ICE in reizigersdienst 01-04-09
Forum: Dienstregelingen en omlopen - Bijzondere ritten (DRGLs)
01-04-2009 13:45:52
train85
train85
Die foto stond allang op de site en heb jij niet zonet geplaatst.
4 weken geleden reed er inderdaad daar een ICE mbt een omleiding.
 

01-04-2009 13:47:17
daan-ns
daan-ns
Stoere jongen ben je;)


Groetjes Daan
 

01-04-2009 13:47:57
admin
Moderator
admin
Sorry allemaal, zeker aan de mensen die er zijn ingetuind. We konden het toch weer niet laten...


Met vriendelijke groet, Peter van der Leek
 

01-04-2009 13:51:12
manuel25
manuel25
Hahaha, ik moet eerlijk toegeven dat ik er in geloofde
Zo ongeloofwaardig was het niet, aangezien ICE's gewoon op 1,5 kV rijden, ATB hebben en goed genoeg remmen op optrekken.

@ Rob_ehv: Natuurlijk rijdt die wel, hoewel vermomd als Arriva GTW

Laatst bewerkt door manuel25 op 01-04-2009 13:52
 


01-04-2009 13:53:22
admin
Moderator
admin
Mijn verhalen over de rit een paar jaar terug zijn overigens niet gelogen. Ik heb toen echt meegereden van Ut tot Dvd. Uiteraard op de plaats direct achter de machinist
Dat is ook precies waar ik het idee voor deze 1 april vandaan heb gehaald


Met vriendelijke groet, Peter van der Leek
 

01-04-2009 13:58:51
hvondelen
hvondelen
Quote
RSK-Mat92De RhB Plan V heb ik wel gezien op Ut! De foto heb ik net opgestuurd naar Nico Spilt, en die foto staat inmiddels op de site.

Waar in de buurt van Ut is er zo'n mooi stukje enkelspoor als daar te vinden dan?


http://www.flickr.com/photos/hvondelen -- De Groeten uit santpoort Noord!
 

01-04-2009 14:00:17
keesje
keesje
Waarschijnlijk in het sprookjesbos van de Efteling of anders Fantasialand.  

01-04-2009 14:01:45
robbertc
robbertc
Euh, reactie op het laatste bericht van de vorige pagina:
Die ICE een paar weken geleden door Apn klopte wel! Die was aan het driehoeken Asd-Shl-Ledn-Apn-Ut.

Laatst bewerkt door robbertc op 01-04-2009 14:02
 

01-04-2009 14:13:39
mren
mren
Quote
MVB87: Echt ongelofelijk hoe gemakkelijk je sommige mensen hier vanalles wijs kan maken . En laten we nou, zoals Keesje ook zegt, ook maar ophouden met het neerzetten van allerlei onzin, daar schiet niemand iets mee op. En voor de bedenker van de ICE-1 april-grap: Een goede 1 april grap moet vantevoren geloofwaardig zijn. Deze was dus erg slecht

Iemand die een 1-aprilgrap doorziet moet ook gewoon zn waffel er over houden...
 

01-04-2009 14:15:26
MVB87
MVB87
nee hoor, vind ik niet. En ik meldde alleen dat ik het vermoeden had. En bovendien heb ik geen waffel.  

01-04-2009 14:17:29
hellfire
hellfire
Quote
hvondelen:
Quote
RSK-Mat92De RhB Plan V heb ik wel gezien op Ut! De foto heb ik net opgestuurd naar Nico Spilt, en die foto staat inmiddels op de site.

Waar in de buurt van Ut is er zo'n mooi stukje enkelspoor als daar te vinden dan?

Het gaat om deze foto: http://nicospilt.com/anderen/RK20090401_RhBPlanV.JPG
 

01-04-2009 14:27:51
treinfreak
treinfreak
Ben wel even gaan kijken (als je 5 minuten van het station woont waarom niet ) Ik wist niet dat er plan v jes worden gebruikt voor ICE diensten
De laatste tijd wil iedereen opeens v'tjes hebben eerst de valeilijn en nu rhatische bahn %08%
@ robbertc ja ik heb hem hier in Leiden voorbij zien komen.
Stond wel ff raar te kijken toen ik op Ldl op mn trein stond te wachten naar Ledn.

Laatst bewerkt door treinfreak op 01-04-2009 14:32


wat is er leuker dan een trein? 2 treinen natuurlijk!
 

01-04-2009 14:57:09
spoorhaas
spoorhaas
Hahaha stoere bak zo die V.. jmmr dat die niet echt rond rijdt...  

