Werkzaamheden 21/22 maart ten zuiden van Ut
Forum: Dienstregelingen en omlopen - Werkzaamheden
09-03-2009 00:13:02
icetha
icetha
Op de NS site staat dat er in dit weekend aanpassingen zijn van Ut-Ah en Ut-Ht.
Zo wordt de 3000 serie na Nm doorgetrokken naar Ht en Ehv ( in de pad van de 3500 serie) v.v.
De ICE's en CNL's en EN rijden dan via Maliebaan, i.p.v. Ut?
De 7400 rijdt niet tussen Ut en Db.
Ongewtijfeld wzh bij LAK.
Wie weet wat er precies gaat gebeuren?

Laatst bewerkt door icetha op 09-03-2009 00:14
 

09-03-2009 00:28:05
train85
train85
Het zijn werkzaamheden tussen Ut-Utva 3 van 4 sporen ligt er daar uit.
De 3000 wordt na Nm inderdaad doorgetrokken naar Ht en Ehv, zodat daar toch elk kwartier een IC blijft rijden.
De internationale treinen uit Duitsland naar Amsterdam worden via Utm omgeleid, andersom gewoon via Ut.
Treinserie 7400 inderdaad Db-Rhn, voor Bnk bussen.
En een aantal treinseries tussen Ut-Ed via Utge en het enige spoor die open is tussen Ut-Utva.
En tegelijkertijd dat weekend geen treinen tussen Ut-Gdma vv.
 

09-03-2009 00:28:54
kleine_man
kleine_man
Werkzaamheden bij Lak kunnen het niet zijn, want dan ligt ook de oosterspoorweg eruit. Aangezien de CNL en ICE hierlangs rijden valt die optie af. Iets verderop richting CS zijn ze al een tijdje onder een bruggetje aan het rommelen, zou hier iets gaan gebeuren?

EDIT: Train85 was mij net voor.

Laatst bewerkt door kleine_man op 09-03-2009 00:29
 

09-03-2009 07:46:08
spotter
spotter
De Alpen Expres word op zondag ook omgeleid via Rtd, Gv en Shl aldus de website  


09-03-2009 08:42:35
icetha
icetha
Quote
train85: Het zijn werkzaamheden tussen Ut-Utva 3 van 4 sporen ligt er daar uit.
De 3000 wordt na Nm inderdaad doorgetrokken naar Ht en Ehv, zodat daar toch elk kwartier een IC blijft rijden.
De internationale treinen uit Duitsland naar Amsterdam worden via Utm omgeleid, andersom gewoon via Ut.
Treinserie 7400 inderdaad Db-Rhn, voor Bnk bussen.
En een aantal treinseries tussen Ut-Ed via Utge en het enige spoor die open is tussen Ut-Utva.
En tegelijkertijd dat weekend geen treinen tussen Ut-Gdma vv.


Hmm, NS site meldt dat de ICE's naar Duitsland NIET stoppen in Ut, kijk ik op Hafas dan weer wel...
Link ns site http://www.ns.nl/werktrajecten/index.form?todayOrTomorrow=false#werkzaamheden-2009_asd_basel_21_22mrt

Nachttreinen naar Duitsland ook niet via Ut.
Wie trekt hier aan 't korste eind?
 

09-03-2009 12:26:26
seinhuis
seinhuis
Quote
train85: Treinserie 7400 inderdaad Db-Rhn, voor Bnk bussen.
Waarom stopt deze intercity niet (extra) op Bnk? Scheelt voor de reizigers een hoop extra reistijd, en voor NS/ProRail een hoop koste.

Ook een optie is om de 7400 te laten keren te Utm. Dat kan zowel leeg (vanaf Bnk), dan als 28000. Maar dan wel stoppen te Bnk.
 

09-03-2009 12:43:22
dumpy_dump
dumpy_dump
Stoppen op Bunnik met de ICs kan niet ivm perronlengte. Ook zouden bestaande aansluitingen in Utrecht dan komen te vervallen ivm de extra tijd die een stop kost.

7400 keren op Utm geeft ook een lengtebeperking (ivm spoor 410 Utm) plus alsnog busvervoer Ut-Bnk (een grotere stroom dan Bnk-Db).
 

09-03-2009 13:10:05
SleutelMan
Moderator
SleutelMan
de (69)3000 stopt trouwens extra te Db dat weekend volgens de reisplanner, dat lijkt me een compensatie voor het wegvallen van de 7400 op Db-Ut? (3100 rijdt normaal)

Laatst bewerkt door SleutelMan op 09-03-2009 13:10
 

09-03-2009 17:43:47
railfan
railfan
Gedurende het hele weekend 3 van de 4 hoofdsporen te Ut buiten dienst vanwege spoorvernieuwing spoor AA.
Tegelijkertijd het hele weekend Ut-Gdm buiten dienst vanwege sanering meerdere wissels Ln, en werkzaamheden tbv viersporigheid te Htn.
 

09-03-2009 18:45:39
mdj
mdj
Quote
SleutelMan: de (69)3000 stopt trouwens extra te Db dat weekend volgens de reisplanner, dat lijkt me een compensatie voor het wegvallen van de 7400 op Db-Ut? (3100 rijdt normaal)


De (69)3000 stopt nietalleen extra op Db, maar ook in de metropool Ravenstein. Is dat vanwege brug die enkelsporig is?
 

09-03-2009 19:17:53
bjornl
bjornl
Dat is wel aannemelijk aangezien de 693000 in de richting Ht maar 1 minuut rijtijd minder nodig heeft dan de 4400. In omgekeerde richting slechts 1 minuut langer dan de 3600 (9 minuten minder dan de 4400).  

09-03-2009 20:31:33
seinhuis
seinhuis
Zijn de sporen 304 en 305 (richting 16 t/m 19) ook buiten dienst?  

09-03-2009 20:35:04
superboer
superboer
Volgens NS.nl vertrekt de 3000 en de 3100 van spoor 18 wat betekend dat spoor 304 als enige in dienst blijft.  

10-03-2009 19:17:48
david_meye
david_meye
En nu Blijkt het dat het spoor 14b is voor de 3100 en de 3000.  

