DRGL 2009 niet altijd handig voor Nijmegenaren!
Forum: Dienstregelingen en omlopen - Bijzondere ritten (DRGLs)
09-11-2008 05:11:24
spoormans
spoormans
Hallo allen,

Menigeen zal ondertussen al lang hebben gekeken wat er tussen Arnhem en Nijmegen te gebeuren staat.

Om maar even Nijmegen-Arnhem te belichten:

Nm xx:03 xx:09 xx:15 xx: 24
Ah: xx:20 xx:23 xx:35 xx: 37

En zo ook alles 30 minuten verder.

In de avond valt de trein van xx:24 en xx:54 weg en rijdt ook de trein v. xx:33 niet. Er ontstaat van elk halfuur een gat vtussen xx:15 en xx:39, dus 24 minuten!!!

Het is sowieso al vreemd te noemen dat de 3600 zonodig in Lent en Arnhem-Zuid moet stoppen, volgens mij worden beide stations gigantiisch overbediend! De nadelen voor de Nijmegenaren die naar Deventer of verder moeten zullen groter zijn dan het handjevol Lentenaren en mensen die in Kronenburg en Schuytgraaf wonen, (met name in de nieuwbouwwijk hebben de meesten een of 2 auto's voor hun pasgekochte huis staan en die zullen zelfs met een kwartiersdienst echt niet de trein pakken)!

Persoonlijk vind ik dat NS met de beperkte middelen teveel ambities tegelijk probeert waar te maken. ik zie meeroplossingen in splitsen/koppelen in Arnhem. Gezien de wachttijd toch 7, soms wel 9 minuten is, moet dat wel kunnen.

- 3100 en 3600 tussen Arnhem en Nijmegen gegroepeerd rijden, alleen stoppen in Elst.
- Stoppers Ede-wageningen-Arnhem en Nijmegen-Zutphen gecombineerd naar Zutphen laten rijden, 29 minuten wachten in Arnhem hoeft dan niet meer.
- Stopper uit Hb doortrekken naar Zutphen

Volgens mij moet met een beetje gepuzzel wel iets beters te maken zijn! (als ik even tijd heb en de gevolgen van m'n verstandskiezen-trekken zijn wat overgegaan, wil ik ook eens en beetje gaan knutselen!). Het is alleen een gebrek aan innovatief denken bij de plannenmakers, icm het ineens vele willen vanuit directiezijde, waardoor ook deze drgl naast verbeteringen grotere verlechteringen voor grotere doelgroepen kent.

Groeten,



David

P.S. met de wegval van toch 3 treinen per uur, zal er misschien overwogen kunnen worden om op zondag (en evt. ook op zateraag), met een landelijk gezien toaal andere drgl te rijden, (op andere tijden, soms iets vaker stoppen). De NMBS doet dat al bijna 25 jaar en daar hoor je relatief weinig geklaag.
 

09-11-2008 05:40:53
spoormans
spoormans
Was nog een dingejte vergeten. Door het 13 minuten vroeger vertrekken van de treinnaar Zwolle (en dus ook het 13 minuten later aankomen in Nijmegen), worden VEOLIA-reizigers getrakteerd op een klein halfuurtje wachten in Nijmegen, om nog maar te zwijgen van de mensen die nu ineens hun bus niet meer kunnen halen!! Als de stop van 5-6 minuten in Arnhem eruit gaat, (5-6 minuten stoppen in Arnhem betekent ook 5-6 minuten langer een van de al zo weinig beschikbare perrons (onnodig) bezet houden), zijn enkele aansluitproblemen in 1 handomdraai al opgelost! NS en Prorail moeten het alleen durven door te voeren!  

09-11-2008 06:02:01
NDS
NDS
Ik ga niet uitleggen waarom de dingen zijn zoals ze zijn en waarom ze niet( kunnen) zijn zoals jij je graag zou willen hebben. Dat is allemaal hier op het forum te lezen. Ik vind dat een beetje erg zonde van de tijd, je kan tenslotte al je antwoorden in één topic vinden. Alles is al eens uitgebreid besproken, dus waarom je er nu weer op terug wilt komen terwijl dat geen nut heeft snap ik niet.

Groetjes Michiel


NDS(Neu Dalhausen Stadbahn); NDS mit uns kommen sie dort
 

09-11-2008 08:33:02
dh3201
dh3201
Quote
spoormans: Was nog een dingejte vergeten. Door het 13 minuten vroeger vertrekken van de treinnaar Zwolle (en dus ook het 13 minuten later aankomen in Nijmegen), worden VEOLIA-reizigers getrakteerd op een klein halfuurtje wachten in Nijmegen

Komen er extra winkeltjes in het station van Nijmegen?

Overigens is er geen stopper van Hoensbroek naar Nijmegen


Shqiperise-lopers?
 


09-11-2008 11:39:10
admin
Moderator
admin
Er is een algemeen topic over DRGL 2009, zie https://www.somda.nl/www/forum/4132/


Met vriendelijke groet, Peter van der Leek