31-05-2009 07:05:29 | ||
---|---|---|
gizmo
|
Bezoek aan Hoorn met stoomlocs 23 071 en 23 076. Route: Amersfoort, Amsterdam, Haarlem, Velsertunnel, Alkmaar, Hoorn. Het gezelschap zal een tramrit maken. Daarna weer terug met de stoomtrein. www.stoomtrein.org |
05-06-2009 07:38:59 | ||
---|---|---|
train85
|
Dan hierbij de dienstregeling: 38175: Apd v.10:30 Sto d.10:49 Ama d.11:08 Amf d.11:11 Brna d.11:18 Brn d.11:19 Hvs d.11:26 Ndb d.11:34 Kv d.11:40 Wp d.11:43 Gpda d.11:46 Asdm d.11:51 Asdmw d.11:52 Asd a.11:58 Asd v.12:06 Sgra d.12:08 Ass d.12:11 Rdwa d.12:12 Hmta d.12:14 Zd a.12:18 Zd v.12:24 Zdk d.12:27 Pmw d.12:35 Pmo d.12:39 Hna d.12:53 Hn a.12:55 38176: Hn v.16:00 Pmo d.16:16 Pmr d.16:17 Pmw d.16:20 Zdk d.16:28 Zd d.16:30 Hmta d.16:34 Rdwa d.16:36 Awhv a.16:42 Awhv v.17:22 Asdta d.17:27 Sgra d.17:28 Asd d.17:30 Dgok d.17:32 Asdma d.17:33 Asdmw d.17:34 Asdm d.17:35 Gpda d.17:42 Wp d.17:45 Kv d.17:50 Ndb d.17:56 Hvs d.18:03 Brn d.18:11 Brna d.18:12 Amf d.18:19 Ama d.18:22 Sto d.18:41 Apd a.19:00 |
05-06-2009 08:27:34 | ||
---|---|---|
nsr1855
|
Gaat dus niet over Alkmaar als ik de DRGL mag geloven;-) |
05-06-2009 09:10:56 | ||
---|---|---|
train85
|
Nee helaas niet. |
05-06-2009 13:31:46 | ||
---|---|---|
Arjen-V
|
en ook niet via hlm of de velsertunnel zoals ook in de eerste post staat misschien kan dat aangepast worden om on nodige verwarring te voorkomen. GreetZ Arie |
05-06-2009 19:32:27 | ||
---|---|---|
remcons
|
De VSM HoornExpress gaat niet door, voor meer informatie kijk op www.stoomtrein.org ! Laatst bewerkt door remcons op 05-06-2009 19:32 Remco |
05-06-2009 19:38:41 | ||
---|---|---|
Jack5812
|
Wat een onzinnige regellust zeg. Werkelijk niet te geloven |
05-06-2009 19:52:21 | ||
---|---|---|
orselinus
|
Oost-europese ambtenarij. laten zien wie hier de baas is |
05-06-2009 20:13:09 | ||
---|---|---|
keesje
|
Die locs hebben toch recent ATB ingebouwd gekregen? Of heeft het IVW nog iets gevonden tussen de 'kleine lettertjes' om de rit verbieden. Veiligheid voorop, dat lijkt me duidelijk, maar ben toch benieuwd wat precies de reden ervan is. |
05-06-2009 20:21:41 | ||
---|---|---|
nborga
|
Ze zijn onlangs nog naar Friesland gereden, ze hebben de duitsers opgehaald vanaf Venlo. Wie het begrijpt mag het zeggen. |
05-06-2009 21:36:36 | ||
---|---|---|
stefanuzz
|
(Semi-OT) - Het is toch niet te geloven dat het vanwege het mogelijk niet echt juist werken van ATB het niet toegestaan is om te mogen rijden over het hoofdnet. Nota bene in Gouda knalden een Thalys en een ICM op elkaar terwijl er een stoomtrein vanaf Utrecht kwam. Het lijkt mij toch echt hoofdzakelijk het overige moderne materieel waar het toch te vaak mis mee gaat. Iemand toevallig een overzichtje van ongevallen met museummaterieel, veroorzaakt door de museumtreinen zelf? |
05-06-2009 21:47:41 | ||
---|---|---|
rob_ehv
|
Gaat goed zo met de museumritten! Deze rit nu ook al niet door na van de week was bekend gemaakt dat de nvbs rit van 6 juni niet doorging (door defect aan de De-41) robq |
05-06-2009 21:51:20 | ||
---|---|---|
train85
|
Zou zelf mee gaan met deze mooie rit, jammer dat het zo moet gaan met die IVW. Laatst bewerkt door train85 op 05-06-2009 21:58 |
05-06-2009 22:21:50 | ||
---|---|---|
sik214
|
Het heeft geen technische oorzaak, het werkte, het werkt en het gaat werken..... alleen papieren, handtekeningen en vooral iemand die verantwoordelijk wil zijn voor een handtekening. |
05-06-2009 23:55:19 | ||
---|---|---|
broek53
|
De wereld van IVW en ProRail is er eentje van een dermate ongebreidelde ambtenarij dat de bekende Paarse Krokodil erbij vergeleken een lief diertje is. Kafka in de polder, er is geen ander woord voor. |