01-04-2009 15:06:54
mren
mren
Quote
MVB87: nee hoor, vind ik niet. En ik meldde alleen dat ik het vermoeden had. En bovendien heb ik geen waffel.

Ik had het ook niet specifiek over jou.
En waffel is informeel taalgebruik volgens de grote Van Dale en dus volledig correct.
 

01-04-2009 15:41:31
treinfan
treinfan
Quote
admin: Sorry allemaal, zeker aan de mensen die er zijn ingetuind. We konden het toch weer niet laten...
Al was het best wel duidelijk dat het om een 1-aprilgrap ging als je de treinnummerlijst erbij haalt. (Allemaal treinnummers uit het jaarplan en zelfs LM voor internationale treinen%08%)
 

01-04-2009 16:10:59
rudolfph
rudolfph
Haha %02%. Dat is puur toeval. Het plan voor deze grap was er al eerder dan die lijst met LM-nummers (of zijn die LM-nummers later nog aangepast?). Ik vraag me trouwens af hoe over het volgende gedacht zou zijn:
Quote
Om de nieuwe trein van NS, de SprinterLightTrain, aan het grote publiek te presenteren zal deze op de eerste woensdag van april door het land rijden. De nieuwe trein zal op verschillende trajecten een aantal treinen rijden. Om dit te vieren zullen er tompoezen uitgedeeld worden worden aan de reizigers.
. . . met vervolgens dezelfde dienstregeling eronder. %08% Bedacht ik me ook vanmorgen pas hoor.
 

01-04-2009 16:21:39
spotter
spotter
Dat had ik in ieder geval eerder geloofd dan zo'n ICE  

01-04-2009 16:36:17
rick
rick
Quote
train85: Die foto stond allang op de site en heb jij niet zonet geplaatst.

Dan zou ik toch even op de site van Nico kijken.

Zoek trouwens het verschil tussen de bovenste V en de onderste.
 

01-04-2009 16:46:23
fugazi
fugazi
@RSK-Mat92, grappig is wel dat jij de maker bent van de foto's van de Rhb Plan V's op Nico Spilt's site waardoor je het zelf hebt kunnen fotoshoppen. Ook zei je ergens in dit topic: kom allen om 10.00 naar spoor 4 op Ut. Als je fotoshopt, doe het dan goed. Het stel staat op jouw bewerkte foto op spoor 1 om 12.30.

@Rick, het verschil is die gele streep van de 1e klas of niet?
@Mren, een beetje dimmen mag wel. Het is hier geen site/topic om alleen maar je gelijk te krijgen maar om slechts een beetje te grappen%07%

Laatst bewerkt door fugazi op 01-04-2009 16:54
 

01-04-2009 16:49:54
rudolfph
rudolfph
Hé mensen, het gaat hier om één dag in het jaar dat we elkaar een beetje voor de gek houden. Dat weten we van elkaar en zullen we het nou gewoon een beetje gezellig proberen te houden? Ik heb geen zin in modereren met dit mooie weer.  

01-04-2009 16:54:52
jmv
jmv
Quote
mdeen: Dat was met het WK in 2006, Mexico speelde in München. Was wel héél erg gezellig met die gasten.
Klein detail: Mexico heeft dat toernooi niet in München gespeeld...
 

01-04-2009 17:44:02
elizabeth
elizabeth
Volgende keer beter op de koppeling letten.%08%


jaapfan.
 

01-04-2009 17:54:25
lucky
lucky
Quote
mren:
Quote
MVB87: Echt ongelofelijk hoe gemakkelijk je sommige mensen hier vanalles wijs kan maken . En laten we nou, zoals Keesje ook zegt, ook maar ophouden met het neerzetten van allerlei onzin, daar schiet niemand iets mee op. En voor de bedenker van de ICE-1 april-grap: Een goede 1 april grap moet vantevoren geloofwaardig zijn. Deze was dus erg slecht

Iemand die een 1-aprilgrap doorziet moet ook gewoon zn waffel er over houden...


Precies wat ik gister aangaf. De mensen die door hebbben dat het een 1 april grap is moeten het gewoon voor zich houden, en dan gewoon kijken hoeveel mensen daadwerkelijk naar 't spoor togen.. nu was de lol van te voren er al af...
Ik vond de grap overigens goed bedacht.
 

01-04-2009 18:10:59
Dre
Dre
Quote
verschuyl: Jammer de ICE niet hier in Twente komt, anders was ik zeker wel meegegaan! En het is gewoon triest als mensen roepen dat het een 1 april grap is. Als jullie geen plezier willen hebben, ga dan maar een andere hobby zoeken! EN ga niet het plezier bederven van mensen die wel mee willen met de ICE!

