Werkzaamheden Dv-Apd 17/10-25/10 2009
Forum: Dienstregelingen en omlopen - Werkzaamheden
27-03-2009 19:28:11
dvdhoven
dvdhoven
Nog wat aan de vroege kant, maar vandaag stond een berichtje in de Stentor, dat van 17 oktober t/m 25 oktober er geen treinverkeer zal zijn tussen Apeldoorn en Deventer.
Bij Apeldoorn zal dan bij de Zutphensestraat een tunnelbak onder het spoor worden geschoven en in Deventer zal een definitief derde perron worden gebouwd.


Dick van den Hoven
 

27-03-2009 20:52:37
cuneo56
cuneo56
Waar zijn de tijden gebleven dat zo'n tunnel bak in één lange nacht er in kon......  

27-03-2009 20:54:48
daniel81
daniel81
Nou, zo is het ook niet helemaal.
Als het alleen om die tunnelbak zou gaan, zou de buitendienststelling veel korter zijn. Hier zijn de werkzaamheden in Dv echter maatgevend, Apd lift mee en daarom kunnen ze de tijd ervoor nemen; bovendien kunnen ze vanwege de lange buitendienststelling veel werkzaamheden snel uitvoeren die anders veel meer tijd zouden kosten.
 

27-03-2009 22:18:37
abcde
abcde
Quote
dvdhoven: ... en in Deventer zal een definitief derde perron worden gebouwd.


Waar gaat dit derde perron in Dv voor gebruikt worden ? Stoptrein naar Zwolle, waardoor de 3600 weer IC kan worden tussen Dv en Zl ?

Ik ga er vanuit, dat met derde perron een ander perron bedoeld wordt als het nu tijdelijke 2e perron (spoor 2), waarvandaan de IC naar Amf - Asd vertrekt.

Laatst bewerkt door abcde op 27-03-2009 22:24
 


27-03-2009 22:22:12
SleutelMan
Moderator
SleutelMan
erhm, het huidige derde perron in Dv is toch tijdelijk? Dat wordt dan toch vervangen? (ik weet uit mijn hoofd even niet wat er nu op het 3e perron halteert).  

27-03-2009 22:23:32
superboer
superboer
Het tijdelijke perron wordt nu (alleen?) door de 1500 gebruikt.  

27-03-2009 22:25:05
abcde
abcde
Yes  

28-03-2009 08:40:00
dvdhoven
dvdhoven
Het tijdelijke perron langs spoor 2 in Deventer wordt vervangen door een definitief perron. Ik neem aan dat dat dan langs spoor 1 komt te liggen.


Dick van den Hoven
 

28-03-2009 08:54:12
Dre
Dre
Quote
superboer: Het tijdelijke perron wordt nu (alleen?) door de 1500 gebruikt.

Planmatig wel, bij eventuele vertragingen wil de 3600 richting Rsd er ook nog wel eens langs halteren (en dat terwijl Rsd als eindbestemming ontbreekt in de CTA op spoor 2, alle andere stations van Zp t/m Etn worden netjes getoond, maar geen Rsd rechtsonderin).

Quote
abcde: Waar gaat dit derde perron in Dv voor gebruikt worden? Stoptrein naar Zwolle, waardoor de 3600 weer IC kan worden tussen Dv en Zl?

Lijkt me niet handig, spoor 1/2 -> Zl levert een kruisende rijweg op met het verkeer uit Apd. Lijkt me in dat geval handiger op stoppers richting Zl van spoor 4 vertrekken. Maar goed, dan blijft er weinig voor zo'n extra perron over, aangezien met de cross-platform 3600 1600/1700 natuurlijk wil behouden. 7000 heeft er ook geen baat bij (komt op een moment in Dv dat het daar ontzettend rustig is. Dus tsja, meer werk dan de 2800 vanaf volgend jaar lijkt er me niet.

Bovendien, waar wil je in Zl dat stoppertje kwijt? Tijdens de spits zijn zo'n beetje alle sporen bezet. Of je moet (net als de 7900) ruim voor en ruim na de andere treinen in Zl aankomen/vertrekken (en dan moet je ook nog eens rekening houden met het feit dat Ost-Dv enkelspoor is).

Laatst bewerkt door Dre op 28-03-2009 09:05
 

28-03-2009 12:05:27
gerard4653
gerard4653
Quote
Dre: (en dan moet je ook nog eens rekening houden met het feit dat Ost-Dv enkelspoor is).

Planmatig zal dat best wel lukken met dat enkelspoor. Maar onhandig is het wel!
Terwijl heraanleg van het 2e spoor niet heel moeilijk en duur moet zijn, ondergrond en bovenleidingportalen zijn al klaar daarvoor.
Zijn er eigenlijk plannen om dat 2e spoor te herleggen?
 

28-03-2009 12:05:53
lucky
lucky
Misschien nog een toekomstige stopper Zl - Dv/Zp? (Waar wel eens over gesproken is). Kan de IC weer sneller worden tussen Dv en Zl.  

