gkw1969

| Allereerst het idee van Keesje om de rijtijden o.b.v. mat '64 te doen: niet doen zou ik zeggen. Meten met materiaal wat er op gaat rijden om te voorkomen dat de rijtijdverdeling fout is (i.e. te veel of te weinig).
De druk zit hem tussen Zwolle en Hardenberg;
Mariënberg is ingericht om te keren;
Zolang er geen doortrekking Emmen-Groningen is, is er geen echte behoefte aan doortrekking van Alma naar Emmen;
Mijn voorstel:
2x stoptrein Zwolle-Emmen, volledige traject, alle stations;
1x spitstrein Zwolle-Emmen, stops: Dalfsen, Ommen, Mariënberg, Hardenberg, Coevorden, Emmen
1x spitstrein Zwolle-Mariënberg, stops: Dalfsen, Ommen, Mariënberg; aansluiting op Alma
1x stoptrein Almelo-Mariënberg, stops: alle stations; aansluiting op stoptrein ri. Emmen
1x sneltrein Almelo-Hardenberg, stops: Vriezenveen, Vroomshoop, Mariënberg, Hardenberg;
Ter verbetering van het vervoer in die hoek:
Zwolle-Emmen: spoorverdubbeling
Almelo-Mariënberg: indien nodig op delen spoorverdubbeling
spoor doortrekken naar Groningen
1x per uur stoptrein Zwolle-Emmen-Groningen
1x per uur stoptrein Almelo-Emmen-Groningen
1x per uur sneltrein Zwolle-Emmen-Groningen; stops: Ommen-Hardenberg-Coevorden-Emmen-Groningen
1x per uur sneltrein Almelo-Emmen-Groningen; stops: Vriezenveen-Vroomshoop-Hardenberg-Coevorden-Emmen-Groningen
(indien via Stadskanaal gereden wordt, Stadskanaal toevoegen aan sneltrein)
2x stoptrein Almelo-Hardenberg
2x stoptrein Zwolle-Mariënberg
Halte Geerdijk opheffen mits er een rechtstreekse busverbinding komt met zowel Vroomshoop als Mariënberg, ditzelfde kan eventueel voor Daarlerveen gaan gelden.
De 2 sneltreinen stoppen NIET te Mariënberg.
Qua materiaal zou het handig zijn dat de lijnen door 1 vervoerder gereden gaat worden met zowel diesel als electrisch materiaal van dezelfde fabrikant(zoals nu de GTW's er zijn)
|