za 14 maart 2009: Boxtel - Eindhoven Beukenlaan
Forum: Dienstregelingen en omlopen - Werkzaamheden
12-03-2009 08:57:18
jbt
jbt
Vraagje:
Bij de bijzondere ritten staat voor komende zaterdag beperkt spoorgebruik Tilburg/Den Bosch - Eindhoven. Het lijkt dat de lijn tussen Boxtel en Eindhoven Beukenlaan tussen 10.30 uur en 14.30 uur zowat op slot gaat (kennelijk blijft alleen de 3500 rijden). Weet iemand wat de reden is voor deze maatregel midden op de zaterdag? Wordt er een bom geruimd? Is er een oefening in de tunnel van Best?
 

12-03-2009 09:00:26
sander14
sander14
Uit Opvallende Dingen topic van 11 maart:
Quote
fabrier:
Quote
gvttreinen: Problemen te Atn inmiddels opgelost maar nu is er 'hinder op `t spoor' tussen Ehv en Btl, volgens 112meldingen is de handmelder van de Bestse tunnel afgegaan.
Gérard

Het is iedere week wel iets met die tunnel. Met carnavalmaandag was het ook al mis, vandaag weer een melder en komende zaterdag weer urenlang geen vervoer vanwege een oefening. Hadden ze maar een viadukt gebouwd, had ook nog de helft minder gekost.


Er is dus zaterdagochtend/middag een oefening in de tunnel van Best
 

12-03-2009 09:10:29
jbt
jbt
Bedankt%06%  

12-03-2009 09:18:55
dumpy_dump
dumpy_dump
Overigens rijdt 3500 ook niet door de Bestse tunnel.  


12-03-2009 09:34:27
sander14
sander14
Waar rijdt de 3500 langs dan?  

12-03-2009 09:39:05
dumpy_dump
dumpy_dump
3531 (Ht v. 10.23) t/m 3547 (Ht v. 14.23) en 3534 (Ehv v. 10.14) t/m 3550 (Ehv v. 14.14) worden opgeheven tussen Ht en Ehv.  

12-03-2009 19:11:34
keesje
keesje
Wel opvallend om zoiets op een deel van de zaterdagochtend te doen, volgens mij zijn dan aardig wat treinen goed gevuld met dagjesmensen.  

12-03-2009 19:19:13
fabrierban
fabrierban
Als je voor allerlei oefeningen het treinverkeer nu ook al urenlang stil gaat leggen is het einde langzamerhand wel een beetje zoek aan het raken. Nog even en het treinverkeer wordt ook platgelegd om prulletjes van de rails te halen.

Dat het op zaterdag is is omdat de brandweer en de politie geen zin hebben om bijv. 's nachts of op zondag te oefenen omdat ze dan hun personeel toeslagen moeten betalen.

Laatst bewerkt door fabrierban op 12-03-2009 19:21
 

12-03-2009 19:38:57
bjornl
bjornl
... en hiermee diskwalificeer je jezelf definitief als een serieuze gesprekspartner.

Laatst bewerkt door bjornl op 12-03-2009 19:39
 

12-03-2009 19:47:10
daan-ns
daan-ns
Quote
fabrier: Als je voor allerlei oefeningen het treinverkeer nu ook al urenlang stil gaat leggen is het einde langzamerhand wel een beetje zoek aan het raken. Nog even en het treinverkeer wordt ook platgelegd om prulletjes van de rails te halen.




Dat laatste gebeurt ook;) Als je het niet weet, zeg dan ook niks.. Ze moeten het toch een keer doen? En het is nog voor onze veiligheid ook nog! Wat wil je nog meer?!


Groetjes Daan
 

12-03-2009 20:06:53
sander14
sander14
Quote
fabrier: Nog even en het treinverkeer wordt ook platgelegd om prulletjes van de rails te halen.



Standaard op Dordrecht, donderdag morgen is spoor 2 buiten gebruik voor onderhoud en dan maken ze gelijk van de gelegenheid gebruik om het spoor schoon te maken
 

12-03-2009 20:27:56
mdj
mdj
De 9600 rijdt vanaf tr9632 t/m 9650 Ht-Btl (en respectievelijk Btl-Ht).  