28-03-2009 13:56:01
Dre
Dre
Doortrekking naar Zp? Dan moet Gorssel of Eefde wel eerst een station krijgen om dat enigszins noodzakelijk te maken. In Zp zijn alle treindiensten faciliterend voor de 3600. Maar met de 7600, 17800, 30800 en 31200 heb je alle perronsporen al bezet op de tijden vlak voor de 3600 van/naar Rsd.

Kortom: Zonder haltes tussen Dv en Zp is een stoptrein daar niet nodig, en de capaciteit op Zp is niet dusdanig dat er nog extra treinseries kunnen halteren. En zoals gezegd, ook in Zl is voorlopig geen capaciteit om nog meer treinen een plek te geven. Of je moet de boel op spoor 16 neerzetten, en 'en passant' even de hele Oostzijde van het emplacement lam leggen.
 

30-03-2009 10:04:55
abcde
abcde
Quote
dvdhoven: Het tijdelijke perron langs spoor 2 in Deventer wordt vervangen door een definitief perron. Ik neem aan dat dat dan langs spoor 1 komt te liggen.


M.a.w. met de werkzaamheden in oktober komt er geen extra perron-capaciteit bij in Deventer ?
 

30-03-2009 12:11:57
broek53
broek53
Precies.  

30-03-2009 12:46:17
mren
mren
Ietwat terzijde: ik zag -ik meen ergens in een lijstje van naar voren te halen investeringen- ook aanleg van een 4e perronspoor in Tilburg voorbij komen.  

30-03-2009 12:50:07
martin
martin
Quote
dvdhoven: Het tijdelijke perron langs spoor 2 in Deventer wordt vervangen door een definitief perron. Ik neem aan dat dat dan langs spoor 1 komt te liggen.

Dat lijkt mij ook het meest handig, anders heb je net als nu geen middenspoor. Als de 1500 dan ook altijd langs het perron blijft staan heb je alleen spoor 3 als doorgaand spoor. Maar we wachten af...

Laatst bewerkt door martin op 30-03-2009 12:50
 

30-03-2009 13:01:11
HZwoferink
HZwoferink
Kan dat perron niet aan de andere kant komen? Daar is ruimte genoeg!


Groeten uit Rijssen, Henk Zwoferink
 

30-03-2009 15:28:05
thijs
thijs
Overigens ben ik benieuwd naar de omreisadviezen. Apd-Dv via Zp zou logisch zijn. Maar, 's ochtends sluit de 17800 in Apd niet aan op de 1600/1700/140 uit Amf en sta je een klein half uur te wachten. 's Middags heb je vanuit Zp met de 17800 in Apd een overstap van 27 minuten richting Amf.  

30-03-2009 15:28:32
rudolfph
rudolfph
Die sporen worden gebruikt voor het opstellen van versterkingsmaterieel voor de Noordoost, bovendien liggen aan de ene kant 2 sporen en aan de andere kant 3 sporen, dus dan moet je of een spoor slopen, of je krijgt een perron met een mooie kronkel er in.  

30-03-2009 15:34:18
NS-APD
NS-APD
Quote
thijs: Overigens ben ik benieuwd naar de omreisadviezen. Apd-Dv via Zp zou logisch zijn. Maar, 's ochtends sluit de 17800 in Apd niet aan op de 1600/1700/140 uit Amf en sta je een klein half uur te wachten. 's Middags heb je vanuit Zp met de 17800 in Apd een overstap van 27 minuten richting Amf.


Ja dat vraag ik mij ook af, denk dat er dan wel bussen zullen gaan komen
 

08-04-2009 21:31:19
pytoyo
pytoyo
die idee had ik ook.
ik had wel eens nagedacht als de hanzelijn open gaat een sprinter Almere-Deventer te laten komen.
Ik heb het berekend en dat was haalbaar.
Dus perron 2 kan worden gebruikt voor DV-Rtd

Laatst bewerkt door pytoyo op 08-04-2009 21:32


Pyt0yo TREiNF&n
 

08-04-2009 21:38:03
daniel81
daniel81
Quote
thijs: Overigens ben ik benieuwd naar de omreisadviezen. Apd-Dv via Zp zou logisch zijn. Maar, 's ochtends sluit de 17800 in Apd niet aan op de 1600/1700/140 uit Amf en sta je een klein half uur te wachten. 's Middags heb je vanuit Zp met de 17800 in Apd een overstap van 27 minuten richting Amf.


Eigenlijk zou je voor deze week een nieuwe DRGL moeten schrijven.
Want doordat Apd-Dv niet rijdt, ontstaat er ook extra ruimte tussen Apd en Apda.

Idee:
Apd V .07 .37
Zp A .25 .55

Zp V .05 .35
Apd A .25 .55

Verder adviseert NS in dit soort situaties doorgaande reizigers standaard via Zl, ondanks dat dist sinds de verschuiving van de 7900 in DRGL 2007 veel minder aantrekkelijk is.
 

