26-07-2012 17:58:54 | ||
---|---|---|
abcde
|
Zie het Kamerstuk d.d. 5 juli 2012. https://zoek.officielebekendmakingen.nl/behandelddossier/33000-A/kst-33000-A-88?resultIndex=0&sorttype=1&sortorder=4 Hier komt weer in voor : oplossing knelpunt Zwolle-Herfte met 3e en 4e spoor. Wanneer dit aangelegd zou worden, neem ik aan dat dit 3e en evt. 4e spoor aan de oostkant van de spoorlijn Zl - Mp komt, zodat deze lijn niet gekruist hoeft te worden. Hierdoor kunnen de treinen uit Emmen in Zl niet meer op spoor 14/15/16 halteren, anders moeten ze alsnog de lijn Zl - Mp kruisen. Waar dan wel ? Perron 2 en 3 is voor de doorgaande IC's Alm / Amf - Gn / Lw. Wat overblijft is het nu te bouwen nieuwe 4e perron. Maar past dit gelijktijdig met de stopper uit Nijverdal (die straks ook weer rond .15 en .45 in Zl halteert), en een aankomende en een vertrekkende IC naar Dv ? Is daar dan nog ruimte voor de Emmerlijn ? |
26-07-2012 18:57:58 | ||
---|---|---|
ZJ37
|
Alle eilandperrons staan tijdens de knoop in Zl vol, dus blijven de buurtsporen over. En plaats van kruisen in Hea zal dat in Zl moeten gebeuren. Althans, een dergelijke variant heb ik voorbij zien komen. Een vrije kruising Hea zit er kennelijk niet in, maar was natuurlijk vele malen effectiever geweest met zo'n investering. |
26-07-2012 20:10:21 | ||
---|---|---|
abcde
|
En waar gaat dan vanaf april (na gereedkomen tunnel) de een kwartier verschoven stopper uit Es - Nijverdal in Zl halteren ? |
26-07-2012 20:17:49 | ||
---|---|---|
NDS
|
Quote Waarom zou je als je er 3 a 4 sporen zou hebben niet de zuid/oostelijkste 2 voor de treinen van/naar Meppel gebruiken en het noord/westelijke of beide noord/westelijke sporen voor het treinverkeer van/naar Ommen. Het enige wat nodig is is een dive-under of fly-over zoals je dit ook ziet tussen Den Haag laan van NOI en Mariahoeve. Daar kruisen de sporen van/naar Den Haag Centraal en de Randstadrail sporen elkaar. Zo iets lijkt me bij Herfte ook niet verkeerd zodat je van/naar Ommen gewoon de kopsporen kan blijven gebruiken. Ps; ik heb het gelinkte dokument niet gelezen dat was me te veel tekst. Groetjes Michiel NDS(Neu Dalhausen Stadbahn); NDS mit uns kommen sie dort |
26-07-2012 20:52:00 | ||
---|---|---|
abcde
|
Een dive-under of fly-over is nu net wat men niet wil, is waarschijnlijk te duur. Met een fly-over bij Herfte is het probleem opgelost, kunnen de Emmense treinen kruisingvrij naar spoor 14/15/16. Te Zl gelijktijdig aankomen en vertrekken met treinen ri Mp is dan echter nog niet mogelijk. |
26-07-2012 21:19:11 | ||
---|---|---|
broek53
|
Het alternatief is: Zwolle weer ombouwen. En dat is precies wat er lijkt te gaan gebeuren. Het eindplan voor Zwolle (ook al weer het derde trouwens) aan de uitvoering waarvan men nu (een jaar te laat) is begonnen, wordt niet verder uitgevoerd - en men begint vol goede moed aan eindplan 4, met de Emmerlijn niet op de buurtsporen, maar aan de overkant van het emplacement. |
26-07-2012 21:37:40 | ||
---|---|---|
jeanne
|
