Ontwikkelingen TTC / Bergland Expres
Forum: Algemeen - Materieel en maatschappij ontwikkelingen
15-02-2009 17:26:47
fred67nl
fred67nl
Hallo

Ik heb vrijdag vergeten de bestemmingen van de wagens in de Bergland Expres trnr 13291 te noteren. Wie weet welke van de volgende delen heen gaan;
Rijtuigen 192 t/m 180
Rijtuig Bar
Rijtuigen 285 t/m 295
Wie gaan er naar Bludenz en wie gaan er naar Schwarzach St. Veit??
Alvast bedankt!!

Groeten,
Fred

Laatst bewerkt door moderator op 04-03-2015 21:47
 

15-02-2009 18:52:23
maurits
maurits
Dat is hier te vinden: http://www.ttconline.nl/site/dienstregelingretour.php


Groeten uit Villa Spoorzicht (Wd-Ledn, km 30,2)
 

15-02-2009 19:15:23
fred67nl
fred67nl
Hallo

Mijn dank is verpletterend.%02% Dat ik daar zelf niet op gekomen ben

Groeten,
Fred
 

15-02-2009 19:36:59
rail4marce
rail4marce
Het klopt volgens mij niet helemaal want het eerste rijtuig achter de loc was een van hun eigen slaaprijtuigen. En zo staat dat niet op de site.


Naam is rail4marcel maar dat was 1 karakter teveel bij het aanmelden :P
 


15-02-2009 20:43:14
maurits
maurits
Dit is de samenstelling bij vertrek uit Oostenrijk. Het deel uit Swarzach wordt in Wörgl dan voor het deel uit Bludenz geplaatst en gaat dan gezamenlijk verder. Het restauratierijtuig is dan het zesde rijtuig in de stam, wat weer overeenkomt met de filmbeelden van icetha van vanochtend: http://www.youtube.com/watch?v=4VOzwsxr_C8

De samenstelling zoals op de site van TTC weergegeven klopt dus.

Laatst bewerkt door maurits op 15-02-2009 20:43


Groeten uit Villa Spoorzicht (Wd-Ledn, km 30,2)
 

17-02-2009 17:59:08
mat64
mat64
dan vraag ik het hier

weet iemand of deze vrijdag avond nog alpen expressen/bergland express uit utrecht naar duitsland en verder rijd?
 

17-02-2009 18:01:53
spotter
spotter
Het zuiden krijgt komende vrijdag vakantie, dus ja:

Bergland: Ut 18.55

Alpen Expressen: Ut 19.40, 20.10 en 20.40

Laatst bewerkt door spotter op 17-02-2009 18:02
 

17-02-2009 20:03:40
JcJay
JcJay
Gaat nog door tot eind maart...  

17-02-2009 20:19:40
thijmen007
thijmen007
Weet iemand de aankomsttijden van de Bergland en andere wintersporttreinen in ut voor aankomende Zondag?  

17-02-2009 20:52:28
train85
train85
13212:
Aankomst in Ut: 09:19 uur.
13216:
Aankomst in Ut: 09:49 uur.
13210:
Aankomst in Ut: 10:19 uur.
13290:
Aankomst in Ut: 11:20 uur.
Dit allen zonder vetraging, anders wordt het later.

Laatst bewerkt door train85 op 18-02-2009 07:50
 

17-02-2009 20:58:49
spotter
spotter
De Alpen Expressen planmatig rond 09.10, 09.40 en 10.10, maar houdt er rekening mee dat ze vertraging kunnen hebben  

18-02-2009 09:37:58
keesje
keesje
En daar kun je NOS-Teletekst voor raadplegen, pagina 752.  

26-02-2009 17:12:40
slifor
slifor
http://www.berglandexpres.com/ %04%

Laatst bewerkt door slifor op 26-02-2009 17:13
 

26-02-2009 17:44:56
ErikFB
ErikFB
Oops, dan hebben een groot aantal mensen een probleempje morgenavond en de komende 10 dagen ................  

26-02-2009 17:51:21
Jason.K
Jason.K
De financiële crisis heeft weer toegeslagen... Dat was de Bergland... FAILLIET! Hadden ze eindelijk bakken om mee te rijden...

Laatst bewerkt door Jason.K op 26-02-2009 18:00
 

26-02-2009 18:11:15
webguy
webguy
Heerlijk bericht ook: "vandaag" - wanneer is dat? Mja, ze hebben het iig geprobeerd, maar de EETC zal wel weer mogen bijdraaien om die lui van/naar bestemming te krijgen. Vooral van zal interessant worden met alle lui uit het zuiden die op wintersport zijn.


Kom eens langs op http://ovinnederland.nl!
 

26-02-2009 18:17:13
lucky
lucky
Quote
Jason.K: De financiële crisis heeft weer toegeslagen... Dat was de Bergland... FAILLIET! Hadden ze eindelijk bakken om mee te rijden...


