Open huis Almelo Verdiept
Forum: Dienstregelingen en omlopen - Werkzaamheden
01-05-2009 15:44:53
gummbahla
gummbahla
In verband met de aanstaande ingebruikname van Almelo Verdiept, organiseert prorail op zaterdag 19 mei een 'open dag' in de spoorbak.

Van de prorail site:
----
Open huis Almelo Verdiept - zaterdag 19 mei 2009
Wandelen langs treinen in de verdiepte spoorbak

Op zaterdag 16 mei 2009 zijn tussen 12.00-16.00 uur inwoners van Almelo en overige belangstellenden van harte welkom om een wandeling te maken door de verdiepte spoorbak van Almelo Verdiept.

De looproute begint bij het Bellavistaterrein in de Ambtstraat in Almelo en loopt door tot voorbij de overbrugging over de Schoolstraat/Violiersstraat, en terug langs de andere zijde van het spoor. Tijdens deze feestelijke middag staat een aantal treinen opgesteld in de auberginekleurige spoorbak. Op een podium in de bak ter hoogte van de overbrugging Nieuwstraat staat een drankje klaar en zijn er enkele kinderactiviteiten georganiseerd.
----

Iemand enig idee welk materieel er opgesteld gaat worden?
 

01-05-2009 16:21:23
ovbus
ovbus
volgens mij staat er een typ fout van prorail er in het is namelijk 16mei de open dag  

01-05-2009 19:21:06
justin150
justin150
daar zullen er niet veel mensen naar toe gaan geen spoor freaks die zullen wel naar alkmaar gaan  

02-05-2009 23:03:27
mren
mren
Daar ga je je dan erg in vergissen. Dit soort projecten leeft in de halve stad en daar gaat ook zeker genoeg volk op af komen. En er is nog een groot verschil (ook in aantallen) tussen geïnteresseerden en spoorfreaks. Bovendien zijn er ook spoorfreaks die dat statische gebeuren in Alkmaar gestolen kan worden.  


13-05-2009 12:21:52
gvttreinen
gvttreinen
Meer nieuws hierover:

een Prorail nieuwsbericht:
======================
Open huis Almelo Verdiept

Werktreinen en reizigerstreinen opgesteld in de verdiepte bak
Tijdens een feestelijk Open Huis op zaterdag 16 mei a.s. tussen 12:00-16:00 uur worden inwoners van Almelo en overige belangstellenden in de gelegenheid gesteld om de verdiepte spoorbak te bekijken; het resultaat van drie jaar lang bouwen! Dit kan door een wandeling te maken langs werktreinen en reizigerstreinen, die in de bak staan opgesteld.

De looproute begint bij de ingang bij het Bellavistaterrein aan de Parallelweg in Almelo (de bak is ook toegankelijk via trappen in de Ambtstraat (bij huisnummer 11) en in de Bornerbroeksestraat (bij huisnummer 197)). Ter hoogte van de overbrugging Nieuwstraat is beneden in de bak een podium gebouwd, waar u onder het genot van een drankje op schermen een foto- en filmpresentatie van de bouw van Almelo Verdiept kunt bekijken. Ook voor de kinderen zijn hier leuke activiteiten!

De wandeling loopt verder door tot voorbij de Schoolstraat. Aan de ene zijde van het spoor staan reizigerstreinen opgesteld, zoals de Olympische trein en een Sprinter.

Aan de andere zijde van het spoor staan werktreinen van spooraannemer VolkerRail opgesteld. De mobiele werkplaats van VolkerRail kan worden bekeken. Dit is een wagon zonder vloeren, die voorzien is van water, elektriciteit en alle gereedschappen en onderdelen die baanwerkers nodig hebben. Hiermee kan de aannemer veilig en snel onderhoud plegen, terwijl het nevenspoor ‘open’ blijft. Ook is er een stopmachine te bekijken, een trein die er voor zorgt dat het spoor op de juiste hoogte komt te liggen. Een ballast profileermachine wordt gepresenteerd en een kraan met werkbak, waarmee de aannemer werkt aan de bovenleiding. Met een stomplasmachine wordt ter hoogte van de Bornerbroeksestraat een demonstratie gegeven hoe spoorrails aan elkaar worden bevestigd.

