Aan- en afvoer Beker finale
Forum: Dienstregelingen en omlopen - Bijzondere ritten (DRGLs)
14-05-2009 09:45:58
noppie
noppie
Hallo allemaal.

Zondag is een bekerfinale in de Kuip te Rotterdam.
Op http://www.sc-heerenveen.nl/web/show/id=196509 is het volgende te lezen.

Treinnummer Vertrektijd Aankomsttijd Inchecken vanaf
T1 & T2 10.51 uur 13.26 uur 10.00 uur
T3 & T4 11.21 uur 13.56 uur 10.55 uur
T5 & T6 11.51 uur 14.26 uur 11.25 uur
T7 & T8 12.21 uur 14.56 uur 11.55 uur
T9 & T10 12.51 uur 15.26 uur 12.25 uur
T11 & T12 13.21 uur 15.56 uur 12.55 uur
T13 & T14 13.51 uur 16.26 uur 13.25 uur
T15 & T16 14.21 uur 16.56 uur 13.55 uur

Is er al bekend wanneer de aanvoer van deze treinen is. In 97 werd er de avond ervoor naar Lw gereden om te overnachten en de dag er op vanuit Lw naar het Rotterdamse te rijden.

Greetz,
Noppie.

Laatst bewerkt door noppie op 14-05-2009 09:48
 

14-05-2009 10:01:40
rudolfph
rudolfph
Aangezien deze informatie elders vrij beschikbaar is op internet, heb ik die hier ook gepubliceerd. %02%  

14-05-2009 10:12:18
noppie
noppie
Hoi Rudolf.

Die had ik ook al gezien, maar ik was benieuwd of ze voorafgaand van de heenrit eerst naar Lw komen. Het lijkt me niet zo dat ze keren op Heerenveen. Maar wie weet...

Greetz,
Noppie.
 

14-05-2009 10:18:02
train85
train85
Ze keren wel in Hr, met gevolg dat een aantal treinen te Hr van een ander spoor vertrekt dan gebruikelijk.
Zal deze week voor zondag met een overzicht komen van een aantal treinen mbt deze bekerfinale.

Laatst bewerkt door train85 op 14-05-2009 10:19
 


14-05-2009 10:28:42
noppie
noppie
Peppie Rudolf.

Dan zien we het wel verschijnen.

Greetz,
Noppie.
 

14-05-2009 11:19:51
bjornl
bjornl
In de gepubliceerde dienstregeling op Somda wordt nu gesproken over een "heenrijs", wat "heenreis" zou moeten zijn  

14-05-2009 11:45:08
rudolfph
rudolfph
Aangepast. Ik had er trouwens nog een leuke in staan die ik zelf al gezien had: "De tijden van de terugritten zijn afhankelijk van de terugritten."  

14-05-2009 14:03:33
martin27
martin27
Ook vanuit Es zullen extra treinen gaan rijden, volgens de site van FC Twente.

http://www.fctwente.nl/nieuws/index.php?item=8520

Laatst bewerkt door martin27 op 14-05-2009 14:05
 

14-05-2009 20:49:47
keesje
keesje
Zonder de spelbreker te willen zijn, zou ik degenen die van plan zijn de gehele dienstregeling en/of route's te gaan publiceren dringend willen vragen om dit niet te doen. Het is namelijk een gevalletje waar in zo'n geval de KLPD niet blij mee zal zijn.  

14-05-2009 20:51:56
keesje
keesje
Quote
train85: Ze keren wel in Hr, met gevolg dat een aantal treinen te Hr van een ander spoor vertrekt dan gebruikelijk.
Zal deze week voor zondag met een overzicht komen van een aantal treinen mbt deze bekerfinale.


Niet dus graag!
 

14-05-2009 20:52:35
noof
noof
Niet om het een of ander Keesje; maar de vertrektijden zijn te vinden op de sites van zowel Heerenveen als Twente. Is de route dan niet vrij logisch of..?  

14-05-2009 20:56:59
keesje
keesje
Dat mag je zelf invullen.  

14-05-2009 21:13:25
noof
noof
Oja, ik snap 'm. Excuus!  

14-05-2009 22:18:47
lamote_ban
lamote_ban
Quote
noof: Niet om het een of ander Keesje; maar de vertrektijden zijn te vinden op de sites van zowel Heerenveen als Twente. Is de route dan niet vrij logisch of..?