Duur wordt het zeker, maar voor een dive-under is denk ik gewoon nergens genoeg plaats tussen Herfteaansluiting en Zwolle. Op het korte stuk liggen nu al vier kustwerken, 3 viaducten/tunnels voor wegverkeer en een brug over het Almelooskanaal. Op het lapje grond aan de zuidzijde van de baan tussen de voormalige Deventerstraatweg en de Marsweg, ligt waarschijnlijk nog wel een verkeersbestemming i.v.m. de ooit geopperde oostboog. Laatst bewerkt door jeanne op 26-07-2012 21:48 |
26-07-2012 21:43:56 | ||
---|---|---|
broek53
|
De oplossing zelf (Emmerlijn aan de oostkant houden) lijkt mij heel voor de hand liggend. Dat was het echter een jaar of vijf geleden ook al, toen het eerste eindplan voor Zwolle in beeld kwam. ProRail heeft het capaciteitsprobleem Herfte - Zwolle echter consequent genegeerd of weggeredeneerd, en dat mag je wel een misser van formaat noemen. |
26-07-2012 23:14:27 | ||
---|---|---|
ZJ37
|
Sterker nog: in de aanvraag van 2013 werd nota bene een overkruistijd door Prorail goed bevonden te Hea die bijzonder dubieus was: IC ri Gn door om .19, 1 minuut later de trein Co-Zl en weer een minuut later de IC ri Lw. Als dit allemaal kan is er geen extra spoor nodig, dan kunnen er zelfs op de huidige infra nog wel wat treinen bij. |
26-07-2012 23:17:44 | ||
---|---|---|
mren
|
Wordt dat niet al jaren gedoogd omdat NS alleen zichzelf in de weg zit? En nu de provincie en Arriva zich er (meer) mee gaan bemoeien, komt natuurlijk de rol van onpartijdig capaciteitsverdeler pijnlijk boven drijven... |
26-07-2012 23:24:30 | ||
---|---|---|
ZJ37
|
Nee want de spitstrein Co-Zl heeft nooit gereden en het conflict kwam dus nu voor het eerst bovendrijven en bij gebrek alternatieven gebombadeerd tot geaccepteerde krapte. Blijft een handige truc als het niet anders kan. |
26-07-2012 23:27:12 | ||
---|---|---|
mren
|
(even terzijde dan) Hebben er een paar jaar geleden niet wat spitstreinen Zl-Omn gereden, of ben ik nu abuis? |
26-07-2012 23:38:26 | ||
---|---|---|
daniel81
|
Er rijdt er nu 1tje, maar die komt in Zl nog net voor de grote uittocht binnen. Een aantal jaren geleden (volgens mij met de introductie van de Railhopper) werd er wel een drgl geïntroduceerd waarbij de 8000 asymmetrisch was ingelegd, die arriveerde in Zl om ongeveer .55 Ik kan me indenken dat het probleem toen ook speelde. Was wel een bijzondere drgl trouwens: vertrek vanuit Zl in een 30/30 cadans en vanuit Emn ook, maar de sneltrein boekte onderweg een kwartier tijdwinst. Zo'n sneltrein had je tenminste wat aan%05% Zl-Emn was daardoor toen na de 500 Gvc-Gn de trein met de hoogste gemiddelde snelheid van Nederland %02% Laatst bewerkt door daniel81 op 26-07-2012 23:39 |
26-07-2012 23:45:04 | ||
---|---|---|
mdj
|
Meende dat de stoptrein daar ook wel erg traag was ingelegd om de kruisingen met de sneltrein mogelijk te maken. Zaterdag kan ik het nakijken, hoop ik. Bij twijfel: gebruik beton. |
27-07-2012 12:51:10 | ||
---|---|---|
abcde
|
Quote Hoe wordt dit ingevuld ? De Emmerlijn halteert straks aan het nieuwe 4e perron ? Het 3e perron heeft spoor 6 en 7. Daarna komt een vrij spoor 8, gevolgd door spoor 9 en 10 aan het 4e perron. Gaat de Emmerlijn dan halteren aan spoor 9b, stopper Nijverdal aan 10b, en de IC Dv op spoor 9a / 10a (zonodig via spoor 8 binnenkomen op 9a en evt. vertrekken van 10a) ? |
