27-03-2006 20:47:06
bloober
bloober
Vandaag in mijn mailbox de volgende OVL mail binnengekregen,. Waarschijnlijk bij velen al bekend, maar ik post hem toch maar even.


Na de dienstregeling wordt langzamerhand de materieelinzet voor 2007
duidelijk. Daar zal hier vast wel belangstelling voor bestaan.

Veel blijft hetzelfde, maar er zijn natuurlijk ook flinke
wijzigingen ten opzichte van heden. Belangrijk element: het
getrokken materieel.
De serie 1900 Den Haag - Venlo(halfuurdienst) wordt gereden door een
gemengd park van ICR en ICK: 5 composities van 11 rijtuigen ICK en 6
stuks van 11 ICR. In de serie 2000 komt opvallenderwijs ook ICR: 5
composities van 11 rijtuigen. Voor de rest loopt er IRM in.
Ook zo'n gemengde inzet in de serie 3500 Eindhoven - Schiphol: 7
composities van ditmaal 10 rijtuigen ICK (om ondoorgrondelijke
redenen zit in die composities een A-rijtuig minder) en verder dus
IRM.
Verder vieren wij de terugkeer van het ICR op de Brabantroute, de
serie 3600 Roosendaal - Arnhem: 8 composities van 7 rijtuigen. Niet
op de IJssellijn dus: de serie is immers geknipt en het noordelijk
deel, de serie 3700 Nijmegen - Zwolle, wordt geheel door plan V
gereden...

De uitbreiding van de Noord-Oost blijkt uit het feit dat al het ICM
nu daarin gaat rijden; dus niet meer in de 3500 en niet meer in de
stoptreinen serie 7000 (Almelo - Apeldoorn), waar mat '64 in komt.
De Sprinterdrieën worden geconcentreerd in de serie 4000
(halfuurdienst) Rotterdam - Amsterdam, gekoppeld aan de 4700
Amsterdam - Uitgeest, op de Hoekse Lijn en in de serie 5800
Amersfoort Vathorst - Amsterdam - Uitgeest. Opvallend: de
wederopstanding van 15 Sprintertweetjes, waarvan er 2 in de
Spitspendels op Vlaardingen blijven, 8 worden ingezet in de
spitstreinen 19500 Gouda - Alphen - Leiden en 5 in de 19500
Veenendaal - Utrecht.

Zo vlot geteld lijken de ICR die t.z.t. naar de HSA moeten, al niet
meegeteld. De inzet van ICK is navenant hoger, dus daar lijken
oorzaak en gevolg wel duidelijk. Zo te zien moet (vrijwel) al het
ICK weer in dienst en zullen de meeste 1800-en ook wel weer in
dienst komen, omdat veel ICK-composities in trek-trek gereden zullen
worden. Verder dus de wederinzet van zeker de helft van de
Sprintertweetjes. Bij plan V komt de optelsom van diensten en
allerlei reserves uit op het aantal stellen dat er nu is. Dat wil
dus zeggen dat dat alleen gereden kan worden als de stellen die er
vanaf juni uit moeten, weer een opknapbeurt/revisie krijgen.

Tot zover de preview, onder alle voorbehoud uiteraard (het plannen
is volop aan de gang).

Bron: Nortbeek op OVL


ICR in de 2000 %04%
Plan V in de 3700
Meer ICK
SGM tweetjes op de Veenendaallijn %06%
 

27-03-2006 21:03:14
aestudent
aestudent
Ik heb me al wel 's verwonderd over dat er ICRm in de 3500 zit en ICK in de 1900/2500, want dat laatste geeft met name in Gvc een probleem. Zo te zien gaan ze dat ook grotendeels omwisselen...



Laatst bewerkt door aestudent op 27-03-2006 21:03
 

27-03-2006 21:03:24
rudolfph
rudolfph
Meer ICK en weer ICK in Ut (3500) %08%%08%%08%
ICR in de 1900, in de 2000 en in de 3600%02%
Geen ICR maar plan V/T in de 3700
(Getrokken treinen rulen)
Plan V/T in de 7000 %02% (en ik laatst nog beweren dat plan V/T nooit meer in Twente zou komen)
SGM2 op de Veenendaallijn %02%
 

27-03-2006 21:14:48
maaslijn
maaslijn
Ook leuk om met combinaties van 7 ICR-rijtuigen in de 3600 te rijden. In de spits is een V-IRM VI nu al te krap.%09% Te weinig rijtuigen->proppen->staan->langer in- en uitstappen->vertraging %04%  


27-03-2006 21:23:26
fr
fr
> met bus gaan (voor mij) %09%.  

27-03-2006 22:05:01
billy
billy
Plan V in de 3700 vind ik vreemd voor een IC
ICR in de 3600 is in de spits inderdaad te krap. Vanmorgen met 2x IRM IV was het al overvol.
En waarom half ICK in de 1900 en half in de 3500? Doe dan bijv. de hele 3500 ICK en de 1900 ICR.
Weet iemand waar de IRM's uit de 3600 naar toe gaan?
 

