Mit Dampf in die Provinz Gelderland
Forum: Dienstregelingen en omlopen - Bijzondere ritten (DRGLs)
17-04-2009 06:45:14
gizmo
gizmo
Zaterdag 25 april 2009


Dampfsonderfahrt mit 41 360 und 23 076. Köln Hbf (ca. 8:15) – Leverkusen Mitte – Düsseldorf – Duisburg – Oberhausen – Emmerich – Arnhem – Dieren – Beekbergen – Deventer – Zutphen – Arnhem – Emmerich – Oberhausen – Duisburg – Düsseldorf – Leverkusen Mitte – Köln Hbf (ca. 20:30).

Laatst bewerkt door mark op 18-04-2009 14:25
 

17-04-2009 07:20:52
train85
train85
Deze kan niet via Em rijden ivm werkzaamheden aan het spoor tussen Va-Zv vv. Moet dus via andere route het land binnen komen of helemaal niet. Maar is al ergens op het forum gemeld.  

17-04-2009 09:06:37
class66fan
class66fan
Mogelijk via Venlo,dan is wel het feest compleet,maar dat zal wel niet omdat het al zeer druk word op dit baanvak, dus zal wel via Bad Bentheim of anuleering rit worden.%07%  

17-04-2009 09:15:16
keesje
keesje
Één ding is zeker: de rit is (nog) niet opgenomen in het plansysteem.  


17-04-2009 09:25:36
jbt
jbt
De rit wordt georganiseerd door de DGEG en Zugtouren. De trein is uitverkocht. Zie:
http://www.dgeg.de/Kalender.php4?action=showDetail&id=1158&layout_id=0&orig_url_enc=%2Fsite.php4%3Fsite_id%3D24&orig_site_id=24
En zie ook:
http://www.zugtouren.de/4/Fruehlingsdampflokfahrt-ins-_Deutsche-Dampflokparadies_-in-die-Provinz-Gelderland_-25_04_2009/
Ik heb treinen van Zugtouren vaker gevolgd en ook al eens (in 2004) meegemaakt dat een baanvak gesloten was. Ze verzonnen in de week voor de rit een compleet andere route, met andere locs. De rit ging niet naar Limburg an der Lahn met 01 118, maar naar Worms met 01 1066 en 01 509. Was ook leuk.
Ik sluit niet uit dat als Em-Ah dicht is, ze of via Venlo gaan, of ergens anders heen (niet naar de VSM). Alles is mogelijk, laat je verrassen.
 

17-04-2009 09:53:31
keesje
keesje
Waarom verzinnen ze dan route's via baanvakken waarvan men allang kan weten dat ze een betreffend weekend dicht zijn?  

17-04-2009 10:01:55
gkw1969
gkw1969
Dat heeft allemaal te maken met het organisatorisch talent van de organisatoren.
Ik kom dat op heel veel plaatsen tegen dat iets georganiseerd wordt op een plek waar dat helemaal niet kan. Ik kan mij wegen tijdens treinstremmingen herinneren die al bijna een jaar waren opgebroken en de organisatie daar gewoon langs wou laten rijden.
Gewoon ff het simpele probleem van niet goed naar de details kijken. Iets waar ik me mateloos aan stoor bij allerlei organisaties.

Van mij mogen ze rustig bij Oldenzaal de grens over...... deden ze wel vaker in het verleden.
 

17-04-2009 12:06:40
jbt
jbt
Van Köln naar Apeldoorn via Oldenzaal is wel 'mijl op zeven' (via het Ruhrgebiet, Münster en Rheine) en lijkt mij weinig realistisch. Het meest logisch is om niet via Düsseldorf, Duisburg en Oberhausen te rijden, maar vanuit Köln via Mönchengladbach en Venlo, dan de Maaslijn, Arnhem, Dieren, Apeldoorn, Deventer en weer terug via Arnhem, Maaslijn en Venlo. Hoef je ook nergens kop te maken.  

17-04-2009 12:18:06
keesje
keesje
Dat lijkt me inderdaad erg realistisch in een weekend waarin al heel veel cargo wordt omgeleid via Vl-Ehv en daarnaast ook al het INT (ICE's en nachttreinen) via Vl gaat...  

17-04-2009 12:31:31
jbt
jbt
Door de kredietcrisis rijdt er nu zo'n 30% minder cargo. In 2008 - met dus veel meer goederen - lukte het bij omleidingen ook altijd via Venlo. Er waren toen zelfs nog 'lege' paden. In 2009 kan dus een stoomtreintje heen en terug daar best wel bij.  