Was dus toch 'n grap... %08%
 

01-04-2009 19:05:21
ruysdael
ruysdael
Quote
keesje: We kunnen langzaam aan wel een www.zwammaarraak.nl oprichten, als dat al niet bestaat...
Een ook maar blijven happen %02%. Je voldoet precies aan het doel van dit soort topics .
 

01-04-2009 19:15:59
MVB87
MVB87
Quote
lucky:
Quote
mren:
Quote
MVB87: Echt ongelofelijk hoe gemakkelijk je sommige mensen hier vanalles wijs kan maken . En laten we nou, zoals Keesje ook zegt, ook maar ophouden met het neerzetten van allerlei onzin, daar schiet niemand iets mee op. En voor de bedenker van de ICE-1 april-grap: Een goede 1 april grap moet vantevoren geloofwaardig zijn. Deze was dus erg slecht

Iemand die een 1-aprilgrap doorziet moet ook gewoon zn waffel er over houden...


Precies wat ik gister aangaf. De mensen die door hebbben dat het een 1 april grap is moeten het gewoon voor zich houden, en dan gewoon kijken hoeveel mensen daadwerkelijk naar 't spoor togen.. nu was de lol van te voren er al af...
Ik vond de grap overigens goed bedacht.


O ja, nou zullen we het krijgen hoor! Nou krijgen de mensen die twijfelden aan de echtheid van deze ICE in reizigersdienst, de schuld van het feit dat de grap niet gelukt is! En de mensen die twijfelden moesten hun maar mond houden! Hoe is het? Ik zit niet op een forum om mond-dood gemaakt te worden. Bedenk in het vervolg eerst een geloofwaardigere grap, misschien dat dat wel effect heeft.
 

01-04-2009 19:17:44
ruysdael
ruysdael
Oei, een goeie grap kan je dus ook al niet uithalen zonder mensen (die het vermoeden en/of door hebben) op hun teentjes te trappen... Slecht hoor.  

01-04-2009 19:19:17
rick
rick
Quote
Roso019: @Rick, het verschil is die gele streep van de 1e klas of niet?

Ja, volgens mij kijken we trouwens naar dezelfde zijde van het treinstel dus staat het wat vreemd.

@MVB87: Tsjah, ik vond de grap wel geloofwaardig, juist omdat ze al eerder zo'n actie gedaan hebben. Dat de datum dan argwaan oproept is een heel ander verhaal.
 

01-04-2009 19:29:21
davidov08
davidov08
Quote
lucky: Precies wat ik gister aangaf. De mensen die door hebbben dat het een 1 april grap is moeten het gewoon voor zich houden, en dan gewoon kijken hoeveel mensen daadwerkelijk naar 't spoor togen.. nu was de lol van te voren er al af...
Ik vond de grap overigens goed bedacht.


De grap is goed bedacht, maar het was van te voren al heel 'verdacht' omdat er bij DRGLs nou eenmaal zo duidelijk bijstaat "01 April 2009". Als je op de dag zelf een grap met iemand uithaalt, is 't veel makkelijker (bij het journaal brengen ze ook niet eerst nog eens de datum groot in beeld voor ze de grap uithalen). Tevens had ik in dit topic al mijn bedenkingen geuit over de economische kant van de 'stunt'; als de actie jaren geleden succesvol was, waarom is hij dan niet eerder herhaald? Er zouden wel heel wat extra kaartjes verkocht moeten worden om te compenseren voor de extra kosten van o.a. ICE-Mcn + NS-Mcn en inzetten van de ICE zelf.

Verder ben ik het eens met MVB87; wie denkt dat het een 1 april grap is, moet dan maar net doen alsof hij/zij erin tuimt? @maccerr: het gaat niet om het uithalen van de grap zelf, maar om hoe de mensen bejegend worden als ze iets zeggen dat de grapmaker niet zint. Een (trein)forum lijkt mij inderdaad niet een plaats om elkaar te bevechten; je moet binnen grenzen van beschaafdheid, respect en waarheid kunnen zeggen wat je wil. Het laten merken dat je iets als 1 april grap acht valt daarbinnen, maar wat mij betreft vallen de reacties dáárop buiten die grenzen.

Laatst bewerkt door davidov08 op 01-04-2009 19:31
 


Tevreden over Somda? Overweeg dan eens een vrijwillige donatie, alvast bedankt!