27-03-2006 22:07:40
rudolfph
rudolfph
800/900? Er moet namelijk behoorlijk wat ICRm vrijgemaakt worden voor de HSL en omdat er nu dus ICR gaat rijden in de 1900 en de 3600, zal er wel een tekort onstaan in de 800/900, dat dus opgevuld kan worden met VIRM. Klopt het trouwens dat de 1900 volledig gereden gaat worden door ICRm en ICK?  

27-03-2006 22:11:12
roadrunner
roadrunner
De 8/900 gaat geheel met IRM gereden worden, naar ik aanneem allemaal VI'tjes. Dit omdat de 8/900 elk half uur gaan rijden tussen Std en Mt en tussen Std en Hrl. Hiervoor zal de trein in Std worden gesplitst (en gecombineerd de andere kant op).  

27-03-2006 22:13:10
taigagaai
Moderator
taigagaai
Ik vraag mij alleen af wat het DDM-1 gaat doen, waar het terecht komt, nu SGMm in de 5800 komt te rijden. Wordt het dan een inzet in de 3900/4200/4500/4600??  

27-03-2006 22:41:14
rudolfph
rudolfph
In de 5900 zou geen overbodige luxe zijn, DD-AR 4 met 1700 is soms wat kort, DDM-5 met 1800 heeft net wat meer zitruimte. Jaren geleden heeft er ook DDM-5 in de 5900 gereden. Maar ja, de Veenendaallijn krijgt SGM2 en een kwartierdienst Ut-Vndc %08% , dus misschien valt het dan ook wel mee met de drukte.  

27-03-2006 22:52:25
kwant_ban
kwant_ban
Quote
roadrunner: De 8/900 gaat geheel met IRM gereden worden, naar ik aanneem allemaal VI'tjes. Dit omdat de 8/900 elk half uur gaan rijden tussen Std en Mt en tussen Std en Hrl. Hiervoor zal de trein in Std worden gesplitst (en gecombineerd de andere kant op).


Nu rijdt er in de 800/900 naast IRM en ICRm, ook nog een wat ICM. Gaan die daar dan ook weg? en wat gaat er gebeuren met de Ut-Ledn via Bdg? en de stoptreinen tussen Zwolle en Leeuwarden/Groningen?
 

27-03-2006 22:59:56
taigagaai
Moderator
taigagaai
Quote
kwant:
Quote
roadrunner: De 8/900 gaat geheel met IRM gereden worden, naar ik aanneem allemaal VI'tjes. Dit omdat de 8/900 elk half uur gaan rijden tussen Std en Mt en tussen Std en Hrl. Hiervoor zal de trein in Std worden gesplitst (en gecombineerd de andere kant op).
Nu rijdt er in de 800/900 naast IRM en ICRm, ook nog een wat ICM. Gaan die daar dan ook weg? en wat gaat er gebeuren met de Ut-Ledn via Bdg? en de stoptreinen tussen Zwolle en Leeuwarden/Groningen?
ICM rijdt sporadisch in de 800/900. Je zal ze wel in de 3500 zien. Die gaan daar dus weg.
De 8800 wordt VIRM, zonder stop in Vleuten en Terwijde.
De stoptrein 9100 Zwolle - Groningen blijft ICM
 

27-03-2006 23:02:57
billy
billy
IRM naar de 8800 . Dat snap ik niet helemaal, is toch een stoptreindienst op dit moment. Zou liever IRM zien in de 3700.  

27-03-2006 23:10:04
daniel_ddr
daniel_ddr
De huidige 8800 is een stoptrein ja, maar in 2007 wordt het een IC die ook stopt in Leiden Lammenschans, Alphen a/d Rijn, Bodegraven en Woerden...  

28-03-2006 09:53:36
kniesoor
kniesoor
Vooral de 3700 is raar, de rest kan ik wel redelijk inkomen. De 8800 met IRM is ook zo'n gek idee nog niet, qua drukte en dergelijke. Elk voordeel heb ze nadeel he...  

28-03-2006 10:01:28
taigagaai
Moderator
taigagaai
Doe dan DDM-1 in de 3700. Het is toch nog redelijk druk tussen Nm en Zl in de trein. En als je om moet rijden, omdat er bij Rsn weer een gaslek is, dan is er te weinig capaciteit om van Dv naar Zl te rijden, met al die studenten. Dus daar zouden ze mijn insziens toch goed naar moeten kijken.  

28-03-2006 11:13:19
tsov
tsov
IRM in de 8800 is hard nodig!
Nu zit in de spits die serie met 3xV al tjokvol.
 

28-03-2006 11:44:50
rudolfph
rudolfph
Nou, VIRM in de 3700 is ook hard nodig, 3V en zelfs 4V (normaal het maximum) is echt te weinig in een aantal treinen, en als Amf-Zl plat ligt, dan wil ik niet eens in de buurt van een 3700 komen als die met 3V of 4V rijdt, VIRM6 is zo gek nog niet daar. Een 3700 moet minstens 10 bakken enkeldeks of 5 (dus 6, want 5 is er niet) bakken dubbeldeks zijn. DDM1 lijkt me geen goed idee, omdat je dan een "geïsoleerde" populatie DDM1 krijgt, ver van de normale DDM1-onderhoudspunten, dus er zal of een nieuw onderhoudspunt moeten worden aangewezen, of onderhoudsritten in de omloop moeten worden opgenomen. Verder geldt voor DDM1 dat niet alle mcn's er goed mee overweg kunnen, keren gaat namelijk anders dan met DD-AR en dat heeft vroeger voor nogal wat vertragingen in de 5900 gezorgd toen het daar nog reed omdat niet alle mcn's van de juiste keerprocedure op de hoogte waren. Dus als DDM1 in de 3700 terecht komt, zal er veel meer personeel af en toe op rijden, en kan het dus regelmatig fout gaan in Nm of Zl.



