Roestrijden langs de Maliebaan
Forum: Dienstregelingen en omlopen - Bijzondere ritten (DRGLs)
01-03-2009 13:27:08
fugazi
fugazi
Voor aankomende vrijdag 6 maart staat er roestrijden langs de Maliebaan op het programma zie ik: https://www.somda.nl/www/drgls/555/
Weet toevallig iemand met welk materieel er roest gereden wordt?
 

01-03-2009 13:38:49
train85
train85
Zeer waarschijnlijk Mat'64.  

01-03-2009 14:00:08
fugazi
fugazi
Bedankt! Ik zat meer in die richting Mat '46, '54 enzo

Laatst bewerkt door fugazi op 01-03-2009 18:13
 

01-03-2009 18:05:46
broek53
broek53
Het roestrijden gebeurt overigens (voor zover dat nog niet duidelijk was) vanwege het rijden van de Heimwee expressen. Het zal dus elke vrijdag gebeuren zolang er Heimwee is.  


01-03-2009 18:28:08
dennistd
dennistd
Quote
broek53: Het roestrijden gebeurt overigens (voor zover dat nog niet duidelijk was) vanwege het rijden van de Heimwee expressen. Het zal dus elke vrijdag gebeuren zolang er Heimwee is.


Heeft het er ook mee te maken dat de museumpendel niet meer doordeweeks rijdt?
 

01-03-2009 18:31:04
spiketrain
Moderator
spiketrain
Ik denk dat het meer te maken heeft met het zelden bereden dubbelspoor tussen Bln en Blz...


Groet, Spiketrain
 

01-03-2009 19:11:52
qj7141
qj7141
Aan de goederenvervoerders wordt gevraagd om doordeweeks een trein via de Maliebaan te (gaan) rijden.  

01-03-2009 20:26:49
elizabeth
elizabeth
Dus dat zal weer het terugdraaien wezen van de wat oudere situatie. Toen reed er met regelmaat een goederentrein via de Maliebaan. (twee kanten op) Maar of het er nu veel kunnen worden nu het spoor op Lunette er uit is en er alleen nog maar naar Ah gereden kan worden ik moet het nog zien.

Laatst bewerkt door elizabeth op 01-03-2009 20:31


jaapfan.
 

01-03-2009 21:07:46
Mcn-Ut
Mcn-Ut
Hoe moet ik dit opvatten? Die vervoerders gaan echt niet een trein extra laten rijden omdat Prorail dit zo graag wil. Plus het feit dat als de Maliebaan echt zo aantrekkelijk zou zijn, er allang goederentreinen via deze route zouden rijden.

Maar er zijn nu eenmaal niet veel goederentreinen die vanuit de richting Asd naar Ah rijden, denk ik...
 

01-03-2009 21:27:35
ov_wijzer
ov_wijzer
Misschien de NYK shuttle's van ITL vanaf de Houtrakpolder richting Emmerich en verder? Dan zouden ze over Hilversum de Maliebaan op kunnen en dan op de lijn naar Arnhem verder......  

01-03-2009 22:17:52
thom
thom
Quote
Mcn-Ut: Hoe moet ik dit opvatten? Die vervoerders gaan echt niet een trein extra laten rijden omdat Prorail dit zo graag wil. Plus het feit dat als de Maliebaan echt zo aantrekkelijk zou zijn, er allang goederentreinen via deze route zouden rijden.

Maar er zijn nu eenmaal niet veel goederentreinen die vanuit de richting Asd naar Ah rijden, denk ik...

D´r staat ook nergens dat de goederenvervoerders extra treinen moeten gaan rijden, het verzoek is via de maliebaan te rijden, en daar is niks mis mee lijkt me...
 

01-03-2009 22:24:05
keesje
keesje
Er zijn geen Cargo-paden tussen Lak-Blz-Hvs/Bloa en dan is het nog de vraag of ze aansluiten op bestaande Cargo-paden richting Asd (vanaf Hvs) of Amf (vanaf Bloa). Als vervoerders hierdoor langer onderweg zijn of meer kilometers moeten maken, mag ik aannemen dat er wel een rekening naar Prorail gaat.  