24-08-2012 10:36:05 | ||
---|---|---|
noof
|
Vandaag in Dagblad van het Noorden: EMMEN/COEVORDEN - De dienstregeling van de spoorlijn Emmen-Zwolle wordt aanmerkelijk verbeterd. In de spits gaan tussen Coevorden en Zwolle vier treinen per uur rijden. Nu zijn dat er nog twee (de stop- en de sneltrein). Ook de frequentie vanaf beginpunt Emmen naar Zwolle wordt volgens Arriva op werkdagen op piekuren verhoogd, maar niet per definitie met ieder kwartier een trein naar het westen. Arriva neemt per 9 december de spoorlijn Emmen-Zwolle over van de NS. Niet alleen komen er daardoor extra treinen in de spits, ook op andere uren worden er meer treinen ingezet. De basis blijft twee treinen per uur: een stop- en een sneltrein. Dat gaat straks ook gelden voor de zondagochtend, waar nu nog een trein per uur vanaf station Emmen vertrekt. De late avondtreinen gaan ook weer op maandag rijden. Nu vertrekt de laatste trein 's maandags vanuit Emmen al om 22.34 uur naar Zwolle. De sneltrein stopt straks ook in Mariënberg, zodat reizigers twee keer per uur kunnen overstappen richting Almelo. Nu is dat alleen mogelijk met de stoptrein tussen Emmen en Zwolle. Vooral het zinnetje "Ook de frequentie vanaf beginpunt Emmen naar Zwolle wordt volgens Arriva op werkdagen op piekuren verhoogd, maar niet per definitie met ieder kwartier een trein naar het westen." vond ik zeer interessant, toch benieuwd. Ook stond er in de papieren versie dat Arriva niet kon verklaren waarom Emn-Co geen kwartiersdienst krijgt. Lijkt me ook een krapteprobleem, zoals dat voor de rest van de lijn ook al geldt. Blijft wonderbaarlijk dat ze dit gaan doen. Ook las ik ergens dat Arriva zei dat de overstap richting het westen groter wordt, hoewel ik hier al heb gelezen dat het 5 a 8 minuten is. Iemand een idee of wordt het koffiedik kijken tot september? Laatst bewerkt door noof op 24-08-2012 10:40 |
24-08-2012 11:07:49 | ||
---|---|---|
2410
|
Ik heb begrepen dat ze heel moeilijk doen om de trein van Almelo door te laten rijden richting een station van Emmen, maar waarom gewoon niet de hele slag eens door laten rijden? En dan bijv laten overstappen op Marienberg voor Zwolle? Dat kun je dan met 3 treinen ipv 2 treinen per uur doen bijv en heb je meteen die vreemde frequentieverhoging (en niet al die miljoenen investeringen)%06% |
24-08-2012 11:19:07 | ||
---|---|---|
martijn
|
Omdat de reizigersstroom naar Zwolle en de rest van NL een stuk groter is. |
24-08-2012 12:08:26 | ||
---|---|---|
dennistd
|
En omdat de Lintjes gewoon een stuk trager zijn, en daarmee de rijtijden niet halen. |
24-08-2012 12:55:05 | ||
---|---|---|
dvdhoven
|
Dan kun je beter een vleugelconcept bedenken. Alleen lukt dat niet met Lint en GTW samen, maar een diesel GTW en een E GTW kunnen gekoppeld rijden... Dick van den Hoven |
24-08-2012 14:29:55 | ||
---|---|---|
reisthijs
|
Met een vleugelconcept ben je extra tijd kwijt aan splitsten/combineren en rijdt je nog steeds het hele stuk tot Emmen met een dieseltrein. Zou een D-GTW de rijtijden van een E-GTW wel kunnen halen? |
24-08-2012 14:31:23 | ||
---|---|---|
martijn
|
Ja hoor, doen ze in Zuid-Limburg ook niet moeilijk over |
