05-04-2009 21:15:13 | ||
---|---|---|
train85
|
SSN stoomtrein. Samenstelling: DLok-K1rijtuigen-Stoomlok. Dlok kan 2225 zijn of een 6400. Maandag 06-04-2009: 38106: Rtng v.6:33 Nwk d.6:40 Mdo d.6.44 Gd d.6:47 Gdg d.6:49 Odw d.6:53 Wd d.6:59 Hmlva d.7:09 Vtn d.7:11 Utlr d.7.14 Ut d.7.17 Utge a.7.19 WATERNEMEN. 38107: Utge v.8:31 Ut d.8:34 Uto d.8:38 Blw d.8:39 Bloa d.8:40 Bhv d.8:43 Dld d.8:45 Amf a.8:54 38108: Amf v.8:58 Dld d.9:09 Bhv d.9:12 Blz d.9:19 Utm a.9:23 Utm v.9:25 Lak d.9:28 Db a.9:37 38109: Db v.9:53 Lak d.10:01 Utge a.10:04 38110: Ut v.12:35 Utge a.12:37 Utge v.12:55 Utva d.12:58 Db a.13:05 38111: Db v.13:19 Lak d.13:28 Utm a.13:30 Utm v.13:32 Blz d.13:35 Bloa d.13:38 Bhv d.13:41 Dld d.13:44 Amf a.13:52 Amf v.13:54 Ama d.13:57 Avat d.14:00 Nkk d.14:05 Pt a.14:14 38112: Pt v.14:16 Nkk d.14:22 Avat d.14:26 Amf a.14:32 Amf v.14:34 Dld d.14:42 Bhv d.14:44 Bloa d.14:47 Utm a.14:54 Utm v.14:55 Lak d.14:57 Db a.15:06 38113: Db v.15:15 Utge a.15:26 38114: Ut v.18:27 Utge a.18:29 Utge v.18:30 Lak d.18:34 Db a.18:44 38115: Db v.19:15 Lak d.19:25 Utm a.19:27 Utm v.19:29 Blz d.19:33 Bhv d.19:40 Dld d.19:45 Amf a.19:53 38116: Amf v.19:58 Dld d.20:05 Bhv a.20:08 (Middenspoor) Bhv v.20:14 Bloa d.20:17 Uto d.20:20 Utoa a.20:22 Utoa v.20:23 Ut d.20:25 Utge a.20:26 WATERNEMEN. 38117: Utge v.21:49 Ut d.21:51 Utlr d.21:54 Vtn d.21:57 Hmla d.22:01 Wd d.22:04 Wdo d.22:06 Odw d.22:12 Gdg d.22:17 Gd d.22:20 Mdo d.22:23 Nwk d.22:29 Rtng a.22:37 Laatst bewerkt door train85 op 06-04-2009 07:04, reden: Paar kleine wijzigingen. |
05-04-2009 21:41:25 | ||
---|---|---|
keesje
|
De kering te Amf van 38107 op 38108 in 4 minuten ziet er wel erg ambitieus uit. Trein 38110 kruist te Utva gelijk met trein 843 naar Mt. En in Pt 2 (!) minuten voor het keren van 38111 op 38112, hoe is dat mogelijk? Het belooft wat in ieder geval voor morgen... |
05-04-2009 21:48:54 | ||
---|---|---|
train85
|
38107>38108 keren kan in 4 minuten, want er rijdt een lok voorop en achterop, en als je dan in beide loks een machinist heb kun je rap keren. En in Pt is het echt krap ja, het is daar kijken wat er gebeurd en/of het langer duurt.Rit is door Prorail ingelegd. Laatst bewerkt door train85 op 05-04-2009 22:02 |
05-04-2009 21:58:09 | ||
---|---|---|
keesje
|
Dat niet alleen: In Pt is de geplande aankomst 2 minuten na de doorrijdende en kruisende 546 richting Amf (14.12u). En kruisen moet de stoomtrein bij binnenkomst al om te kunnen keren op spoor 402 of 404. Aan de rechterkant keren kan niet, omdat anders via linkerspoor naar Nkk teruggereden moet worden. Plannormen zijn er tegenwoordig even niet als een rit niet past, zo lijkt het. Dit is wat je noemt wél een 1 april-grap als het om de kwaliteit van de dienstregeling gaat, erg teleurstellend. %03% Hoe dan ook: ik hoop op een vlekkenloze rit uiteraard. |