12-03-2009 20:46:14
lamote_ban
lamote_ban
Quote
daan-ns:
Quote
fabrier: Als je voor allerlei oefeningen het treinverkeer nu ook al urenlang stil gaat leggen is het einde langzamerhand wel een beetje zoek aan het raken. Nog even en het treinverkeer wordt ook platgelegd om prulletjes van de rails te halen.




Dat laatste gebeurt ook;) Als je het niet weet, zeg dan ook niks.. Ze moeten het toch een keer doen? En het is nog voor onze veiligheid ook nog! Wat wil je nog meer?!

Toch blijft de vraag waarom je dit soort folklore alleen in Nederland ziet. Of dacht je dat de spoortunnel onder de Schelde in Antwerpen of de S-bahn tunnels in Munchen ook op zaterdagmorgen urenlang afgesloten worden om een brandweeroefening te houden?

Laatst bewerkt door lamote_ban op 12-03-2009 20:46
 

12-03-2009 20:47:57
daan-ns
daan-ns
Ik ben er van overtuigd dat het niet alleen hier gebeurd. Maar vanuit de directie kan ik natuurlijk niet spreken he.. Dat zijn nou eenmaal beslissingen. En daar kunnen we vrij weinig aan veranderen.


Groetjes Daan
 

12-03-2009 20:52:51
willy84
willy84
Kunnen ze dit soort dingen niet s'nachts doen? Dit is toch kolder  

12-03-2009 20:56:24
daan-ns
daan-ns
Je weet natuurlijk niet wat de redenen er voor zijn.. Of wel?


Groetjes Daan
 

12-03-2009 21:01:13
seinhuis
seinhuis
Quote
willy84: Kunnen ze dit soort dingen niet s'nachts doen? Dit is toch kolder
Er werd een paar berichten boven je gezecht dat ze dat niet doen omdat er toeslagen betaald moet worden
 

12-03-2009 21:18:00
maxje
maxje
Het is niet alleen Brandweer en politie die gaan oefenen hoor Er gaan waarschijnlijk ook vrijwiligers mee doen dus 's nachts zou dan zoieso al afvallen.

Kijk maar eens bij deze link hier zie je hoe de rampoefening van 08-09-2002 er uit zag. http://www.best-online.nl/best_news_20020908.html
Dit zal misschien wel een beeld geven van hoe het er deze keer aan toe kan gaan tijdens zo'n oefening.
 

12-03-2009 21:29:25
rogier
rogier
Quote
fabrier: Als je voor allerlei oefeningen het treinverkeer nu ook al urenlang stil gaat leggen is het einde langzamerhand wel een beetje zoek aan het raken.

Ik vind het ook bizar. Misschien moeten we maar ergens op een oefenterrein (Ossendrecht ofzo?) een tunnelbak met sporen nabouwen voor dit soort oefeningen.
Worden autowegen ook afgesloten voor het houden van oefeningen? Misschien moeten we Schiphol ook maar eens een middag helemaal platleggen om een grote rampenoefening te doen.
 

12-03-2009 21:36:12
mren
mren
Ja, ook autosnelwegen of banen van Schiphol worden afgesloten voor oefeningen.  

12-03-2009 21:54:39
nielske90
nielske90
Mensen, het lijkt wel alsof de wereld vergaat als er een keer geen treinen rijden. Er zal waarschijnlijk uitstekend vervangend vervoer worden ingezet. En ben blij dat het hier nog om een oefening gaat, in plaats van dat het treinverkeer stilgelegd moet worden voor een echte ramp.  

12-03-2009 22:11:04
lamote_ban
lamote_ban
Als er "een keer geen treinen rijden" zou je gelijk hebben, maar de kans dat de 800-serie in het weekend zijn hele trajekt rijdt is inmiddels minder dan 50%. Vrijwel ieder weekend is er op een deel van het trajekt busvervoer. Dat zie je in Belgie, Duitsland of waar ook elders toch echt niet.

Laatst bewerkt door lamote_ban op 12-03-2009 22:11
 

12-03-2009 22:16:11
daan-ns
daan-ns
In een school worden toch ook wel eens docenten ziek? Op een kantoor gaan toch ook wel eens computers kapot?

Daar wordt ook vervangend 'vervoer' ingezet. Invallers, laptops en dus busvervoer..

Je kunt ook heel koppig blijven natuurlijk en niks van mensen willen aannemen.


