Dienstregeling Hoekse Lijn
Forum: Dienstregelingen en omlopen - Omlopen algemeen
27-10-2008 21:25:28
willemb
willemb
De doorkomststaten en de treindienstregelingen geven nog de zomerdienstregeling van de 4100-serie weer. Vandaag is echter de winterdienstregeling voor de 4100 ingegaan, welk inhoudt dat alleen de 4126, 4141, 4130, 4145, 4134, 4149, 4138, 4153, 4142, 4157, 4146 en 4161 op hlds komen. De andere ritten eindigen (even) / beginnen (oneven) op hld.  

27-10-2008 22:18:33
hvondelen
hvondelen
Raar dat deze dienstregeling pas nu wordt ingevoerd, en niet gelijk met de 15400.


http://www.flickr.com/photos/hvondelen -- De Groeten uit santpoort Noord!
 

27-10-2008 22:39:45
willemb
willemb
Ik begrijp niet waarom deze dienstregeling uberhaupt wordt ingevoerd. Het is maar een klein flutstukkie van Haven naar Strand, in de dienstregeling een ritje van 2 minuten. De hele dienstregeling blijft verder hetzelfde qua tijden, alleen wordt het stukje hld-hlds v.v. gewoon niet gereden. Op hlds hebben de treinen al meer dan een kwartier standtijd. In de tijd dat ze 's zomers heen en weer rijden naar hlds, staan ze nu dus nòg langer op hld te maffen. Wat is het nut ervan in vredesnaam...

Overigens is het wel grappig dat de zomerdienstregeling altijd loopt vanaf de maandag na het begin van de zomertijd tot en met de zondag waarop de klok weer een uur teruggaat. Makkelijk te onthouden.

Laatst bewerkt door willemb op 27-10-2008 22:40
 

27-10-2008 22:53:32
mren
mren
Beperking bakkilometers en infravergoeding, meer speling ivm gladde sporen en schuiven met rusttijden personeel?  


27-10-2008 23:33:26
daniel_ddr
daniel_ddr
Extra speling vanwege gladde sporen heb je bij de 4100 juist niet nodig, dat ding heeft normaal al 19 minuten keertijd op Hlds. Als dat de reden zou zijn dan zou juist de 4200 standaard tot Mss ingekort zijn geweest

Lijkt me eerder de beperking van de bakkilometers (nouja, meters in dit geval), want erg veel reizigers naar Hlds zullen er in dit seizoen toch niet zijn.


Dagelijks Amf-Klp v.v. - Kijk ook eens op http://www.ovinnederland.nl
 

27-10-2008 23:44:52
willemb
willemb
Quote
daniël_ddr: [...] want erg veel reizigers naar Hlds zullen er in dit seizoen toch niet zijn.

Dat moet je niet zeggen... Het station Strand heeft tegenwoordig weinig meer met het strand van doen. Nou ja, in de zomer dan, als er veel strandgasten zijn die overigens nòg 20 minuten moeten lopen eer ze daadwerkelijk bij het strand zijn. Wel is er tegenwoordig naast station Strand een nieuwbouwwijk. Station Strand gaat dus meer dienst doen als het station van die woonwijk, heb ik het idee. Nu moeten die mensen dus naar station Haven lopen, behalve tussen 11 en 4, als er één trein per uur op station Strand komt. Maar ze zullen het waarschijnlijk wel niet meer veranderen, aangezien het toch naar de RET gaat en metrosneltram wordt, ooit... (ja ze zeggen vanaf 2011, moet ik nog maar zien, maar dat terzijde)
 

28-10-2008 07:23:23
geertw
geertw
Over die speling ivm gladde sporen: dan kun je beter de krappe kering in Rtd (5 minuten) wat ruimer maken lijkt me. Die sporen zijn niet alleen richting Mss/Hld glad...


http://www.ovinnederland.nl/
 

28-10-2008 11:17:25
willemb
willemb
Ja, maar dat gaat helaas niet zo makkelijk. Want in Rtd heb je ook nog 2x de 4200 erbij. En in de spits ook nog eens 4x de 14100. Dat is een af- en aanrijden van treinen. In de spits komt de volgende trein binnen, als de vorige trein net het wissel over is. Het probleem is dat het allemaal op spoor 1 moet in Rtd. Als ze spoor 3 ook ter beschikking zouden stellen, zoals vroeger, dan was het makkelijker geweest. Maar die gebruiken ze nu bij de HSL-testritten.

Laatst bewerkt door willemb op 28-10-2008 11:18
 

28-10-2008 12:33:14
daniel_ddr
daniel_ddr
Tja, je hebt natuurlijk niet voor niks twee perronfasen op spoor 1 in Rtd. Die allebei gebruiken scheelt al iets.
Bv. de trein op 1a binnen laten komen (rijdt 'ie nu toch al overheen), reizigers eruit en door naar 1b voor de instappers zodra de vorige trein daar weg is. Vanaf 1b kan je dan nogsteeds net als nu via 2a vertrekken zonder dat de treinen last van elkaar hebben.

In de spits zou je dan de 41/4200 op de 14100 moeten laten keren en omgekeerd. Is je kering ietsje korter als in het dal, maar nog altijd langer als nu.
En in materieel maakt het ook niet meer uit nu binnen niet al te lange tijd toch alles SGMm is.


Dagelijks Amf-Klp v.v. - Kijk ook eens op http://www.ovinnederland.nl
 

29-10-2008 22:14:18
geertw
geertw
Probleempje dan is dat de 4100/4200 te kort zou rijden (SGMm-II) en/of de 14100 te lang (SGMm-III)
Die perronfasen zou je inderdaad kunnen gebruiken, hoewel het niet erg klantvriendelijk is. Alternerend spoor 1/3 gebruiken is ook geen optie, nu vanwege de HSL-testtreinen en binnenkort omdat er telkens een aantal sporen buiten dienst gaan in Rtd (vanwege de verbouwing).


http://www.ovinnederland.nl/
 

29-10-2008 22:26:03
daniel_ddr
daniel_ddr
Ach, of de sprintertjes van de Hoekse Lijn nu op 1a of 1b stoppen, er staat altijd wel een deel ver van de trap Op 1a sta je juist weer vlakbij de loopbrug, dus voor de overstappers op een andere trein is het niet klantonvriendelijker.

Enne, met de gebruikelijke drukte op de Hoekse Lijn wil ik een drietje in de 14100 niet "te lang" noemen

Laatst bewerkt door daniel_ddr op 29-10-2008 22:27


Dagelijks Amf-Klp v.v. - Kijk ook eens op http://www.ovinnederland.nl
 

29-10-2008 22:34:07
rudolfph
rudolfph
Rudolfph: Discussie maar even verplaatst, aangezien dit allang niet meer over bugs gaat . Eerste post heb ik even gekopiëerd naar een nieuw draadje bij de bugs, en die dan ook graag schoon houden . En hier ook maar even de topictitel aangepast.  

29-10-2008 23:14:46
geertw
geertw
Quote
daniël_ddr: Enne, met de gebruikelijke drukte op de Hoekse Lijn wil ik een drietje in de 14100 niet "te lang" noemen

Nou ja, meer andersom dat een tweetje te kort is voor de 4100/4200 (maar dat zie je vast zelf ook iedere dag) .


http://www.ovinnederland.nl/