Werkzaamheden en evenementen
Forum: Dienstregelingen en omlopen - Werkzaamheden
07-04-2009 10:42:58
gvttreinen
gvttreinen
Normaal wordt er rekening mee gehouden maar in september a.s. gaat het mis.
Op 12 en 13 september is het spoor tussen Ut en Ht gestremd vanwege wkz. te Waardenburg (vervanging brug) en spoorvernieuwing bij Cl.
In datzelfde weekeinde is er ook Fruitcorso en Appelpop in Tl.
Volgens het plaatselijke suffertje is de Gemeente Tiel behoorlijk ontstemd over de NS m.b.t. deze stremming.
In het zachtse geval zal er een pendeltreindienst Tl - Gdm rijden, in Gdm aasnluiting op de bussen.

Vreemd genoeg zijn evenementen bekend bij Prorail (en NS) en word er voor planning wkz. er degelijk rekening mee gehouden.

Gérard

Laatst bewerkt door admin op 07-04-2009 11:40, reden: Typefout in titel hersteld
 

07-04-2009 11:17:58
broek53
broek53
In dit soort gevallen kunnen er drie dingen mis gaan.
1. NS heeft het evenement niet tijdig aangemeld voor de capaciteitsverdeling van 2009
2. NS heeft het aangemeld, maar de aanvraag (om het baanvak beschikbaar te houden) is niet gehonoreerd (door ProRail Capaciteitsverdeling)
3. Het evenement is in tijd verplaatst ten opzichte van de aanvraag (die al in april van het voorgaande jaar gedaan moet worden !)

Laatst bewerkt door broek53 op 07-04-2009 11:18
 

07-04-2009 11:29:46
bjornl
bjornl
In dit geval zal het laatste in ieder geval niet van toepassing zijn, Appelpop is altijd in het tweede weekend (tweede vrijdag + zaterdag) van september.  

07-04-2009 12:45:56
gvttreinen
gvttreinen
3. is zeker niet van toepassing omdat zowel Fruitcorso als Appelpop standaard in het tweede weekeinde plaatsvind.
In voorgaande jaren kwamen deze evenementen netjes in de capaciteitslijst voor alleen dit jaar ontbraken ze.
Nummer 1 of 2 zullen wel ven toepassing kunnen zijn.
Gérard
 


07-04-2009 14:35:00
keesje
keesje
Of 4.: Het evenement was bekend en de werkzaamheden wil 'men' (NS/Prorail) gewoon door laten gaan!  

07-04-2009 14:37:43
dumpy_dump
dumpy_dump
Da's toch hetzelfde als optie 2?  

07-04-2009 14:40:55
broek53
broek53
Neen, aan NS-kant is dat nooit of te nimmer zo, dus 4. is geen mogelijkheid. Het is dan altijd ProRail die de werkzaamheden door wil laten gaan en daarvoor bij het (uitermaaaate onafhankelijke) ProRail Capaciteistverdeling het beste verhaal heeft. Dan wordt het dus 2. Dat NS zich er op een gegeven moment bij neerlegt (of niet), dat is een tweede.  

07-04-2009 14:44:06
keesje
keesje
Zat de 'a'-toets vast? %08%  

07-04-2009 15:02:32
mark
mark
Het gaat wel vaker mis... aanstaande zaterdag rijden er geen treinen Hgl-Aml, terwijl FC Twente ook thuis speelt. Hiep hiep hoera voor het vervoersinfarct %09%  

07-04-2009 15:17:06
mren
mren
Sja, als je daar nog rekening mee moet gaan houden, heb je altijd wel een reden om werkzaamheden af te gelasten. Rond de wedstrijd rijdt er 6x/uur een stopper Es-Hgl, dus helemaal vergeten is de wedstrijd niet.  

07-04-2009 15:22:14
keesje
keesje
Ja ach, is tegen Roda JC, lekker belangrijk!  

07-04-2009 15:32:16
Dre
Dre
Quote
mren: Sja, als je daar nog rekening mee moet gaan houden, heb je altijd wel een reden om werkzaamheden af te gelasten. Rond de wedstrijd rijdt er 6x/uur een stopper Es-Hgl, dus helemaal vergeten is de wedstrijd niet.