01-04-2009 19:43:19
ruysdael
ruysdael
Quote
davidov08: Verder ben ik het eens met MVB87; wie denkt dat het een 1 april grap is, moet dan maar net doen alsof hij/zij erin tuimt?
Als je het door hebt reageer je gewoon niet, of speel je mee. Dat is de essentie van 1 april-grappen, dacht ik altijd...

Laatst bewerkt door ruysdael op 01-04-2009 19:43
 

01-04-2009 20:03:19
robbertc
robbertc
Ik heb mn mond maar gehouden, maar ik zat nog wel te denken: Je weet niet wie je medegebruikers op het forum zijn. Er zijn wellicht gebruikers die vrij nemen / spijbelen / heel veel moeite doen om deze ritten te gaan bekijken of mee te reizen. Dat zijn wel acties die te ver zouden gaan voor dit soort 'grappen'. Moet ook zeggen dat het niet echt realistisch was, dus hoop dat dat allemaal mee is gevallen..  

01-04-2009 20:13:59
woepje
woepje
Nou je kunt zeggen wat je wilt, maar ik heb vandaag ook ICE's gezien en wel 4x! Ze reden op het traject Asd - Ut - Ah en pendelde continu heen en weer. Tot zover dit bericht van niveau. Tot volgend jaar.  

01-04-2009 20:29:43
seinhuis
seinhuis
Quote
hellfire:
Quote
hvondelen:
Quote
RSK-Mat92De RhB Plan V heb ik wel gezien op Ut! De foto heb ik net opgestuurd naar Nico Spilt, en die foto staat inmiddels op de site.

Waar in de buurt van Ut is er zo'n mooi stukje enkelspoor als daar te vinden dan?

Het gaat om deze foto: http://nicospilt.com/anderen/RK20090401_RhBPlanV.JPG
Alleen jammer dat de foto neit 100% klopt:

Ik mis een witte of gele voorkant
Ik mis een blanco of ''niet instappen'' CTA
Ik mis de bakovergang

Maar voor de rest, wel leuk bedacht

Welke trein(en) zullen volgende jaar zullen beleven op de eerste donderdag van April%08%
 

01-04-2009 21:12:45
bart84
Moderator
bart84
Dat laatste klopt. Er is een tijdje geleden een ICE van Asd via Ledn, Apn naar Utrecht gegaan.


Mvg. Bart
 

01-04-2009 21:32:45
htmtram
htmtram
Ik had gespijbelt om de ICE in Gvm te spotten, helaas reedt er gewoon V-IRM  

01-04-2009 21:38:32
ruysdael
ruysdael
Quote
htmtram: Ik had gespijbelt [..]
Mijn god.

Laatst bewerkt door ruysdael op 01-04-2009 21:38
 

01-04-2009 21:47:23
mat64
mat64
spijbelen voor een trein  

01-04-2009 21:55:46
rudolfph
rudolfph
Helaas tijd om te gaan modereren (het is toch geen mooi weer meer ):

Rudolfph: terug naar het onderwerp! (en voor de duidelijkheid: dat zijn 1 april-grappen en niet de vraag of je wel of niet kan/mag/moet spijbelen als er een bijzondere trein rijdt).
 

01-04-2009 22:06:11
bart84
Moderator
bart84
Prorail op de Argosborden:
Deze mededeling bevat een verborgen boodschap. Kijk 30 seconend naar deze tekst en sluit dan uw ogen.
(of iets dergelijks, aldus medespotter).

De grap van Prorail was vorig jaar anders ook redelijk geslaagd.
Op de argosborden:
Op diverse trajecten kunnen vertragingen ontstaan. De oorzaak hiervan is, dat de wissels op zomertijd moeten worden gezet.

Laatst bewerkt door bart84 op 01-04-2009 22:10


Mvg. Bart
 

01-04-2009 22:06:39
keesje
keesje
2 Berichten hierboven staat duidelijk dat we on-topic gaan

Laatst bewerkt door admin op 01-04-2009 22:46
 

01-04-2009 23:12:42
ATBvv
ATBvv
Een ICE op 1 April.........

Zo'n doorzichtige grap heb ik in jaren niet gezien, maaaaaaaaar half Somda tuimelt er weer in en weet zelfs een hele topic met belevenissen te vullen.

Zucht, moest het even kwijt !
 

01-04-2009 23:13:55
ruysdael
ruysdael
Zonde van het *kuch* belastinggeld he...  

01-04-2009 23:21:20
dh3201
dh3201
Quote
admin: Mijn verhalen over de rit een paar jaar terug zijn overigens niet gelogen. Ik heb toen echt meegereden van Ut tot Dvd.