Groetjes Daan
 

12-03-2009 22:18:30
mdj
mdj
Alleen is er in Duitsland en Belgie meer km spoor per vierkante km. Dus omleiden over een ander traject is makkelijker, plus het feit dat er *iets* minder treinen in onze buurlanden rijden. Daarnaast heeft het spoor onderhoud nodig, alhoewel het weekend van 21/22 maart met een uitbreiding van de spoorwegcappaciteit te maken heeft. Ofwel: Je zo-geliefde 800 kan dan relatief vaker het gehele traject rijden;).

Daarnaast vraag ik me af waarom het nu ineens hot is, dat de 800 niet zijn hele traject rijdt? Ik kan me 2jaar terug herinneren dat de zuidtak het hele weekend eruit lag, waardoor de Noord-Oost niet over de traditionele spoorweg reed. En ik herinner me een perronnetje_in_aanbouw in Hvs.
 

12-03-2009 22:18:46
rogier
rogier
Edit: Op het moment dat ik dit typte, was het bedoeld om onder het bericht van daan-ns te staan. Het is immers niet toegestaan het laatste bericht te quoten.

Op een gegeven moment kan je je afvragen of de zinvolheid van bepaalde buitendienststellingen nog in verhouding staat tot de last die het oplevert voor vervoerders en hun klanten. Men zou vervolgens ook naar alternatieven kunnen kijken.

Laatst bewerkt door rogier op 12-03-2009 22:20
 

12-03-2009 22:20:21
mdj
mdj
Zoals? Werken in het spoor terwijl het nevenspoor in dienst is? Zal IVW leuk vinden..  

12-03-2009 22:21:20
daan-ns
daan-ns
En ik vraag me af wat dit voor zin heeft.

Dingen moeten getraind worden. Dat is nou eenmaal verplicht. En wees er maar blij mee. Als er iets gebeurd en de hulpverleners hebben geen idee wat ze moeten doen ben je ook niet blij.

't Is ook nooit goed bij reizigers...


Groetjes Daan
 

12-03-2009 22:22:45
mren
mren
Veiligheid wordt soms te veel gebruikt om alles recht te praten wat krom is. Zolang op een of andere manier veiligheid er bij gesleept kan worden, is ineens alles gerechtvaardigd.

Werken met nevenspoor in dienst kan best. Waarom zou het spoor wat dat betreft gevaarlijker zijn dan een snelweg.
 

12-03-2009 22:30:32
daan-ns
daan-ns
Misschien omdat het geen drol opleverd? Je weet niet wat speelt binnen NS en Prorail.. Dus mensen oordelen echt veel te snel.


Groetjes Daan
 


Tevreden over Somda? Overweeg dan eens een vrijwillige donatie, alvast bedankt!


12-03-2009 22:32:25
rogier
rogier
Quote
daan-ns: En ik vraag me af wat dit voor zin heeft.

Dingen moeten getraind worden. Dat is nou eenmaal verplicht.


Waarom moet er perse daar getraind worden?
Waarom op dat specifieke moment, en bijvoorbeeld niet des nachts of op een moment dat er wegens werkzaamheden elders er sowieso geen treinen kunnen rijden?
Redeneringen als 'dat is nou eenmaal verplicht' hebben een erg hoog 'Befehl ist Befehl'-gehalte.

Quote
't Is ook nooit goed bij reizigers...

Wellicht kun je ook lezen wat er staat en met steekhoudende argumenten komen?
 

12-03-2009 22:34:52
daan-ns
daan-ns
Ik heb ook geen idee waarom dit is.. Dat zal ik waarschijnljk ook nooit weten. En dat boeit me ook vrij weinig. Ik doe m'n ding, en meer niet. Maar ik begin het roepen van buitenaf en beetje vervelend te vinden. Kijk een keer een dagje mee in de keuken en je zult zien dat er ietsje meer bij komt kijken dan alleen treintje rijden. En dat geldt niet alleen hiervoor uiteraard.

DAT is dus wat mij irriteert. Dingen roepen waar je helemaal niks van weet..


Groetjes Daan
 

12-03-2009 22:37:12
daan-ns
daan-ns
Quote
rogier: Waarom moet er perse daar getraind worden?


Omdat het ding daar ligt?