Reken maar dat desondanks het meeste volk met de auto komt (wat normaal vanaf Odz/Go/Rsn met de trein gaat). Zitten ze bij CineStar weer met de parkeerders van de Grolsch Veste.
 

07-04-2009 15:34:50
ruysdael
ruysdael
Het is een ramp...  

07-04-2009 15:36:26
mren
mren
Nou in die zin niet, maar elke wedstrijd leidt in die hoek welk elke keer een verkeersinfarct dat zich na enige tijd uitstrekt tot doorgaande wegen.  

07-04-2009 16:03:39
alexxie
alexxie
Ach, het is niet de eerste keer dat dit gebeurt, uit mijn hoofd was twee jaar terug ook het geval (met de aanleg van Tiel Passewaaij) dat precies in dat weekend het spoor er uit zou liggen. Toen heeft de burgemeester de werkzaamheden laten cancelen uit oog van openbare orde en veiligheid, het is goed mogelijk dat dat dit jaar weer zal gebeuren.  

07-04-2009 16:09:02
HZwoferink
HZwoferink
Quote
Dre: Reken maar dat desondanks het meeste volk met de auto komt (wat normaal vanaf Odz/Go/Rsn met de trein gaat). Zitten ze bij CineStar weer met de parkeerders van de Grolsch Veste.
In Rsn stapt nooit iemand in die extra treinen. Iedereen gaat met de stopper zelf. Die zit meestal bomvol.


Groeten uit Rijssen, Henk Zwoferink
 

07-04-2009 16:39:40
bjornl
bjornl
De burgemeester van Tiel stopt werkzaamheden tussen Ut en Ht? Lijkt me een tikje onwaarschijnlijk.  

07-04-2009 16:42:05
WesselE
WesselE
Ik zie het ook nog niet zo 123 gebeuren dat de werkzaamheden gestopt gaan worden, al hoop ik het natuurlijk wel, want als ik zag wat er vorig jaar allemaal richting Tl ging met de trein dan hebben ze dit jaar hééél wat busjes nodig...


'Okeh'
 

11-04-2009 13:29:21
alexxie
alexxie
Dan denk ik dat de macht van het lokale niveau toch echt onderschat wordt, het kan op openbare orde en veiligheid gegooid worden, daar is de burgemeester verantwoordelijk voor, er zijn dan twee opties, evenement schrappen of werkzaamheden niet door laten gaan. De laatste is in het verleden al voorgekomen.  

11-04-2009 15:39:14
broek53
broek53
Zeker, maar de burgemeester van Tiel die werkzaamheden tussen Utrecht en Geldermalsen gaat "verbieden", dat zou pas echt revolutie zijn !  

11-04-2009 16:02:47
rudolfph
rudolfph
Bij werkzaamheden op Ddr-Gdm heeft een gemeente (welke?) wel eens geweigerd, of is dat van plan geweest, om een vergunning om de geluidshinderwet te overtreden op (een deel van de) zondag af te geven. Dat is natuurlijk alleen mogelijk als werkzaameheden binnen de gemeentegrenzen plaatsvinden. Daar zijn ze toen in ieder geval aardig ver mee gekomen.

Werkzaamheden totaal verbieden zal niet mogelijk zijn, als Prorail en de gemeente elkaar echt in de haren vliegen, zal Prorail wel aan het langste eind trekken. Prorail kan immers altijd nog zeggen dat de werkzaamheden noodzakelijk zijn voor de veiligheid van het spoor en weigeren er een trein over te laten rijden totdat de werkzaamheden gedaan zijn.

Laatst bewerkt door rudolfph op 11-04-2009 16:03, reden: typfoutje verbeterd
 

11-04-2009 16:09:43
broek53
broek53
Wat ik steeds maar wil zeggen: de werkzaamheden zijn ver buiten de gemeente Tiel. Daar heeft deze burgervader dus rechtens echt helemaal niets te vertellen.  