18-04-2009 13:13:54
class66fan
class66fan
Dat kan wel eens tegenvallen, als het stoomtreintje verkeerd staat mg de trein Maximaal 50 Km/u hoe wil je dat doen tussen alle extra en de reguliere treinen die daar rijden tussen Venlo en Eindhoven en verder.

Laatst bewerkt door admin op 18-04-2009 14:08, reden: Onnodige quote verwijderd
 

18-04-2009 14:23:24
nielske90
nielske90
Dan zorg je dat ie wel goed staat en dus wel harder mag. En zeg nou zelf, de laatste keren van omleidingen via Venlo was het slechts half zo druk als vorig jaar dus zolang als ie wat snelheid heeft kan het makkelijk.
Het ding heeft echter geen bovenleiding nodig en kan dus ook over de Maaslijn.
 

18-04-2009 17:56:07
Dre
Dre
Gewoon langs Odz die handel, Een fotootje van een stomer op de Koppelboer is heel wat mooier dan op Vl-Ehv, wat weilanden met portalen hebben we in heel Nederland (no offence).  

18-04-2009 18:12:35
nielske90
nielske90
Dan ken jij het traject Vl-Ehv gewoon niet goed genoeg.%02%

Maar goed, we schieten er toch niks mee op om een beetje te gaan gokken over welke route het treintje gaat nemen...
 

19-04-2009 12:45:46
SleutelMan
Moderator
SleutelMan
Quote
nielske90: Dan zorg je dat ie wel goed staat en dus wel harder mag. En zeg nou zelf, de laatste keren van omleidingen via Venlo was het slechts half zo druk als vorig jaar dus zolang als ie wat snelheid heeft kan het makkelijk.
Het ding heeft echter geen bovenleiding nodig en kan dus ook over de Maaslijn.


Het kan over de maaslijn. Heeft die loc dan ook ATB-NG?. IVW doet nogal moeilijk daarover sinds 1 april.
 

19-04-2009 13:32:28
treinhobby
treinhobby
De 23 076 is een loc van de VSM en heeft ATB-e.
Zie ook: http://www.stoomtrein.org/actueel/atbe_23-ers.html
 

19-04-2009 14:15:13
SleutelMan
Moderator
SleutelMan
Ja ik wist dat hij ATB-e heeft (anders zou je ook niet op een andere manier het land in kunnen), alleen is ATB-e ook geschikt voor ATB-NG? Want zover ik weet is ATB-e een vereenvoudigde versie van ATB-EG (en niet van NG)  

19-04-2009 17:06:36
mich
mich
ATB-e is niet geschikt voor NG, en dat hoeft ook niet want museummaterieel heeft ontheffing voor NG baanvakken.  

19-04-2009 18:56:54
brugger
brugger
ATB e blijft wel actief op die baanvakken tot de baanvaksnelheid doet ie niks, maar kom je er boven grijpt het in en zit ie je stil, tenminste zo is mij ooit uitgelegd als ik het goed heb onthouden.  

20-04-2009 00:20:35
SleutelMan
Moderator
SleutelMan
nee dat is de normale werking van ATB-e (er is geen cabinesignalering). ATB-EG kan niet met ATB-NG bakens werken (er ligt geen ATB-EG op de Maaslijn). Oftewel, de ATB-e ontvangt helemaal geen signaal en is dus ook buiten dienst gok ik (anders wordt het 40 km/h max).  

20-04-2009 00:34:48
thom
thom
Quote
brugger: ATB e blijft wel actief op die baanvakken tot de baanvaksnelheid doet ie niks, maar kom je er boven grijpt het in en zit ie je stil, tenminste zo is mij ooit uitgelegd als ik het goed heb onthouden.

Nee, Want een ATB-EG of ATB-E installatie werkt niet op een NG baanvak waardoor deze helemaal geen weet heeft van de toegestane snelheid.
Dan kan ie daar uiteraard ook niet op controleren...

Bij het aanrijden van een baanvak zonder ATB of ATB-NG zal de ATB-EG of ATB-E installatie zichzelf BD schakelen tot deze weer een signaal opvangt van een ATB-EG baanvak en weer actief word.

Verder geeft ATB-E geen snelheidsopdrachten zoals ATB-EG wel doet, je hebt dus geen signalisatie die in de cabine aangeeft wat de actuele toegestane baanvaksnelheid is.
ATB-E controleert alleen of jij na een snelheidsverlaging ook daadwerkelijk een remming hebt inzet en afgeremt hebt tot de door de infra aangegeven snelheid, zodra je dat niet doet grijpt de ATB-E in dmv een remming..
Verder geeft ATB-E dus geen los of rembel...
 