Ze zijn feitelijk nog niet failliet. Surseance van betaling is wat anders.
 

26-02-2009 18:41:14
Jason.K
Jason.K
Das waar, heb je gelijk in. Een UVB'tje dan Maarja... feit blijft dat ze nu niet meer zullen rijden. Volgend jaar weer een kans.

Laatst bewerkt door Jason.K op 26-02-2009 18:42
 

26-02-2009 18:56:15
timtrein
timtrein
Nou, dat is te hopen, maar of die kans zo groot is...  

26-02-2009 19:10:20
fabrierban
fabrierban
Het hele seizoen is al maar amper 15 weekenden en als je dan ook nog geen materieel hebt is het niet zo raar dat je op de fles gaat.  

26-02-2009 19:12:40
mdj
mdj
Ehm... Heb ik iets gemist? Volgens mij staat er gewoon een stam rijtuigen voor de Bergland in Nederland (En als ik het goed heb, op de Utctw)  

26-02-2009 20:22:00
JcJay
JcJay
Quote
mdj: Ehm... Heb ik iets gemist? Volgens mij staat er gewoon een stam rijtuigen voor de Bergland in Nederland (En als ik het goed heb, op de Utctw)

www.berglandexpres.nl

Lekkere oplossing trouwens... Iedereen moet maar weer eens gaan bellen. Blijkbaar niks geleerd van de vorige keer; veel reizigers in Oostenrijk die in het 2e weekend terug zouden komen wisten toch van niks (omdat ze geen beschikking hebben over internet), nadat er geen trein reed? %09% En helemaal lekker: ook ff de telefoon rood laten gloeien, bij EETC!


En dan ook nog eens de reizigers terugbetalen... nah die kunnen fluiten naar hun geld, mits ze geen vakantiepaket geboekt hebben. Immers is TTC geen ANVR en SGR-lid...

Laatst bewerkt door admin op 26-02-2009 23:05, reden: Originele bericht is verwijderd
 

26-02-2009 20:25:06
mdj
mdj
Het ging meer om de rijtuigen: die staat gewoon in Nederland en zijn tot nu toe van Bergland (of toevertrouwd aan...) Zij hebben gewoon de beschikking daarover. Dus het niet-feitelijke constatering van Fabrier klopt (weer...) van geen kant..  

26-02-2009 20:29:29
maarten83
maarten83
rijtuigen schijnen van railinsight te zijn. Op het adres van die onderneming staat bij de kvk nog 2 andere ondernemingen ingeschreven waaronder dus lise Bv die surseance van betaling heeft aangevraagd.  

26-02-2009 20:33:20
sik214
sik214
Daar staat ook: The Taco Company B.V; Óók TTC dus.  

26-02-2009 20:39:58
Jason.K
Jason.K
Wist je dat niet???? Het is ook dezelfde eigenaar/oprichter! Is ooit begonnen met The Taco Company, ik meen in Utrecht... %02% Nog net geen taco's als ontbijt op de trein...

Laatst bewerkt door Jason.K op 26-02-2009 20:41
 

26-02-2009 20:51:59
keesje
keesje
Opmerkelijk is dat op de site van de Bergland Expres staat dat ze op 26-12-2009 om 15 uur genoodzaakt zijn om surseance van betaling aan te vragen. Duurt nog even...  

26-02-2009 21:00:47
jordydl1
jordydl1
heel lullig maar is denk ik gewoon een typo en moest waarschijnlijk 02 zijn.
toch best wel weer slordig. vraag me af en toe tog af wat voor controle systeem deze mensen gebruiken. hun hersenen of enkel controle op spelling, en planten maar.
 

26-02-2009 21:11:05
jacokran
jacokran
Als je zo'n bericht op je site moet zetten, heb je meer aan je hoofd dan dan typefouten. je inkomen bijvoorbeeld.  


Tevreden over Somda? Overweeg dan eens een vrijwillige donatie, alvast bedankt!


26-02-2009 22:49:48
keesje
keesje
In ieder geval doet men wel weer alle mogelijke moeite om iedereen weer uit Oostenrijk te krijgen, dat siert de organisatie wel. Ze hadden het er ook bij kunnen laten zitten.

Heb ik het nu goed bijgehouden dat de gehuurde rijtuigen van de MÁV nu slechts één of twee maal een weekend in Oostenrijk zijn geweest onder de vlag van de Bergland Expres?
 

26-02-2009 23:06:23
admin
Moderator
admin
admin: diverse berichten verwijderd. De oorspronkelijke auteur mag zich per mail bij ons melden voor uitleg


Met vriendelijke groet, Peter van der Leek
 

26-02-2009 23:16:21
jordydl1
jordydl1
Quote
keesje: Opmerkelijk is dat op de site van de Bergland Expres staat dat ze op 26-12-2009 om 15 uur genoodzaakt zijn om surseance van betaling aan te vragen. Duurt nog even...


inmiddels is de fout hersteld
 

27-02-2009 00:03:50
lucky
lucky
Quote
jacokran: Als je zo'n bericht op je site moet zetten, heb je meer aan je hoofd dan dan typefouten. je inkomen bijvoorbeeld.