Groetjes Daan
 

12-03-2009 22:57:45
lamote_ban
lamote_ban
Quote
daan-ns:
DAT is dus wat mij irriteert. Dingen roepen waar je helemaal niks van weet..

De reizigers kunnen dat ook niet weten omdat er nooit duidelijk wordt verteld door ProRail en NS waarom de boel weer eens plat ligt. Altijd weer zijn het oncontroleerbare "werkzaamheden", "verstoringen" of "logistieke problemen". Geen wonder dus dat de reizigers achterdochtig worden.

In Belgie wordt wel bij alle werkzaamheden altijd duidelijk vermeld wat voor werken er precies wordt uitgevoerd. Fatsoenlijke informatie kan dus wel.
 

12-03-2009 23:00:26
fabrierban
fabrierban
Quote
daan-ns: Kijk een keer een dagje mee in de keuken....

De reiziger komt die keuken helemaal niet in.
 

12-03-2009 23:04:49
raymond16
raymond16
Quote
lamotep:
In Belgie wordt wel bij alle werkzaamheden altijd duidelijk vermeld wat voor werken er precies wordt uitgevoerd. Fatsoenlijke informatie kan dus wel.

Alsof bij geplande werkzaamheden een gemiddelde reiziger wil weten wat er precies gebeurd. Die zal het echt niet interesseren of ze het hele spoor vervangen, een overweg aanpassen of de de bovenleiding vervangen.
En buurtbewoners krijgen vaak via lokale media wel te horen wat de werkzaamheden inhouden. En dat is met deze rampenoefening ook niet anders..
 

12-03-2009 23:10:10
mdj
mdj
Nou, ik heb vanuit mijn slaapkamerraam uitzicht op de A1. En de gemeente Apeldoorn aan de westkant bij de A50 iets wil gaan doen, krijgen wij een nette brief in 3voud waarin staat WAT ze aan het doen gaan. Ik mag aannemen dat de gemeente Best de buurtbewoners even informeren...

En tja... Nederlanders is immers een klaagvolkje... Daar doe je helaas niets aan, alhoewel je anders zou willen...
 

12-03-2009 23:37:29
mark
mark
Quote
daan-ns: Ik heb ook geen idee waarom dit is.. Dat zal ik waarschijnljk ook nooit weten. En dat boeit me ook vrij weinig. Ik doe m'n ding, en meer niet.
Quote
daan-ns:
DAT is dus wat mij irriteert. Dingen roepen waar je helemaal niks van weet..
Uuh, beetje tegenstrijdig die twee zinnen...
Maar wat is dan je reden om gelijk zo hoog in de verdediging te schieten, als je zelf niet eens weet wat er gebeurt... en dus net zo min als de rest kan oordelen of het wel nodig is? %03%

Laatst bewerkt door mark op 12-03-2009 23:39
 

12-03-2009 23:41:47
kwilke
kwilke
Quote
daan-ns: Misschien omdat het geen drol opleverd? Je weet niet wat speelt binnen NS en Prorail.. Dus mensen oordelen echt veel te snel.


Dit verbaast mij toch wel een beetje. De reiziger is de klant van de spoorwegen. En de klant is ...
Hoe een bedrijf zijn zaken intern regelt weet de klant inderdaad niet, maar dat hoeft ook niet als het bedrijf zijn zaken intern op orde heeft. Als het bedrijf een prioriteitsstelling heeft die door een groot aantal klanten opmerkelijk wordt gevonden, kan iemand daar wel degelijk een kritische vraag over stellen.

Overigens stel ik met 'prioriteitsstelling' niet het nut van een oefening ter discussie, maar wel het gekozen tijdstip. Eea combineren met een andere buitendienststelling voor onderhoud op hetzelfde baanvak was een stuk klantvriendelijker geweest. En voor wie deed de NS het ook alweer? ...
 