12-04-2009 18:11:03
seinhuis
seinhuis
Tevens is het probleem van NS hoe men die mensen van Geldermaalsen richting Utrecht vervoerd, niet van de gemeente.

Laatst bewerkt door seinhuis op 12-04-2009 18:11
 

12-04-2009 20:30:08
spiketrain
Moderator
spiketrain
Quote
rudolfph: Bij werkzaamheden op Ddr-Gdm heeft een gemeente (welke?)...
Hardinxveld-Giessendam.


Groet, Spiketrain
 

17-04-2009 19:00:58
alexxie
alexxie
Dat is wel degelijk een probleem van de gemeente aangezien deze een grotere stroom bezoekers per auto verwerken moet dan normaal. Het klinkt allemaal enorm eenvoudig, maar er komt echt wel meer bij kijken dan je aanvankelijk zou denken. Groot deel OV reizigers maakt de reis niet of komt per auto tijdens werkzaamheden.  

17-04-2009 19:29:39
seinhuis
seinhuis
En van de mensen die niet komen loop de gemeente een hoop inkomsten mis (en NS ook)  

17-04-2009 21:03:23
lamote_ban
lamote_ban
Quote
alexxie: Dat is wel degelijk een probleem van de gemeente aangezien deze een grotere stroom bezoekers per auto verwerken moet dan normaal.

Het kan wel een probleem van de gemeente zijn, dat betekent nog niet dat de gemeente het ook kan oplossen. De bevoegdheid van B&W houdt nu eenmaal bij de gemeentegrens op.
 

17-04-2009 23:19:06
seinhuis
seinhuis
Maar vaak is er wel wat bij de buurtgemeentes te regelen.

Een andere idee: De auto's op het spoor zetten%08%
 

18-04-2009 21:03:53
JcJay
JcJay
Voor Appelpop... mochten de werkzaamheden dan echt doorgaan, zou ik willen suggereren:

1) Zet bussen in tussen Tiel-Rhenen/Veenendaal Centrum en extra (lange) treinen op de 7400 (VIRM6, DDM1) en laat de 17400 rijden én;
2) een pendeltrein Tiel-Geldermalsen en éxtra veel bussen Utrecht-Geldermalsen (met nadruk op extra veel, gezien de vele busperikelen tijdens de afgelopen werkzaamheden Ut-Ht)...

Kee, beide opties niet ideaal, maar zo verspreid men de drukte...

Laatst bewerkt door JcJay op 18-04-2009 21:06
 


Tevreden over Somda? Overweeg dan eens een vrijwillige donatie, alvast bedankt!


18-04-2009 21:59:33
SleutelMan
Moderator
SleutelMan
laten we het op DD-AR houden in de 7400, DDM-1 gaat niet passen op Vndw, Vndc en Rhn.  

18-04-2009 22:01:44
WesselE
WesselE
Ik zou eerder zeggen dat Syntus en Arriva erg lang moeten rijden en er dan een sterk omreisadvies afgegeven moet worden, het wordt niks met die bussen, dat kan ik je nu al vertellen.

Ik ben overigens wel benieuwd hoe ze het gaan oplossen met die pendel Tl-Gdm. Ik denk dat je aan een VIRM-VI al genoeg hebt, maar waar laten ze dat gekke ding 's avonds staan? In Tl laten uitlopen en dan de hele nacht NS personeel erbij laten lopen?

Laatst bewerkt door WesselE op 18-04-2009 22:05


'Okeh'
 

18-04-2009 22:22:06
seinhuis
seinhuis
De Virm kan staan is Geldermaalsen, of in Dordrecht  

18-04-2009 22:33:47
limbotrein
limbotrein
Volgens mij is toch Geldermalsen ??? en niet Geldermaalsen  

18-04-2009 22:43:59
ruysdael
ruysdael
Ik denk eerder gewoon Ht.  

19-04-2009 12:39:58
WesselE
WesselE
Ht-Gdm ligt er dat weekend ook uit vanwege werkzaamheden bij Waardenburg (een viaduct zal worden vervangen). Ddr zou inderdaad kunnen, maar dat transport moet dan wel 's nachts gebeuren.


