Materieel in serie's 1900 en 2200 op 22-05-09
Forum: Dienstregelingen en omlopen - Omlopen algemeen
19-05-2009 21:15:36
fugazi
fugazi
Door werkzaamheden rond Ddr op onder andere komende vrijdag 22 mei 2009 wordt de 1900 serie en de 2200 serie geknipt. Weet iemand ook of dit grote gevolgen heeft voor de materieelinzet, dat er bijvoorbeeld geen resp. ICR of DDM-1 rijdt?  

19-05-2009 22:33:58
daniel_ddr
daniel_ddr
Materieelinzet uit het verleden biedt geen garantie voor de toekomst, maar de 1900 is nagenoeg altijd geheel IRM als 'ie bij werkzaamheden geknipt wordt. In ieder geval op het noordelijke deel (701900 Gv-Gvc) zal vast geen ICRm rijden

Overigens enkele andere opvallende zaken rond deze werkzaamheden: de 5000 start vrijdag een uur eerder en rijdt onder 705000-nummers. Geen idee hoe ze het verder voor elkaar krijgen, maar die treinen doen er 2 minuten langer dan normaal over om in Zwd te komen.
Dat moet haast wel door rijwegen met een stilstand onderweg komen, want ik zie zojuist in de reisplanner dat er een trein om .22/.52 van Ddr 3a naar Zwd 3 moet terwijl er tegelijk een trein van Zwd 4 naar Ddr 1b gaat die om .22/.52 aankomt, kan dus nog weleens gaan conflicteren.

Op zaterdag is er overigens een totaal afwijkende treindienst met 6x/uur een 250xx Ddr-Dt (stoptrein).


Dagelijks Amf-Klp v.v. - Kijk ook eens op http://www.ovinnederland.nl
 

19-05-2009 22:34:01
robbertc
robbertc
Vraagje: Volgens de regels mag er niet gevraagd worden naar dienstregelingen (Is de reden: 'kinderen die vragen worden overgeslagen'?). Er wordt de laatste tijd wel vaak gevraagd naar materieelinzet (en dergelijke). Ook bij werkzaamheden wordt er vaak een topic geopend. Ik vraag me af wat er mis is met het ouderwetse 'langs de baan gaan staan, en kijken wat er gebeurd'.

Misschien dat het aan mij ligt, en ja, het is slechts een vraag, maar het komt op mij wat 'opdringerig' over..

Dit borrelt bij mij zo op, omdat ik de laatste tijd een spervuur aan 'werkzaamheden-topics' voorbij zie komen.. Maar kan ook aan mij liggen
 

19-05-2009 22:41:08
Iceman
Iceman
Ik vind spervuur een beetje overdreven... Bij een reisje plannen heeft iedereen zo zijn voorkeuren qua mat, en dan is het toch handig om te weten of het er wel rijdt toch? Zodat je de planning er een beetje op kan aanpassen. Maar goed, als jij er last van hebt..


Herman rekent af en staat dan op, hij heeft eindelijk de wind weer in z'n kop.
 


19-05-2009 22:46:41
robbertc
robbertc
Ik heb er geen last van, het is meer een constatering van een nieuwe trent. Ik weet niet of die goed of slecht is, maar het valt me in ieder geval op.
Zie het als een mijmering

Laatst bewerkt door robbertc op 19-05-2009 22:55
 

19-05-2009 23:05:52
Iceman
Iceman
Bovendien wordt er toch niet om een echte DRGL gevraagd? Er staat niet 'rijdt trein 22xx met DDM-1', of 'rijdt trein 19xx met ICR'. Er wordt alleen gevraagd of het in de hele serie rijdt.
En sommige spotters vinden het bijvoorbeeld leuk om in DDM-1 te zitten, maar kunnen niet doordeweeks reizen. Dan is het toch handig om te weten (als het doordeweeks is kan) of het rijdt in de 2200? Je kan ook 4 uur op Asd om te kijken of het komt ja... Maar dat vind ik persoonlijk een beetje zonde van de dag.


Herman rekent af en staat dan op, hij heeft eindelijk de wind weer in z'n kop.
 

20-05-2009 07:30:24
ruysdael
ruysdael
Quote
robbertc: Ik heb er geen last van, het is meer een constatering van een nieuwe trent. Ik weet niet of die goed of slecht is, maar het valt me in ieder geval op.
Zie het als een mijmering
In ieder geval zijn jullie niet verplicht er op te antwoorden . De prioriteit van dergelijke topics ligt m.i. niet hoog (omdat het vaak enkel om een weekendje gaat, ik vind het interessanter te weten wat er op jaarbasis qua matinzet gebeurt), dus het staat je vrij om er mee te doen wat je wilt .