20-04-2009 20:11:36
pytoyo
pytoyo
Ik heb gehoord dat alle treinen rondom Deventer niet rijden! kan iemand uitleggen waarom?
Deventer-Apeldoorn Weet ik
Deventer-Zwolle ?
Deventer-Zutphen ?
Deventer-Almelo ?? misschien Almelo verdiept???


Pyt0yo TREiNF&n
 

20-04-2009 20:19:23
maxje
maxje
Almelo verdiept is al aangepast dan. Dit word in het pinksterweekend al helemaal aangesloten zover ik begrepen heb. En tjah rond heel Dv worden wissels vernieuwd en sporen vernieuwd. Dus je houd weinig over om over om een fatsoenlijke dienst uit te voeren.  

20-04-2009 20:28:15
jzwoferink
jzwoferink
Quote
pytoyo123: Ik heb gehoord dat alle treinen rondom Deventer niet rijden! kan iemand uitleggen waarom?
Deventer-Apeldoorn Weet ik
Deventer-Zwolle ?
Deventer-Zutphen ?
Deventer-Almelo ?? misschien Almelo verdiept???


Almelo verdiept niet maar in Rijssen willen ze in de herfstvakantie 2 tunnels erin schuiven
 

22-04-2009 14:28:30
daniel81
daniel81
Voor de volledigheid heb ik hieronder het persbericht uit het gesloten topic geplakt, dan worden ineens een heleboel vragen beantwoord.
Misschien is het trouwens wel een idee de topictitel aan te passen naar 'Werkzaamheden rondom Dv 17/10-25/10 2009'.

Persbericht

14-04-2009
Herfstvakantie: geen treinverkeer van en naar Deventer
ProRail werkt aan het spoor

Het treinverkeer van en naar Deventer ligt dit najaar negen dagen stil. Het gaat om de herfstvakantie: 17 tot en met 25 oktober (week 43). In opdracht van ProRail vernieuwt VolkerRail spoor en wissels op station Deventer. Daarnaast vinden er diverse werkzaamheden plaats op de spoorlijnen van Deventer naar Zwolle, Apeldoorn, Zutphen én Rijssen. NS zet bussen in.

Diverse werkzaamheden
Naast de spoorvernieuwing op station Deventer, vernieuwt ProRail zes kilometer spoor tussen Zwolle en Olst. Een vernieuwde spoorbaan op betonnen dwarsliggers is onderhoudsarmer, stiller voor de omgeving en comfortabeler voor treinreizigers. In Olst vinden bovendien perronwerkzaamheden plaats. Op de Zutphensestraat in Apeldoorn wordt in de betreffende week een betonnen tunnelbak onder het spoor geschoven. De tunnel zal uiteindelijk de spoorwegovergang vervangen, zodat de verkeersveiligheid ter plaatse verbetert. Ook in Rijssen komen twee tunnels onder het spoor en in Holten wordt eveneens aan de perrons gewerkt. Het spoor van Deventer naar Zutphen ten slotte, wordt tijdens de herfstvakantie gebruikt voor de aan- en afvoer van werktreinen en materialen.

Overlast beperken
Door het combineren van de diverse spoorwerkzaamheden in de herfstvakantie probeert ProRail de overlast voor zowel het treinverkeer als de omgeving te beperken. Spoorwerkzaamheden gebeuren vaak ’s nachts en in rustige periodes zoals de vakantie, aangezien er dan minder treinreizigers zijn. Zo blijft de overlast door uitval van treinen zo beperkt mogelijk. Bovendien is het veiliger voor de spoorwerkers.

Gevolgen voor het treinverkeer
Gedurende bovengenoemde periode rijden er geen treinen van en naar Deventer. NS rijdt bussen in plaats van treinen op de trajecten rondom station Deventer. Reizigers kunnen voor exacte informatie over de gevolgen voor hun reis www.ns.nl raadplegen of bellen met 0900-1475 (€ 0,35 per minuut). Ook NOS Teletekst pagina 754 geeft actuele informatie.
 

24-04-2009 14:37:26
pytoyo
pytoyo
jammer nou ik zou in de vakantie al een treinreisje maken vanaf Deventer.
Nu moet ik nog met de bus!%07%


Pyt0yo TREiNF&n
 

24-04-2009 16:05:41
fugazi
fugazi
Quote
Dre: Bovendien, waar wil je in Zl dat stoppertje kwijt? Tijdens de spits zijn zo'n beetje alle sporen bezet. Of je moet (net als de 7900) ruim voor en ruim na de andere treinen in Zl aankomen/vertrekken (en dan moet je ook nog eens rekening houden met het feit dat Ost-Dv enkelspoor is).
Er liggen plannen voor de bouw van een nieuw perron op Zl.

Laatst bewerkt door admin op 25-04-2009 10:37, reden: Quote ingekort
 

24-04-2009 16:48:57
kniesoor
kniesoor
Ik denk niet dat je daar in oktober wat mee opschiet?