24-08-2012 14:41:37 | ||
---|---|---|
BjarneK
|
Off-topic, maar daar doen ze in Z-Limburg wel moeilijk over, aangezien diesels altijd (correct me if i'm wrong) in de sneltrein invallen, omdat de stoptrein de strakke rijtijden heeft |
24-08-2012 14:41:45 | ||
---|---|---|
Klaasje
|
Nee, ze halen die rijtijden niet. Maar D-GTW is wel sneller dan LINT. |
24-08-2012 19:36:46 | ||
---|---|---|
timtrein
|
Slurp... denk dat Arriva liever zuinige, tragere treinen heeft op Aml-Mrb. Het is niet voor niets dat daar twee Linten blijven (dat is toch nog steeds zo?) |
24-08-2012 21:40:23 | ||
---|---|---|
edje
|
Nou ik had laatst een gesprek met Arriva over onderhoud, de werkplaats en het materieel, maar daar werd niet gesproken over de lintjes. |
24-08-2012 21:44:07 | ||
---|---|---|
sik214
|
Dat komt misschien omdat die pas later naar Arriva overgaan. De concessie Aml-Mrb waarvoor die bedoeld zijn, gaat bij mijn weten pas later over naar Arriva (later dan dec 2012). Laatst bewerkt door sik214 op 24-08-2012 21:46, reden: Mrn=>Mrb. Bedankt ZJ37 |
24-08-2012 21:45:35 | ||
---|---|---|
ZJ37
|
Aml-Mrb |
24-08-2012 22:59:38 | ||
---|---|---|
dennistd
|
December 2013 gaat die concessie in volgens mij (de einddatum van de huidige (bus)concessie Twente, waar deze lijn onder valt). |
Tevreden over Somda? Overweeg dan eens een vrijwillige donatie, alvast bedankt! |
01-10-2012 21:02:12 | ||
---|---|---|
spurt2244
|
Hier een filmpje van de Arriva GTW voor de Vechtdallijnen in Leeuwarden. Filmpje 1 oktober 2012 http://www.youtube.com/watch?v=gOUugmZkl7E |
05-12-2012 20:06:45 | ||
---|---|---|
abcde
|
Quote Noof, toch is er een mogelijkheid om 1x per uur de Spitstrein 13800 door te laten rijden naar Emmen v.v. Tijden alsvolgt : Emn .58 Emnz .02 Na .06 / .07 Dln niet stoppen Co .14 , vertrek .17 ri Zwolle, aankomst .56 En terug : Co .15 (aankomst is .13) Dln niet stoppen Na .22 / .23 Emnz .26 Emn .31 Hierbij kruist deze Spitstrein de Sneltrein 3800 te Na. Het andere half uur lukt dit niet met de stopper 8000. Zo ontstaat er in de spits een (niet geheel rechte) 20-minuten dienst vanuit Emmen : Vertrek .15 , .37 , .58 Waarom Arriva deze kans heeft laten liggen is mij onduidelijk. Laatst bewerkt door abcde op 05-12-2012 21:24 |
05-12-2012 21:11:52 | ||
---|---|---|
kniesoor
|
Omdat de Provincie het niet eist? Best een legitieme reden. |
05-12-2012 22:02:32 | ||
---|---|---|
ATBTJE
|
Heeft denk ik meer te maken met het feit dat er plannen op tafel liggen om het spoor vanaf Emmen Zuid tot Nieuw-Amsterdam te verdubbelen zodat er vanaf Emmen ook een kwartiersregeling mogelijk is in de spits. |
05-12-2012 22:55:14 | ||
---|---|---|
dennistd
|
Je zit ook met de openingstijden van Hvvb (de brug over de Hoogenveense Vaart bij Nieuw Amsterdam) |
05-12-2012 22:57:02 | ||
---|---|---|
sjoerd
|
Echt? Me dunkt twee keer per week een roeiboot? |
06-12-2012 08:17:59 | ||
---|---|---|
dennistd
|
Nouja, in het TijdWegDiagram staat echt twee keer per uur een opening die de hele periode inneemt... |
06-12-2012 08:30:44 | ||
---|---|---|
dvdhoven
|
