08-12-2008 19:24:52 | ||
---|---|---|
qj7141
|
Het lijkt er op dat de museumpendel van/naar de Maliebaan (serie 28300) vanaf 14 december ook toegankelijk is voor reizen tussen Ut en Db. De reisplanner en ov9292 geven dit aan, weliswaar met gebruikmaking van het speciale kaartje van €2. Volgens mij staan ze echter niet in het spoorboekje. |
08-12-2008 19:40:23 | ||
---|---|---|
WesselE
|
Klopt, het zijn officieel ook extra treinen 'Okeh' |
08-12-2008 19:41:27 | ||
---|---|---|
bart84
Moderator |
Het eerste jaar dat deze pendel reed, reed deze via Db. Ik heb er zelf een keertje ingezeten (SGM-II), toen reed deze ook via Db, maar mocht je daar niet in- en/of uitstappen. Als dat nu wel mag heeft dat voordelen voor een klein groepje mensen. Ik dacht trouwens dat deze rondom Utva of Lak kop maakte? Mvg. Bart |
08-12-2008 19:49:56 | ||
---|---|---|
robbertc
|
Kan niet meer, in verband met werkzaamheden aan die sporen. |
08-12-2008 19:50:09 | ||
---|---|---|
dh3201
|
Dat keerspoor te Lunnetten verdwijnt vanwege het viersporig maken van het spoor naar Houten. Ook vervalt de aansluiting vanuit Blauwkapel richting Houten. Je kunt dan alleen nog richting Bunnik. En in die richting is het dichtsbijzijnde keerspoor in Driebergen-Zeist. Shqiperise-lopers? |
08-12-2008 19:56:05 | ||
---|---|---|
MVB87
|
Rijdt deze serie dan voortaan Ut --> Db --> Utm --> Db --> Ut? |
08-12-2008 20:01:13 | ||
---|---|---|
qj7141
|
Inderdaad. Behalve (di-vr) de laatste twee treinen uit Utrecht. Die rijden leeg Ut-Hvs(kopmaken)-Maliebaan(instappen reizigers op middenperron)-Db(kopmaken)-Ut. Dit omdat er in de avondspits geen ruimte is voor deze treinen in verband met de spitstoevoegers serie 17400. (Utrecht-Veenendaal C). In het weekend kan er wel via Driebergen worden gereden, dan rijden de spitstoevoegers niet. |
08-12-2008 20:09:02 | ||
---|---|---|
webguy
|
Voor de duidelijkheid: maandag is het museum standaard gesloten, vandaar di-vr Ik neem aan dat in de schoolvakanties er ook op maandag wordt gereden. Kom eens langs op http://ovinnederland.nl! |
08-12-2008 20:10:45 | ||
---|---|---|
rudolfph
|
@Qj7141: rijdt die pendel dan naar Hvs of naar het spoor tussen Bhv en Dld? Dat laatste scheelt nogal wat tijd en kilometers. |
08-12-2008 20:13:23 | ||
---|---|---|
seinhuis
|
Het probleem voor de sporen tussen Bhv en Dld is dat deze sporen geen ''naam'' hebben en de computer niet pikt om daar te keren. Dat wilt zeggen dat de rijweg ''met de hand'' ingesteld moet worden. |
08-12-2008 20:17:11 | ||
---|---|---|
treinfan
|
@rudolph: de trein rijdt dan naar Hvs |
08-12-2008 20:17:27 | ||
---|---|---|
qj7141
|
@rudolfph: de pendel maakt kop in Hvs; dit was de 'next-best' oplossing. @webguy: in de schoolvakanties wordt er ook op ma gereden. Laatst bewerkt door qj7141 op 08-12-2008 20:19 |
08-12-2008 20:17:38 | ||
---|---|---|
thom
|
Quote En op de dagen dat het NSM wel geopend is, rijdt deze trein dus via Hvs |
08-12-2008 20:19:57 | ||
---|---|---|
treinfan
|
Overigens zal dit niet lang duren, want er zal een keermogelijkheid gemaakt worden bij Blo. Dit alles staat overigens ook al in het dienstregeling 2009-topic |
08-12-2008 20:22:10 | ||
---|---|---|
thom
|
Volgens mij is daar nog weinig definitief aan eigenlijk |
09-12-2008 00:33:50 | ||
---|---|---|
dumpy_dump
|
QuoteHet middenspoor tussen Bhv en Dld heet spoor CC, speciaal zo genoemd om het instellen van rijwegen mogelijk te maken. Een naam hebben ze dus wel degelijk, en in het verleden hebben er ook al regelmatig treinen kopgemaakt. De Heimwee-Expres doet dat ook. Laatst bewerkt door dumpy_dump op 09-12-2008 00:34 |
09-12-2008 00:39:37 | ||
---|---|---|
kleine_man
|