05-04-2009 22:01:51 | ||
---|---|---|
brugger
|
ter ere waarvan word dit ritje reorganiseert? |
05-04-2009 22:03:14 | ||
---|---|---|
train85
|
Geen idee, een besloten rit voor ???, zal morgen is kijken of ik het kan ontdekken als die langs Ut rijdt. |
05-04-2009 22:04:20 | ||
---|---|---|
Rolffiej19
|
2225 zou volgens mij mee rijden in deze rit |
05-04-2009 22:04:41 | ||
---|---|---|
keesje
|
De rit gaat ook met stops langs het museum, maar is die op maandag niet gesloten? |
05-04-2009 22:06:16 | ||
---|---|---|
seinhuis
|
Het kan zijn dat die op papier stopt, maar in het partijk niet (om anders net niet paste) |
05-04-2009 23:12:43 | ||
---|---|---|
nedtrain25
|
zal het geen atb rit zijn met de 65018 |
06-04-2009 01:08:55 | ||
---|---|---|
thom
|
Quote s´Maandags is het NSM gesloten voor publiek, voor partijen is dat anders. Daarnaast lijkt me zo´n rit als deze nogal idioot als ATB-proefrit als de 65018 daarvan alweer opnieuw voorzien zou zijn... Overigens lijkt me waternemen voor een 2225 wel apart.. %08% Laatst bewerkt door thom op 06-04-2009 01:09 |
06-04-2009 07:42:55 | ||
---|---|---|
train85
|
De samenstelling is 2225+65 018+6510,kwam om 7.40 uur Utge binnen rollen. Laatst bewerkt door train85 op 06-04-2009 08:41 |
06-04-2009 08:34:17 | ||
---|---|---|
gvttreinen
|
Als 38107 op tijd van Utge vertrokken, 6510 trekt de trein richting Amf. Gérard |
06-04-2009 08:58:47 | ||
---|---|---|
robbertc
|
.. Maar is er als een draak ingelegd, want ding reed over de lage sporen bij Uto. Moest dus vanaf Utge wel erg ver oversteken. Trein 12522 mocht er een paar minuten op wachten voor Uto in ieder geval. Laatst bewerkt door robbertc op 06-04-2009 08:58 |
06-04-2009 09:01:56 | ||
---|---|---|
keesje
|
Het was mij ook al opgevallen, zoals die korte keringen. Geen idee welke knutselaar dit in elkaar geflanst heeft. %03% |
06-04-2009 09:12:21 | ||
---|---|---|
berkel73
|
Op de stoomtrein hingen bordjes 'Ticket to the future express', zag ik tijdens een stukje parallelrijden vanuit de 2827 na vertrek uit Ut. Op station Amf stond een gezelschap heren van Siemens op spoor 2 op deze trein te wachten. Laatst bewerkt door berkel73 op 06-04-2009 09:14 |
06-04-2009 09:32:16 | ||
---|---|---|
seinhuis
|
Net 2 minuten geleden een stoomtreintutter gehoord, vlakbij LAK. |
06-04-2009 10:05:23 | ||
---|---|---|
gvttreinen
|
> 38109: Utge a.10:04 Inderdaad, om 10.04 weer op Utge aangekomen. Gérard |
06-04-2009 12:30:46 | ||
---|---|---|
bjornl
|
Quote En dat is alleen maar terecht, na doorkomst te Ut sp 15 was het 1 grote stoom- en rookbende %02%, ik zag in de stationshal een aantal mensen dan ook bedenkelijk snuffelen. Vanavond filmpje inclusief rennende fotografen |
06-04-2009 12:38:46 | ||
---|---|---|
gvttreinen
|
> 38110: Ut v.12:35 Vertrok 12.37 van Utge naar Db. Gérard |