13-03-2009 00:02:00
broek53
broek53
Zonder mij in deze discussie te willen mengen (ik meng me niet overal in..) toch even het idee rechtzetten dat hier dreigt te ontstaan dat NS iets te zeggen heeft over het moment waarop oefeningen gehouden worden. Dat is niet zo. Eerstens gaat ProRail over de buitendienststellingen, tweedens kan NS protesteren en derdens zou het bedrijf uiteindelijk naar de NMA kunnen lopen - maar in ultimo heeft NS het niet voor het kiezen. De praktijk is overigens dat een oefening beschouwd wordt als een noodzakelijke buitendienststelling en dat in overleg met Prorail geprobeerd wordt zo'n evenement te combineren met een "echte" buitendienststelling op hetzelfde baanvak. Zo zijn in 2007 twee oefeningen in de Schipholtunnel gehouden terwijl het werk voor Schiphol 24 werd uitgevoerd. Lukt zo'n combinatie niet, dan legt NS zih in de praktijk neer bij een aparte buitendienststelling zoals nu in Beest gaat gebeuren.  

13-03-2009 00:55:37
cuneo56
cuneo56
Maar het zou toch van wat meer betrokkenheid van alle planners en beslissers getuigen om wat meer naar de gevolgen van hun handelen te kijken.
Woon zelf aan het traject Ut- Asd en na 3 jaar bouwen met 4 a 5 keer per jaar een compleet weekend buiten dienst, gaat dat ook nu gewoon door.
De eerste keren zaten de vervangende bussen nog goed vol in die weekenden, maar tegenwoordig heb je ruim plaats( zelfs als er een keer een bus uitgevallen is !!)
En als je dan ten minste nog iets ziet gebeuren of na zo'n weekend een verandering kan ervaren dan begrijp je het tenminste.Maar b.v het laatste weekend dat Ut- Asd er uit lag was het enige waar ik echt iets van kon zien de herstelling van de oude situatie bij de muiderpoort na het eerdere voorval met de kalktrein, maar waarom er dan tussen b.v. Ut en Bkl niets rijdt?? geen machine of geel vestje te zien als ik langs het spoor kwam.

(Het zal niet helpen maar het lucht wel op)
Ciao.
 

13-03-2009 00:59:15
roeter
roeter
Quote
mdj: Nou, ik heb vanuit mijn slaapkamerraam uitzicht op de A1. En de gemeente Apeldoorn aan de westkant bij de A50 iets wil gaan doen, krijgen wij een nette brief in 3voud waarin staat WAT ze aan het doen gaan. Ik mag aannemen dat de gemeente Best de buurtbewoners even informeren...

Dat doet ProRail ook. Vorig weekend waren er werkzaamheden Hgl-Aml, en er waren voor de bewoners in de aanliggende straten keurige brieven van ProRail met hoe en wat.
 

13-03-2009 01:15:38
broek53
broek53
Quote
cuneo56: Maar het zou toch van wat meer betrokkenheid van alle planners en beslissers getuigen om wat meer naar de gevolgen van hun handelen te kijken.
Woon zelf aan het traject Ut- Asd en na 3 jaar bouwen met 4 a 5 keer per jaar een compleet weekend buiten dienst, gaat dat ook nu gewoon door.
De eerste keren zaten de vervangende bussen nog goed vol in die weekenden, maar tegenwoordig heb je ruim plaats( zelfs als er een keer een bus uitgevallen is !!)
En als je dan ten minste nog iets ziet gebeuren of na zo'n weekend een verandering kan ervaren dan begrijp je het tenminste.Maar b.v het laatste weekend dat Ut- Asd er uit lag was het enige waar ik echt iets van kon zien de herstelling van de oude situatie bij de muiderpoort na het eerdere voorval met de kalktrein, maar waarom er dan tussen b.v. Ut en Bkl niets rijdt?? geen machine of geel vestje te zien als ik langs het spoor kwam.

(Het zal niet helpen maar het lucht wel op)
Ciao.
De weekenden dat Ut - Asd dit jaar en volgend jaar nog plat ligt, wordt gewerkt en getest aan het installeren van ETCS. Daar valt alleen iets aan te zien als men bezig is met het installeren van bakens, maar van het testen zie je sowieso niets. Daarnaast mag er ook niet eens materieel op de baan zijn, dus ook al zou men ander werk willen uitvoeren, dan kan dat niet door de aard van het ETCS-werk.
 

13-03-2009 01:32:51
cuneo56
cuneo56
En toch kan ik er weinig begrip voor opbrengen als ik na een nachtdienst op zondag morgen ook nog aan de chauffeur uit moet gaan leggen hoe hij eigenlijk moet rijden !

En die ETCS testen , dat zouden ze toch doen tijden de ombouw naar 4 sporigheid op een spoor wat lange tijd niet benodigd was....
Ciao.