Klopt, maar deze komt binnen in Dld en vertrekt vanuit Bhv. Zeker in de beginperiode meegemaakt dat Ari dat niet snapt en de VL ook niet. Dus kreeg de Heimwee-expres door tot Amf%03%. Nu is de VL wel op de hoogte en gaat het meestal goed. Groet Patrick |
09-12-2008 01:19:15 | ||
---|---|---|
thom
|
Het probleem is puur dat het geen DRGL punt is, en men in VPT of een te korte rijweg plant [einde in Bhv] of een te lange [einde in Dld] Zo heb ik het tenminste ooit begrepen, en van tijd tot tijd krijg je ook doodleuk veilig door over het middenspoor |
05-01-2009 16:22:15 | ||
---|---|---|
timtrein
|
Ja, en dat spoor vormt geloof ik ook nog eens de scheiding tussen twee trdl-gebieden %02% |
08-01-2009 12:11:08 | ||
---|---|---|
thom
|
Ook dat zou nogweleen heel goed kunnen ja |
08-01-2009 13:53:31 | ||
---|---|---|
kleine_man
|
Ik geloof niet, ik weet het zeker!!%08% (dat daar de scheiding ligt) Het grootste probleem is dat het middenspoor niet in de beveiliging valt. Men kan de seinen en wissels bedienen, daarna is het ongecontroleerd spoor. Voor de verkeersleiding was/is het niet gebruikelijk dat een personentrein eindigt op een middenspoor (voor de niet-kenners, de heimwee-express wisselt van treinnummer op het middenspoor). Al ben hier geen expert. Laatst bewerkt door kleine_man op 08-01-2009 13:53 |
08-01-2009 14:28:34 | ||
---|---|---|
broek53
|
Het is geen ongecontroleerd spoor, maar in beveiligingstermen een stukje "vrije baan". Daarom kan daar - doordat daar nu eenmaal in het VPT-systeem voor gekozen is - geen trein eindigen of beginnen, laat staan omgenummerd worden. Omdat ze daar niet kunnen eindigen of beginnen, zie je de treinen in de drgl ook altijd eindigen in Den Dolder en in omgekeerde richting weer beginnen in Bilthoven. Dat impliceert dat er eigenlijk altijd ingrijpen van de treindienstleider nodig is om het in de praktijk in goede banen te leiden. |
21-01-2009 14:18:39 | ||
---|---|---|
zaza
|
Ik las zojuist in het topic van de dienstregeling wijzigingen dat vanaf 2/2 op maandag-vrijdag deze serie wordt verbust. Geen hemelschokkende verassing, maar toch jammer. |
21-01-2009 18:57:18 | ||
---|---|---|
seinhuis
|
Wat bedoel je met verbust? |
21-01-2009 18:58:44 | ||
---|---|---|
ruysdael
|
Dat er, zoals we die apparaten noemen, bussen gaan rijden? |
22-01-2009 08:45:32 | ||
---|---|---|
geertw
|
Zouden er echt aparte bussen gaan rijden naar het NSM, of zou men gewoon naar GVU lijn 3 worden verwezen? http://www.ovinnederland.nl/ |
22-01-2009 21:09:47 | ||
---|---|---|
david_meye
|
Volgens de NS site gaat gewoon 3 februari een trein naar het spoorwegmuseum. |
22-01-2009 21:19:40 | ||
---|---|---|
train85
|
De afdeling dagplan bij NSR is deze week en volgende week nog erg druk bezig met wijzigingen die in week 6 in gaan. Dus die zie je inderdaad nog niet in de reisplanner. Daar moet je dus nog effe op wachten. |
22-01-2009 23:42:09 | ||
---|---|---|
keesje
|
Voor de drgl 2010 staat de 28300 er weer gewoon in via Db, maar ik vrees dat die het niet gaat halen... Keervoorziening te Blo t.b.v. de museumpendel zit wel in de pijplijn, hiervoor maar is formeel nog niet het groene licht gegeven. Evenals het linkerspoor rijden geschikt maken van het linkerspoor Utm-Blz-Blo. |
Tevreden over Somda? Overweeg dan eens een vrijwillige donatie, alvast bedankt! |
29-01-2009 11:00:47 | ||
---|---|---|
bjornl
|
Quote Via ns.nl wordt nu verwezen naar buslijn 3, halte Maliebaan. |
29-01-2009 14:40:57 | ||
---|---|---|
geertw
|
Ik zie het ja (dinsdag stond die tekst er nog niet). Zouden de kaartjes voor de pendel geldig zijn in de bus? http://www.ovinnederland.nl/ |
05-02-2009 22:37:25 | ||
---|---|---|
seinhuis
|
Een pooster op de vertrekstaat te ut adviseert men om de strippenkaart te gebruiken. Een echt voorbod stond der niet, wel dat het goedkoper is om te stempelen. Laatst bewerkt door seinhuis op 05-02-2009 22:38 |