Wat betreft de route zijn er wel normaal wel wat alternatieve routes o.a. via Nm-Ht-Bd.
Maar omdat er daar werkzaamheden zijn is er weinig te kiezen.
Anderzijds zijn Heerenveen en Twente redelijke low risk clubs.

Laatst bewerkt door lamote_ban op 14-05-2009 22:19
 

14-05-2009 23:23:21
kiekkiek
kiekkiek
Zowel uit Twente als Friesland 8 treinen met 12 bak VIRM naar de Kuip. 32 VIRMS-6 dus naar het noordoosten. En dat moet maandagmorgen allemaal weer schoon aan de start staan. Flinke uitdaging voor logistiek, zeker gezien de werkzaamheden in het zuiden.

Laatst bewerkt door kiekkiek op 14-05-2009 23:23
 

15-05-2009 08:29:49
dumpy_dump
dumpy_dump
Overigens is de serie 2800 opgeheven in verband met de supporterstreinen, aannemelijk om materieel vrij te maken voor de extra treinen. Mogelijk schuifacties met ICM/VIRM dus.

Laatst bewerkt door admin op 15-05-2009 19:07, reden: Originele bericht is verwijderd
 

15-05-2009 10:03:26
ruysdael
ruysdael
ICM richting 8800/2000 zou mij niet verbazen, al zie ik het liever verschijnen in Noord-Holland .  

15-05-2009 10:05:44
edje
edje
Vanuit Enschede dus 8 treinen, en meer dan 200 bussen. een gigantische logistieke operatie dus.
Overigens denk ik dat de schade wel meevalt, zowe Twente als Heerenveen, hebben allebei redelijk beschaafde voetbalsupporters.
 

15-05-2009 10:06:56
ruysdael
ruysdael
Daarbij: is het niet zo dat de club de schade aan het materieel moet betalen? In dat geval maakt het voor NS niet uit wat voor treinen er worden ingezet, als het maar capaciteit heeft.  

15-05-2009 10:40:15
keesje
keesje
Quote
dumpy_dump: Overigens is de serie 2800 opgeheven in verband met de supporterstreinen, aannemelijk om materieel vrij te maken voor de extra treinen. Mogelijk schuifacties met ICM/VIRM dus.
De 2800 is opgeheven om ruimte te maken voor de vele supporterstreinen en niet primair om materieel vrij te maken. Het vrijgekomen personeel is natuurlijk wel handig om hierbij in te zetten of te verschuiven naar de extra treinen.

Vanuit Hr vertrekken 8 treinen met 5 composities 3x VIRM IV en 3 compo's 2x VIRM VI. Het spul komt overal vandaan: Mt/Hrl/Ehv (aanvoer via Rtd vanwege stremming Vga-Ht!!) en Nm.

Vanuit Es gaan 8 treinen die bestaan uit: 3x VIRM IV (3 composities, komt leeg uit Amr, Ut, Amf en Rsd), 2x DDAR (4 comp. vanuit Wgm, Amf, Llso en Ekz) en een compositie ICM (10 bakken die zelfs daarvoor uit Asd komt).

Laatst bewerkt door admin op 15-05-2009 19:07, reden: Originele bericht is aangepast
 

15-05-2009 10:44:45
ruysdael
ruysdael
Dat zal wel de compositie zijn die vandaag in de 14361 zit.  

15-05-2009 10:53:32
keesje
keesje
Het drietje wel, de andere drie en vier komen uit respectievelijk 71584 A en 71584 V van de zaterdag.  

15-05-2009 10:55:43
ruysdael
ruysdael
Oke, apart. Normaal gesproken staan er toch al 10 bakken ICM te niksen op de Zaanstraat (alle 10 afkomstig van de 14361) .  

15-05-2009 11:04:47
dumpy_dump
dumpy_dump
Quote
keesje: ...3 compo's 5x VIRM VI.
Die treinen wil ik zien!
 

15-05-2009 11:08:45
keesje
keesje
Ja de verwarring wordt groot zo, uiteraard 2x VIRM VI.  

15-05-2009 16:00:24
abcde
abcde
Quote
keesje:
De 2800 is opgeheven om ruimte te maken voor de vele supporterstreinen en niet primair om materieel vrij te maken. ...