Laatst bewerkt door rudolfph op 28-03-2006 11:45
 

28-03-2006 11:51:02
taigagaai
Moderator
taigagaai
Een aparte omloop maken voor onderhoud is niet zo erg. De laatste series Plan V gaan straks volgens omloop ook ledig materieelritten doen van Zwolle naar de Zaanstraat en terug, als Zwolle straks gesloten is. Dus wat betreft, daar ligt geen probleem. Maar ik vind het gewoon leuk om DDM-1 meer in de buurt te hebben maar Plan T/V, nee dat is echt te krap.  

28-03-2006 11:55:27
rudolfph
rudolfph
Nou ja, plan V/T zou je nog in de normale dienst via Ah met de 7500 of via Nm met de 4400 kunnen uitwisselen, dan komen ze vanzelf in andere plan V/T diensten uit en hoeven er dus geen onderhoudsritten in de omloop worden opgenomen, er moet dan alleen nog een verbinding komen tussen de 3700 en de 7000, maar dat kan door enkele 3700'n 's ochtends/'s avonds in Dv te laten beginnen/uitlopen.  

28-03-2006 11:58:50
taigagaai
Moderator
taigagaai
Ik bedoel de laatste series Plan V voor Zwolle-Emmen. Die hebben een aparte omloop, met uitwisseling naar Zaanstraat. Daarin zouden die V'tjes ook enkele diensten hebben in de 5600 en 3600. Maar hoe dat straks gaat, dan weet ik niet.  

28-03-2006 13:29:39
luc
luc
Ik heb mijn bedenken bij het gemengde bedrijf in drie toch vrij grote treinseries. Qua bijsturing lijkt het mij makkelijker als met name het getrokken spul op twee of drie diensten geconcentreerd wordt en niet her en der wordt ingezet.  

28-03-2006 15:07:54
htmtram
htmtram
wat gebeurt er nou met die sprinter tweetjes die op de zoetermeerstadlijn heben gereden worden ze omgebouwd?  

28-03-2006 15:11:15
luc
luc
Lees bovenstaand bericht over hun inzet; over revisie is nog niks besloten.  

28-03-2006 15:17:30
taigagaai
Moderator
taigagaai
Er blijven dus nog 15 stellen rijden, van de 30 die er zijn.  

28-03-2006 15:31:39
htmtram
htmtram
dus ze blijfen van binnen vies en van buiten geel  

28-03-2006 15:37:34
luc
luc
Wat is er niet duidelijk aan "over revisie is nog niks besloten."? Dat betekent wat anders dan "er gebeurt niks mee".  

28-03-2006 15:53:32
berndt
berndt
Quote
kniesoor: DDM zie ik niet instromen in de 3700 ivm. afstand tot onderhoudsbedrijven. Railhoppertje zouden erg welkom zijn denk ik, zeker qua comfort %02%


Laat ze die SM'90 gevallen maar lekker houden, hou t er nog geen 10 minuten vol in die *piep* dingen
 

28-03-2006 17:17:32
kwant_ban
kwant_ban
Er komt dus ICRm in Gouda te rijden, maat komt er in 2007 nog steeds geen ICM in Gouda? Volgens mij komt er in 2007 bijna allerlei soorten mat in Gouda (stoppend bedoel ik) behalve het ICM.  


Tevreden over Somda? Overweeg dan eens een vrijwillige donatie, alvast bedankt!


28-03-2006 17:19:55
tsov
tsov
Uhm, de NoordOost gaat toch ook stoppen in Gd?  

28-03-2006 17:24:13
kwant_ban
kwant_ban
Quote
tsov: Uhm, de NoordOost gaat toch ook stoppen in Gd?


En die wordt met ICM gereden? Of bent u in de war ICR. Ik bedoel de koploper-treinstellen met die doorloopkoppen (die momenteel buiten gebruik zijn).
 

28-03-2006 17:28:54
trein-elf
trein-elf
Quote
tsov: Uhm, de NoordOost gaat toch ook stoppen in Gd?
Yep, en volgens mij verdwijnt de stop te Vb. Maar heel diep into de reizigerstreinen zit ik niet.
 

28-03-2006 18:29:32
htmtram
htmtram
Quote
trein-elf:
Quote
tsov: Uhm, de NoordOost gaat toch ook stoppen in Gd?
Yep, en volgens mij verdwijnt de stop te Vb. Maar heel diep into de reizigerstreinen zit ik niet.
is niet goed want ik woon bij voorburg station en het is wel handig
 

28-03-2006 18:32:10
luc
luc
Ik kan het topic over de drgl in het algemeen niet meer vinden, dus daarom maar hier. Op de NS-site staat dat er wijzigingen in de drgl zijn aangebracht, o.a. het verbeteren van aansluitingen in Rm, Std en Vl. Iemand een idee hoe die aansluitingen precies zitten dan?  