Parkeren

De ingang bij het Bellavistaterrein is lopend goed bereikbaar vanaf station Almelo (uitgang achterzijde). Voor degenen die toch met de auto komen is de parkeergarage van het Regionaal Opleidings Centrum (ROC) opengesteld. Bezoekers kunnen hier gratis parkeren. De ingang bevindt zich aan de Parallelweg. Bezoekers met auto worden vriendelijk verzocht hier zoveel mogelijk gebruik van te maken.
=================================
Gérard
 

13-05-2009 12:49:12
ijnte
ijnte
Quote
De mobiele werkplaats van VolkerRail kan worden bekeken. Dit is een wagon zonder vloeren, die voorzien is van water, elektriciteit en alle gereedschappen en onderdelen die baanwerkers nodig hebben.
Is die mobiele werkplaats niet al aanwezig in Alkmaar, of hebben ze er 2?

Laatst bewerkt door admin op 13-05-2009 17:16, reden: Quote hersteld
 

13-05-2009 13:08:17
webguy
webguy
Ik geloof dat elke spooronderhoud-toko er een heeft


Kom eens langs op http://ovinnederland.nl!
 

13-05-2009 15:03:12
htmtram
htmtram
er zijn er 2 of 3 in nederland?  

13-05-2009 20:31:13
lamote_ban
lamote_ban
Is het trouwens al duidelijk wanneer die bak eindelijk in gebruik komt?  

13-05-2009 20:33:29
mren
mren
In het pinksterweekend wordt eea aangesloten.  

14-05-2009 09:55:30
teus-baars
teus-baars
@Ijnte; Ja er zijn meerdere mobiele werkplaatsen in NL. Als ik het goed heb zijn er ook wel verschillen te zien aan de combinaties. Zo is er een met twee oude lageboordwagens (geribbelde zijkanten) aan weerzijde, terwijl er ook een is met begeleidingswagens voorzien van gladde aluminium boorden.  

16-05-2009 15:57:53
rudolfph
rudolfph
Omdat iets anders niet doorging voor mij, kon ik vandaag naar Almelo-verdiept. In de tunnelbak staan (het is nog aan de gang ) de 2946, 3408, 9520, 203-3 en een tweetal onderhoudsmachines. Voor zover ik heb gezien was alleen de 3408 niet toegankelijk. Verder is er een tent opgebouwd onder het viaduct het dichtst bij station Aml. Hier zijn wat activiteiten voor de kinderen en versnaperingen te krijgen. Overigens is niet het gehele tracé te bewandelen, de helling aan de zijde Amri is afgesloten.

EDIT: nog speciaal naar gevraagd, er zijn 4 mobiele werkplaatsen, 3 van Volkerrail en 1 van de BAM.

Laatst bewerkt door rudolfph op 16-05-2009 16:13, reden: typfout gecorrigeerd
 

16-05-2009 16:07:06
ovbus
ovbus
ik ben in alle treinen geweest behalve de 3408
welke trein bedoel je met 2308?
 

16-05-2009 16:14:24
rudolfph
rudolfph
23, 34, het zit allemaal naast elkaar aan de linkerkant van het toetsenbord. Typfoutje verbeterd dus. Bedankt.  

17-05-2009 00:03:23
taurus
taurus
Ben ook vanwege verplichtingen later vandaag niet naar Amr gegaan maar naar Almelo verdiept. Leuk om zo eens in de tunnelbak te lopen en foto's in de bak zelf te maken, dit was de enige kans. Het zag er allemaal goed georganiseerd uit.

Het enige wat ik jammer vond was dat de SGM en V-IRM aan elkaar gekoppeld waren. Als daar een paar meter tussen had gezeten was de V-IRM leuk te fotograferen geweest.
 

17-05-2009 00:33:23
tweetyrock
tweetyrock
Ook ik heb een kijkje genomen te Almelo vanmiddag, eerst even met de trein langs het trace gereisd. Zie http://www.youtube.com/watch?v=J3jNw3KD8ZE .. en daarna ook even door de bak heen en weer gewandeld. Foto's staan hier http://www.flickr.com/photos/37842838@N06/sets/72157618197099517/ .. Maar zeker een leuke ervaring om er zo door heen te kunnen lopen, en het was allemaal goed geregeld