Gezien de aankomsttijd te R'dam Stadion hebben de sup.treinen uit Hr inderdaad het pad van de 2800 nodig.

Deze treinen uit Hr zullen dan tussen Zl en Amf wel de stoptrein moeten passeren. Waar gebeurt dat ? bij de inhaalsporen van Putten ?

Laatst bewerkt door abcde op 15-05-2009 16:07
 

15-05-2009 17:58:24
keesje
keesje
Quote
abcde: Deze treinen uit Hr zullen dan tussen Zl en Amf wel de stoptrein moeten passeren. Waar gebeurt dat ? bij de inhaalsporen van Putten ?


Deze vragen laat ik even aan je eigen fantasie over.
 

15-05-2009 18:52:05
lucky
lucky
Het gewoon inzetten van bijvoorbeeld ICRm in de 3600/1900 in plaats van VIRM levert natuurlijk ook wel wat stelletjes op. Zo zal VIRM her en der wel meer (stop)treinen vervangen in het weekend.  

15-05-2009 19:08:14
admin
Moderator
admin
admin: respectloze opmerking van htmtram is verwijderd, de daaropvolgende reacties uiteraard ook.
Vriendelijk verzoek aan de mensen die hebben gereageerd om de volgende keer de MeldBericht link te gebruiken. Dan kunnen we direct ingrijpen.


Met vriendelijke groet, Peter van der Leek
 


Tevreden over Somda? Overweeg dan eens een vrijwillige donatie, alvast bedankt!


15-05-2009 21:40:30
niels arno
niels arno
Er ging net even iets mis. Vorige bericht mag verwijderd worden.

Een overzichtje van het vertrek uit Es.

Trein Es v Samenstelling

28031 10.31 - 3x VIRM IV Leeg uit Amr.
28033 11.01 - 3x VIRM IV Leeg uit Amr/Asd/Amf
28035 11.31 - 3x VIRM IV Leeg uit Rsd/Rtd
28037 12.01 - 2x DDAR Leeg uit Gvc
28039 12.31 - 2x DDAR Leeg uit Hn/Ekz
28041 13.01 - 2x DDAR Leeg uit Wgm
28043 13.31 - 2x DDAR Leeg uit Wgm/Amf
28045 14.01 - 10 bak ICM Leeg uit Aswpl
 

15-05-2009 21:47:37
lamote_ban
lamote_ban
Dit wordt wel een mega-operatie.
Waar blijven al die treinen trouwens tijdens de wedstrijd?
 

15-05-2009 22:10:40
bart84
Moderator
bart84
Rotterdam Lombardijen en Station zelf. Verder is er in Rtd en Ddr ook ruimte.


Mvg. Bart
 

16-05-2009 12:42:10
steeph82
steeph82
Morgen zit ik zelf in de trein die om 13.31 uur uit Es richtig Rotterdam vertrekt. Ben erg benieuwd hoe het gezelschap met de DDAR omgaat...


Hagen von Ortloff zuliebe
 

16-05-2009 12:50:33
keesje
keesje
Treinnummers van de treinen uit Hr zijn trouwens 28011 t/m 28025 voor de heenweg.  

17-05-2009 13:19:42
superboer
superboer
Quote
keesje: Zonder de spelbreker te willen zijn, zou ik degenen die van plan zijn de gehele dienstregeling en/of route's te gaan publiceren dringend willen vragen om dit niet te doen. Het is namelijk een gevalletje waar in zo'n geval de KLPD niet blij mee zal zijn.
De route en tijden zijn blijkbaar niet zo geheim, ze staan doodleuk in de actuele vertrektijden van Heerenveen, Amersfoort, Utrecht, Arnhem en Rotterdam.%03% Zelfs vertragingen worden weergegeven.

Laatst bewerkt door superboer op 17-05-2009 13:21
 

17-05-2009 13:20:46
keesje
keesje
Dat blijkt dan maar weer!

Aan de spots te zien is er dus al één en ander aan treinen op tijd vertrokken. Ben benieuwd hoe het verdere verloop is vandaag.