'Okeh'
 

19-04-2009 13:03:37
daniel_ddr
daniel_ddr
Quote
WesselE: Ik zou eerder zeggen dat Syntus en Arriva erg lang moeten rijden en er dan een sterk omreisadvies afgegeven moet worden
Probleempje is alleen dat Arriva zo z'n materieelbeperkingen heeft en je in het ideale geval met 2x zes bakken, 1x vijf bakken en 1x drie bakken kunt rijden.

Quote
Ik ben overigens wel benieuwd hoe ze het gaan oplossen met die pendel Tl-Gdm. Ik denk dat je aan een VIRM-VI al genoeg hebt, maar waar laten ze dat gekke ding 's avonds staan? In Tl laten uitlopen en dan de hele nacht NS personeel erbij laten lopen?
Staat het ding in Gdm niet net zo veilig als op Ddr, als je wilt kan je er toch wel bij komen...

Wellicht een betere optie is een samenwerking tussen Arriva en NS: laat Arriva doorgaand Ddr-Tl rijden en vul de gaten die daardoor vallen op met NS-materieel dat eveneens Ddr-Tl rijdt.
Wegbekendheid hoeft hier geen probleem te zijn: er zijn enkele NS-machinisten van standplaats Ddr die in hun vrije tijd voor Arriva rijden.


Dagelijks Amf-Klp v.v. - Kijk ook eens op http://www.ovinnederland.nl
 

19-04-2009 13:08:34
lucky
lucky
In 't weekend heeft Arriva-Noord altijd genoeg GTW's die een weekend rust hebben, dus 't materieel hoeft geen probleem te zijn.  

19-04-2009 13:11:08
geertw
geertw
Dream on...


http://www.ovinnederland.nl/
 

19-04-2009 19:52:22
WesselE
WesselE
Quote
daniel_ddr: Wellicht een betere optie is een samenwerking tussen Arriva en NS: laat Arriva doorgaand Ddr-Tl rijden en vul de gaten die daardoor vallen op met NS-materieel dat eveneens Ddr-Tl rijdt.


Zat ik ook al aan te denken, dan heb je aan 6 stellen (DD-AR of VIRM) genoeg om de hele dienst uit te rijden. Gemixt rijden met GTW's lijkt me niet ideaal, laat die dan is voor de gein een dagje aan de kant staan zodat ze bijvoorbeeld de laatste drie stellen is een keer kunnen gaan voorzien van een naam, ik noem maar wat.

Quote
lucky: In 't weekend heeft Arriva-Noord altijd genoeg GTW's die een weekend rust hebben, dus 't materieel hoeft geen probleem te zijn.


Is gecombineerd rijden ook mogelijk bij "onze" GTW's dan? Ik dacht dat dit alleen in Limburg kon omdat Veolia daar nadrukkelijk om had gevraagd.


'Okeh'
 

19-04-2009 20:20:57
robbertc
robbertc
Het voorbeeld: Over de kippenlijn rijdt NS ook als er werkzaamheden zijn..  

19-04-2009 20:27:39
kniesoor
kniesoor
Quote
WesselE:
Quote
lucky: In 't weekend heeft Arriva-Noord altijd genoeg GTW's die een weekend rust hebben, dus 't materieel hoeft geen probleem te zijn.


Is gecombineerd rijden ook mogelijk bij "onze" GTW's dan? Ik dacht dat dit alleen in Limburg kon omdat Veolia daar nadrukkelijk om had gevraagd.
De Arriva stellen kunnen inderdaad niet gecombineerd rijden.
 

19-04-2009 21:52:48
lucky
lucky
Dat zou niet zoveel uit hoeven maken. Je zou dan bijvoorbeeld 1 trein van 8, 1 van 9 bakken en een derde trein geheel uit diesel GTW'tjes kunnen laten bestaan.  