En ik van Nieuw Vennep naar Amsterdam, via Utrecht, Zwolle en Eindhoven!
Was wel leuk om een ICE in stoptreinen te zien en op stoptreinstations met de deuren open te fotograferen.

Maar iemand nog gratis kaartjes voor de HSL gescoord vandaag ? %08%


Shqiperise-lopers?
 

01-04-2009 23:34:18
ATBvv
ATBvv
- Nu blijkt ook de hond van Hillery Clinton nog zoek te zijn......
- Wilders wordt burgemeester van Den Helder.......
- en waar is de Albatros nu toch gebleven........ welke overigens een heel andere naam krijgt na ingebruikname !!
- RhB treinstel te Utrecht.......
- Groene mat 64 te HLM is voor Stichting Mat 64 (proefrit was ook nog vandaag)
- Nedtrain fotoverbod WGM wordt uitgebreid naar alle baanvakken en stations.....

Gr ATBvv
 

02-04-2009 00:31:38
aarclay
aarclay
Dat was toch een 1 april grap, die RhB plan-V?

Laatst bewerkt door aarclay op 02-04-2009 00:31


Choo choo.....
 

02-04-2009 08:45:33
admin
Moderator
admin
Zullen we deze """discussie""" zo zoetjes aan maar eens gaan afsluiten?

Mijn mening over 1 april grappen moge duidelijk zijn, ik heb deze grap zelf opgezet en online gezet. Ik zie in dit topic een flink aantal erg trieste reacties. Is het nou echt zo moeilijk om ieder gewoon in zijn waarde te laten en een grap te laten voor wat het is?
Misschien dat ik volgend jaar alle mensen die zich niet kunnen inhouden op 31 maart een 48 uurs ban geef.....

Laatst bewerkt door admin op 02-04-2009 08:48


Met vriendelijke groet, Peter van der Leek
 

02-04-2009 09:27:26
keesje
keesje
Jammer hoor, ook geen LTI dan maar? Ik hoop maar dat dit dan wel een 1 april grap is.

Er zijn - misschien hoe dom ook dan misschien - mensen die de berichten wel serieus nemen en hun zuur verdiende centen er aan uitgeven om iets te zien wat uiteindelijk een dooie mus blijkt te zijn. Ik kan me voorstellen dat niet iedereen dat waardeert.

Ben dus helemaal niet tegen 1 april grappen, maar het mag misschien wel op een andere manier.
 

02-04-2009 10:50:34
admin
Moderator
admin
Volgend jaar zal ik jou begin maart benaderen voor een goeie grap 'op een andere manier', want die mag je me dan wel even uitleggen...

Maar zoals ik zal zei: zullen we het hier maar bij laten?


Met vriendelijke groet, Peter van der Leek
 

02-04-2009 13:22:05
kleine_man
kleine_man
Een 1 aprilgrap is leuk als deze goed voorbereid wordt.%08%

Dat er enkele azijnpissers zijn houd je altijd.

@Peter: Succes volgend jaar

@keesje: In het verleden zijn er verschillende 1 aprilgrappen uitgehaald. Degene die mij nog het meeste bij staat is de van Railhobby. Er zou toen een nieuwe lok uit de serie 1900 afgeleverd worden. Er was zelfs een foto hiervan op de voorpagina van het blad geplaatst. In het blad stonden richtlijnen voor proefritten in de periode 30-03 t/m 02-04. Alleen op 01-04 waren de ritten bij daglicht........... Als mensen hier hun zuurverdiende centen aan hebben uitgegeven, dat is het risico van het vak. Er zit hier een bepaalde meester op dit forum die het regelmatig heeft over "de ongeschreven regels". Leer ze. Op 1 april zijn ze zeker van kracht.
 

02-04-2009 13:37:50
RhB-MSTS
RhB-MSTS
Quote
Alleen jammer dat de foto neit 100% klopt:

Ik mis een witte of gele voorkant
Ik mis een blanco of ''niet instappen'' CTA
Ik mis de bakovergang


Maar voor de rest, wel leuk bedacht

- Hij geschilderd is in de oude huisstijl van de RhB.
- Hij in de eerste beste smalspoorbocht uit de rails springt.
- Als hij dat nog niet gedaan heeft in de eerste beste tunnel vast komt te zitten.
- Dat de bak waarschijnlijk al met de bovenkant tegen de bovenleiding aan zit.
- De koppeling hoeft helemaal niet vervangen te worden. Want een koppeling in het midden werkt prima.
- De Zwitsers nooit oude rommel zullen kopen, ze hebben geld genoeg om nieuw te kopen bij een eigen fabriek.
- De nummereeks zich in de locomotieven reeks bevind en dan precies tussen 2 classes in (RhB Ge 4/4 II en de RhB Ge 4/4 III).
- Het vreselijk moet in te stappen vanaf grondniveau, ze dit nooit zouden willen. (oh ik denk aan die arme Slowaken met hun plan U's).