Voordeel van een B.V is dat je niet hoofdelijk aansprakelijk bent voor het wel en wee van je organisatie. Echter zijn er dan wel weer uitzonderingen hierop, waardoor je eventueel wel aansprakelijk kunt worden gesteld voor de schulden van je B.V. Daar ga ik overigens maar niet verder op in.
 

27-02-2009 07:53:56
martijnham
martijnham
Quote
keesje: Heb ik het nu goed bijgehouden dat de gehuurde rijtuigen van de MÁV nu slechts één of twee maal een weekend in Oostenrijk zijn geweest onder de vlag van de Bergland Expres?


Rijtuigen kwamen op zondag 8/2 in Nederland aan met de retourrit van de Bergland Expres. Hebben vervolgens in het weekend van 13-15 en 20-22 februari meegereden.
 

27-02-2009 18:58:30
lucky
lucky
Zou de noodzakelijk huur van nieuwe rijtuigen niet de ondergang van TTC hebben betekend? Dit waren natuurlijk onvoorziene kosten. Daar bij komt natuurlijk dat er zeker mensen hun reis hebben afgezegd wegens de eerdere perikelen en een veiligere manier richting hun skibestemming hebben gezocht.  

27-02-2009 20:24:24
edegroot
edegroot
edegroot: weer 2 berichten verwijderd. Dit is wat mij betreft meteen de laatste waarschuwing om in dit topic op een normale manier een discussie te gaan voeren. Bij een volgende keer gooi ik dit draadje op slot.  

27-02-2009 21:04:08
timtrein
timtrein
Daar staat tegenover dat de huur van de andere rijtuigen vervalt, dus dat kan niet veel uit hebben gemaakt. Wat dacht je van minder inkomsten omdat er een maand niet gereden is??  

27-02-2009 22:18:22
fabrierban
fabrierban
Of die huur meteen beeindigd kan worden is nog maar de vraag. Dat kan alleen als de verhuurder in gebreke is gebleven en het feit dat Oostenrijk plotseling geen oude gebakjes meer wil toelaten betekent nog niet dat dit het geval is.  

28-02-2009 01:01:21
willy84
willy84
Je zou maar geboekt hebben dan ben je mooi in de aap gelogeerd  

28-02-2009 01:31:05
jordydl1
jordydl1
daar houd je bij het boeken van een reis ook geen rekening mee  

28-02-2009 11:48:45
103 220-0
103 220-0
13217 liep in gisteren in Venlo aanzienlijke vertraging op omdat de Duitse machinist na het verrichten van de remproef weigerde het laatste rijtuig mee te nemen (waarom is mij niet helemaal duidelijk geworden). Dit leverde uitgebreide discussies op met Nederlands personeel (dat zich in steeds grotere getale met de zaak kwam bemoeien, uiterst vermakelijk btw). Uiteindelijk kreeg de Duitser toch zijn zin en bleef het achterste rijtuig achter in Venlo.

---
bezoek ook eens http://www.raymondkies.nl
 

28-02-2009 12:50:14
maurits
maurits
Wat heeft dit te maken met de Bergland Express? Volgens mij is trein 13217 een trein van EETC en niet van TTC.


Groeten uit Villa Spoorzicht (Wd-Ledn, km 30,2)
 

28-02-2009 13:02:51
willy84
willy84
Vanmorgen een bericht op de radio dat een gedeelte van de mensen die al in Oostenrijk zitten terug gaan met andere treinen. Een ander gedeelte wordt met de bus terug gehaald.  

28-02-2009 13:44:14
lamote_ban
lamote_ban
Quote
maurits: Wat heeft dit te maken met de Bergland Express? Volgens mij is trein 13217 een trein van EETC en niet van TTC.

Klopt, die hebben echter hetzelfde probleem: stokoud materieel en geen geld om nieuwe spullen te kopen. Als niemand meer in lig-/slaapwagens wil of kan investeren vrees ik dat het binnenkort over en uit is eind voor de wintersporttrein, tenzij men bereid is met twee voeten op de grond te gaan staan en met zitmaterieel dag- en of nachtreinen te gaan rijden. Vasthouden aan het huidige nostalgische concept van 50 jaar geleden is in iedere geval een kansloze zaak.

Laatst bewerkt door lamote_ban op 28-02-2009 14:45
 

28-02-2009 13:47:16
lamote_ban
lamote_ban
Quote
willy84: Je zou maar geboekt hebben dan ben je mooi in de aap gelogeerd

Volgens het AD lijkt het er op dat TTC/Bergland Expres niet bij de SGR is aangesloten en dat de reizigers dus waarschijnlijk naar hun geld kunnen fluiten. Degenen die dit weekend worden teruggebracht hebben in ieder geval daarvoor opnieuw moeten betalen.