20-04-2009 13:28:21
jbt
jbt
Quote
mich: ATB-e is niet geschikt voor NG, en dat hoeft ook niet want museummaterieel heeft ontheffing voor NG baanvakken.

Dus loc 23 076 zou komende zaterdag over de Maaslijn kunnen rijden

Laatst bewerkt door jbt op 20-04-2009 13:29
 

20-04-2009 16:39:08
timtrein
timtrein
Yep.
Het enige wat ATB-e eventueel nog zou kunnen blijven bewaken is de toegestane maximum materieelsnelheid. Maar of dat zo is weet ik niet, zoveel ATB-kennis heb ik niet.

Bizar trouwens: een stoomloc met ATB-e mag wél over spoorlijnen met ATB-NG, een stoomloc zonder mag dat niet. In beide gevallen functioneert het spul dus niet... tel uit je winst voor je dure spullenboel! :|
 

20-04-2009 16:41:22
spotter
spotter
In de railagenda op nicospilt.com stond het volgende: Gewijzigde route: Köln – Venlo – Nijmegen – Arnhem – Zutphen – Deventer – Apeldoorn – Beekbergen en terug ook weer via Apeldoorn.  

20-04-2009 18:31:59
Somda
Somda
Is het bekend hoelaat de trein door Nm komt?  

20-04-2009 19:21:14
train85
train85
Nee vanmiddag nog niks gezien in systeem. Als er wat bekend is zal dat zeker hier gemeld worden.  

20-04-2009 23:14:47
nielske90
nielske90
Vraag me af in hoeverre dit waar is, want het traject Cuijk - Nijmegen is buiten dienst op 25 en 26 april.%03%  

21-04-2009 08:36:18
jbt
jbt
Dat zal dan wel Vl - Ehv - Ht - Nm worden (volgens mij nog altijd korter dan over Münster, Rheine en Odz).  

22-04-2009 13:10:50
john2
john2
Op www.nicospilt.nl onder de link agenda. Staan nog meer van dit soort ritten vermeld.

Laatst bewerkt door john2 op 22-04-2009 13:11
 


Tevreden over Somda? Overweeg dan eens een vrijwillige donatie, alvast bedankt!


22-04-2009 21:41:04
thom
thom
Quote
timtrein: Yep.
Bizar trouwens: een stoomloc met ATB-e mag wél over spoorlijnen met ATB-NG, een stoomloc zonder mag dat niet. In beide gevallen functioneert het spul dus niet... tel uit je winst voor je dure spullenboel! :|

Het klinkt krom inderdaad maar volgens mij is er geen enkel musea die een ATB-NG baanvak kan bereiken vanaf hun thuisbasis...

Al zou het mogen kan het alsnog niet, tenzij je er gesleept heengaat
 

22-04-2009 21:45:04
mdj
mdj
Op 200 meter na ofzo: Op Apda-Ijbza ligt ATB-NG%08%  

22-04-2009 21:45:41
superboer
superboer
HSA in Winterswijk...  

22-04-2009 22:28:21
thom
thom
Nou zou ik nog heel stiekum kunnen zeggen dat dat geen stoomlok is, maar da´s flauw, want aan die had ik inderdaad niet gedacht...  

22-04-2009 22:32:17
maurits
maurits
En wat te denken van de STAR?


Groeten uit Villa Spoorzicht (Wd-Ledn, km 30,2)
 

23-04-2009 14:34:45
timtrein
timtrein
Min of meer ja. ATB-NG begint vanaf sein 48 in Veendam, da's een paar kilometer ten noorden van ons station. Ik vrees dat de HSA het wint  

23-04-2009 16:25:50
NDS
NDS
Weet iemand inmiddels al of die trein wel of niet komt?

Uit betrouwbare bron heb ik vernomen dat de route Vl-Ehv-Ht-Nm-Ah-Zp-Dv-Apeldoorn gaat zijn, alleen de Duitsers lagen nog dwars waardoor dinsdag avond nog niet bekend was of het door ging.

Na die tijd heb ik niemand meer gehoord of gelezen hierover.

Groetjes Michiel


NDS(Neu Dalhausen Stadbahn); NDS mit uns kommen sie dort
 

23-04-2009 16:37:07
mich
mich
In ieder geval rijdt er niks over de Maaslijn. Dus die route lijkt aannemelijk.  