10-03-2009 19:21:34
mdj
mdj
(69)3000/3100 Noord spoor 18, (69)3000/3100>Ah 14B. 2000/8800 komt op 5A en 19A.
800 spoor 15, 3500 spoor 7A, om precies te zijn;)

EDIT: Om nog preciezer te zijn: 3500 komt aan op spoor 15, de 800 op spoor 7A. Dus er is een koppeling 800-3500 op Ut;)

Laatst bewerkt door mdj op 10-03-2009 19:35, reden: Spoortje aangepast, mijn dank is groot:)
 

10-03-2009 19:34:10
david_meye
david_meye
Vanaf Asd komt de 800 aan op Spoor 7a volgens ns.nl  

15-03-2009 13:40:18
phantom
phantom
Dat men veel trein verkeer moet aanpassen dat is zeker,en dat dat ook zijn aanpassingen zal kennen in het goederen verkeer lijkt me ook duidelijk.
T enige wat ik graag wil weten is dan t volgende,als je onderstaande link bekijkt:
http://www.prorail.nl/pers/Persberichten/Actueel/Regionaal/Pages/Weekend21en22maartgrootswerkaanhetspoorinHouten.aspx
hoe moet dat dan echt met de internationale treinen,Gdm ligt eruit en houten+utrecht feitelijk ook.
Dus hoe rijd men dan met die treinen ?
En hoe gaat men t vele goederen verkeer omleiden,welke route moet dat worden dan ?
 

15-03-2009 13:55:28
mdj
mdj
Internationle treinen langs Gdm/Htn?
Goederenverkeer zal dan wel via brabant gaan, lijkt me.
 

15-03-2009 14:00:11
WesselE
WesselE
De internationale treinen gaan via de Maliebaan.


'Okeh'
 

15-03-2009 14:17:25
tibbels
tibbels
Op ns.nl staat dat de ICE's niet stoppen te Utrecht maar een extra stop maken te Hilversum.Dus kunnen ze dan niet via Amersfoort en dan via de Kippenlijn verder richting Arnhem? Lijkt mij dan de meest logische route,

Groetjes Robert

Laatst bewerkt door admin op 15-03-2009 14:23, reden: Onnodige quote verwijderd
 

15-03-2009 14:28:22
WesselE
WesselE
En dan, die ICE's laten boemelen tussen Ed en Amf? Nee, de ICE's rijden Ah-Utm-Hvs-Asd.


'Okeh'
 

15-03-2009 14:29:18
maxje
maxje
Dat maakt nu toch ook niet zoveel uit via de malibaan is denk ik makkelijker dan via Amf en Bnc naar Ed en zo naar Ah. Want als je via de Malibaan rijd kom je toch op het baanvak Ut Ah terrecht en zit je CXX niet in de weg op de valleilijn.  

15-03-2009 14:49:33
phantom
phantom
Gdm -Htn gaat t niet worden door de werkzaamheden,die optie valt af  

15-03-2009 14:59:33
dumpy_dump
dumpy_dump
Al ongeveer 70x vermeld in dit topic, maar vooruit: binnenkomende ICEs gaan via Utm. Binnenkomende AlpenExpressen rijden via Bd-Gv naar Shl.  

15-03-2009 15:54:41
phantom
phantom
telt de laatst genoemde route dan ook voor de CNL en andere niet genoemde int treinen ?  

15-03-2009 15:56:07
zugchef
zugchef
Natuurlijk niet, want de Alpenexpress komt bij Vl de grens over en de CNL/EN bij Em  

15-03-2009 16:10:40
phantom
phantom
hoe wordt die route dan ivm de al eerder genoemde werkzaamheden ?
Neem aan dat ook die niet geheel volgens de normale dienstregelingen kunnen rijden.
 

15-03-2009 16:40:16
WesselE
WesselE
Kijk nou even 4 berichten boven jouw bericht:

Binnenkomende AlpenExpressen rijden via Bd-Gv naar Shl.


'Okeh'
 

15-03-2009 17:13:40
willy84
willy84
Heeft iemand misschien een link naar meer info over de viersporigheid Utrecht-Houten?  


Tevreden over Somda? Overweeg dan eens een vrijwillige donatie, alvast bedankt!


15-03-2009 17:14:59
dumpy_dump
dumpy_dump
Het is ook erg moeilijk he? Als binnenkomende ICE's via Utm rijden, hoe zouden binnenkomende CNLs die normaal via dezelfde route rijden dan gaan?

Vooruit, een hint: ook via Utm!
 

15-03-2009 17:45:01
phantom
phantom
Ja das fijn dat t ook via Utm rijd,maar dat zegt mij als niet kenner van die omgeving en de bijbehorende route's nog weinig.
En dat bedoel ik nou juist,alsof iedereen maar kenner is van de "standaard"of omleidingsroute's .
Ik ben dus geen kenner in de beide gevallen,en vandaar dus mijn simpele vraag stelling.
Had ik geweten hoe de standaard omleidingsroute was/is dan had ik er echt niet om gevraagd hoor %03%
Maar ik zal de boeman kleren wel aantrekken,als t zoveel gevraagd is om een niet kenner in die dingen wegwijs te maken.
Dan vraag ik r verder niet meer naar.
 

15-03-2009 17:46:32
superboer
superboer
En toch stond alles al duidelijk uitgelegd in het 2e bericht van dit topic  

16-03-2009 00:07:39
bjornl
bjornl
Quote
willy84: Heeft iemand misschien een link naar meer info over de viersporigheid Utrecht-Houten?
Daar heb ik helaas nog niet zoveel over kunnen vinden. Op sporenplan.nl staan een paar plaatjes van de beoogde situatie en op de site van randstadspoor zelf staan wat algemeenheden. Movares heeft wat info: http://www.movares.nl/Projecten/Grote_projecten/VleuGel+en+Randstadspoor.htm
Verder kan je zoeken op randstadspoor + VleuGel.
 

16-03-2009 09:11:33
admin
Moderator
admin
Quote
phantom: Maar ik zal de boeman kleren wel aantrekken
Zo, en dan gaan we nu weer lief tegen elkaar doen.