19-04-2009 22:03:34
daniel_ddr
daniel_ddr
Quote
WesselE: Gemixt rijden met GTW's lijkt me niet ideaal
Hoezo niet, lijkt me juist praktischer gezien de beschikbaarheid van personeel. Immers zijn er, zoals ik al schreef, ook NS-machinisten van standplaats Ddr die in hun vrije tijd bij Arriva rijden. Die kan je dan gebruiken om met NS-materieel Ddr-Tl te rijden aangezien ze over de combinatie wegbekendheid op Ddr-Gdm en bekendheid op bv. IRM beschikken.
De eigen machinisten van Arriva kunnen zowiezo zelf Ddr-Gdm rijden, hooguit voor Gdm-Tl moet je er dan een NS'er bij hebben voor de wegbekendheid. Ga je alles met IRM o.i.d. rijden dan mag je een hele berg treinen dubbel gaan bemensen, ook niet ideaal.


Dagelijks Amf-Klp v.v. - Kijk ook eens op http://www.ovinnederland.nl
 

20-04-2009 12:43:24
dumpy_dump
dumpy_dump
Quote
lucky: Dat zou niet zoveel uit hoeven maken. Je zou dan bijvoorbeeld 1 trein van 8, 1 van 9 bakken en een derde trein geheel uit diesel GTW\'tjes kunnen laten bestaan.
Verleng de perrons ook even tussendoor. O, en je hebt ook meer dan 3 sets materieel nodig als je tot Tiel wil rijden (tot Geldermalsen heb je er al 4 nodig, dus tot Tiel zullen het er wel 6 worden).
 

20-04-2009 13:13:57
daniel_ddr
daniel_ddr
9 bakken GTW past gewoon langs de MLL hoor: een GTW heeft immers kortere bakken waardoor een drietje ongeveer vergelijkbaar is met een Plan V. En aangezien alle perrons tussen Ddr en Gdm geschikt zijn voor 6 bakken Mat'64...

Laatst bewerkt door daniel_ddr op 20-04-2009 13:14


Dagelijks Amf-Klp v.v. - Kijk ook eens op http://www.ovinnederland.nl
 

20-04-2009 18:30:54
lucky
lucky
Quote
dumpy_dump:
Quote
lucky: Dat zou niet zoveel uit hoeven maken. Je zou dan bijvoorbeeld 1 trein van 8, 1 van 9 bakken en een derde trein geheel uit diesel GTW\'tjes kunnen laten bestaan.
Verleng de perrons ook even tussendoor. O, en je hebt ook meer dan 3 sets materieel nodig als je tot Tiel wil rijden (tot Geldermalsen heb je er al 4 nodig, dus tot Tiel zullen het er wel 6 worden).


Wat mij betreft gewoon overstappen in Gdm. Verder zijn setjes van 9 bakken misschien wel overdreven. En anders zou de NS ook nog een pendel kunnen verzorgen.
 

20-04-2009 19:20:23
WesselE
WesselE
Inderdaad, over de hele dag is 9 bakken overdreven. De laatste treinen zijn echter bizar (vorig jaar 2xDDAR met staanplaatsen) druk, dus dan kun je wel 9 bakken gebruiken.


'Okeh'
 

21-04-2009 15:14:35
alexxie
alexxie
Idee van verlengen e.d. van treinen Utrecht - Rhenen en snelbus van Rhenen naar Tiel is op zich nog niet zo gek. Alleen weet ik niet in hoeverre reizigers verder dan vanuit Utrecht komen.  

10-07-2009 11:31:51
gvttreinen
gvttreinen
Klinkt als oneerlijke concurrentie, de NS rijdt normaal niet tussen Tl en Rhn dus extra bussen laten rijden naast de bestaande lijndienst zal Arriva niet zo leuk vinden.  

10-07-2009 12:32:28
rudolfph
rudolfph
Normaal reizen er ook niet zoveel mensen van Ut via Rhn naar Tl, dus hoeveel reizigers gaat Arriva dat nou kosten?  

10-07-2009 13:10:45
JcJay
JcJay
Quote
gvttreinen: Klinkt als oneerlijke concurrentie, de NS rijdt normaal niet tussen Tl en Rhn dus extra bussen laten rijden naast de bestaande lijndienst zal Arriva niet zo leuk vinden.