23-04-2009 17:45:53
jbt
jbt
Als het net zo gaat als in 2004 (zie hierboven) dan weten we misschien pas morgenmiddag om 16.00 uur iets. Pas toen werd duidelijk hoe het programma er uiteindelijk uit kwam te zien%03%  

23-04-2009 17:46:33
nicospilt
nicospilt
Uit een andere betrouwbare bron hoor ik dat het zaterdag toch mogelijk zal zijn om via Dieren naar Beekbergen te rijden. Dus zal de trein dan niet via Apeldoorn hoeven omrijden. De trein zou tussen 13:15 en 15:45 in Beekbergen staan. Knoop me d'r niet aan op.  

23-04-2009 18:36:13
midniight
midniight
Afgelopen maandag waren er bij overgang Spankerenseweg in Dieren diverse bielzen van beton gelegd..... Mogelijk zal dit dan ook klaar zijn.....

Laatst bewerkt door midniight op 23-04-2009 18:36
 

24-04-2009 13:04:24
jbt
jbt
Op Drehscheibe online staan deze tijden voor het Duitse traject

EOB 07:00
EDG 07:07 - 07:09
KD 07:36 - 07:40
KLA 08:04 - 08:10 Betriebshalt
KLEV 08:20 - 08:22
KK 08:36 - 08:40
KM 08:27
KVI 09:27 - 09:46 Betriebshalt
XNV 10:03


XNV 20:07
KBOI 20:23 - 20:32 Betriebshalt
KK 21:51 - 21:57
KLEV 22:10 - 22:12
KD 22:39 - 22:41
EDG 23:06 - 23:13
EOB 23:25

Zuglok 41 360 + ab XNV 023
Schlz 212 bis und ab Venlo

Route wordt dus: Oberhausen Hbf (EOB), Düsseldorf Hbf (KD), Köln Hbf (KK), Mönchengladbach (KM), Venlo (XNLV).
 

24-04-2009 13:43:41
ehbk2006
ehbk2006
Ik neem aan dat hij dus niet meer verder gaat dan Venlo.

Opzicht ook wel verstandig, want het is toch al een gekkenhuis tussen Ehv en Vl met de sluiting te Emmerich.

Laatst bewerkt door ehbk2006 op 24-04-2009 15:16
 

24-04-2009 14:48:46
MaxdeLeuw
MaxdeLeuw
Mogelijk heb je het bericht niet helemaal goed gelezen, er staat dat alleen de tijden voor het Duitse traject bekend zijn. Verder is uit dat bericht op te maken dat vanaf Venlo met 023 en 41 360 wordt gereden en dat de Schiebelok (Opdruklok) 212 niet verder gaat dan Venlo. Het doel van de reis is en blijft gewoon Beekbergen (VSM)
Max.
 

24-04-2009 14:49:38
jbt
jbt
Ik ga er van uit dat de trein met een (of twee) 23-er(s) van de VSM doorgaat. Er staat ook "ab Venlo 023". Wat moet je 10 uur in Venlo gaan doen? Hetzelfde 'gekkenhuis' dat tussen Ehv en Vl is, is er ook tussen Mönchengladbach en Vl, nog maar gezwegen over dat stuk enkelspoor.
(Max was me net voor)

Laatst bewerkt door jbt op 24-04-2009 14:50
 

24-04-2009 14:50:52
ehbk2006
ehbk2006
Oke, ik vond 10 uur wachten inderdaad al raar, bedankt voor de info. Dan neem ik wel aan dat hij daarna de Maaslijn op gaat.

Laatst bewerkt door ehbk2006 op 24-04-2009 14:55
 

24-04-2009 15:00:27
remcons
remcons
Dat kan ook niet, want tussen Nijmegen en Cuijk wordt het spoor vernieuwd !


Remco
 

24-04-2009 15:04:27
ehbk2006
ehbk2006
Straal vergeten, inderdaad.

Laatst bewerkt door ehbk2006 op 24-04-2009 15:05
 

24-04-2009 15:16:29
thieskes
thieskes
Quote
jbt: Op Drehscheibe online staan deze tijden voor het Duitse traject
....

bedankt voor deze tijden %02%
KVI lijkt mij dat dat viersen is, maar zeker weten doe ik het niet
 

24-04-2009 15:25:29
jbt
jbt
KVI is inderdaad Viersen. Overigens lijkt mij de tijd van Mönchengladbach niet goed. Dit zal wel 09.27 zijn en Viersen aan 09.37.
Trein bestaat uit 15 rijtuigen!
 

24-04-2009 16:00:41
Somda
Somda
Weet iemand dan heel toevallig hoe laat de trein door Rvs/Wc komt?  