06-04-2009 13:36:19 | ||
---|---|---|
marten
|
38111 op tijd door Bnk om 13:24 |
06-04-2009 13:59:10 | ||
---|---|---|
tramhers
|
Het betreft een gezelschaps rit voor Siemens medewerkers |
06-04-2009 15:04:40 | ||
---|---|---|
rh_ii
|
Ik hoor de trein net om 15u00 een paar minuten te laat langs de kruising met de Kardinaal de Jongweg komen Bas |
06-04-2009 15:46:36 | ||
---|---|---|
goverwelle
|
Foto staat inmiddels op m´n flickr: http://www.flickr.com/photos/robbertvandera/ |
06-04-2009 16:29:28 | ||
---|---|---|
martijnmet
Moderator |
De 38112 kwam met +20 (15.25) aan in Db, en vertrok om 15.30 als 38113 (+15 dus) weer richting Utge. |
06-04-2009 17:09:44 | ||
---|---|---|
1855
|
Is een rit voor Siemens. De 2225 en 65018 aan de trein was gepland, maar omdat een niet nader te noemen instantie het papierwerk van de ATBe van de 65'er net niet optijd klaar had moest ook een 6400 ingeschakeld worden. |
06-04-2009 18:40:00 | ||
---|---|---|
bjornl
|
Filmpje doorkomst Ut vanochtend: http://www.youtube.com/watch?v=hPmqR1RAcVY Edit: en aankomst te Db (vanaf ongeveer 1 minuut wordt het echt interessant), inclusief een martijnmet: http://www.youtube.com/watch?v=oqJ1Ndr6tgY Laatst bewerkt door bjornl op 06-04-2009 18:54 |
06-04-2009 20:07:38 | ||
---|---|---|
seinhuis
|
QuoteZe hadden ook achter de camera mogen rennen EDIT: ongeveer 15:10 kwam ik deze trein tegen tussen LAK en Bnk, richting Db Laatst bewerkt door seinhuis op 06-04-2009 20:52 |
06-04-2009 20:18:34 | ||
---|---|---|
bjornl
|
Lastig, ik stond met mijn rug tegen de trap. Ik vind het juist wel grappig zo %08% |
Tevreden over Somda? Overweeg dan eens een vrijwillige donatie, alvast bedankt! |
06-04-2009 20:53:40 | ||
---|---|---|
aarclay
|
En ter ere waarvan reed deze trein eigenlijk? Laatst bewerkt door aarclay op 06-04-2009 20:54 Choo choo..... |
06-04-2009 21:02:38 | ||
---|---|---|
sloterdijk
|
iets met siemens maar precies weet ik het niet hier te driebergen mijn ventje in de 2225 http://picasaweb.google.com/stationkessen/SPECIAALVOORJOUMITCHELLJEFOTOSDeel2#5321654023654676994 http://picasaweb.google.com/stationkessen/SPECIAALVOORJOUMITCHELLJEFOTOSDeel2#5321654119336033954 en als laatste een in elkaar geflanst filmpje http://www.youtube.com/watch?v=E6UZEYiXzc4 Laatst bewerkt door sloterdijk op 06-04-2009 23:40 |
06-04-2009 21:03:01 | ||
---|---|---|
treinfan
|
@aarclay: Ik zou zeggen kijk een paar berichten boven jouw bericht en lees volgende keer graag eerst het topic door Laatst bewerkt door treinfan op 06-04-2009 21:03 |
06-04-2009 23:54:52 | ||
---|---|---|
aarclay
|
Een ATB-proefrit dus. thnx... Laatst bewerkt door aarclay op 06-04-2009 23:56 Choo choo..... |
07-04-2009 00:23:54 | ||
---|---|---|
Rolffiej19
|
