20-04-2009 15:35:25 | ||
---|---|---|
qj7141
![]() |
Persbericht 14-04-2009 Herfstvakantie: geen treinverkeer van en naar Deventer ProRail werkt aan het spoor Het treinverkeer van en naar Deventer ligt dit najaar negen dagen stil. Het gaat om de herfstvakantie: 17 tot en met 25 oktober (week 43). In opdracht van ProRail vernieuwt VolkerRail spoor en wissels op station Deventer. Daarnaast vinden er diverse werkzaamheden plaats op de spoorlijnen van Deventer naar Zwolle, Apeldoorn, Zutphen én Rijssen. NS zet bussen in. Diverse werkzaamheden Naast de spoorvernieuwing op station Deventer, vernieuwt ProRail zes kilometer spoor tussen Zwolle en Olst. Een vernieuwde spoorbaan op betonnen dwarsliggers is onderhoudsarmer, stiller voor de omgeving en comfortabeler voor treinreizigers. In Olst vinden bovendien perronwerkzaamheden plaats. Op de Zutphensestraat in Apeldoorn wordt in de betreffende week een betonnen tunnelbak onder het spoor geschoven. De tunnel zal uiteindelijk de spoorwegovergang vervangen, zodat de verkeersveiligheid ter plaatse verbetert. Ook in Rijssen komen twee tunnels onder het spoor en in Holten wordt eveneens aan de perrons gewerkt. Het spoor van Deventer naar Zutphen ten slotte, wordt tijdens de herfstvakantie gebruikt voor de aan- en afvoer van werktreinen en materialen. Overlast beperken Door het combineren van de diverse spoorwerkzaamheden in de herfstvakantie probeert ProRail de overlast voor zowel het treinverkeer als de omgeving te beperken. Spoorwerkzaamheden gebeuren vaak ’s nachts en in rustige periodes zoals de vakantie, aangezien er dan minder treinreizigers zijn. Zo blijft de overlast door uitval van treinen zo beperkt mogelijk. Bovendien is het veiliger voor de spoorwerkers. Gevolgen voor het treinverkeer Gedurende bovengenoemde periode rijden er geen treinen van en naar Deventer. NS rijdt bussen in plaats van treinen op de trajecten rondom station Deventer. Reizigers kunnen voor exacte informatie over de gevolgen voor hun reis www.ns.nl raadplegen of bellen met 0900-1475 (€ 0,35 per minuut). Ook NOS Teletekst pagina 754 geeft actuele informatie. |
20-04-2009 15:52:40 | ||
---|---|---|
mren
![]() |
Zou weer aanleiding kunnen zijn tot de inzet van DM'90 op Odz-Zp, en terugkeer van treinen van 3 stellen op Zl-Es. |
20-04-2009 16:01:58 | ||
---|---|---|
mdj
![]() |
Hmmz..Als men nu ook nog even gaat koppelen aan de 17800, heb je een doorgaande trein Apd-Odz. 17800 aankomen op 3B, 31200 vertrekkend van 3B, aankomend op 3A, 17800 vertrekken van 3A. NS met minimaal 2 setjes DM90, de rest met dubbel lint? Miv het enkelspoor te Aml kon het ook, alleen toen in de 31200. |
20-04-2009 16:33:56 | ||
---|---|---|
mark
![]() |
Toen was er ook meer DM'90 beschikbaar i.v.m. het inkorten van de 7900 tot Aml %06% |
20-04-2009 17:11:28 | ||
---|---|---|
mdj
![]() |
Je hebt nu ook DM90 over, van de 2900%08% Uitgerekend: je hebt voor een doorgaande dienst Apd-Odz 6 setjes nodig. 2 heb je al door de ZAP-stellen. Je hebt 4 losse linten van de 31200. Aan elkaar koppelen en je hebt 2 setjes. Over: 2 setjes. Dat DM90 wat eerst nog in de 2900 zat, waren dat 4 stellen? Zo ja: dat worden de overige 2 setjes. Laatst bewerkt door mdj op 20-04-2009 17:17 |
20-04-2009 17:44:19 | ||
---|---|---|
lint27
![]() |
Verder valt er natuurlijk ook nog wat te ruilen met de 9100![]() |
20-04-2009 18:45:32 | ||
---|---|---|
pytoyo
![]() |
Nog vergeten bij de doen. Er zou toch een echte perron komen? Pyt0yo TREiNF&n |
20-04-2009 18:56:21 | ||
---|---|---|
HZwoferink
![]() |
In Rijssen willen ze 2 tunnels in schuiven. (Als ze dat nog lukt) Groeten uit Rijssen, Henk Zwoferink |
20-04-2009 20:10:03 | ||
---|---|---|
daniel81
![]() |
Er zijn inmiddels 2 topics met (vrijwel) hetzelfde onderwerp, zie https://www.somda.nl/www/forum/6586/ Kan e.e.a. ingevoegd / verplaatst worden? |
20-04-2009 20:15:03 | ||
---|---|---|
pytoyo
![]() |
Dus dat wordt langere reistijden![]() Pyt0yo TREiNF&n |
20-04-2009 21:11:38 | ||
---|---|---|
mdj
![]() |
Beter een weekje plat, dan 3 maanden elk weekend plat, denk ik zo. Nu hebben ze het ook nog in een vakantie gepland, dus je dupeer je zo min mogelijk mensen. |
20-04-2009 21:46:08 | ||
---|---|---|
lucky
![]() |
Quote Het forum is geen chatbox hoor.. En verder aangezien volgens plan de 9100 in de herfstvakantie al met ICM gereden zou moeten worden is er DM'90 genoeg om de 7900 allemaal met 3 stellen te laten pendelen. |
21-04-2009 00:00:17 | ||
---|---|---|
bjornl
![]() |
Ook hier een dubbel topic: https://www.somda.nl/www/forum/6586/ |
21-04-2009 07:56:05 | ||
---|---|---|
mdeen
![]() |
Quote Je kunt alle DM'90 uit de 2900 en 9100 weghalen en vervangen met het materieel van de 3600 dat niet rijdt. Die zal in Zp keren zodat je 4 composities over hebt. Plus het feit dat er meerdere spitstreinen korter kunnen zijn. |
21-04-2009 08:56:15 | ||
---|---|---|
admin
Moderator ![]() |
Waarom gaat iedereen gewoon door als er tot 2x toe gemeld wordt dat dit topic dubbel is?!?! Een beetje zelfredzaamheid van de Somda gebruikers is kennelijk te veel gevraagd ![]() Goed, men kan dus hier verder: https://www.somda.nl/www/forum/6586/ Met vriendelijke groet, Peter van der Leek |