Kanaal wordt nog normaal bevaren door de beroepsvaart. Volgend jaar is de vaarverbinding Erica - Ter Apel klaar en dan zal de recreatievaart ook gaan toenemen. Dick van den Hoven |
06-12-2012 12:17:05 | ||
---|---|---|
abcde
|
Quote Het doortrekken van de Spitstreinen naar Emmen lukt met de huidige drgl 1x p/uur heel goed ; het andere half uur bots je ergens bij Dalen met de stopper 8000. Wel aardig dat het spoor Emnz tot Na verdubbeld wordt ... |
06-12-2012 13:43:43 | ||
---|---|---|
hw1969
|
Nee, voor het doortrekken is een dubbelsporig station Emmen-Zuid nodig en een gedeeltelijke spoorverdubbeling tussen Coevorden en Nieuw-Amsterdam. Welk deel zal nog onderwerp van studie worden. |
10-12-2012 13:19:06 | ||
---|---|---|
mdeen
|
Het is stil hier. Is de overgang naar Arriva met GTW's zonder problemen verlopen? |
10-12-2012 13:21:59 | ||
---|---|---|
noof
|
Zie het Opvallende Dingen-topic van vandaag.. |
10-12-2012 13:31:38 | ||
---|---|---|
ZJ37
|
En hier heeft het de digitale krant gehaald: http://www.dvhn.nl/nieuws/drenthe/article9619191.ece/Klachten-tijdens-ochtendspits-op-spoorlijn-Emmen-Zwolle- Laatst bewerkt door ZJ37 op 10-12-2012 13:31 |
18-06-2015 13:51:38 | ||
---|---|---|
daniel81
|
Even flink stofzuigen Naast alle opwinding over de aanbesteding Zl-Es / Zl-Kpn heeft GS van Overijssel afgelopen dinsdag ook besloten Prorail opdracht te geven voor de noodzakelijke aanpassingen te Hdb om Aml-Mrb tot Hdb door te trekken: http://www.overijssel.nl/actueel/besluitenlijsten/ dan klikken op Besluitenlijst GS en dan het bovenste item 'Besluitenlijst GS 16 juni 2015'. "Onderwerp: Aangaan realisatieovereenkomst met ProRail voor verbetering treinverbinding Almelo-Mariënberg-Hardenberg Kenmerk: 2015/0154568 De provincie Overijssel verbetert de treinverbinding Almelo-Mariënberg, onder andere middels het doortrekken naar Hardenberg. Met het aangaan van een realisatieovereenkomst geeft de provincie opdracht aan ProRail om de hiervoor benodigde werkzaamheden aan de spoorinfrastructuur uit te voeren. Direct na ondertekening start ProRail de aanbesteding voor het uitvoeren van deze werkzaamheden door een aannemer. Als alles volgens planning verloopt, rijden uiterlijk eind 2016 de treinen door naar Hardenberg." Laatst bewerkt door daniel81 op 18-06-2015 13:57 |
18-06-2015 14:34:44 | ||
---|---|---|
dvdhoven
|
Een tijdje terug heeft ergens al gestaan dat Aml-Mrb een groot deel van 2016 gesloten zal zijn. Dick van den Hoven |
18-06-2015 15:01:20 | ||
---|---|---|
broek53
|
Zes weken, is het idee. En Hardenberg twee lange weekenden. Laatst bewerkt door broek53 op 18-06-2015 15:21 |
27-10-2016 07:40:20 | ||
---|---|---|
anton_
|
extra spoor + extra treinen in Emmen volgens RTV Drenthe: EMMEN - Station Emmen-Zuid krijgt een tweede spoor en perron direct naast het bestaande station. Door het besluit van de provincie Drenthe en de gemeente Emmen kunnen in de ochtendspits straks drie extra treinen rijden van Emmen naar Zwolle. In de avondspits kunnen drie extra treinen van Zwolle naar Emmen. http://www.rtvdrenthe.nl/nieuws/114516/Uitbreiding-treinstation-Emmen-Zuid-stap-verder Laatst bewerkt door anton_ op 27-10-2016 07:51 |
27-10-2016 08:12:27 | ||
---|---|---|
Daan!