Laatst bewerkt door lamote_ban op 28-02-2009 13:54
 

28-02-2009 18:03:22
JcJay
JcJay
Had ik al eerder gemeld. Ze zijn niet aangesloten bij SGR of ANVR...  

28-02-2009 20:37:56
rob_ehv
rob_ehv
Is het zeker dat de bergland express morgen niet voorbij komt?
dus gaan ze dan met bus... of zit er nog een kans in dat ik morgen bergland express zie?


robq
 

28-02-2009 20:40:33
lucky
lucky
Denk je dat ACTS bereid is om een loc te leveren terwijl ze (nagenoeg) zeker weten dat ze de kosten daarvoor niet betaald krijgen?  

28-02-2009 21:01:03
thom
thom
Zoals te verwachten stonden alle rijtuigen gewoon stil op de cartesiusweg....  

28-02-2009 21:46:52
keesje
keesje
Laat staan wie de retourrit gaat betalen naar de eigenaar...  

01-03-2009 17:16:20
JcJay
JcJay
Quote
103 220-0: 13217 liep in gisteren in Venlo aanzienlijke vertraging op omdat de Duitse machinist na het verrichten van de remproef weigerde het laatste rijtuig mee te nemen (waarom is mij niet helemaal duidelijk geworden). Dit leverde uitgebreide discussies op met Nederlands personeel (dat zich in steeds grotere getale met de zaak kwam bemoeien, uiterst vermakelijk btw). Uiteindelijk kreeg de Duitser toch zijn zin en bleef het achterste rijtuig achter in Venlo.

---
bezoek ook eens http://www.raymondkies.nl


Jah, 3x raden wat voorn rijtuig dit was Vind t overigens ni zo gek dat die Duitser persé niet met die wagen wilde rijden. Mijn wetens rijdt die trein over de Geiselinger Steige en als de achterste remmen nauwelijks werken... Lijkt me geen prettig idee voor de mcn...

Laatst bewerkt door JcJay op 01-03-2009 21:31
 

01-03-2009 20:33:16
htmtram
htmtram
Quote
lamotep:
Quote
maurits: Wat heeft dit te maken met de Bergland Express? Volgens mij is trein 13217 een trein van EETC en niet van TTC.

Klopt, die hebben echter hetzelfde probleem: stokoud materieel en geen geld om nieuwe spullen te kopen. Als niemand meer in lig-/slaapwagens wil of kan investeren vrees ik dat het binnenkort over en uit is eind voor de wintersporttrein, tenzij men bereid is met twee voeten op de grond te gaan staan en met zitmaterieel dag- en of nachtreinen te gaan rijden. Vasthouden aan het huidige nostalgische concept van 50 jaar geleden is in iedere geval een kansloze zaak.
Zoals ik al vaker heb gezegt. De rijtuigen die van EETC zelf zijn, die zijn normaal, niks mis mee. Dat TTC het verpest zoals altijd moet je nie alle andere bedrijfen zoals EETC bevooroordelen.
 

01-03-2009 20:40:22
keesje
keesje
Nou, EETC profiteert nu wel van alle extra klandizie als je het mij vraagt. De één z'n dood is de ander zijn brood, ook in de spoorwereld dus...  

01-03-2009 20:42:51
spotter
spotter
1. Bergland Expres stond gisteravond wel aangekondigd op de CTA's van Le.
2. Alpen Expres 13210 had een rijtuig extra bij(voor reizigers van de Bergland?)
3. Het rijtuig wat vrijdagavond blijkbaar achter is gebleven stond daar vanochtend nog steeds(overigens geen rijtuig van de Bergland, maar gewoon zo'n golfplaten rijtuig van EETC) achter de 1777. Het ging weer mee met trein 13216.

Laatst bewerkt door spotter op 01-03-2009 20:49
 


01-03-2009 20:58:39
fabrierban
fabrierban
Quote
htmtram: Zoals ik al vaker heb gezegt. De rijtuigen die van EETC zelf zijn, die zijn normaal, niks mis mee. Dat TTC het verpest zoals altijd moet je nie alle andere bedrijfen zoals EETC bevooroordelen.

De eigen donkerblauwe wagens van EETC zijn OK en die van bahntouristik (of zoiets) zijn weliswaar op leeftijd maar zien er nog goed uit. De rest, zoals die roestvrijstalen karren, lijkt me echter behoorlijk dubieus. Kortom nog geen acuut instortingsgevaar, maar EETC zal toch ook eens over toekomst van het nachtvervoer na moeten gaan denken nu er vrijwel nergens meer nieuwe couchettes en/of slaaprijtuigen worden gebouwd.