Maar zo lang mensen het geloven tot op 1 april is het goed

Laatst bewerkt door RhB-MSTS op 02-04-2009 13:41
 

02-04-2009 14:03:12
rolandrail
rolandrail
Dat van een ICE door Apn is wel degelijk waar! Was stel 4651 met defecte GSMR in de ene cabine, driehoeken was daarom ook geen optie, en dus ging het stel leeg met de andere cabine waarin de GSMR wel functioneerde voorop vanaf Wgm via Ledn-Apn-Wd naar Ut om daar alsnog te beginnen als ICE 125 naar Ah e.v.  

02-04-2009 16:56:57
nsr1855
nsr1855
Quote
keesje:
Quote
RSK-Mat92: Even kijken dan maar... Want ik ging sowieso al naar Utrecht, vanwege de Rhätische Bahn-Plan V's (zie nicospilt.com)


Als je daar ook al in gelooft dan geloof je vast ook wel dat - laat ik zeggen - trein 3041 wordt gereden door een konijn en ICE 125 in Oranje kleuren zal rijden vanwege de WK-kwalificatiewedstrijd morgen...


Check te Hwd!:D
 

02-04-2009 19:53:31
htmtram
htmtram
Quote
maccerr:
Quote
htmtram: Ik had gespijbelt [..]
Mijn god.
Was maar een 1 april grapje
 

02-04-2009 20:10:11
broek53
broek53
Ik stel een volledig verbod voor op 1 aprilgrappen op Somda. Men kàn er hier gewoon niet mee omgaan. Keihard liegen is geen aprilgrap, bijvoorbeeld. En verder kunnen maar weinigen langer dan 3 tellen voor zich houden dat ze door (menen te) hebben dat er een 1 aprilgrap gemaakt wordt. De stemming hier is minstens een week om te snijden en volgens mij kan een lolletje dat niet waard zijn.  


02-04-2009 20:30:18
seinhuis
seinhuis
1 keer per jaar een grap uithalen, dat kan toch wel?

En zolang mensen langs de baan staan te wachten, vind ik dat de grap geslaagd is
 

02-04-2009 20:34:41
broek53
broek53
Ja, dat kan. Maar het kan niet op Somda, waar het steevast leidt tot gekift en vliegen afvangen en andere vormen van wat ik dan gezeur & erger vind.  

02-04-2009 21:31:44
keesje
keesje
Het is jammer dat het op zo'n dag alleen maar dáár over gaat. Er zijn en waren genoeg leuke dingen te melden die dag immers. Maar ja, als dan alles in twijfel wordt getrokken...  

02-04-2009 23:14:44
admin
Moderator
admin
Na deze hele discussie heb ik er inderdaad weinig zin meer in voor volgend jaar...


Met vriendelijke groet, Peter van der Leek
 

02-04-2009 23:44:26
jeepee
jeepee
Wat erg jammer zou zijn. Ik vond het wel een leuke grap eigenlijk. Ik snap dat hele harentrekken ook niet zo hier omtrent. Misschien dat sommigen eerst even 10 seconden naar hun bericht moeten kijken voor ze op 'opslaan' drukken...  

03-04-2009 00:00:02
hvondelen
hvondelen
Inderdaad! Het was gewoon een 1 April grap. Als er juist op die datum zo´n dienstregeling verschijnt kan je toch wel eventjes goed gezond nadenken voordat je daadwerkelijk die reis maakt. Én dan noch vind ik niet dat de mods (in dit geval Peter) de schuld krijgen, je maakt immers zelf de beslissing, in in mijn ogen de fóút, om dan toch te gaan

Nee! Ik zeg gewoon volgend jaar weer een goede grap%08%

Laatst bewerkt door hvondelen op 03-04-2009 00:00


http://www.flickr.com/photos/hvondelen -- De Groeten uit santpoort Noord!
 

03-04-2009 08:50:38
RSK-Mat92
RSK-Mat92
Quote
hvondelen:
Quote
RSK-Mat92De RhB Plan V heb ik wel gezien op Ut! De foto heb ik net opgestuurd naar Nico Spilt, en die foto staat inmiddels op de site.