|
Er rijden nu toch al 4 treinen per uur? |
27-10-2016 08:16:24 | ||
---|---|---|
martijn
|
Als je beide richtingen bij elkaar optelt ja En in de spits inderdaad vier treinen per uur per richting tussen Zwolle en Coevorden. |
27-10-2016 11:05:42 | ||
---|---|---|
dvdhoven
|
En die spitstreinen willen ze nu graag in Emmen hebben. En met een extra kruisingsmogelijkheid kan dat. Laatst bewerkt door dvdhoven op 27-10-2016 11:06 Dick van den Hoven |
27-10-2016 13:38:17 | ||
---|---|---|
hw1969
|
Voor spitsritten in één richting tussen Emmen en Zwolle is niet alleen een kruismogelijkheid nodig te Emmen Zuid,maar moet ook extra opstelgelegenheid worden gemaakt in Emmen. Daar wordt op dit moment op gestudeerd. Laatst bewerkt door hw1969 op 27-10-2016 13:38 |
27-10-2016 15:27:38 | ||
---|---|---|
SchuurB
|
Ok, dus de drie materieelcomposities van de 13800 rijden in de toekomst drie spitsversterkers Emn - Zl en 's middags v.v. Is er dan ook iets bekend over het stoppatroon van de treinen tegen die tijd? Krijgen Gbg en Dln dan de hele dag een halfuursdienst of moeten die spitsversterkers daar juist gaan stoppen bij voorbeeld? |
04-07-2018 22:24:15 | ||
---|---|---|
pluisje
|
schop... Sein op groen voor verdubbeling spoor station Emmen-Zuid: https://www.rtvdrenthe.nl/nieuws/136529/Sein-op-groen-voor-verdubbeling-spoor-station-Emmen-Zuid https://www.raadvanstate.nl/uitspraken/zoeken-in-uitspraken/tekst-uitspraak.html?id=95766 https://ro.emmen.nl/ro/imro2008/NL.IMRO.0114.2014007-B701/b_NL.IMRO.0114.2014007-B701_tb18.pdf (variantenstudie) In Zwolle hebben we nog wat wissels over, dus volgende week gelijk maar even overbrengen... toch? Laatst bewerkt door pluisje op 04-07-2018 22:25 |
04-07-2018 22:36:12 | ||
---|---|---|
icened
|
Wie weet. Ze hebben al een aantal wissels vervangen. |
04-07-2018 23:15:48 | ||
---|---|---|
ZJ37
|
Niet alleen daar! %08% Maarre, met meer wissels wordt het toch allemaal minder betrouwbaar? Laatst bewerkt door ZJ37 op 04-07-2018 23:16 |
05-07-2018 12:26:24 | ||
---|---|---|
broek53
|
Jazeker. Maar het is lastig een kruisingsstation aan een enkelsporige lijn te maken zonder wissels te gebruiken. Toch ? |
05-07-2018 12:36:31 | ||
---|---|---|
cuneo56
|
Laat Prorail dan maar niet in de Leidsche straat in Amsterdam gaan kijken hoe het GVB het daar doet.....%02% |
05-07-2018 12:55:12 | ||
---|---|---|
sjoerd
|
Quote Ooit waren er, net als in de Leidschestraat, bij het spoor ook veerwissels, voornamelijk bij depots van stoomlocs, waar een vaste route voor de kolen- en waterneming bestond. Die veerwissels hebben als voordeel dat ze niet bediend behoeven te worden. Tramwissels kennen in de regel ook geen signalering, zelfs niet van het bereiken van de eindstand en ze kennen ook geen vergrendeling en kunnen opengereden worden zonder nare gevolgen. Precies in deze dingen liggen de zwakke punten bij spoorwissels, al zit er ook dikwijls iets tussen de tongen: wc-papier, maandverband, vogelnesten en ingeklemde knaagdieren. Heb je in de stad ook weinig last van. En niet te vergeten: preventief smeren is er niet meer bij, terwijl vroeger een stationsassistent dat twee keer per week er even tussendoor deed. |
05-07-2018 13:10:27 | ||
