Aparte omloop code Olympische VIRM's
Forum: Dienstregelingen en omlopen - Bijzondere ritten (DRGLs)
07-04-2006 23:38:42
NDS
NDS
Ik kreeg vanavond een activiteiten plan van station Nijmegen en daar stond een aparte omloop code in deze bleek van een Olympische VIRM te zijn zag ik net thuis de code is OAD ipv AD voor een normaal 4tje, was dit al bij meer mensen bekend?

Ps; heb vanavond in Nijmegen voor een PLP lopen schrijven, en dus ook maar meteen voor mezelf%08%

Groetjes Michiel.
 

07-04-2006 23:41:29
dumpy_dump
dumpy_dump
OAD is niet voor de Olympische IRMen maar voor de IRMen met te veel eerste klas (de verkorte zesjes dus).  

07-04-2006 23:41:30
tsov
tsov
Ik dacht dat OAD voor viertjes was die stiekum ingekorte zesjes zijn (dus te veel eerste klas hebben)

Hè, Dumpy was 1 seconde sneller



Laatst bewerkt door tsov op 07-04-2006 23:41
 

07-04-2006 23:53:15
NDS
NDS
Oke dan heb ik het fout gezien, ik maakte die link omdat ik al een paar keer de 9520 tegen kwam vandaag en die tijd dicht bij een OAD omloop lag.
Alleen reed de 9463 die ook is ingekort wel in een AD omloop%03%

Toen ik net nog eens in dat activiteiten plan keek begon ik al te twijfelen omdat de tijden dat ik de 9520 gezien heb niet met die omloop code klopt.

Bedankt voor de info, maakt het spotten weer makelijker, groetjes Michiel.

Ps; zal het ff door geven aan de PLP's in Nijmegen want daar wist niemand wat het was
 


08-04-2006 07:37:06
dvdhoven
dvdhoven
De "normale" IRM vieren zitten in de dienstgroep AD
De "normale" IRM zessen zitten in de dienstgroep OA
Als je die twee samenvoegt krijg je OAD voor de afwijkers Ik vind het nog steeds een leuke vondst.
 

08-04-2006 10:52:17
kniesoor
kniesoor
Bij die afkorting krijg ik altijd het idee van railbussen (met dank aan HOV-RN)...

Het onderscheidt OAD / AD omlopen wordt niet strak nageleefd. Jammer, want qua zitplaatsen tweede klas zit er nogal een verschil tussen. Datzelfde zie je ook tussen viertjes en zesjes, verhoudinggewijs heeft een viertje meer zitplaatsen tweede klas als een zesje.