Laatst bewerkt door admin op 13-03-2009 13:05, reden: Onnodige quote verwijderd
 

13-03-2009 12:17:06
goverwelle
goverwelle
Alle begrip voor dit soort situaties hoor, maar als ik zaterdag in Tilburg wil gaan spotten (cargo's) zal het wel tegenvallen zeker ?  

13-03-2009 13:41:46
broek53
broek53
Quote
cuneo56: En die ETCS testen , dat zouden ze toch doen tijden de ombouw naar 4 sporigheid op een spoor wat lange tijd niet benodigd was....
Ciao.
Zeker, maar toen was er nog geen sprake van een werkende ETCS, anders gezegd: ze lopen er jaren mee achter. Asd - Ut had ermee in dienst moeten gaan.... Bombardier en ETCS is geen gelukkig huwelijk, dat blijkt wel (de Bombardier-treinapparatuur werkt ook niet goed en dat is de oorzaak van get gedoe op HSL-Zuid en veel minder treinen dan gewenst op de betuweroute. Maar we dwalen verschrikkelijk af...).
 

13-03-2009 13:54:22
daan-ns
daan-ns
Quote
lamotep:
Quote
daan-ns:
DAT is dus wat mij irriteert. Dingen roepen waar je helemaal niks van weet..

De reizigers kunnen dat ook niet weten omdat er nooit duidelijk wordt verteld door ProRail en NS waarom de boel weer eens plat ligt. Altijd weer zijn het oncontroleerbare "werkzaamheden", "verstoringen" of "logistieke problemen". Geen wonder dus dat de reizigers achterdochtig worden.


Werkzaamheden:
Dan wordt er gewerkt aan het spoor etc.

Verstoringen:
Seinstoringen, wisselstoringen etc.

Logistieke problemen:
Kapotte treinen, te weinig treinen etc.


Quote
lamotep: Uuh, beetje tegenstrijdig die twee zinnen...
Maar wat is dan je reden om gelijk zo hoog in de verdediging te schieten, als je zelf niet eens weet wat er gebeurt... en dus net zo min als de rest kan oordelen of het wel nodig is?


Klopt, maar ik had het toen over het algemene gezeur van iedereen;)


Groetjes Daan
 

13-03-2009 13:56:57
ruysdael
ruysdael
Quote
cuneo56: En toch kan ik er weinig begrip voor opbrengen als ik na een nachtdienst op zondag morgen ook nog aan de chauffeur uit moet gaan leggen hoe hij eigenlijk moet rijden !
Dat is een zaak van de busvervoerder: Connexxion Tours (die op haart beurt weer andere touringcarbedrijven inschakelt bij gebrek aan bussen). Daar kan NSR niets aan doen.
 

13-03-2009 15:15:09
mdj
mdj
Hebben die bussen dan geen TomTom, of dergelijk systeem? Ik heb 2x (4x totaal dus) Sto-Amf gedaan met de bus (ipv trein). Alle vier de keren zat er zo'n apparaat in.

(Overigens was het wel een beetje jammer dat die bussen eigenlijk via Bnn zouden moeten -wat ook was ingesteld op die tomtom-, maar reed ter hoogte van de afslag triomfantelijk door.)
 

13-03-2009 15:26:27
adrie3
adrie3
hier gaat het over Ht - Ehv ?????

Laatst bewerkt door admin op 13-03-2009 15:27, reden: Onnodige quote verwijderd
 

13-03-2009 16:11:38
103 220-0
103 220-0
En Tilburg - Eindhoven.

Ben trouwens wel benieuwd wat van mij door adrie3 wordt gegroet...
 

13-03-2009 16:14:44
mark
mark
Quote
daan-ns:
Quote
lamotep: Uuh, beetje tegenstrijdig die twee zinnen...
Maar wat is dan je reden om gelijk zo hoog in de verdediging te schieten, als je zelf niet eens weet wat er gebeurt... en dus net zo min als de rest kan oordelen of het wel nodig is?