Ik vond mijn idee omreizen via Rhenen/Veenendaal ook nog niet eens zo gek. Een NS bus Tiel-Veenendaal Centrum/of De Klomp. Daar is geen lijndienst van, van Arriva. Valt dat ook onder 'oneerlijke concurrentie'?

Mijn gedachtegang was dat op je op Centrum immers extra treinen kunt keren en op De Klomp zou je genoeg capaciteit hebben van de 3000. En volgens mij zou dit omreisadvies ook sneller zijn dan via Geldermalsen of Arnhem. Zijn er overigens al concrete plannen omtrent Appelpop en de werkzaamheden wat betreft dienstregeling?
 

10-07-2009 13:55:49
gvttreinen
gvttreinen
NS heeft een concessie om van Tiel naar Geldermalsen - Utrecht te rijden, niet van Tiel naar Rhenen, kan dus ook geen vervangend vervoer van Tiel naar Rhenen of verder gelegen bestemmingen rijden
Daarnaast is van Tiel naar b.v. Veenendaal nieuw vervoer en dat zal aanbesteed moeten worden.
Tis gewoon een gedachtenkronkel, indien iemand die dit kan bevestigen of ontkrachten verneem ik het graag.

Bij de weg, de brug bij Rhenen is een bottlenek, vertragingen vanwege het verkeersaanbod is aan de orde van de dag.

Gérard
 

10-07-2009 14:29:38
keesje
keesje
En hoe zou dat zijn als die bussen van NS van Tiel via Gdm en Ut naar Rhn zouden rijden? Mag het dan wel? Los van de idiote situatie natuurlijk.

Laatst bewerkt door keesje op 10-07-2009 14:29
 

10-07-2009 21:33:38
daniel_ddr
daniel_ddr
Tijdens de vrij recente stremming tussen Ddr en Bd/Rsd mocht NS ook bussen Zwd-Ddr-Ddzd rijden, waarbij op Zwd-Ddr allesbehalve sprake was van vervangend vervoer want daar reden ook gewoon treinen. 't was wel een extra rechtstreekse busdienst parallel aan de normale busdiensten...
Kennelijk is het dus helemaal niet zo'n groot probleem als we er hier van maken, zolang je het maar exclusief voor treinreizigers laat zijn.


Dagelijks Amf-Klp v.v. - Kijk ook eens op http://www.ovinnederland.nl
 


31-07-2009 12:35:01
gvttreinen
gvttreinen
Inmiddels zijn de plannen concreter, er komt een intensive (?) pendeltreindienst Gdm - Tl v.v. en snelbussen Gdm - Ut/Ht v.v.
Dit is uit het overleg tussen de Gemeente en NS gekomen, althans volgens het lokale suffertje
Gérard
 

31-07-2009 13:58:59
robbertc
robbertc
Sterker nog, het is de bedoeling om 2 omlopen van 2x DDAR te maken tussen Gdm en Tl, die overnachten in Gdm.. Kijken of dat doorgaat / gaat lukken..  

31-07-2009 15:38:47
gvttreinen
gvttreinen
Houd er rekening mee dat Syntus dan met 2 x DM`90 of Linten rijdt, dan kan er electrisch NIET gekruisd worden in Tl (wanneer Syntus in Tl kop maakt), spoor 2 is dan te kort!
Gérard
 

31-07-2009 19:27:21
bjornl
bjornl
Zou je dan niet bij Wnn kunnen kruisen? Het is maar 5 km van Tl. Wnn-Tl-Wnn moet toch wel in een kwartiertje te doen zijn?  

31-07-2009 20:10:23
WesselE
WesselE
Ja, dat is te doen, dat gebeurd 's avonds ook bij de overgang van de losse 6000 naar het (1)6000 systeem met aan- en afkoppelen in Gdm. Dan heb je ook opeens om de 15 minuten een trein naar Tiel. Echter gaat er tijdens het "feestweekend" in Tl een 20-minutendienst rijden waardoor spoor 3 dus inderdaad als enige gebruikt hoeft te worden. Overigens lijken 2 omlopen bestaande uit 2xDDAR behoorlijk overdreven, enkel wat avondtreinen hebben dat nodig. Aan de andere kant: je hebt de stellen dan toch daar staan, dus waarom ook niet...