02-03-2009 00:01:26
kleine_man
kleine_man
Quote
broek53: Het roestrijden gebeurt overigens (voor zover dat nog niet duidelijk was) vanwege het rijden van de Heimwee expressen. Het zal dus elke vrijdag gebeuren zolang er Heimwee is.


Hmmmmmmm, heb vandaag begrepen dat de ritten worden gereden omdat de pendel alleen nog maar Za/Zf rijdt. De rest van de week wordt het traject niet gebruikt. Als een traject 24 uur niet bereden is, moet er voor gebruik roestgereden worden.

De roestrijritten zijn ook vaker ingepland dan de heimwee-express, deze rijdt alleen de laatste zaterdag/zondag van de maand.

Verder is Utm door ProRail uit alle scenario's gehaald. Qua aantrekkelijkheid maakt het niet uit als je van Arnhem naar Amsterdam moet. Tenminste, zolang je op de gooilijn ertussen past
 

02-03-2009 09:55:49
rick
rick
Quote
Mcn-Ut: Maar er zijn nu eenmaal niet veel goederentreinen die vanuit de richting Asd naar Ah rijden, denk ik...
De kolentreinen van Railion, naar ik dacht.
 

02-03-2009 10:47:30
seinhuis
seinhuis
Zijn der goederentreinen die van Amersfoort in de richting Arnhem rijden? Want die kunnen ook via de maliebaan.  

02-03-2009 13:42:26
rolandrail
rolandrail
Quote
kleine_man:Hmmmmmmm, heb vandaag begrepen dat de ritten worden gereden omdat de pendel alleen nog maar Za/Zf rijdt. De rest van de week wordt het traject niet gebruikt. Als een traject 24 uur niet bereden is, moet er voor gebruik roestgereden worden.
De roestrijritten zijn ook vaker ingepland dan de heimwee-express, deze rijdt alleen de laatste zaterdag/zondag van de maand.
Correct en dus zijn de roestrijritten te uitgebreid want sweekends wordt niet via Hvs gereden en die eerste paar overwegen kan de eerste zaterdagse slag ook wel met aanwijzing aki/ahob doen. Scheelt weer een dure extra dienst.
Quote
rick:
Quote
Mcn-Ut: Maar er zijn nu eenmaal niet veel goederentreinen die vanuit de richting Asd naar Ah rijden, denk ik...
De kolentreinen van Railion, naar ik dacht.
Ja, maar die maken dan ook gebruik van een cargopad op Asd-Hvs en de restcapaciteit is niet zo groot dat dat zomaar kan.
Quote
seinhuis: Zijn der goederentreinen die van Amersfoort in de richting Arnhem rijden? Want die kunnen ook via de maliebaan.
Nee, er zijn geen vast ingelegde goederentreinen van Amf rg Ah.
 

06-03-2009 21:08:53
keesje
keesje
Wel lachwekkend is dat de museumpendel er met een hoop bombarie uitgegooid is vanwege de punctualiteitspaniek, maar dat er in ongeveer dezelfde paden wel roestrijritten voor terugkomen... Uiteraard veel minder treinen, maar toch!  

18-04-2009 18:54:27
john2
john2
Heb bij de NS nagevraagd of de museumpendel er uit is gegooid, zoals keesje het zegt. Maar de NS liet mij weten, dat de museumpendel nog rijdt.  

18-04-2009 18:57:55
WesselE
WesselE
Ja, in het weekend en tijdens de vakanties rijdt de pendel wel


'Okeh'
 

19-04-2009 20:57:50
admin
Moderator
admin
admin: diverse berichten verwijderd. Voor de berichten met schuttingtaal lijkt het me duidelijk wat de reden is. De overige berichten heb ik meeverwijderd omdat er anders een halve discussie over zou blijven.
@John2: neem het advies van de communicatie van NS serieus en check voortaan eerst even of je de informatie zelf kunt vinden. Zo belast je niet onnodig mensen bij de NS, die hebben doorgaans wel iets beters te doen dan dergelijke e-mails beantwoorden.
Discussie hierbij gesloten, on-topic aub!


Met vriendelijke groet, Peter van der Leek