06-06-2009 00:19:09 | ||
---|---|---|
mren
|
Quote Sja, als je zo gaat redeneren is het niet zo moeilijk nee. Er rijden 6.000 'moderne' treinen per dag tegen enkele museumtreinen per week. |
06-06-2009 01:00:15 | ||
---|---|---|
keesje
|
Nou, met deze actie van het IVW zijn vast weer honderden levens gered. Alle hulde. |
06-06-2009 05:48:22 | ||
---|---|---|
htmtram
|
Inderdaad, we moeten gewoon blij zijn da IVW zo streng is. Het is alleen maar voor de veiligheid! |
06-06-2009 08:02:31 | ||
---|---|---|
Jack5812
|
Quote In wat voor regelzuchtig land leven we, zeg. Alleen om dat 1 iemand een handtekening moet zetten, gaat de rit niet door. Ik neem aan dat de VSM heel wat kosten heeft gemaakt om deze rit te organiseren. Een flinke schadeclaim richting IVW lijkt me dan ook op zijn plaats. Gr Jack |
06-06-2009 08:14:50 | ||
---|---|---|
dh3201
|
Als het IVW echt om de veiligheid te doen is mogen ze wel eens wat strenger zijn omtrend het ontbreken van ATB-VV bijvoorbeeld. Daardoor zijn de laatste tijd nog veel ongelukken niet voorkomen! Maar ja, als het om centen gaat schuift veiligheid opeens naar de achtergrond.... Shqiperise-lopers? |
06-06-2009 09:18:48 | ||
---|---|---|
broek53
|
Dat laatste is een nogal boosaardige veronderstelling en bovendien volstrekt onwaar als het over de club IVW gaat. Je kunt er veel van zeggen, maar niet dat ze zich laten beïnvloeden of leiden door overwegingen en bezwaren van financiële aard van vervoerders. Haast integendeel. Daarnaast is ATB-VV gewoon nog niet 100 % ingevoerd en zelfs nog niet eens een verplichte voorziening. Ook dat is op zichzelf een erg bureaucratisch proces, maar met de financiën heeft dat niets te maken. |
06-06-2009 10:07:21 | ||
---|---|---|
rogier
|
QuotePrecies! Immers het oplossen van bureaucratische papierproblemen is essentieel om de levens van deze kwetsbare treinreizigers te beschermen! |
06-06-2009 11:36:05 | ||
---|---|---|
dh3201
|
Als het echt om de veiligheid te doen was geweest, was ATB-EG al lang uitgefaseerd geweest. In de jaren '60 was het niet functioneren onder de 40 km/h een bewuste keuze, maar 40 jaar later is dat niet meer van de tijd. 20 jaar geleden was er al ATB-NG wat ook onder 40 km/h werkt. Maar ja NSR wilde niet betalen.... De laatste ATB-loze trajecten zouden aanvankelijk van ATB-NG worden voorzien, maar onder druk van NSR is dat toch het minder veilige ATB-EG geworden.... Shqiperise-lopers? |
06-06-2009 15:50:10 | ||
---|---|---|
orselinus
|
Waarmee rijdt de SSN vandaag stoom of weer met diesel ervoor? |
06-06-2009 16:40:11 | ||
---|---|---|
broek53
|
QuoteDat laatste is waar, wat betreft Ede - Barneveld, Den Dolder - Baarn en Hoorn - Heerhugowaard. Voor de rest is het kletspraat. 20 jaar geleden bestond NSR niet en ProRail ook niet, maar was het de NS, die voor dit soort investeringen geheel afhankelijk was van het Rijk als de enige aandeelhouder en als de investeerder in grote projecten. Er is toen wel degelijk begonnen met de introductie van ATB NG en hebben de Wadlopers ATB NG ingebouwd gekregen. DM '90 is gebouwd met ATB NG. Op het moment supreme is de inbouw van ATB NG door het Rijk tegengehouden, omdat er bij V&W toen al gerekend werd op ETCS/ERTMS. Wij spreken hier over 1994. Pas toen ERTMS op zich liet wachten, zijn alsnog de nevenlijnen voorzien van ATBNG. En ja: toen heeft NSR zich verzet tegen ATB NG op genoemde baanvakken, om voor de hand liggende redenen. Dat is alles. |
06-06-2009 19:44:31 | ||
---|---|---|
2296
|
Quote Zover ik weet is er met stoom gereden. |
06-06-2009 20:49:14 | ||
---|---|---|
train85
|
Met de 65.018 gezien te Gd en Cps bij vertrek. |
07-06-2009 12:58:33 | ||
---|---|---|
thom
|