28-03-2006 22:15:15
bloober
bloober
Lees het op de site van het ministerie van Verkeer en Waterstaat. Of was het nu die van rijkswaterstaat?
Bijlage 2
 

28-03-2006 22:31:15
luc
luc
"Bijlage 2" is nogal algemeen, kun je iets meer zeggen over waar ik dat kan vinden?  

28-03-2006 22:41:38
jmt
jmt
Als ik het goed begrijp gaat 't over een PDF document op http://www.minvenw.nl/cend/overlegorganen/locov/besluiten/index.aspx
Had 'm toevallig nog ergens bij de hand liggen in een mail van OVL
 

28-03-2006 23:06:31
luc
luc
Kijk aan. Zoiets zocht ik inderdaad.  

29-03-2006 02:02:21
jmt
jmt
Aub  

29-03-2006 20:58:11
bloober
bloober
Quote
jmt: Als ik het goed begrijp gaat 't over een PDF document op http://www.minvenw.nl/cend/overlegorganen/locov/besluiten/index.aspx
Had 'm toevallig nog ergens bij de hand liggen in een mail van OVL

Die mail van OVL idd.
 

02-04-2006 18:20:43
ruysdael
ruysdael
Ik heb een documentje gemaakt met een tabel voor de nieuwe dienstregeling van 2007 incl. materieel.

http://www.uploadtemple.com/view.php/1143994404.doc

Alleen, ik weet zeker dat ik wel wat fouten heb gemaakt o.i.d. Dus mijn vraag is of jullie er even naar zouden kunnen kijken en de fouten eruit kunnen halen.

(kijk btw naar serie 5400 en dan bij materieel)

Bij voorbaat dank
Reiziger_Ass

 

02-04-2006 18:43:34
ruysdael
ruysdael
aangepaste versie:

http://www.uploadtemple.com/upload/1143995907.doc
 

02-04-2006 18:46:47
bloober
bloober
Volgens die site moet je even een thumbnailtje ergens plaatsen. %03%  

02-04-2006 18:50:42
ruysdael
ruysdael
Ja ik zie het.. %09%

Hier is dan de goede link:
http://www.uploadtemple.com/view.php/1143996345.doc

edit:
Dit is de goeie http://www.uploadtemple.com/view.php/1143998872.doc

Laatst bewerkt door ruysdael op 02-04-2006 19:32
 

02-04-2006 19:17:44
kniesoor
kniesoor
Quote
Michiel:
Ik zie een paar trein series die niet kloppen, deventer-almelo(7000) word Apeldoorn-Almelo en (Utrecht-)Ede-Arnhem(7500) word Ede-Arnhem-Zutphen en Nijmegen-Arnhem Zutphen(7600) word opgeheven.



Conform het advies van het LOCOV...
 

02-04-2006 19:57:12
felix
felix
Quote
5 in de 19500
Veenendaal - Utrecht.


?? Volgens mij is er een typefout gemaakt.

Hoe zit het met de 18800? Klopt het dat die met sprinter 2tjes (%03%) word gereden?
 

02-04-2006 21:05:32
felix
felix
Helemaal geen Mat 64 in alphen meer Van mij mogen die spittreintjes best met mat 64 worden gereden. Sprinters vind ik maar niks.

Maar idd, misschien veranderd het nog



Laatst bewerkt door felix op 02-04-2006 21:05
 

02-04-2006 22:17:55
dumpy_dump
dumpy_dump
18800 wordt opgeheven doordat 8800 met meer capaciteit gaat rijden. 19500 blijft wel rijden.  

03-04-2006 07:07:27
felix
felix
Nouw dat kan nog leuk worden denk ik.  

11-04-2006 18:11:17
ruysdael
ruysdael
Met extra informatie heb ik het document even bijgewerkt...

Veranderingen:
- IC asd-hlm-zvt wordt de 300-serie.
- Enkele veranderingen m.b.t. Welke richtingen bij welk nummer past.
- Enkele verbindingen verwijderd.

http://www.uploadtemple.com/view.php/1144771996.doc

Edit: Weet iemand trouwens welke serie er 's Avonds en op zondag vanuit Uitgeest door gaat rijden naar Amr?? De 4700 of 5800?



Laatst bewerkt door ruysdael op 11-04-2006 18:19
 

11-04-2006 18:33:46
billy
billy
Ik mis de Sprinter van Tilburg West naar Eindhoven. Die is nieuw in 2007.  

11-04-2006 18:57:45
kjansma
kjansma
Ass-er. Welke serie doet volgens jouw schema straks Zaltbommel aan?

Laatst bewerkt door kjansma op 11-04-2006 18:58
 

11-04-2006 19:28:07
ruysdael
ruysdael
Oja, de 6000 wordt niet meer gecombineerd....

Wordt Ut-Gdm-Ht dan de 6100?
 

11-04-2006 19:52:38
stephan90
stephan90
De 5800 zal ook wel 's avonds gaan rijden en de 4700 rijdt dan niet op zondag en 's avonds.