24-04-2009 16:06:45
mdj
mdj
*Iets met forumregels en vragen naar dgrl's...*  

24-04-2009 16:09:50
berkel73
berkel73
Quote
famflodder: Weet iemand dan heel toevallig hoe laat de trein door Rvs/Wc komt?
Ergens tussen 10:03 en 13:15, mits geen vertraging %02%. Moet toch wel een beetje zelf in te schatten zijn hoe lang het duurt om van Venlo via Ehv en Ht in Rvs te komen .

Laatst bewerkt door berkel73 op 24-04-2009 16:10
 

24-04-2009 16:11:28
nielske90
nielske90
Als de trein 80 km/h per uur rijdt en overal door kan rijden duurt Vl-Rvs een dikke 80 minuten. Aankomst in Venlo is 10.03 en met het aan/afkoppelen erbij kom je ergens rond 12.00 uit voor wat betreft Rvs.  

24-04-2009 17:02:44
keesje
keesje
Quote
ehbk2006: Ik neem aan dat hij dus niet meer verder gaat dan Venlo.

Opzicht ook wel verstandig, want het is toch al een gekkenhuis tussen Ehv en Vl met de sluiting te Emmerich.


En die trein kan ook niet lang langs een perron terecht in Vl, áls dat al kan met alle omgeleide treinen die er ook moeten staan.
 


24-04-2009 17:15:08
nielske90
nielske90
Why not? Veolia op spoor 4, Hamm-express op spoor 1, 1900 op spoor 6 en dan kan de stoomtrein op spoor 3 staan. Omgeleide treinen staan toch niet aan het perron, zelfs de ICE's niet dacht ik.  

24-04-2009 20:11:33
keesje
keesje
Nou de 1900 op 6 is wat krapjes zodra er een loc + 10 bakken ICR moet staan. Maar de ICE heeft geen commerciele stop te Vl als ik de site van Hi-speed moet geloven. In ieder geval is nachttrein 400 te Vl bijna een uur op spoor 7 geparkeerd, dat is nog eens lekker gepland! %03% Daar zal die stoomtrein geen last van hebben in ieder geval.  

24-04-2009 20:27:15
cameraman
cameraman
Wat betekent Rvs/Wc?  

24-04-2009 20:28:49
train85
train85
Rvs>Ravenstein.
Wc>Wijchen.
Zijn stationsafkortingen.
 

24-04-2009 20:34:29
spiketrain
Moderator
spiketrain
En die staan hier: https://www.somda.nl/www/verkortingen/


Groet, Spiketrain
 

24-04-2009 20:46:28
lokfuhrer
lokfuhrer
Met dank aan de VSM de tijden van de heenweg! Aangezien het tijdstip van de terugreis nog niet definitief vaststaat wordt deze drgl hier niet gepost!

(STM)95099M
(Apd V 06:00 - Vl A 09:38)

80 (90) Km/u
Apd V 06:00
Apd-Dv van km 13.600-14.000
max 80 km/h.
Apda D 06:01
Empl Dv van km 42.100-42.900
max 60 km/h.
Dv D 06:14
Dvgea D 06:16
Spa D 06:17
Zpta D 06:25
Empl Zp van km 29.200-27.200
max 60 km/h.
Zp D 06:28
IJbza D 06:29
Dr-Va km 9.769 Hoofdstraat max
30 km/h.
Dr D 06:39
Va D 06:50
Ah LSP D 06:52
Ahb A 06:54
LSP V 07:13
Ah-Est Kemaweg km 0.966 max 60
km/h.
Ahwa D 07:14
Ahz D 07:18
Est D 07:21
Esta D 07:22
Rsa D 07:24
Nm-Wc km 59.972 NieuweWetering
max 60 km/h
Nm D 07:30
Maasbrug km 50.977 max 30 km/h
Mbrvo D 07:41
Rvs D 07:43
70 (90) Km/u
Rvs D 07:43
O D 07:51
Htda D 08:08
Ht A 08:11
80 (90) Km/u
Ht V 08:15
Vga D 08:18
Btl D 08:25
Lpe D 08:28
Beto D 08:31
At D 08:36
Ehv A 08:42
V 08:52
Tgra D 08:55
Hmbv D 09:02
Hm D 09:05
Dn D 09:14
Hrt D 09:27
Br D 09:35
Vl A 09:38


(STM)38177M
(Vl V 10:38 - Apd A 13:45)