Laatst bewerkt door admin op 31-07-2009 20:46


'Okeh'
 

31-07-2009 21:01:17
mdj
mdj
Een extra HC ivm 2x DDAR..


Bij twijfel: gebruik beton.
 

31-07-2009 23:12:30
lucky
lucky
Heel veel minder HC's door werkzaamheden, dus die paar HC's voor 2x DDAR is niks.  

31-07-2009 23:14:18
mdj
mdj
Ik reageerde op het puntje "Waarom geen 2x DDAR inzetten, als ze toch maar staan weg te roesten op Gdm, terwij het puur voor de avond is". En de hele dag 2 HC's extra te moeten inzetten, terwijl dat in principe niet nodig is.


Bij twijfel: gebruik beton.
 

24-08-2009 12:35:45
gvttreinen
gvttreinen
Inmiddels is de drgl. bekend en via 9292ov op te vragen.

Het volgende heb ik er uit gefilterd.

De '20 minuten takt' is als volgt:
Tl v (3); -.15, -.35, -.55
Gdm a (4b): -.28, -.48, -.08

Gdm v (4b); -.15, -.35, -.55
Tl a (3): -.28, -.48, -.08

Alle met een stop te Tpsw.

Zaterdags van 6.55 t/m 0.55 uit Tl en 6.35 t/m 0.35 uit Gdm
Zondags van 7.55 t/m 0.55 uit Tl en 7.35 t/m 0.35 uit Gdm
Van Gdm rijdt op beide dagen nog om 1.05 een bus naar Tl.

Aansluitende bussen;
10 minuten sneldienst tussen Ut en Gdm v.v., reistijd 35 minuten
15 minuten stopdienst tussen Ut en Gdm via Htn en Cl v.v., reistijd 70 minuten
15 minuten stopdienst tussen Gdm en Ht met stop te Zbm v.v., reistijd 40 minuten
10 minuten sneldienst tussen Ut en Ht v.v.,reistijd 50 minuten.

Gérard
 

10-09-2009 12:02:49
gvttreinen
gvttreinen
Ook Syntus heeft z`n treindienst uitgebreid, van hun website geplukt:

Extra treininzet tijdens Appelpop en Fruitcorso Tiel

Op vrijdag 11 en zaterdag 12 september zet Syntus in verband met Appelpop en het Fruitcorso in Tiel, naast langere treinen ook extra treinen in tussen Arnhem en Tiel. Hieronder de aanpassingen op bovengenoemde dagen:

Op vrijdagavond rijdt er een extra late trein van Tiel naar Arnhem. Deze trein vertrekt om 0.35 uur uit Tiel.

Op zaterdag rijdt er om 0.21 uur en 0.51 uur een extra late trein van Tiel naar Arnhem. Om 1.01 uur en 1.31 uur rijdt er een extra late trein van Arnhem naar Tiel .
Naast deze extra late treinen wordt er nagenoeg de hele dag een halfuurdienst gereden tussen Arnhem en Tiel. Vanaf 10.31 uur rijdt er elk half uur een trein van Arnhem naar Tiel en vanaf 09.48 uur rijdt er elk half uur een trein van Tiel naar Arnhem.

Uitzondering: Om 17.18 uur rijdt er geen extra trein van Tiel naar Arnhem en om 18.01 uur rijdt er geen extra trein van Arnhem naar Tiel.
===============================
Opmerkelijk dat de 17.18 trein niet rijdt, het is dan ongeveer de drukste terugreistijd!

Gérard
 

10-09-2009 13:59:05
dionysus
dionysus
0.40 gaat er dus nog eentje van Gdm naar Tl, de 28809 en die moet natuurlijk ook nog een keertje terug, als treinnummer 28810. Alleen die kom ik dus niet tegen in de reisplanner.

Ik heb het in dit geval ff over zondag de 13e, aangezien ik die dag ook mag spelen op dat baanvak

Laatst bewerkt door dionysus op 10-09-2009 13:59
 

10-09-2009 14:03:47
keesje
keesje
Trein 28810 is er wel, Tl v 00.57 uur.  