Overigens lijkt me wel sprake van enig Duits chauvinisme. Als je ziet wat er in de CNL-treinen voor oude DB-Nachtzug rommel mee hobbelt vraag je je af of dat spul wel zo veel beter is dan dat van TTC Bergland.

Laatst bewerkt door fabrierban op 01-03-2009 21:04
 

01-03-2009 21:02:13
keesje
keesje
Quote
spotter: 1. Bergland Expres stond gisteravond wel aangekondigd op de CTA's van Le.


Wat is Le?
 

01-03-2009 21:04:04
wietse
wietse
Landeck-Zams, aldus de mouse-over  

01-03-2009 21:16:28
spotter
spotter
Klopt , zal buitenlandse plaatsen volgende keer wel voluit schrijven.

Laatst bewerkt door spotter op 01-03-2009 21:16
 

01-03-2009 21:37:46
Jason.K
Jason.K
@JcJay: lijkt me idd sterk dat de EETC extra bakken 'leent' van TTC. Lijkt me dat er in Vl een eigen AB30 rijtuig van EETC is achtergebleven, als t de laatste bak was van de trein naar Bischofshofen.  

01-03-2009 22:16:59
timtrein
timtrein
Bovendien zegt de leeftijd ook weinig over de technische kwaliteit. En daar zijn strenge onderhoudsnormen voor. Of denk je echt dat je een rijtuig waar jarenlang weinig aan het mechanische en luchttechnische deel is gedaan nog op de baan krijgt?  

01-03-2009 22:25:49
fabrierban
fabrierban
Ik lees op de EETC website:
Quote
Door de groei van onze treinproducten zijn wij in de gelegenheid om, naast de continuïteit voor veiligheid, nu ook het comfort onder handen te gaan nemen middels een uitvoerig renovatieplan voor de komende jaren. Denkt u hierbij aan het aanpassen van bekleding, sanitair en uitstraling van de rijtuigen. In december 2008 worden de eerste rijtuigen onder handen genomen.


Ik ben benieuwd.
 

01-03-2009 22:27:54
keesje
keesje
Tsja, EETC ziet een concurrent onderuitgaan, dus die zien hun kans schoon.  

01-03-2009 23:00:26
broek53
broek53
Dat staat er al maanden op, overigens - ver voor het debacle met de Bergland  

01-03-2009 23:06:31
admin
Moderator
admin
En is hier bovendien off-topic...


Met vriendelijke groet, Peter van der Leek
 

02-03-2009 07:42:18
dvdhoven
dvdhoven
Quote
spotter: Klopt , zal buitenlandse plaatsen volgende keer wel voluit schrijven.
Dat hoeft niet als je de goede afkortingen gebruikt, heeft de afkorting een mouse-over voor de volledige plaatsnaam. De vragensteller moet iets meer RSI riskeren voor het antwoord op zijn vraag


Dick van den Hoven
 

02-03-2009 17:35:50
sik214
sik214
Quote
fabrier:
Quote
htmtram: Zoals ik al vaker heb gezegt. De rijtuigen die van EETC zelf zijn, die zijn normaal, niks mis mee. Dat TTC het verpest zoals altijd moet je nie alle andere bedrijfen zoals EETC bevooroordelen.

De eigen donkerblauwe wagens van EETC zijn OK en die van bahntouristik (of zoiets) zijn weliswaar op leeftijd maar zien er nog goed uit. De rest, zoals die roestvrijstalen karren, lijkt me echter behoorlijk dubieus. Kortom nog geen acuut instortingsgevaar, maar EETC zal toch ook eens over toekomst van het nachtvervoer na moeten gaan denken nu er vrijwel nergens meer nieuwe couchettes en/of slaaprijtuigen worden gebouwd.


Op de Innotrans 2008 zag ik een nieuw slaaprijtuig/couchette staan. Volgens mij van een Roemeense fabriek. Misschien zijn die wel goedkoper op de lange termijn, dan hele rijtuigen grondig renoveren. Ze worden dus nog wel gemaakt.
 

04-03-2009 15:43:31
cuneo56
cuneo56
Komend langs opstelterrein Cartesius weg in Utrecht zie ik de "Bergland" staan zoals gepland voor het laatste gedachte vertrek.
Ik mis echter nog een tweetal WL's en enkele MAV Bc's / AcBc's .
Weet iemand toevallig waar die zijn gebleven?
Ciao.
 

04-03-2009 16:26:24
rolandrail
rolandrail
Staan ook nog steeds op Utctw, sp 251, het buitenste spoor (zijde Utzl ze maar), meestal onzichtbaar door aanwezige SLT's.  

04-03-2009 16:30:48
cuneo56
cuneo56
Bedankt Meester.  

