03-03-2009 21:25:01 | ||
---|---|---|
ettenrail
|
Door werkzaamheden op Zlw-Rsd wordt op 7 en 8 maart de Thalys en de Internationale intercity Brussel Zuid-Asd omgeleid via Ht-Ut zie (thalys): http://ns.nl/werktrajecten/index.form?todayOrTomorrow=false#werkzaamheden-2009_asd_paris_7_8mrt zie (internationale intercity): http://ns.nl/werktrajecten/index.form?todayOrTomorrow=false#werkzaamheden-2009_asd_brussel_7_8mrt Laatst bewerkt door admin op 04-03-2009 07:34, reden: Titel aangepast |
03-03-2009 21:40:38 | ||
---|---|---|
ruysdael
|
Zwl->Zlw |
03-03-2009 22:34:38 | ||
---|---|---|
rogier
|
Waarbij de 9200 rijdt van Brusz tot Ht vv. De communicatie rond de Ski-Thalys is ook interessant. NS-hispeed vertelt er het volgende over: "Ski-Thalys van Bourg St.-Maurice naar Amsterdam Centraal rijdt van Antwerpen via een andere route naar Rotterdam Centraal, Den Haag HS, Schiphol en Amsterdam Centraal. De extra reistijd naar Nederland bedraagt ruim anderhalf uur." Maar als we dan de drgl op de DB-site bekijken, blijkt dat er rechtstreeks van Antwerpen naar Asd gereden wordt: http://reiseauskunft.bahn.de/bin/traininfo.exe/dn/807561/404126/213850/162262/80?ld=212.201&rt=1&date=14.12.08&time=15:32&station_evaId=8700130&station_type=dep& Wat is waar? Laatst bewerkt door rogier op 03-03-2009 22:40 |
03-03-2009 22:44:37 | ||
---|---|---|
daniel_ddr
|
Erg handig ook dat er op de NS-site niet vermeld wordt dat er ook minder treinen tussen Gvc en Ddr rijden, wat weer wel op teletekst te vinden is. Het plaatje in de werkzaamhedenfolder heeft het juist weer over minder treinen Gv-Ddr, maar het lijkt me toch onwaarschijnlijk dat de 1900 Gv-Gvc gaat pendelen. Trouwens, rijdt de 2100 nu serieus gewoon Asd-Ddr v.v.? Dan zijn de wonderen de wereld nog niet uit, want al sinds half 2006 reed dat ding maar tot Rlb en werden vanaf daar bussen naar Roosendaal en Breda ingezet. Was alleen wat onpraktisch aangezien Ddr daardoor alleen treinen had die niet op het overige OV aansloten (zijn normaal immers zoveel treinen dat je nooit overal op aan kunt sluiten). Kennelijk is NS er na anderhalf jaar achter gekomen dat de tunnel onder het spoor bij de Laan der VN gereed is, waardoor je vanaf de Krispijnzijde van station Ddr ook snel op de A16 bent. Edit: zozo, zie nu net dat er komend weekend zelfs IC's naar Lage Zwaluwe rijden (2100 rijdt dus Zlw-Asd) Laatst bewerkt door daniel_ddr op 03-03-2009 22:47 Dagelijks Amf-Klp v.v. - Kijk ook eens op http://www.ovinnederland.nl |
03-03-2009 22:50:00 | ||
---|---|---|
keesje
|
Vanaf Zlw ben je nóg sneller op de snelweg. |
03-03-2009 23:02:57 | ||
---|---|---|
daniel_ddr
|
Mja, in het weekend wel ja... met ongeplande werkzaamheden heb ik daar toch wel een keer muurvast gestaan met een NS-bus. Nergens file onderweg, maar voor we het viaduct over de snelweg naar het station over waren... Dagelijks Amf-Klp v.v. - Kijk ook eens op http://www.ovinnederland.nl |
04-03-2009 06:40:56 | ||
---|---|---|
spiketrain
Moderator |
QuoteKan een beheerder dit even veranderen in de topictitel? Dank u. Groet, Spiketrain |
04-03-2009 07:35:09 | ||
---|---|---|
admin
Moderator |
Aangepast. Met vriendelijke groet, Peter van der Leek |
04-03-2009 21:02:45 | ||
---|---|---|
bogger
|
Quote Wat ik begrijp uit de DRGL hier is dat de 1900 idd Gvc-Gv gaat doen.. Kan dat niet naar Ddr als de 2100 daar ook niet is..? Desnoods op spoor euhm.. 20 volgens mij.. |
04-03-2009 21:33:32 | ||
---|---|---|
daniel_ddr
|
Ah, die drgl stond er gisteren nog niet De 2100 komt wel degelijk in Ddr komend weekend, alleen heet 'ie dan 692100 en gaat'ie 2x per uur door naar Zlw. Da's op zich een voordeel want dan zou je spoor 5 vrij hebben om een 1900 te laten keren. Dat dat toch niet gebeurd zal wel als reden hebben dat het erg weinig toevoegt: richting Gv rijdt de 2200 vlak voor de 1900 uit vanaf Ddr, waardoor met de toch al lagere reizigersaantallen in het weekend in combinatie met het ontbreken van de doorgaande reizigers een van beide treinen zo goed als leeg zou rijden. De andere kant op komt het minder mooi uit, maar 'tis nu eenmaal wat lastig een treinserie maar in één richting te laten rijden. In het verleden reed de 1900 bij dit soort werkzaamhedenlocaties trouwens nog Gvc-Rtd. Dagelijks Amf-Klp v.v. - Kijk ook eens op http://www.ovinnederland.nl |
04-03-2009 21:34:18 | ||
---|---|---|
SleutelMan
Moderator |
ik neem aan dat die dienst wordt gereden met een los V'tje of een SGMm, getrokken materieel is een tikkie overkill. |
04-03-2009 21:37:48 | ||
---|---|---|
keesje
|
Ja dan kan je dat stukje bijna gewoon door de trein lopen zonder dat ie rijdt. |
04-03-2009 21:53:28 | ||
---|---|---|
dennistd
|
Misschien een idee om daar gewoon een hele rits ICK achter elkaar neer te zetten %08% |
05-03-2009 12:44:22 | ||
---|---|---|
David-Bd
|
QuoteVolgens mij rijdt die Ski-Thalys inderdaad rechtstreeks van Atw naar Asd, en gaat vanaf Asd nog naar Shl, Gv en Rtd. Laatst bewerkt door David-Bd op 05-03-2009 12:44 |
05-03-2009 12:51:41 | ||
---|---|---|
train85
|
Ik geef jullie de laatste update voor de 9987 Ski-Thalys. Za: Marne v.20.29 Brusz v.21.52 Atw v.22.34 Rsd a.23.02 Rsd v.23.03 Bd d.23.16 Tb d.23.29 Ht d.23.48 Ut a.00.19 Ut v.00.21 Gd d.00.43 Rtd a.00.58 Rtd v.01.10 Gv a.01.28 Gv v.01.33 Ledn d.01.44 Shl a.01.58 Shl v.02.03 Asd a.02.16 |
05-03-2009 21:13:01 | ||
---|---|---|
rogier
|
Dank voor de info. |