Waar in de buurt van Ut is er zo'n mooi stukje enkelspoor als daar te vinden dan?


Wat dacht je van Ut zelf? Kijk daar maar eens op spoor 1

En voor de mensen die het nog niet doorhadden: de Rhätische Bahn Plan V was een grapje van mij, wat ik in september gemaakt had (na de zomervakantie in Graubünden.) Ik stuurde de foto naar Nico Spilt, en er zat wat in voor deze 1e april.
De bovenste foto bevatte twee Plan V's bij Bdg (vrij uniek!), afgelopen zomervakantie. De andere foto was van zaterdag 28 februari, toen er een enkel V'tje op spoor 1 in Ut stond. De CTA gaf toevalligerwijs aan dat het om de stoptrein naar Baarn ging...
Klein detail, dat de RhB meterspoor rijdt...
Volgend jaar even iets meer voorbereiding erin steken

MVG, Robin

P.S. Die van die ICE was wel een goede grap Een vriend van me had iemand op MSN die zei "ik ga zeker kijken! En dan ga ik daarheen en daarheen..." Toen mijn vriend zei "Weet je wel wat voor dag het morgen is?" was de reactie "woensdag toch?"
 

03-04-2009 13:43:49
hvondelen
hvondelen
Al vond ik die Plan-V's absoluut ongeloofwaardig, een leuk ideetje was het wel


http://www.flickr.com/photos/hvondelen -- De Groeten uit santpoort Noord!
 

04-04-2009 00:30:49
dh3201
dh3201
Quote
keesje: Er zijn - misschien hoe dom ook dan misschien - mensen die de berichten wel serieus nemen en hun zuur verdiende centen er aan uitgeven om iets te zien wat uiteindelijk een dooie mus blijkt te zijn. Ik kan me voorstellen dat niet iedereen dat waardeert.

Dat kan ook gebeuren met wel serieus ingelegde treinen die om wat voor reden dan ook toch niet blijkt te rijden, om dat te voorkomen alle drgl's dan maar verbieden hier?


Shqiperise-lopers?
 

04-04-2009 11:58:32
rolandrail
rolandrail
Er is een daadwerkelijk verschil met serieus ingelegde treinen, dan wéét je dat je een risico loop en kies je er voor en een fake-trein, dan wordt je gewoon bewust genaaid door iemand met voorbedachte rade. Een serieuze trein die niet komt opdagen doet dat niet om iemand te naaien, daar is gewoon een oorzaak voor.

Ik zelf ben zelden bewust bezig met 1 april, de laatste keer dat ik daar aan heb meegedaan op m'n site is al weer jaren geleden, Shortlines was toen nog een vervoerder. Zie http://www.rolandrail.net/nieuws/03/fp_030.htm
Ik zelf ben door dat niet bewust omgaan met 1 april, het is een zelfde dag als die andere 364 in een jaar voor mij, er ook eens in getuind. Iets in Bd, ik hoef door mijn werkgever geen kaartje te kopen maar er liep toen o.a. iemand die er ook in getuind was en die kwam speciaal ervoor per trein uit Delfzijl gereisd...
Kassa dus voor die man. Wil je dat op je geweten hebben? Blijkbaar vinden velen hier van wel.

Nogmaals: niet iedereen is zich bewust van 1 april, die mensen hebben een leven, hebben wel wat anders aan hun hoofd.
1 april grappen kunnen best maar zorg er voor dat zónder uitzondering het niemand geld kost e.d. Je kunt ook iets laten zien op 1 april m.b.v. een foto zoals ik in 2003 heb gedaan en die heb ik óók nog de dag erna ontzenuwd. Dan hou je het leuk en beschaafd zonder ook maar iemand schade te berokkenen.
 

04-04-2009 12:28:35
keesje
keesje
Quote
dh3201:
Quote
keesje: Er zijn - misschien hoe dom ook dan misschien - mensen die de berichten wel serieus nemen en hun zuur verdiende centen er aan uitgeven om iets te zien wat uiteindelijk een dooie mus blijkt te zijn. Ik kan me voorstellen dat niet iedereen dat waardeert.

Dat kan ook gebeuren met wel serieus ingelegde treinen die om wat voor reden dan ook toch niet blijkt te rijden, om dat te voorkomen alle drgl's dan maar verbieden hier?


Daarom doen we bovendien ons best om die planning ook op de dag zelf geregeld een update te geven. En vergeet niet: dat is allemaal tijd die we (spiketrain en ondergetekende) er vrijwillig insteken. Met de bedoeling iedereen zoveel mogelijk op hun wenken te bedienen. Vandaar dat ik niet zo ben van het bewust voorliegen van bepaalde ritten, maar dat punt had ik allang duidelijk gemaakt.
 