04-03-2009 21:50:35
Mcn-Ut
Mcn-Ut
Toen ik langs de rijtuigen op de CTW liep zag ik dat alle deuren verzegeld waren. Ik weet niet waarom dit is, maar misschien is er beslag gelegd op de rijtuigen? Lijkt me overigens van niet, want ook die Hongaarse rijtuigen waren verzegeld. Weet iemand waarom die rijtuigen zijn verzegeld?  

04-03-2009 23:17:11
timtrein
timtrein
Ook de gehuurde goederen behoren tot "de boedel" neem ik aan, in ieder geval totdat de curator het hoe en wat heeft uitgezocht.  

04-03-2009 23:38:17
lucky
lucky
Neem ik aan? Artikel hoeveel van de faillisementswet?

Edit: Art 20 Fw. Het faillissement omvat het gehele vermogen van de schuldenaar ten tijde van de faillietverklaring.

Art 39 Fw. Indien de gefailleerde huurder is, kan zowel de curator als de verhuurder de huur tussentijds doen eindigen. Vanaf de dag van de faillietverklaring is de huurprijs Boedelschuld.

Ik vind het nu bed tijd, dus ben niet verder in de wet gedoken dan tot en met art 40 Fw. Mocht iemand anders zich geroepen voelen, gaat uw gang.

Laatst bewerkt door lucky op 04-03-2009 23:50, reden: Zelf maar gezocht naar artikelen..
 

05-03-2009 10:17:26
jbt
jbt
Artikel 39 Faillissementswet is inderdaad bepalend. Zowel de curator als de verhuurder kan de huur tussentijds eindigen. Daarvoor moet wel de (overeengekomen) opzegtermijn bij in acht worden genomen, maar maximaal drie maanden is voldoende. Als de huur van rechtswege eerder eindigt - wat mij (nu in maart) bij rijtuigen voor wintersportverkeer wel voor de hand lijkt te liggen - dan hoeft er niet te worden opgezegd en ook geen drie maanden te worden afgewacht. Het nut van 'verzegeling' zie ik (juridisch) niet. Wat voor de curator nog een rol zal spelen is, wat overeengekomen is voor het regelen van het vervoer van de rijtuigen naar de verhuurder. Wie moet dat regelen?
Gehuurde zaken behoren niet tot de boedel van de gefailleerde.
 

05-03-2009 15:26:12
leonidas
leonidas
Opmerking van een kameraad van mij, tevens onderlegd jurist in wording: Op het moment dat het failissement wordt uitgesproken, bevriezen alle vermogensrechten, wat in concreto hier inhoudt, dat ook de huurcontracten bevroren worden. bevroren wil zeggen, dat alle 'bevroren' vermogensrechtelijke betrekkingen stilgelegd worden. De verhuurder kan het contract dan niet ontbinden (Burgerlijk Wetboek 7:265).  

05-03-2009 15:40:06
mren
mren
Dan moet die kameraad toch nog wat beter oefenen op zijn lezen, want afd.5 van BW7 (waarin artikel 265 zich bevindt) gaat over huur van woonruimte.

De hierboven vermelde delen van de Fw lijken me eerder relevant.

Edit: nu ik het opzoek en nalees, slaat BW7:265 totaal niet op dit onderwerp.
"Artikel 265
Van de bepalingen van deze onderafdeling kan niet worden afgeweken, tenzij uit die bepalingen anders voortvloeit."

Oftewel: laten we maar terugkeren naar het onderwerp waar Somda voor bedoeld is.

Laatst bewerkt door mren op 05-03-2009 15:54
 

05-03-2009 18:37:39
timtrein
timtrein
Ik kan me voorstellen dat je de boel dichtgooit tot duidelijk is hoe alle contracten in elkaar steken. Bovendien kunnen *in* de rijtuigen ook nog zaken zitten natuurlijk.  

05-03-2009 18:57:45
lucky
lucky
Je kunt niet zomaar "even de boel dichtgooien"....  

05-03-2009 19:01:25
timtrein
timtrein
Zucht, ik geef het op. Als jullie het niet wíllen snappen, dan niet...  

05-03-2009 20:12:49
train85
train85
De hongaarse rijtuigen gaan rond woensdagmiddag rond 12 uur weg vanuit Utctw, zeer waarschijnlijk bij Venlo de grens over, NSR rijdt die trein naar de grens. Verdere tijden weet ik er helaas niet van.

Laatst bewerkt door train85 op 05-03-2009 20:13
 

06-03-2009 09:12:37
jbt
jbt
Quote
timtrein: Zucht, ik geef het op. Als jullie het niet wíllen snappen, dan niet...


Timtrein heeft in zoverre gelijk dat direct na het uitspreken van een faillissement een curator eerst moet kunnen inventariseren wat er allemaal in de boedel zit en wat er aan contracten zijn. Daarom moeten schuldeisers (ook zij die zich niets van een faillissement hoeven aan te trekken) eerst even wachten. Een 'afkoelingsperiode' van vier weken. Als de Hongaarse rijtuigen door TTC waren gehuurd, dan wordt er kennelijk adequaat gehandeld als die (al) komende woensdag terug gaan.
 