Laatst bewerkt door keesje op 17-05-2009 13:21
 

17-05-2009 18:44:09
bjornl
bjornl
Rond 16:20 kwamen door Goude achtereenvolgens een setje VIRMs die geheel blauw waren van binnen gevolgd door een setje DDARs die geheel rood waren van binnen. Het zag er vol, maar rustig uit binnen. Opvallend in de blauwe trein: balkonwachten met felrode jassen!  

17-05-2009 20:38:02
superboer
superboer
De AV van Rotterdam Stadion ziet er momenteel nogal rood uit. Alle treinen hebben nu +60 en dat zal nog (in ieder geval bij de eerste treinen) nog wel oplopen vermoed ik.  

17-05-2009 21:00:35
robbertc
robbertc
Ben benieuwd of er na deze forse uitloop van de wedstrijd, het voormekaar gekregen wordt om het materieel (in een fatsoenlijke staat) morgenochtend weer op de goede plek te krijgen. Dat kan namelijk (nu al helemaal) wel eens krap gaan worden..  

17-05-2009 21:24:28
lamote_ban
lamote_ban
Ik neem toch aan dat er voor de terugreis 3 roosters waren: na 90 min, na verlenging en na penalties. Het zou wel heel dom zijn als daar in de planning geen rekening mee gehouden was.  

17-05-2009 21:24:58
dekorte
dekorte
Virm 8654+8746 afgerangeerd te Delft.

http://www.flickr.com/photos/aa_de_korte/3539173613/
 

17-05-2009 21:52:08
JcJay
JcJay
Quote
superboer:
Quote
keesje: Zonder de spelbreker te willen zijn, zou ik degenen die van plan zijn de gehele dienstregeling en/of route's te gaan publiceren dringend willen vragen om dit niet te doen. Het is namelijk een gevalletje waar in zo'n geval de KLPD niet blij mee zal zijn.
De route en tijden zijn blijkbaar niet zo geheim, ze staan doodleuk in de actuele vertrektijden van Heerenveen, Amersfoort, Utrecht, Arnhem en Rotterdam.%03% Zelfs vertragingen worden weergegeven.

En de treinen uit Twente, als ik de AV van Enschede mag geloven maakten die kop op Deventer Goederen en gingen die over Arnhem-Utrecht?
 

17-05-2009 22:15:14
keesje
keesje
Quote
lamotep: Ik neem toch aan dat er voor de terugreis 3 roosters waren: na 90 min, na verlenging en na penalties. Het zou wel heel dom zijn als daar in de planning geen rekening mee gehouden was.


Heel makkelijk roepen dat iets 'dom' is, maar een bijsturingsafdeling krijgt ook meer voor elkaar dan je denkt. Als ik naar de actuele vertrektijden van bijvoorbeeld Ah kijk, zijn de oorspronkelijk ingelegde treinen gewoon met vertraging vertrokken (zie bv +54 en +28) voor de eerste treinen. De treinen erna rijden gewoon volgens plan of met lichte vertraging.

Het is natuurlijk een hele uitdaging om alles vannacht weer in Amf, Wgm, Ut en zelfs Hdr te krijgen, maar zonder rare verstoringen moet dat gewoon lukken en staat morgen alles weer op zijn plek.

Overigens: je vergeet het scenario dat de wedstrijd na 25 minuten gestaakt werd wegens rellen op de tribune. Ook al zo dom dat daar geen rekening mee gehouden is... %03%

Laatst bewerkt door keesje op 17-05-2009 22:16
 

17-05-2009 22:19:05
train85
train85
Hou je er ook rekening mee dat vannacht ruim een derde van nederland eruit ligt qua onderhoudsrooster. Er gaan ook vele leegmatten naar Hrl en Mt, maar die gaan maar tot Ehv of Rtd komen. Het gaat nog een groot feest worden morgenochtend.  

17-05-2009 22:20:41
keesje
keesje
Er hebben vanmiddag al doorschuifacties plaatsgevonden vanuit bijvoorbeeld Gvc en Rtd. Dit materieel is al naar Mt en Hrl gebracht en daarom hoeft het spul vanuit Hr en Es daar niet meer helemaal naar toe. Slim he?  

17-05-2009 22:30:06
train85
train85
Als dat zo is hebben ze inderdaad slim nagedacht ja. En dat ze daar machinisten voor gevonden hebben.