EDIT: de 6500 rijdt niet meer. De 1900 rijdt tussen Eindhoven en Venlo tweemaal per uur en stopt op alle stations tussen Deurne - Venlo.

Stephan



Laatst bewerkt door stephan90 op 11-04-2006 19:57
 


11-04-2006 20:02:05
stephan90
stephan90
De 5800 rijdt 's avonds. De 4700 rijdt net zoals nu dan niet.
Weet iemand trouwens of het klopt dat de IC Limburg - Alkmaar 's avonds niet rijdt tussen Amsterdam - Alkmaar.

Er is ook nog een foutje in de lijst. De 6500 rijdt volgend jaar niet meer. De 1900 rijdt tweemaal per uur en stopt op alle stations tussen Deurne - Venlo.

Stephan
 

11-04-2006 20:05:01
ruysdael
ruysdael
Quote
sgmm: De 5800 rijdt 's avonds. De 4700 rijdt net zoals nu dan niet.
Weet iemand trouwens of het klopt dat de IC Limburg - Alkmaar 's avonds niet rijdt tussen Amsterdam - Alkmaar.
Dat klopt.. En dan zou alleen de 3000 rijden tussen asd en amr, dus hebben ze ervoor gezorgd dat de 5800 dan niet naar utg rijdt, maar verder rijdt naar amr.
 

11-04-2006 20:08:52
ruysdael
ruysdael
Nee. dit klopt niet.

http://img133.imageshack.us/img133/3395/image18wc.jpg

De 3000 zou dan niet moeten rijden tussen asd en amr. de 800 wel.
En omdat Heiloo dan alleen bedient wordt door de 3400, gaat de 5800 doorrijden naar amr.

Zo is het denk ik..


Edit: Dit klinkt dan ook krom. Want hoe kom je dan van Hwd naar Hdr 's Avonds / Zondags ???

Klopt dit?: De 3000 stopt op Cas en Heiloo, en de 800 alleen op Cas.
Als het andersom is.. (dus dat de 3000 alleen op Cas stopt en de 800 op Cas en Heiloo) dan klopt het dat de 800 niet 's Avonds en ZOndag rijdt.



Laatst bewerkt door ruysdael op 11-04-2006 20:12
 

11-04-2006 20:22:37
ruysdael
ruysdael
Goed, ik ben eruit

Heiloo wordt over dag bediend door de 3400 en de 800.
's Avonds en Zondags zal de 800 niet tussen Asd en Amr rijden.
Daarom zal de 5800 (amfv-asd-zd-utg) i.p.v. naar utg, verder rijden naar amr.

Waarom ze de 3000 dan niet gewoon 's Avonds en Zondags extra laten stoppen de Heiloo is me ook een raadsel %03% . Maar dat had volgens mij te maken met een brug bij Alkmaar ofso
 

11-04-2006 20:58:28
dumpy_dump
dumpy_dump
Ut-Ht-Ehv (ben vergeten waar ie daarna heengaat) wordt vast een 9600, net als vroegâh.  

11-04-2006 21:01:45
kjansma
kjansma
Het is Ut-Ht en Ht-Wt, niet Ut-Ehv  

11-04-2006 21:09:14
daniel
daniel
Zou Ut-Ht niet gekoppeld worden aan Ht-Wt zoals nu met de 16000 en 9600 het geval is?  

11-04-2006 21:16:50
kjansma
kjansma
Wellicht, maar het gaat nu niet om de materieelkoppeling maar om de nummers van de losse series.  

11-04-2006 21:30:21
kjansma
kjansma
Ik vrees trouwens dat Bd-Ht en Ht-Nm ook een mat.koppeling wordt: weer twee extra kruisende bewegingen erbij en dag cross-platform overstap!



Laatst bewerkt door kjansma op 11-04-2006 21:31
 

11-04-2006 21:35:51
daniel
daniel
Dat laatste zit er inderdaad dik in... Nouja, in dat geval kan ik lekker direct boemelen van Ow naar Bd  

11-04-2006 21:43:00
kjansma
kjansma
En wat als de stopper (Mat 64) in Ht ingehaald wordt door de 3600 (ICRm), blijf je dan ook zitten?
Meer nadelen van een mat.koppeling is dat als een trein niet komt opdagen, dat de vervolgtrein van de andere serie ook niet rijdt. Punctualiteit is een ander argument tegen: afgelopen zondag vertrokken meeste 16000 met +20 terwijl deze officieel in Ht beginnen en de overgang 9600 -> 16000 10 minuten is.

Een mat koppeling is alleen goed te doen als op de plaats waar de series over gaan voldoende materieel is + rangeerders om op tijd dergelijke verstorinkjes op te vangen. Dat is in Ht nooit het geval.

Dus ik zie de bui al hangen...
 

11-04-2006 21:44:51
bloober
bloober
Quote
kjansma: En wat als de stopper (Mat 64) in Ht ingehaald wordt door de 3600 (ICRm), blijf je dan ook zitten?
Ow=Oss West (toch?) en daar stopt de 3600 niet.