---|---|---|
cuneo56
|
Er liggen juist geen (veer)wissels in de Leidschestraat maar Strengelspoor. |
05-07-2018 15:36:56 | ||
---|---|---|
MasterE
|
Drukveerwissels zijn dan wel weer te vinden in de Amsterdamse Utrechtsestraat. Mcn Asd |
05-07-2018 16:04:34 | ||
---|---|---|
ZJ37
|
Hoe kom je van Zl-Emn uit bij wissels op het tramnet van Amsterdam. %08% |
05-07-2018 16:45:41 | ||
---|---|---|
sjoerd
|
Quote\ Je hebt gelijk; de veerwissels lagen er ooit, maar wellicht gaven ze toch zoveel problemen dat er strengelspoor is gemaakt... |
05-07-2018 18:25:51 | ||
---|---|---|
gvttreinen
|
Maar met strengelspoor kan je niet kruisen! |
05-07-2018 18:59:07 | ||
---|---|---|
dvdhoven
|
In Amsterdam doen ze het anders de hele dag. Kijk maar eens op Streetview. Dick van den Hoven |
05-07-2018 19:21:02 | ||
---|---|---|
cuneo56
|
Daar ging het me dus om, hoe je een kruisings station zonder wissels kunt bouwen,op elke brug in de Leidschestraat is er eentje. |
05-07-2018 19:32:23 | ||
---|---|---|
gvttreinen
|
Tja, wat wil je onderhouden, 2 wissel of 4 spoorstaven. |
05-07-2018 20:54:28 | ||
---|---|---|
broek53
|
En dan van Coevorden tot Emmen dubbelspoor aanleggen dat je niet als zodanig kunt gebruiken? Vergis ik mij of kun je dan maar beter niet-verstrengeld dubbelspoor aanleggen ? Anders gezegd: in dit fragment van de discussie is men de weg een beetje kwijt (danwel weet niet wat strengelspoor eigenlijk is). |
05-07-2018 21:13:37 | ||
---|---|---|
b2py
|
Zijn er twee discussies, verstrengeld geraakt you say? |
05-07-2018 21:15:27 | ||
---|---|---|
cuneo56
|
Niet zo serieus alstublieft.%02% Wou enkel aantonen dat een kruisings station zelfs zonder wissels is te bouwen. Of dat je dat op het grote spoor zou moeten doen , daar kunnen we kort over zijn. |
05-07-2018 22:11:15 | ||
---|---|---|
thom
|
Onzin, jouw strengelspoor begint en eindigt ten alle tijden met wissels, of je moet elke tram op zijn eigen spoorstaven laten pendelen... %04% En zeker in deze discussie, voegt het weinig oplossing toe... |
05-07-2018 23:49:30 | ||
---|---|---|
plubru
|
Nee hoor! Het was gebruikelijk dat aan de uiteinden een lus lag. Dan heb je geen wissel nodig maar moet je wel dezelfde route rijden, maar dat kan met wel honderd voertuigen tegelijk.%02% Laatst bewerkt door plubru op 05-07-2018 23:50 Groeten, Peter (I've got a ticket to ride) |
08-07-2018 18:14:21 | ||
---|---|---|
VanLennep
|
Het is Leidsestraat. |
08-07-2018 19:37:41 | ||
---|---|---|
alle46
|
Ooooh, ik dacht Emmen Zuid %08% |
09-07-2018 10:25:57 | ||
---|---|---|
phantom
|
Dat brengt het in elk geval wel weer een stuk meer ri ontopic zijn Doe maar normaal,dan doe je al gek genoeg. |
19-02-2019 08:49:54 | ||
---|---|---|
pluisje
|
Vrijdag lagen er zeven nieuwe seinen in de spoorberm bij station Dl. Vanmorgen heb ik er drie teruggevonden. Spoor 2 krijgt een vertreksein richting Zwolle en in de overgestelde richting een inrijder met nieuw voorsein. De andere vier nieuwe seinen zijn vooralsnog spoorloos... |
19-02-2019 09:35:28 | ||
---|---|---|
diesels
|
Dit zou moeten zijn om in Dl te kunnen kopmaken in plaats van Omn de komende periode met alle buitendienststellingen van Hea |