Laatst bewerkt door train85 op 17-05-2009 22:40
 

17-05-2009 22:48:00
lucky
lucky
Levert het hele idee Ns daadwerkelijk ook nog wat op? De kaartjes waren 45 euro zover ik weet, en daarvan zal ook een gedeelte voor het stadion zijn.  

17-05-2009 23:22:01
daniel_ddr
daniel_ddr
Quote
bart84: Rotterdam Lombardijen en Station zelf. Verder is er in Rtd en Ddr ook ruimte.
Er heeft inderdaad een setje van 3x IRM-IV (met Es op de koersdisplays) gedurende de wedstrijd in Ddr gestaan. Op spoor 3 notabene, dat zullen krappe opvolgingen geweest zijn met alle stop- en sneltreinen inclusief de kerende over spoor 2.


Dagelijks Amf-Klp v.v. - Kijk ook eens op http://www.ovinnederland.nl
 

17-05-2009 23:45:16
keesje
keesje
Quote
lucky: Levert het hele idee Ns daadwerkelijk ook nog wat op? De kaartjes waren 45 euro zover ik weet, en daarvan zal ook een gedeelte voor het stadion zijn.


Ik kan me het nauwelijks voorstellen eigenlijk. Want er zijn vandaag zeker duizenden, zo niet tienduizenden lege kilometers gemaakt om al het materieel in Hr en Es te krijgen en alles straks weer er vandaan te krijgen...
 

17-05-2009 23:47:39
lucky
lucky
Correct. En nog afgezien van de tijd die erin is gestoken om het hele gebeuren te plannen en de mensen die op Rotterdam Stadion de supporters begeleiden en in de juiste treinen krijgen. Daarnaast natuurlijk een heel stel machinisten die ook betaald moeten worden.  

17-05-2009 23:49:57
thom
thom
Maar ik denk toch echt dat de firma Chartertrains wel weet wat ze doorrekenen aan de huurder van de treinen...

Ik denk eerder dat je je af kunt vragen of een voetbalclub er nogwat aan verdiend...
 

17-05-2009 23:54:51
keesje
keesje
Tsja, dat is gissen, ik ken de cijfers niet.

Wat me nu opvalt is dat enkele reguliere reizigerstreinen nu ook flink last begint te krijgen van de sterk verlate supporterstreinen, in combinatie met het al ingaan van de diverse (enkel sporige) onderhoudsroosters. Een 7600 naar Nm staat te Ah al met +33 in de boeken en ook 3689 staat te Zp al met +30 genoteerd.
 

18-05-2009 00:46:25
lucky
lucky
Dat had dan weer te maken met een storing tussen Zp en Ah.

Laatst bewerkt door lucky op 18-05-2009 00:46
 

18-05-2009 08:46:06
Rolffiej19
Rolffiej19
De 10 bakken ICM kwamen om 05:00 vanochtend weer terug in Aswplz de puinhoop binnenin viel mee ook kwam er een setje van 2 virmpjes vanaf de supporters treinen naar Aswplz maar die kwam rond 03:00 al binnen , zover ik weet zullen de ICM`en wel weer hun eigen treintje naar Lls gaan rijden op tijd  


18-05-2009 09:08:23
mdeen
mdeen
Quote
daniël_ddr:
Quote
bart84: Rotterdam Lombardijen en Station zelf. Verder is er in Rtd en Ddr ook ruimte.
Er heeft inderdaad een setje van 3x IRM-IV (met Es op de koersdisplays) gedurende de wedstrijd in Ddr gestaan. Op spoor 3 notabene, dat zullen krappe opvolgingen geweest zijn met alle stop- en sneltreinen inclusief de kerende over spoor 2.

Ik heb het idee dat de 5000 op spoor 20 keerde.

Konden ze geen stellen kwijt op de Kijfhoek? Ik zag ze ook allemaal staan tussen Rotterdam CS en Dordrecht.
 

18-05-2009 09:22:58
daniel_ddr
daniel_ddr
Quote
mdeen: Ik heb het idee dat de 5000 op spoor 20 keerde.
5100 dan, de 5000 rijdt niet in het weekend

Quote
Konden ze geen stellen kwijt op de Kijfhoek? Ik zag ze ook allemaal staan tussen Rotterdam CS en Dordrecht.
Wordt wat lastig om ze daar te krijgen: er mag geen reizigersmaterieel door de goederenbuizen bij Brd, dus zou je kop moeten gaan maken bij Zwd.