Met vriendelijke groet, Peter van der Leek
 

16-03-2009 20:30:17
stephan90
stephan90
Quote
train85: De 3000 wordt na Nm inderdaad doorgetrokken naar Ht en Ehv, zodat daar toch elk kwartier een IC blijft rijden.
En behalve die omgeleide IC rijden er ook (snel)bussen tussen Utrecht en Den Bosch. Deze doen er door wegwerkzaamheden 'slechts' 1.36 uur over.

Laatst bewerkt door admin op 17-03-2009 10:25, reden: Quote hersteld
 

16-03-2009 22:31:06
mdj
mdj
Alhoewel dat de vraag is of ze dat redden... Van de zomer heb ik een minuut of 20 in de bus gezeten tussen Sto-Amf. Volgens de planning 32 minuten, in praktijk dus 20. Daarmee kon je de trein van precies een half uur later pakken in Amf;)

En ja: ook in de spits.
 

16-03-2009 22:35:38
mark
mark
Alleen jammer dat men in Amf bij vertrekkende bussen (die zwommen in de rijtijd) geen aansluitingen overnam van aankomende treinen uit Gvc / Shl / Asd...  

16-03-2009 22:40:49
mdj
mdj
Maar dat is dan weer werk van de ARI van Prorail. Dat bij een vertraagde uitrijdende 1500>Asd, de 1500>Amf niet kan binnenkomen, waardoor de 700 daarachter ook niet kan binnenkomen, zodat je alsnog meet dan +30 hebt. Jammer. Had men de 1500>Amf naar 4A gestuurd (5600>4B, CXX reed ook niet), had de 700 zo binnen kunnen rollen en hadden de mensen naar het oosten slechts +30 en geen +60 gehad.

Andere optie was de 1500>Amf naar 4B te sturen en dan de 5600 gewoon op 4A. in de 28 minuten keertijd had je om kunnen rijden naar het gebruikelijke 5(a).
 

17-03-2009 00:15:52
rolandrail
rolandrail
Quote
stephan90:
Quote
train85: De 3000 wordt na Nm inderdaad doorgetrokken naar Ht en Ehv, zodat daar toch elk kwartier een IC blijft rijden.
En behalve die omgeleide IC rijden er ook (snel)bussen tussen Utrecht en Den Bosch. Deze doen er door wegwerkzaamheden 'slechts' 1.36 uur over.
Volgens de reisplanner in de railpocket 50 minuten.

Laatst bewerkt door admin op 17-03-2009 10:25, reden: Quote hersteld
 

17-03-2009 08:35:58
train85
train85
Das raar dat de railpocket dat aangeeft, want de reisplanner geeft 1 uur en 36 minuten aan. En die gegevens zouden ook in de railpocket moeten staan.  

17-03-2009 10:00:59
fastguy84
fastguy84
Quote
bjornl:
Quote
willy84: Heeft iemand misschien een link naar meer info over de viersporigheid Utrecht-Houten?
Daar heb ik helaas nog niet zoveel over kunnen vinden. Op sporenplan.nl staan een paar plaatjes van de beoogde situatie en op de site van randstadspoor zelf staan wat algemeenheden. Movares heeft wat info: http://www.movares.nl/Projecten/Grote_projecten/VleuGel+en+Randstadspoor.htm
Verder kan je zoeken op randstadspoor + VleuGel.


En op de ProRail-site natuurlijk. Op dit moment kan ik de bouwkrant van maart aanbevelen, in pdf: http://www.prorail.nl/Publiek/Infraprojecten/Utrecht/Randstadspoor/houten-houtencastellum/Documents/Jaargang%204,%20nr.%201%20maart%202009_-.pdf Overige info op: http://www.prorail.nl/Publiek/Infraprojecten/Utrecht/Randstadspoor/leidscherijn-houten/Pages/Traject.aspx
 

17-03-2009 10:50:00
rolandrail
rolandrail
Quote
train85: Das raar dat de railpocket dat aangeeft, want de reisplanner geeft 1 uur en 36 minuten aan. En die gegevens zouden ook in de railpocket moeten staan.
Ik keek op verzoek van een rzgr voor de zondagavondlaat en in elk geval dan wordt 50 minuten aangegeven. Ook opvallend: de laatste stopbus gaat eerder dan normaal de laatste stoptrein, laatste snelbus gaat juist veel later dan de laatste intercity...
 

17-03-2009 17:15:47
abcde
abcde
Quote
icetha: Op de NS site staat dat er in dit weekend aanpassingen zijn van Ut-Ah en Ut-Ht.
Zo wordt de 3000 serie na Nm doorgetrokken naar Ht en Ehv ( in de pad van de 3500 serie) v.v. ...



Rijdt de 3600 Rsd - Zl wel op de normale tijden tussen Ht - Nm - Ah ?
 

17-03-2009 17:17:47
mdj
mdj
Ja. De 4400 ook gewoon. De (69)3000 rijdt vanaf Nm richting Ht achter de 4400 aan;) Andersom heb ik het (nog) niet uitgeplozen.  

19-03-2009 14:54:08
JcJay
JcJay
Vraagje over het materieel van de (69)3000: betekend dit dat het zaterdag mogelijk is om zonder overstappen Den Helder-Nijmegen-Eindhoven-Maastricht/Heerlen te rijden, in het geval het materieel van de (69)3000 na Eindhoven doorrijdt als in de (xx)800? Weet niet of dat de bedoeling is, maar dat zou wel lachen zijn... %09%  

19-03-2009 14:55:51
WesselE
WesselE
De 693000 loopt in Ehv niet over op de 800, maar je kunt dus wel Hdr-Ehv doen zonder overstap!


'Okeh'
 

19-03-2009 19:04:11
kwilke
kwilke
Quote
mdj: Ja. De 4400 ook gewoon. De (69)3000 rijdt vanaf Nm richting Ht achter de 4400 aan;) Andersom heb ik het (nog) niet uitgeplozen.


Andersom rijdt de 693000 volgens de reisplanner vóór de 3600 uit, stopt niet in O maar wel in Ravenstein, vermoedelijk ivm passage tegen-3600 op de maasbrug.
 

19-03-2009 22:07:27
bogger
bogger
Rvs wordt opeens een metropool joh. Hebbe ze geluk met die brug zeg..