Moeilijk zeker goed lezen : Quote van 1855 Is een rit voor Siemens. De 2225 en 65018 aan de trein was gepland, maar omdat een niet nader te noemen instantie het papierwerk van de ATBe van de 65'er net niet optijd klaar had moest ook een 6400 ingeschakeld worden. Laatst bewerkt door admin op 07-04-2009 09:51, reden: Onnodige quote en MSN taal verwijderd |
07-04-2009 08:55:21 | ||
---|---|---|
aarclay
|
^^ Ook goeienmorgen inmiddels zeg, Rolffiej19 ... Dat is wat ik opmaakte overigens toen ik het topic globaal even doornam. Maar goed, voor ge geinteresseerde heb ik even verder gezocht: http://www.automation.siemens.com/_nl/nl/energieverdeelsystemen/motorcontrolcenters/railkanaalsystemen/energieverdeelsystemen/Page_51.htm gewoon een ritje voor wat Siemens-werknemers, omdat zo'n stoomtreinritje over energie etc gaat ofzo. Dus toch geen ATB proefrit ofzo Laatst bewerkt door aarclay op 07-04-2009 09:00 Choo choo..... |
07-04-2009 12:58:23 | ||
---|---|---|
Virm-4
|
Ik mis hier even de reden waarom deze trein nog op stoomkracht voortgedreven word als er ook twee gewone locs meerijden |
07-04-2009 13:18:46 | ||
---|---|---|
mdj
|
Een stoomlok is toch iets spannender als uitje dan een simpeler diesellok. Als ik als uitje moest kiezen tussen een dieseltrein of een stoomtrein, zou ik kiezen voor de stoomtrein... Een dieseltrein kun je altijd nog inzitten |
07-04-2009 16:10:31 | ||
---|---|---|
2296
|
De reden dat er een stoomlok bij zat is dat de rijtuig stoomverwarming hebben en dat zowel de 2225 als de RN 6510 dit niet kunnen leveren. En de 65018 dit wel kan is er gekozen om voor deze lok de 2225 te plaatsen zodat het er nog wel leuk uit ziet. Anders was de RN 6510 er voor komen te staan en dat ziet er helemaal niet uit. Laatst bewerkt door 2296 op 07-04-2009 16:11 |
07-04-2009 16:41:43 | ||
---|---|---|
bjornl
|
Bij doorkomst te Ut en bij vertrek uit Db leek de 65 018 ook wel degelijk bij te dragen aan de tractie; of is het zo dat je het "tsjoek-tsjoek"-effect ook krijgt bij los meelopen? |
07-04-2009 20:31:56 | ||
---|---|---|
rh_ii
|
Er kwam in ieder geval flink wat stoom uit toen hij hier langs Bloa kwam, er hing een mooie zwarte damp + stoomlucht in Tuindorp Oost/Voordorp Bas Laatst bewerkt door rh_ii op 07-04-2009 20:33 |
08-04-2009 08:46:01 | ||
---|---|---|
joahn93
|
is er geen andere stoomloc van de ssn die wel ATB-e heeft? |
08-04-2009 08:50:37 | ||
---|---|---|
jbt
|
Volgens mij heeft loc 01 1075 ook ATB-e of krijgt die heel binnenkort. |
11-04-2009 21:35:07 | ||
---|---|---|
timtrein
|
Volgens mij is t allemaal nog niet klaar. Bedoeling van deze rit was trouwens 65 - trein - 2200, wat ik zo begreep, maar dat lukte dus niet vanwege de ATB |
12-04-2009 00:28:43 | ||
---|---|---|
phantom
|
de eerste loc die kant en klaar moet wezen wat t atb betreft is de 65er,de 01 wordt aan gewerkt,maar is nog niet zover dat men er een keuring op los kan laten. |