10-09-2009 14:07:01
dionysus
dionysus
Ik probeerde die trein al te zoeken in mijn Railpocket, maar kwam hem dus niet tegen. Doet ie er net zo lang over als de overige treinen, qua aankomsttijd in Gdm?

edit: Dus, aankomst om 1:10??

Laatst bewerkt door dionysus op 10-09-2009 14:09
 

10-09-2009 17:09:37
superboer
superboer
Quote
gvttreinen: Opmerkelijk dat de 17.18 trein niet rijdt, het is dan ongeveer de drukste terugreistijd!
Wellicht dat er dan een werktrein o.i.d van/naar Elst rijdt?
 

12-09-2009 13:06:25
gvttreinen
gvttreinen
Ondanks de wkz. waren de DDAR`s behoorlijk druk, de aansluitende bussen zullen ook wel gezellig zijn geweest.
De twee compostities die rijden zijn: 7859+7878 en 7849+7870.
Ook Syntus had aan klandizie niet te klagen, hun treinen waren behoorlijk bezet.
De Syntus composities die rijden zijn: 59+57, 61+56 en 60+52.
Gérard
 

12-09-2009 14:22:28
dionysus
dionysus
Syntus rijdt vaker, ns rijd vaker, alleen jammer van die werkzaamheden, dan hebben we indirect natuurlijk Arriva nog over, doet die eigenlijk ook nog iets met dit evenement, ook al is Gdm natuurlijk geen Tl  

12-09-2009 14:29:12
WesselE
WesselE
Nee, helemaal niks. In het weekend heeft Arriva (normaal gesproken) geen materieel overstaan vanwege onderhoud. Alles blijft dus solo rijden.
EDIT: Ik heb voor m'n beurt gesproken. Arriva reed vandaag wel degelijk met dubbele stellen.

Laatst bewerkt door WesselE op 12-09-2009 20:40


'Okeh'
 

12-09-2009 19:49:24
bloemkool
bloemkool
De bussen zaten wel voller dan op een andere zaterdag. Geen Japanse taferelen  

14-09-2009 14:16:24
dionysus
dionysus
Gisteren, dus de 13e heb ik ook ff gereden tussen Gdm en Tl, het ging om de laatste 3 slagjes, waarbij ik zou eindigen met de 28810. Waarom dat nou perse met dubbele MDDM-en gereden werd is mij ook niet echt duidelijk. Zelfs een enkeldeks trein van lengte 1 bak zou al meer dan voldoende zijn geweest. Op het hoogtepunt misschien eens 10 reizigers vervoerd, dat is net iets meer dan 1 persoon per bak.
Spul moest overigens NA de 28810 afgerangeerd worden naar spoor 7 te gdm. Dat afrangeren had eerlijk gezegd ook wel eerder kunnen gebeuren. 1 mddm in een 20' dienst had prima gekund, de activiteiten waren namelijk op zondag de 13e toch tot het eind van de middag
 

14-09-2009 15:23:51
gvttreinen
gvttreinen
Klopt, om 17.00 uur was het afgelopen.
Maar waarom zal je allerlei handelingen moeten verrichten (stelletje aftrappen, stelletje parkeren etc.) als voor het zelfde geld de drgl. en smst. gewoon laten doorrijden, hooguit een stelletje afsluiten en that`s it.
Gérard.
 

14-09-2009 17:08:41
dionysus
dionysus
Ff voor de rekenaars onder ons, een zo effectief mogelijke dienstregeling tussen Tl en Gdm, waarbij je wel kan doorrijden, en toch 20' dienst bieden.

Gisteren bijvoorbeeld was het zo dat je tussen Gdm en Tpsw, overigens in beide richtingen 10 minuten kreeg om het te halen. Kwam er zeker vanuit Gdm op neer dat je niet harder dan 65 km/u moet gaan rijden, anders kom je bij Wnn voor de rooie te lopen. De andere kant op kon je overigens wel doorrijden, immers op Gdm natuurlijk geen problemen, want er hoefden daar geen sneltreinen voor of achterlangs.