Laatst bewerkt door bloober op 11-04-2006 21:45
 

11-04-2006 21:47:34
daniel
daniel
Maar in Ht wel.
Ach, overstapje in Ht is prima hoor, maar ik ben gek genoeg om op zijn tijd gewoon te blijven zitten in zulke gevallen. Vooral op de terugreis zal dat 't geval zijn, 's ochtends is het bed heilig
 

12-04-2006 09:22:04
taigagaai
Moderator
taigagaai
Dan moeten er maar reserve diensten gesteld worden in Ht om je materieelkoppeling te behouden. Op deze manier kan een treinserie ook blijven rijden, mocht er in de tussentijd geknipt moeten worden in de treindienst, door bijvoorbeeld een aanrijding.  

12-04-2006 13:04:14
kjansma
kjansma
En niet te vergeten voldoende reservematerieel. Daar is nu ook een tekort aan. Als er geen mat. is, dan rijdt de trein gewoon helemaal niet. Op andere stations halen ze dan een stel V van het emplacement zodat er tenminste iets rijdt. Dat is dus iets wat in Ht nooit gebeurt.



Laatst bewerkt door kjansma op 12-04-2006 13:04
 

12-04-2006 14:13:54
rudolfph
rudolfph
Terwijl in Ht vaak wel wat plan V ergens op reserve staat (of is dat alleen in het weekend? anders kom ik er nooit). Is het verder ook niet afhankelijk van de plaats waar het gebeurd? Niet m.b.t. aanwezigheid van reservematerieel, als dat er niet is houdt het natuurlijk op, maar m.b.t. tot de instelling van het personeel? Ik had een tijdje geleden een defect ICM-stel in de 7000 van Aml naar Rsn, als het personeel echt had gewild, dan had er een nieuw ICM-stel uit Hgl/Es kunnen komen, dan hadden de reizigers niet een uur op de volgende trein moeten wachten (ik ben met een lijnbus verder gegaan en had een vertraging van een kwartier).  

12-04-2006 14:40:22
kjansma
kjansma
Alleen in het weekend staat er wat V. Maar dan moet er ook een RET zijn die een stel voor kan komen rijden. Doordeweeks staat er nauwelijks wat reservemat. Het zou eigenlijk zo moeten zijn zoals in Ut, Nm, Ehv, etc. Bijv in Nm, als de 4400 uit Ht een hele grote vertraging heeft, dan zal de 4400 naar Ht gewoon op tijd kunnen vertrekken. In Ht is zoiets door gebrek aan mat + RET mensen onmogelijk en heffen ze de trein naar Nm gewoon op.
 

12-04-2006 15:53:33
rudolfph
rudolfph
Nou ben ik niet op de hoogte van het personeelsbestand van Ht (en andere stations), maar is er dan helemaal geen rijdend personeel meer aanwezig in Ht als reserve? Als je een vervangende 4400 wilt rijden, heb je ook een vervangende mcn en Hc nodig. Die mcn kan dan toch ook zelf de trein voorrijden? Of moet dat persé door een RET-mcn gebeuren? En ja, als er geen materieel is, dan wordt het natuurlijk lastig.  

12-04-2006 17:52:11
ruysdael
ruysdael
Het lijkt mij logisch dat er in de nieuwe 300 (IC Asd-Hlm-Zvt) DD-AR ingezet zal worden, aangezien de 5800 geheel met SGMm bereden zal worden.. en er dus wel wat DD-AR vrijkomt (iig genoeg voor de 300). Wat er met het DDM-1 uit de 5800 zal gebeuren is mij ook een raadsel..?

> Verder las ik in een PDF-file op ns.nl dat de 4000 en de 4700 aan elkaar gekoppeld zullen worden. LOCOV adviseerder in dezelfde file om in de 4000 meer capaciteithebbend materieel in te zetten (ze doelen dus op DDM-1/DD-AR/VIRM). De reactie van de NS was, dat ze het nog zouden bekijken en het wel zouden kunnen doen. Mijn vraag is, of iemand toevallig weet of de NS al besloten hebben om Dubbeldekker in te zetten opde 4000? Zoja, blijft de 4000 dan overgaan in de 4700?

Ik heb het document ook weer aangepast:
http://www.quickdump.com/files/1912270209.html



Laatst bewerkt door ruysdael op 12-04-2006 17:53
 

12-04-2006 17:57:18
rob1
rob1
Quote
ass-er: ik heb het document ook weer aangepast:
http://www.quickdump.com/files/1912270209.html
Ik krijg de volgende tekst wanneer ik op de link klik:

Quote
Too many users are downloading right now.... Sorry, there are too many users downloading right now. Please go back and try again.
Ben ik de enige? Ik heb het nu 3 keer geprobeerd... %05%



Laatst bewerkt door rob1 op 12-04-2006 17:57
 

12-04-2006 18:02:16
ruysdael
ruysdael
deze zou het moeten doen:

http://www.uploadtemple.com/view.php/1144857450.doc

EDIT:
Dit is dus de goede: http://www.uploadtemple.com/view.php/1144857842.doc - 6500 verwijderd.

Laatst bewerkt door ruysdael op 12-04-2006 18:09
 

12-04-2006 20:24:45
rob1
rob1
Quote
ass-er: ... Dit is dus de goede: http://www.uploadtemple.com/view.php/1144857842.doc - 6500 verwijderd.
Idd. hij doet het! Mooi gedaan!
 