Klopt, maar ik had het toen over het algemene gezeur van iedereen;)
Dat was mijn tekst...niet die van lamotep
 

13-03-2009 16:23:21
mren
mren
Quote
maccerr:
Quote
cuneo56: En toch kan ik er weinig begrip voor opbrengen als ik na een nachtdienst op zondag morgen ook nog aan de chauffeur uit moet gaan leggen hoe hij eigenlijk moet rijden !
Dat is een zaak van de busvervoerder: Connexxion Tours (die op haart beurt weer andere touringcarbedrijven inschakelt bij gebrek aan bussen). Daar kan NSR niets aan doen.

Kavels Zuid en NoordOost van de treinvervangende busdiensten liggen bij Veolia en niet bij CXX.
 

13-03-2009 20:12:18
nohab
nohab
Quote
maccerr: Daar kan NSR niets aan doen.
Daar kan NSR wel degelijk wat aan doen, namelijk Connexxion of wie het dan ook maar doet daar op aanspreken. NSR betaalt voor dat busvervoer, dus als dat niet naar behoren wordt uitgevoerd heeft NS het recht (en naar mijn mening zelfs de morele plicht jegens de reiziger) om een klacht in te dienen.
 

13-03-2009 20:30:04
broek53
broek53
Jawel, maar dat helpt alleen achteraf.  


13-03-2009 21:16:34
thom
thom
En in hoeverre krijgt NSR daar weet van...

Verder staan er hier zoveel boute uitspraken die geen idee hebben waar ze het eigenlijk over hebben in het topic dat ik iedereen die er nog tegenin gaat voor een lintje aandraag... %08%

Grm,
Thom
Die liever een keer in de bus zit, dan dat ie nooit meer een tunnel uitkomt...

Laatst bewerkt door thom op 13-03-2009 21:17
 

14-03-2009 08:13:15
phantom
phantom
Ik heb maar 1 simpele vraag,wat gaan we vandaag dan merken in het goederen vervoer van deze actie ?
wordt er nog veel omgeleid over Rotterdam of hoe zit dat ?
 

14-03-2009 12:12:30
maxje
maxje
Oefening is op dit moment in volle gang.

Aanzwezig zijn NSR, Bam, Prorail, Politie, Brandweer en ambulance. Verder is het vervangende busvervoer heel goed geregeld. Om het lijkt wel de minuut rijden er bussen aan en af in de richting Btl en Ehv. Verder na dat het reizigersvervoer stil lag om plm. 10:30 kwamen er nog 3 goederentreinen langs 2 in de richting Btl en 1 ging richting Ehv. Ergens rond 11 uur kwamen er 2 setjes van 2x plan-v uit de richting Btl om als ramp trein te fungeren. En tussen half 12 en 12 uur begon de echte oefenning. Tunnel kwam vol rook te staan en de hulpdiensten arriveerden vrij snel nadat het alarm aanging in de tunnel.
 

14-03-2009 13:28:51
fabrierban
fabrierban
@maxje
Er stonden rond 11.30 op perron 1 in Ht anders lange rijen mensen op bussen te wachten die er niet waren.
 

14-03-2009 13:29:52
fabrierban
fabrierban
Quote
phantom: Ik heb maar 1 simpele vraag,wat gaan we vandaag dan merken in het goederen vervoer van deze actie ?
wordt er nog veel omgeleid over Rotterdam of hoe zit dat ?

Hoezo via Rotterdam?
 

14-03-2009 13:44:02
nielske90
nielske90
Waarschijnlijk bedoelt ie via Rotterdam Centraal  

14-03-2009 13:50:52
maxje
maxje
Quote
fabrier: @maxje
Er stonden rond 11.30 op perron 1 in Ht anders lange rijen mensen op bussen te wachten die er niet waren.


Hmm misschien omdat de bussen maar tot Btl reden en er vanaf daar weer treinen rijden in de richtingen Tbwt en Ht.
 

14-03-2009 13:58:14
fabrierban
fabrierban
Nee, er reden snelbussen Ht/Tb-Ehv en stopbussen Btl-Ehv.

Laatst bewerkt door admin op 14-03-2009 14:20, reden: Onnodige quote verwijderd
 

14-03-2009 14:26:56
maxje
maxje
Dan kan ik alleen maar zeggen dat het stopbusvervoer netjes geregeld is.  

14-03-2009 14:28:44
rogier
rogier
Je zou bij geplande buitendienststellingen toch niet anders verwachten?  