Vanmorgen trouwens nog een DDAR op Utoz zien staan waarin het een aardige bende was (het afval op de tafeltjes was notabene vanuit de bus nog te zien), mogelijk ook materieel uit de supporterstreinen. Verder op Rtst zelf ook nog een aardige bende, naast het perron lagen ook de sporen bezaaid met afval. Geen idee of het daarmee te maken had, maar de 2114 heeft daar nogal langzaam langs gereden en kwam pas bij Rtz weer een beetje op snelheid.


Dagelijks Amf-Klp v.v. - Kijk ook eens op http://www.ovinnederland.nl
 

18-05-2009 09:33:07
mdeen
mdeen
Quote
daniël_ddr:
Quote
mdeen: Ik heb het idee dat de 5000 op spoor 20 keerde.
5100 dan, de 5000 rijdt niet in het weekend

Je hebt gelijk.

Quote
Vanmorgen trouwens nog een DDAR op Utoz zien staan waarin het een aardige bende was (het afval op de tafeltjes was notabene vanuit de bus nog te zien), mogelijk ook materieel uit de supporterstreinen. Verder op Rtst zelf ook nog een aardige bende, naast het perron lagen ook de sporen bezaaid met afval. Geen idee of het daarmee te maken had, maar de 2114 heeft daar nogal langzaam langs gereden en kwam pas bij Rtz weer een beetje op snelheid.

Ik kwam tijdens de wedstrijd langs Rtst (tegen 19:00 uur) en toen waren alle prullebakken vol en lag er al rotzooi op het perron. Zo te zien heeft iedereen een lunchpakketje gekregen, want het waren allemaal dezelfde zakjes en flesjes.
Dat er in die tussentijd niet even over het perron gegaan wordt om wat op te ruimen, het is iedereen toch duidelijk dat als de afvalbakken al vol zitten dat het perron en het spoor de volgende locatie is.
Sowieso zijn een paar standaard bakjes aan de palen daar totaal niet voldoende.

En de treinen werden ook niet geruimd tijdens de wedstrijd. Ben benieuwd of het spoelwater wel bijgevuld werd.
 

18-05-2009 10:14:09
keesje
keesje
De volgende setjes kwamen (in deze volgorde) door Ah om de Twente-gangers terug te brengen:
* 9514+9450+9572
* 8738+8709
* 9559+9551
* 7821+7879
* 7842+7426
* 7406+7828
* 7444+7835
* 4207+4208

En de Cup-winners werden met deze treinen naar huis gebracht (in volgorde van doorkomst te Amf):

* 9434+9580+9584
* 9566+9409+9563
* 9469+9576+9516
* 9405+9412+9422
* 8632+8732
* 8654+8668
* 9474+9403+9583
 

18-05-2009 10:41:16
smarkie
smarkie
Quote
En de treinen werden ook niet geruimd tijdens de wedstrijd. Ben benieuwd of het spoelwater wel bijgevuld werd.


ook spoelwater is niet bijgevuld, net als het legen van de bio reactoren (wat volgens zeggen alleen in Onnen kan gebeuren) dit hield in dat er een aantal treinen op de heenweg al met volle toiletten rond reed


Mcn NS International Rtd
 

18-05-2009 11:13:31
mren
mren
Quote
keesje: De volgende setjes kwamen (in deze volgorde) door Ah om de Twente-gangers terug te brengen:

* 4207+4208


Dan hebben ze ergens in het westen een stelletje achtergelaten, want 's middags zat er nog een ICM-III op kop (Dv-Ah).
 

18-05-2009 11:29:37
keesje
keesje
De 8653+8746 hebben ook heen gereden vanuit Hr, maar zijn niet meer vanuit Rtst ingezet naar hr of Es na afloop van de wedstrijd.  

18-05-2009 11:45:54
robbertc
robbertc
@ mren: De 4207 + 4208 hadden zowel de heen- als de terugweg gezelschap van maar liefst 2 ICM-III'en: De 4079 en 4043..  

