28-03-2009 20:12:14 | ||
---|---|---|
zakdoek
|
Ik hoor allemaal verhalen dat per 1 juni de huidige dienstregeling op zijn kop gaat. Zo zouden veel spitstoevoegers zoals lw-rtd ut-vdc eruit gaan. En hoop geruil met materieel(zo zou het mat van lw-rtd naar asd-amf gaan... En een hoop wijzigingen rond hfd/hfdo/hfdm. Klopt dat allemaal of zijn het indianenverhalen. Laatst bewerkt door admin op 30-03-2009 09:46, reden: Titel aangepast |
28-03-2009 20:13:55 | ||
---|---|---|
bart84
Moderator |
Vooral materieelinzet en minutenwijzigingen met een wijzigingsblad. Een serieuze wijziging pas in december. https://www.somda.nl/www/forum/6029 Ik zal eens kijken of ik meer info over juni kan vinden. Hier alvast de aanvraag voor dienstregeling 2010. http://www.minvenw.nl/cend/overlegorganen/locov/adviesaanvragen/2009/index00.aspx http://www.minvenw.nl/cend/overlegorganen/locov/uitgebrachte_adviezen/2009/index.aspx Daarnaast heb ik ook gezien dat er geen wijzigingen gepland staan op 1 juni, maar wel eventueel ervoor en erna. http://www.prorail.nl/Vervoerders/Capaciteit%20treinpaden/Dienstregeling%202009/Documents/080529_Overzicht%20wijzigingsbladen%20definitief%20versie%202_2009.pdf Laatst bewerkt door bart84 op 28-03-2009 20:25 Mvg. Bart |
28-03-2009 23:09:59 | ||
---|---|---|
bjornl
|
Het eruitgaan van spitstoevoegers klinkt als een maatregel voor de zomerdienstregeling (14 juli-22 augustus). Misschien dat hier verwarring mee is ontstaan? Overigens zou de 17400 Ut-Vndc dit jaar gewoon doorrijden in de zomer. Laatst bewerkt door bjornl op 28-03-2009 23:10 |
29-03-2009 14:45:47 | ||
---|---|---|
zakdoek
|
Nou ja, we zien het wel..... Hoorde dat ze zaken voor 2010 naar voren gingen halen en zaken uit 2008 terug halen. Wat die 'zaken' dan zijn weet ik ook niet precies. Maar de huidige dienstregeling schijnt niet lekker te lopen. Vind zelf wel goed gaan eigenlijk(als er geen ontsporingen zijn ed) |
29-03-2009 14:49:42 | ||
---|---|---|
treinfan
|
Er waren wel plannen om vanaf juli de 1500 Asd-Amfs te laten rijden en de 2800 Rtd-Amf(-Dv), aanvankelijk bedoeld voor drgl 2010. Deze plannen zullen echter niet vervroegd doorgaan |
29-03-2009 17:16:03 | ||
---|---|---|
robbertc
|
Er staan dingen op de rol om verbeterd te worden per juni. Er zit wel degelijk een kern van waarheid in het bericht van zakdoek. Exacte veranderingen weet ik (nog) niet. |
29-03-2009 19:54:19 | ||
---|---|---|
AlbertP
|
Quote Bij vertraging moeten ze elkaar in oostelijke richting nu nog kruisen. Na deze wijziging hoeft dat niet meer. Verder zijn de IC's op het traject Amf-Dv geen nette kwartierdienst: twee vlak achter elkaar in de spits. Na deze wijziging gaan de 140, 240, 1600, 1700 en 2800 in de spits een nettere kwartierdienst vormen. Laatst bewerkt door AlbertP op 29-03-2009 19:57 |
29-03-2009 20:48:57 | ||
---|---|---|
treintim
|
Quote Als dat ICM van de spitstoevoegers Lw-Rtd naar Asd-Amf gaat, waar moeten ze het ICL dan laten? Hopelijk gaat het niet door.%08% |
29-03-2009 20:52:10 | ||
---|---|---|
ruysdael
|
Sowieso zou het dan na de zomervakantie weer nodig zijn. |
29-03-2009 20:56:12 | ||
---|---|---|
mdj
|
Quote Nou.. kwartierdienst... 12 minuten voor de 140/240/1600/1700 uit het verre oosten en 7 minuten achter de IC richting het verre oosten... Dat noem ik niet echt kwartierdienst.. |
30-03-2009 09:27:35 | ||
---|---|---|
broek53
|