80 (90) Km/u
Vl V 10:38
Br D 10:40
Hrt D 10:48
Dn D 11:02
Hm D 11:09
Hmbv D 11:12
Tgra D 11:18
Ehv D 11:21
At D 11:26
Beto D 11:31
Lpe D 11:34
Btl D 11:37
Vga D 11:44
Ht D 11:48
Htda D 11:50
O D 12:04
Rvs D 12:10
Maasbrug km 50.977 max 30 km/h
Wc-Nm km 59.972 NieuweWetering
max 60 km/h.
Mbrvo D 12:13
Nm A 12:25
V 12:28
Rsa D 12:34
Esta D 12:35
Est-Ah km 0.966 Kemaweg max 60
km/h.
Est D 12:36
Ahz D 12:39
Ahwa D 12:43
Ahb D 12:44
Ah D 12:46
Va-Dr km 9.769 Hoofdstraat max
30 km/h.
Va D 12:48
Empl Dr van km 13.900-14.700
max 60 km/h.
Dr D 13:00
IJbza D 13:10
Empl Zp van km 27.200-29.200
max 60 km/h.
Zp D 13:12
Zpta D 13:14
Spa D 13:23
EmplDv van km 42.900-42.100
max 60 km/h
Dv-Apd van km 14.000-13.600
Dv D 13:26
max 80 km/h.
Apda A 13:38
LSP V 13:43
Apd A 13:45


Grüß und viel Spaß,

Lokführer.
 

24-04-2009 20:49:46
thom
thom
Quote
spiketrain: En die staan hier: https://www.somda.nl/www/verkortingen/

En worden hier ook gewoon weergegeven als je je muis erop zet
 

24-04-2009 21:03:18
cameraman
cameraman
Dank jullie wel voor de verklaring van de afkortinen en de link!

Laatst bewerkt door cameraman op 24-04-2009 21:04
 

24-04-2009 21:25:44
martin
martin
En natuurlijk dank voor de dienstregeling Lokfuhrer!  

24-04-2009 22:36:02
knuffie_nl
knuffie_nl
Voor de retourrit is deze drgl aangevraagd, of het daadwerkelijk ook zo zal gaan rijden is mij niet bekend.

(STM)38178M
Apd V 16:46
Dv D 17:00
Zp D 17:14
Dr D 17:26
Ah D 17:40
Est D 17:52
Nm A 18:01
V 18:05
O D 18:26
Ht D 18:45
Ehv D 19:12
Hm D 19:25
Vl A 19:56

(STM)95098M
Vl V 20:40
Hm D 21:11
Ehv D 21:23
Ht D 21:49
Ah D 22:45
Zp D 23:11
Apda A 23:37
LSP V 23:44
Apd A 23:46
 

25-04-2009 11:23:07
andre2002
andre2002
zojuist via webcam helmond de 23 en de 41 gespot om 11.19 dus ca 15 min. vertraging  

25-04-2009 13:18:38
icetha
icetha
Door Oss met +20.
Filmpje: http://www.youtube.com/watch?v=5QVKmr3ryLY
 

25-04-2009 15:43:01
pytoyo
pytoyo
net nog geziem in Apd rond 15.15


Pyt0yo TREiNF&n
 

25-04-2009 15:50:20
ronald
ronald
Betekent dit,dat de rit alweer op de terugweg is?  

25-04-2009 15:52:28
pytoyo
pytoyo
ik denk van wel!

Laatst bewerkt door admin op 25-04-2009 21:52, reden: Onnodige quote verwijderd


Pyt0yo TREiNF&n
 

25-04-2009 16:01:35
ronald
ronald
Heb je de trein zien vertrekken richting Zp?  

25-04-2009 16:04:15
pytoyo
pytoyo
Nee wel richting Beekbergen

Laatst bewerkt door admin op 25-04-2009 21:53, reden: Onnodige quote verwijderd


Pyt0yo TREiNF&n
 

25-04-2009 16:06:29
saturn01
saturn01
Ja,goeie vraag. Ik zat in mijn achtertuin en hoorde de lok inderdaad om 15.15 bij Apda, maar dacht aan het geluid te horen dat ie net binnen kwam...dus vanuit Dv ri Apd. Ik wil anders straks met mijn zoontje nog even gaan kijken, dus wie het weet...  

25-04-2009 16:08:03
saturn01
saturn01
Quote
Nee wel richting Beekbergen

Ah, dus richting Bbg. Dan is ie dus sterk vertraagd aangekomen. Er is nog hoop voor straks

Laatst bewerkt door saturn01 op 25-04-2009 16:08
 

25-04-2009 16:10:52
Somda
Somda
hoe gaat die dan, want er staan hierboven 2 dienstregelingen..  

25-04-2009 16:17:18
saturn01
saturn01
Als ik het goed lees ook via Dv terug, toch?  