13-03-2009 22:19:37
aarclay
aarclay
Hoe zijn die rijtuigen verzegeld?

Trouwens, meerendeel is weg nu, maar ik meen dat er nog 3 rijtuigen over zijn die op Utcw staan. Hoezo zijn die niet weg?


Choo choo.....
 

14-03-2009 00:34:25
cuneo56
cuneo56
De 4 Slaapwagens ex SBB waren volgens de opschriften in eigendom van een aan TTC gelieerde firma, dus die hoeven niet naar een eigenaar terug gestuurd te worden, dan wel de eigenaar is in Nederland gevestigd.
Wat weg is zijn de Hongaarse Bc+AcBc's de Barwagen en ik meen ook een rijtuig in de kleuren van EuroExpress laatst daar gezien te hebben.

En wat is weg ??
Na een rit naar Eindhoven staat de Hongaren nu op de Bokkeduinen.
Iemand enig idee waarom?

Laatst bewerkt door admin op 14-03-2009 10:07, reden: Onnodige quote verwijderd
 

14-03-2009 02:52:16
rolandrail
rolandrail
Er is voorbarig gehandeld. De Hongaarse rijtuigen had iemand (niet TTC of de curator) voor geregeld dat ze het land uit gingen, maar dat werd niet toegestaan door de curator. Dat werd die iemand pas kort te voren duidelijk, het transport werd vervolgens opgeheven maar dat werd niet goed verder gecommuniceerd en dus werden de rijtuigen doodleuk opgehaald, het transport uiteindelijk onderweg tegengehouden (Ehv), teruggestuurd, op Utctw waren ze niet meer welkom en dus gingen ze door naar de Bokkeduinen waarvandaan ze in principe zaterdagochtend verhuizen naar de kooi op de Dijksgracht en volgens de Nederlandse wet nog zo'n twee maanden aan de ketting mogen liggen. Dat lagen ze dus ook al op Utctw.
Al met al een fraaie klucht dat gesleep, leuk voor de fotografen dus helemaal nutteloos is het niet %08%

Laatst bewerkt door rolandrail op 14-03-2009 03:15
 

14-03-2009 09:49:08
keesje
keesje
Nee dat zeker niet. Maar of de kosten door al dat gesleep er minder op worden kun je je ook afvragen... Voor hetzelfde geld was het spul allang de grens over.  

14-03-2009 10:35:13
rolandrail
rolandrail
De rekening van het gesleep van afgelopen donderdag is voor de opdrachtgever en dat was niet TTC of de curator, dus de kosten lopen daardoor niet op.  

10-06-2009 12:24:21
aarclay
aarclay
Is er al enig zicht op hoe het met de 3 wagons staat te Utcw die 'aan de ketting liggen' Worden die binnenkort weer opgehaald of ??


Choo choo.....
 

10-06-2009 12:53:20
train85
train85
Hou er maar rekening mee dat ze er voorlopig nog wel blijven staan.  

10-06-2009 12:58:13
martijnham
martijnham
Het betreft geen 3 maar 4 slaaprijtuigen die op Utcw staan.

Verder vermeld de site van de KvK dat er een uitspraak over het faillissement van Lise BV op 2 maart 2009 zou zijn. Deze BV handeld onder de naam Bergland Expres. Via faillissementen.com achterhaald dat op 2 maart 2009 inderdaad het faillissement is uitgesproken over Lise BV.

Verder is op 10 maart 2009 uitspraak van het faillissement van The Train Company BV uitgesproken: http://www.kvk.nl/regio/middennederland/Ondernemeninuwregio/011_Actueel/faillissementenensureseances/uitsprakenweek119tm13maart2009.asp
Dit gegeven is ook te vinden in de inschrijving van deze BV: https://server.db.kvk.nl/TST-BIN/ZS/ZSWWW01@?TYPE=NDNR&NDNR=30190834

Met Railinsight BV (de eigenaar van de slaaprijtuigen) lijkt niet aan de hand te zien gezien de inschrijving in het handelsregister: https://server.db.kvk.nl/TST-BIN/ZS/ZSWWW01@?TYPE=NDNR&NDNR=30240392
Ook de (beperkte) website is nog steeds online: http://www.railinsight.nl/

Laatst bewerkt door martijnham op 10-06-2009 13:29
 

10-06-2009 13:33:16
broek53
broek53
Tenzij ze zeer recent weggehaald zijn, staan de Hongaarse ligrijtuigen ook nog aan de symbolische kettng, op de Watergraafsmeer.  