05-04-2009 01:10:32
dh3201
dh3201
Spotten is een serieuze en humorloze bezigheid....


Shqiperise-lopers?
 

05-04-2009 09:20:43
maxime
maxime
Ik heb nog niet gereageerd op deze discussie en ga me er verder ook niet in mengen. Ik heb het topic wel een aantal dagen zitten volgen en ik denk dat het beter is als een van de moderators er een slotje op gaat gooien. Dit topic is namelijk niet bepaald goed voor de sfeer.%03%  

05-04-2009 10:30:54
rolandrail
rolandrail
Welke sfeer? Dat je gewoon maar mag doen wat je wilt zonder na te denken over de gevolgen? Zie de reactie van dh3201, die op geen enkele manier ingaat op mijn alleszins redelijk betoog dat wel degelijk ruimte laat voor humor.
Goede sfeer betekent dat er ruimte is voor meningsuiting maar vooral voor begrip en dat laatste ontberen diverse mensen hier.
 

05-04-2009 10:45:10
dh3201
dh3201
1 aprilgrappen bestaan al 500 jaar. En er zijn die afgelopen 500 jaar vast meer grappen met grotere (financiële) gevolgen bedacht dan het alleen maar aankondigen van een treintje die niet blijkt te rijden.
Als je een drgl aangekondigd voor 1 april niet vertrouwd blijf je gewoon lekker thuis. Niemand wordt er slechter van door eens een trein niet gespot te hebben. Sommigen schieten overigens ook al uit hun slof als ze een aangekondigde trein missen die te vroeg rijdt (was dat niet iets met de 1501 een aantal jaar geleden).
Als je niet meer tegen 1 aprilgrappen kunt moet je misschien die dag maar thuisblijven of emigreren naar een land waar 1 aprilgrappen in de grondwet verboden zijn of zo.
Ook spoorwegtijdschriften als Rail Magazine, Rail Hobby, Eisenbahn Kurier, Op de Rails hebben in het verleden 1 aprilgrappen uitgehaald. Heeft iedereen die daar is ingetuind met financiële gevolgen daarna direct ook het abonnement opgezecht of de financiële schade bij die bladen proberen te verhalen?
Kom op zeg.


Shqiperise-lopers?
 

05-04-2009 11:48:24
1855
1855
Quote
dh3201: Ook spoorwegtijdschriften als Rail Magazine, Rail Hobby, Eisenbahn Kurier, Op de Rails hebben in het verleden 1 aprilgrappen uitgehaald.


Of ze trappen er met hun grote poten zelf in. Kan me een melding van een rood te spuiten 1600 op OVL herinneren een paar jaar gelden, welke klakkeloos werd overgenomen door een van bovengenoemde bladen.
 

05-04-2009 12:44:21
rick
rick
Waarmee niet de 1637 bedoeld werd?  

05-04-2009 13:23:03
keesje
keesje
Ieders mening rondom 1 april moeten we maar respecteren, nietwaar?

@dh3201: Natuurlijk is spotten geen humorloze bezigheid, in elk topic is er volgens mij zat plaats voor en ik doe er graag aan mee. Alleen je uitspraak door te zeggen dat we alle drgl-en maar moeten verbieden omdat je toch nooit weet wat ervan terecht komt, gaat me even iets te ver.

Nogmaals: Er zijn veel mensen die een hoop tijd en energie steken in het opscharrelen van de planning van bijzondere stellen en dienstregelingen. Kennelijk is iedereen daar al zo aan gewend dat het opvalt als een trein een keertje niet in zijn omloop rijdt of niet komt opdagen. Nou, dat hebben we echt met voorbedachte rade gedaan hoor en wat een lol hebben we dan!

Zou ook het betoog van Roland nog maar eens overlezen, er is een wezelijk verschil in mensen bewust voor de gek houden of mensen met de beste wil inlichten maar waarbij het buiten niet loopt zoals de bedoeling was.
 

05-04-2009 13:28:59
dh3201
dh3201
Op 1 april worden mensen al 500 jaar bewust voor de gek gehouden. In de intolerante samenleving van tegenwoordig mag dat opeens niet meer?


Shqiperise-lopers?
 

05-04-2009 13:48:25
admin
Moderator
admin
admin: sorry jongens, ik ben er klaar mee. Deze discussie is nu ten einde.


Met vriendelijke groet, Peter van der Leek