Tsja, we kunnen ons wel weer suf gaan speculeren (aardige bezigheid), maar zou het niet verstandig zijn even af te wachten wat de echte plannen worden? Het wijzigingsblad wordt over ruim twee weken afgesloten, dan weten we het. Voor de zekerheid: - er is geen sprake van wijzigingen per 01-06 zoals de topictitel aangeeft; het wijzingsblad gaat in op 14 juni. - qua ICL is zeker dat het de 1500 uit gaat. Hooguit gaan er nog twee stammen dienst doen in de bekende spitstreinen serie 14300, maar dat is nog niet zeker. |
30-03-2009 09:46:49 | ||
---|---|---|
admin
Moderator |
QuoteTitel is aangepast. Met vriendelijke groet, Peter van der Leek |
30-03-2009 20:33:22 | ||
---|---|---|
MDDM
|
Quote Dat zou leuk zijn als die weer terug zou komen. Ow het nieuwe rooster gaat voor het rijdend personeel op 15-06-09 in ,dus het wijzigings blad dan wss ook. Gr Joop mcn Lls |
30-03-2009 23:43:29 | ||
---|---|---|
Damian
|
Nee Joop, het wijzigingsblad gaat toch echt op 14-6 in. Maar omdat ons rooster pas op maandag begint is het bij ons 15-6. Wij moeten dus alleen op 14-6 rekening houden met een gewijzigde dienst qua tijd en waarschijnlijk dit keer ook qua inhoud |
30-03-2009 23:50:51 | ||
---|---|---|
MDDM
|
Oww okee,Dank voor de uitleg Gr Joop mcn Lls |
31-03-2009 08:53:22 | ||
---|---|---|
broek53
|
Samen met de ingang van de nieuwe dienstregelingen is het wijzigingsblad van juni (traditioneel) het enige dat op zondag ingaat, omdat dat in Europees verband zo is afgesproken. De overige wijzigingsbladen zijn een intern-Nederland en meest nog intern-NS-feestje, en die gaan vanwege het gemak dat dat oplevert voor de planningssystemen van VPT in op maandag. Vandaar. |
31-03-2009 10:13:47 | ||
---|---|---|
taigagaai
Moderator |
Kent men in andere Europese landen nog een zomer en een winter dienstregeling, dat het op maandag ingaat, in plaats van op zondag? Ik meen mij te kunnen herinneren dat de wisselingen daarvan in juni en in december vielen. In Nederland kennen wij nu geen zomer en winter dienstregeling meer, is dit nu ondervangen door de wijzigingsbladen die nu om de circa 2 maanden uitkomen? |
31-03-2009 17:27:18 | ||
---|---|---|
Mcn-Ut
|
Als het ICL blijkbaar dus ook uit de 1500 gaat, en verder ook al het ICK binnenkort aan de kant gaat, betekent dit dus het einde van de trek-trek treinen bij NS. Getrokken treinen zijn er uberhaupt al niet meer. Als mcn vind ik dit erg jammer. Met zo'n getrokken trein heb je tenminste nog het idee dat je echt een TREIN rijdt waarvoor vakmanschap nodig is. Ik denk dat ik zeer binnenkort dus nog maar eens een paar slagen Asd-Amf en Gvc-Vl ga vragen! Hopelijk zijn daar ook nog wat 1800-en te vinden. Die rijden we in Utrecht namelijk al bijna helemaal niet meer... |
31-03-2009 19:24:16 | ||
---|---|---|
SleutelMan
Moderator |
is dat dan bij ICRm minder? (trekduw). 1800 in Ut kan ik me alleen voorstellen bij een setje ICK trek-trek bij de 3500. |
31-03-2009 20:27:30 | ||
---|---|---|
MasterE
|
Ik las in het railmagazine dat door het terzijde stellen van ICK en ICL er binnenkort ook een 14 tal 1800 loc's aan de kant gaan. Mcn Asd. Laatst bewerkt door MasterE op 31-03-2009 20:29 |
31-03-2009 20:41:01 | ||
---|---|---|
bjornl
|
Dat is voor de doorgewinterde Somda'er oud nieuws: https://www.somda.nl/www/forum/5392/ |
31-03-2009 23:13:08 | ||
---|---|---|
broek53
|
QuoteVoor slagen Gvc-Vl moet je dus erg snel zijn, voor Asd - Amf iets minder. Overigens rijde er alom trekduwstammen ICR en als je die vanaf de loc rijdt, is het toch ook net een echte getrokken trein? |
