07-04-2006 23:38:42 | ||
---|---|---|
NDS
![]() |
Ik kreeg vanavond een activiteiten plan van station Nijmegen en daar stond een aparte omloop code in deze bleek van een Olympische VIRM te zijn zag ik net thuis de code is OAD ipv AD voor een normaal 4tje, was dit al bij meer mensen bekend? Ps; heb vanavond in Nijmegen voor een PLP lopen schrijven, en dus ook maar meteen voor mezelf%08% Groetjes Michiel. |
07-04-2006 23:41:29 | ||
---|---|---|
dumpy_dump
![]() |
OAD is niet voor de Olympische IRMen maar voor de IRMen met te veel eerste klas (de verkorte zesjes dus). |
07-04-2006 23:41:30 | ||
---|---|---|
tsov
![]() |
Ik dacht dat OAD voor viertjes was die stiekum ingekorte zesjes zijn (dus te veel eerste klas hebben)![]() Hè, Dumpy was 1 seconde sneller ![]() Laatst bewerkt door tsov op 07-04-2006 23:41 |
07-04-2006 23:53:15 | ||
---|---|---|
NDS
![]() |
Oke dan heb ik het fout gezien, ik maakte die link omdat ik al een paar keer de 9520 tegen kwam vandaag en die tijd dicht bij een OAD omloop lag. Alleen reed de 9463 die ook is ingekort wel in een AD omloop%03% Toen ik net nog eens in dat activiteiten plan keek begon ik al te twijfelen omdat de tijden dat ik de 9520 gezien heb niet met die omloop code klopt. Bedankt voor de info, maakt het spotten weer makelijker, groetjes Michiel. Ps; zal het ff door geven aan de PLP's in Nijmegen want daar wist niemand wat het was ![]() |
08-04-2006 07:37:06 | ||
---|---|---|
dvdhoven
![]() |
De "normale" IRM vieren zitten in de dienstgroep AD De "normale" IRM zessen zitten in de dienstgroep OA Als je die twee samenvoegt krijg je OAD voor de afwijkers ![]() |
08-04-2006 10:52:17 | ||
---|---|---|
kniesoor
![]() |
Bij die afkorting krijg ik altijd het idee van railbussen (met dank aan HOV-RN)... Het onderscheidt OAD / AD omlopen wordt niet strak nageleefd. Jammer, want qua zitplaatsen tweede klas zit er nogal een verschil tussen. Datzelfde zie je ook tussen viertjes en zesjes, verhoudinggewijs heeft een viertje meer zitplaatsen tweede klas als een zesje. |