Maar ik zat even in de reisplanners te vogelen. En ik krijg er geen ICE's uit als ik op Ah-Asd zoek. Alleen een vroege en een late.. Neem toch niet aan dat dit de enige zijn..

Ik weet dat het al 160x gezegd is, maar kan iemand mij verlichten in de 161e uitleg over dit feitje?
 

19-03-2009 22:35:02
train85
train85
Alle ICE's + CNL/EN van Duitsland naar Amsterdam Centraal blijven rijden, maar dan via Utm/Hvs. Zie het 2e bericht dit topic. Ook al staan ze op de reisplanner niet goed, ze blijven via Utm/Hvs rijden. Het zou niet aangegeven kunnen worden omdat het niet de korte route qua tijd is. De 3000 of 3100 is altijd nog stuk korter qua tijd.

Laatst bewerkt door train85 op 19-03-2009 22:36
 

19-03-2009 23:14:24
roeter
roeter
Onderstaande is een deel van de info van de gegevens van IC124 afkomstig van de vertrekstaten van DB (http://reiseauskunft.bahn.de/bin/bhftafel.exe) :
Arnhem 16:23 16:25 9
Hilversum 17:11 17:18 1
Amsterdam Centraal 17:43 8b

Overigens zijn de tijden in omgekeerde richting ook iets aangepast, bv. IC123 vertrekt uit Ut om 11:03 ipv 10:59.

En om het nog mooier te maken : als je op deze site Utrecht Centraal als station selecteert, en als datum 21 maart, krijg je keurig alle omgeleide treinen enz. te zien, bv. :

12:23 IC 3041 Eindhoven
Utrecht Centraal 12:23 - Driebergen-Zeist 12:31 - Veenendaal-De Klomp 12:44 - Ede-Wageningen 12:50 - Arnhem 13:01 - Nijmegen 13:21 - Ravenstein 13:47 - 's-Hertogenbosch 14:12 - Eindhoven 14:43 14

Zij kunnen het dus wél%05%%05%

Laatst bewerkt door roeter op 19-03-2009 23:16, reden: link verbeterd
 

20-03-2009 11:34:43
rolandrail
rolandrail
Geen verrassing maar m.b.v. van http://reiseauskunft.bahn.de/bin/bhftafel.exe ook bevestigd gekregen dat de museumpendel dit weekend ook vervalt.  

20-03-2009 11:46:20
keesje
keesje
Waarom stopt die 6930xx eigenlijk in beide richtingen te Rvs? In O rijdt het ding weer door in het kader van het 'consequent' vasthouden van de productformule? Wel rechtstreekse verbinding Rvs-Hdr v.v., uniek! %08%

Overigens gaan er gepland 10 bakken stoppen, terwijl te Rvs maximaal 8 bakken langs het perron kunnen komen... Niet over nagedacht of bewuste keus?

Tussen Ht en Ehv rijden de 6930xx in het pad van de opgeheven 3500.

Laatst bewerkt door keesje op 20-03-2009 11:48
 

20-03-2009 12:15:32
rolandrail
rolandrail
Stop te Rvs aannemelijk alleen vanwege wachten pad vrij via enkelsporige brug en per abuis opgenomen in de reisplanner.
Voor de liefhebbers het volgende uitgeplozen:
Omgeleid INT & ICE za 21 & zo 22 maart 2009:
INT 418 Lak 08:22-Blz :28/:29-Hvs :41/:48-Asd 09:13
INT 446 Lak 09:51-Blz :57/:58-Hvs :11/:18-Asd 10:43
ICE 226 Lak 10:52-Blz :57/:58-Hvs :11/:18-Asd 11:43
INT 400 Lak 11:52-Blz :57/:58-Hvs :11/:18-Asd 12:43
ICE 128 Lak 12:52-Blz :57/:58-Hvs :11/:18-Asd 13:43
ICE 124 Lak 16:52-Blz :57/:58-Hvs :11/:18-Asd 17:42
ICE 122 Lak 19:52-Blz :57/:58-Hvs :11/:18-Asd 20:42
ICE 104 Lak 21:22-Blz :27/:28-Hvs :41/:48-Asd 22:13
ICE 120 Lak 22:52-Blz :57/:58-Hvs :11/:18-Asd 23:43*
*rijdt alleen zo 22 maart

Laatst bewerkt door rolandrail op 21-03-2009 21:47
 

20-03-2009 12:22:42
keesje
keesje
De stops te Rvs zijn gewoon langs perronspoor 1 en 2 (en niet op inrijder bij Mbrvo bijvoorbeeld), in beide richtingen dus. Er is ook geen NVR (Niet Voor Reizigers) opgenomen. Waarom zou een 6930xx richting O dan in Rvs stoppen als deze de brug al gepasseerd is?  


20-03-2009 12:28:08
rolandrail
rolandrail
Uhm, kweenie. Ik zal me voortaan vanuit m'n beroepsmatige onkunde maar weer als hobby bezig houden met gewijzigde cargo's %08%  

20-03-2009 16:22:52
keesje
keesje
Maar ik als dienstregelingsman begrijp het niet eens en komend weekend waarschijnlijk menig reiziger en personeelsleden evenmin vrees ik. Zowieso het plannen van 10 bakken materieel langs een perron voor max. 8 bakken begrijp ik per definitie niet...  

20-03-2009 19:21:12
fred67nl
fred67nl
Quote
tibbels: Op ns.nl staat dat de ICE's niet stoppen te Utrecht maar een extra stop maken te Hilversum.Dus kunnen ze dan niet via Amersfoort en dan via de Kippenlijn verder richting Arnhem? Lijkt mij dan de meest logische route,

Groetjes Robert


Laten we de kippenlijn maar met rust laten. Kan de zaak op die lijn niet klemlopen. Zal de eerste keer niet zijn.%02%
De INT,s en ICE gaan via Maliebaan. Goederen vanuit Asd zouden via Bkl-Wd-Rtd-Tb-Ht kunnen gaan rijden.