01-04-2009 07:57:24 | ||
---|---|---|
nielske90
|
Dan mis je alleen nog het naar buiten komen om naar de conducteur te zwaaien. |
01-04-2009 09:48:17 | ||
---|---|---|
Damian
|
Quote Dat klopt. Alleen als de ICR/BDS ook al uit de 3500 verdwijnt in juni en al uit de 3100 verdwenen is dan houd het voor mij als Amf mcn toch echt op met 'getrokken' mat rijden.... |
01-04-2009 11:16:52 | ||
---|---|---|
zakdoek
|
Het blijkt allemaal wel meer mee te vallen, alleen enkele 'voortreinen' van de NO gaan er maar uit.... |
01-04-2009 19:14:40 | ||
---|---|---|
ruysdael
|
QuoteIs er trouwens een groot wezenlijk verschil om achter je loc een ICR-stam (met BDs), DD-AR-stam of DDM-1-stam te hebben? |
01-04-2009 20:21:36 | ||
---|---|---|
woepje
|
QuoteDit alleen ivm zomervakantie of gewoon permanent de boel inkorten? |
03-04-2009 19:50:24 | ||
---|---|---|
Damian
|
Quote Absoluut. Een DDAR remt elektrisch, dat reageert heel direct en is wat simpeler om te rijden qua remmen. DDM-1 en de ICR/BDS remmen alleen op lucht. Heel simpel gezegd laat je vanuit de cabine lucht door een leiding lopen die al je remmen doen aanslaan. Het duurt alleen eventjes voordat de lucht achteraan je trein is waardoor niet gelijk de gehele trein remt als je in de cabine de remkraan hebt bediend. Des te langer de trein, des te meer je met je vak bezig bent. Dus een BDS heeft nog iets meer uitdaging dan een DDM-1. En dan heb ik het nog niet eens over een goederentrein van dik 600 meter gehad met een E-1200 voorop.. Daarom vind ik het jammer dat er vanaf juni niet of nauwelijks nog ICR/BDS in mijn werkpakket te vinden is. Puur een gemis aan beleving! |
03-04-2009 21:00:51 | ||
---|---|---|
Dre
|
Quote En wat zijn 'enkele voortreinen'? 12500/12700 eruit (d.w.z. in Zl combineren met 500/700, en Lw ook in de spits maar 1x per uur een directe verbinding met Rtd), 1500 alleen nog maar of Amf-Asd? |
Tevreden over Somda? Overweeg dan eens een vrijwillige donatie, alvast bedankt! |
03-04-2009 21:03:57 | ||
---|---|---|
jeepee
|
Ik vermoed dat het zal gaan om de ie 1500'en die op de meest rare momenten in de daluren doorrijden naar Dv. de 12500/12700 is grotendeels wel nodig op een deel van het traject. In de spits weer gaan combineren levert of veel te korte treinen op, of een logistiek erg omslachtig gedoe op in Zl, Amf en UT. |
03-04-2009 21:12:24 | ||
---|---|---|
robbertc
|
Per juni gaat het om de voortreinen die nu eigenlijk niet nodig zijn. Lees als: wat ook met het splitsen/combineren gewoon kan. |
03-04-2009 21:34:53 | ||
---|---|---|
mren
|
Quote Dat is vooral om het mat weer in Dv te krijgen, en dan kun je net zo goed reizigers meenemen. |
05-04-2009 10:58:38 | ||
---|---|---|
timtrein
|
QuoteUhm, lucht UIT de leiding, hoop ik... |
11-04-2009 14:34:47 | ||
---|---|---|
Damian
|
Eh...inderdaad, ja !! %08% |
11-04-2009 16:38:43 | ||
---|---|---|
Dre
|
Quote Het nut van de slag 1537/1542 naar Dv (wat door hetzelfde mat gereden wordt) heb ik nooit echt begrepen, misschien nog een overblijfsel van de 143 van de DRGL 2008, die immers van Asd kwam. Ook 1532 rijdt op Dv-Amf zo goed als leeg, 10:08 is vanuit Dv toch al ruim na de ochtendspits. Laatst bewerkt door Dre op 11-04-2009 16:40 |
21-04-2009 08:57:30 | ||
---|---|---|
admin
Moderator |
Dubbel met dit topic: https://www.somda.nl/www/forum/6738/ Met vriendelijke groet, Peter van der Leek |