25-04-2009 16:21:09
ronald
ronald
Quote
saturn01:Ah, dus richting Bbg. Dan is ie dus sterk vertraagd aangekomen. Er is nog hoop voor straks

Dit zou best kunnen.Trein is gezien met +60 in Dr,volgens het opvallende dingen topic.
 

25-04-2009 17:18:47
daniel81
daniel81
De trein is om 15:35 bij de VSM aangekomen. Vervolgens duurde het een behoorlijke tijd voordat het gezelschap was uitgestapt, zij gingen allemaal langs de catering waar ze pas rond 16:30 mee klaar waren. Intussen is bij de 41 water bijgevuld en toen ik om 16:30 wegging begonnen ze net de 23-er kolen bij te voeren. Tevens moeten de locs nog gedraaid worden.
Neem dus maar aan dat de trein met minstens een uur vertraging terug gaat rijden.
Tussen Bbg en Apd gaan waarschijnlijk de 2459 en de 2530 voorspan bieden.
 

25-04-2009 17:46:36
treinhobby
treinhobby
De trein staat nu (17:45) vertrekgereed in Bbg.
2459 + 2530 voorop. Stooms achterop.

Geplande vertrek uit Apd is 18:15 uur. (direct na de stopper richting Aml).
 

25-04-2009 18:25:28
charta
charta
Trein gesignaleerd om 18.21 tussen Apeldoorn en Apeldoorn Osseveld.  

25-04-2009 18:33:41
103 220-0
103 220-0
Niet echt een briljante foto van de doorkomst vanochtend bij Wijchen: http://www.raymondkies.nl/20090425_5.JPG

---
Bezoek ook eens http://www.raymondkies.nl
 

25-04-2009 19:39:26
sospotter
sospotter
Ah door om 19.26u.  

25-04-2009 19:41:24
eloc13
eloc13
Misschien ietwat laat maar toch nog eventjes:
Vanmorgen om Venlo kwam de 41'er aan circa 10.20, wat betekent ongeveer +20.
De trein werd op de rangeersporen tussen de goederen gezet, de 23'er van de VSM stond al gereed aan de voorkant zodat deze alleen achteruit gereden en aangekoppeld hoefde te worden.
Vervolgens ging het hele stel met ongeveer +2 in de richting van Apeldoorn!
De 212 bleef achter te Venlo en heeft op een mooie plek gestaan om te fotograferen:P
Filmpje en foto's zullen eventueel volgen.
 

25-04-2009 20:28:22
daniel
daniel
Om 20:18 door Ow in een niet-bestaand pad tussen de (vertraagde) 3671 en de (daardoor ook vertraagde) 4473.  

25-04-2009 20:36:32
NDS
NDS
Quote
sospotter: Ah door om 19.26u.

Ik was om 17.30u op Ah, gelijk richting PLP's gegaan, één van hun heeft even geïnformeerd en toen kwam via de porto's netjes het bericht dat de 38178 was opgeheven en als 303178 opnieuw was ingelegd met geplande doorkomst om 19.12u door Ah via spoor 5, uiteindelijk deed die trein dat dus met ongeveer een +10.

Groetjes Michiel


NDS(Neu Dalhausen Stadbahn); NDS mit uns kommen sie dort
 

25-04-2009 20:55:13
eloc13
eloc13
Vertrek vanochtend uit Venlo, de andere drie zijn later die dag gefilmd.

http://www.youtube.com/watch?v=X4de5hPcsf0
 

25-04-2009 21:21:01
daniel
daniel
Weet iemand waarom er eigenlijk 2 tenders achter de 41'er hangen?  

25-04-2009 21:23:17
rail4marce
rail4marce
Om 08:58 kwam de 23 076 door Mierlo richting Venlo. En om 11:17 kwamen de 23 076 en 41 360 met de personentrein door Mierlo richting Beekbergen. Een foto van dat laatste is te zien op http://www.flickr.com/photos/rail4marcel2/


Naam is rail4marcel maar dat was 1 karakter teveel bij het aanmelden :P
 

25-04-2009 21:24:40
nborga
nborga
Omdat er niet meer op elk station een waterkolom staat.
Zo hebben ze een veel grotere reikweidte

Mxrc
 

25-04-2009 22:43:06
NorbertNL
NorbertNL
Daniel, de 41 heeft dan idd een grotere reikweidte. Bij 'normale' afstanden nemen ze in Oberhausen hun postrijtuig mee. Daar zitten tanks in voor 21 kuub water in verbouwd, naast de 34 kuub die de tender bevat. De rit vandaag was echter bijzonder lang: ca. 800km met een zware trein, en dan heeft de lok extra stookolie nodig. Vandaar dat ze bij ritten langer dan 600 of 700km de tweede tender meenemen ipv het postrijtuig.