Groeten,
Fred
 

20-03-2009 19:22:59
fred67nl
fred67nl
Quote
rolandrail: Uhm, kweenie. Ik zal me voortaan vanuit m'n beroepsmatige onkunde maar weer als hobby bezig houden met gewijzigde cargo's %08%


En die zijn ook van harte welkom hier%02%

Groeten,
Fred
 

20-03-2009 22:43:47
ov_wijzer
ov_wijzer
Ik ben heel benieuwd hoe Crossrail Zondag de 43562 stuurt, opgeheven of...?  

21-03-2009 00:13:23
bart84
Moderator
bart84
Zal waarschijnlijk een half uur eerder uit Bh vertrekken om via Hgl-Go-Ah te rijden en vanaf Ht weer in z'n eigen pad te belanden.


Mvg. Bart
 

21-03-2009 11:02:48
spiketrain
Moderator
spiketrain
Quote
keesje: Waarom zou een 6930xx richting O dan in Rvs stoppen als deze de brug al gepasseerd is?
Ik kreeg een sms van Mdj dat de 6930xx richting Ht niet op Rvs stopt.


Groet, Spiketrain
 

21-03-2009 11:24:06
treinhobby
treinhobby
Volgens teletekst maakt INT 418 uit München een extra stop te Blauwkapel-Zuid
http://www.geocities.com/treinenhobby/752-01.gif
 

21-03-2009 12:21:39
waalkade
waalkade
Quote
spiketrain:
Quote
keesje: Waarom zou een 6930xx richting O dan in Rvs stoppen als deze de brug al gepasseerd is?
Ik kreeg een sms van Mdj dat de 6930xx richting Ht niet op Rvs stopt.
Volgens deze http://reiseauskunft.bahn.de/bin/bhftafel.exe/dn?ld=212.208&rt=1& stopt de 30xx (IC 3039) wel.

Laatst bewerkt door waalkade op 21-03-2009 12:22
 

21-03-2009 15:03:32
marl
marl
Quote
waalkade: Volgens deze http://reiseauskunft.bahn.de/bin/bhftafel.exe/dn?ld=212.208&rt=1& stopt de 30xx (IC 3039) wel.


Ik heb het nagevraagd aangezien ik zelf toch al op het station was, de 6930xx hoort inderdaad gewoon op Rvs te stoppen.

Laatst bewerkt door marl op 21-03-2009 15:04
 

21-03-2009 19:03:28
admin
Moderator
admin
Wat een verschrikkelijke, schaamrood op de kaken, klerezooi was het vanmorgen met de bussen.
Mijn vrouw was om 9.45 op station Houten om richting Utrecht te gaan. In een uur tijd heeft ze 6 bussen naar Geldermalsen langs zien komen en 0 richting Utrecht. Uiteindelijk kwam er 1 die te vol was.
Er stonden overigens toen al mensen anderhalf uur te wachten. Inclusief 2 oude mensen van 83 die een dagje wilden gaan winkelen in Utrecht....


Met vriendelijke groet, Peter van der Leek
 

21-03-2009 19:08:34
waalkade
waalkade
Quote
marl:
Quote
waalkade: Volgens deze http://reiseauskunft.bahn.de/bin/bhftafel.exe/dn?ld=212.208&rt=1& stopt de 30xx (IC 3039) wel.


Ik heb het nagevraagd aangezien ik zelf toch al op het station was, de 6930xx hoort inderdaad gewoon op Rvs te stoppen.
Gezien het mooie weer er na toe gefietst, eentje stopte 3 minuten zonder de deuren te openen. De rest reed gewoon door. Er kwam trouwens nog een Darretje door ri Nm, zie je hier niet veel.
 

21-03-2009 20:04:14
stephan90
stephan90
Quote
admin: Wat een verschrikkelijke, schaamrood op de kaken, klerezooi was het vanmorgen met de bussen.
Mijn vrouw was om 9.45 op station Houten om richting Utrecht te gaan. In een uur tijd heeft ze 6 bussen naar Geldermalsen langs zien komen en 0 richting Utrecht. Uiteindelijk kwam er 1 die te vol was.
Er stonden overigens toen al mensen anderhalf uur te wachten. Inclusief 2 oude mensen van 83 die een dagje wilden gaan winkelen in Utrecht....


Vanmiddag ook in Geldermalsen een tijd niks naar Utrecht. Drie chauffeurs zaten aan de rijtijdenwet. Uiteindelijk kwam er dan toch een bus die onderweg de stations mocht leeg schrapen. En vlak voor Culemborg kwam er maarliefst 4 wagens achter elkaar langs richting Geldermalsen

Stephan
 

21-03-2009 20:18:10
fabrierban
fabrierban
In Ht waren er deze keer (lege) bussen in overvloed omdat de reizigers massaal kozen voor de 3000 Ehv-Ht-Nm-Ah-Ut-Asd-Amr-Hdr, ondanks dat dat zo'n half uur langer duurt dan met de bus.

Laatst bewerkt door fabrierban op 21-03-2009 21:06
 

21-03-2009 21:11:01
mdj
mdj
Navraag bij de HC: 'Nee, Wij zijn te lang om daar te stoppen'. Later werd er nog omgeroepen dat we langzaam reden (+-80kmh) omdat we voor op dgrl lagen. Maar wat wil je ook: In Nm een stop van 15minuten, in Ht ook zo ongeveer...

Uiteindelijk toch nog een reiziger die in Rvs er uit wilde...
 

21-03-2009 22:15:39
admin
Moderator
admin
Quote
stephan90: En vlak voor Culemborg kwam er maarliefst 4 wagens achter elkaar langs richting Geldermalsen
Blijkbaar geldt er voor vervangend vervoer geen bijsturing.
Mij lijkt toch dat je in dit geval minimaal 1 en liever 2 bussen kunt laten omdraaien. De aantallen reizigers richting Geldermalsen waren lang niet voldoende voor 4 volle bussen...


Met vriendelijke groet, Peter van der Leek
 

21-03-2009 22:26:02
j.jager
j.jager
Ik kan me voorstellen dat een chaufeur vanwege de rijtijden niet gaat rijden. Als ze daar op gaan contoleren en een chaufeur word daar op gepakt dan kunnen ze daar een bekeuring voor krijgen.  

21-03-2009 22:28:27
rogier
rogier
Prachtig allemaal. Bij geplande werkzaamheden moet dit gewoon goed geregeld kunnen zijn, dat dat kennelijk te moeilijk is geeft ernstig te denken...  