14-03-2009 15:46:04
cuneo56
cuneo56
Quote
mren:
Quote
maccerr:
Quote
cuneo56: En toch kan ik er weinig begrip voor opbrengen als ik na een nachtdienst op zondag morgen ook nog aan de chauffeur uit moet gaan leggen hoe hij eigenlijk moet rijden !
Dat is een zaak van de busvervoerder: Connexxion Tours (die op haart beurt weer andere touringcarbedrijven inschakelt bij gebrek aan bussen). Daar kan NSR niets aan doen.

Kavels Zuid en NoordOost van de treinvervangende busdiensten liggen bij Veolia en niet bij CXX.


Er is bij die buiten dienststellingen Ut-Asd meestal in Ut wel een connexxion busregelaar.
Bedankt voor alle uitleg en zo maar het blijft als reiziger gewoon vervelend om, zeker op een zondag morgen een uur later thuis te komen na een nachtdienst, in plaats van ogen dicht in de bus ook nog even moeten piloteren en dan de volgendem dag geen enkel resultaat van de buitendienststelling te kunnen bemerken.
En dan nog even over de oefening in Best vandaag, gespeeld werd brand in trein 844 en daardoor 2 gestrande 5200 in de buurt.
En men was keurig op tijd er mee klaar.
 

14-03-2009 18:09:25
keesje
keesje
Quote
fabrier: Nee, er reden snelbussen Ht/Tb-Ehv en stopbussen Btl-Ehv.


Waarbij de bussen ook last hadden van een buitendienststelling, namelijk knooppunt Ekkerswijer bij Eindhoven was afgesloten en dat zorgde al voor extra drukte op de weg...
 

14-03-2009 19:41:50
eelkevd
eelkevd
ehb, niet ehv voor de stopbussen.

En wat ook goed geregeld was, het station was afgesloten dus er konden ook geen kaartjes aangeschaft worden. Gratis busvervoer dus!
 

14-03-2009 19:51:04
fabrierban
fabrierban
De oefening zelf verliep volgens Omroep Brabant niet erg soepel. Twee deelnemers eindigden onbedoeld in het ziekenhuis en de communicatie tussen de diverse diensten haperde flink. Dus dat wordt over een of twee jaar een derde oefening.  

14-03-2009 20:02:30
keesje
keesje
Nou prima toch, blijkbaar dus nodig. Conclusie om maar geen oefeningen meer te houden, bij het vallen van zelfs onbedoelde gewonden, zou mij nog vreemder overkomen.  

14-03-2009 20:22:20
raymond16
raymond16
Op Omroep Brabant niks kunnen vinden, het Eindhovens Dagblad heeft een iets positiever verhaal:

http://www.ed.nl/regio/eindhovenregio/4661083/Spoortunnel-Best-is-even-rampgebied.ece
 

14-03-2009 23:26:20
lucky
lucky
Quote
fabrier: @maxje
Er stonden rond 11.30 op perron 1 in Ht anders lange rijen mensen op bussen te wachten die er niet waren.


Toen ik er een uur later was stonden er zeker 7 touringcar bussen te wachten op reizigers die er niet waren. Wat mij betreft dus goed geregeld, alleen wat opstart probleempjes.
 

14-03-2009 23:44:35
keesje
keesje
Misschien heeft fabrier wat vaker pech?  

15-03-2009 01:17:36
fabrierban
fabrierban
Quote
raymond16: Op Omroep Brabant niks kunnen vinden, het Eindhovens Dagblad heeft een iets positiever verhaal:

http://www.ed.nl/regio/eindhovenregio/4661083/Spoortunnel-Best-is-even-rampgebied.ece

Ik bedoelde niet de site van Omroep Brabant, maar het TV-nieuws.

Laatst bewerkt door fabrierban op 15-03-2009 01:17
 

15-03-2009 01:20:54
fabrierban
fabrierban
Quote
keesje: Misschien heeft fabrier wat vaker pech?

Ik liep vanmorgen alleen via de passarelle naar het centrum, dus ik had er geen last van. Als er vervangend busvervoer is ga ik zelf trouwens altijd met de auto als ik ergens heen moet. Ik ga de problemen niet opzoeken.
 

15-03-2009 11:03:18
nielske90
nielske90
"Ik ga de problemen niet opzoeken"
-> Wat uit de verschillende reacties blijkt waren er helemaal geen problemen...