Toch blijf ik het altijd weer heerlijk knap vinden dat mensen hier nu gelijk boe beginnen te roepen naar IVW terwijl geen één de echte reden weet van het afwijzen... Volgens mij kun je toch echt niet oordelen wie de fout heeft gemaakt, als je de reden nieteens weet... |
07-06-2009 13:23:59 | ||
---|---|---|
john2
|
Het is te hopen dat deze afwijzing voor de VSM niet structueel wordt. Dat andere museumlijnen en bijzondere ritten ook afwijzingen krijgen. Laatst bewerkt door john2 op 07-06-2009 13:25 |
Tevreden over Somda? Overweeg dan eens een vrijwillige donatie, alvast bedankt! |
07-06-2009 13:24:10 | ||
---|---|---|
Jack5812
|
@ thom: Daar heb je wel een punt. Maar je moet toch ook toegeven dat de IVW op z'n minst de schijn tegen heeft Gr Jack Laatst bewerkt door Jack5812 op 07-06-2009 13:27 |
07-06-2009 19:05:16 | ||
---|---|---|
keesje
|
Quote Dat ben ik deels met je eens. Maar het IVW komt nou niet echt transparant over als zelfs de VSM niet weet waarom ze niet mogen rijden. Dat is in ieder geval al een reden om het functioneren van het IVW in dit geval nogal dubieus te kunnen vinden. Tenminste, dat vind ik. Laatst bewerkt door keesje op 07-06-2009 19:05 |
07-06-2009 19:18:57 | ||
---|---|---|
mren
|
Volgens mij weet de VSM het wel, maar heeft men er voor gekozen hierover op de vlakte te blijven. |
07-06-2009 19:21:21 | ||
---|---|---|
thom
|
Toch klinkt het me vreemd in de oren dat de VSM geen reden opgekregen zou hebben, denk dat ze dat best weten maar egwoon niet bekend maken (nog.) Ik kan me niet echt voorstellen dat IVW een brief stuurt in het kader van: Sorry, maar jullie mogen zondag niet rijden. Mvg IVW Maargoed, ik denk dat de VSM en IVW daar nogwel weer uit gaan komen al is het nu zonde van deze rit en moeite daarvan... |
07-06-2009 20:16:37 | ||
---|---|---|
keesje
|
Quote Als dat zo is dan speelt de VSM wel met de donateurs en ik denk niet dat die het erg fraai vinden, ongeacht wat dán de reden van het niet doorgaan van de rit was. Laatst bewerkt door keesje op 07-06-2009 20:16 |
07-06-2009 20:19:32 | ||
---|---|---|
timtrein
|
Er staat toch gewoon wat de achtergrond is?? --- Geheel onverwacht heeft de VSM geen toestemming gekregen van IVW (inspectie Verkeer en Waterstaat), om a.s. zondag te rijden. Hier liggen procedurele argumenten aan ten grondslag welke geheel buiten de VSM omgaan en waar de VSM dan ook geen invloed op heeft. Het heeft te maken met het nieuwe treinbeveiligingsysteem dat op de beide stoomlocomotieven van de VSM operationeel is. De systemen zijn dit jaar door specialisten ingebouwd en hebben bewezen goed te functioneren o.a. tijdens de ritten naar Leeuwarden en Stavoren. Zowel technisch als procedureel is alles prima in orde. Naar onze mening is de reden van IVW om de rit naar Hoorn te weigeren onterecht. |
09-06-2009 09:30:55 | ||
---|---|---|
SSNSander
|
Dat de collega's van de VSM geen toestemming hebben gekregen om de rit op 7 juni te rijden is uitermate vervelend. Helaas is dit een probleem waar niet alleen de VSM mee te maken heeft maar alle museumorganisatie's die rijden met ATB-E. Zo ook de SSN die op 6 april een aanpassingen aan het programma moest doen door de trein te rijden met 2 diesellokken en een stoomloc. Inmiddels hebben de ingebouwde ATB-E installatie's bij de SSN en VSM locomotieven bewezen te functioneren. Het bestuur van de SSN en de directie van de VSM zijn nu samen bezig om de ontstane problemen de wereld uit te helpen zodat we verder kunnen. Namens SSN en VSM stel ik voor niet te speculeren en beschuldigende vingers uit te steken maar deze zaak gewoon afwachten. Wij gaan ervan uit dat binnenkort alles weer in orde is. Met vriendelijke groet Sander Husen Bestuur Stoom Stichting Nederland |