21-03-2009 22:41:44
spiketrain
Moderator
spiketrain
Misschien zijn er opgeroepen chauffeurs ziek geworden ..? En boetes voor overtreding van de rijtijdenwet zijn niet mals!


Groet, Spiketrain
 

21-03-2009 23:02:32
dumpy_dump
dumpy_dump
Dan moet alsnog het uitvoerende busbedrijf (Connexxion in dit geval) daarop bijsturen, en geen bussen achter elkaar laten uitvallen. Er werd gereden met 2 bussen per rit, als er kennelijk niks uit Geldermalsen kwam kun je daarvan echt wel de helft keren in Houten. Houten-Utrecht is het drukste stuk van die lijn.  

21-03-2009 23:07:53
geertw
geertw
Quote
spiketrain: Misschien zijn er opgeroepen chauffeurs ziek geworden ..? En boetes voor overtreding van de rijtijdenwet zijn niet mals!

Het gaat ook niet om chauffeurs die verplicht uitrusten i.v.m. hun rijtijden (daar kun je tenslotte niet omheen). Het gaat om de planning en bijsturing van de verbussing (door de busmaatschappij). Die rustpauzes zijn al lang van te voren bekend (of: dat zou bekend kunnen zijn), als er 3 chauffeurs tegelijk pauze houden dan is dat gewoon knullig gepland. En als dan ook nog de uitvoering rommelig blijkt (anderhalf uur geen bussen van Houten naar Utrecht maar wel 6 bussen van Houten naar Geldermalsen laten rijden) lijkt me dat enige bijsturing wel mogelijk en nodig is. Zelfs al zouden er chauffeurs ziek zijn.


http://www.ovinnederland.nl/
 

21-03-2009 23:22:53
keesje
keesje
Quote
mdj: Navraag bij de HC: 'Nee, Wij zijn te lang om daar te stoppen'. Later werd er nog omgeroepen dat we langzaam reden (+-80kmh) omdat we voor op dgrl lagen. Maar wat wil je ook: In Nm een stop van 15minuten, in Ht ook zo ongeveer...

Uiteindelijk toch nog een reiziger die in Rvs er uit wilde...


Kijk eens aan. Had het eerder deze week al opgemerkt dat er 10 bakken VIRM gepland in Rvs moesten stoppen en dat dat dus niet gaat. Onbegrijpelijk dus dat zoiets op die manier gepland is en dat op dag 1 al weer moet worden bijgestuurd.
 

21-03-2009 23:23:46
train85
train85
Ga zelf morgen is kijken hoe het met de busregeling is geregeld in Ut van 12-20 uur, moet daar dan werken. Alle minpunten zal ik zeker doorgeven later aan de contactpersoon daarover. Als je vandaag of morgen grote minpunten in de busregelingen hebt/gaat (ge)zien meld het me via PB/mail dan kan ik die altijd doorgeven. Dan kan daar geleerd van worden voor de coordinatie erachter en voor de volgende keren.  

21-03-2009 23:25:44
keesje
keesje
Vraag meteen eens waarom die 6930xx in Rvs stopt, dat begrijpt niemand geloof ik.  

21-03-2009 23:26:41
train85
train85
Zal is kijken of ik de reden daarvan kan vinden op me werk.

Laatst bewerkt door train85 op 21-03-2009 23:26
 

21-03-2009 23:57:21
fabrierban
fabrierban
Het is niet de eerste keer dat het busvervoer Ht-Ut problematisch verloopt. Ik denk dat het afgesloten trajekt veel te lang is. Waarom niet of Ut-Gdm of Gdm-Ht afsluiten (en dus niet beide stukken tegelijk) en dan de IC's laten beginnen/eindigen in Gdm. Dat verkort het afgesloten trajekt met de helft en dan is het busvervoer waarschijnlijk wat beter in de hand te houden.  

22-03-2009 00:03:03
WesselE
WesselE
Dat laatste vraag ik me ook af, hoezo kunnen de IC's niet van en naar Geldermalsen rijden tijdens werkzaamheden? Ruimte zat langs de perrons.


'Okeh'
 

22-03-2009 00:04:24
keesje
keesje
Vandaag zijn er elders in het land al zoveel werkzaamheden dat bij bijna elke lange willekeurige trip de trein nu even niet aangenaam is.  

22-03-2009 00:04:57
keesje
keesje
Quote
WesselE: Dat laatste vraag ik me ook af, hoezo kunnen de IC's niet van en naar Geldermalsen rijden tijdens werkzaamheden? Ruimte zat langs de perrons.


Tsja, zelfs in Ravenstein moet het passen! %08%
 

22-03-2009 00:06:18
train85
train85
Het traject Utva-Cl vv lag er in VPT uit. Gdma was vrij, omdat Arriva moest blijven rijden. Tussen Gdm-Tl en Gdm-Ht reden gewoon treinen. De werkzaamheden zijn dit weekend te Ln en Htn. Dan moet je wel keren te Gdm uit het zuiden, want keren te Cl gaat niet echt. Je hebt al veel sporen nodig voor de treinen in Gdm die wel rijden en daar is een IC die keert niet echt tussen te doen. En Gdm heeft niet zo'n groot parkeerterrein op daar veel bussen neer te zetten als je IC's naar Gdm wil laten rijden.
Stopbussen Ut-Gdm en Snelbussen Ut-Ht zonder stop onderweg dat is wat er moet rijden wat ik heb gehoord. Het is inderdaad een groot stuk met de bus en de station zijn niet allen snel bereikbaar vanaf de A2 en daar zijn ook nog werkzaamheden, dus snelheid gaat er een beetje uit dan.

Laatst bewerkt door train85 op 22-03-2009 00:08
 

22-03-2009 00:08:15
lamote_ban
lamote_ban
Quote
WesselE: Dat laatste vraag ik me ook af, hoezo kunnen de IC's niet van en naar Geldermalsen rijden tijdens werkzaamheden? Ruimte zat langs de perrons.

Inderdaad een logisch vraag, te meer daar bij Stroe blijkt dat een dergelijke oplossing prima werkt.
 