Norbert
 

25-04-2009 22:44:04
cameraman
cameraman
In de tweede tender zit extra stookolie. Die kan je niet zomaar ergens onderweg bijtanken. De 41er heeft als 'waterwagen' een omgebouwd Duits postrijtuig!  

26-04-2009 00:53:50
kmark
kmark
De trein kwam in de laaste paar zonnenstralen (tussen de sluierbewolking) door om 19:33 uur door vlak voor Est richting Vl.
Klik: http://www.flickr.com/photos/markrail/3473919157
 

26-04-2009 09:18:17
nielske90
nielske90
En de heenrit nabij Hmbv (11.20 uur): http://www.flickr.com/photos/nielske1990/3474559066/in/set-72157617222353503/  

26-04-2009 10:21:21
NDS
NDS
Ik heb van 23.30u tot rond 1.00u vlak bij het spoor gestaan en tot 1.10u nog in het zicht van de spoorlijn tussen Est en Ahz gelopen maar de 23 076 is in die tijd niet meer langs gekomen. Het is dus of heel erg laat geworden of ding heeft een andere route genomen.

Groetjes Michiel


NDS(Neu Dalhausen Stadbahn); NDS mit uns kommen sie dort
 

26-04-2009 10:37:35
daniel
daniel
Bedankt allemaal voor de antwoorden over de extra tender. Blijft een apart gezicht  

26-04-2009 13:58:47
roelli
roelli
Ik was 's avonds toch in Venlo en toen ben ik toch maar ff gaan kijken om een uur of 22 (Ik wist dat de trein wat later was). Maar de 41 360 vertrok pas rond 22:30 uit Venlo. Ik was echt benieuwd hoe laat ze op hun eindbestemming waren .


Roel op het Veld
 

26-04-2009 14:10:34
martijnham
martijnham
Quote
NorbertNL: Bij 'normale' afstanden nemen ze in Oberhausen hun postrijtuig mee. Daar zitten tanks in voor 21 kuub water in verbouwd, naast de 34 kuub die de tender bevat.


Dan zal dat rijtuig 55 565 Köl Post 4mg zijn dat ik vorig jaar fotografeerde: http://i273.photobucket.com/albums/jj201/martijnh_album/Fotobakje/2008_0565.jpg
Op de foto is de slang tussen het rijtuig en de stoomlokomotief goed te zien.
 

26-04-2009 16:06:04
NorbertNL
NorbertNL
Hoi Martijn, klopt, dat is het postrijtuig. Op jou foto is het te zien achter de 01 1066 op weg naar Amsterdam. Westfalendampf en UEF hadden het voor deze rit gehuurd in Oberhausen omdat de tweede tender van de 01 1066 niet klaar was. Zie hier in het dagboek van DTO: http://www.dampfloktradition.de/DTO-Tagebuch/2008/Mai/Mai.html (beetje naar beneden scrollen).

Het water wordt overigens met een brandweerpomp naar de tender gepompt. Dat maakt een behoorlijke herrie. Het ziet er wel mooier en 'origineler' uit dan de tweede tender vind ik, want in de jaren 1960/70 hadden veel van de door de 012 getrokken sneltreinen zo'n rijtuig (bagage of post) achter de lok. Zie de plaatjes in deze thread: http://drehscheibe-online.ist-im-web.de/forum/read.php?17,3679904 en sommige van deze foto's op de site van Ulrich Budde: http://www.bundesbahnzeit.de/Galerien/Mit%20der%20012%20nach%20Westerland/galerie.htm
 

26-04-2009 17:35:52
AlbertP
AlbertP
Helmond Brandevoort +2 (11:25)
Helmond om 11:20 zoals nielske90 zei, klopt dan inderdaad ongeveer.

In Vl brandde een dwarsligger tussen sein 142 en wissel 143a: dat is spoor 4a, tussen het sein en het kruiswissel langs het perron. Iemand van Veolia heeft met een kassabon en een biertje (beide tussen het spoor gevonden) geprobeerd om het vuur uit te doven. Het was niet gelukt, en hij is richting het stationsgebouw gelopen (om te bellen, zei een machinist).

Laatst bewerkt door AlbertP op 26-04-2009 20:59
 

26-04-2009 18:20:25
Somda
Somda
http://www.youtube.com/watch?v=iWTPl0TxYV0 Filmpje gemaakt tussen Wijchen en Ravenstein  

26-04-2009 19:03:53
john2
john2
Prachtige beelden op dat filmpje.