12-04-2006 23:02:50
kjansma
kjansma
@ass-er: ik zou nog de volgende wijzigingen doorvoeren:
3600 Rsd-Tb-Nm ==> Rsd-Ht-Ah
3700 Zl-Ah ==> Zl-Ah-Nm
19600 Ut-Gdm: verwijderen.
 

14-04-2006 15:42:39
ruysdael
ruysdael
Dat betekent dus dat fr huidige 3600 dan gewoon helemaal niet meer rijd tussen Nm en Ah..?



Laatst bewerkt door ruysdael op 14-04-2006 15:43
 

14-04-2006 15:57:34
fr
fr
Jawel, zowel Roosendaal - Arnhem en Zwolle - Nijmegen blijven tussen Arnhem en Nijmegen rijden. Roosendaal - Arnhem als stoptrein en Zwolle - Nijmegen als intercity, dus zonder stop in Elst. Van de één op de andere trein overstappen kan dus straks in Arnhem óf Nijmegen (ongeveer 15 minuten overstaptijd). Mensen uit de richting Tiel krijgen straks een overstaptijd van 18 minuten in Elst (in plaats van 8 minuten nu).  

14-04-2006 16:03:02
ruysdael
ruysdael
oja, ik zie het. ik las met mn neus
Ze overlappen elkaar dus gedeeltelijk...

Laatst bewerkt door ruysdael op 14-04-2006 16:04
 

14-04-2006 16:09:59
ruysdael
ruysdael
http://www.uploadtemple.com/view.php/1145023498.doc

De herziene versie.
 

23-04-2006 20:02:55
ruysdael
ruysdael
Quote
bloober:

De Sprinterdrieën worden geconcentreerd in de serie 4000
(halfuurdienst) Rotterdam - Amsterdam, gekoppeld aan de 4700
Amsterdam - Uitgeest, op de Hoekse Lijn en in de serie 5800
Amersfoort Vathorst - Amsterdam - Uitgeest. Opvallend: de
wederopstanding van 15 Sprintertweetjes, waarvan er 2 in de
Spitspendels op Vlaardingen blijven, 8 worden ingezet in de
spitstreinen 19500 Gouda - Alphen - Leiden en 5 in de 19500
Veenendaal - Utrecht.
Goh.. dat ik dit nu pas zie . Geen SGMm meer in de 4800?? %04%
Komt er dan Mat'64 in ofzo..? DD-AR lijkt me een beetje teveel voor een lijn die dreigt aanbesteed te worden.



Laatst bewerkt door ruysdael op 23-04-2006 20:03
 

23-04-2006 20:59:24
Somda
Somda
Heb ook gelezen dat er sprinters in de 9600 komen.  

23-04-2006 22:02:39
edegroot
edegroot
Quote
ass-er: DD-AR lijkt me een beetje teveel voor een lijn die dreigt aanbesteed te worden.
Volgens mij is zo'n beetje alles in Noord-Holland per november jl. toegevoegd aan het hoofdrailnet.
Zelfs Hoorn - Alkmaar is daaraan toegevoegd, dat zegt wel genoeg denk ik %08%
 

07-06-2006 09:17:41
ruysdael
ruysdael
Met de officiele nummertjes van ProRail ben ik maar aan de slag gegaan en ik heb de lijst aangepast.

http://www.uploadtemple.com/view.php/1149664212.doc
Daar is ie te downloaden.
 

07-06-2006 10:24:57
aestudent
aestudent
Ziet er netjes uit. %02%

Een paar kleine opmerkingen over de series die bij mij in de buurt komen:
- De 900 (over de HSL) gaat voorlopig niet met een Thalys gereden worden, maar met ICRm.
- In de 3300 zal naast mat '64 ook wel SGMm blijven rijden.
- De 4700 en 5800 worden SGMm.
- De 4800 gaat waarschijnlijk niet meer met SGMm rijden (maar met mat '64?).
- Serie 7300 moet 7200 zijn.
- De 3900/4300 weet ik niet precies, maar het lijkt mij dat daar naast DD-AR ook wel weer DDM-1 in komt te rijden. Dat moeten ze namelijk toch ergens kwijt, is het niet daar dan wel in een andere serie, bijv. de 4500.

Laatst bewerkt door aestudent op 07-06-2006 11:54
 

07-06-2006 17:18:24
ruysdael
ruysdael
5800 ook?? Dan is het dus:

- 3300 hnk - zd - shl - hfd (deels)
- 4000 utg - zd - asd - gd - rtd
- 4100 rtd - hld
- 4200 rtd - msw
- 4700 utg - zd - asd
- 9700 rtd - gdg
- 9800 gvc - gd - ut
- 14100 rtd - vdg

Bovendien denk ik niet dat de 5800 met SGMm gaat rijden. In die lijst geven ze de lijnen waar met SGMm wordt gereden met SPR aan en de rest met ST denk ik zo...

EDIT: Aangezien er in de periode t/m 2003 ook een een S 5800 van amfs naar asd was die met dd-ar/ddm-1 werd gereden, denk ik dat het dat wel weer zal worden..

Laatst bewerkt door ruysdael op 07-06-2006 17:23
 

07-06-2006 17:25:19
ruysdael
ruysdael
Maar bedankt dat je de fouten hebt geconstateerd .