22-03-2009 00:23:34
lamote_ban
lamote_ban
Quote
train85: Het traject Utva-Cl vv lag er in VPT uit. Gdma was vrij, omdat Arriva moest blijven rijden. Tussen Gdm-Tl en Gdm-Ht reden gewoon treinen. De werkzaamheden zijn dit weekend te Ln en Htn. Dan moet je wel keren te Gdm uit het zuiden, want keren te Cl gaat niet echt. Je hebt al veel sporen nodig voor de treinen in Gdm die wel rijden en daar is een IC die keert niet echt tussen te doen. En Gdm heeft niet zo'n groot parkeerterrein op daar veel bussen neer te zetten als je IC's naar Gdm wil laten rijden.
Stopbussen Ut-Gdm en Snelbussen Ut-Ht zonder stop onderweg dat is wat er moet rijden wat ik heb gehoord. Het is inderdaad een groot stuk met de bus en de station zijn niet allen snel bereikbaar vanaf de A2 en daar zijn ook nog werkzaamheden, dus snelheid gaat er een beetje uit dan.

Sorry, maar iets meer creativiteit en wat minder gemakzucht van de zijde van ProRail en NSR mag je toch wel verwachten nu het bepaald niet de eerste keer is dat het busvervoer bij werkzaamheden op Ut-Ht chaotisch verloopt. Sinds de gelede bussen van CXX bij dergelijke werkzaamheden zijn vervangen door trage touringcars van tientallen verschillende firma's met onwetende chauffeurs (vorige keer is er in Ht nog een het plantsoen in gereden) zijn iedere keer het overzicht en de coordinatie zoek.

Laten we even creatief wezen. Tussen Ht en Gdm ligt alleen Zbm, dus de oplossing is simpel: laat de IC's extra in Zbm stoppen en schrap de stoptreinen Ht-Gdm. In Gdm heb je dan de Arriva-trein en de pendel naar Tiel en dan heb je nog perronruimte genoeg over om IC's te laten keren (je hebt vier halve, lange sporen).

Ook het argument over de bereikbaarheid van de stations vanaf de A2 gaat niet op want juist Ht is per bus hopeloos bereikbaar. Zbm ligt pal naast de oprit van de A2 met een groot parkeerterrein, je zou de IC-reizigers dus ook daar op de snelbus kunnen zetten (dat scheelt ze al gauw 30 min en een groot aantal bussen) en de IC's dan laten keren in Gdm. Kortom met creativiteit zijn er best alternatieve oplossingen te vinden die de omvang van het busvervoer tot beheersbare proporties kunnen terug brengen.

Laatst bewerkt door lamote_ban op 22-03-2009 10:16
 

22-03-2009 12:32:57
ruysdael
ruysdael
Quote
keesje: Vraag meteen eens waarom die 6930xx in Rvs stopt, dat begrijpt niemand geloof ik.
De Intercity's met 10 bakken of meer (bijna elke 3000 dus) stopten niet in Rvs, in verband met de eerder genoemde perronlengte van het station. Bij de 3000 die wij hadden werd in Arnhem zelfs nog omgeroepen dat we wél in Rvs stopten, om vervolgens bij Nijmegen het stilzwijgend te hebben over de Intercity naar Den Bosch en Eindhoven (oftewel: onduidelijk of de trein nu wél of niet stopte op Rvs, uiteindelijk niet dus). Slecht.

Verder zou de 3000 vanaf Nijmegen gewoon in haar eigen pad moeten zitten, maar de vertragingen in de Noord-Hollandse tak van de 3000 richting Den Helder waren niet mals. Op de AV verschillende N-H'se stations noteerde ik +10, +20 en +25 vanaf een uur of half 11.
 

22-03-2009 13:01:01
dumpy_dump
dumpy_dump
Quote
WesselE: Dat laatste vraag ik me ook af, hoezo kunnen de IC's niet van en naar Geldermalsen rijden tijdens werkzaamheden? Ruimte zat langs de perrons.
Omdat vanaf Geldermalsen de A2 hopeloos te bereiken is, wat ongeveer een even lange busrit nodig zou maken als dat je nu vanaf Ht hebt. Dan heb je dus alleen meer treinreistijd, niet minder bussen en geen kortere reistijd voor je reizigers.

Zaltbommel zou wat dat betreft handiger zijn, alleen wordt dat proppen met 10 bakken.
 

22-03-2009 13:13:05
WesselE
WesselE
De A2 hopeloos te bereiken vanaf Gdm? Dacht het niet! Het is van het station tot aan de A2 zes minuutjes rijden over een weg die, zeker in het weekend, gewoon standaard rustig is. http://maps.google.nl/maps?f=d&source=s_d&saddr=Genteldijk&daddr=51.878642,5.209665&hl=nl&geocode=FZapFwMd-3FQAA%3B&mra=mi&mrsp=1,0&sz=15&sll=51.880544,5.214772&sspn=0.01571,0.04549&ie=UTF8&ll=51.87363,5.252495&spn=0.062848,0.181961&z=13

In Ht daarintegen moet je nog door de hele stad heen rijden (ik kan uit ervaring zeggen dat dit geen pretje is) en in Zbm moet je heel groot stuk omrijden om op de A2 uit te komen.

Laatst bewerkt door WesselE op 22-03-2009 13:14


'Okeh'
 

22-03-2009 14:38:51
fabrierban
fabrierban
Vanmidag even wezen kijken op station Ht. Het leek wel of er een algemene spoorwegstaking was, zo stil was het. De bussen naar Ut reden iedere 4 tot 5 minuten, gemiddeld met 5 tot 10 passagiers. In een van de bussen zat zelfs maar 2 man. Ook in de bussen die aankwamen zaten slechts een handjevol mensen.

Opvallend was dat ook de IC's tussen Ht en Ehv v.v. (zowel 800 als 3000) gemiddeld hooguit 30 tot 40 passagiers aan boord hadden, die vind je in 10 bakken VIRM bijna niet meer terug. De 9600 was wel erg druk, maar dat was vanwege de koopzondag in Ht.

Richting Nm waren de 3000'en op een handjevol passagiers vrijwel leeg. Ook daar zeer volle stoptreinen 4400 i.v.m de koopzondag.

