroken en 347/964 ivm de beveiliging er nog ligt. Dit is verwarrend, het wissel dat er ivm de beveiliging nog is, is 347 en niet 964. De isolatie van het spoor gaat dan wel door tot 964, maar 964 is een handwissel zonder grendel waar de beveiliging niets mee te maken heeft. Het is dus niet duidelijk of 964 is opgebroken.

Laatst bewerkt door AlbertP op 29-06-2009 15:55
 

29-06-2009 16:14:43
gvttreinen
gvttreinen
ff graven in mijn geheugen..., wissel 964 ligt er nog omdat hier het stopontspoorblok in ligt.
Gérard (sorry, na twee treinloze weken is het wel ff wennen )
 

09-10-2009 09:49:21
gvttreinen
gvttreinen
Meer duidelijkheid over de buitendienststelling te Tl
In het weekeinde van 24 en 25 oktober is Gdm en Gdm - Tl gestremd.
Te Gdm worden werkzaamheden aan het emplacement uitgevoerd en (voorbereidende) wkz. aan de Lingebruggen.
Te Wadenoijen wordt het wissel vervangen.
Te Tiel het emplacement gesaneerd, op `t ogenblik is men bezig de wissels en spoorsectiedelen aan het voorbouwen.
De buitendienststelling is van zaterdagochtend 0.00 uur t/m maandagochtend 5.00 uur.
Tussen Tl en Gdm een halfuursbusdienst.
Tussen Tl en Ktr rijden ook bussen i.p.v. treinen, d.w.z. dat de treinen Ah - Ktr achter (inrij)sein 326 moeten kopmaken.
De Syntussite geeft netjes een (downloadbare) leaflet met de drgl.

Opmerkelijk; voor Tiel zal het weekeinde ervoor (17/18 oktober) de postbeveilig worden aangepast, deze wkz. gebeuren in de zaterdag/zondagnacht.
Dit betekend dat in week 43 de situatie in de post afwijkt van hetgeen er buiten ligt!

Gérard

Laatst bewerkt door gvttreinen op 09-10-2009 11:03
 

09-10-2009 12:25:30
AlbertP
AlbertP
Wat is de postbeveilig?  

09-10-2009 12:41:06
gvttreinen
gvttreinen
Euh, ik bedoel hiermee de configuratiewijzigingen op de computersystemen van EBP, TNVV en Procesleiding op de post Utrecht a.g.v. de (aanstaande) sanering emplacement Tiel.
Zo duidelijk