De herziene versie is hier te downloaden: http://www.uploadtemple.com/view.php/1149693481.doc
 

08-06-2006 10:07:51
aestudent
aestudent
Quote
Ass-er: Bovendien denk ik niet dat de 5800 met SGMm gaat rijden. In die lijst geven ze de lijnen waar met SGMm wordt gereden met SPR aan en de rest met ST denk ik zo...
Tja, dat is ook alleen maar wat ik heb horen zeggen, maar ik zie dat hij in de lijst niet als SPR aangegeven is inderdaad, dus dan wordt het even afwachten... Hetzelfde geldt dan ook voor de 14100. Wellicht dat dat SGM-II's worden? %06%
 

16-06-2006 16:18:52
ahghermens
ahghermens
Quote
ass-er: Maar bedankt dat je de fouten hebt geconstateerd .

De herziene versie is hier te downloaden: http://www.uploadtemple.com/view.php/1149693481.doc


Zal de nieuwe vervoerder op Nm-Rm & Krd-Mt(r) NS-mat overnemen of met eigen mat gaan rijden ???

Als einde deze maand bekend is, wie de nieuwe vervoerder wordt op Ddr-Gdm, is het ook nog maar de vraag welk maat daar gaat rijden...
 

16-06-2006 16:42:22
stefanvdw
stefanvdw
In de nieuwe Koppeling(personeelsblad) die vandaag gekomen is staat dat NS met haar nieuwe dochteronderneming RegiolinQ(NS in samenwerking met SVD als ik het goed begrijp) ook een bod heeft gedaan op die concessie van Ddr-Gdm. NS zorgt voor treinen, SVD voor de bussen. Concessie gaat voor 12 jaar gelden staat er, dus ik mag hopen dat RegiolinQ deze concessie 'wint'%02%

Laatst bewerkt door stefanvdw op 16-06-2006 18:48
 

16-06-2006 18:47:32
NDS
NDS
Stond er in de connessie van Limburg iets over gebruikt of nieuw materieel?
Dit zal dan bepalen wat het word, als gebruikt mat. ook goed is dan zal er geen nieuw komen denk ik.

Groetjes Michiel
 

16-06-2006 21:52:54
rogier
rogier
In 7 maanden heb je ook geen complete serie nieuw materieel inclusief toelating.
Er ligt een aanbod om van NS een aantal Buffels te huren voor Rm-Nm en een aantal Plan V's of Sprinter-tweetjes voor Mt-Krd.

Zie ovl en/of www.lijn7.info ergens onder documenten.
 

22-06-2006 17:16:55
kjansma
kjansma
http://www.rover.nl/nieuws/berichten/ber060622bijl5.pdf  

22-06-2006 17:30:27
bombardier
bombardier
Mat 64 komt weer terug op Zwolle - Groningen zie ik.  

22-06-2006 18:02:53
ruysdael
ruysdael
* SGMm op de 5500 (Stoptrein Utrecht - Baarn)
* DD-AR op de 4800 ( Stoptrein Amsterdam C - Haarlem - Uitgeest)
* DDM-1 op de 4600/4500/2200
* DD-AR op de 5400. (Intercity Amsterdam C - Zandvoort aan Zee)
* Mat64 op de 3300 (geen SGMm) ( Stoptrein Hoorn K - Hoofddorp)
* SGMm op de 5800. (Sneltrein (!) Amsterdam - Amersfoort Vathorst.)
 

22-06-2006 18:29:53
kniesoor
kniesoor
DDM-1 in de 2200, leuk!  

22-06-2006 20:05:12
dumpy_dump
dumpy_dump
Ik zie een serie 14000, die reed toch niet meer in 2007?  

22-06-2006 20:19:27
seinhuis
seinhuis
infomatie over de dinstregerling van 2007 en 2009 zie http://www.trainplanet.nl/uploads/Dienstregeling2007.pdf

het duurt ongeveer 1 min. voor de pagina helemaal is geladen.

met dank aan http://www.trainplanet.nl/

Laatst bewerkt door seinhuis op 22-06-2006 20:28
 

22-06-2006 20:34:35
aestudent
aestudent
Quote
Ass-er: * SGMm op de 5800. (Sneltrein (!) Amsterdam - Amersfoort Vathorst.)
Mja, dat is wel wat NSR ooit 's gezegd heeft, in januari meen ik, maar wat ze aan ProRail door hebben gegeven is dat dat niet zo is...
Quote
Ass-er: * Mat64 op de 3300 (geen SGMm) ( Stoptrein Hoorn K - Hoofddorp)
Zelfde als nu waarschijnlijk: mat '64 met een enkele dienst SGMm. Vandaar ook de opmerking "incidentele afwijkingen binnen de series komen voor".

Dat er geen SGMm meer zou rijden in de 4800 was trouwens ook al bekend, maar dat wordt kennelijk dus DD-AR.

Verder heb ik wel nog mijn twijfels bij de juistheid van dat document, want er ontbreekt het een en ander, en zoals Dumpy al zegt bestaat er volgend jaar helemaal geen serie 14000 meer. %03%

Laatst bewerkt door aestudent op 22-06-2006 20:49