De treinen Ht-Gdm waren ook vrijwel leeg, gemiddeld zo'n 15 mensen schat ik.

Het lijkt er een beetje op dat mensen bij dit soort stremmingen tegenwoordig maar liever met de auto gaan i.p.v. met de bus. Dit moet NS toch kapitalen kosten: vrijwel geen inkomsten en bakken geld de deur uit voor lege bussen.

Laatst bewerkt door fabrierban op 22-03-2009 15:25
 

22-03-2009 15:15:22
daniel_ddr
daniel_ddr
Quote
lamotep: Zbm ligt pal naast de oprit van de A2 met een groot parkeerterrein, je zou de IC-reizigers dus ook daar op de snelbus kunnen zetten (dat scheelt ze al gauw 30 min en een groot aantal bussen) en de IC's dan laten keren in Gdm.
Hmm, kennelijk is de ene keer dat ik een NS-bus had vanaf Gdm naar Ht (ook toen trouwens met lange wachttijd omdat de bussen net wegreden op het tijdstip dat de enige trein die Gdm toen aandeed aankwam) die dan verkeerd gereden ofzo. Was nog een aardig geslinger toen vanaf de afrit van de A2 naar het station toe.

Nee, als je dicht bij de A2 wilt zitten laat dan je IC's lekker doorrijden naar Bsd. Perron ligt daar zowat onder de A2 en de oprit is er nog dichterbij als vanaf Gdm.
Zolang je er geen half uur met twee treinen stil gaat staan is het kruisen met Arriva geen probleem en een IRM-VI past er met gemak langs het perron: je hebt zelfs nog 30 meter nuttige lengte over dan.


Dagelijks Amf-Klp v.v. - Kijk ook eens op http://www.ovinnederland.nl
 

22-03-2009 18:42:22
bjornl
bjornl
De mcn van één van de omgeleide ICE's was zo vriendelijk om de cabinedeur open te laten en vond het ook geen probleem dat ik een filmpje draaide door die open deur; zodoende heb ik een "cabinerit" van Lak tot Hvs. Nog even wat editten om conversaties tussen trdl, mcn en ander treinpersoneel eruit te krijgen en hij kan op Youtube. Link zal ik dan ook posten.  

22-03-2009 20:43:26
rob1
rob1
Wow! Ik ben benieuwd; de ICE is hier natuurlijk de uitgelezen mogelijkheid voor!

Nog over de discussie over het busvervoer: ook ik heb - helaas - wat negatieve ervaringen met het busvervoer op Ut-Gdm, ik vond de oplossing naar Bsd wel heel origineel! Heeft de NS geen ideeënbus meer?!
 

22-03-2009 21:12:17
robbertc
robbertc
In het noorden van het land hebben ze van het busvervoer wat meer kaas gegeten: Gisteren de 3 snelbussen van Mp naar Asn die exact op tijd (18.54) in Asn arriveerden en vanmiddag een stopbus Asn-Bl-Hgv-Mp die even voor vertrektijd voor kwam rijden bij het station van Bl (14.50 vs 14.53). Het kan dus wel...  

22-03-2009 21:15:48
lucky
lucky
Nog even afwachten hoe 't vanavond gaat dan. Ik noem de 2 IC's achter elkaar uit Ut welke een lading reizigers voor Gn zullen brengen.  

22-03-2009 21:20:27
robbertc
robbertc
Inderdaad. En ik heb ook vaak 'geluk' met het reizen per trein/bus als ik dat vergelijk met anderen hier op het forum. Gaat bij mij bijna nooit wat mis. Zo ook dit weekend; Heb twee bussen gezien en beide keren geen probleem. Negatieve voorbeelden zullen er vast ook wel zijn  

22-03-2009 21:20:56
booij1990
booij1990
Helemaal geen slecht idee om een ic verder door te trekken naar Bsd! Maar ben bang dat zo'n plan niet zo snel zal worden uitgevoerd... %04% Ik zal ook niet weten hoe dat juridisch zit omtrent het gebruik van de MLL door de NS, omdat de exploitatie van de MLL door middel van een concessie is gegund aan Arriva.

Laatst bewerkt door booij1990 op 22-03-2009 21:21
 

22-03-2009 21:34:32
rolandrail
rolandrail
Perron van Bsd en het enige overpad zijn verre van ideaal om station Bsd te laten fungeren als overstapstation van gewijzigde IC's naar bus en andersom.
Station Gdm is dat wel met een breed perron en maar liefst vier perrondelen waar resp. 10 & 8 bakken tussen de seinen passen aan elke perronzijde.
 

22-03-2009 21:39:05
icetha
icetha
Quote
fabrier: In Ht waren er deze keer (lege) bussen in overvloed omdat de reizigers massaal kozen voor de 3000 Ehv-Ht-Nm-Ah-Ut-Asd-Amr-Hdr, ondanks dat dat zo'n half uur langer duurt dan met de bus.

Vandaag per bus van Ht naar Ut, duurde precies 45 min.
Terugrit met IC via Ah/Nm, duurde 1.41 min.
Da's bijna 1 langer...
Mijn idee was om minder bussen in te zetten door NSR, zodat passagiers konden kiezen, maar niet iedereen weet de rittijden van beide gevallen.
Er waren geen werkzaamheden op de A2, zoals NS beweerde.
Wel bij Ehv, maar ja, daar hadden we geen last van...
In Houten en omgeving zijn ze wel lager bezig, dus er zullen vaker buitendienststelling volgen.
Ben benieuwd of er weer via Ah/Nm wordt gereden.
 

22-03-2009 21:47:25
seinhuis
seinhuis
Wat ik heel slecht vind is dat je normaal met de (1)6000 om 07:32 op zaterdag op Utrecht kan zijn. De eerste bus komt pas om 8:59 aan. Dus anderhalf uur later dan normaal.

Helemaal leuk is als je naar Utl wil. Dan is de eerste mogerlijk om te zijn om 09:38, normaal 07:27 (en dat met een zeer krappe overstap op Utrecht cs). Dus 2 uur en 9 minuten later.

Je zou maar moeten werken, en hierdoor te laat komen...

Laatst bewerkt door seinhuis op 22-03-2009 22:05