10-06-2009 13:39:39
train85
train85
3 van de 4 bedrijven zijn failliet verklaard bij hun en er is eentje overeind gebleven en daarmee proberen ze nog alles voor elkaar te krijgen. En die rijtuigen zijn nog steeds van de curator en blijven daar nog wel effe staan.  

10-06-2009 13:46:55
martijnham
martijnham
Quote
train85: 3 van de 4 bedrijven


Lise BV, The Train Company BV, Railinsight BV en ?
 

10-06-2009 14:03:14
fastguy84
fastguy84
The Taco Company (moederbedrijf) is in ieder geval NIET failliet, zie: https://server.db.kvk.nl/TST-BIN/FU/TSWS001@?BUTT=30139202

Merk verder op dat er nog vrij recent wijzigingen zijn aangebracht op https://server.db.kvk.nl/TST-BIN/FU/TSWS001@?BUTT=30190834 onder 'concernrelaties'. Via die knop is ook de link met de Taco Company te vinden.
 

01-09-2009 18:03:52
martijnham
martijnham
In tegenstelling tot eerdere berichten blijkt er geen beslag gelegd te zijn op de vier slaaprijtuigen type WLABmh175.
De eigenaar van de rijtuigen - Railinsight BV - gaat in het sezoen 2009/1010 nu zelf wintersporttreinen aanbieden onder de naam BerglandTrein.

Laatst bewerkt door martijnham op 01-09-2009 18:04
 

01-09-2009 19:25:16
broek53
broek53
Ach jee, dan kun je verwachten / mag je vrezen dat meneer De Boer zijn praktijken op basis van een ander bedrijf gaat voortzetten, dat buiten het faillissement is gebleven. ALS dat zo is, kunnen we vermoedelijk weer plezier beleven het komende seizoen...  

01-09-2009 20:50:06
martijnham
martijnham
Quote
Bergland Trein is een product van het Nederlands treinreisbedrijf RailInsight B.V. De mensen achter deze vennootschap hebben hun roots in de reis- en treinwereld. RailInsight heeft een vergunning voor spoorwegonderneming naar Europees model en de vigerende Nederlandse Spoorwegwet.
Ook voor speciale charters of privétreinen bent bij ons aan het goede adres.
[...]
Bergland Trein is een nieuw treinproduct in een nieuwe opzet. Iedere vergelijking met andere treinen en/of vennootschappen gaat mank en is niet aan de orde.


Bovenstaand een citaat van de website berglandtrein.nl: http://www.berglandtrein.nl/
 

01-09-2009 21:07:55
broek53
broek53
Ja, en wie dat geleuft, heeft een gaatje in het heuft, zoals men in sommige landstreken zegt.

Tip: klik eens door op diezelfde site naar de Reis- en tariefsvoorwaarden en wees niet al te zeer verrast: je krijgt de reis- en tariefsvoorwaarden van de Bergland EXPRESS, ondertekend als volgt:

© Bergland Expres.
Verantwoordelijke uitgever:
Harry de Boer
trs Bergland Expres
Postbus 170
3500 AD Utrecht

Verder zal het niemand verbazen dat Bergland Trein niet is aangesloten bij de ANVR...

I rest my case %03%
 

01-09-2009 21:11:21
htmtram
htmtram
Kan je dit niet doorspelen naar kassa, opgelicht of weet ik veel wat?  

01-09-2009 21:14:50
AlbertP
AlbertP
Aangezien www.berglandexpres.com naar Bergland Trein verwijst, en er op de pagina 'Bestemmingen' nog steeds Bergland Expres staat ipv Trein, is het duidelijk een voortzetting van de Bergland Expres.

@HTM tram
Hahaha %02% LOL

Laatst bewerkt door AlbertP op 01-09-2009 21:21
 

01-09-2009 21:22:34
broek53
broek53
Nou nee, (geheel persoonlijk: ) ik heb een bloedhekel aan dat soort programma's in het algemeen en het publiekelijk aan schandpalen nagelen in het bijzonder. De Wereld Wil Bedrogen Worden en dat moet de Wereld volgens mij geheel zelf weten. Overigens vind ik de Bergland Trein als benaming wel zo voor de hand liggend van dezelfde bron afkomen, dat ieder weldenkend mens hier zelf ook wel achter kan komen. (Ikzelf bijvoorbeeld: ik had tot 2 uur geleden nog nooit van de Bergland Trein gehoord )
Maar ik wil in ieder geval mijn somda-vrienden er wel op wijze dat er met 100 % zekerheid een leuk topic voor de komende winter aan het aankomen is. En als zij er tevens uit afleiden dat ze beter maar niet op de Bergland Trein kunnen boeken, is dat mooi meegenomen

Laatst bewerkt door broek53 op 01-09-2009 21:23
 

01-09-2009 23:16:58
rolandrail
rolandrail
Quote
htmtram: Kan je dit niet doorspelen naar kassa, opgelicht of weet ik veel wat?
Nog beter: de curator is al ingelicht.