18-05-2009 12:51:32
broek53
broek53
Quote
smarkie: ook spoelwater is niet bijgevuld, net als het legen van de bio reactoren (wat volgens zeggen alleen in Onnen kan gebeuren) dit hield in dat er een aantal treinen op de heenweg al met volle toiletten rond reed
Bioreactoren zijn niet voor niets bioreactoren. Het zijn geen tanks die telkens geleegd moeten worden, maar apparaten die wekenlang niet geleegd behoeven te worden (als ze het goed doen uiteraard). Anders zou er een constante stroom VIRM-4 van en naar Onnen rijden, vrees ik.
 

18-05-2009 13:04:21
thijs
thijs
Wat ik me afvroeg: waarom werden de treinen vanuit Es naar Rtd via Ah geleid, en niet gewoon via Apd? Via Ah lijkt zo'n omweg, maar misschien heeft het te maken met de beschikbaarheid van paden?  

18-05-2009 13:07:36
dumpy_dump
dumpy_dump
Aannemelijk vooral met de belasting van Ut-Amf en empl Ut. Ik denk niet dat ze in Ut blij zouden zijn geweest met 4 kerende treinen per uur.  

18-05-2009 18:16:46
raoul
raoul
Quote
keesje: En de Cup-winners werden met deze treinen naar huis gebracht (in volgorde van doorkomst te Amf):
* 9434+9580+9584
* 9566+9409+9563
* 9469+9576+9516
* 9405+9412+9422
* 8632+8732
* 8654+8668
* 9474+9403+9583
De 8653+8746 hebben ook heen gereden vanuit Hr, maar zijn niet meer vanuit Rtst ingezet naar hr of Es na afloop van de wedstrijd.


Als ik de verhalen van Heerenveen supporters hoor was het zeer maar dan ook zeer chaotisch op de terugweg. Diverse supporters flauw gevallen door lange opstoppingen bij het station en overvolle treinen. Ook schijnt de afhandeling van de treinen op de terugweg chaotisch te zijn verlopen. Dit leidde tot een trechter aan supporters die geen kant op konden.

(Let op geen eigen waarneming, maar van diverse mensen horen zeggen)


Werkzaam bij de NS International ICE / ICB
 

18-05-2009 18:21:55
ruysdael
ruysdael
Quote
keesje: De volgende setjes kwamen (in deze volgorde) door Ah om de Twente-gangers terug te brengen:
* 9474+9403+9583
9473? 9474 bestaat niet .

Laatst bewerkt door ruysdael op 18-05-2009 18:22
 

18-05-2009 18:43:21
lucky
lucky
Quote
raoul:
Als ik de verhalen van Heerenveen supporters hoor was het zeer maar dan ook zeer chaotisch op de terugweg. Diverse supporters flauw gevallen door lange opstoppingen bij het station en overvolle treinen. Ook schijnt de afhandeling van de treinen op de terugweg chaotisch te zijn verlopen. Dit leidde tot een trechter aan supporters die geen kant op konden.

(Let op geen eigen waarneming, maar van diverse mensen horen zeggen)


Op zich ook wel logisch, alle supporters wouden bij de huldigingen zijn, en de laatst vertrekkende trein(en) zouden waarschijnlijk niet op tijd daar zijn. Dus vermoedelijk in elke trein wat extra reizigers?
 

18-05-2009 19:17:05
keesje
keesje
Quote
maccerr:
Quote
keesje: De volgende setjes kwamen (in deze volgorde) door Ah om de Twente-gangers terug te brengen:
* 9474+9403+9583
9473? 9474 bestaat niet .


Inderdaad, was de 9473.
 

18-05-2009 19:19:34
keesje
keesje
Quote
thijs: Wat ik me afvroeg: waarom werden de treinen vanuit Es naar Rtd via Ah geleid, en niet gewoon via Apd? Via Ah lijkt zo'n omweg, maar misschien heeft het te maken met de beschikbaarheid van paden?


Inderdaad, het antwoord van Dumpy klopt. Maar ook doordat Prorail niet wilde dat de goederenpaden zouden worden ingepikt door de supporterstreinen. Los van dat die paden slechts 1x bezet was en de andere 15 gewoon benut hadden kunnen worden. Zonde van al die loze ruimte op het spoor zeg maar... Tussen Dv en Va zijn geen goederenpaden en tussen Ah en Ut kon gebruik gemaakt worden van de ICE-paden, voor zover ze niet reden.